Jaja. Összehasonlításképp itt az A-s rendszám lehetőségekhez mérten legjobban felhelyezett verziója (kétoldalúval, keret nélkül):

A reg. matrica nem áthelyezhető. A régi rendszámhoz tartozót kapartam le (ez volt a munka 99%-a), az újat meg felhelyeztem.
aranytl09-11-2021 22:13:02 //
22945
Újat rakott fel.
Tényleg jobb ezzel a kis rendszámmal.
Nem értek hozzá, de emlékeim szerint a regisztrációs matrica nem lehet sérült és ahogy át helyezted az feltűnően sérültnek látszik.
Holnap akartam blogot írni, de ha már ennyire hiányzik mnidenkinek a tartalom, akkor bedobok pár képet. Végre felkerült... és megérte a szenvedést. a "no plate" verzió után ez a legjobb kompromisszum:
A regisztrációs matrica már egy komolyabb feladat volt. Azt úgy tervezték meg, hogy örök legyen, mint a nyomorúság, és meg kell hagyni, elég jó munkát végeztek. A hígító sem bírt vele. Aztán második nekifutásra szereztem egy barátomtól ilyen matrica eltávolító kést. Rendesen bedurrant a karom, mire azzal is letoltam, de végül siker koronázta az erőfeszítéseket:
Most már full legál a kocsi, kicsit zavarban is vagyok. Eddig együtt töltött lassacskán 4 hónapunk alatt eddig csak 2 napig volt ilyen. Meg kell még szokni majd, hogy a rendőrök láttán nem a menekülsé i útvonalakat kell kutatni :DDD
Csak mindenki a gázt nyomja hogy kihasználja a maradék jó időt :-))
denil109-11-2021 19:54:08 //
22941
Ez a topic megdoglott? :DD
leopop306-11-2021 21:14:33 //
22940
Gratula!
leopop306-11-2021 21:14:19 //
22939
Ja így értem
Ma átléptük Júliával a 77777 km-t.
Annyira meglepődtem amikor ránéztem hogy még lefényképezni is elfelejtettem :-)
Végül a sok hosszú út miatt lett kormos a Giulietta, meg a 159-nél megtetszett a motor :-)
Nekem azt mondták, hogy nem az automata rendszerekkel van baj. Az simán megkülönbözteti. Pont, hogy szabad szemmel összetéveszthetőség miatt van gond. Megpróbál leinteni a rendőr az út szélén, te beletaposozol a gázba, elugrik előled, aztán gyorsan nézi a rendszámot, hogy ki is volt ez... Vagy vmi ilyesmi forgatókönyv...
leopop306-11-2021 19:34:46 //
22935
Igen csak a nagyobb turbótól.
Utólag pont azt akartam kérdezni, hogy miért nem Tbi Giuliettát vettel.
Kis túlzással értette gondolom a szerelőm is.
leopop306-11-2021 19:30:50 //
22934
Szerelőm mondta, én elhittem neki 😁
De értelek persze
Érdekes máshol nem tévesztik össze...
...vagy csak a véda nem tudja megkülönböztetni?
Hát a TBi inkább JTS alapokon, 1.6JTDM főtengellyel kombinált hibrid 🤣
aranytl06-11-2021 18:50:12 //
22931
A minap olvastam egy cikket az új rendszámok kapcsán. Ott is írták, hogy Q, O, I nem lehet a betűk között a könnyű összetéveszthetőség miatt. Képzeld, amikor RomeoOne-t 250-nel lekapják a Q-s rendszámmal és a bírságot az O-s rendszámú Marika néni kapja. Ez mégsem lenne helyénvaló :)
Akkor a TBi egy TS - királyság van :-)))
Nem. A kormányablakban az ügyintézőn még átcsúszott, de aztán kaptam egy végzést a fővárosi kormányhivataltól, hogy kérjek mást, mert Q nem lehet.
326/2011 (XII. 28.) kormányrendelet, 11. mellékletének 10. ábráján vannak rajta az alkalmazható karakterek. A "Q" nincs köztük. Úgy tűnik most már figyelnek erre, nem lehet ilyet kikérni.
Mert valahonnan csak jött a több ló...
Anno nagyon furcsálltam hogy csak a Giuliettába került be a 159-be meg nem. Emiatt lett végül 2.0 .
Nem nagyon hiszem hogy ilyen egyszerű lett volna a dolog hogy csak hengerfejet cseréltek. Más a köbcenti, innentől más a henger, a főtengely, a dugattyú és még sok minden.
Háát! Ahogy szaladnak bele a kilóméterek nekem is kicsit lesz több 3 évesnél mikor elérem a 75 ezret….
G-MANN🍀06-11-2021 16:29:47 //
22926
És mi lett a Q betűvel? Végül nem engedték?
Jajj, erről most hirtelen ez jutott eszembe xD

Ennyi erővel egyben egy TS motor is. A TS, jtd, TBi ugyanaz a blokk család, hasonló alkatrészek. De pl. a furat sem azonos (kis TS és jtd 82mm, nagy TS és TBI 83mm, 2.0 jts 84mm) , a blokk magassága sem azonos, és a főtengelyeket sem tudod csereberélni. Mellesleg a 2.0 Multiair furata, lökete full megegyezik a 8v TS-el :-) Ami meg a régi négyhengeres Busso twincam motor származéka. Azok is alu blokkosok voltak! Szóval itt egyik a másikból alakult ki, fejlődött.
Ja, igen, az még a másik nagyon jó ajánlat. Csak én nem néztem olyan hosszú távra, mrt 4 év a 100%, amíg megvan a kocsi, viszont a 4 év - 60e km-es szerződés nem éri meg annyira 300k-ért.
316 ezer volt az 5év 75 ezer. Ezzel 63 ezerre jön ki egy szervíz.
Nagy kínlódás volt ez is, de lassan ezt is kipipálhatom :)

Én nyáron 200k-ért vettem a 3 év - 45e km-es easy care-t. Nem tudom pontosan mennyi egy éves szerviz a kocsimon, de sztem simán 150k felett van, szóval kb. 1,2 szerviz áráért vettem 3-at. Ez volt a legjob ár-érték arányú, amit néztem.
leopop306-11-2021 00:17:08 //
22919
Ezt en sem értettem amúgy.
De utólag bárki ráteheti csak plug and play az egész 😉
leopop306-11-2021 00:14:33 //
22918
Nem! Miért lenne az?
A 200 Lovas Tbi egy 2.0 jtd csak mondom annyi hogy benzines hengerfej van rajta de az olajteknő és majdnem minden ugyanaz, konkrétan a 2.0 jtd-ből lett a Tbi.
A 240 illetve 235 lovas Tbi attól más csak hogy a K04 nevű turbó van rajta.
Remélem tudtam segíteni 😉✌🍀
Így még inkább nem értem hogy a 159-be miért nem tudták rátenni a nagyobb turbót.
Azért az a 35 LE nagyott dobott volna a vonzerején...
Kormányfűtés is automatikus, legalábbis az az érzésem.
Eddig max 1 órás úton mentem vele, de egy idő után már nem melegszik tovább. Olyan mintha lenne benne egy "termosztát".
Addig tart amelyiket előbb eléred! A gyári előírású kötelező szervízeket tartalmazza melyek évente vagy 15 ezer km-ként esedékesek! Tehát így vagy úgy de 5 szervíz benne van! Pappasnál úgy számolták, hogy nagyjából 2,5 szervíz áráért kapsz ötöt. Ez mai árakon! Ezzel az áremelkedéseket is kivéded előre!
nem, ráakasztottak egy nagyobb turbót
denil105-11-2021 11:45:21 //
22913
Valószínűleg megtaláltam a választ a fűtés dologra.
Abban igazatok van, hogy biztosan a belső levegőt nézi és nem a külsőt, anno a 159-ben látni is lehetett hol van az érzékelő, illetve valóban minden olaszban van a napsütésérzékelő kis gomba is a műszerfal felső részén ( úgy néz ki ez nagyon bejött nekik mert a Bravoban is volt ).
Szóval leírás szerint:
"A levegőáramlás irányítása a műszerfali középső/oldalsó levegőnyílások felé a felsőtest és az arc hűtésére a meleg évszakokban.
A levegőáramlás irányítása az elsőés hátsó lábtér felé. Ez alevegőelosztási mód lehetővé tesziaz utastér legrövidebb idő alattifelfűtését, és azonnal melegérzetetbiztosít.
A levegőáramlás megosztása alábtérbe irányuló (melegebblevegő), a műszerfali középső ésoldalsó (hűvösebb levegő)levegőnyílások között. Ez alevegőelosztás a köztesévszakokban hasznos (tavasszal ésősszel), napsütés esetén."
Tehát azért jött a kezemre hidegebb mert ez gyárilag ilyen. Ezzel csak az a bajom,h nekem alapból állandóan jéghideg a kezem és fázós is vagyok, szóval jobb lett volna ha ott is jön melegebb levegő. Tudom, használjam a kormányfűtést, de nem akarom állandóan bekapcsolva tartani hosszabb menetek alatt. Mind1, ez ilyen, ettől még szerelem :)
denil105-11-2021 11:41:56 //
22912
Közben megtaláltam, de továbbra is van benne némi marketingduma.
Szóval akkor az 5 év 75k km mit jelent?
Amelyiket előbb eléred akkor jár le?
Azon belül bármennyiszer viheted szervízbe?
Tehát ha én 5000-ként akarnám vinni időszakosra, az is benne van, vagy csak a 15k-s intervallummal számolnak?
A 235 lovas Tibi se multiair?
jah ok, akkor bocsesz :)... azért írtam Warbinak az EU5-ös cseréje nem olyan egyszerű, újra kell tanítani stb, stb...az 1.8as az nem multiair de ott is a Sportig nekem nem vált be a Selenia ... az az érdekes mind az 1.4-nél, mind a 2.0-nál gyújtáshibaként jelenik meg csak az 1.4nél melegen motorféken a Stelvionál meg csak hidegen első indításnál olajcsere előtt ... most egyiken sem végre, aztán persze lehet a digitech-kel is jó ha valaki 8000e-ként cserél olajat...mind1 most teszt aztán írok úgy is, ha nem vált be :DDD
Az uccsó nem tudom hogy hívjáknak szól az autóméry-ben Nyíregyházán .Aki saját bevallása szerint riportokat ír a gyártóknak ( röhej a pali ) a tapasztalatairól , de a multiairt nem tudta rendesen lelégteleníteni . Szóval egy "márkaszervíz" vezető szerelőjéről van szó.
Az 1750 tibi az nem multiair ha jól tudom . Én nem rá vagy lebeszélni akarok senkit. Nem kereskedem egyikkel sem . Nem láttál gondolom Te sem tőlem áttételesen sem Hörmann kapu hirdetést , pedig nekem az a kenyérkeresetem .
eu5-nél azért kicsit bonyolultabb a helyzet Shadin tud róla mesélni :DDD Eu6-nál nincs extra ... a 2.0-át meg nem tudom igaz annak bontható az egysége oda van már mindenféle szelepcsere lehetőség... Szlovákoknál már foglalkoznak a felújításával, mint ha valaki mondta volna ott is átmosással kezdik...
Akkor végülis melyik az az olaj ami bevált? C1-es azt értem. :-)
Igaz nekem nincs 10 éves tapasztalatom multiar témában (bár EU6os csak 5 éve létezik), a saját tapasztalatomat írtam le amivel működik már mind a két multiar hiba nélkül, nekem mind1 ki mit töltöget az autójába, de szerencsére másnak is van Fiat specifikus olaja, amit bizony elfogadnak...ez a motorhoz fejlesztett olajra a legjobb példa az 1.8Tbi aminek az első olaja a Star volt aztán hirtelen váltottak a Sportra és végül már a Qaudrifoglio kell igaz már nem gyártják az 1.8Tbi-t de biztos még kísérletznek vele valahol a gyárban, aztán majd lesz 4. olaj is ami éppen a gyári ... aztán meg ha megszűnik, mint az Alfa 20K akkor meg mindenki dobja ki az autóját, mert nincs hozzá Selenia... ugye elég életképtelen...
Az 1.4-nél a multiair cserét a hivatalos szerviz végezte gondolom csak van szakértelem ha kedvük nincs is... az uccsó nem tudom kinek szól, ha nekem lett egy derűs napom :DDDDDDD
Pista
A110S videója. kész vagyok teljesen. Minden szava arany, fantasztikus vágás, elképesztő autó. Szégyen, nem szégyen, EZ kéne. Azonnal, kérdés nélkül tenném le érte az árát, ha éppen lenne a fiókban annyi :-)
Annyira pedig nem bonyolult dolog az a csere, végignéztem a mikéntjét. Meg merném csinálni itthon magamnak :-) De szerencsére jó szerelőt is tudok, akinek ez biztosan nem okoz problémát. Be van kalkulálva az évek során egy csere, ennyit nekünk megér az a plusz amit ad. Kétévente mikrofilter csere és szezononként olajcsere (8e km), ez az alap hozzáállás. Meglátjuk hogy bírja, egyelőre szépen muzsikál :-)
Én tulajdonképpen a 10 év alatt gyűjtött tapasztalataimat osztom meg multiair tárgyban . A második csere után rájöttem hogy néhány szerelő képtelen és emberileg is alkalmatlan a cserére, valamint az első széria gyári ajánlásos 5w40 Star-ját önhatalmúlag cseréltem Digitekre és láss csodát tovább bírja ! Nem elég csak elvállalni a valahol beszerzett modul cseréjét. Kell hozzá egy kis plusz szakértelem és kedv , ami nem minden , a tutit megmondó "zseni"-nél van meg !
Így van! Alapvetően lábhoz fűt, mert onnan felfelé fog jönni a meleg levegő.
Nyáron a hideget meg felül fújja, mert az meg lefelé megy.
Kezdetben én is így éreztem! Aztán rájöttem, hogy tök jól működik! Úgy vettem észre, hogy a meleget legtöbbször lábra fújja miközben középen friss levegőt is tőle be!
Üdv!
Easy Care a neve. Lépj be a configurátorba és menj teljesen az aljára! Ott vannak különböző ajánlatok. Én az 5 év 75.000 km-t vettem. Ez az én használatom esetén kb 4 évet jelent, tehát 5 db kötelező szervízt tartalmaz! Munkadíj és alkatrész kivéve kopó alkatrészek.
A Giulietta is így működött, a belső hőmérsékletet szabályozta. Igaz a nagyobb utastér és üvegfelület miatt kicsit hevesebben reagált.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.