Forum >> Giulia

WarbiRunner (Gyuri)05-07-2024 17:24:04 // 35992
Cégre írtam, mert így a legegyszerűbb. Ettől a sorsa még nyitott marad, eladni el lehet. Még van +2 év kiterjesztett garim(?), addig legalább a multiair szívástól védve vagyok. Ezen időtáv alatt kell eldöntenem, hogy megy, vagy marad.
SD05-07-2024 17:06:56 // 35991
Nem tom én azért vettem új Giuliát hogy ne más lehasznált szarát kelljen használnom:)
És még azt is olvastam hogy azért elég jól bírja.

A márkaszervízes ellátottságot amcsiban is szidják.
De én akkor is azt mondom jobb elpazarolni egy tank benzint mint trélerezni a szomszéd településre.

Ha bontod szólj:))) Kell a nagy fék:D

nem most írtad a nevedre?
WarbiRunner (Gyuri)05-07-2024 16:50:54 // 35990
A Giulietta pontosan az az autó amivel nulla bajom van. Megvettük 65e km-rel, és három év, 28e km városozást még kibírt a gyári 2011-es dátumozású fék. Összesen 35e km-t közelítjük, és minden nap ugyanazzal a kis morgós hanggal beindul, megy, teszi a dolgát. Eddig a legjobb autónk, tényleg.

És nyilván nem fogok a Giuliettával felmenni Bp-re, mert így is egy plusz tank benzin, minek mégegyet elpazarolni közlekedésre? Aztán két autóval haza, szóval a lagzin ahova megyünk egyikőnk sem tud meginni egy sört se, bort se... Lópikulát.

Ez a gazdag úrigyerek póz viszont baromira távol áll tőlem. Miért lenne jó dolgomban fanyalgás? Ez egy hülyeség. Tehát azért veszek újautót, mert megtehetem, és ezáltal egy olyan elithez tartozok, akinek kötelessége a pénzt szórni számolatlanul? Ez komplett marhaság. Egy új autó alapvetően egy gazdasági döntés. A plusz befektetett pénzből azt várod, hogy időben, kényelemben,fenntarthatóságban előrébb vagy. Nem állok neki megszerelni, mert nem azért vettem. Azért vettem mert nincs időm, energiám és kedvem autót szerelni. Nincs időm, energiám és kedvem logisztikázni, napokat elbukni. Beülök, megyek. Ezt várom el. A használtan vett Giulietta tökéletesen tudja ezt 4 éve. Ha most megkotlik benne valami is tovább bírta, mint a vadiúj Giulia.
MInt autó zseniális, mint gazdasági és kényelmi döntés, zsákutca.
Shadin05-07-2024 16:46:40 // 35989
A hátsó nyergünk úszó részének cikkszáma csak a színük miatt tér el, méretre saccperkábé megegyezik, a csonkállvány szintén. a nyereg fix része "hosszabb" hogy elférjen a 320-as tárcsa. Azaz hátra bracket-et és tárcsát kéne venni, érdekes a betét, mert eltérő a cikkszám de egyforma a méret így első blikkre.

Elől meg tárcsát betétet és nyerget is :-)

Így marad :-)
SD05-07-2024 16:27:34 // 35988
A háromszög tartó műanyagja adta meg magát még vagy egy éve... ilyenek vannak:)
SD05-07-2024 16:25:55 // 35987
Menjetek a Giuliettával is:) A fiat 500-at meg tegyék oda ahova fér:D

Ne fanyalogj jó dolgodban:)))) Új autó, addig új míg kihozod...

Én állok neki megszerelni azokat a bizbaszokat amitket elsoroltam de nem tudtak vele mitkezdeni..

Könyöklő gumi bigyó? Karfa 150ezer nettó:D:D:D

Paten ez az líg lóg.... Csomitartó beleakad a kárpitba, leesett az elakadásjelző, már gyorskötőzővel van fent.. Ja Alfa és?:) Ez az amit nem fizettem ki, ezért volt ennyi, és nem 2x ennyi.. :)

A többi meg reméljük még sokáig jó:)
WarbiRunner (Gyuri)05-07-2024 16:22:32 // 35986
Amúgy a szervizesekkel nincs bajom, tényleg rendesek velem is. De ez így tényleg vicc..
SD05-07-2024 16:21:02 // 35985
Ja a lámpát meg beállították, tegnap berajzoltam a garázs kapun, krétával majd ma megnézem hova világít:)
SD05-07-2024 16:19:26 // 35984
De mondom a listám minden elemét felírta.. megnézték minden ok..

Ja és sluszpoén:

az autó nem volt törtött?:D

Mondom miiii?:D

Hát hogy a futómű pattogás.. nem lett odaverve az eleje, hát odaérintve volt de koppanni nem koppant sosem.. mert hogy a futómű pattogás nem a futóműből hanem a zárhídból jön..

De mondom még csak oda adva sem volt senkinek, csak én vezetem sehol nem hagytam felügyelet nélkül sem..

De hogy szerinte a lámpa is attól állítódott el..

Majd meg kell nézni de ez nem szervíz hanem karosszéria lakatos téma :O

őőőő:D

na szóval igazából én vagyok a "gazdag hülyegyerek" aki ott parádézik az alfával aztán sír a szája ha leégette féket:P végül is nézőpont kérdése..

de igazából pont erre voltam kiváncsi, mennyibe kerül két év autózás, kakucsi csapatás, stb. 24k km egy Alfa GIuliával...
Hát ma 227ezerbe került :)

Azért én akkor is azt mondanám hogy szeretem, most vagyok valahol középen az érzéssel nem utálom, em istenítem, most látom a valós énjét:)
RomeoOne05-07-2024 16:18:04 // 35983
Vicc... Meg amúgy a kakucs nem is fékgyilkos, nem is nagyon kellett fékezni, max 2x az egyenesek végén, akkor sem 250-ről 60-ra...
SD05-07-2024 16:11:27 // 35982
Akkor le sem merem írni a mai szervíztapasztalatom:)))

Tök rendesek voltak mindent megnéztek, mindent megellenőriztek és még egy 20-assal jöbban is jöttem ki az előzetes kalkuláció szeritihez képest.

De azt én is nehezen tudom megérten jelenleg inkább csak röhögök magamon, hogy idézem.

A fék meg van égve...

Mondom hogy lehet az, túl gyorsan mentem?:D Vagy csak a gyávák fékeznek?
Mondom voltam persze itt, ott.. de hát ez egy Alfa romeo...

Na és akkor lehet "naugyemegmondtam" -ozni.. de hogy ez a felni nem engedi kihülni a féket..

De mondom ezt az Alfa adta hozzá gyári, gondoltam akkot az első szett gumihoz jó lesz.. Meg ezek szerint az első szett fékhez:P

Jó de akkor tisztázzuk, van még fékbetét az autón? A tárcsa nem kopott? Hogy szerinte új korában meg lett túlzottan melegítve lila a tárcsa, mondom voltam Kakucson de miért ne lettem volna??

Most akkor rossz a fék vagy jó. Igen ed ezzel a felnivel ...:D Mondom ez a felnije és tudok olyanról akinek nem ilyen felnije van és ugyan így szív a fékkel...

Egyáltalán hogy tudom én megégetni?:D Hát nem arra van hogy fékezzen?

És mondom azt sem lehet mondani hogy a tempós közlekedé alkalom adtán versenypályázás az nem rendeltetés szerű használat mert de:D

De hogy meg van égve.. jó.. akkor majd elkopik aztán nem lesz megégve...
Menni lehet vele így?

Na szóval, no para, betét tárcsa van, úgy szól mint a kertitaliga ha fékezek, eskü fel fogom venni:D

Akinek volt majomra, hát legyen banánra is..

Én így azért most nem fogok rosszul aludni, de minden esetre azért hogy van egy egyértelmű alulméretezett alkatrész és felmondják a leckét hogy ne fékezzek?:D

őőő
WarbiRunner (Gyuri)05-07-2024 15:59:57 // 35981
Köszönöm, márcsak a felajánlást is. Kiokoskodom, hogy hogyan oldjuk ezt meg. :-)
Kazes☻05-07-2024 15:53:14 // 35980
Bömösöm ugyan nincs és nem is lesz soha, de egy Fiat Stilo kombival ki tudlak segíteni... az öccázast meg legfeljebb addig itt hagyod! 😉😋😅
WarbiRunner (Gyuri)05-07-2024 15:22:34 // 35978
Nem nem.. nekem öcsém használt BMW-s tapasztalata nagy pofon az Alfázásnak. Akkor nekem BMW kell, mert úgy állnak hozzá, hogy le a kalappal. Ennyi. Én el tudom engedni az Alfát. Akkor is ha a szívem szakadna meg érte.
RomeoOne05-07-2024 15:11:07 // 35977
Az új autó mítosz csak mítosz. Én ezt már közel 3 éve, az első napon megtanultam. utána pedig csak hétről hétre és hónapról hónapra rosszabb lett. Belinkeljem emlékeztetőnek a blogokat? :D

Arra jó legfeljebb, ha tényleg valami komoly dolog megkotlik az autón, az nem kerül pénzbe. De amúgy anno Erhard is mindig mondta, mikor még regisztrálva volt, hogy a garancia/jótállás csak egy szép ígéret, amikor tényleg szükség van rá, akkor nem biztos, hogy segíteni fog.

Azért vettünk új autót, mert ilyet akartunk. Amit mi képzeltünk el és csak a miénk :) Sajnos, ennyit jelent az új autó, nem többet.

És nem csak az Alfánál van ez így egyébként. Ha veszi a fáradtságot az ember és utánanéz, akkor máshol is van ez a szopás. Csak, ha van kiterjedt szervizhálózat, meg egyébként csak használati tárgy az autó, akkor egyrészt nem kell sokat logisztikáznod, hogy hogy juttatod el a szervizbe, másrészt otthagyod bármennyi időre és elvagy egy hasonló csereautóval, mert úgysem túl érdekes, hogy miben ülsz.

Ezért sem lesz soha az Alfa több egy réteg autónál, mert az új autó mítoszt nagyon hamar lerombolja. Ha jó a kocsi, szerencséd van, ha nem, akkor hosszú szopás vár.
WarbiRunner (Gyuri)05-07-2024 14:52:27 // 35976
Áhh és igaz :-) Ide mást kell kitalálni, kellékszavatossági jog témában.
WarbiRunner (Gyuri)05-07-2024 14:50:49 // 35975
Tudod az a baj, hogy ez nekem alapvetően az újautó mítoszt rombolta le. Nem tudok így egy jót autózni, rossz fékkel. Közben mindennel kötve vagyok tőlem 250km-re lévő szervizekhez. Minden apróság nekem egy nap bukó, és egy telitank benzin bukó. És nem a telitank benzint sajnálom jobban. 17-én szintén önköltségen viszem mert rossz egy feszítő is a vezérlésben, egy napom kuka. Otthagyom, hazajövök vagy egy csere Fiat 500-zal, vagy vonattal. Úgy időzítettük a szervizt, hogy legalább egy plusz utat megspóroljak, hétvégén mennénk fel Bp-re családdal amúgy is. Na ja, de egy Fiat 500-zal mit kezdek három gyerekkel? Ergo szopó, nem tudom hogy oldom meg. Egy rohadt nagy kínlódás az egész, sajnos nekem már mostanra elment a türelmem és a kedvem is ettől. Ha most jönne valaki a megfelelő összeggel, esküszöm odaadnám ezt a gyönyörű autót, és nyugodtabbak lennének a napjaim.
Peti16V05-07-2024 14:39:51 // 35974
Ha cég nevén van az autód, akkor ebben az esetben nem minősülsz fogyasztónak, így a fogyasztóvédelem nem fog segíteni.
WarbiRunner (Gyuri)05-07-2024 14:39:28 // 35973
Amúgy ha az a vége, hogy nekem kell állni a fékcserét, nyilván a közelébe nem megyek márkaszerviznek. Kicserélem itthon. Csak ugye pont ezért vettem új autót, hogy végre NE kelljen baszogatni semmit. Beülök, megyek. Nem luxus pénzköltésre fizettem be az Alfa márkaszervizekbe.
RomeoOne05-07-2024 14:33:17 // 35972
Nem azt mondom, hogy nincs igazad, csak hogy van-e türelmed ehhez a baszakodáshoz. Mert el fogja rontani a kedved és sokkal több keserűséggel fogsz a kocsira nézni utána, mint most.

Elmész pestre a szervizbe emiatt. Megnézik. Mondanak rá A-t vagy B-t. Még ha ott pozitiv is lesz az elbírálás, akkor elkell kezdeniük meccselni az importőrrel, hogy ezt gariba cserélje. Akkor az importőr is elkezdi huzni a száját, hogy mit akarsz egy fél életén már túl lévő kopóalkatrésszel. Közben az idő telik. Neked lehet még 3x el kell vezetned pestre, hogy szemrevételezzék. Az időt és az üzemanyagot megtéríteni senki nem fogja neked. És a végén lehet, hogy majd valami indokkal mégiscsak elhajtanak.

Nem akarlak lebeszélni, de nekem nincsenek jó tapasztalataim. Meg úgy senkinek sem, akit ismerek. Ha van erre kapacitásod, akkor bele kell ugrani. De ha úgy érzed, hogy csak rosszabb idegállapotba lennél, ha nemhogy instant siker, de valószínűleg a végén egyáltalán nem várható siker egy hosszú szopás végén, akkor nem érdemes belekezdeni. Ha csak nem vagy annyira elszánt, hogy keresztes háborút indíts az importőr ellen.
WarbiRunner (Gyuri)05-07-2024 14:20:44 // 35971
A helyzet az, hogy a rengeteg papír közt ami az autó vásárlásához kell, nincs egy konkrét dokumentum ami a szerződéses jótállás fogalmának megfel. Semmi. Az autóra 3 év jótállást kaptam (kaptam?) ami alapesetben nem azt jelenti hogy odaviszem és kicserélnek bármit. Ezt nem is várom el. Viszont ilyen nincs hogy lepattintanak, hogy ez ilyen. A jótállás lényege az, hogyha én a jótállási időn belül jelzek egy hibát amit gyártáskor fennálló minőségi hibának gondolok, akkor az eladónak kell bizonyítania hogy ez mégsem gyártáskor fennálló anyagminőségi hiba, hanem esetleg én csináltam valamit rosszul. Ennyi. Nem nekem kell szakértőt fizetnem arra, hogy megvizsgálja azt a rohadt féktárcsát, hogy eleve szar minőségű volt. Úgy látom, hogy az Alfa szereti azt a taktikát alkalmazni, hogy jogilag rizikósabb helyeken inkább szó nélkül javítja az ilyesmit, ahol kevésbé evidens hogy a fogyasztók tisztában vannak a jogaikkal és élnek is vele, ott inkább sunnyognak.
RomeoOne05-07-2024 14:15:31 // 35970
Még a középmotoros hátsókerekeseknél is az első szokott nagyobb lenni. Orrmotorosoknál mindig. Egyedül a farmotoros Porsche-knál láttam olyat, hogy egyforma vagy talán némileg nagyobb a hátsó.
RomeoOne05-07-2024 14:11:28 // 35969
Egy próbát megérhet, de nem valószínű, hogy lesz bármi foganatja. A fogyasztóvédelemtől majd kapsz 30 nap múlva egy választ, hogy próbálkozz mediátorral. Én a kezdetektől hibás katalizátor szenzorommal, amitől folyton limp mode-ban volt az autó, újkorától 7 hónapig, sem tudtam semmit jogilag érvényesíteni. Így jártam. Mindenki egymásra mutogatott, balfasz volt a szerviztől kezdve az importőrön át a gyártóig mindenki.

Most egy 30e km-es, 3 éves fékkel, ami kopóalkatrész... Egy próbát érdemes tenni, talán egy sokéves jogi csatározás után még némi kompenzációt is megítélnek. Vagy nem, csak az ideget etted és a pénzt költötted.

Ha van jogsegély biztosításod, ami fedezi ezeket, pl. a DAS-nál, akkor megérheti nekik átadni az ügyet, de amúgy a legolcsóbb és legkevesebb stresszel járó megoldás - és erre nagy pénzt mernék tenni - ha kifizeted a fékcserét.
WarbiRunner (Gyuri)05-07-2024 13:49:29 // 35968
Egyébként már azon gondolkozok, hogy elmegyek a fogyasztóvédelemig. Iszonyat bosszant ez, pedig nem vagyok egy problémázós alkat.
WarbiRunner (Gyuri)05-07-2024 13:45:21 // 35967
Az enyém attól ment gatyára, hogy nincs motorfék az autón, és hegyvidéken autóztam vele. Az a durva, hogy már a teljesen átlagos 1-es út, A10-es szakaszon (Erdély) meglilultak a féktárcsák úgy, hogy 1.6 renault Fluence és Skoda Octavia mögött autóztam nyilvánvalóan nem versenytempót. Aztán felmentünk 2000m-re néhányszor, és lefelékben egyszerűen nincs biztonságérzet a motorfék hiánya miatt.Állandóan a féket kell nyomogatni, és rendesen azon jógáztam, hogy legyenek szakaszok ahol hűteni tudom. Iszonyat óvatosan jöttem lefelé, próbáltam olyan íveket venni, hogy óvatos fékkel, egyenletesen jöjjek lefelé, ne legyen hirtelen meglendülés, nagy lassítás. Soha egyetlen autómmal sem kellett ezen legózni. A 146 TD szar fékkel is vidáman rombolt lefelé a Bihar hegységből, az alapnál is alapabb, elöl sem hűtött tárcsájának semmi baja nem lett. Hátul dob.. annak se, nyilván.
Lényeg, hogy a hátsó tárcsák jól elszíneződtek, és ez le sem kopott többé. Ekkor viszont még hónapokig tökéletes volt a fékezés érzet, jóval később kezdett remegni és morogni, simán az Alföldön, az M3-mas autópályán tűnt fel először. Ősszel a téli kerékre váltáskor körbenéztem, és egyértelmű, hogy a tárcsa szinte új vastagságon van, a váll nulla. A betétek is teljesen jók, rengeteg volna még bennük, kb még egy 30-as. Csak éppen az anyagukkal valami lett, szerintem a tárcsa meg is hullámosodott. Morog, remeg.
WarbiRunner (Gyuri)05-07-2024 13:26:20 // 35966
ZAREAEBN5M7649983
Liquid05-07-2024 13:20:59 // 35965
Szerintem gáz, hogy ilyen, de ahogy látom majd mindenkinek ilyen, szóval normális :)
Nem volt még soha hátsókerekes autóm, ami ráadásul tele van rakva elektronikával, így nem tudom mennyire normális ez. A 159 állandó összekeres volt, ott a "normális, megszokott" módon a hátsó tárcsa gyakorlatilag nem kopott semmit, azt kb. 210e-nél cseréltem, valószínűleg gyári volt.
A Stelvio-n 56e körül volt a csere.
Így nézett ki:
Shadin05-07-2024 13:18:47 // 35964
Kérhetek valakitől egy Veloce vagy nagyfékes Giu alvázszámot?
Shadin05-07-2024 13:12:06 // 35963
De ez akkor most gáz, vagy normális?
ill. Warbié mitől ment gatyára?
Liquid05-07-2024 13:10:29 // 35962
ilyen a popszakma :) az enyém is hasonlóan nézett ki
SD05-07-2024 12:47:35 // 35961
Hátsó kerekes autóknál szokott izmosabb lenni mert elvileg a motort is meg kell tudja fogni, vagy legalább is felülbírálni.
Shadin05-07-2024 12:31:48 // 35960
Ez egy (szerintem) első szerelésű 48e km-es hátsó fék:


Ez meg az első:


Kb. azonnal cseréltem, így még az állás nyoma látszik rajta, ahhoz képest nem volt szar állapotban.
WarbiRunner (Gyuri)04-07-2024 19:19:46 // 35959
Hátul nem gyakran nagyobb, de igazából olasz, tehát mittudomén :-) A képek alapján van hátra amit én tettem fel képet kis fék, más alakú nyereggel. Van amit Shadin tett fel az autójáról, pont olyan nyereggel mint ami az enyémen is van, de kisebb tárcsával. És van amit a sajátomról fotóztam. Ez három féle, még ha méretben ebből kettő lehet egyezik is. A lényeg, hogy valójában mind nagyon jó, csak mind szar XD A hátsó fék gond azóta visszatérő gond külföldi fórumokon is mióta a Giuliát árulják. 10-15e km alatt döglenek meg hátsó tárcsák, és az egyik helyen szó nélkül cserélik, máshol szivatják a vevőt. Hisz azért vett új autót, hogy hordhassa pár évesen féket cserélni. Aztán a vevők egy része szépen el is pártol örökre.. és bocs..én sem tudom ezt megemészteni, iszonyat rossz élmény egy szinte még új autónál ez, hogy ugyanúgy kínlódhatok vele, mintha vettem volna egy lekotlott használtat.
Volt és van másik autóm, tudom mi a reális fék kopás.
SD04-07-2024 16:53:11 // 35958
Én úgy láttam a 260-as dízelre is hátra 292-őt hoz, minima, illetve a 320, mi a harmadik méret?
WarbiRunner (Gyuri)04-07-2024 14:32:57 // 35957
A képek alapján legalább három féle hátsó variáció van.
Shadin04-07-2024 11:33:16 // 35956
Ez az én Super pici hátsóm.

SD04-07-2024 09:51:11 // 35955
SD04-07-2024 07:52:24 // 35954
Tehát akkor hátra is kétféle van :D Ejj..

Viszont megnéztem a QV és 2.0 központi fék egység az ugyan azon a gyári számon fut:)))
Made in Hungary:) Bár most hogy jobban nézem csak a controller a Hun és az egység több számon is fut hmm:)

Egyik

Másik
SD04-07-2024 07:46:09 // 35953
A 150 pacis dízelen: unix

Hátulra 320-as és 292-es féktárcsát hoz.
Előre pedig akkor 330, 300, és 260

Engem legjobban a nyiszohás bosszant jelenleg, így nem szólhat egy autó fékje...
Céges parkolóba lemenet, megállni.. nem foghatom rá hogy ja ez ilyen prosche tuning:D
Mert nem sivít hanem konkrétan nyiszorog..
quash03-07-2024 21:20:01 // 35952
Ha van türelmed nyomogasd végig! :)

https://www.bremboparts.com/europe/en/catalogue/alfa-romeo-giulia-952-2-0-952aba25b/000121698-1

Fent hozza az összes "típust", és azt hogy milyen fékkel szerelték.

Milyen dizelben volt 260-as tárcsa?
WarbiRunner (Gyuri)03-07-2024 20:14:56 // 35951
Sőt, akkor mégis pont annyi verzió van hátul is. Az én képem dízelé lehet. A te hátsó féked ahogy elnézem a nagyfelnis képeken a kettő közti méret kb. Olyan nyereggel mint az enyémen, de a nyereg hátrébb van fordítva.
WarbiRunner (Gyuri)03-07-2024 20:08:02 // 35950
A kétféle verzión még a nyereg is máshol van.
Alap fék (bocs, ilyen fotóm van):

Veloce fék :
WarbiRunner (Gyuri)03-07-2024 20:03:34 // 35949
Hátul is nagyobb a Veloce fék, ezer százalék :-)
Shadin03-07-2024 19:57:35 // 35948
Az integrált kézifékes "sima" nyereg, de tárcsa és betét biztosan nagyobb hátul a Veloce-n
SD03-07-2024 19:47:27 // 35947
Namost:

Volt ugye a dízelen 260-as
Van az én 300-asom
Van a veloce 330-as
És van a QV 360-as

Hátul nem hinném hogy ennyi változat lenne,
Ebból két félét lattam eddig.
Az integrált kézifékes, és a QV külön féknyergest.
SD03-07-2024 19:09:06 // 35946
Mennyi hasznos válasz! Király csapat!;)

A fék hatással nincs bajom, ehhez a teljesítményhez ok bőven.
Elmelegíteni nem tudtam még, pedig próbáltam:D

Ami ellene szól:
- a vashang… ezt megmutatom majd a szervízben is de valami váll, sorja bármimlesz.. már nem tűnik el nagy félezés után vagy mosás után, üzemmelegen bizonyos sebesség alatt, bizonyos erő felett úgy szól mint amiben nincs betét..
- ha nőne majd a paci akkor már lehet nem lenne elég
- a 19 kerék kérné:D meg a luggatott tárcsát majd meglátjuk:D

Szóval nincs sürgőssége csak ha egyszer tárcsa cserére kerülne sor, megfontolandó.
G-MANN🍀03-07-2024 17:47:35 // 35945
Ramegy a 17!
Nálam csak első fék tárcsa és betét volt cserélve, hátsó tárcsa kb újszerű, gyari szerelésű hatsó betét kb félidős.
44ekm
WarbiRunner (Gyuri)03-07-2024 15:55:45 // 35944
Részben erről beszélek. Nekem a Veloce fék van, érezhetően nagyon könnyen gyűri le a gumi tapadását. Nagyobb átmérőn van nagyobb fékerő elöl hátul, sokkal könnyebben jut el a tapadáshatárig. Amit egyébként én szeretek, akár gokartnál ki lehet próbálni a hatását. Amúltkor pont volt egy ilyen két menetes gokartozás amikor második körben jobb fékem volt, érezhetően. Az időeredmény közel ugyanaz volt, hajszállal mentem jobbat a gyengébben menő, de nagyobbat fogó fékű gokarttal. Egy tized ha jól rémlik. Mégis kontrollban sokkal jobban tetszett az "élesebb" fék, nem rugdostam annyira.
Másik aspektus. Ezer százalék, hogy 30e km alatt elfogyott volna afékem, ha nem Veloce fékes az autóm. Ezen lényeges kopás nincs, de üveges hátul, vagyis a hőterhelést ez sem bírta . Szóval a nagyobb fék előnye, hogy elvileg tartósabb, ha nem ég szét hegyvidéken az eleve szar anyaga miatt. Így annyi előnye van, hogy legalább drágább cserélni..:-(
Amúgy meg nagyon szeretem ezt a féket, bármikor újra a nagy féket választanám, érezhetően pont jó, nekem ez nagyon fekszik amikor nem tiprós, hanem töredék fékerőn már tapadás határt lehet keresgélni. És nyilván gumi függő is, ahogy a szaki mondja.
RomeoOne03-07-2024 15:24:53 // 35943
Egy nagyobb féktől nem lesz erősebb a fék. Amíg egy fék tudja blokkolni a kerekeket, addig erősebbet nem tudsz csinálni. A nagyobb fék lényege, hogy sokszor tudja ezt megcsinálni.

Mert ha fék után megint a gázba lépsz és utána megint erőset fékezel, aztán még 5x, akkor egy kisebb fék elkezd fáradni az aalcsonyabb hőkapacitás és kisebb hődisszipáló képesség miatti túlforrósodástól, míg egy nagyobb bírni fogja.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.