Forum >> Giulia

SD25-06-2024 07:55:39 // 35861
Sírok:D:D:D lenyomott egy i3:D:D:D

Én csináltam magamnak a bajt, lehúzott ablakkal krúzolok hazafele 72-vel kb:D
Erre látom előbb kotor előlem aztán látja hogy lassan így is közeledek de nem emberkedek feladja:D

jettő és féllel megyek mellette el.. erre pirosra vált a lámpa, na mondom nézzük a kis szar mit megy:D:D:D
De nem tolta neki én sem...

Következő lámpáhot ő repülő rajtban érkezett, és itt már elketdte taposni, pikk pakk utólértem, nem volt ellenfél... csak hogy... nekem le kellett fordulnom és ezért már nem tudtam megelőzni, hanem célfékezést kellett végrehajtanom a kanyarodó piroshoz, ezért még úgy is tűnehet:D:D:D

Én kerestem a bajt, de valahol szeretem az ilyeneket mert nem volt hülye tudott előre gondolkonzni, tisztában volt az autójával stb.

De azért na lenyomtam volna ha lett volna még 100 méter:D:D:D
SD25-06-2024 07:48:49 // 35860
Tegnap beszóltak az autómra:)))

"szép a gép" egy céges skodás, kiderült ott lesz alfacity-n, mondjuk ezt nem értem de mindegy is:D

A lényeg amit mondott amelltt hogy milyen egy csoda ez a Giulia:)))) Azzzz:)))

Hogy ő műanyag alkatrészek beszállítóival stb.. dolgozik, ezek terjesztése...
És elborzasztó dolgokat kérnek a gyártók...

A Gen2 alkatrészekre már semmilyen gyári sztenderdnek nem kell megfelelni...
Tehát ami pl: tűzálló, hőőálló minden álló műanyag.. az a második verzióban már csimán egy hőálló legegyszerűbb anyag ami kijön a gépből..

Ha ez így van az elég szomorú.. nyilván ez a VW konszernre igaz:D:D:D:D

De nem lennék meglepve ha a beszállítói láncoknál is ez lenne.

Én meg a mondat elején még azt hittem hogy azt fogja mondani hogy Gen2-re fejlesztenek az alkatrészen:D:D:D

A világ megéretta... :D
RomeoOne24-06-2024 20:57:30 // 35858
Akkor szólok legközelebb, vagy szólj, ha ráérsz, aztán beiktatunk egy ilyet :D Nekem is kell néha egy olyan, mikor üres a jobb1, mert bár már sokat idomult az asszony, azért még tud elég hangosan szirénázni :DDD
WarbiRunner (Gyuri)24-06-2024 20:45:37 // 35857
Az egy nap apának dologhoz csak annyit, hogy néha egy órának is tudnék örülni 😂
WarbiRunner (Gyuri)24-06-2024 20:44:37 // 35856
Oké, de nem szeretek egyedül autózni 😅 Amúgy meg igazad van, ez simán beleférne néha.
RomeoOne24-06-2024 20:39:47 // 35855
Erre muszáj időt szakítani. Van persze, sok fontos dolog, de na. Egy nap kell Apának is, amikor néha ki tudja élvezni az autóját :D Jó, mondjuk nekem nem kell megoldani a gyerekeket, szóval könnyen beszélek, de Laci talán tud adni tippeket :D

Pl. itt egy fél napos szakasz: maps

Ha 8kor elindulsz, akkor az M3-ason 9 után nem sokkal ott vagy Gyöngyösön. Utána kiélvezed a szakaszt, aztán visszafelé, amennyi energiád meg kedved még van, vagy Putnoknál eljössz Miskolc felé vagy még egyszer lenyomod az Eger közeli szakaszokat és csak a Mátrát hagyod ki, aztán du. 3-4 körül már otthon vagy. Biztos vagyok benne, hogy nem bánnád meg. A morgó féked sem zavarna, le is jönne róla az égett réteg :D
G-MANN🍀24-06-2024 18:09:16 // 35854
🤩 zseniális!
G-MANN🍀24-06-2024 18:07:39 // 35853
OT+1, viszont M6 Bp-Gárdony kiváló kerülő, Budapesten is több okos útvonal, picit rugalmasabban a szabályokat, Veszprémi kirándulás, vagy Tordasi csárda, stb. Viszont amúgy kerékpár, séta sokat, vagy iroda klímával ülve sokat. Egyenlőre ezt dobra a gép. Élvezem Giulia minden pillanatát, utcai járókelők is a Supersprint kipuffal🤩🤩 összenézünk, kacsintva ősszeér a gondoltunk és a csillogó pillantásunk! ÁLOM!
WarbiRunner (Gyuri)24-06-2024 17:49:05 // 35852
Na igen, veteránozni bizonyos szempontból értelmetlen. Engem vonz, elsősorban mert szeretem a régi vasakat. Plusz bónusz, hogy kb klappolna a használati vagy inkább nemhasználati szokásaimhoz. Plusz plusz bónusz, hogy értékcsökkenés nincs (ez eléggé zavar az újabb autókban), cégautóadó nincs, teljesítményadó nincs, 5 évre kap műszakit, és a kgfb is hobbi kategóriás.... Az új autó előnyei annyira nem vettek le a lábamról.. A Giula viszont eléggé, úgyhogy egy kicsit még marad. :-)
SD24-06-2024 16:41:50 // 35851
Nekem egyelőre a repülőzés már csak a bérautó + 3 gyerekülés miatt + csomagok szóval hagyjuk:D Utazni jó, nyaralni nem:D
SD24-06-2024 16:40:52 // 35850
A veteránozás sosem értelmes dolog:D
De mennyire jó egy olyan veterán autó amit tudod hogy te használtál el:)))
Nekem ez tűnik most az All in one megoldásnak:D

Még akkor is ha villany motor lesz benne:D
WarbiRunner (Gyuri)24-06-2024 16:36:24 // 35849
Egyszerűen nem hiszek abban hogy ezek a technikák értelmes keretek közt fenntarthatóak addig. De ne legyen igazam :-)
WarbiRunner (Gyuri)24-06-2024 16:34:11 // 35848
Igen, emlékszem hogy már volt erről szó. Egyszer be kéne vállalni, mert biztos nagyon szuper dolog. :-) Tavaly vonatos túra volt, szerintem nagyon jó volt, a vonaton alvást mégis kihúztuk inkább a listáról. Idén repülőzünk, aztán ott helyben vonat, busz a terv. Az autó ilyen nagyon vészmegoldás, illetve közelebbi célpontokra jó.
SD24-06-2024 14:42:59 // 35847
Még úgy 28 év és OT :)))
zgi52124-06-2024 14:35:28 // 35846
Eszembe nem jut autóval nyaralni már hosszú évek óta.. :)
Idén 10. éve megyünk (bér)lakóautóval nyaralni. Min. 2 hét/alkalom általában olyan 3-3500km.
Gyakrolatilag bejártuk Európát, idén a nagy melegek miatt északra megyünk. (Dánia, Svédo.)
Már nem cserélném egy desztinációs nyaralásra. :)

2 gyerekkel tökéletes csapatépítő,a fiam még idén is jön velünk pedig 20+ éves, imádja :)
Piritu - 1.000.00024-06-2024 13:06:53 // 35845
:-)
Az elmúlt pár napban megettem ugyan azt a bő 300 km-es kört három autóval:
- Veloce
- Spider
- Doblo (1,4 16V 95LE)
Három totál más világ, lehet hogy blog lesz belőle :-)

Nyaralás autóval? - ezért megyek a hegyekbe immáron 13 éve a Spiderrel :-)
SD24-06-2024 12:12:56 // 35844
Itt összefoglaltad az Alfa Romeo lényegét:)
WarbiRunner (Gyuri)24-06-2024 11:21:32 // 35843
Igen, sajnos. Az utóbbi években azt figyeltem meg magamon, hogy egyre nagyobb nyűgnek érzem közlekedni, Nincs kedvem elindulni autóval. Egész nap csapatnám verenypályán, ha tehetném.. de nagyon elvált egymástól az autózás és a közlekedés. A Giulia pedig nagyon kényelmes mint közlekedési eszköz, mégis valahol a lelkem mélyén nálam ő egy sportszer, egy eszköz, egy Autó, és full úgy érzem magam vele az utakon, mintha futó szerkóban beállnék a pénztárhoz a sorba. Futnék, szaladnék, csak nincs hol, nincs hova. Feri jól csinálja, hogy ilyen szép nagy hegyi túrákat megy. Azt kéne. Csak az idő és a fontossági sorrendek ugye.. nem fér bele, valahogy mindig van sürgősebb, fontosabb.
Holnap lehet hogy pestre utazunk. Még az is lehet hogy vonattal. A francnak sincs kedve sem az M3-mas autópálya őrületéhez, sem Budapesthez. Egy porcikám sem kívánja.
Nyaralás autóval? Full tuti biztos hogy nem. Gyűlölöm. Még jó hogy nem volt döntő fontosságú a csomagtér mérete az autóválasztásnál. Kb a Seléni Rallyra elmegyünk vele, és Magyarországon ide-oda, de ennyi.
Kár hogy ennyire szeretem ezt az autót :-) Funkcionálisan szinte teljesen fölösleges. Mint közlekedési eszköz, nincs is rá szükség. A gond azzal van, hogy beülök, beindítom, és minden alkalommal megvesz. Olyan nagyon különleges érzés menni vele, annyira jól reagál, annyira közlekedés közben is jelzi, hogy ő egy Autó. Valószínűleg az utolsó modern autóm. Egyre jobban vágyok egy OT-s valamire...
G-MANN🍀24-06-2024 11:10:11 // 35842
Zseniális cikk!!!
Piritu - 1.000.00024-06-2024 09:40:48 // 35841
Egyik kedvenc irományom.
Szerintem nagyon jól mutatja a fejlődés irányát.
Ha hozzáveszem hogy 83-ban amikor a jogsimat megszereztem egy kétütemű Trabantot hajtottam, most meg az autóm magától eltalál a négysávoson nem is tűnik olyan hihetetlennek…
Piritu - 1.000.00024-06-2024 09:37:44 // 35840
Tehát minden ami ahhoz kell hogy egy vezetésre alkalmatlan ember vezethessen…
SD24-06-2024 09:18:09 // 35839
Csikós Zsolt tollából:)
Alakul ez:)

De hiába volt nálam sokkal erősebb a rendőri BMW, sehogy nem tudott feltartóztatni, mert az elektronikus ráfutás-, ütközés- és egyéb gátlói lehetetlenné tették számára a fizikai kontaktust másik autóval. A német rendőrverzió-tervezők nem is gondoltak ilyen opcióra, hiszen vagy tíz éve minden autóban, kiköthetetlenül benne van a távleállító, ami annál régebbi, abba pedig kötelező volt beleszerelni. Kivéve egy mechanikus adagolós, OT-s Mercedes-dízelbe. Arra nem volt megoldásuk. És a rendőr-sofőr amúgy se tudott volna olyan manővert, hiszen szemre olyan huszonöt éves lehetett, tehát az ő jogsija már csak 40 km/h-ig szól, s csupán abszolút kiszámított vezetésre alkalmas. Miért, mikor szerzett volna gyakorlatot? Minek?
G-MANN🍀24-06-2024 08:23:44 // 35838
kis érdekesség

2024 júliusától csak olyan újonnan gyártott jármű helyezhető forgalomba Európában, ami rendelkezik az előírt, fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel. Az EU-s jogszabály értelmében így minden új autónál a kötelező alapfelszereltség része kell legyen az intelligens sebességszabályozó, a vezető figyelmetlenségét érzékelő figyelmeztető rendszer, a vészfékjelzés, a tolatóradar, valamint az eseményadat-rögzítő, és az indításgátló alkoholszonda későbbi beszerelését is lehetővé kell tenni.

Gépjármű forgalombahelyezés változás 2024.07.05.
G-MANN🍀23-06-2024 23:46:20 // 35837
Prémium! ÁLOM!😊😉
RomeoOne23-06-2024 22:28:20 // 35836
Arra kísérletet sem próbálok tenni, hogy átadjam, hogy milyen volt kiautózni azokat az utakat, mert elmondani úgy sem lehet.
RomeoOne23-06-2024 22:26:31 // 35835
A szombaton bejárt szlovákiai szakasz ez volt:


Ami durva és kicsit szomorú, hogy egy ebben igazából egy km szakasz nem volt, ahol ne tudtam volna nyomni neki a rossz út miatt. Mo.-on ilyet akkor sem tudok tervezni, ha mindent megpróbálok... Persze hozzá kell tenni, hogy ez sokáig nem volt így, az utóbbi években indulhatott valami nagyobb útfelújítási program, de azért látványos a különbség most.

Egyébként elég sok Alfát láttam és úgy nagyjából mind köszönt is, mint itthon. Egyik kanyar bejáratánál, hirtelen egy arany színű Giulia Q bukkant elő és villantott, integetett is serényen. A Stelvio-sok is.

Ha jót akar autózni az ember, most Kelet-Szlovákia egy nagyon jó hely rá. Arra kísérletet sem próbálok tenni, hogy milyen volt kiautózni azokat az utakat, mert elmondani úgy sem lehet. Ezt érezni kell. Erre már az "Álom©" kifejezés kevés.
SD23-06-2024 21:29:57 // 35834
Van ilyen a helyismeret meg a frusztráció együtt veszélyes:D
Örüljünk hogy nem ölt meg senkit, majd haljon egyedül:)

Jó hogy nem álltál meg még kifejtette volna hogy te őt feltartottad:D
És ezért bef..sott:D
Piritu - 1.000.00023-06-2024 21:14:05 // 35833
"ment volna a töltés, ha ment volna" - ez olyan mintha bedugnád a kút pisztolyát a tankba és nem jön belőle semmi.
Nevetséges...
WarbiRunner (Gyuri)23-06-2024 20:08:59 // 35832
A Recharge-nál 289Ft/kWh áron ment volna a töltés, ha ment volna. Annyiért határeset hogy megéri e egyáltalán. Egy dízel szerintem még városban is versenyképes ezzel. A villany jó, otthoni töltéssel, ha rezsicsökkentett árammal töltöd, vagy napelemed van szaldós elszámolásban.
aranytl23-06-2024 19:54:05 // 35831
Októberben megelőztem egy ezüst G Astrát a 25-ösön Ózdról jövet. Nem adta könnyen az biztos. Ha ugyanaz volt, most elégtételt vett :D
Legtöbbször átlagautókkal akarnak lenyomni. Fiesta, vanok, ilyen-olyan városi autók. Teljesen értelmetlen, fel nem fogom kinek mit akarnak bizonyítani. Városban amúgy sem veszem fel a kesztyűt, rizikós. Egyszer a reggeli csúcsban a körúton egy Urus jött a seggemben, csak a fényszóróit láttam a tükörben. Az is mit akart a tömött úton? Fiatalon nehéz, de el kell engedni :)
2 éve áprilisban Eger felé Mónosbél után egy Mini erőlködött mögöttem. Beértem egy sort, 3 autó egy kisteher vezetésével. Kanyargós szakasz, nem belátható, felzárkóztam. Na a Minis megmutatta mekkora barom. Előzte a sort. Jobbos kanyar, kisteher fékez húzódik, szemből Suzuki félig le az útról. Elfért.
Gondolom büszkén meséli a haveroknak, hogy lealázta a Q-t és egy sor autót. Amíg megússza, nem fog változni. Sok ilyen van sajnos, nem számít milyen autót vezet.
Piritu - 1.000.00023-06-2024 18:27:48 // 35830
Lassan van mindenhol. Az összes nagybolt/áruház parkolóban és - amiket ma láttam egy 300 km-es út során - mind üres.
Sokszor gondolkodom a villanyautód, de pont ez a regisztrálósdi tántorít el hogy...
Liquid23-06-2024 18:10:11 // 35829
Ez épp hogy kontraproduktív és adatbiztonságilag se megnyugtató. Annyi töltő nem tudom mikor lesz hogy válogathass közülük. Nem holnap...🙂
zgi52123-06-2024 17:51:24 // 35828
A traktoros eset utan komolyan orulok, hogy most igy alltal hozza!
👍🤙
TtK23-06-2024 16:45:14 // 35827
Mert még kevés töltő van. Ha minden sarkon lenne egy, akkor senki se vacakolna regisztrációval, meg tokennel, hanem továbbgurulna egy sarokkal, ahol nem kell sz@rakodni. Mint a benzinkutaknál. Ha kevés töltő van és ígyis-úgyis egy csomót kell menni valameilyhez, akkor oda fogsz menni, ahol már regisztráltál egyszer. Így generálják maguknak a kuncsaftokat - gondolom kiszámolta a marketing, hogy így gyorsabb a megtérülés.
Liquid23-06-2024 12:56:01 // 35826
Én se értem, hogy mért nem lehet egy bankkártya terminált odarakni, ha az automata kutaknál, parkoló automatáknál meg mindenhol sikerült. Kicsit lenne egyszerűbb mint 99 különböző appban megadni minden adatot.
Piritu - 1.000.00023-06-2024 08:43:59 // 35825
Ezeket a villanytöltő rendszereket nagyon nem értem.
A benzinnél vagy 100 éve kialakult. Odamész, töltesz, fizetsz.
Mi a sz@rért nem működik ez egy villanyoszlopnál ugyanígy?
Piritu - 1.000.00023-06-2024 08:41:19 // 35824
"Mi motiválhatja az ilyet, hogy beleálljon vkibe, akinek nyilvánvalóan nem ellenfele? " - egyszerű: Hogy elmondhassa hogy megkúpolt egy Alfa csúcsmodelt.
Jorjie22-06-2024 19:54:10 // 35823
Rá kell hagyni. "A sas nem kapkod legyek után." :-)
WarbiRunner (Gyuri)22-06-2024 18:44:32 // 35822
Voltak ma rokonok Budapestről Teslával. Ez volt az első ilyen hosszú útjuk vele, úgyhogy együtt tanultam velük a szivást gazdagon. Egy időre elment a kedvem a villanyautózástól. Pedig próbáltam Teslát, tetszett. Na de ez az orbitális szívás a töltéssel.
huhh. Shell Recharge-nál kezdtünk. Sehogy nem indult el a töltés.. Jött a kutas. Nem segíteni, hanem tanulni, hogy hogy csináljuk. Hát sehogy. 😆 Hívtam az ügyfélszolgálatot, hogy segítsen. Kedves segítőkész ember volt, kérdezi hol vagyunk. Mondom Debrecen, Shell. Csend... öö...ott nincs is töltőnk. Mondom WHAT? Itt állok mellette, ne szivasson. De nem nincs. Cirka 40 percet szívtunk ott mire kiderült hogy az nincs is ott. Vagy legalábbis nem működik, mert nincs a rendszerben.
Oké.. akkor irány az Auchan Tesla töltő, 20 perc alatt pont megy bele elég. Aha... A töltés elindult valami csiga tempón. Pedig már temperált rá az autó előtte. Úgyhogy ott is egy 45 percet ücsörögtünk, kóla, tejeskávé. Aztán 91%-nál levettük töltőről , az elég lesz. Ha túl sokat állsz egy oszlopnál elkezd ugyanis büntető forintokat számolni.
Na eeezt nem nekem találták ki úgy érzem...
WarbiRunner (Gyuri)22-06-2024 18:33:30 // 35821
Na látod, chicken game-et ő nyerte 😂
Jobb hagyni az ilyet már az elején.
Peti16V22-06-2024 16:16:53 // 35820
Én pont ezért inkább elengedem az ilyeneket, hadd mesélje utána a kocsmában, hogy lenyomott egy bármit. Nekem ettől nem lesz rosszabb, meg az autóm sem lassabb 😉
RomeoOne22-06-2024 12:40:23 // 35819
Eljöttünk most Aggteleken túlra, nyilván a legendas szakaszokat útbaejtettük. Balaton-Borsodnádasd még mindig álom. Csodás vonalvezetés, a sima fehér aszfalton meg csúszik folyton segge R-ben.
Titkos favorit a rövidke Bekölce-Egercsehi szakasz is. Tavaly aszfaltozták, de iszonyatjó hullámvasút.
Meg persze a kihagyhatatlan Zádorfalva-Szinpetri szakasz... Álom

Serényfalva után meg le akart racsézni egy G Astra. Az nem tudom, hogy valami sleeper build volt vagy mi. De amúgy ment úgy, mint ha lenne benne vagy 300 ló. Pedig külsőre olyan volt, mint bármelyik szakadék ezüstszürke példánya, semmi OPC-st nem láttam rajta. Serényfalva után a nagy hosszú egyenes üres volt. Jött rám, gyorsítottam kicsit, nehogy miattam késsen el valahonnan. Olyan 170 környékén meg rámelőzött. De látszott, hogy van benne tartalék ha még ott is tudna előzni, mert 1.4 twinport ilyet nem csinál.
Na jól van, azért a lóf.sznak is vége. Vissza 4-be, padló. Szépen vissza is sorolhatott mögém.

De azért nagyon nem maradt el. Mar közeledett az egyenes vége, egy emelkedővel egybekötött közepes jobbos kanyar képében. Na, mondom, mi legyen haver, nagyon érzed a bugit? Mert ha egyenesben elmaradtál akkor kanyarban azokon a virsligumikon, a 25 éve is budgetnek számító futóműveddel aztán tényleg csak önmgad paródiája lennél.

Én sem tapadáshatáron akartam azért beleesni, egyrészt nem ismerem annyira a szakaszt, masrészt egy kanyarban bármi lehet, hagyni kell tartalékot. Opeles koma kijött mellém, ahogy elvettem és ívkülsőn, a szembe sávban valahogy 4 keréken csúszva elment mellettem. Na, az ilyen pillanatokért kéne egy dash cam.

Utána már nem kezdtem el tolni, mondom ez fogyatékos. Mi motiválhatja az ilyet, hogy beleálljon vkibe, akinek nyilvánvalóan nem ellenfele? Ha ott jön egy teherautó, ott döglik meg. Ha egy család Suzukival, akkor még azokat is megöli. Tényleg ennyire kompenzálnia kell vmit, hogy még az élete árán is meg kell mutatnia, hogy ő aztán valaki? Gondoltam, ha a következő lakott területen meglátom, megállok és megkérdezem ezeket. Nem dühösen, felőlem mindenki úgy öli meg magát, ahogy akarja. Csak kíváncsiságból, hadd lássam milyen egy ilyen idióta életnagyságban.
Vajon az lett nála a konklúzió, hogy le tud racsézni egy GiuliaQ-t vagy végiggondolta, hogy aránytalan kockázatot vállalt? Gyanítom az előbbi (:
SD21-06-2024 08:43:03 // 35818
Most úgy tervezem hogy este utazunk így hajnalban érnénk Monacoba, tolnánk egy KV-t:) Mint tavaly San Marino-ban:D Aztán délután elfoglaljuk a szállást vissza olasz fődre:)))

Mert ugye némi tartalékot azért 1200km-re tennék, de ha nincs semmi dugó, vagy nem kell valahol aludni kicsit, a fáradtság miatt, vagy 12x megállni pisilni:D

Akkor simán marad egy fél napunk oda:)))
Zselé21-06-2024 07:22:54 // 35817
Mi is így csináltuk 6 éve, azért Monaco egy külön nap, de megéri! :)
Piritu - 1.000.00020-06-2024 21:51:00 // 35816
A múzeumba a helyszínen is lehet venni jegyet. Arra figyelj hogy kedden zárva van...
RomeoOne20-06-2024 19:27:28 // 35815
Amennyire néztem, jónak tűnt. Ami igazán tetszett benne, hogy a szelepszár és a kupak is (ami fém volt) pontosan a felni színére volt fújva. Igényes megoldás.
SD20-06-2024 17:39:37 // 35814
Felülírom következtetésemet.
Ezt a tűzoltók vágták szét, hát nem bámészkodnának ott ha még benne lenne az ember.

És valószínüleg a szalagkorlát karói legyalulták az akksit, azért nem volt áram ami nyissa a zárat balesetkor..
Shadin20-06-2024 17:05:48 // 35813
Azokra a kerekekre alkudoztam amik a kék Veloce-n vannak :-)
RomeoOne20-06-2024 16:22:43 // 35812
Futómű állítás sem volt egyszerű szülés, de most már kész :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.