Forum >> Dízelmánia
Liquid15-03-2015 21:37:05 // 28302
akkor vagy elírtál valamit, vagy nem up-to-date a kalkulátor :)
Liquid15-03-2015 21:36:31 // 28301
pontosan ez volt az oka, hogy minél több autó beleessen a kategóriába
Dzsozy15-03-2015 21:16:44 // 28300
a teljesítmény adót beírtam egy netes kalkulátorba. Ezt dobta ki. :)
GTPeti15-03-2015 21:16:12 // 28299
Duzzogó mód ON
Mekkora ki...szás már ez a 100kW alsó határ. Egy értelmesebb családi autó manapság simán van ilyen teljesítményű... A 180kW-vel egy kalap alá venni?... Idióták. Megszokhattuk.
Duzzogó mód OFF
Mekkora ki...szás már ez a 100kW alsó határ. Egy értelmesebb családi autó manapság simán van ilyen teljesítményű... A 180kW-vel egy kalap alá venni?... Idióták. Megszokhattuk.
Duzzogó mód OFF
Liquid15-03-2015 21:12:58 // 28298
Ezt a teljesítményadót honnan vetted? X ft/Kw, az X pedig korfüggő.
Tegyük fel hogy mindkettő 2008-as:
teljesítményadó:
1.9JTS 160LE --> 118x300 = 35400,-
2.2JTS 185LE --> 136x300 = 40800,-
bizotsításnál pedig mindekettő a 100-180Kw kategóriába esik.
Tehát biztosításban nem különbség képező dolog, teljesítményadóban pedig, a példa szerint 5400ft az evés különbség, ami se összegben se %-ban nem komoly tétel.
Ezek alapján mondom azt hogy nem jelentősen nagyobb teher a 2.2JTS mint az 1.9JTS.
Legalábbis tudtommal ezek az aktuális szabályok. Ha mégsem, akkor javítsatok ki!
Tegyük fel hogy mindkettő 2008-as:
teljesítményadó:
1.9JTS 160LE --> 118x300 = 35400,-
2.2JTS 185LE --> 136x300 = 40800,-
bizotsításnál pedig mindekettő a 100-180Kw kategóriába esik.
Tehát biztosításban nem különbség képező dolog, teljesítményadóban pedig, a példa szerint 5400ft az evés különbség, ami se összegben se %-ban nem komoly tétel.
Ezek alapján mondom azt hogy nem jelentősen nagyobb teher a 2.2JTS mint az 1.9JTS.
Legalábbis tudtommal ezek az aktuális szabályok. Ha mégsem, akkor javítsatok ki!
GTPeti15-03-2015 21:10:24 // 28297
Ja, ha 70-nel mész országúton és 30-cal városban, úgy könnyű négy litert elérni. :))))
mreni15-03-2015 20:37:40 // 28296
az lemaradt,hogy a valós az 5.7 lett,de az sem rossz.
Dzsozy15-03-2015 19:42:08 // 28295
Ezzel picit vitáznék. :) Teljesítményadó 1.9re 27140,- 2.2re 62560 a kötelezőnél meg nem egy kategória, 2.2 egyel feljebb van. De csak már ott tartanék! :)
Mr. Z15-03-2015 19:23:15 // 28294
szinte termeli :)
mreni15-03-2015 17:38:26 // 28293
Mr. Z15-03-2015 04:31:43 // 28292
Mr. Z15-03-2015 04:18:32 // 28291
nekem az a bajom az 1.9 és a 2.2 JTS-el, hogy nem igazán megy, kevés a 159-hez. Lehet csak a V6 után volt gyenge, de nekem nem tetszett. Jó meg minden, csak annyi pénzért dühít , hogy nem megy.
Mr. Z15-03-2015 04:11:53 // 28290
kevés lóerő kevés probléma....
Mr. Z15-03-2015 04:10:43 // 28289
én napi 4-5-10 km-ert megyek meg hétvégi 60-70 max. Nincs meg az évi 10.000. Pont ezért váltottam dízelről V6-ra.
Liquid14-03-2015 22:55:14 // 28288
a 15, 25 akart lenni
Liquid14-03-2015 22:54:38 // 28287
az 1.9 JTS és a 2.2 JTS között azért nincs egetrengető különbség, se fenntartásban se sarcokban. Biztosításilag ugyanabba a kategóriába esnek, van köztük 15 lóerő különbség, tehát a teljesítményadónál se nincs különbség.
Dzsozy14-03-2015 22:07:28 // 28286
2.2-ben is gondolkoztam, de nem a kipufogó számít! :) Azért az átírási költség, meg a kötelező, és a teljesítmény adó azért odabasz rendesen. azért kösz mindenkinek a tanácsot,a segítséget, asszem még van időm alfacityig, az biztos hogy 159 megyek, de a típus az még kérdés. :)
.......................13-03-2015 20:22:15 // 28285
Akkor inkább a 2,2 jts ,
Az már 2 kipufogós
És ugyanaz a konstrukció mint a 1,9
Egyébként a vezérműlánc macerás ezeknél
Bár van hozzá alkatrész
Az már 2 kipufogós
És ugyanaz a konstrukció mint a 1,9
Egyébként a vezérműlánc macerás ezeknél
Bár van hozzá alkatrész
Dzsozy13-03-2015 19:10:34 // 28284
Azért szeretnék 159-t mert 33 volt,155 volt. 166 elkelt, és 159 KELL. :) Az egyik legszebb alfa, igaz nekem személy szerint (előre is bocs akit érzékenyen érint)) a 155 a valaha volt legjobban betalált forma.
Nem a fogyasztás miatt szeretnék dízelt, hanem mert abból jóval nagyobb a kínálat.
25km-nél az az egy liter ide vagy oda nem tétel, a másik 1.9 JTS. Volt olyan este hogy szinte nem is aludtam, annyira forgott az agyam. :)
Nem a fogyasztás miatt szeretnék dízelt, hanem mert abból jóval nagyobb a kínálat.
25km-nél az az egy liter ide vagy oda nem tétel, a másik 1.9 JTS. Volt olyan este hogy szinte nem is aludtam, annyira forgott az agyam. :)
Liquid13-03-2015 18:58:10 // 28283
gondolom azért mert eszetlen jól néz ki :)
'''''13-03-2015 17:57:37 // 28282
A "minek egy 159 napi 25km-re" válaszolva:
Én hét közben 3nap használom és kb 3km-et.Most adjam el és vegyek egy trabantot? :-)
Ezen a távon még a fogyasztás is mindegy.
Én hét közben 3nap használom és kb 3km-et.Most adjam el és vegyek egy trabantot? :-)
Ezen a távon még a fogyasztás is mindegy.
.......................13-03-2015 16:35:22 // 28281
Ha mégis 159 akkor keresd a 2.0jtdm et
Vagy 1.9 jtdm ,de akkor a felsoroltakat ki kell iktatni,
Ha jót akarsz
Vagy 1.9 jtdm ,de akkor a felsoroltakat ki kell iktatni,
Ha jót akarsz
.......................13-03-2015 16:31:43 // 28280
Inkább az a kérdés hogy napi 25 km re minek egy 159 es?
Munkába járni elég egy 1.6 multijet is
És az nem szenved ilyen kínoktól
Nincs szívósori lapátka
Nincs gond a Dpf el
Nincs gond az injektorokkal
Nincs gond az EGRel
A 105 lovas még nem változó geom turbós
Sőtmég rail nyomás szabázlyzó sincs
És max 6ot eszik
Munkába járni elég egy 1.6 multijet is
És az nem szenved ilyen kínoktól
Nincs szívósori lapátka
Nincs gond a Dpf el
Nincs gond az injektorokkal
Nincs gond az EGRel
A 105 lovas még nem változó geom turbós
Sőtmég rail nyomás szabázlyzó sincs
És max 6ot eszik
WarbiRunner (Gyuri)13-03-2015 15:06:49 // 28279
Szia! A kérdés jogos, egyértelmű választ nem fogsz szerintem kapni :-)
A dízel nem szereti a rövid utakat, főleg az általad felsorolt komponensei érzékenyek. DE a turbó geometria tisztítható, az EGR kiiktatható, a lamellák kiakaszthatók, a részecskeszűrő is "elvarázsolható". Fogyasztásban pedig sokkal jobb egy hasonló tudású benzineshez képest.
Arra készülj, hogy lassabban melegszik mint egy benzines. Ha van garázsod, nem számít annyira, de ha kint áll az autó, akkor télen kicsit fázós :-)
A dízel nem szereti a rövid utakat, főleg az általad felsorolt komponensei érzékenyek. DE a turbó geometria tisztítható, az EGR kiiktatható, a lamellák kiakaszthatók, a részecskeszűrő is "elvarázsolható". Fogyasztásban pedig sokkal jobb egy hasonló tudású benzineshez képest.
Arra készülj, hogy lassabban melegszik mint egy benzines. Ha van garázsod, nem számít annyira, de ha kint áll az autó, akkor télen kicsit fázós :-)
Dzsozy12-03-2015 20:43:54 // 28278
Az előző hozzászólást nem "Dida írta", hanem én. Ő a kereszt fiam, és a "gépbe maradt". Csak tisztázni akartam. :)
Dida12-03-2015 20:27:29 // 28277
Szép estét Urak!
"Új" autó vásárlás előtt állok, és nagy a dilemma!
Ha tudtok segítsetek kicsit. Még nem volt delejes autóm.Napi 25 km amit megtennék a vassal, meg a hétvégi pá km-es családi látogatás. 159 1.9 16v-n gondolkozom, de félek: egr szelep,turbó,turbó csövek, részecske szűrő, a szívó oldalon azok a lamellák. Érdemes napi 25 km-re dízelt venni?
"Új" autó vásárlás előtt állok, és nagy a dilemma!
Ha tudtok segítsetek kicsit. Még nem volt delejes autóm.Napi 25 km amit megtennék a vassal, meg a hétvégi pá km-es családi látogatás. 159 1.9 16v-n gondolkozom, de félek: egr szelep,turbó,turbó csövek, részecske szűrő, a szívó oldalon azok a lamellák. Érdemes napi 25 km-re dízelt venni?
droid8106-03-2015 17:20:04 // 28276
Csak ki lett próbálva, hogy mechanikusan van e gond, mert ha igen, akkor is csinálná. A lényeg, hogy nem jött eddig rá mi lehet a baj
.......................06-03-2015 15:06:54 // 28275
Ja csak szétpörög a turbo majd,és szétreped a cooler ,meg a gumics
droid8106-03-2015 11:13:27 // 28274
A szerelő valami csoveket felcserélt a hűtő körül, és akkor ment rendesen. Így viszont nem szabályoz le, megy a turbó amennyit tud.
.......................06-03-2015 10:04:46 // 28273
Direktre?
Bővebben?
Bővebben?
droid8106-03-2015 09:56:47 // 28272
Ha direktre kötöm a turbónyomást, akkor működik rendesen. Erre én is gondoltam már
.......................06-03-2015 09:38:56 // 28271
Kifúj a töltőnyomás a szívósornál
droid8106-03-2015 08:01:16 // 28270
Sziasztok!
159-es 2,4-es alfám gyorsításkor ingadozik a turbónyomás. 0,8-1,5-ig ugrál az óra, és érezhető a lüktetés gyorsítás közben is. Ha lassan gyorsítok negyed gázzal, akkor nincs baj, illetve ha tövig nyomom akkor is jó. Közepes gázadásnál csinálja ezt. Ötlet valakinek?
159-es 2,4-es alfám gyorsításkor ingadozik a turbónyomás. 0,8-1,5-ig ugrál az óra, és érezhető a lüktetés gyorsítás közben is. Ha lassan gyorsítok negyed gázzal, akkor nincs baj, illetve ha tövig nyomom akkor is jó. Közepes gázadásnál csinálja ezt. Ötlet valakinek?
Manky95605-03-2015 18:23:56 // 28269
105 lovason még nem emeltünk nyomást , nem tudom lenne e értelme .
WarbiRunner (Gyuri)01-03-2015 21:04:56 // 28268
1.15 a gyárija, de ahogy a komp.map-ot nézem, nincs sok értelme feljebb menni a nyomással. Te próbáltad esetleg, hogy pl 1.3Bar-nál mit tud valójában fordulaton a 1544?
Manky95601-03-2015 19:41:33 // 28267
Nagyon jól gondolod, 1baron ennyit tud szerintem is.
WarbiRunner (Gyuri)01-03-2015 19:21:54 // 28266
Azt kellene, tudom. Elvileg sincs több már benne, innen már csak turbó cserével megy tovább. Próbáltam azt belőni, ahol még a látható füstölés minimális. Innen tuti hogy csak a füst lenne már több, ha erőltetném. :-)
Manky95601-03-2015 13:34:46 // 28265
Én is csak kérésre , ha valaki jön normál tuningot kap. Mérj egyet szerintem ebből nem fog több lóerő kijönni ;)
WarbiRunner (Gyuri)01-03-2015 11:50:39 // 28264
Mivel magamnak írom, bátran kísérletezek, hogy meddig lehet elmenni. Másnak nem írnám így fel a programot.
WarbiRunner (Gyuri)01-03-2015 11:47:30 // 28263
Ettől áttolják de jobb a békesség. 1.5 füstöt mértek. A 135 ló szintnél még nem volt nekem se gond, de most eléggé meg van szorítva felül.
'''''01-03-2015 11:14:42 // 28262
Jövő hét végére ha minden igaz,megint kész lesz egy nagyobb turbó a verdához.Kezdhetsz lassan agyalni a progikon! :-)
Manky95601-03-2015 09:37:16 // 28261
Az összes autom átmegy műszakin, még ilyen miatt Sosem hoztak vissza kocsit.
Manky95601-03-2015 09:35:46 // 28260
Programot meglehet úgy írni hogy jól működjön,nem éppen tökéletes légtömegmérövel.
159 Indigo Gray 2.4 Monster01-03-2015 07:44:13 // 28259
Természetesen az enyémet is meg piszkálta Manky :-) műszaki nem gond :-)
WarbiRunner (Gyuri)28-02-2015 23:44:18 // 28258
Ja, erre akartam írni :-)
WarbiRunner (Gyuri)28-02-2015 23:43:02 // 28257
Aztán műszakira lehet visszább írni...:-) Nekem most szóltak, hogy sok a füst egy picit. Mármint nem a látható, hanem a mért.
Erre a dyno progira viszont kíváncsi vagyok, nagyon érdekel, hogy mit dob ki a mostani remapomra.
Erre a dyno progira viszont kíváncsi vagyok, nagyon érdekel, hogy mit dob ki a mostani remapomra.
mreni28-02-2015 22:35:08 // 28256
az attól függ,hogy a fizető kuncsaft mit kér :))
GTPeti28-02-2015 22:27:11 // 28255
Előbb kellett volna bele tenni egy új légtömegmérőt és csak utána tuningolni, nem?
Föckös28-02-2015 22:07:32 // 28254
ooh, lehet/szabad azt még tovább is, bírja ;-)
159 Indigo Gray 2.4 Monster28-02-2015 21:24:42 // 28253
Szegény kis 8v-t így meg húzkodni :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
484
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?