Forum >> Giulia
WarbiRunner (Gyuri)25-07-2024 22:10:51 // 36159
Ha van aki bírja melletted, jó buli. Ha arra kell figyelned hogy senki ne hányjon, kevésbé jó buli.. Szívás, de ilyen a családom, nem bírják az autózást. Eleve el sem jutunk ilyen helyekre mert annyit egyhuzamban nem képesek autóban ülni. Megállókkal sem. 4-5 óra a max. Egyedül meg halál unalmas..
Piritu - 1.000.00025-07-2024 21:53:56 // 36158
Ezzel nem tudok egyetérteni. 2011-óta "vadászunk" és nagyon jó buli.
Sokszor csak a táj miatt is megéri.
A heti meglepi volt a Splügenpass olasz oldalán a tábla: 51 visszafordítós kanyar jön :-)))
Sokszor csak a táj miatt is megéri.
A heti meglepi volt a Splügenpass olasz oldalán a tábla: 51 visszafordítós kanyar jön :-)))
WarbiRunner (Gyuri)25-07-2024 17:44:54 // 36157
Ezzel a szerpentin vadászattal az a baj, hogy családosan unalmas, egyedül meg unalmas XDD
SD25-07-2024 11:45:09 // 36156
Én is látom már vissza kell menni még oda nem ennyire megpakolva:D
De demo útnak jó volt:)))))
De demo útnak jó volt:)))))
Piritu - 1.000.00025-07-2024 11:40:09 // 36155
Piritu - 1.000.00025-07-2024 11:39:04 // 36154
SD25-07-2024 11:10:30 // 36153
SD23-07-2024 18:43:49 // 36152
Azaz, hát milyen utal vannak arra, igaz 5 seméllyel és fullra pakolva mentünk de csak simán gurulni is életre szóló élmény!
Poló23-07-2024 18:08:34 // 36151
SD23-07-2024 13:30:07 // 36150
Cgo23-07-2024 11:57:25 // 36149
En arra gondoltam, h az utolso szeria mindig olcsobb es jobban felszerelt. De egyelore nincs hivatalos info, mikor jon az utolso Giulia
WarbiRunner (Gyuri)23-07-2024 11:47:55 // 36148
Aztán szívhatsz a fékkel XD
Egy kicsit futott első tulajos sem rossz megoldás. Ár-értékben mindenképp.
Egy kicsit futott első tulajos sem rossz megoldás. Ár-értékben mindenképp.
Cgo23-07-2024 11:30:30 // 36147
egy utolso szerias Giuiara mindig erdemes lecsapni... en is azt tervezem
WarbiRunner (Gyuri)23-07-2024 11:15:32 // 36146
Esélyes, hogy ez a megoldás, csak b..ssza az agyam. Soha többet új autó.. úgysincs már mit XD
RomeoOne23-07-2024 08:44:21 // 36144
Sztem le kell gyalulni a Transzalpinán, aztán venni egy újat ;)
WarbiRunner (Gyuri)22-07-2024 15:41:12 // 36143
Nem tudom miért ilyen, most kipróbálom hogy a kéziféket nem használom egy darabig. Ha a betét szemcséi eszik bele magukat, azt ezzel kizárom.
Ami nem tetszik, hogy körben rozsda csík is van. Lehet hogy a fékbetétek hullanak szét, és az eszi bele magát a tárcsába rendszeresen? A rozsda csík két dolgot szokott jelenteni, vagy rossz a féknyereg kotyognak pl a csúszkák, nem párhuzamosan húz össze, vagy hiányzik a fékbetét felületből ahol a rozsda sáv van. Továbbra is idegesít...
Ami nem tetszik, hogy körben rozsda csík is van. Lehet hogy a fékbetétek hullanak szét, és az eszi bele magát a tárcsába rendszeresen? A rozsda csík két dolgot szokott jelenteni, vagy rossz a féknyereg kotyognak pl a csúszkák, nem párhuzamosan húz össze, vagy hiányzik a fékbetét felületből ahol a rozsda sáv van. Továbbra is idegesít...
Kazes☻22-07-2024 12:16:11 // 36142
Új fejlesztés... az intelligens féktárcsa! 😉
Shadin22-07-2024 11:45:50 // 36141
RomeoOne22-07-2024 10:59:52 // 36140
Akkor olyan, mint ha karbonféked lenne. Ha kíméled, akkor lerakodások lesznek rajta és nyikorog. Olyankor meg kell hajtani és lefékezni róla a dzsuvát :DDD
WarbiRunner (Gyuri)22-07-2024 10:51:03 // 36139
WarbiRunner (Gyuri)22-07-2024 10:49:20 // 36138
Na nekem volt most pár hosszabb utam, kicsit siettem is, mostanra biztos vagyok benne hogy a fékem állapotának semmi köze a Transzfogaras túrához. Ez egyszerű öntvény hiba lehet, és akkor romlik az állapot, ha helyben autózok, vagy kímélem a féket. 1500km tempós pályázás alatt szépen síkba csiszolta a betét a tárcsát, de látszik, hogy az öntvényben azok a pöttyök ott vannak. Azok majd újra rozsdásodni kezdenek és újra kiemelkednek a síkból.
quash21-07-2024 18:35:21 // 36137
"earlier stlevios came with 390mm but Alfa upgraded Stelvio front ones to bigger 397mm which most of the Stelvios have now (like this kit)..so basically you need different ET/spacers or 20 inch Stelvio wheels to fit the fronts on a Giulia..5mm spacers might do the job.. tomorrow will check that"
RomeoOne20-07-2024 18:33:08 // 36136
Ehhez miért kell 20 collos felni? A fék tuftommal ugyanaz, mint a Giulián és ott is elfér a 19" felnivel.
quash20-07-2024 11:23:28 // 36135
WarbiRunner (Gyuri)19-07-2024 10:19:03 // 36134
Hasonlót Csik is ejtett ki a száján, ő pedig nyilván szakértő. Úgyhogy lehet ebben is valami.
WarbiRunner (Gyuri)19-07-2024 10:16:22 // 36133
Lehet hogy egy zsiráfra még telne is, de basszus ez amennyibe kerül, nem sokat kell gondolkoznom hogy lesz e ilyenem itthon XDDD Attól még nagyon tetszik, nyilván álom marad.
RomeoOne19-07-2024 08:37:22 // 36132
Kis túlzással, de igen. Volt jópár Porsche a hegyen is a hét elején, de azért nem lehetett mondani, hogy azzal van tele. Ami egyébként benyomásom szerint felülreprezentált volt, azok a Cupra-k voltak. De tény, hogy Aston Martin-ból is többet láttam, mint Alfából... Mert abból volt a panorámaúton 2 :D
SD19-07-2024 08:20:19 // 36131
Erre mondja Magyarósi Csaba hogy a Giulia egész közel van a 911 vezetési élményez:)))
Nyilván nem szakértő.
De ha ezen a vonalon megyünk tovább miért is nem egy tuningolt Giuliával?:D
Csak mert a Porsche tőlünk nyugatabbra már lerágott csont, minden közép managernek az van, aki nem tudja mit akar csak kell neki egy mutatós autó:D
ŐŐŐ :)))))i
Nyilván nem szakértő.
De ha ezen a vonalon megyünk tovább miért is nem egy tuningolt Giuliával?:D
Csak mert a Porsche tőlünk nyugatabbra már lerágott csont, minden közép managernek az van, aki nem tudja mit akar csak kell neki egy mutatós autó:D
ŐŐŐ :)))))i
RomeoOne18-07-2024 11:22:51 // 36130
Úgy vagyok én ezekkel, mint a zsiráffal az állatkertben. Szép, szép, de otthonra azért nem kéne :D
WarbiRunner (Gyuri)18-07-2024 10:30:48 // 36129
Azért a Singer DLS megvan?
WarbiRunner (Gyuri)18-07-2024 10:01:48 // 36128
Na jó, legyen ilyen 😄
Shadin18-07-2024 09:52:14 // 36127
RomeoOne18-07-2024 08:43:52 // 36126
Vagy egy ilyet ;) Ez ráadásul magyar :D
aranytl18-07-2024 06:35:31 // 36125
WarbiRunner (Gyuri)17-07-2024 21:46:11 // 36124
Nekem eddig a Transzalpina/Fogaras a csúcs, hatalmas élmény és hatalmas tapasztalat volt. Nem hamar fog adódni ilyen lehetőség, hogy család nélkül napokra eltűnjek autózni 😅
Ha valami cél kéne öreg koromra, akkor az a Transzalpina egy Singer tuningos öreg 911-essel. 😄
Ha valami cél kéne öreg koromra, akkor az a Transzalpina egy Singer tuningos öreg 911-essel. 😄
RomeoOne17-07-2024 19:02:57 // 36123
Alig várom már a transzalpina/fogarasi utakat is.
Hogy a TV diff mit csinál, azt ki lehet tenni a képernyőre is. Kanyarban gázra a külső kerékre teszi a hajtást, akár 100%-ot is, gázelvételre meg fékezi a belsőt. Nyilván, mint egy automata váltónál ,itt is nagyon sok múlik a vezérlő elektronika programozásán. Ami panasz volt rá azoknál, akik durván pályáztak vele, hogy néha kicsit lassan reagált, mondjuk egy mechanika miatt instant LSD-hez képest.
Hogy a TV diff mit csinál, azt ki lehet tenni a képernyőre is. Kanyarban gázra a külső kerékre teszi a hajtást, akár 100%-ot is, gázelvételre meg fékezi a belsőt. Nyilván, mint egy automata váltónál ,itt is nagyon sok múlik a vezérlő elektronika programozásán. Ami panasz volt rá azoknál, akik durván pályáztak vele, hogy néha kicsit lassan reagált, mondjuk egy mechanika miatt instant LSD-hez képest.
Shadin17-07-2024 18:11:45 // 36122
WarbiRunner (Gyuri)17-07-2024 17:31:11 // 36121
Örülök hogy jól sikerült a túra! :-)
A mechanikus diffiről beszélgettünk a szomszéd BMW-s sráccal. Igazából valódi driftre nem jók. A lamellás és a torsen sem. Nem véletlenül hegesztik le sok driftautónál a diffit. Versenypályás használatban jók ezek a mechanikus sperrek, de egy nyomaték vektorozós megoldás biztos hogy jobb tapadást csinál mint egy egyszerű mechanikus. Az érzet persze más, valószínűleg a mechnaikus egy kiszámíthatóbb viselkedésű szerkezet amire rá lehet érezni. Egy elektronikát viszont sosem fejtessz meg. Sosem tudod, hogy egy komolyabb csapatásnál mennyi a te tudásod és mennyit rak hozzá. :-)
A mechanikus diffiről beszélgettünk a szomszéd BMW-s sráccal. Igazából valódi driftre nem jók. A lamellás és a torsen sem. Nem véletlenül hegesztik le sok driftautónál a diffit. Versenypályás használatban jók ezek a mechanikus sperrek, de egy nyomaték vektorozós megoldás biztos hogy jobb tapadást csinál mint egy egyszerű mechanikus. Az érzet persze más, valószínűleg a mechnaikus egy kiszámíthatóbb viselkedésű szerkezet amire rá lehet érezni. Egy elektronikát viszont sosem fejtessz meg. Sosem tudod, hogy egy komolyabb csapatásnál mennyi a te tudásod és mennyit rak hozzá. :-)
RomeoOne17-07-2024 16:03:59 // 36120
Még dolgozom fel az elmúlt nap eseményeit. Lehet írok külön 3 blogot is (Hochalm strasse, Grossglockner, Nockalmstrasse). Az biztos, hogy ez életreszóló élmény volt, benne lenne az életem filmjében.
A keményebb hajtásban sok mindent kitapasztalhattam az autóval kapcsolatban. Főleg a TV diff működését. Brutál jól ki van ez találva. Ahogy gyorsabb, de mégis éles kanyarokban megfékezi az ívbelsőt, úgy befordítja az autót, mintha 4 kerék kormányzása lenne. Csak csodálkozok, hogy fordítom a kormányt, szorítom a fogam, hogy befordul-e, erre nemhogy befordul, még nyitni kell a kormányszögön...
Jól eladta az Alfa marketing szempontjából ezt az önzáró diffit a '24-es modellel, de akárki akármit mond, az csak egy cost-cutting downgrade. Lehet, hogy jobban lehet vele fánkot rajzolni, és egyszerűbb szerkezet lévén bizonyos helyzetekben kiszámíthatóbb, de az biztos, hogy nem előrelépés a TV-hez képest...
A keményebb hajtásban sok mindent kitapasztalhattam az autóval kapcsolatban. Főleg a TV diff működését. Brutál jól ki van ez találva. Ahogy gyorsabb, de mégis éles kanyarokban megfékezi az ívbelsőt, úgy befordítja az autót, mintha 4 kerék kormányzása lenne. Csak csodálkozok, hogy fordítom a kormányt, szorítom a fogam, hogy befordul-e, erre nemhogy befordul, még nyitni kell a kormányszögön...
Jól eladta az Alfa marketing szempontjából ezt az önzáró diffit a '24-es modellel, de akárki akármit mond, az csak egy cost-cutting downgrade. Lehet, hogy jobban lehet vele fánkot rajzolni, és egyszerűbb szerkezet lévén bizonyos helyzetekben kiszámíthatóbb, de az biztos, hogy nem előrelépés a TV-hez képest...
RomeoOne17-07-2024 08:47:06 // 36119
Persze lehet, hogy kell hozzá a dőlés is. De pont azon gondolkoztam, hogy vízszintesen ritkán lépek le a gázról nagyobb fordulaton, max, ha egyből fékeznem is kell mellé. Amúgy meg gyorsítok, kitartom a gázpedált, felváltogatok... Szóval nem zárom ki, hogy ott is működik, csak nem figyeltem és nem tűnt fel.
RomeoOne17-07-2024 08:38:44 // 36118
Még tesztelnem kell, de van egy olyan sejtésem, hogy 3k fordulat felett van motorfék. Hegyről lefelé, ezért szembetűnőbb, mert úgyis alacsonyabb sebességi fokozatban van az autó. Egyszer észrevettem, hogy 2800-as fordulat körül gurultam lefelé, szépen lassan gyorsult, és ahogy elérte a 3k-t a mutató, hirtelen megjött az ellenállás.
WarbiRunner (Gyuri)15-07-2024 18:02:48 // 36117
Szerintem a Multiair lehetővé teszi, hogy nagyobb szelepösszenyitást tudjon hardveresen a vez.tengely. Egy szélesebb profilú tengely lehet benne. Így a Multiair modul programján múlik, hogy mikor mennyit van nyitva kipufogáskor a szívó oldal. Plusz. Egy normális motoron van pillangószelep, ami elzárja a levegő útját, vákuumot létrehozva amikor levegőt próbál szívni a motor. A Multiair motor ilyet nem csinál, mindig szív levegőt, és át is engedi a gpf felé, sőt egy kevés benzint is locsol bele, hogy felfűtse és kiégesse a gpf-et.
Egyféleképpen lehetne normális motorféket csinálni rá, ha zárva maradna programból a szívó oldal, vagy legalább kevésbé nyitna ki. Erre is képes a Multiair simán, csak akkor a gpf kiégetés nem történik meg.
Egyféleképpen lehetne normális motorféket csinálni rá, ha zárva maradna programból a szívó oldal, vagy legalább kevésbé nyitna ki. Erre is képes a Multiair simán, csak akkor a gpf kiégetés nem történik meg.
Piritu - 1.000.00015-07-2024 15:32:55 // 36116
Simán el bírom képzelni hogy a V6-ban csak 2 henger engedi a levegőt a kiégetéshez motorfék üzemben a többi meg "motorfékez"...
Shadin15-07-2024 15:13:13 // 36115
Attól hogy multiair még lehetne motorfék, az EGR megoldás meg a GPF miatt olyan amilyen, ezek meg vannak a V6-ban is.
A TBi motor esetén is pl. "belső" összenyitásos EGR-t alkalmazott a tervező és mégis volt motorfék. Meg fogom kérdezni az ECotuning-os srácoktól mi a megoldás, úgyis viszem hozzájuk az autót valamikor.
A TBi motor esetén is pl. "belső" összenyitásos EGR-t alkalmazott a tervező és mégis volt motorfék. Meg fogom kérdezni az ECotuning-os srácoktól mi a megoldás, úgyis viszem hozzájuk az autót valamikor.
WarbiRunner (Gyuri)15-07-2024 13:38:23 // 36114
Mert nem Multiair.
SD15-07-2024 06:14:19 // 36113
Nekem egy Kati volt meg de az mér régi história, és legális mert asszonyt még nem
ismertem:D de át lett ütve a GPF:D
ismertem:D de át lett ütve a GPF:D
Shadin14-07-2024 20:51:26 // 36112
A GT-ben 3 kat. is van ;-)
RomeoOne14-07-2024 20:39:54 // 36111
Ami azt illeti, 2 is 😄
2 hengersor, 2 leömlő, 2 katalizátor+GPF
2 hengersor, 2 leömlő, 2 katalizátor+GPF
RomeoOne14-07-2024 20:38:53 // 36110
Nem kell holnapig várni, kiprobáltam. D-ben is ugyanúgy van motorfék lejtőn.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
5
Guests5
478
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?