Forum >> Dízelmánia
Keresztessanyi19-05-2015 15:46:54 // 28602
Le is áll a motor.
atis_166jtd19-05-2015 15:17:59 // 28601
Olvastam amit irtál. De nem világos. Le is áll a motor? Mert csak akkor megy el a szervó. Vész üzemben csökent teljesitmény van de a motor jár.
Keresztessanyi19-05-2015 14:37:01 // 28600
Vissza térve a vész üzemmódhoz megfigyeltem és csak akkor rakja be ha eléri a víz a 90fokot. Ebből jön az hogy termosztátot kéne cserélni mert csak 70fokig megy fel a víz hőmérséklete. Bár ezt nem tudom, hogy befolyásolhatja e ezt az egész vész üzemmódot, mert 90fokra kéne amúgyis beállnia a vízhőfoknak nemde?:)
redbull9019-05-2015 11:25:54 // 28599
hát ez az de mindig lejön..
.......................19-05-2015 11:23:44 // 28598
az vákuumos ,hogyan jön akkor le?
az egész turbó vezérlés vákuummal müködik
az egész turbó vezérlés vákuummal müködik
redbull9019-05-2015 11:15:55 // 28597
Sziasztok!
156 2.4mjet motoron ami van druck labda hányas cső kell oda?
Mer ami van rajta szilikon cső melegben nagyobb terhelésen állandóan lenyomja és elmegy a turbónyomás..
156 2.4mjet motoron ami van druck labda hányas cső kell oda?
Mer ami van rajta szilikon cső melegben nagyobb terhelésen állandóan lenyomja és elmegy a turbónyomás..
fater00817-05-2015 18:53:39 // 28596
Kérésem lenn ha 166 2.4 jtd-n motorvezérlőt cserélek mit kell még ki cserélnem mert mindenki mást és mást mond már magam sem tudom mit csináljak.Olyat mondanak.hogy a központi zárat a gyújtáskapcsolót és a kulcsot is ki kell cserélnem ez így igaz?
Piritu - 1.000.00016-05-2015 05:44:16 // 28595
Főtengely jeladó?
dev16616-05-2015 00:26:34 // 28594
ha vészüzemmódba teszi magát, hibakódnak is kéne lennie.
én ezeket nézném még meg:
- boost pressure és desired boost pressure összehasonlítása kigyorsításkor
- mozog-e a turbó változtatható geometriája (VGT)
- nem lyukas-e vmelyik vákuumcső
- mennyi olaj van a cooler-ben, szívósorban
- milyen állapotban van a turbó (tengelylógás, lapátok épsége)
az EGR csövet is érdemes lenne lefalazni, mert ilyen korú JTD-knél már nem szokott működni rendesen az EGR szelep és cserélni sem lehet.
én ezeket nézném még meg:
- boost pressure és desired boost pressure összehasonlítása kigyorsításkor
- mozog-e a turbó változtatható geometriája (VGT)
- nem lyukas-e vmelyik vákuumcső
- mennyi olaj van a cooler-ben, szívósorban
- milyen állapotban van a turbó (tengelylógás, lapátok épsége)
az EGR csövet is érdemes lenne lefalazni, mert ilyen korú JTD-knél már nem szokott működni rendesen az EGR szelep és cserélni sem lehet.
Keresztessanyi15-05-2015 23:44:15 // 28593
Volt élő adat olvasáson is akkor nem produkálta a tüneteket. Hiba kód olvasás is volt nem dobott ki hiba kódot annyi volt hogy a befecskendezés 1300BAR nyomással fecskendezte az üzemanyagot a srác aki csinálta a gyári programot is ezt vette észre és után került rá a gyári program ami ugye ugy tűnt, hogy orvosolta viszont most megint elő jött.
Eléggé idegesítő ha pont kanyarba vágja vészüzemmódba, mert elég nehéz megfogni szervó nélkül.
Mostanába elkezdett jönni csapágyhoz hasonló hang a motortér felöl mintha az imtercooler felöl jönne de az is lehet hogy a turbó? Minél nagyobb gázt adok annál nagyobb hangot ad ki amikor leveszem nagyobb gáz adáskor a lábam olyan hangja van mintha még jobban felpörögne egy csapág. Így tudom leírni ezt a hangot. Ha koncentrálok rá csak akkor hallom ezt a hangot
Eléggé idegesítő ha pont kanyarba vágja vészüzemmódba, mert elég nehéz megfogni szervó nélkül.
Mostanába elkezdett jönni csapágyhoz hasonló hang a motortér felöl mintha az imtercooler felöl jönne de az is lehet hogy a turbó? Minél nagyobb gázt adok annál nagyobb hangot ad ki amikor leveszem nagyobb gáz adáskor a lábam olyan hangja van mintha még jobban felpörögne egy csapág. Így tudom leírni ezt a hangot. Ha koncentrálok rá csak akkor hallom ezt a hangot
dev16615-05-2015 23:18:10 // 28592
az első generációs 2.4-esen már VGT turbó volt (az Alfákban, a Lanciákban nem), tehát feltételezhető, hogy az 1.9-esen is az van. ott van legalább 3 hibalehetőség. aztán ott a légtömegmérő és az EGR szelep, 1-1.
szinte biztos, hogy nem az a helyzet, h valami nem működik, de minden más flottul, hanem több kisebb-nagyobb probléma együttes hatása vezetett ide. Ha van JTD-hez értő szerelőd, akkor vidd oda, ha nincs akkor hibakódolvasás, majd élőadat olvasás a helyes sorrend. Ész nélkül alkatrészeket cserélni felesleges.
szinte biztos, hogy nem az a helyzet, h valami nem működik, de minden más flottul, hanem több kisebb-nagyobb probléma együttes hatása vezetett ide. Ha van JTD-hez értő szerelőd, akkor vidd oda, ha nincs akkor hibakódolvasás, majd élőadat olvasás a helyes sorrend. Ész nélkül alkatrészeket cserélni felesleges.
Keresztessanyi15-05-2015 22:26:39 // 28591
Üdv.
A kérdésem a következő lenne.
Adott egy 156os 1.9 JTD 1999 77kw 105Le.
Ha jobban oda lépek az autónak egy idő után megtorpan és ránt egyet ha fel engedem a lábam a gázról akkor nincs baj de ha továbbra is rajta hagyom akkor levágja a motort és világít a befecskendező lámpa néha várni kell egy kicsit de van hogy egyből beindul a motor.
Nem rég rakattam vissza rá a gyári programot egy ideig úgy tünt ez megoldotta a problémát, viszont most megint előjöttek ezek a tünetek.
Valakinek volt hasonló problémája esetleg? Ha igen akkor mi volt a megoldás?
Köszönöm a válaszokat előre is :)
A kérdésem a következő lenne.
Adott egy 156os 1.9 JTD 1999 77kw 105Le.
Ha jobban oda lépek az autónak egy idő után megtorpan és ránt egyet ha fel engedem a lábam a gázról akkor nincs baj de ha továbbra is rajta hagyom akkor levágja a motort és világít a befecskendező lámpa néha várni kell egy kicsit de van hogy egyből beindul a motor.
Nem rég rakattam vissza rá a gyári programot egy ideig úgy tünt ez megoldotta a problémát, viszont most megint előjöttek ezek a tünetek.
Valakinek volt hasonló problémája esetleg? Ha igen akkor mi volt a megoldás?
Köszönöm a válaszokat előre is :)
WarbiRunner (Gyuri)14-05-2015 23:08:47 // 28590
A két autóm, a fűnyíróm és a rotakapa összesen se eszik ennyit..:-D
VKG231!!! (156+75)14-05-2015 22:40:42 // 28589
Azé mondtam ám, hogy óvatosba' :D Kicsit eltolva van az 15 is :D
És még az ülés is fix...
Tök szar.
:D
És még az ülés is fix...
Tök szar.
:D
fater00813-05-2015 21:41:55 // 28588
Sziasztok! Érdeklődnék 166 2.4 jtd gázpedál signál Trac 1 :748 a Trac 2 :ugrál 000-és 376 ez normális vagy probléma?
WarbiRunner (Gyuri)13-05-2015 08:22:28 // 28587
Te le mered írni ezeket a bődületes számokat ebben a topicban? :-)
WarbiRunner (Gyuri)13-05-2015 08:21:31 // 28586
Ok, köszi! Ha van valami bekötési rajzod, az volna a jó :-) Odáig jutottam hogy a Lancia Lybra programját kell felpakolni, mert abban van firmware hozzá, abból volt gyári tempomatos.
VKG231!!! (156+75)13-05-2015 07:09:01 // 28585
Megaztán egy karbis 2.0 megeszi a 11-12-t óvatosba' is... :P
Manky95612-05-2015 22:56:26 // 28584
Elméletben c5 os vezérlő tudja a tempomatot, youtubon valami bravon meg is csinaltak, sok mindent kigyujtottem hozza , átnézem hatha meg megvan ,ecuhoz kell bekötni par szálat, elméletben működhet, sztem siman összehoznád.
WarbiRunner (Gyuri)12-05-2015 22:11:03 // 28583
Mi lenne? Megölne az ideg, hogy nem lehajtható a hátsó űléssor :-P
WarbiRunner (Gyuri)12-05-2015 22:00:52 // 28582
De nekem az nem tetszik :-) Egyébként már rég vettem volna.
'''''12-05-2015 21:21:25 // 28581
Már rég venned kellett volna legalább egy 156-ot és azt piszkálni! :-)
VKG231!!! (156+75)12-05-2015 21:14:27 // 28580
Gyúrj bokára!
Mi lenne, ha első generációs 75-öd lenne?! Rendesen pipában kell tartani benne a lábad annyira elcseszettül áll benne a gáz :D
Mi lenne, ha első generációs 75-öd lenne?! Rendesen pipában kell tartani benne a lábad annyira elcseszettül áll benne a gáz :D
WarbiRunner (Gyuri)12-05-2015 21:08:52 // 28579
Skacok! Szerintetek a 105 lovashoz milyen tempomatot lehetne passzintani? 156- ban volt tempomatos 105 lovas?
A Multiecuscan hoz cruise control paramétereket, csak persze nem elérhető a funkció.
Játszottam ma a gázpedállal, hogy pont úgy állítsam, hogy 140- nél a rugó ellen tart a lábamnak. Ez működik is csak eltossza a jól kiszámolt karakterisztikát. Az érzésből vezethető, szinte bowdenes érzetű autóm megint villanypedálos nagyon mű érzetű lett, akár hogy ügyeskedtem.
Úgyhogy megy vissza az "élvezetes" program verzió. csak kéne egy tempomat, mert hosszú távon fárasztó tartani a lábam :-)
Vagy..erősebb rugó kéne? :-)
A Multiecuscan hoz cruise control paramétereket, csak persze nem elérhető a funkció.
Játszottam ma a gázpedállal, hogy pont úgy állítsam, hogy 140- nél a rugó ellen tart a lábamnak. Ez működik is csak eltossza a jól kiszámolt karakterisztikát. Az érzésből vezethető, szinte bowdenes érzetű autóm megint villanypedálos nagyon mű érzetű lett, akár hogy ügyeskedtem.
Úgyhogy megy vissza az "élvezetes" program verzió. csak kéne egy tempomat, mert hosszú távon fárasztó tartani a lábam :-)
Vagy..erősebb rugó kéne? :-)
Szabeee12-05-2015 16:46:17 // 28578
hát azon kívül, hogy kiszakadt egy motortartó bakom meg majdnem az ölembe hullott a műszerfal óvatlanabb gyorsításnál - nem
.......................12-05-2015 08:36:51 // 28577
..volt valami szokatlan tünet menet közben?
Kócosw12-05-2015 08:24:40 // 28576
hisz ezaz... erröl beszelek..az enyem hasznalva is van :D bar en is jobbara a balnat nyuzom abba szaladnak jobban a kilometerek...
'''''12-05-2015 07:45:11 // 28575
Nem sokat használom de nincs szétszedve. :-) Évi max 5000km megy bele.Most a jó időt kihasználva,már egy hete a spiderrel járok.
Kócosw12-05-2015 07:33:15 // 28574
A te vasad fogadjunk ket KUL között szetszedve pihen valahol :D
'''''12-05-2015 07:12:52 // 28573
Vettem már nagyobbat. :-)Kíváncsi leszek,milyen programot találnak ki majd nekem.Elvileg minden cucc a szerelőnél és talán a hét második felében megint elkezdődik a szétszedés.
Föckös12-05-2015 06:55:55 // 28572
NA TOMIKÁM, érted már miért kell a nagy cooler? :-))
Szabeee11-05-2015 23:00:51 // 28571
Azt hiszem az én lendkerekem már megette kenyere javát. :)
Youtube
Youtube
WarbiRunner (Gyuri)11-05-2015 11:46:06 // 28570
Azért ezt így nem merném javasolni :-) Felújítottat semmikép ne. Ezen kívül azért az új az csak új, de számítani kell arra, hogy nem fog 250-300e-t elketyegni. Egy jó állapotú bontott gyári szerelésűvel mondjuk 100e-t lehet kalkulálni, de ehhez szerencse kell és ennek is megvan a rizikója. Ellenben lényegesen olcsóbb, így nem nagy a bukó rajta, ha nem jön be.
Autó és használat függő is. Én a 15 éves amúgy céges és munka autómmal úgy voltam, hogy nem feltétlenül értelmes dolog 100+e-ért új lendkereket venni bele. Ha a kezdeti 30-35e km-t beletenném évente, akkor elgondolkoztam volna rajta, de ez most több okból lecsökkent átlag 12e km-re évente. Ha csak 60e-t elgurul a bontottal, akkor az 5 év.
És ezt nem tekintem gagyi olcsó lökjük össze szervíznek, mert új Valeo kuplunggal, új gyári kiemelő villával, rendesen meg lett csinálva. Nem is az a 80-90e Ft spórolás volt a cél, hanem hogy végre működjön tökéletesen az autó.
Nálad a 2.4-nél eleve más a helyzet, azért az alapból nagyobb nyomatékkal dolgozik. Ha még sok-sok km-t tervezel, azért újban gondolkodj, csak figyelj, hogy biztosan új legyen, nem gyári dobozban felújított. És olyan helyről vedd, ahol kiállnak a garanciádért ha valami mégsem klappol az új lendkerékkel. Mert hallotunk már ilyenről sajnos, hogy nem sokat bírt az új..
Autó és használat függő is. Én a 15 éves amúgy céges és munka autómmal úgy voltam, hogy nem feltétlenül értelmes dolog 100+e-ért új lendkereket venni bele. Ha a kezdeti 30-35e km-t beletenném évente, akkor elgondolkoztam volna rajta, de ez most több okból lecsökkent átlag 12e km-re évente. Ha csak 60e-t elgurul a bontottal, akkor az 5 év.
És ezt nem tekintem gagyi olcsó lökjük össze szervíznek, mert új Valeo kuplunggal, új gyári kiemelő villával, rendesen meg lett csinálva. Nem is az a 80-90e Ft spórolás volt a cél, hanem hogy végre működjön tökéletesen az autó.
Nálad a 2.4-nél eleve más a helyzet, azért az alapból nagyobb nyomatékkal dolgozik. Ha még sok-sok km-t tervezel, azért újban gondolkodj, csak figyelj, hogy biztosan új legyen, nem gyári dobozban felújított. És olyan helyről vedd, ahol kiállnak a garanciádért ha valami mégsem klappol az új lendkerékkel. Mert hallotunk már ilyenről sajnos, hogy nem sokat bírt az új..
WarbiRunner (Gyuri)11-05-2015 11:27:57 // 28569
Az igen :-)
dev16611-05-2015 09:07:17 // 28568
vááá, ez így már élményautó javából.:))
Kócosw11-05-2015 06:23:36 // 28567
nemrossz nemrossz :)
Manky95611-05-2015 00:17:37 // 28565
detox2010-05-2015 20:26:02 // 28564
Huu te ezt ugy látom már nagyon vágod, de sajna én nem vagyok ennyire profi benne szóval elég kinai igy adolog, + nehezitésképpen külföldön vagyok itt elég drága egy szerviz vagy bevizsgálás nem igazán szeretném ezt meglépni! Legjobb lenne ha egyszerüen itthon vjogy rá tudnék jönni! Egyébként az auto nem kormol kb 4000 fordulatnál kezd el kicsi halvány feketés füstöt tolni de szinte észrevehetetlen. Olajat nem eszi, 5.2 az átlaga 170 nél is csak 6.3. Egyedül ennyi hogy sipol a turbo legalábbis sztem az.
Szabeee10-05-2015 17:33:53 // 28563
+ elég sok dolog összejött a kocsival kapcsolatban, és szeretném úgy összerakni, hogy egy ideig a motorhoz/váltóhoz semmiképp ne kelljen nyúlni.... ezért nem is az olcsóbb megoldást keresném, hanem a tartósabbat.
Szabeee10-05-2015 17:26:48 // 28562
kuplungnál csak a kevlározott tárcsán gondolkodom, meg az erősítette kinyomó lapon... de nem tudom még mi lesz a vége... akkor lehet érdemes gyári bontottat keresni inkább, mint egy vadonatúj lendkerék?
dev16610-05-2015 17:26:40 // 28561
a túltöltés is szóba jöhet, de inkább a változó geometriával és annak vezérlésével szokott gond lenni (ennek többféle oka lehet). Ezt könnyen kizárhatod, ha FES/MES-sel csinálsz egy élőadatos vizsgálatot a desired boost presssure és boost pressure változókra kigyorsításkor. Több változót ne nézz, mert az csökkenti a minták számát. Ha nagyon megszalad a mért érték az elvárthoz képest, akkor érdemes ebben az irányban tovább keresgélni. Az enyém pl. 0.4-0.5 bar-ral túltölt padlózva, bár sosem fütyül. Kizárásos alapon a legfőbb gyanúsítottam a VGT aktuátor vákuumszabályzó mágnesszelepe (valószínűleg cserés), mert a turbina geometria leragadása (lekormolódás) más tüneteket produkál, a vákuumcsövek épek, a kompresszor hibátlan.
detox2010-05-2015 17:13:11 // 28560
Viszont ezzel a témával kapcsolatban, olvastam már egyszer, hogy ilyen lehet akkor is ha vmi turbonyomás jeladó el van kormolodva, emiatt is lehet hangosabb fütyülösebb a turbó. Mert állítólag ilyen kor maxra ekeri a turbonyomást! De az is lehet hogy hüyeséget beszélek.....Erröl mit gondoltok?
WarbiRunner (Gyuri)10-05-2015 17:01:56 // 28559
B..ik megjeleníteni :-) Előnézetben még jó :-S
detox2010-05-2015 17:01:45 // 28558
Viszont ezzel a témával kapcsolatban, olvastam már egyszer, hogy ilyen lehet akkor is ha vmi turbonyomás jeladó el van kormolodva, emiatt is lehet hangosabb fütyülösebb a turbó. Mert állítólag ilyen kor maxra ekeri a turbonyomást! De az is lehet hogy hüyeséget beszélek.....Erröl mit gondoltok?
WarbiRunner (Gyuri)10-05-2015 17:01:36 // 28557
WarbiRunner (Gyuri)10-05-2015 17:00:20 // 28556
A rugó ellenében, igen. A holtjátékot kell mérni, az kb 2 cm lehet (persze fokban van megadva hivatalosan). Rugó ellenében elnyomod az egyik irányban, majd elengeded. Feljelölöd. Aztán ugyanez a másik irányban, majd megméred a két jelölés közti távolságot.
Háth jól jön valakinek, én már anno nekiálltam a netet túrni emiatt:
Háth jól jön valakinek, én már anno nekiálltam a netet túrni emiatt:
detox2010-05-2015 16:53:40 // 28555
Köszi ezt mihamarabb megnézem...
.......................10-05-2015 15:15:47 // 28554
Torziós kitérés akár 50 fokot is elér teljes gáznál
Az az 1cm smafu,
Nem okozhatott gondot
Az az 1cm smafu,
Nem okozhatott gondot
WarbiRunner (Gyuri)10-05-2015 15:10:12 // 28553
Forgás irányban is meg kell nézni a max kitérését, ill a "bólintását" is mérni kell. Anno 1 cm forgás irányú kitérés miatt 250e- nél cseréltem a lendkereket. Ez volt a hiba! Az még 50%-os volt..ezen okulva bátran raktam bele az 1cm-t mozgó bontott m-jet lendkereket. Mondjuk 8-szor megmértem mindkét kitérést, még egy alu kart is felcsavaroztam a kibólintás méréshez ahogy a LUK oktató videón láttam :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
428
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?