Forum >> Giulia
RomeoOne12-03-2024 20:48:02 // 34712
*Ezeknél: Jag, BMW...
RomeoOne12-03-2024 20:46:56 // 34711
Ezeknél van egy sokkal komolyabb márka, ami nyitott diff.-el operál a szupersport kategóriában:
Why McLaren Supercars Use Open Differentials, And Why That Won't Change
Why McLaren Supercars Use Open Differentials, And Why That Won't Change
WarbiRunner (Gyuri)12-03-2024 18:35:43 // 34710
Ahogy SD írja, kb.:
A Q2 verziókban van valóban sperr (ZF lamellás) illetve ezzel egy csomagban állítható futómű. Ez sajna ritka, és 21-re még a lehetősége is megszűnt ennek a Super-hez.
Az egyszerű mezei Giuliák (open diff) mind rendelkeznek ezzel a Torque Transfer Control nevű fékekkel operáló nyomatékvektorozással. Az autó manualjában BLD (Brake Limited Differential) néven szerepel ez a funkció. Abarthokban pl. külön TTC gomb is van, amivel ki be tudod kapcsolni.
Találtam anno erről egy tanulmányt (azóta se találom), amit a Milanoi Technikumon írtak, konkrétan ennek az alkalmazásáról sport autókban. Ennek lehet a Giulia kísérleti terepe. Más márkák is csinálják ezt a kerék összefékezést (Jag, BMW..), viszont brake by wire rendszerrel senki más.
Így, hogy villanyos az egész fékrendszer, sokkal gyorsabban, és finomabban tudják a nyomatékot átküldeni a nyitott difin a kipörgő kerékről a tapadó oldalra.
Nálam D-ben van mindig az autó, így kb csak ennek a rendszernek az "agressive" módját tapasztalom. Bőven érezhető, úgy fordul ki az autó bárhonnan a saját tengelye körül, ahogy nyitott difivel indokolatlan lenne. Ha tippelnem kell, ez nagy sebességnél is dolgozik, egyébként 200 lónak nyitott difivel, de még torsennel sem kéne 100-as tempón vizes úton elindulni kanyarban keresztbe XD
Szerintem az erejéhez mérten nagyon nyüzsög, mozog, és ennek fényében tökéletesen megértem, hogy nincs esp off. Szerintem konkrétan ez a TTC rendszer az oka, két pillanat alatt felcsavar egy fára XD
A Q2 verziókban van valóban sperr (ZF lamellás) illetve ezzel egy csomagban állítható futómű. Ez sajna ritka, és 21-re még a lehetősége is megszűnt ennek a Super-hez.
Az egyszerű mezei Giuliák (open diff) mind rendelkeznek ezzel a Torque Transfer Control nevű fékekkel operáló nyomatékvektorozással. Az autó manualjában BLD (Brake Limited Differential) néven szerepel ez a funkció. Abarthokban pl. külön TTC gomb is van, amivel ki be tudod kapcsolni.
Találtam anno erről egy tanulmányt (azóta se találom), amit a Milanoi Technikumon írtak, konkrétan ennek az alkalmazásáról sport autókban. Ennek lehet a Giulia kísérleti terepe. Más márkák is csinálják ezt a kerék összefékezést (Jag, BMW..), viszont brake by wire rendszerrel senki más.
Így, hogy villanyos az egész fékrendszer, sokkal gyorsabban, és finomabban tudják a nyomatékot átküldeni a nyitott difin a kipörgő kerékről a tapadó oldalra.
Nálam D-ben van mindig az autó, így kb csak ennek a rendszernek az "agressive" módját tapasztalom. Bőven érezhető, úgy fordul ki az autó bárhonnan a saját tengelye körül, ahogy nyitott difivel indokolatlan lenne. Ha tippelnem kell, ez nagy sebességnél is dolgozik, egyébként 200 lónak nyitott difivel, de még torsennel sem kéne 100-as tempón vizes úton elindulni kanyarban keresztbe XD
Szerintem az erejéhez mérten nagyon nyüzsög, mozog, és ennek fényében tökéletesen megértem, hogy nincs esp off. Szerintem konkrétan ez a TTC rendszer az oka, két pillanat alatt felcsavar egy fára XD
SD12-03-2024 17:55:57 // 34709
Neem, a QV / Q-ban egy kuplungos nyomatékvektorálós diffi van, ezzel valósan a nyomatékot osztogatja tehát a teljesen zárt diffi-től a teljesen nyitottig elvileg tud mindent.
A fűnyíró motoros verziókban van az amcsi Q2 verzió illetve talán itthon is volt egy ideig, ahol egy részlegesen önzáró diffit kapot, és van a többi ami teljesen nyílt diffit kapott.
A sima giuliák, pedig fékkel oldják meg amit a QV a diff-ből, viszont ha erre nem kap utasítást a fék akkor nem tudja megoldani.
És mivel eldobja az agya a szíjat mikor bele turkálsz, azért nincs neki onnan elektronikus nyomaték elosztás vagy mi..
A fűnyíró motoros verziókban van az amcsi Q2 verzió illetve talán itthon is volt egy ideig, ahol egy részlegesen önzáró diffit kapot, és van a többi ami teljesen nyílt diffit kapott.
A sima giuliák, pedig fékkel oldják meg amit a QV a diff-ből, viszont ha erre nem kap utasítást a fék akkor nem tudja megoldani.
És mivel eldobja az agya a szíjat mikor bele turkálsz, azért nincs neki onnan elektronikus nyomaték elosztás vagy mi..
Shadin12-03-2024 17:45:17 // 34708
A nyomatégvektorozó izé csak a Q(V)-brn van ha jól tudom, ha azt is kikapcsolja akkor nagyon zoral :-D
Shadin12-03-2024 17:43:22 // 34707
Még nem tudom, hajlok rá hogy a setét felni lenne a nyári és szintén sötét az ablakkeret, a többi nem biztos. Keresek egy fóliást és megkérdezem mennyiért csinálja meg a kereteket.
Shadin12-03-2024 17:41:20 // 34706
Géptetőt semmiképpen, csak ahogy a B-Tech volt.
Shadin12-03-2024 17:40:29 // 34705
jaja, én is nála csináltam, csak telifényt is kapott.
SD12-03-2024 15:47:57 // 34704
Ez is mekkora szám volt:) a 8C kerék:)
RomeoOne12-03-2024 15:29:03 // 34703
SD12-03-2024 15:04:55 // 34702
Most azon kezdtem el gondolkozni hogy a csóka adott 4db. felni kupakot a felnikhez..
Aminek örülök de meg sem néztem miféle, mert ő egy Passat CC-re akarta feltenni a kupakokat.
Kell valakinek VW logo-s Alfa méretű kupak ha netán az lenne?D:D:D LOL
Most beásva a gyerekszékek alá, majd megnézem:D:D:D
Aminek örülök de meg sem néztem miféle, mert ő egy Passat CC-re akarta feltenni a kupakokat.
Kell valakinek VW logo-s Alfa méretű kupak ha netán az lenne?D:D:D LOL
Most beásva a gyerekszékek alá, majd megnézem:D:D:D
WarbiRunner (Gyuri)12-03-2024 13:55:10 // 34701
A blogod nagyon jó, elég sok hasznos infót összeraktál ott hirtelen :-)
A DNA kapcsoló táblázatot mindjárt kinyomtatom és berakom az autó mappájába :-)
Tanulságos az a táblázat, hiába a Race mód, ha a TTC-nek nevezett kvázi nyomaték vektorozást kikapcsolja. Magára hagyott nyitott difivel nem sokat ér.
A DNA kapcsoló táblázatot mindjárt kinyomtatom és berakom az autó mappájába :-)
Tanulságos az a táblázat, hiába a Race mód, ha a TTC-nek nevezett kvázi nyomaték vektorozást kikapcsolja. Magára hagyott nyitott difivel nem sokat ér.
WarbiRunner (Gyuri)12-03-2024 13:39:51 // 34700
Így simán hagynám a krómot. A matt felni lesz a téli?
SD12-03-2024 12:36:17 // 34699
Szerintem a fekete tető dob rajta de mivel nem üvegtetős kicsit olyan őő izé..
A tükör megint olyan hogy ha tetszik semmi tétje, lefóliázod, aztán kész:)
Ígyérd meg hogy a motorháztetőt nem fóliáztatod:))) az szerintem egyáltalán nem illik a Giuliához, és most kezdik ezt csinálni a tunerek.
Fólia mehet mindenhova védi ennyi:)
A tükör megint olyan hogy ha tetszik semmi tétje, lefóliázod, aztán kész:)
Ígyérd meg hogy a motorháztetőt nem fóliáztatod:))) az szerintem egyáltalán nem illik a Giuliához, és most kezdik ezt csinálni a tunerek.
Fólia mehet mindenhova védi ennyi:)
SD12-03-2024 12:33:52 // 34698
FelnisZsolti:) Várszegi Zsolt, és nem is vitte el fényezőhöz, hanem megcsinálta nekem mert így beszéltük meg:)
Shadin12-03-2024 12:22:10 // 34695
Ha igen, akkor csak fólia, és akár a tető, pajzs, tükör és kipuf meg az ablakkeret is :-)
B-Tech
B-Tech
Shadin12-03-2024 12:20:14 // 34694
SD12-03-2024 12:16:33 // 34693
Kész a felge: szép munkát végzett az érdi mester:)
Optimumot kihozta és nagyon jó áron.
Meg esztergálta ahol anyag hiány volt ott picit ráheggesztett.
És kevert festéket körbeszisszentette a peremét:)
Ha majd egszer kapna új telifényt a felni akkor arra tökéletes alap, addig meg jó lesz így:)
Azt
Mondta már vették volna meg :D aki látta:))))
Optimumot kihozta és nagyon jó áron.
Meg esztergálta ahol anyag hiány volt ott picit ráheggesztett.
És kevert festéket körbeszisszentette a peremét:)
Ha majd egszer kapna új telifényt a felni akkor arra tökéletes alap, addig meg jó lesz így:)
Azt
Mondta már vették volna meg :D aki látta:))))
SD12-03-2024 11:45:07 // 34692
Hát akkor Kakucson megnézed:))) igen már le kellett szilóznom:)) Full gumi:))
RomeoOne12-03-2024 10:40:00 // 34691
Egyszer majd egy ilyen matt fekete keretet meg kell néznem közelről, hogy hogy néz ki. Ez egy sima gumikéder?
Piritu - 1.000.00012-03-2024 10:31:25 // 34690
Szerintem jó így
SD12-03-2024 10:28:42 // 34689
igen ezt mondjuk a trend a fekete de az időtlen szépségét a króm adja:)
De ha most lefóliáztatja max majd később visszacsinálja nem egy nagy ügy, szét nem szedném emiatt, hogy cserélgessem.
De ha most lefóliáztatja max majd később visszacsinálja nem egy nagy ügy, szét nem szedném emiatt, hogy cserélgessem.
zgi52112-03-2024 10:23:32 // 34688
Ízlések.. Sztem ehhez a színhez pont nem jó a matt fekete, elegánsabb a króm.
WarbiRunner (Gyuri)12-03-2024 10:11:30 // 34687
SD12-03-2024 10:02:35 // 34686
Szóval az autód színe miatt a krómmal is menő, de ahogy érzed. :)
SD12-03-2024 09:53:20 // 34685
SD12-03-2024 09:51:02 // 34684
Most a chrome delete trendi szóval ha lefóliáztatod negyot nem tévedhetsz:)
Nekem annyira extrás a gép hogy matt fejete:))))
Nekem annyira extrás a gép hogy matt fejete:))))
RomeoOne12-03-2024 08:38:25 // 34683
Fényes fekete.
Shadin12-03-2024 08:30:15 // 34682
Az ablakkeret maradjon króm, vagy legyen fényes fekete?
SD12-03-2024 06:27:22 // 34681
Szerintem is ez a myárinak való:)
Nagyon pöpec, van egy kis AMG feelingje vaahogy;)
Csak egy sokkal szebb autó van felette:)))
Nagyon pöpec, van egy kis AMG feelingje vaahogy;)
Csak egy sokkal szebb autó van felette:)))
Piritu - 1.000.00011-03-2024 22:20:47 // 34680
Szép lett! Szerintem ez jobb mint a másik.
Shadin11-03-2024 22:15:29 // 34679
Nem tudom eldönteni h ez, vagy a matt grafit 5 lyukas legyen a nyári. Sajnos 19-es nem jön szembe vállalható áron.
Shadin11-03-2024 22:13:23 // 34678
Shadin11-03-2024 22:06:40 // 34677
Tudom hogy nem szabad elkiabálni, de az elmúlt 35 évben soha nem volt defektem.
A két gumi között kézzel érezhet jelentős különbség van súlyban, nekem ez pro-kontra megéri.
A két gumi között kézzel érezhet jelentős különbség van súlyban, nekem ez pro-kontra megéri.
Piritu - 1.000.00011-03-2024 20:43:25 // 34676
A téli nekem se az és kompresszor és defektjavító is van. Nyáriban nem akartam bevállalni, messzebbre járunk nyáron.
Ma emelgettem a gyári 19-eseket, elég nehezek. Mindig elcsodálkozom hogy a kocsi össztömegének jól látható része a kerék és akkor még a kerékagy/fék kombóról nem is beszéltünk...
Együtt akár 10% is lehet.
Ma emelgettem a gyári 19-eseket, elég nehezek. Mindig elcsodálkozom hogy a kocsi össztömegének jól látható része a kerék és akkor még a kerékagy/fék kombóról nem is beszéltünk...
Együtt akár 10% is lehet.
SD11-03-2024 19:39:12 // 34675
Jaa, a téli mindig puhább:) főleg melegebb időben.
Nekem is jön egy adag használt PSS nagyon kivámcsi vagyok:)
Nekem is jön egy adag használt PSS nagyon kivámcsi vagyok:)
Shadin11-03-2024 19:31:49 // 34674
Igen, még hidegecske volt, meg ez a gumi kevésbé bírja a hideget mint a PS4-ek pl. a GT-n. 2018-as 70-80%-os gumik, ha nem válik be nem úszom meg a cserét, de szerintem jó lesz.
G-MANN🍀11-03-2024 19:13:19 // 34672
Sztm még fázik néha a nyári, egy két hét és sokkal jobb lesz az érzés😉
SD11-03-2024 19:05:02 // 34671
Na most már nemértem, akkor a szellőző jött USA-ból, de a kínai cuccnak meg csak a fele
Jött meg:D a szellőző egy későbbi projekt része:)
Azt láttátok volna asszony hogy vetette magát rá, hogy mit rendeltem “hollandiából”:D
Na erre most kiváncsi vagyok:))))) passzol-e rendesen világít-e:))
Izgalom:)
Jött meg:D a szellőző egy későbbi projekt része:)
Azt láttátok volna asszony hogy vetette magát rá, hogy mit rendeltem “hollandiából”:D
Na erre most kiváncsi vagyok:))))) passzol-e rendesen világít-e:))
Izgalom:)
SD11-03-2024 19:00:40 // 34670
Vátenzi, a super sport jelenleg már sport 4s, vagy a tied isnrégebbi?
Shadin11-03-2024 18:28:43 // 34669
Szombat óta vannak fent a Michelin Pilot Super Sport-ok, hát elég durva váltás az új puha Bridgestone télihez képest.
Egyből jelentkezett kitekert kormánynál a fűrészfogazás, pattog mint régen a 159 is :-)
Próbáltam 5+5 mm-es első pogácsákkal is, azokkal sokkal durvább volt, így azt elvetettem.
Egyből jelentkezett kitekert kormánynál a fűrészfogazás, pattog mint régen a 159 is :-)
Próbáltam 5+5 mm-es első pogácsákkal is, azokkal sokkal durvább volt, így azt elvetettem.
Shadin11-03-2024 18:21:32 // 34668
Én téliből és nyáriból sem defekttűrőt vettem, cserébe beszereztem gyári kompresszort és defektjavító készletet. Rugózatlan tömeg rulez! :-)
SD11-03-2024 17:22:03 // 34667
SD11-03-2024 17:17:09 // 34666
Szóval a tépőzár az alján megmondja:)
SD11-03-2024 17:15:01 // 34665
Na jó a klasszikus műveltség, klassikus oldal:)))
100/oldal és a címbe 108. Oldal:)))
100/oldal és a címbe 108. Oldal:)))
SD11-03-2024 17:11:37 // 34664
Mire oda tekerek elfeejtem:D
G-MANN🍀11-03-2024 10:58:54 // 34663
https://totalcar.hu/tanacsok/nepperuzo/ target='_blank'>https://totalcar.hu/tanacsok/nepperuzo/2024/03/10/milyen-autot-vegyek-12-millio-forintert/
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
379
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?