Ez így van. Én már egész rászoktam a bontós cuccokra. Fék-futómű kivételével érdemes!
A lendkerekem is használt, m-jet-ből. Mondjuk az nem bontós, hanem egy cartárstól vettem, majd kiderül mennyit bír. Ha még ezt a szezont lefutja, már mínuszba nem leszek, de egyelőre semmi jele, hogy bármi gond lenne vele.
A felújítottal, amiről azt hittem gyári, 200km volt gondtalan, aztán még 100e- ig szívtam vele...
Ugyanez a bakokkal. Az összes u.gy. bak felkeményedett 2 év alatt, borzasztó hangossá téve az autót. Most a bontós 156-ból származó bakokkal meg lehet hallgatni..az egyik tán 2.4-esből van. Tökéletes! Bontott cucc rulez :-)
Forum >> Dízelmánia
WarbiRunner (Gyuri)10-05-2015 14:59:35 // 28552
.......................10-05-2015 14:40:36 // 28551
Van a kettőstömegűnek un. Kippspiel max megengedett értéke
Ha azt nem éri el simán lehet bontott is
Bár előbb utóbb mindenki cseréli ezért bontott nem igen van
Felújított nagy lutri,húztam már haverom üert szétment a felújított kuplungja
Ha azt nem éri el simán lehet bontott is
Bár előbb utóbb mindenki cseréli ezért bontott nem igen van
Felújított nagy lutri,húztam már haverom üert szétment a felújított kuplungja
dev16610-05-2015 13:28:39 // 28550
persze, az új a legjobb megoldás, de azért az sem lesz olyan hosszú életű, mint az eredeti. A gyárban beépített alkatrész mindig magasabb minőségi színvonal, mint egy gyári új pótalkatrész. Így akár egy kevesett futott bontott alkatrész lehet jobb és olcsóbb egyszerre, mint egy gyári új pótalkatrész, de ezt tényleg ki kell fogni, általában nem sikerül.
Szabeee10-05-2015 13:02:07 // 28549
gondolkodtam ezen is, de lehet, hogyha újat építek be, akkor az autó életének végéig megmarad egyben... a bontottnál ilyenre nincs garancia és akkor újra szét kell szedni + újra fizetni kell az újért... csupán ezért érdeklődtem :)
dev16610-05-2015 12:53:28 // 28548
a gyári ajánlás szerint tilos felújítani. Általában én is a felújítás híve vagyok vs. új alkatrész, de a kettőstömegű kivétel. Esetleg még megpróbálhatsz bontottat is. Páran bontanak ténylegesen keveset futott alfákat itthon (trencsik, alfadepo).
Szabeee10-05-2015 10:23:07 // 28547
Kettőstömegűnél érdemes a felújítást megpróbálni vagy fél év múlva szedhetem le megint a váltót? :)
dev16609-05-2015 23:46:55 // 28546
mielőtt bármit is cserélnél, szedd le a kompresszor bemenő csövét (légszűrő felől jön). Nézd meg a lapátokat és ellenőrizd a tengelylógást.
Bármilyen sérülés, kopás, deformáció a lapátokon azt jelenti, ha azonnal felújításra szorul turbó, mert bármikor szétrepülhet.
A tengelynek minimális tized mm nagyságrendű radiális játéka lehet (azért ne nagyon feszegesd) és a lapát széle természetesen nem érheti el a házat semmilyen szögnél. Ellenkező esetben ugyanaz a menetrend, csere vagy felújítás.
Bármilyen sérülés, kopás, deformáció a lapátokon azt jelenti, ha azonnal felújításra szorul turbó, mert bármikor szétrepülhet.
A tengelynek minimális tized mm nagyságrendű radiális játéka lehet (azért ne nagyon feszegesd) és a lapát széle természetesen nem érheti el a házat semmilyen szögnél. Ellenkező esetben ugyanaz a menetrend, csere vagy felújítás.
Trumpf (NagyVad)09-05-2015 21:46:10 // 28545
Szép estét mindenkinek! Ma dobott egy hibakódot a NagyVad, "P0168-Gázolaj hőmérséklet érzékelő: Magas jel". Tudna valaki segíteni a hiba megfejtésébe/elhárításában?
detox2009-05-2015 05:34:16 // 28544
Cső az biztos nem lyulas szval akkor turbina, de gondolom az elég költséges dolog kicserélni... vagy hagyjam és használjam igy az autót?
Bilux08-05-2015 23:44:07 // 28543
turbina lapát sérült deformált akkor szokott fütyülni vagy a turbócső valahol lyukas
WarbiRunner (Gyuri)08-05-2015 22:06:31 // 28542
A desired air q. az csak az EGR vezérlésre szolgál, nem kell egyeznie az intake air q-val.
Mindezek mellett az intake air q értékek nagyon alacsonyak! Alapjáraton 350 körül kéne lennie, a max érték 950 körül.
Valami nem klappol a légtömeg mérő körül...vagy a kiolvasással...
Mindezek mellett az intake air q értékek nagyon alacsonyak! Alapjáraton 350 körül kéne lennie, a max érték 950 körül.
Valami nem klappol a légtömeg mérő körül...vagy a kiolvasással...
detox2008-05-2015 21:55:12 // 28541
Sziasztok! Nem tudom tud e valaki segiteni nekem abban, hogy az 1.9 jtd 156-omon miért sipol kicsit hangosabban a turbó? Valaki járt már igy? Hogyan lehetne orvosolni? Müködni müködik sztem mert szépen húz vsak elég hangos! Üdv detox20
LacUS08-05-2015 21:46:24 // 28540
Sziasztok!
Tanácsotokat kérem. Adott egy Punto2 1.9JTD ami a tulaj szerint lomhább és 1literrel többet fogyaszt. Légtömeget cserélt de rosszabb lett. Nincs hibakód, az egyetlen amit látok,hogy a desired intake quantity és intake quantity közt hatalmas eltérés van. Számokkal: alapjárat desired ~300 intake ~49, padlózva desired 1200ra ugrik az intake max 300 körülire megy.A kocsi nem torpan, nem rángat nem füstöl, csak a megszokotthoz képest lomhább és többet fogyaszt.
Tanácsotokat kérem. Adott egy Punto2 1.9JTD ami a tulaj szerint lomhább és 1literrel többet fogyaszt. Légtömeget cserélt de rosszabb lett. Nincs hibakód, az egyetlen amit látok,hogy a desired intake quantity és intake quantity közt hatalmas eltérés van. Számokkal: alapjárat desired ~300 intake ~49, padlózva desired 1200ra ugrik az intake max 300 körülire megy.A kocsi nem torpan, nem rángat nem füstöl, csak a megszokotthoz képest lomhább és többet fogyaszt.
Bilux08-05-2015 16:10:21 // 28539
Az első percben káosz a korrekció illetve a fordulatszám majd 1 perc után kisimul.
Bilux08-05-2015 16:09:10 // 28538
Reggeli indítás hidegen illetve 13km-en keresztül élő adatok
Délutáni indítás szintén hideg motornál illetve élőadat pár km-en keresztül.
Fileok letölthetők elemezhetők valaki csak tud segíteni mi a baj.
Bár gondolom nem úszom meg az injektorok bevizsgálását.
interdiesel-ben nincs ismerőse valakinek? Győr.
.......................08-05-2015 07:33:16 // 28537
Vm motori van a Fronteraban
Olasz az is ,de nem alfa
Vm motori blokk a 75 ben is
Olasz az is ,de nem alfa
Vm motori blokk a 75 ben is
Föckös08-05-2015 06:22:08 // 28536
vagy fiat, vagy ugyanaz ;-)
Piritu - 1.000.00007-05-2015 20:07:17 // 28535
Skacok! Létezik az, hogy a kopel frontérában 2,2-es 4 hengeres Alfa diesel motor van?
.......................07-05-2015 13:25:10 // 28534
tudom,
csak cégees gépen nem megy mert blokkolva van a felugró ablak
csak cégees gépen nem megy mert blokkolva van a felugró ablak
Kristyon07-05-2015 13:09:46 // 28533
egy ideje benne van, még nem olvadt el ;)
Föckös07-05-2015 12:33:06 // 28532
Jáááj Szosza cartárs! itt jobbra felül a gémkapcsot nyomd meg, úgy szebben lehet linkelni:-)
.......................07-05-2015 10:32:58 // 28531
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD_COD=116&COUNTRY=010&GRP_COD=103&CAT_COD=X1&SBMK=R&DRIVE=D&MAKE=R&COMM_MODEL=156&ALL_FIG=0&LANGUAGE=3&PREVIOUS_KEY=PARTDRAWDATA&NEW_HTTP=TRUE&ALL_LIST_PART=0&SB_CODE=-1&KEY=PARTDRAWDATA&PRINT_MODE=0&EPER_CAT=SP&GUI_LANG=3&WINDOW_ID=1&SGRP_COD=1&SGS_COD=31&DRW_NUM=4
.......................07-05-2015 10:32:43 // 28530
73501619
.......................07-05-2015 10:31:09 // 28529
http://www.bing.com/images/search?q=55192366&view=detailv2&&&id=CC3228519B36932DE7BBF41EBAA8036E040D9370&selectedIndex=6&ccid=zj2nTCtL&simid=608052981801944654&thid=JN.es%2fXYUz%2fcw2dGQz7JQFRNA&ajaxhist=0
55192366
szegregátor a neve
benne van az olajlecsapató a tiédben is
55192366
szegregátor a neve
benne van az olajlecsapató a tiédben is
.......................07-05-2015 10:24:45 // 28528
a Winkler egy újságíró,
nem mérnök ,
ez kendács a javából
nem mérnök ,
ez kendács a javából
.......................07-05-2015 10:23:59 // 28527
pvc locsolótömlö?
aztán meg 90 fokon elolvad
a motorolaj meg egészen 120 fokig felmelegszik
aztán meg 90 fokon elolvad
a motorolaj meg egészen 120 fokig felmelegszik
Kócosw07-05-2015 09:33:02 // 28526
mär vettem egy olajcsapdäsat amit alul belinkeltem,nem megy külterbe..enis ettöl feltem hogy jön a szag :)
Kristyon07-05-2015 08:49:01 // 28524
Hali! Én egy ilyennel próbálkozom, ez egy a pnematikos sablonoknál használt levegő előgészítőnek a szűrő és nyomásszabályzó oldala egy kicsit kibelezve, hogy minél kisebb legyen a levegő ellenállása. Olajcserétől olajcseréig idáig sem kellett után töltenem, de talán egy kicsit nyugtat a dolog, hogy kevesebb olaj csapódik le a szívóoldalon. Nem is valami sok olaj gyűlik benne össze, olajcsapdának szerintem elég.
Ahol dolgozom, onnan egy leselejtezett sablonról sikerült megmentenem.
Talán a képekből kivehető, hogy hol helyeztem el, termászetesen a szelep is bent maradt, ami nem engedi, hogy esetlegesen olajat szívjon fel a motor...
Ahol dolgozom, onnan egy leselejtezett sablonról sikerült megmentenem.
Talán a képekből kivehető, hogy hol helyeztem el, termászetesen a szelep is bent maradt, ami nem engedi, hogy esetlegesen olajat szívjon fel a motor...
.......................07-05-2015 08:46:49 // 28523
Ha kiengeded a motortérbe a kartrgázt a fele bemegy az utastérbe
Aztán beszívod ,tetüdőzöd
Nem túl egészséges
Aztán beszívod ,tetüdőzöd
Nem túl egészséges
Kócosw07-05-2015 07:41:04 // 28521
neztem is kicsit hogy miert nem lattam en eddig sehol azt az olajlecsapatot..en eddig csak a csövet lattam bemenni a szivooldalba...de akkor egy lecsapato nem arthat.. kerdes hova fer oda be meg egy tartäly 180*65-ös meretben pl..hely az nincssok...
hg6idn07-05-2015 05:25:17 // 28520
Köszönöm a válaszokat, akkor nyugalom van🙋, a résolajat majd megnézzük. Nekem is céges autó a Stilo, ráadásul Van kivitel. Szoktam fellétrázva meglepni más autósokat☺!
dev16607-05-2015 00:48:14 // 28519
kicsit félreérthető, amit írtam. természetesen nem ez olajpárát vezetik vissza a szívócsőbe, hanem ami enélkül marad a kartergázokból. Az olajpára lecsapódás után visszafolyik a karterbe.
Ha belenézel a visszavezető csőbe járó motornál, jól látszik, h melegen azért jön onnan olajpára, ez bizonyítja, hogy a leválasztás nem túl hatékony.
Ha belenézel a visszavezető csőbe járó motornál, jól látszik, h melegen azért jön onnan olajpára, ez bizonyítja, hogy a leválasztás nem túl hatékony.
dev16607-05-2015 00:45:19 // 28518
Minden JTD-ben alapból megvan. A motorszellőztető rendszer része a kartergáz olajpára tartalmának leválasztása és bevezetés a szívócsőbe. Más kérdés, hogy az olajpára leválasztása nem túl jó hatékonysággal valósul meg az olajlecsapató tartályban+van egy szelep a visszavezető csőben, aminek az lenne a feladata, hogy megakadályozza, hogy a motor szívása olajat szívjon fel a motorszellőztető rendszerből. Ez utóbbi nálam pl. nem működött, ez oka lehet a szívórendszerben lévő sok olajnak (a könnyező turbó mellett).
Van mit fejleszteni rajta, de bárhogyan is avatkozol bele, ne hagyd nyitottan a rendszert, mert károsodhat tőle a vákuumpumpa és mivel más nyomásviszonyokra tervezték, valószínűleg az olajleválasztás még rosszabbul fog működni a gyári lecsapató tartályban és fogyni fog az olaj hosszabb távon.
Van mit fejleszteni rajta, de bárhogyan is avatkozol bele, ne hagyd nyitottan a rendszert, mert károsodhat tőle a vákuumpumpa és mivel más nyomásviszonyokra tervezték, valószínűleg az olajleválasztás még rosszabbul fog működni a gyári lecsapató tartályban és fogyni fog az olaj hosszabb távon.
Kócosw06-05-2015 21:52:21 // 28517
Vagy inkább lecsapató? Kérdés abból is hogy ki vagy visszavezetett verzió?vélemény?tapasztalat?
Kócosw06-05-2015 21:48:52 // 28516
Vagy inkább lecsapató? Kérdés abból is hogy ki vagy visszavezetett verzió?
Valakinek tapasztalat?
Valakinek tapasztalat?
Kócosw06-05-2015 21:24:14 // 28515
Már volt már itt a topicban téma a kartergáz szűrő.szerelt már fel vki? Nekem sajna kirepedt a turbo oldali szivócsövem, és arra gondoltam, cserélem alura meg szilikonra, a cooler projektből még maradt, és a kartergázt meg belevezetném a katrergáz szűrőbe.
Van vkinek képe rola hova tette a szűrőt?Vagy hogy hol szerezte be a szűrőt?
thx urak!
Van vkinek képe rola hova tette a szűrőt?Vagy hogy hol szerezte be a szűrőt?
thx urak!
Föckös06-05-2015 21:18:59 // 28514
semmi baja ennek, 2-3 sec kell, h felépüljön a nyomás. nekem kell vagy 5 néha. egy résolajmérés nem fog ártani, akár otthon is elvégezhető, ahogy Szosza írta.
Egyébként meg grat a félig offhoz, nekem is van egy céges kis stilo, ár-érték arányban a legjobb használt autó. én imádom.
Egyébként meg grat a félig offhoz, nekem is van egy céges kis stilo, ár-érték arányban a legjobb használt autó. én imádom.
.......................06-05-2015 21:16:04 // 28513
Injektor ellenőrzés már 5eFt per darab
.......................06-05-2015 21:09:17 // 28512
Ez jó ,semmi baja a rail nyomásnak
Max egy résolajat kellene nézni
Max egy résolajat kellene nézni
hg6idn06-05-2015 19:46:53 // 28511
Sziasztok!
egy félig OFF Stilohoz (1,9 mJTD, 8V, 2005, 275 eKm :) ) kérnék segítséget:
a reggeli első indulás elég nehézkes 2-3 sec is kell neki. Beindulás után ilyenkor némi kékes gázolaj füst után szépen jár minden henger. Hideg alapjárati korrekció +/- 1.2 mm3 között van. A friss gázolajszűrő nem segített rajta. Ma csináltam egy indítózás közbeni diagot MES-sel, érdekesnek tűnik, hogy a rail nyomásszabályzó a nyomás növekedésével nyit folyamatosan. Van esetleg valami tapasztalati tudás merre kutakodjak?
az autóval kb 10 eKm mentem mióta nálam van. Olajat még csak utána sem kellett tölteni csereperiódus alatt, megy mint a gőzmozdony (még a JTS-em után is van ilyen érzés:) ), és jól is fogyaszt, nem füstöl.
A MES grafikon az indítózásról:
egy félig OFF Stilohoz (1,9 mJTD, 8V, 2005, 275 eKm :) ) kérnék segítséget:
a reggeli első indulás elég nehézkes 2-3 sec is kell neki. Beindulás után ilyenkor némi kékes gázolaj füst után szépen jár minden henger. Hideg alapjárati korrekció +/- 1.2 mm3 között van. A friss gázolajszűrő nem segített rajta. Ma csináltam egy indítózás közbeni diagot MES-sel, érdekesnek tűnik, hogy a rail nyomásszabályzó a nyomás növekedésével nyit folyamatosan. Van esetleg valami tapasztalati tudás merre kutakodjak?
az autóval kb 10 eKm mentem mióta nálam van. Olajat még csak utána sem kellett tölteni csereperiódus alatt, megy mint a gőzmozdony (még a JTS-em után is van ilyen érzés:) ), és jól is fogyaszt, nem füstöl.
A MES grafikon az indítózásról:
Manky95605-05-2015 20:45:17 // 28510
Áttétel rövidítés :D
'''''05-05-2015 20:21:30 // 28509
Mond nyugodtan,hogy én kértem! :-) Már megint csaltál!Mik azok a kis kerekek elöl??? :-)
misike7601-05-2015 06:54:50 // 28507
Én már itt is vagyok, de sajnos szolgálatba, vigyázok el ne lopják a repteret.
Föckös29-04-2015 21:04:00 // 28506
na
egy kis on
pénteken taszár, biztos, hogy fogunk látni egy két kromos csodát.
szókensárm stílusban, na meg normálisan kiszámolva is.
Manky meg én biztosan megyünk.
egy kis on
pénteken taszár, biztos, hogy fogunk látni egy két kromos csodát.
szókensárm stílusban, na meg normálisan kiszámolva is.
Manky meg én biztosan megyünk.
Zsolt15528-04-2015 20:05:35 // 28505
Júliustól az 1.6-s TDCi motort váltó 1.5 TDCi már állítólag saját Ford fejlesztés.
AlfaMore28-04-2015 06:02:46 // 28504
azt jól tudom, hogy a 90 fok alatti osztás a 80 fokot jelöli?
mert akkor 82 fok körül áll jellemzően.
köszi,
szabi
mert akkor 82 fok körül áll jellemzően.
köszi,
szabi
pedrobaa28-04-2015 00:13:19 // 28503
Az enyém 1.9, de beáll 90 fokra, hogy elmozdítani sem lehet onnan. Amúgy szerintem 80 fok felett rendben van.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
465
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?