Sztem érdemi emisszió csökkentés csak akkor következhet be, hogy ha a jelenlegi kényelmi szintünket fenntartva születik olyan technológia, aminek fenntartása lényegesen kevesebb emisszióval jár. Az ember alaptermészete, hogy törekszik mindig arra, hogy joban éljen, kényelmesebb legyen, stb. Ennek köszönhető az is, hogy most ilyen színvonalon élhetünk. Ez volt a mozgatórugója több évszázadnyi fejlődésnek. Ezt nem lehet megerőszakolni és azt mondani, hogy mostantól mindenki éljen kevésbé kényelmesen, mert ez ellentétes az ember alaptermészetével.
A kommunizmus is marha jól működött a papíron, csak mikor találkozott a valósággal, egyből borult minden. Kitaláltak minden részletet, hogy hogy kéne lennie, épp csak a legfontosabbat hagyták ki a képletből, hogy az emberi természet nem így működik.
Vannak ilyen minimál sikerek, mnit pl. a szelektív hulladék gyűjtés, ami kvázi csökkentette a kényelmünket, hisz nem csak lazán beledobunk minden szemetet egy helyre, hanem kicsit megerőltetjük magunkat, de hát kis lemondás ez, még kisebb eredménnyel...
Vagy tech. forradalom lesz, mint fentebb említettem (ami egyébként nem látszik, sztem), legalábbis nem ekkora mértékben, vagy robogunk tovább ezen az úton, aztán lesz ami lesz. Háború vagy ki tudja. Én az utóbbira tippelnék, nincsenek illúzióim.
Forum >> Giulia
RomeoOne12-11-2021 10:35:20 // 23015
Giuntini12-11-2021 10:13:31 // 23014
Nekem erről az a véleményem, hogy mindenki saját maga tehet valamit a világért, tudatos használattal! Ha valakinek a nagy terepjáró tetszik, vegyen azt! Ha valakinek a V8 motormonstrum, akkor vegyen azt! Csak ezeket a javakat tudatosan használja. Itt vagy példának te! Vágyad volt a QV, sokáig készültél rá! De azt is tudtad, hogy ez az autó nem a rövid távú "bevásárlóautó vagy munkába járó igásló". Vettél egy 1,4-es Bravót, a mindennapokra. Ez már tudatos felhasználást jelent.
A világ szennyezettségéért a fapados légitársaságok megjelenése is nagyban felelős. Az embereket átállították más utazási szokásokra. Előtte mondjuk a kiváltságosoké volt nagyrészt a repülés. Az árakat lenyomták, nagy légitársaságok becsődöltek, a légtér olyan lett mint egy nyári hétvégén az M7 autópálya. Mindenki gyorsan és olcsón akart a céljához eljutni, nem érzékelik a távolságot, nem látják a természet szépségeit, miről mondanak le. A klasszikus lakókocsis, utazós nyaralás meg lassan eltűnik.
A gazdagok mit mutatnak a gyerekeiknek? Felfogják azt ami a világban körülőttük történik? Ezeknek a gyerekei tudni fogják jobbá tenni a világot? A jobbátételhez mindenkinek saját magának kellene tenni először valamit, de nem úgy mint az ágybaszarós és demenciás Biden, aki a klímakonferenciára egy egész konvoj gigászi méretű amcsi SUV-al érkezett! Na ő akkor papolhat, meg a többi is! Aztán pofázhatnak a villanyautókról. Bort isznak egytől-egyig, de vizet prédikálnak.
A világ szennyezettségéért a fapados légitársaságok megjelenése is nagyban felelős. Az embereket átállították más utazási szokásokra. Előtte mondjuk a kiváltságosoké volt nagyrészt a repülés. Az árakat lenyomták, nagy légitársaságok becsődöltek, a légtér olyan lett mint egy nyári hétvégén az M7 autópálya. Mindenki gyorsan és olcsón akart a céljához eljutni, nem érzékelik a távolságot, nem látják a természet szépségeit, miről mondanak le. A klasszikus lakókocsis, utazós nyaralás meg lassan eltűnik.
A gazdagok mit mutatnak a gyerekeiknek? Felfogják azt ami a világban körülőttük történik? Ezeknek a gyerekei tudni fogják jobbá tenni a világot? A jobbátételhez mindenkinek saját magának kellene tenni először valamit, de nem úgy mint az ágybaszarós és demenciás Biden, aki a klímakonferenciára egy egész konvoj gigászi méretű amcsi SUV-al érkezett! Na ő akkor papolhat, meg a többi is! Aztán pofázhatnak a villanyautókról. Bort isznak egytől-egyig, de vizet prédikálnak.
RomeoOne12-11-2021 09:29:51 // 23013
Ez annyira tipikus bolsevik beállítás. A "gazdagok", mint valami elvont népcsoport, akik tönkreteszik gonoszul a bolygót, miközben az okos, tudatos szegények azért nélkülöznek, hogy ne következzen be a klímakatasztrófa...
Aztán, ha nem 1%-ot veszünk, hanem 10%-ot, akkor kiderül hogy mondjuk 4x annyit fogyaszt, mint a maradék 90% csak abban a 10%-ban már lehet benne van mindenki itt a topikban is, mert annyi ember él sokkal szegényebben (Afrika, Dél-Amerika, Ázsia), hogy már egy alsó-középosztálybeli magyar is felső 10%-nak számíthat világszinten (csak tipp, nem biztos, hogy tényleg így van, de azért az arányok hasonlóak). Mégsem gondolom, hogy mindenki azt érezné, hogy brutálisan herdálja a javakat.
Szerintem még egy szegénységi küszöb alatt élő magyar is felső 20% lehet, már csak azért, mert be van vezetve nála az áram és a CO2 kibocsátásához hozzá kell számolni a fogyasztott villamosenergia emisszióját.
Azoknak akik a maradék 80-90%-hoz tartoznak, nem azért alacsony a CO2 kibocsátása, mert így döntöttek, hanem mert nincs más választásuk. Ők ugyanúgy fogyasztanának, mint a felső csoport, ha tehetnék. Próbálkoznak is, hogy elérjék a magasabb életszínvonalat, ennek egyik eredménye a migráció. Egyébként egységnyi fogyasztáshoz náluk sokkal magasabb CO2 emisszió párosul, tehát rosszabb a hatásfokuk, mint a "gazdagabbaknak" (lepukkant, euro besorolás előtti motorok a járművekben, régi, rossz hatásfokú szén és olajtüzelésű erőművek, stb).
Na mindegy, csak annyi a lényeg, hogy ez a fajta perspektíva nagyon torz és nem hiszem, hogy ez bármiféle eredményre vezetne, ha tényleg emissziót akarnak csökkenteni és nem csak feszültséget szítani.
Aztán, ha nem 1%-ot veszünk, hanem 10%-ot, akkor kiderül hogy mondjuk 4x annyit fogyaszt, mint a maradék 90% csak abban a 10%-ban már lehet benne van mindenki itt a topikban is, mert annyi ember él sokkal szegényebben (Afrika, Dél-Amerika, Ázsia), hogy már egy alsó-középosztálybeli magyar is felső 10%-nak számíthat világszinten (csak tipp, nem biztos, hogy tényleg így van, de azért az arányok hasonlóak). Mégsem gondolom, hogy mindenki azt érezné, hogy brutálisan herdálja a javakat.
Szerintem még egy szegénységi küszöb alatt élő magyar is felső 20% lehet, már csak azért, mert be van vezetve nála az áram és a CO2 kibocsátásához hozzá kell számolni a fogyasztott villamosenergia emisszióját.
Azoknak akik a maradék 80-90%-hoz tartoznak, nem azért alacsony a CO2 kibocsátása, mert így döntöttek, hanem mert nincs más választásuk. Ők ugyanúgy fogyasztanának, mint a felső csoport, ha tehetnék. Próbálkoznak is, hogy elérjék a magasabb életszínvonalat, ennek egyik eredménye a migráció. Egyébként egységnyi fogyasztáshoz náluk sokkal magasabb CO2 emisszió párosul, tehát rosszabb a hatásfokuk, mint a "gazdagabbaknak" (lepukkant, euro besorolás előtti motorok a járművekben, régi, rossz hatásfokú szén és olajtüzelésű erőművek, stb).
Na mindegy, csak annyi a lényeg, hogy ez a fajta perspektíva nagyon torz és nem hiszem, hogy ez bármiféle eredményre vezetne, ha tényleg emissziót akarnak csökkenteni és nem csak feszültséget szítani.
WarbiRunner (Gyuri)12-11-2021 08:50:33 // 23012
Csak röviden..
Giuntini11-11-2021 23:05:56 // 23011
A Föld megmentői nem a Teslások! Azok csak a gazdagságot álszent módon mutogatják! Tegnap tanulmányoztam Budapesten, hogy a külsőbb kerületekben kisebbek az autók, sok Opel Astra, Suzuki és effélék közlekednek, a belváros felé meg növekedésnek indulnak az autók, és a szűk, dugós belvárosban érik el kifejlett méretüket. Akkorra a Suzukik, Opel Astrák nagy része átalakul méretes SUV-okká, mint X5-6, GLE, G - classe, Q-7-8, meg Chayenné... Na hát itt vannak a Föld megmentői! Nem számít, hogy zsúfoltak az utak, nem számít hogy nincs parkolóhely. A belső utcákban a nagy SUV-ok elfoglalják a járdákat, nem lehet mellettük gyalog elmenni. Ebbe a kasztba tartoznak a méretes rohadtul zöld Teslák, meg a hülyeségtől megződült X5 hibridek is. Miattuk, mert kisajátítják a parkolókat, az egész város kering, az 500-as Fiat is, mert nem talál parkolót. A zöld Tesla miatt. Mert a nagyképűségtől és sznobizmustól szétpukkadnak. A belvárosba megy minden nap, áll a dugóban órákat, és ku...ra zöldnek hiszi magát, meg a világ megmentőjének. Olaszországban ezt már a nyolcvanas években felismerték, rengeteg gazdagnak volt Alfa 164-e, meg nagy autója, de nem szégyelltek beülni a hétköznapokban mondjuk az Autobianchi-ba, és azzal mentek a római belvárosba az üzletükhöz, mert legalább azokkal tudtak parkolni.
Nálunk alapjaiban hibás ez az egész zöldé tenni a városokat. Mikor a soha egy percet nem dolgozó feleség az asszonyautót (GLE 63 AMG) arra használja hogy a gyerekeket 3 km-re elvigye az óvodába meg iskolába, akkor alapvető bajok vannak! Aztán beszélhetünk energiaválságról, villamos áram, gáz, élelmiszerhiányról, ami az elkövetkezendő évtizedekben bekövetkezhet, mikor azok, akiknek a gyerekei ezt megélik, de a szüleik nem tettek semmit ellene. Aztán majd elcsodálkozik, hogy pár év múlva a 18 éves sznob kislányának nem kell a Mini vagy a Fiat 500, hanem neki is suvika kell...
Nálunk alapjaiban hibás ez az egész zöldé tenni a városokat. Mikor a soha egy percet nem dolgozó feleség az asszonyautót (GLE 63 AMG) arra használja hogy a gyerekeket 3 km-re elvigye az óvodába meg iskolába, akkor alapvető bajok vannak! Aztán beszélhetünk energiaválságról, villamos áram, gáz, élelmiszerhiányról, ami az elkövetkezendő évtizedekben bekövetkezhet, mikor azok, akiknek a gyerekei ezt megélik, de a szüleik nem tettek semmit ellene. Aztán majd elcsodálkozik, hogy pár év múlva a 18 éves sznob kislányának nem kell a Mini vagy a Fiat 500, hanem neki is suvika kell...
Kazes☻11-11-2021 22:28:52 // 23010
RomeoOne11-11-2021 22:22:14 // 23009
Utána meg egy órát állt a töltőnél :D
Erhard 242 (Pure Energy)11-11-2021 22:18:48 // 23008
Ami utánam jött az sehol nem volt 150 után...200 felett meg pláne...ez a játék ment 25 km-en...
RomeoOne11-11-2021 22:09:17 // 23007
Mondjuk egy Teslaval gyorsulást így pályán kipróbálnék én is. Lámpától-lámpáig nagy frenkik, de azért van egy olyan tippem, hogy 150-ről már nem úgy indul meg, hogy ne lehetne megkúpolni.
sas-15911-11-2021 21:32:32 // 23006
Velem egy Tesla-s (model S) szarakodott utoljára az M3-on.
Jött a belsőben, nagyon messze volt még, bementem előzni a belső sávba. Látom nagyon közeledik, nyomtam egy padlót a Veloce-n kb 170-ig. Utolért, kimentem előzés után a külsőbe, elengedtem, majd vissza utána a belsőbe. Akkor már direkt csak 120-szal ment és nem engedett el percekig a büdös, paraszt, köcsög. Vagy lemerült a szarja vagy BMW-s geci volt alapjában.
Amikor végre kitakarodott előlem, akkor eljöttem egy nagy gázzal, de sajnálom, hogy nem mostam le a szélvédőmet közben jó sok vízzel, hagy szívja.
Szóval új rekord, ezek szerint Tesla-s köcsögök is vannak már.
Eddig azt hittem ők a Föld megmentői. (nem)
Jött a belsőben, nagyon messze volt még, bementem előzni a belső sávba. Látom nagyon közeledik, nyomtam egy padlót a Veloce-n kb 170-ig. Utolért, kimentem előzés után a külsőbe, elengedtem, majd vissza utána a belsőbe. Akkor már direkt csak 120-szal ment és nem engedett el percekig a büdös, paraszt, köcsög. Vagy lemerült a szarja vagy BMW-s geci volt alapjában.
Amikor végre kitakarodott előlem, akkor eljöttem egy nagy gázzal, de sajnálom, hogy nem mostam le a szélvédőmet közben jó sok vízzel, hagy szívja.
Szóval új rekord, ezek szerint Tesla-s köcsögök is vannak már.
Eddig azt hittem ők a Föld megmentői. (nem)
RomeoOne11-11-2021 21:10:55 // 23004
Ja és grat a K-hoz! Pótold a képet ;)
RomeoOne11-11-2021 21:10:28 // 23003
Hát, az én zöldem ilyet nem tud. Rossz árnyalatot rendeltem :D
RomeoOne11-11-2021 21:06:00 // 23002
Na, ezért kell jobbról előzni. Bal kézzel nem fog átlocsolni semmit a külső sávba :DDDD
G-MANN🍀11-11-2021 20:19:05 // 23000
Persze, mert a zöld nyugtat 😂 azonnal relaxációs állapotba kerül aki benne ül és aki a tükörben látja, ez a zöld Giulia előnye😂😉
Kazes☻11-11-2021 20:09:45 // 22999
Nekem sajnos volt, nem is olyan rég (érthetetlen, hogy mit sérelmezhetett a delikvens), sima közúton ... és pont nem ment a kamerám. :(
Erhard 242 (Pure Energy)11-11-2021 19:30:20 // 22998
M7en rendszeres sajnos, én tovaállok nem dudálkok, nem megyek a seggében nincs értelme...majd egy másik hülyével elcivakodnak 🤣
WarbiRunner (Gyuri)11-11-2021 19:16:05 // 22997
És szerinted egy látványosan pszichopatával leállok civakodni? Biztos nem :-) Úgyis jön majd egy másik idegbeteg, akivel megölik egymást gyorsan, én meg mehetek dolgomra. Na olyankor ha ürül a sáv akkor trepni, jó messze hátrahagyni a hülyegócot. Aztán tempomat reset, hátradől, halad. Évek óta nem volt feltartós balhés esetem.
WarbiRunner (Gyuri)11-11-2021 18:48:33 // 22995
Elhaladhatsz mellete 130-cal, és nem kell takaróznod. Meg amúgy sem. Nincs szó álszentségről, én sem 130-cal közlekedek, de tudatában vagyok a dolognak. Amikor én mondjuk 150-nel utolérek egy útakadályt és az úgy tűnik, hogy csakazértis akadályoz, akkor IS mindketten szabálytalanok vagyunk. Egyformán. Hozzáteszem, hogy nagyon ritkán találkozok ilyennel. Soha nem érkezek rá senkire látványosan tempóból, így általában elengednek. A Giuliával még egyszer sem akadálykodtak előttem.
RomeoOne11-11-2021 18:33:07 // 22994
Én nem a sebességből veszek el, hanem a távot növelem :D
G-MANN🍀11-11-2021 18:26:44 // 22993
Minden esetre én szeretek sokáig valaki mögött haladni és várni, hogy lehúzódik, mert legalább lassabban érek oda valahová és többet ülhetek ebben az álomban 🤩🙏
G-MANN🍀11-11-2021 18:23:39 // 22992
Nekem nem, Giulietta egyszer egyszer csinált ilyet még anno
G-MANN🍀11-11-2021 18:22:41 // 22991
😂😂
G-MANN🍀11-11-2021 18:22:11 // 22990
Ez így van, de a vezetési kultúra sztm ott kezdődik, hogy minek megy valaki a belső sávban pl. 110-el, vagy 120-al, tartósan, nem jobbra tartva (...közben jól meg is szeretne mindenkit nevelni, mert sajnos a boltban valaki elélépett a kenyérnél 😄 és ez nyomasztó, és kellemetlen), és miért vagyunk álszentek - értem én, hogy mindenki mindig minden szabályt betart, gondolom.... - és miért ne lehetne elhaladni mellette 130-al, és ott tovább haladni. Több ilyen esetem volt és még takarózni sem kellett semmivel 😉
cspbravo11-11-2021 16:32:24 // 22989
Sziasztok!
Kérdezném, hogy Nektek nem nyikorog a fék? Már null kilóméteresen is csinálta! Leginkább amikor piros lámpához gurulok és már csak finoman nyomom a féket. Tolatáskor viszont mindig! Eléggé zavaró és még csak 5800 km van benne!
Kérdezném, hogy Nektek nem nyikorog a fék? Már null kilóméteresen is csinálta! Leginkább amikor piros lámpához gurulok és már csak finoman nyomom a féket. Tolatáskor viszont mindig! Eléggé zavaró és még csak 5800 km van benne!
Piritu - 1.000.00011-11-2021 15:18:31 // 22988
Pár nap után kivettem automatából, mert nem akarom feleslegesen ki-be kapcsolgatni a xenont. A garázsba mindig felkapcsolja az automata mert ott neki sötét van. Be és kijáráskor is, ez napi 2 felesleges kapcsolás…
Csak hegyi szakaszokon kerül vissza hogy a sok alagútban ne kelljen állandóan kapcsolgatni vagy éjjel hogy az automata távfény működjön.
Csak hegyi szakaszokon kerül vissza hogy a sok alagútban ne kelljen állandóan kapcsolgatni vagy éjjel hogy az automata távfény működjön.
RomeoOne11-11-2021 15:10:39 // 22987
Amúgy ezen a helyzeten szerintem rontott a DRL megjelenése. Ugye, lakott területen kívül fényszóró vagy DRL. Nekem is automatára van állítva, nappal így nem kapcsol fényszórót, de DRL van elöl. Azzal viszont nem jár hátsó világítás, mint a fényszóróval. Rosszabb a láthatóság hátulról. Ez főleg ilyen nappali ködös időben jön ki, amikor az automata még mindig nem kapcsol fényszórót (és az ember sem általában, hisz nem lát tőle jobban), viszont hátulról már nagyon sokat ront a láthatóságán.
Tegnap jöttem én is a tejködben, nyomni akartam egy hátsó ködlámpát, de nem kapcsolt fel, hiába nyomogattam. Akkor jöttem rá, hogy mennie kell a fényszórónak ahhoz, hogy a hátsó ködlámpa is menjen. Így Auto-bol át kellett tennem kézibe és utána tudtam felkapcsolni a hátsó ködlámpát.
Tegnap jöttem én is a tejködben, nyomni akartam egy hátsó ködlámpát, de nem kapcsolt fel, hiába nyomogattam. Akkor jöttem rá, hogy mennie kell a fényszórónak ahhoz, hogy a hátsó ködlámpa is menjen. Így Auto-bol át kellett tennem kézibe és utána tudtam felkapcsolni a hátsó ködlámpát.
WarbiRunner (Gyuri)11-11-2021 15:03:14 // 22986
Jobbról előzni konkrétan tilos :-) Azonban elhaladhadsz jobbról a balról párhuzamosan közlekedő mellett, amire van autópályán is reális szituáció. Mivel nincs meghatározva a folytonos sávban haladás intervalluma, képlékennyé válik a helyzet.
De.. gondolkodjunk logikusan. Ha a belsőben haladsz és feltartanak, akkor nem a külsőben haladsz folyamatosan, hogy szabályosan elhaladhass a téged feltartó mellett. Elég nyilvánvaló.
De ennél is viccesebb, hogy nem értem miért takarózik bárki ezzel a szabállyal, aki 130km/h sebességnél gyorsabbanelőz elhalad jobbról? Én nem hallottam olyat, hogy az egyik szabály fontosabb, mint a másik :-) Tehát ha gyorshajtassz, megszeged a szabályokat. Innentől mi értelme azon rágódni, hogy szabályos e 200-zal elzúzni jobbról a "paraszt" mellett? Ez a közlekedési kultúránk. Szép viták alakulnak ki a szabálytalankodók közt, hogy kinek a szabálytalansága szabályosabb. XD
De.. gondolkodjunk logikusan. Ha a belsőben haladsz és feltartanak, akkor nem a külsőben haladsz folyamatosan, hogy szabályosan elhaladhass a téged feltartó mellett. Elég nyilvánvaló.
De ennél is viccesebb, hogy nem értem miért takarózik bárki ezzel a szabállyal, aki 130km/h sebességnél gyorsabban
Piritu - 1.000.00011-11-2021 14:49:29 // 22985
Ez nagyon bonyolult dolog :-))
Sokaknak már a lámpa felkapcsolása sem megy…
A fehér autó a kedvencem a tejködben éjszaka. Arra hogy ő mi alapján talál el az úton még tippem sincs…
Sokaknak már a lámpa felkapcsolása sem megy…
A fehér autó a kedvencem a tejködben éjszaka. Arra hogy ő mi alapján talál el az úton még tippem sincs…
Liquid11-11-2021 14:35:54 // 22984
ez valóban korrekt
G-MANN🍀11-11-2021 14:23:07 // 22983
Ez egész szépen leírja ezt a furcsa helyzetet:
"tilos a belső sávban feltartani a mögöttünk érkezőket, mondja ki a KRESZ 36. § 2. és 4. bekezdése: „Ha párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a vezető több járművet kíván előzni, maradhat a belső forgalmi sávban, feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza.”
Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a belsőben haladók – sebességüktől függetlenül – kötelesek elengedni a mögöttük gyorsabban érkezőket. Ez alól az sem kivétel, ha valaki gyorshajtást követ el, és ezért ér utol minket, hiszen a KRESZ egyértelműen fogalmaz: muszáj elengedni. Ne akarjuk hát önkéntes rendőrként feltartani, hiszen azzal pont mi követünk el szabálysértést. A notórius gyorshajtókat úgyis utoléri a traffipax, és megapják a csekket – ne mi büntessük őket…"
"Röviden tehát nem tilos jobbról előzni, de autópályán csak úgy tehetjük meg, ha ehhez nem váltunk (rövid időn belül többször) sávot, hanem elsuhanunk a belső sávban haladók mellett. Ha pedig emiatt méltatlankodik a belsőben nyomuló sofőr, ne feledd: ő követ el szabálysértést, ha figyelmen kívül hagyja a „jobbra tarts!” táblát és feltartja a mögötte jövőket."
"tilos a belső sávban feltartani a mögöttünk érkezőket, mondja ki a KRESZ 36. § 2. és 4. bekezdése: „Ha párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a vezető több járművet kíván előzni, maradhat a belső forgalmi sávban, feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza.”
Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a belsőben haladók – sebességüktől függetlenül – kötelesek elengedni a mögöttük gyorsabban érkezőket. Ez alól az sem kivétel, ha valaki gyorshajtást követ el, és ezért ér utol minket, hiszen a KRESZ egyértelműen fogalmaz: muszáj elengedni. Ne akarjuk hát önkéntes rendőrként feltartani, hiszen azzal pont mi követünk el szabálysértést. A notórius gyorshajtókat úgyis utoléri a traffipax, és megapják a csekket – ne mi büntessük őket…"
"Röviden tehát nem tilos jobbról előzni, de autópályán csak úgy tehetjük meg, ha ehhez nem váltunk (rövid időn belül többször) sávot, hanem elsuhanunk a belső sávban haladók mellett. Ha pedig emiatt méltatlankodik a belsőben nyomuló sofőr, ne feledd: ő követ el szabálysértést, ha figyelmen kívül hagyja a „jobbra tarts!” táblát és feltartja a mögötte jövőket."
esvé11-11-2021 14:03:19 // 22982
ööö...csak buta módon általánosítok. kérem az esküdtszéket ne vegye figyelembe:)
RomeoOne11-11-2021 13:57:00 // 22981
Honnan tudod, hogy "NER"-esek azok az AMG-k meg Q8-asok? Van rajtuk valami "powered by Fidesz" matrica vagy mi? :)
Mindig megzavar amúgy ez a rövidítés, nálunk a Neutronfluxus Ellenőrző Rendszert hívják így :D
Mindig megzavar amúgy ez a rövidítés, nálunk a Neutronfluxus Ellenőrző Rendszert hívják így :D
esvé11-11-2021 13:49:30 // 22980
egyetértek, ilyen szempontból még mindig nem elég drága:DDD többen letehetnék már az autót....
viszont azt megfigyeletem, hogy jelentősen csökkent az átlagsebesség....mindenki gurulgat... Na persze nem a NER-es burtál AMG-k és Q8ak...
viszont azt megfigyeletem, hogy jelentősen csökkent az átlagsebesség....mindenki gurulgat... Na persze nem a NER-es burtál AMG-k és Q8ak...
RomeoOne11-11-2021 13:30:32 // 22979
Én nem szeretek túl közel menni a másik farába, meg inzultálni sem különösebben másokat. Ha ő nem partner, akkor majd megoldom önerőből :)
Nyilván egy ilyen manőver fokozott figyelmet igényel. Bár, egy sima 2x1 sávos országúton való előzés veszélyesebb manőver, szerintem, mert ott jöhetnek szembe. Itt meg akkor lehet baj, ha valami érthetetlen okból fogva át akarja rántani a kormányt jobbra, mikor már mellette vagy. Nem is vagyok benne biztos, hogy akkor a jobb oldali sávban lévő lenne a hibás.
Van, hogy a külsőben haladok és úgy érek utol tartósan belsőben haladót. Olyankor sem megyek be a belsőbe, hogy a másikat kikényszerítsem. Ha ott van, akkor legyen, én is maradok a sávomban, marad mindenki, ahol volt.
Nyilván egy ilyen manőver fokozott figyelmet igényel. Bár, egy sima 2x1 sávos országúton való előzés veszélyesebb manőver, szerintem, mert ott jöhetnek szembe. Itt meg akkor lehet baj, ha valami érthetetlen okból fogva át akarja rántani a kormányt jobbra, mikor már mellette vagy. Nem is vagyok benne biztos, hogy akkor a jobb oldali sávban lévő lenne a hibás.
Van, hogy a külsőben haladok és úgy érek utol tartósan belsőben haladót. Olyankor sem megyek be a belsőbe, hogy a másikat kikényszerítsem. Ha ott van, akkor legyen, én is maradok a sávomban, marad mindenki, ahol volt.
Erhard 242 (Pure Energy)11-11-2021 13:28:01 // 22978
jah kb én is 1x villogok utána megyek jobbról ... hányszor van olyan, hogy elmentem és még km után is a belsőben megy a paraszt...áhhh na ennek tépném össze a jogsiját
Liquid11-11-2021 13:14:11 // 22977
Valóban nem szép dolog, szabálytalan, veszélyes ésatöbbi a jobbról előzés, de sajnos a magyar autópályák valóságában szükséges ha az ember haladni akar.
Van egy olyan nagyméretű csoportja a közlekedőknek, akik:
- nem néznek tükröt
- a belső sávba szól a bérletük
- szimplán hülyék.
Na őket villoghatod akkor is ott maradnak holott számtalanszor lenne lehetőségük lehúzódni.
Én már oda jutottam (ahogy öregszem egyre agresszívabb vagyok :) ), hogy ha úgy ítélem meg hogy az elvtárs ebbe a csoportba tartozik, akkor megyek jobbról.
Van egy olyan nagyméretű csoportja a közlekedőknek, akik:
- nem néznek tükröt
- a belső sávba szól a bérletük
- szimplán hülyék.
Na őket villoghatod akkor is ott maradnak holott számtalanszor lenne lehetőségük lehúzódni.
Én már oda jutottam (ahogy öregszem egyre agresszívabb vagyok :) ), hogy ha úgy ítélem meg hogy az elvtárs ebbe a csoportba tartozik, akkor megyek jobbról.
Giuntini11-11-2021 12:38:36 // 22976
Na ez az, ami a legveszélyesebb!
1, Ha valaki 140-el előzi a telített sávot, akkor arra pofátlanság rávillogni. Ha ne megy ki a külsőbe, mikor szabad lenne az út, akkor rá lehet villantani, hogy én gyorsabban akarok menni, és hát jobratartás van. Viszont jobbról előzni a legpofátlanabb, és egyben legveszélyesebb manőver!
Jobbról előzésért tőlünk nyugatra a helyszínen összetépik a jogsit (ezt idézőjelben értsd).
A legkiszámíthatatlanabb manőver. Hanyszor megtörténik hogy hirtelen átrántja a kormányt.
Inkább égesd le a fejét villogással, de ne előzz jobbról!
1, Ha valaki 140-el előzi a telített sávot, akkor arra pofátlanság rávillogni. Ha ne megy ki a külsőbe, mikor szabad lenne az út, akkor rá lehet villantani, hogy én gyorsabban akarok menni, és hát jobratartás van. Viszont jobbról előzni a legpofátlanabb, és egyben legveszélyesebb manőver!
Jobbról előzésért tőlünk nyugatra a helyszínen összetépik a jogsit (ezt idézőjelben értsd).
A legkiszámíthatatlanabb manőver. Hanyszor megtörténik hogy hirtelen átrántja a kormányt.
Inkább égesd le a fejét villogással, de ne előzz jobbról!
RomeoOne11-11-2021 11:00:58 // 22975
Na, ez még érdekes lesz... Kíváncsi vagyok a részletekre.
RomeoOne11-11-2021 10:57:46 // 22974
Oh, én nem piszkálok senkit. Villogni sem szoktam sosem. Ha lenne helye, de nem megy ki külsőbe, akkor jobbról kikerülés manővere :D
WarbiRunner (Gyuri)11-11-2021 10:52:06 // 22973
Na tessék.. erre hatósági áras lett :-)
WarbiRunner (Gyuri)11-11-2021 10:16:57 // 22972
Jaajj már.. én öreg vagyok már az ilyenhez XD Sőt kifejezetten utálom amikor piszkálnak mások az úton. Néha tényleg vérremenő gladiátorharcnak tűnik ami az utakon megy, agresszív tolongás az egész, nincs benne semmi szép és elegáns. És a többség még buta is hozzá, inkább ki szoktam várni míg előttem megölik egymást... A tökéletes az, amikor üres az út és tényleg "csak" vezetek. Vagy netán összeakadok valakivel aki valóban intelligens módon és jól vezet és nem az egymás eltakarítása/akadályozása a fő cél. Ritkán, de van ilyen. Na azok a jó pillanatok.
RomeoOne11-11-2021 10:09:02 // 22971
A vízlepergetés elég látványos, de azért át kell törölni majd mosás után. Tegnap este az út után lemostam én is. Még mindig ugyanúgy taszítja a vizet. 100 feletti tempónál a múltkor esőben be sem kapcsoltam az ablaktörlőt, keresztülszaladt a víz a szélvédőn a tető felé.
denil111-11-2021 10:05:55 // 22970
Tegnap elhoztam az autót Szabolcstól aki csinája a CeramicPro fóliázást.
Szép és lelkiismeretes munkát végzett, grátiszban mint Alfás, kaptam a kilincsek alá is fóliát. Most 2 hétig nem szabad mosni, szárad a fólia alatti réteg.
Néhány helyen látok apró buborékokat, ezeket majd kijavítja a 2 hét letelte után.
Kiváncsi leszek a víztaszítására, állítólag elég markáns a különbség. A fóliát ugyanúgy lehet polírozni mint az autó többi részét, de félévente ajánlott kenni rá egy speckó anyagot amivel teljesen vissza lehet nyerni a víztaszító réteget a fólián.
Aki gondolkodik ilyenben annak bátran merem ajánlani Szabolcsot :)
Szép és lelkiismeretes munkát végzett, grátiszban mint Alfás, kaptam a kilincsek alá is fóliát. Most 2 hétig nem szabad mosni, szárad a fólia alatti réteg.
Néhány helyen látok apró buborékokat, ezeket majd kijavítja a 2 hét letelte után.
Kiváncsi leszek a víztaszítására, állítólag elég markáns a különbség. A fóliát ugyanúgy lehet polírozni mint az autó többi részét, de félévente ajánlott kenni rá egy speckó anyagot amivel teljesen vissza lehet nyerni a víztaszító réteget a fólián.
Aki gondolkodik ilyenben annak bátran merem ajánlani Szabolcsot :)
RomeoOne11-11-2021 10:05:13 // 22969
Több autó -> többször előzhetek :D
Amúgy a kellemes kis M6-osomhoz képest az M1 meg az M7 tényleg jó sűrű.
M7-esen utolértem egy Audi A5-öt (vagy A7? Én nem tudom megkülönböztetni). Volt ilyen fancy, karosszériából kiemelkedő hátsó légterelője. Nem akart kihúzódni előlem, inkább nyomta neki. 200-ig gyorsítottam az ő tempójában, aztán úgy voltam vele, "hol van még karácsony", kimentem külsőbe és padló. A német nem nagyon ugrott már meg arról a tempóról, szépen el is tűnt a visszapillantóban. Pápá, Ingolstadt...
Próbálok néha utazgatósan közlekedni az autóval, kényelmes tempóban, csak mindig utolérek valakit és elkezd tikkelni a szemem, hogy előzni kéne. Meg aztán hamar fel is merül bennem a gondolat, hogy ha csak ilyen kénylemesen közlekedek, akkor a Bravommal is jöhettem volna. Tény, hogy azzal nem lehet megvádolni, hogy feleslegesen vettem, mert nem használom ki a képességeit. :D
Amúgy a kellemes kis M6-osomhoz képest az M1 meg az M7 tényleg jó sűrű.
M7-esen utolértem egy Audi A5-öt (vagy A7? Én nem tudom megkülönböztetni). Volt ilyen fancy, karosszériából kiemelkedő hátsó légterelője. Nem akart kihúzódni előlem, inkább nyomta neki. 200-ig gyorsítottam az ő tempójában, aztán úgy voltam vele, "hol van még karácsony", kimentem külsőbe és padló. A német nem nagyon ugrott már meg arról a tempóról, szépen el is tűnt a visszapillantóban. Pápá, Ingolstadt...
Próbálok néha utazgatósan közlekedni az autóval, kényelmes tempóban, csak mindig utolérek valakit és elkezd tikkelni a szemem, hogy előzni kéne. Meg aztán hamar fel is merül bennem a gondolat, hogy ha csak ilyen kénylemesen közlekedek, akkor a Bravommal is jöhettem volna. Tény, hogy azzal nem lehet megvádolni, hogy feleslegesen vettem, mert nem használom ki a képességeit. :D
WarbiRunner (Gyuri)11-11-2021 08:57:20 // 22968
Micsodaa... 550Ft az E5 literje. Még mindíg kevés, nagyon kevés. Túl sokan vannak az utakon. 😂
RomeoOne11-11-2021 08:48:42 // 22967
Csak 40 km kitérő volt, az meg még az "útba esik" kategóriába tartozik a Giuliával.
Pontosabban, minél jobban kiesik, annál jobb, mert annál többet vezethetem :D
Csak jó lenne már, ha az OPEC országok megint összerúgnák a port és elkezdene mindenki annyit termelni, ami a csövön kifér...
Pontosabban, minél jobban kiesik, annál jobb, mert annál többet vezethetem :D
Csak jó lenne már, ha az OPEC országok megint összerúgnák a port és elkezdene mindenki annyit termelni, ami a csövön kifér...
Piritu - 1.000.00011-11-2021 08:15:23 // 22966
Látom eljutottál az Alfa alkatrészek mekkájához is :-))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
336
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?