Forum >> Giulia

RomeoOne03-01-2021 17:29:52 // 18547
Piritu pont nem az, akinél garázsdísz az autó :D
leopop303-01-2021 17:26:47 // 18546
Ha nem gyarapszik a km pár év múlva meg is venném :)
Piritu - 1.000.00003-01-2021 17:18:21 // 18545
Ma átléptük a félszázezret :-)
Erhard 242 (Pure Energy)03-01-2021 11:59:17 // 18543
No téli gurulók fent de minek szikrázó napsütés 8 fok :))))
Teljes bőrápolás, és puceválás, fékek ellenőrizve nincs a tárcsának válla se kívül, se belül a betét is kb félutas, a nyári gumi kb 4mm, gumik leápolva ugye már nem ez a felni megy fel :)))
Ebéd és kirándulás..
leopop302-01-2021 21:21:12 // 18542
Igen gondoltam hogy nyárinak :))
Erhard 242 (Pure Energy)02-01-2021 20:25:10 // 18541
majd márciusban :DDD
leopop302-01-2021 20:17:02 // 18540
KIrály majd csinálj képet milyen azzal :))
Erhard 242 (Pure Energy)02-01-2021 20:12:30 // 18538
QV felnik berendelve :)))
Erhard 242 (Pure Energy)02-01-2021 08:58:43 // 18537
A mai nap ráérek, lecseréljem erre a 2 hónapra :))))
WarbiRunner (Gyuri)01-01-2021 20:38:21 // 18536
Nálunk is ez volt az alap definíció :-) Aztán kiderült hogy sose volt így, csak szokásjog alapján volt az én autóm a fő . Valójában a fő autó aminek mindig működne kell, ami naponta megy, és nélkülözhetetlen. A fő autó, amivel dolgozok, és amivel kirándulunk :-)
Az egy nagyon szerencsés dolog, hogy ez a fő autó két autó lehet.
És annak örülök legjobban, hogy kicsit külső behatásra is, de nem hoztam meg azt a kompromisszumot hogy ne Alfa legyen bármelyik is. Így nincsenek elpazarolt pillanatok és kilométerek, nincs érzelemmentes A-ból B-be jutás, nincs 'másod autó'. Csak Alfa van, kedvenc útvonal és élmény :-)
leopop301-01-2021 20:30:59 // 18535
Ja hát akkor ez nem aktuális :DD
De ahogy megláttam te jutottál eszembe 😂😂
Liquid31-12-2020 22:17:36 // 18534
Na valahogy így definiálom én is :)
Liquid31-12-2020 22:06:32 // 18533
ott azért nem :)
Giuntini31-12-2020 18:34:18 // 18532
Kérdés! Giuliára Nankang gumit veszel? Egy olyan autó, ami tud menni, futóműve, féke partiban van, megéri a jó gumit! Amelyikkel ha 200-ról kell fékezni megáll, es nem válik tojássá. Mellette nagyobb kanyarsebességet lehet elérni.
Kisebb teljesítményű városi "rohangáló" autóra a 4 évszak a legjobb!
Piritu - 1.000.00031-12-2020 18:31:24 // 18531
Nálam is második autó a tehermentesítő, hogy a napi logisztikát ne a fő kocsival kelljen lebonyolítani.
Giuntini31-12-2020 18:24:07 // 18530
Én egy kicsit másképp értelmeztem a második autót! Elsőnek tartom a hosszútávú autópálya rombolót, másodiknak a városi szaladgálót.
Erhard 242 (Pure Energy)31-12-2020 18:10:32 // 18529
Nálam a másod autó az asszony fosadéka amibe méla undorral ülök bele, ami elvisz A-ból B-be, semmilyen pozitív reakciót nem vált ki, csak van, mert kell hogy legyen :)))
VKG231!!! (156+75)31-12-2020 16:29:41 // 18527
De egyiken sincs négyévszakos gumi, mert a második és a harmadik is téli álmot alszik, mi több, a 75 idén már esőt sem látott :)))
VKG231!!! (156+75)31-12-2020 16:28:19 // 18526
A második autó, amit nem minden nap használsz, így jóval kevesebbet fut, mint az első. :) (Nálam 13 ezer vs 3 ezer km az arány 2020-ra)

Nálam a második és a harmadik is garázsban áll, telente ideiglenes forgalomból kivonás hatálya alatt :)))

A harmadik meg az, amit csak elvétve használok, csak akkor, amikor szépen süt a nap. (Cabrio)

Annyi a különbség, hogy Zolibácsi Cabrioja állandó városi is, míg én alapvetően egyáltalán nem arra tartom, hanem szép időben kirándulni.
tdemeter31-12-2020 16:17:08 // 18525
Egyetértek teljesen.
tdemeter31-12-2020 16:16:45 // 18524
Amúgy balesetmentes Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek !!!
tdemeter31-12-2020 16:16:15 // 18523
Még városban is?:)
tdemeter31-12-2020 16:14:42 // 18522
Ez csak azért van, mert még mindig hiszel a sztereotípiákban és sohasem próbáltad ki egyiket sem. A valóság ennél prózaibb, kár olyan marhaságokban hinni, hogy ha nem a legjobb téli vagy nyári gumit használod, akkor az első 100 méteren véged lesz az utakon. Ezt sulykolják beléd, te meg jól elhiszed. Közben meg az autót te vezeted, te gyorsítasz, te fékezel, te döntesz.
4 szezonon keresztül kínai gumival jártunk az offossal,mégsem haltunk meg. Lehetett volna prémium is, de ha nem tudsz vezetni, akkor az sem véd meg.
tdemeter31-12-2020 16:10:24 // 18521
Valaki definiálja már a "második autó" fogalmát a kedvemért :) Az melyik autó? Amelyik kint áll? Vagy amelyik kisebb? vagy amelyik olcsóbb volt? Az amelyik kevesebbet megy? Vagy az amelyiket városban használom? Ugyanígy definiáljátok már az "ilyen teljesítményű autó" fogalmát is :) Az amelyik nehezebb? Amelyikben több a ló? Vagy nagyobb az össztömege?
Amelyiknek jobban nyomod?
Ezek annyira szubjektív kérdések, hogy ha alaposan átgondolod, akkor nem is lehet igazságot tenni benne. Éppen ezért, szerintem tök felesleges összemosni ezeket a kérdéseket a gumival, mert az is az, mindeniknek az a jó, ami neki jó.
Nekünk egy családi autóra került a négyévszakos ami többet van használva, mint a gyönyörűséges juliska. Ezen logika alapján akkor most a juliskának kellett volna kapni azt, nem? Ja és pont emiatt nem csak városban van használva, hanem elég univerzálisan.
Sportolni egyikkel sem szoktam, de ha igen, akkor inkább a julissal.
Liquid31-12-2020 15:40:59 // 18520
Teljesen igazad van nem csak a gumi számít, ugyanannyit jelent a vezető is.
És nagy előny a "gondozásmentesség" ha az embernek nincs hol tárolnia a kerekeket.
Minél több tapasztalat gyűlik annál több info alapján tudunk dönteni.
Viszont én kb. az időjárástól függetlenül megyek min. 130-cal kb. mindenhol :)
Zolibácsi31-12-2020 13:05:29 // 18519
Puntón nekem négyévszakos van/volt, mellé eladásra szereztem ugyan olyan méretű nyárit.
30-as kanyarban négyévszakos 55-ig stabil, nyári akár 60-al is megy.
Vizes, nyálkás időben nyári már jobban csúszik mint a négyévszakos, ott megfordul a stabilitás aránya. Ésszerű keretek között igenis simán vállalható a négyévszakos, de aki a sportos vezetést keresi annak továbbra is téli - nyári kell
WarbiRunner (Gyuri)31-12-2020 12:08:43 // 18518
Nem kell ennyire félni, mi télen is kirándultunk és nyaraltunk is négyévszakossal. Autópályán is mentem vele esőben és kánikulában is (170-nel is XDD). Sehol nem érződött kevésnek. Anyagi megfontolásból viszont senki ne tegye fel, nem biztos hogy bejön, harmadik szezonban a vizes aszfaltos tulajdonságai már nem voltak olyan jók pl. A száraz meleg nem változott, a hűvös esős elindulásoknál viszont könnyebben pörgött el. 4-5 szezonra tippelem amit max kibír, szóval nem lesz spórolás, csak kényelmes. Persze nem próbáltam ki végül hogy valóban így van e :-)
A 170 lovasra én sem biztos hogy feltenném, a Giuliettára sem. Túl hirtelen karakter hozzá, nagyon hamar elkopna alatta az első két gumi. Plusz nincs sebességérzete az autónak, néha olyanokat mutat az óra, hogy indokolt "túlgumizni".
Giuntini31-12-2020 11:49:40 // 18517
Én ilyet második autóra vennék, ami nem megy ki a városból. Mondjuk egy MiTo-ra, de a 170 lovasra semmiképpen!
WarbiRunner (Gyuri)31-12-2020 11:32:29 // 18516
Szerintem aki egyszer fel meri tenni, az aztán rájön, hogy egy kényelmes és már tényleg jó megoldás sok helyzetben. Második, szaladgálós autón mindenképp. Hányszor jártam én úgy, hogy felrakattam a télit, aztán hetekig 15 fokban gyűrtük vele. Aztán tavasszal meg a nyárival a márciusi hóban. Amikor kéznél van egy négyévszakos gumis autó, azt az ember nem úgy éli meg, hogy van egy sehol sem jó autója, hanem ott áll egy bármikor használható. Három évet használtuk az all seasont, és eszembe nem jutott anyagi megfontolásból feltenni. Egyszerűen kényelmes, praktikus megoldás egy napi ingázós autóra. El mertem vele engedni a családomat minden nap :-) És haza is jöttek. ABS, VDC nélkül négyévszakosokon. Kánikulában és hóban is. Az abszolút tapadása egy dolog. Kiszámítható, "feszes" gumi volt, lehetett érezni hogy mit művel, nagyon jókat autóztam vele. Biztos egy évszaknak megfelelővel 10km/h-val gyorsabban csinálhattam volna ugyanazt. Csak ez engem nem érdekel, nem ez adja az élményt. Semmit nem vett el az autózás mókájából és nem követelt extra figyelmet a vezetés.
Most másképp kombináltam, a Giulietta kapott téli/nyári szettet, cserében a 159-re nem teszek télit, egyáltalán. Egyszerűen nem használom csak ha száraz hideg van.

Lehet köpködni, de én is simán vennék négyévszakossal Giuliát. Miért? Mert télen lehet másod autó. Hanem muszáj nem megy, de mégis ott a lehetőség ha mégis két autó kell. Simán el mernék vele menni bárhova négyévszakoson is. A másik, hogy én választhatok nekem tetsző nyárit rá. :-)
G-MANN🍀31-12-2020 11:06:05 // 18515
Ha már.... 😁 Michelin CC a gyártó szerint is egy nyári 😁 ami viszont télen is használható prémium tulajdonságai miatt. Kollégám ilyet vett, neki bejött, ő nagyon dícséri.
zgi52131-12-2020 11:04:14 // 18514
ez jo 😀nalam is elhangzott a gumis duma hogy a michelin 4evszakos semmire sem jo!
azota ket auton hasznaljuk telen, nyaron es tûftig😀
sztem also , kozepkategoriaban jo valasztas.
G-MANN🍀31-12-2020 10:53:16 // 18513
Általános használatra simán ok lehet bármi ami tapad. Én soha nem vennék a Velocera négy évszakos gumit (itt nem a matek számít), gyorsan megetetném az aszfalttal nyáron👍 és olcsó volt a téli szett is 🤩😉🥂 én maradok ennél a felállásnál.
Fater Mazdájára gumicserénél mehet bármi 😂
Erhard 242 (Pure Energy)31-12-2020 10:44:18 // 18512
így van egy ekkora teljesítményű autóra én sem kötnék kompromisszumot el nem hiszem, hogy nyáron mikor már a 2 éves Pirelli is csúszkál forszírozott kanyarban az mit csinálhat... leesik :D Én szeretek határon is autózni különben Babettával járnék, mint a Csoki ...
Erhard 242 (Pure Energy)31-12-2020 10:41:03 // 18511
még le sem cseréltem nincs mit vissza rakni úgy hogy ez így nagy sz@r :DDDDDDDDD
Viszont meg volt a második menet Ajkára, 9 fok, eső 9.6-os fogyi 130-as tempó, no csúszkálás :DDD
tdemeter31-12-2020 10:22:25 // 18510
Bocs, a pontos típus az Bridgestone Weather Control A005 EVO
tdemeter31-12-2020 10:16:53 // 18509
Én idén először mertem 4 évszakosra váltani az offos X-trailen. 4 és fél évesek voltak a gyári Good yearek a vason és kezdett az összes elég vacakul kinézni. Számolgattam, hogy van-e bármilyen anyagi hasznom az egészből: mivel nem cserélek majd gumit, így a futási teljesítmény mindenképpen alacsonyabb lesz mint 2 garnitúra esetén, ami egyébként esetemben 83000 km volt. Az autó vásárlásakor vettem közel 400.000-ért egy Nexen gumi+nem gyári felni párost. A nexen a 3. szezonjában már baromira rázott, szerintem valamelyik szálszakadt lehetett, amit egy kínai guminál, ennyi idő után, ilyen nehéz autónál kb normálisnak minősül szerintem. A felnik - amelyek 17-esek voltak, szemben a nyári, eredeti 19-esekkel- soha nem tetszettek, ez mondjuk az én hibám, nem az konfigé.
Aztán ott volt a tárolás. Lakásban laktunk, ezért gumihotelben parkoltak a téli-nyári váltások. A cserék és a tárolás ára évi kb 40-45 e ft-os kiadás volt, ami így négy évre vetítve már egy komplett garnitúra gumival arányos.
És ott volt a nyűg: A francnak sem volt kedve minden évben újra és újra eljátszani ezzel.
Jött hát a gondolat, hogy próbáljunk ki egy 4 évszakosat. Ebben nem kis szerepe volt, hogy itt a fórumon többen dicsértétek a Michlein CC gumikat, mint jó alternatíva.
Sajnos azonban a nagy népszerűség miatt olyan gumit az én méretemben lehetetlen volt szerezni, így másikat kellett keresnem. A teszteket vettem figyelembe és ezek alapján a bridgestone all weather a005 evo lett a nyertes. Ezt pár hónapja adták ki és ellenben a michlein cc-vel, ez már egy második generációs 4 évszakos gumija a gyártónak.
Baromira féltem tőle, hogy szar lesz. Hát nagyobbat nem is tévedhettem volna! Ez a gumi, vizes úton olyan szinten tapad, hogy a gyári nyári gumim sehol sincs hozzá képest, a téli meg egy vicc így utólag nézve. Szárazon is teszteltem, egyszerűen semmilyen negatívumát nem érzem neki. Persze sosem mentem vele 130-al 38 fokban autópályán és nem tudom milyen lesz hóban sem. Valószínű, hogy hóban nem lesz olyan, mint egy jó téli. De nincs annyi hó, hogy ez zavarjon. Egyébként a tesztekben ez a gumi a legjobb prémium nyáriaknál is jobban tapad vizes úton.
És a matek: A felniket a 4 éves, használt gumikkal eladtam 150-ért. A gumik ára kb 260 volt. Ha három szezont elmegyek vele, akkor már jól jártam szerintem.
Aki parázik esetleg, annak üzenem, hogy amikor a gumis azt mondta - szó szerint - hogy "Én nem játszanék a családom életével" , akkor az olyanokat engedje el a füle mellett. Ezek a gumik, ebben a kategóriában valódi alternatívák már, a gumis meg csak a saját bizniszét félti. És ebben a megközelítésben mindenki a családjának az életével játszik, aki nem a legprémiumabb, legjobb téli vagy nyári gumit rakja a kocsijára! Bullshit. Nem csak a gumi számít, az is, hogy hogy vezetsz. Én mindig tartok követési távolságot, ovatos vagyok hóban, nem hajtok olyan gyorsan esőben, stb...
Lehet, hogy itt most sokakban felmegy majd a pumpa, de én már megbántam, hogy annó a julist nem négy évszakossal rendeltem. Közel 7 számjegyű volt az, amibe a téli szett került, és igen, jó, jól tapad, szép, de a julist hetente 1x veszem elő, szép időben, nekem tök jó lett volna az is.
G-MANN🍀31-12-2020 09:43:40 // 18508
😂😂
leopop331-12-2020 08:49:40 // 18507
Erhard erről te jutottál eszembe :DD
leopop331-12-2020 08:48:41 // 18506
Teljesen igazad van ezt vallom én is 😁👍
G-MANN🍀31-12-2020 07:48:29 // 18505
Amikor valaki esetleg egy új autót vesz, akkor nem hiszem, hogy a gyárilag szerelt (legtöbbször) nyári helyett egyből egy négy évszakosra cserél. Gondolom vesz egy garnitúra télit, ahogy ezt én is tettem 😉 Nálam ez nem volt kérdés, főleg egy ilyen autónál. Ez a nyárival télen abszolút nem lenn használható (brutál kemény), négy évszakos meg egy vicc lenne egy ilyen álom autóra. Az autózás szempontjából szerintem nyáron nyári, télen téli az optimális. De ki hogy dönt. Csak engem ne őljön még senki egy kanyarban, mert autózni szeret, de gumira költeni fáj 👍 sajnos ez egy kihagyhatatlan költség.
carver30-12-2020 23:09:00 // 18504
Viszont ha van egy zárható pincéd akkor mindjárt feleannyit áll a gumi a napon...
Liquid30-12-2020 22:57:35 // 18503
Ebben van igazság, de a használt gumit úgy elviszik mint a pinty, szóval abból csorog vissza... Nyilván nem éri meg, mint ahogy autózni se éri meg :)
Viszont ahogy vezetek az idénynek megfelelővel is küzd néha a kisautó, nem kockáztatok... :D
RomeoOne30-12-2020 22:41:44 // 18502
Meg szerintem nem lesz vita köztünk, ha azt mondom, hogy az általad leírt két példa közül az elsőt nagyítóval kéne keresni, míg a második talán a legelterjedtebb módja az autók általános üzemeltetésének (beleértve nem csak a tényleges üzemet, hanem az egész életútját a kocsiknak).
Piritu - 1.000.00030-12-2020 22:36:28 // 18501
Úgy tuti nem :-(
RomeoOne30-12-2020 22:34:50 // 18500
Az enyém az pont ez az utcán állós, ami kap hideget meleget. Ezen nem lenne újszerű állapotban 5 év után a gumi.
Piritu - 1.000.00030-12-2020 22:20:14 // 18499
"sem járod le 5 év alatt" - fater OFF-ján 10+ évesek a téligumik, még sincs semmi bajuk. Puhák ahogy kell és menet közben se venni észre semmi negatívumot. Igaz hogy a kocsi állandóan garázsban van és két teletankot szokott kihajtani apám. Az idei legnagyobb útja az a 100km volt amit olajcsere után tesztútként mentem vele :-)
Az asszonyén 5 év alatt tényleg kikeményednek (téli-nyári) mint a beton, de ő napközben kint áll és süti a nap. Nem segít semmiféle gumiápoló.
carver30-12-2020 22:13:01 // 18498
igen, városi szaladgálósra megértem én is ezt írtam. De én még azon sem cseréltem soha elöregedés miatt pedig kb 8-9 ezret megy évente (cserébe többször volt már benne csavartól kezdve oldalfalrepedés stb). A jó kis budapesti utak hamarabb megeszik a gumit mint hogy elöregedne - főleg ha nem 5 évben gondolkodsz.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.