8 fokozatú, de exponenciális XDDD 6-oson még nem zavaró a hangja, nagyon nincs a max közelében. A 7-est már nem sokáig bírom hallgatni, ezért sem használom automatában, idegel hogy hangos. Pláne idegel, hogy magától bármit is csinál. Ahogy néztem a Giulietta sincs Auto-ban, szóval ez biztos családi vonás nálunk. Az autó NE csináljon magától dolgokat. :-)
Sőt ha láttatok volna Szicíliában bérautóval 360 fokos kamerával bénázni, jól szórakoztatok volna...XD Biztos hasznos funkció, de sajna nem nekem találták ki.. Ki kellett volna tolatnom egy 300-400m-t egy szűk és kétfelől teliparkolt utcácskában. Feleségem nézte is, hogy huhh, ez nem lesz könnyű. Mégis elsőre simán ment, tükörből kitolattam. Másodjára sajnos észrevettem, hogy jééé, micsoda fancy funkciók, kisuhanunk kamerakép alapján. A szokásos görberajzolós tolatókamera, és egy 360 fokos felülnézet szerű torz izé segített elvileg. Két autónyit nem bírtam normálisan tolatni. Lassan szötymörögtem, a jó égnek sem éreztem az autót kamerakép alapján, állandóan felnéztem, hogy akkor hogy is áll az autó valójában. Megálltam, kicsit előre, nem, akkor hátra...ááá iszonyat idegesítő. Úgyhogy végül szépen tükörből kitolattam, nekem így volt meg a biztonságérzetem.
Forum >> Giulia
WarbiRunner (Gyuri)22-08-2024 14:14:21 // 36331
Liquid22-08-2024 14:12:43 // 36330
én se hallottam semmit, lehet föttögésgátló kéne bele :)
RomeoOne22-08-2024 13:39:55 // 36329
Én korbácsütést szabnék ki a kormány állás közbeni tekergetéséért is, de amúgy nem hallok semmi extrát :)
SD22-08-2024 13:29:52 // 36328
Itt a pattogó furtómű, ide is berakom. végállás előtt csinálja nyugalmi állapotban.
De parkoláskor van hogy erősebb, van hogy semmi..
De parkoláskor van hogy erősebb, van hogy semmi..
RomeoOne22-08-2024 13:24:14 // 36327
Meg 1-4 között szinte ugyanolyan erővel fúj. Mikor már kezd lebukni a nap és a kinti hőmérséklet is lejjebb megy, akkor elkezdem lecsavarni és csavarom lefelé, de alig érzem a különbséget. Amikor már 4-esnél túl sok a hideg levegő, akkor 1-esen is sok, alig változik a tömegáram.
De ezt a középső befúvó lecsavarást kipróbálom majd, én teljesen nyitva tartottam eddig.
De ezt a középső befúvó lecsavarást kipróbálom majd, én teljesen nyitva tartottam eddig.
SD22-08-2024 13:05:45 // 36326
Nekem is 5-7 körül hatásos, lehet a designos befúvókák miatt:D
RomeoOne22-08-2024 13:03:29 // 36325
Azért tegyük hozzá, hogy az a klíma venti 8 fokozatú, tehát te is közel a max közelében járatod mindig :D Más autóimnál általában elég volt az alsó harmadot használni, max 50% körül :D
SD22-08-2024 06:32:39 // 36324
Hajrá, tessék élvezni minden percét! És óvatosan:)
SD22-08-2024 06:20:50 // 36323
van valami ilyen autó extra kapcslgató progi, lehet inkább a germánokra müxik.. de reklámozzák ilyen budafoki tuning autósok:D Na megvan OBDeleven-nek hívja magát, és van hozzá egy progi amivel a kölönböző piacokon elérhető extrákat lehet ki-be kapcsolni.
Néha vannak jó autók is, néha meg elég gyengus gépek:D
De néha meg maga a tulaj fergeteges:D:D:D
Néha vannak jó autók is, néha meg elég gyengus gépek:D
De néha meg maga a tulaj fergeteges:D:D:D
WarbiRunner (Gyuri)21-08-2024 22:43:33 // 36322
Azt a klímát megnézetném. Nekem teljesen okés..Öten beülünk és 37 fokban is kellemes hőmérsékletet csinál..Sosincs az a tűző nap érzés. Fixen 6-os venti fordulaton használom. Induláskor felteszem 7-esre ha teleüljük, vagy ha napon állt az autó, feljebb. Aztán vissza 6-osra. Ha egyedül autózok, soha nem nyúlok semmihez, oszt' jó.
A MY21 ablakai vastagabbak, lehet valami hővédelem is van bennük. Az extra listában szerepel a hővédő üvegezés. Bár lehet az csak a szélvédőre vonatkozik.
A MY21 ablakai vastagabbak, lehet valami hővédelem is van bennük. Az extra listában szerepel a hővédő üvegezés. Bár lehet az csak a szélvédőre vonatkozik.
Piritu - 1.000.00021-08-2024 21:47:18 // 36321
Jó utat! :-)
Piritu - 1.000.00021-08-2024 21:46:20 // 36320
Csendben megjegyezném hogy "A"-ban más programmal megy a klíma is. Nem fúj annyira hideget mégis lehűti az utasteret. Autópályán 130 tempomatnál tökmindegy hogy D vagy N vagy A :-))
Piritu - 1.000.00021-08-2024 21:43:09 // 36319
"Én ezek szerint nem vagyok ennyire gyors a kanyarban" :-DDD
Liquid21-08-2024 20:30:07 // 36318
Én is kérdeztem egy amúgy elég profi villanyászt de nemigazán láttam rajta hogy szeretné megoldani :)
Ha egyszer találsz megoldást, te tartsad magadba :)
Ha egyszer találsz megoldást, te tartsad magadba :)
Shadin21-08-2024 19:53:41 // 36317
Tovább próbálkozom vele :-)
A hátul ülőknek jó ha megy lábra is, így mindenhova fújatok :-(
Az első középső befúvót én is folytom erősen.
Holnap gyí Milánó 6 nap oda vissza a hegyekben :-)
A hátul ülőknek jó ha megy lábra is, így mindenhova fújatok :-(
Az első középső befúvót én is folytom erősen.
Holnap gyí Milánó 6 nap oda vissza a hegyekben :-)
SD21-08-2024 19:28:15 // 36316
Én ott vélek tévedést és ezt érdemes kiprobálni talán:
- 21-22 fok kis fordulaton nem képes mihűteni az utasteret, ezértcdak fagyaszt vagy kavar
- ugyan ezt a hűtö teljesítményt bejuttatni az utasérbe elorientált, ablak, váll, tetö, aztomata, módban 23-24 fokkal már szenvedésmentesen átforgatja az utasteret, és kellemes hömérséklet vesz kórül, direkt fagyasztás nélkül
Trükk: a kózépsö befúvót leveni, kb. 15-25% ra így a szélére tóbb jut és kavar rendesen, a kózépsök plafonra állítva, hátsó befúvó ha van hátul utas szintén lekorlátozva hogy ne fújja le a fejét
Véletlen: Olaszországba menet beállítottam magamnak 22 fokra de asszony oldala 16 fokon maradt, ő fázós de ezesetben valahogy a brutál olasz napsütésen ez eg olyan kavarást adott hogy negyon kellemes lett a hőfok, szintén direktben senki nem kapott fújást.
De ezt mikor észrevettem megszüntettem mert maxon jratni a kompresszort szerintem kegyetlenség:P
Aztán jótt is a virnyákolás hogy a napon meleg van, de abbahagyták hamar:)
Télen, szintén kózépsö zárva, szélsö kamcsal mód ablakra, ha a szélvdö párásodik akkor külón olvasztás, amúgy minden automatán csak a hőfokkL játszok.
- 21-22 fok kis fordulaton nem képes mihűteni az utasteret, ezértcdak fagyaszt vagy kavar
- ugyan ezt a hűtö teljesítményt bejuttatni az utasérbe elorientált, ablak, váll, tetö, aztomata, módban 23-24 fokkal már szenvedésmentesen átforgatja az utasteret, és kellemes hömérséklet vesz kórül, direkt fagyasztás nélkül
Trükk: a kózépsö befúvót leveni, kb. 15-25% ra így a szélére tóbb jut és kavar rendesen, a kózépsök plafonra állítva, hátsó befúvó ha van hátul utas szintén lekorlátozva hogy ne fújja le a fejét
Véletlen: Olaszországba menet beállítottam magamnak 22 fokra de asszony oldala 16 fokon maradt, ő fázós de ezesetben valahogy a brutál olasz napsütésen ez eg olyan kavarást adott hogy negyon kellemes lett a hőfok, szintén direktben senki nem kapott fújást.
De ezt mikor észrevettem megszüntettem mert maxon jratni a kompresszort szerintem kegyetlenség:P
Aztán jótt is a virnyákolás hogy a napon meleg van, de abbahagyták hamar:)
Télen, szintén kózépsö zárva, szélsö kamcsal mód ablakra, ha a szélvdö párásodik akkor külón olvasztás, amúgy minden automatán csak a hőfokkL játszok.
Shadin21-08-2024 17:44:03 // 36315
Pedig ugye ez olyan autó aminek kicsi meredek szélvédői vannak, ilyenekkel példálóztak anno az egyterűek megjelenésekor, hogy azok mennyire fel tudnak forósodni az ablakai miatt, bezzeg egy "klaszikus" autó.
Vagy totál magamra fordítom a fúvókákat, vagy ha indirekt, akkor mindenhonnan csak a sugárzó meleget érzem.
Biztos nem veklem van baj, mert átülök a GT-be és abban tökéletesen teszi a dolgát hasonló körülmények mellett. Meg a 159-nél is amellett kardoskodtam droberto-val, hogy azt beteszem auto-ba és teszi a dolgát. A Tehén ugye busz volt és az is sokkal jobban viselkedett, bár annak dupla ragasztott hangszigetelt szélvédői voltak.
És igen, még ha nam is használok auto világítást és csak simán be van kapcsolva Olaszosan by Warbi, akkor is basztatja az AA nappali per éjszakai módját, még ha a telón a fejlesztőí módban az van beállítva hogy a telefon kezelje ezt ne az autó :-( Retek idegesítő, így átkapcsoltam nappalira. Este meg kézzel estire. Tiszta 21. század, mindent IS sikerül elbaszniuk, ezek régen nem voltak problémák.
Vagy totál magamra fordítom a fúvókákat, vagy ha indirekt, akkor mindenhonnan csak a sugárzó meleget érzem.
Biztos nem veklem van baj, mert átülök a GT-be és abban tökéletesen teszi a dolgát hasonló körülmények mellett. Meg a 159-nél is amellett kardoskodtam droberto-val, hogy azt beteszem auto-ba és teszi a dolgát. A Tehén ugye busz volt és az is sokkal jobban viselkedett, bár annak dupla ragasztott hangszigetelt szélvédői voltak.
És igen, még ha nam is használok auto világítást és csak simán be van kapcsolva Olaszosan by Warbi, akkor is basztatja az AA nappali per éjszakai módját, még ha a telón a fejlesztőí módban az van beállítva hogy a telefon kezelje ezt ne az autó :-( Retek idegesítő, így átkapcsoltam nappalira. Este meg kézzel estire. Tiszta 21. század, mindent IS sikerül elbaszniuk, ezek régen nem voltak problémák.
Shadin21-08-2024 17:33:03 // 36314
Én ezek szerint nem vagyok ennyire gyors a kanyarban, vagy az előttem lévő (is) lassú, ílyen befékezést nem tapasztaltam még.
Az is érdekes, hogy miután minimális a motorfék normál pályatempónál, ha tempomattal megyek, akkor dombon lefelé fékkel fékezi sebességre az autót, de nem gyújt féklámpát, csak ha mondjuk belenyúlok a tempomat kapcsolóba ami ugye hosszan nyomva 10 km/h-kat ugrik.
Az is érdekes, hogy miután minimális a motorfék normál pályatempónál, ha tempomattal megyek, akkor dombon lefelé fékkel fékezi sebességre az autót, de nem gyújt féklámpát, csak ha mondjuk belenyúlok a tempomat kapcsolóba ami ugye hosszan nyomva 10 km/h-kat ugrik.
Shadin21-08-2024 17:29:07 // 36313
Akkor valóban a régi van, csak A-ban vitorlázik. Ritkán használom, biztos direktbe kötném a D-t ha az N szivatna. Így is utálatos, hogy 1300 giri az alja A és N módban.
Érdekes, hogy aki tunert kérdeztem, nem igazán akarnak belemenni abba a témába, hogy ezen fordulatszámhoz hozzányúljanak-e.
Én is nullában, vagy felkapcsolt fényszóróval közlekedek, mint anno a Trabant-tal is :-)
Érdekes, hogy aki tunert kérdeztem, nem igazán akarnak belemenni abba a témába, hogy ezen fordulatszámhoz hozzányúljanak-e.
Én is nullában, vagy felkapcsolt fényszóróval közlekedek, mint anno a Trabant-tal is :-)
Shadin21-08-2024 17:24:37 // 36312
Kerestem h meg lehet-e hekkelni, hogy legyen auto-ban is hátsó helyzetjelző alapból, de sajnos semmit nem találtam :-(
Shadin21-08-2024 17:23:09 // 36311
Sosem éreztem melegnek, pedig állandóan kapcsolgattam.
Shadin21-08-2024 17:22:36 // 36310
Konkrétan beájulok, ha automatán van, kicsitom és felébredek :-)
SD21-08-2024 16:33:01 // 36309
Hát nem tudom, mondjuk ha a led köszön el akkor fényszóró csere, a xenont meg lehet cserélni:D
De valahogy a led az olyan ki bigyóka a xenon meg az esti tűzerő:D
Amúgy tényleg úgy világít hogy városban fel sem kéne kapcsolni sosem.
De valahogy a led az olyan ki bigyóka a xenon meg az esti tűzerő:D
Amúgy tényleg úgy világít hogy városban fel sem kéne kapcsolni sosem.
Liquid21-08-2024 15:11:40 // 36308
nem kell félni a xenontól, a 159-ben is olaszautósan használtam (ahogy Warbi írta) és 11 évesen semmi baja se volt
WarbiRunner (Gyuri)21-08-2024 14:58:47 // 36307
Óóóó, hadd jöjjön ide nekem a sok zsíros kalóriadús cucc. Mindmegeszem XDDD
Amúgy a kínai okoscuccaimban is benne van már hogy lokáció alapján tudja a naplementét. És plusz vezérelheted bármilyen más input alapján. Szerintem nem volna bonyolult, ha az autó tudná. Minek sötét mód a térképre, amikor valójban nappal van? Egyébként egyáltalán minek sötét mód a térképre? XDDDD Egyébként tőlem kapcsolgassa ahogy akarja, engem nem zavar, csak az útirányt mondja jól..
Amúgy a kínai okoscuccaimban is benne van már hogy lokáció alapján tudja a naplementét. És plusz vezérelheted bármilyen más input alapján. Szerintem nem volna bonyolult, ha az autó tudná. Minek sötét mód a térképre, amikor valójban nappal van? Egyébként egyáltalán minek sötét mód a térképre? XDDDD Egyébként tőlem kapcsolgassa ahogy akarja, engem nem zavar, csak az útirányt mondja jól..
SD21-08-2024 14:36:46 // 36306
Én ezt még régen elintéztem, mikor egyszer rámsóztak egy hűtőtáskát és azt hiszem mértemben kettétörtem és úgyadtam vissza:D Ennel betegebb csomag nincs is...
Csak a puha verziót vagyok hajlandó bepakolni, úgy is degeszre tömi asszon:D
Így csináltunk pl: olaszországban fél korong olvasztott trappistát:D:D:D
De finom vol túgy is:D
De még fenyegetnek hogy hűtőtáskát kapunk ajándékba:D De akkor kérünk hozzá egy egyterűt és abba én be nem ülök:D
Csak a puha verziót vagyok hajlandó bepakolni, úgy is degeszre tömi asszon:D
Így csináltunk pl: olaszországban fél korong olvasztott trappistát:D:D:D
De finom vol túgy is:D
De még fenyegetnek hogy hűtőtáskát kapunk ajándékba:D De akkor kérünk hozzá egy egyterűt és abba én be nem ülök:D
RomeoOne21-08-2024 14:23:08 // 36305
Logikus, hogy a külső fényhez igazítja a dolgot és nem csak azt veszi figyelembe, hogy hány óra van. Az elég buta lenne. Csak a lámpához hasonlóan lehetne benne valami "erdős hegyi út" üzemmód, amikor szürkületkor naplementekor árnyékok között megy a gép, akkor jöjjön már rá, hogy nem kell folyton kapcsolgatni. De amúgy ez nem igazán üti meg az ingerküszöböm. Én azt sem tapasztaltam, mint a 159-nél, hogy ez meg akarna fojtani a klímával.
A hőtehelése nem zavar egyébként. Az zavar, hogy állandóan plusz súlyt akarnak nekem bepakolni. Nincs rá szükségem, csak fejfájást okoz. Lett is egy kis cefreszag a kocsiban az út végére, ahogy az egyik barack beposhadt. Saját étrendem van, amit magamnak készítek el, nem kell felpakolni zsíros, kalóriadús házikoszttal. Jó esetben megeszi a párom, rosszabb esetben direkt ételpazarlás :D
A hőtehelése nem zavar egyébként. Az zavar, hogy állandóan plusz súlyt akarnak nekem bepakolni. Nincs rá szükségem, csak fejfájást okoz. Lett is egy kis cefreszag a kocsiban az út végére, ahogy az egyik barack beposhadt. Saját étrendem van, amit magamnak készítek el, nem kell felpakolni zsíros, kalóriadús házikoszttal. Jó esetben megeszi a párom, rosszabb esetben direkt ételpazarlás :D
SD21-08-2024 14:07:57 // 36304
A motorháztetőn gőzölgő esőcseppeket a 2.0 is tudja:D
És megállás után is a turbo oldalon érezhetően melegebb jön ki mint a másik oldalon.
A V6 nál ugye mindkét oldalon van:D:D:D Már csak ezért is gondolom.
És én csinálom ezt a 2-3 perc járatást, és úgy már a hűtőventi sem kapcsol rá, csak a turbo víz kör mormol leállítás után.
És megállás után is a turbo oldalon érezhetően melegebb jön ki mint a másik oldalon.
A V6 nál ugye mindkét oldalon van:D:D:D Már csak ezért is gondolom.
És én csinálom ezt a 2-3 perc járatást, és úgy már a hűtőventi sem kapcsol rá, csak a turbo víz kör mormol leállítás után.
SD21-08-2024 14:05:11 // 36303
Én is kizárólag off (elől hátul menetfény), vagy este sötétedés után auto-ban megyek sosem kapcsolgat a navi, amúgy ugyan ezt csinálja az apple carplay is. A fény szenzor jól, de lemenő előbukkanó nap megzavarja, de ez is csak alpokban volt gond.
Én eleve a xenon miatt úgy vagoyk hogy azt csak akkor gyújtsa be amikor kell, amúgy LED.. és azóta nem is villogok csak intek:D
pályán is LED-el megyek, és este is azzal állok be az udvarba:)
Talán annyi ellen érv hogy a LED-et így nagyobb áramon hajtja mint mikor a xenon megy. de hát, azért egy LED 50k óra élettartam egy Xeonon biztos nem:) Szint úgy. fényszóró hőterhelése gondolom.
Én eleve a xenon miatt úgy vagoyk hogy azt csak akkor gyújtsa be amikor kell, amúgy LED.. és azóta nem is villogok csak intek:D
pályán is LED-el megyek, és este is azzal állok be az udvarba:)
Talán annyi ellen érv hogy a LED-et így nagyobb áramon hajtja mint mikor a xenon megy. de hát, azért egy LED 50k óra élettartam egy Xeonon biztos nem:) Szint úgy. fényszóró hőterhelése gondolom.
SD21-08-2024 13:54:15 // 36302
Ezek szerintem megvannak a 2.0T-ben is csak pont annyival kevesebb mértékben amennyivel kevesebb hőt eszik, termel.
A légkondi megbírkózik a feladattal de én mindig letakarom a szélvédőt kívülről, kicsit nagypapás, de ez van:D
A szövetülés elviselhető:) LÉgkondi 23.5 fokon volt hétvégén 5 személlyel.. a nem csípőcs töltöttpaprika az megbuggyant, de az nem autófüggő, hanem ha 3 napig ki be pakolgatják a hűtőből aztán meg hazahozod ez lesz, a csípőst megette, másodszor is csípett:D De az nem buggyant meg azt még egy egészségügyi újraforrarással lehetett enni:D
A a csomagtér nem lesz meleg a 2.0-án, csak ha megállok akkor fűti fel olyan kellemes 40 fokra a dob felett lévő dolgokat, de az egész nem tüzel.
Olyan van hogy ráindítasz várakozás után és elsőre meleget fúj a venti:D mondjuk fél percig:D
Thát igazából 2.0-án még pont az elviselhetőn innen vannak ezek a jelenségek, de vannak:)
A légkondi megbírkózik a feladattal de én mindig letakarom a szélvédőt kívülről, kicsit nagypapás, de ez van:D
A szövetülés elviselhető:) LÉgkondi 23.5 fokon volt hétvégén 5 személlyel.. a nem csípőcs töltöttpaprika az megbuggyant, de az nem autófüggő, hanem ha 3 napig ki be pakolgatják a hűtőből aztán meg hazahozod ez lesz, a csípőst megette, másodszor is csípett:D De az nem buggyant meg azt még egy egészségügyi újraforrarással lehetett enni:D
A a csomagtér nem lesz meleg a 2.0-án, csak ha megállok akkor fűti fel olyan kellemes 40 fokra a dob felett lévő dolgokat, de az egész nem tüzel.
Olyan van hogy ráindítasz várakozás után és elsőre meleget fúj a venti:D mondjuk fél percig:D
Thát igazából 2.0-án még pont az elviselhetőn innen vannak ezek a jelenségek, de vannak:)
WarbiRunner (Gyuri)21-08-2024 13:52:51 // 36301
A Super ennél hétköznapibb autó. Az android dettó kapcsolgat, nyilván, egy falevél árnyékában is éjszakát képzel, szerintem használja az autó fényérzékelőjét. Pedig csak a programozónak kellett volna az eszét használnia és egy időzóna beállítást csinálni, ahol szépen kiszámolható, hogy kb mikor sötétedik. A kínaiaknak az ilyen sokkal sokkal jobban megy...
A kipufogó nálam is fűt, de ennyire nem drasztikusan, simán vihető kaja, csak nem közbetlenül a dob fölött. . A motor hőáradat pedig olyan dolog amire érzékeny a lelkem. Az egyik dolog volt ami irtózatosan zavart a 2.4-nél. Programozás után jobb lett, de ááá, akkor is iszonyatosan zavart, hogy ömlik onnan a hő két perc járatás után. A 2.0 egész normális ebből a szempotból is, nincs vele gond. Sőt, így hogy visszafogott verzió, a hegyen jól meghajtva is igazából nagyon messze volt attól hogy zavaró hőt termeljen.
A fekete bőr, nyilván éget, sajna az ilyen. Sosem kértem volna, ha a fehér betéteket mondjuk félbőr üléssel is adják. Annyira nem para amúgy, inkább akkor kellemetlen, ha kicsit rövidebb rövidgatyában ülök be és érzem ahogy a combom összeizzad a bőrüléssel. Na azt nem szeressem. De legalább nem a szövet issza be az izzadtságot XD A bőr szépen tisztítható, tisztán tartható.
Japán vagy koreai autót kell venni, azokban jó a klíma :-P A tajvani barátomat kérdeztem, hogy miért ilyen kevés az európai autó náluk. Pont ezt mondta, náluk sokaszor van nagyon meleg, és az európai autók klímája vacak, semmire sem jó, ezért nem népszerűek.
A kipufogó nálam is fűt, de ennyire nem drasztikusan, simán vihető kaja, csak nem közbetlenül a dob fölött. . A motor hőáradat pedig olyan dolog amire érzékeny a lelkem. Az egyik dolog volt ami irtózatosan zavart a 2.4-nél. Programozás után jobb lett, de ááá, akkor is iszonyatosan zavart, hogy ömlik onnan a hő két perc járatás után. A 2.0 egész normális ebből a szempotból is, nincs vele gond. Sőt, így hogy visszafogott verzió, a hegyen jól meghajtva is igazából nagyon messze volt attól hogy zavaró hőt termeljen.
A fekete bőr, nyilván éget, sajna az ilyen. Sosem kértem volna, ha a fehér betéteket mondjuk félbőr üléssel is adják. Annyira nem para amúgy, inkább akkor kellemetlen, ha kicsit rövidebb rövidgatyában ülök be és érzem ahogy a combom összeizzad a bőrüléssel. Na azt nem szeressem. De legalább nem a szövet issza be az izzadtságot XD A bőr szépen tisztítható, tisztán tartható.
Japán vagy koreai autót kell venni, azokban jó a klíma :-P A tajvani barátomat kérdeztem, hogy miért ilyen kevés az európai autó náluk. Pont ezt mondta, náluk sokaszor van nagyon meleg, és az európai autók klímája vacak, semmire sem jó, ezért nem népszerűek.
RomeoOne21-08-2024 13:35:32 // 36300
A hosszú hétvégén beleszaladt a kocsiba határon belül egy bő 900 km. Megint megbizonyosodtam róla, hogy attól, hogy ez a gép úgy néz ki, mint egy autó, csak korlátozottan lehet rá akként tekinteni. Ez inkább csak egy álca neki, amúgy meg egy hegyes célszerszám menésre. Nem tudom, hogy a 2.0T tulajoknak mi a tapasztalata, de ennél nagyon markáns.
Pl. egy autóban lehet kényelmesen, jól légkondícionált körülmények közt utazni az utastérben. Nem úgy a Q-ban, főleg, főleg, ha kánikula van és a napon maradt az autó. Az utastér fekete bőrkárpitjai brutálisan átforrósodnak, maxon kell járatni a ventit ahhoz, hogy 10-15 perc múlva már az elviselhetetlent felváltsa a közepesen szar állapot. De addigra már szétizzadta mindenét az ember.
Meg amúgy olyasmi a feeling, mint mikor van egy rosszul megtervezett keverő csaptelep. Meg van nyitva a hideg is meg a meleg is, de nem langyos víz jön, hanem érződik egy forró meg egy hideg csóva... Ugyanez a Q-ban, süt mindenfelől a bőr, meg a nap, közben meg az ember hasát, mellkasát lefagyasztja a klíma.
A motor olyan hőt termel, hogy 10 perc járás után már izzik a levegő a motorháztetőn. Valamint a hátsó dobot kegyetlenül felhevíti. Tehát, úgy igazából hőre érzékeny dolgok szállítására is alkalmatlan. A gyanútlan szülőknek, nagyszülőknek csalódnia kell, mikor azt hiszik, hogy majd a csemetét/unokát kajával felpakolva indítják útnak, mert határozottan vissza kell utasítani minden ilyen irányú szándékot és tevékenységet. A csomagtartóban 1-2 óra alatt megbuggyan a kaja. Általában kb. 60 fokot csinál a dob, kánikulában 70+°C-t. A csomagtartóból kivett táskában lévő tusfürdő/fogkrém stb. még egy óra múlva is annyira meleg, hogy kellemetlen megfogni. (Az mondjuk előny, hogy ha étteremből, mekiből stb. visz haza kaját az ember, az nem hűl el.)
De sokkal az utastérben sem jobb a helyzet. Késő délután megálltam árnyékban egy hosszabb út után. Majd 2 óra hossza múlva, mikor nyitottam az ajtót, melegebb volt bent, mint mikor kiszálltunk. A forró motor meg a felhevült hátsó dob úgy visszamelegítette az utasteret, mintha napon állt volna a kocsi. Ebben romlandó ételt vagy csokit hagyni benne, ami elolvad, kizárt dolog, nem szabad.
Az, hogy az AndroidAuto kapcsolgatja a világos meg a sötét módot szürkületben, hát az már csak egy utolsó utáni kellemetlenség :D Egy autóban zavaró lehet, de ha versenygépként tekintünk rá (és sok tekintetben inkább azt idézi), akkor igazából minden, ami nem a menést szolgálja, az már csak hab a tortán :D
Pl. egy autóban lehet kényelmesen, jól légkondícionált körülmények közt utazni az utastérben. Nem úgy a Q-ban, főleg, főleg, ha kánikula van és a napon maradt az autó. Az utastér fekete bőrkárpitjai brutálisan átforrósodnak, maxon kell járatni a ventit ahhoz, hogy 10-15 perc múlva már az elviselhetetlent felváltsa a közepesen szar állapot. De addigra már szétizzadta mindenét az ember.
Meg amúgy olyasmi a feeling, mint mikor van egy rosszul megtervezett keverő csaptelep. Meg van nyitva a hideg is meg a meleg is, de nem langyos víz jön, hanem érződik egy forró meg egy hideg csóva... Ugyanez a Q-ban, süt mindenfelől a bőr, meg a nap, közben meg az ember hasát, mellkasát lefagyasztja a klíma.
A motor olyan hőt termel, hogy 10 perc járás után már izzik a levegő a motorháztetőn. Valamint a hátsó dobot kegyetlenül felhevíti. Tehát, úgy igazából hőre érzékeny dolgok szállítására is alkalmatlan. A gyanútlan szülőknek, nagyszülőknek csalódnia kell, mikor azt hiszik, hogy majd a csemetét/unokát kajával felpakolva indítják útnak, mert határozottan vissza kell utasítani minden ilyen irányú szándékot és tevékenységet. A csomagtartóban 1-2 óra alatt megbuggyan a kaja. Általában kb. 60 fokot csinál a dob, kánikulában 70+°C-t. A csomagtartóból kivett táskában lévő tusfürdő/fogkrém stb. még egy óra múlva is annyira meleg, hogy kellemetlen megfogni. (Az mondjuk előny, hogy ha étteremből, mekiből stb. visz haza kaját az ember, az nem hűl el.)
De sokkal az utastérben sem jobb a helyzet. Késő délután megálltam árnyékban egy hosszabb út után. Majd 2 óra hossza múlva, mikor nyitottam az ajtót, melegebb volt bent, mint mikor kiszálltunk. A forró motor meg a felhevült hátsó dob úgy visszamelegítette az utasteret, mintha napon állt volna a kocsi. Ebben romlandó ételt vagy csokit hagyni benne, ami elolvad, kizárt dolog, nem szabad.
Az, hogy az AndroidAuto kapcsolgatja a világos meg a sötét módot szürkületben, hát az már csak egy utolsó utáni kellemetlenség :D Egy autóban zavaró lehet, de ha versenygépként tekintünk rá (és sok tekintetben inkább azt idézi), akkor igazából minden, ami nem a menést szolgálja, az már csak hab a tortán :D
zümi16621-08-2024 11:09:17 // 36299
Nálam alapból mindig 0 állásban van a lámpakapcsoló, hátsó fény mindig van, azzal nem kell foglalkozni, elöl a nappali menetfény meg olyan jól világít, hogy már csak nagyon sötétedéskor pöccintem a tompítottat :-))
WarbiRunner (Gyuri)21-08-2024 10:28:41 // 36298
A lámpa nekem olaszautós módban van, így nincs ilyen problémám :-) Egyszer felkapcsoltam valamikor réges régen, és hozzá nem nyúlok :-) Majd akkor kell megint, ha valahol szervizben, vizsgán, valami mániás személyzet gondosan lekapcsolja.
Liquid20-08-2024 20:45:54 // 36297
tényleg most hogy mondod valóban a hóra is érzékeny
Piritu - 1.000.00020-08-2024 19:53:56 // 36296
Az automata távfény sajna ilyen. A kamera nem "lát" ha belesüt a nap, nem tudja eldönteni hogy mi van. A tisztítson ablakot üzi meg akkor jön ha valami fénytörés van az üvegen, nem szoktam foglalkozni vele.
Az jobban bosszant hogy hóesésben az első ami havas lesz az a radar. Onnantól jön az üzenetsor, nem megy a tempomat, stb. Ha megállsz megpucolni és nem állítod le a motort mert kell a fűtés akkor kb arra veszi észre hogy tiszta mire újra havas lesz. Nem ártott volna neki valami fűtés.
Az jobban bosszant hogy hóesésben az első ami havas lesz az a radar. Onnantól jön az üzenetsor, nem megy a tempomat, stb. Ha megállsz megpucolni és nem állítod le a motort mert kell a fűtés akkor kb arra veszi észre hogy tiszta mire újra havas lesz. Nem ártott volna neki valami fűtés.
Piritu - 1.000.00020-08-2024 19:48:53 // 36295
A héten viszont meg kellet tapasztalnom hogy amit eddig az adaptív tempomat bug-jának hittem valójában feature.
Kanyarban ha úgy gondolja hogy azt a beállított tempóval nem tudjuk bevenni belefékez. Eddig is feltűnt hogy kanyarban fékezget - autópályán is - de most kipróbáltam, leteszteltem. A városszéli nagy kanyart egyre nagyobb tempóval bevéve egy tempó felett belefékez. Kíváncsi lennék hogy ilyenkor ha belém durrantanak hátulról ki lenne a hibás. Egy idegesebb azt hihetné hogy büntetőfékezgetek...
Szóval még egy dolog ami miatt utálom ezt a tempomatot. Még szerencse hogy az automata sebességkorlátozót még a szalonban kikapcsoltam.
Kanyarban ha úgy gondolja hogy azt a beállított tempóval nem tudjuk bevenni belefékez. Eddig is feltűnt hogy kanyarban fékezget - autópályán is - de most kipróbáltam, leteszteltem. A városszéli nagy kanyart egyre nagyobb tempóval bevéve egy tempó felett belefékez. Kíváncsi lennék hogy ilyenkor ha belém durrantanak hátulról ki lenne a hibás. Egy idegesebb azt hihetné hogy büntetőfékezgetek...
Szóval még egy dolog ami miatt utálom ezt a tempomatot. Még szerencse hogy az automata sebességkorlátozót még a szalonban kikapcsoltam.
Piritu - 1.000.00020-08-2024 19:41:52 // 36294
Egyszerű a "régi" N-ben nem vitorlázik az új igen.
Alagút után szerintem szándékosan kapcsol le később hogy egy-egy villanó fény ne csapja be.
Mondjuk mióta megtapasztaltam hogy 0 állásban nem csak elől világít hanem hátul is nem automatázom. Ma is szakadó esőben jöttem az M1-n így volt hátsó világításom, automatában nem lett volna mert nem volt annyira sötét hogy lámpát gyújtson.
Alagút után szerintem szándékosan kapcsol le később hogy egy-egy villanó fény ne csapja be.
Mondjuk mióta megtapasztaltam hogy 0 állásban nem csak elől világít hanem hátul is nem automatázom. Ma is szakadó esőben jöttem az M1-n így volt hátsó világításom, automatában nem lett volna mert nem volt annyira sötét hogy lámpát gyújtson.
Liquid20-08-2024 18:38:22 // 36293
Erős szembe napfénynél hogy viselkednek a szenzorok nálatok?
Csomószor problémázik nálam, hogy az automata távfény és/vagy az ütközésre figyelmeztető cucc nem működik, néha hozzáírja, hogy tisztítson ablakot, másszor nem.
Az automata ablaktörlő jól működik, annyira jó amennyire szar volt a 159-ben.
A távfény is jó lenne, párszor próbáltam, de mivel az csak automata lámpánál van, olyankor viszont nincs hátsó helyzetjelző ezért nem használom.
Csomószor problémázik nálam, hogy az automata távfény és/vagy az ütközésre figyelmeztető cucc nem működik, néha hozzáírja, hogy tisztítson ablakot, másszor nem.
Az automata ablaktörlő jól működik, annyira jó amennyire szar volt a 159-ben.
A távfény is jó lenne, párszor próbáltam, de mivel az csak automata lámpánál van, olyankor viszont nincs hátsó helyzetjelző ezért nem használom.
SD20-08-2024 17:13:30 // 36292
Na pl. most a DNA kapcsolót éreztem kellemetlenül melegnek, nem lehet ezt valahogy lehűteni?:D Olvastam már ilyet hogy kidöglött.. Mit kell abban ennyit fűteni?:P
SD20-08-2024 17:11:48 // 36291
Az automata fény nekem is meghülyült az alpokban naplementekor, itt látszik hogy nem tesztelték. Pedig csak annyi kéne kb. szoftveresen hogy ha már egyszer bekapcsolt akkor ne kapcsoljon le egy darabig...
Én viszont csak kézin használom.. és este rakom automatára, mert viszont ha kézi on-ra rakom akkor az auto refi sem müxik, amit szintén ritkán használok amúgy.
A belső levegő szerintem nem azt jelenti hogy hermetikusan lezárja a belső teret, nem is tehetné.. Csak ha a nagyját a belső levegőnek hűti akkor nem 34 fokosból kell 24-et csinálnia, de tuti cseréli valamennyi százalékban. Ha csak azt nézzkük hány liter levegőt fúj be, a kb. 2m3 utastérbe akkor szerintem ilyen pár percenként a teljes levegőt kicseréli.
Szerintem egy olyan konyhai elszívó teljesítményét tuti tudja.. az me ilyen 100m3 /h kb vagy mennyi?
Én viszont csak kézin használom.. és este rakom automatára, mert viszont ha kézi on-ra rakom akkor az auto refi sem müxik, amit szintén ritkán használok amúgy.
A belső levegő szerintem nem azt jelenti hogy hermetikusan lezárja a belső teret, nem is tehetné.. Csak ha a nagyját a belső levegőnek hűti akkor nem 34 fokosból kell 24-et csinálnia, de tuti cseréli valamennyi százalékban. Ha csak azt nézzkük hány liter levegőt fúj be, a kb. 2m3 utastérbe akkor szerintem ilyen pár percenként a teljes levegőt kicseréli.
Szerintem egy olyan konyhai elszívó teljesítményét tuti tudja.. az me ilyen 100m3 /h kb vagy mennyi?
Shadin20-08-2024 16:47:11 // 36290
Teljesen egyetértünk.
Most az a projekt, hogy a régi DNAR kapcsolót teszem majd bele, állítólag az is feltanítható, és ott rohad meg D-ben.
Most az a projekt, hogy a régi DNAR kapcsolót teszem majd bele, állítólag az is feltanítható, és ott rohad meg D-ben.
Shadin20-08-2024 16:44:32 // 36289
Én nem tudom milyen a régi vagy az új viselkedése, csak Lev cartárs új autójában ültem eddig, az meg pont hasonlóan működött.
Megnézettem és az összes sw. aktuális v. frissítették.
A hegyek között állandóan kapcsolgatott, az AA hol fehér hol meg fekete volt, rohadt idegesítő. Amikor csak alagút volt, akkor hamar felkapcsolt de mintha nem, vagy sokkal később kapcsolt volna ki.
Klímát 24 fokra állítottam, kint 34 volt, ilyenkor tudtommal a belsővel próbál klimatizálni, de azért néha kellene levegőt is beengedni a szegény utasoknak.
Megnézettem és az összes sw. aktuális v. frissítették.
A hegyek között állandóan kapcsolgatott, az AA hol fehér hol meg fekete volt, rohadt idegesítő. Amikor csak alagút volt, akkor hamar felkapcsolt de mintha nem, vagy sokkal később kapcsolt volna ki.
Klímát 24 fokra állítottam, kint 34 volt, ilyenkor tudtommal a belsővel próbál klimatizálni, de azért néha kellene levegőt is beengedni a szegény utasoknak.
SD20-08-2024 08:21:34 // 36288
Én is D-ben javaslom csak is s tetőboxozást, én főleg azért is mert 110-120 körül még nem zabál, és 7-esben tartja a váltót.
Ha neked 9.5 lett a fogyi íkkor inkávv olyan 120-130-akar mentél nem?
Nekem 140-es magyar szakaszon már 10 felé kandikált.
Viszont a 120 körül alatta sebességgel 8.5 lett 3500km átlaga.
A kezelhetőség parádés, tényleg kedve van az embernek még így is sodrósra venni a kanyart pedig a súlyeloszlás közel nem optimális, ebből látszik a Giorgio platform milyen parádés SUV alapnak is:)
A klímával nekem továbbra sincs bajom, én is szoktam rajta állítani, ha kint 30 fok van, akkor van hogy 24-25 fokra állítom, ha hidegebb akkor meg lentebb, hogy ne kezdjen már el fűteni, de valóban nem csak bekapcsolom és onnan nincs vele semmi tennivaló.
Én a hőfokot szoktam állítgatni, mást nem, és mindig auto módban van.
Végül is a hőfokkal a befújás sebességét is tudom állítani, szóval magát a ventit nagyon ritkán korrigálom.
(Volt még téma a megállás utáni ablak párásodás azt nekem is csinálta, valószínüleg a klíma kondenzvíz csinálja, képes egész melegben 25-30 fokban is bepárásítani az első ablakot, ha még meleg a motor mikor újraindulsz.)
Nekem hidegről induláskor néha rükibe rakáskor ránt egyet.
De erre azt olvastam hogy ez ilyen, ha kedve van csinálja.
Az ilyen olyan kiegészítő funkciókról nekem is az a véleményem hogy olyan kényszerből meg lett csinálva:D De ha valakinek pont egyezik ez az elvárásaival akkor öröm bódottá:D
Ha neked 9.5 lett a fogyi íkkor inkávv olyan 120-130-akar mentél nem?
Nekem 140-es magyar szakaszon már 10 felé kandikált.
Viszont a 120 körül alatta sebességgel 8.5 lett 3500km átlaga.
A kezelhetőség parádés, tényleg kedve van az embernek még így is sodrósra venni a kanyart pedig a súlyeloszlás közel nem optimális, ebből látszik a Giorgio platform milyen parádés SUV alapnak is:)
A klímával nekem továbbra sincs bajom, én is szoktam rajta állítani, ha kint 30 fok van, akkor van hogy 24-25 fokra állítom, ha hidegebb akkor meg lentebb, hogy ne kezdjen már el fűteni, de valóban nem csak bekapcsolom és onnan nincs vele semmi tennivaló.
Én a hőfokot szoktam állítgatni, mást nem, és mindig auto módban van.
Végül is a hőfokkal a befújás sebességét is tudom állítani, szóval magát a ventit nagyon ritkán korrigálom.
(Volt még téma a megállás utáni ablak párásodás azt nekem is csinálta, valószínüleg a klíma kondenzvíz csinálja, képes egész melegben 25-30 fokban is bepárásítani az első ablakot, ha még meleg a motor mikor újraindulsz.)
Nekem hidegről induláskor néha rükibe rakáskor ránt egyet.
De erre azt olvastam hogy ez ilyen, ha kedve van csinálja.
Az ilyen olyan kiegészítő funkciókról nekem is az a véleményem hogy olyan kényszerből meg lett csinálva:D De ha valakinek pont egyezik ez az elvárásaival akkor öröm bódottá:D
WarbiRunner (Gyuri)19-08-2024 22:21:31 // 36287
Ugye? A rallyautós beállítás a jó. A tiéd még fickósabb N-ben, de kb mindegy. Nekem egy autó nem tartalmaz módokat, legyen egy jó. A D ilyen, tőlem lehetne az az egy módja. Az élvezet úgyis kézi váltást kíván, azt pedig szintén jól csinálja. Szeretem hogy egyszerű autóként működik. A klímát én manualba/mono-ba tettem, alig kell hozzányúlni, teljesen elvan magának. Más automata izé meg nincs is, nekem nem is kell. a stop start kiiktatva, automata kézifék kikapcsolva, sávelhagyás sípoló kikapcsolva. Tényleg egészen hasonlít egy normális autóra, ami rugózik, és nem összeszorított seggel várom hogy mi történik egy nyomvályusabb úton, hanem csak simán megyek. Földúton, erdei úton ha kell bemegyek, minden para nélkül. A másik zöldem volt ilyen, az is magassab és puhább volt picit..Nagyon szerettem. Ezt is nagyon szeretem. A porig ültetett feeling nem jött be. Az mekkorákat ütött az autópálya hidakon. Már fejből tudtam őket 😅 A mai napig lassítok, pedig a Giulia egyrészt kimozogja, másrészt újraaszfaltozták a többségét már. 😆 És mindezek mellett tud sokkal jobban kanyarodni mint bármelyik elődje.
farki19-08-2024 21:50:08 // 36286
Jövő héten kedden megyek…😂
Piritu - 1.000.00019-08-2024 20:28:23 // 36285
Kicsit irigy vagyok hogy neked még a "régi" modelled van ahol még az N volt az N és a D a D.
A lámpát furcsállom, nekem a 2019-es Superrel semmi bajom se volt. Az automata ki/bekapcsolás is működött minden alagútnál ahogy kell. Az automata távfénybe talán párszor kellett belenyúlni akkor is a szembe jövő sáv miatt. Lehet hogy egy szoftverfissítés kellene neki?
A klíma is érdekes, nekem szinte sose kapcsolt belső keringetésre...
A lámpát furcsállom, nekem a 2019-es Superrel semmi bajom se volt. Az automata ki/bekapcsolás is működött minden alagútnál ahogy kell. Az automata távfénybe talán párszor kellett belenyúlni akkor is a szembe jövő sáv miatt. Lehet hogy egy szoftverfissítés kellene neki?
A klíma is érdekes, nekem szinte sose kapcsolt belső keringetésre...
Shadin19-08-2024 18:16:46 // 36284
ui.: Néhol jól jött volna az eredeti hasmagasság és a csendes gyári kipufogó :-)
Shadin19-08-2024 16:35:44 // 36283
Giulia 5 fővel, tetőbox-szal meg egyébként is fullra pakolva Szerbián keresztül Montenegróba, majd egy hét múlva haza Bosznián kersztül.
Átlagfogyi 9.6 lett. Meglepő volt, hogy megpakolva is jól lehetett terelgetni az úton.
Élvezetes volt a kotori szerpentin is, bár talán inkább stresszes a keskeny út miatt :-)
A puha gumijaim hamar revidiálni kellett, már az első megállónál fújnom kellett bele :-)
Az N meg az A mód haszontalan ilyen körülmények mellett, D volt csak használható, de gyakran az is kéziben. Én biztosan máshogy programoznék egy ilyen autót.
Hegyekben a sötétedésérzékelő kb. használhatatlan, az automata világítással együtt, kb. fogalma sem volt róla hogy mit miért csinál. A távolsági sem pályán. Összevissza kapcsolgatott:-( Úgy érzem ezek csak a kötelezők amik kellettek a kocsiba, de nem tolták túl.
A klíma automatán szintén használhatatlan, ha hátra is akarok hűteni, akkor bele kell nyúlni. Ráadásul ez is meg akar ölni, mint anno a Patkány, automatában a belső keringetés kb csak zárt, negyed óra és elalszol. Azt is kézibe kellett venni, de odafigyelve, mert ha megálltunk valahol majd újra elindultunk, akkor M-ben volt bezárva a keringetés belsőre. Értem én hogy nagy hőkülönbség esetén ez a rutinja, de hát megfulladunk bakker :-( (off, a Tehén ezt (is) simán megoldotta)
További érdekesség, hogy ha nem sík úton, hanem lejtőn v. emelkedőn fékezem nullára, majd kiteszem N-be a váltót, állandóan ránt egyet amikor "tehermentesíti" a kardánt per hajtást.
A vezetési élmény nálam is kezd beérni, de a körítés hát elég kiforratlan, pláne ha egyszer ültem már olyan autóban amiben ezek tökéletesen működtek.
Mondjuk az automata ablaktörlő pl. pont hibátlan szerintem, az pont azt teszi amit elvárnék tőle.
Ami meglepett még, hogy hegy vagy lejtmenetben (D-ben) elég adaptív a váltó, van kvázi rendes motorfék is, kéziben meg pont úgy kell mint a manuálist, fordulaton tartani. Csak ezzel a dízeles MA hangolással ő maga ilyet nem csinál, ezt is kézzel kell megoldani.
Tehát szofisztikált körülmények között minden ami ezen az autó automatikus tudna lenni azt mindent IS rosszul csinál (kivéve az ablaktörlést, meg a sík úton padlógázas agyatlan gyorsítást).
Ilyen súllyal a kisfék elég hamar elfogy, igényli a 330-ast.
Csütörtökön indulunk a nagy kanyarvadászatra, kiváncsi vagyok azon a túrán mi lesz a véleményem róla.
Átlagfogyi 9.6 lett. Meglepő volt, hogy megpakolva is jól lehetett terelgetni az úton.
Élvezetes volt a kotori szerpentin is, bár talán inkább stresszes a keskeny út miatt :-)
A puha gumijaim hamar revidiálni kellett, már az első megállónál fújnom kellett bele :-)
Az N meg az A mód haszontalan ilyen körülmények mellett, D volt csak használható, de gyakran az is kéziben. Én biztosan máshogy programoznék egy ilyen autót.
Hegyekben a sötétedésérzékelő kb. használhatatlan, az automata világítással együtt, kb. fogalma sem volt róla hogy mit miért csinál. A távolsági sem pályán. Összevissza kapcsolgatott:-( Úgy érzem ezek csak a kötelezők amik kellettek a kocsiba, de nem tolták túl.
A klíma automatán szintén használhatatlan, ha hátra is akarok hűteni, akkor bele kell nyúlni. Ráadásul ez is meg akar ölni, mint anno a Patkány, automatában a belső keringetés kb csak zárt, negyed óra és elalszol. Azt is kézibe kellett venni, de odafigyelve, mert ha megálltunk valahol majd újra elindultunk, akkor M-ben volt bezárva a keringetés belsőre. Értem én hogy nagy hőkülönbség esetén ez a rutinja, de hát megfulladunk bakker :-( (off, a Tehén ezt (is) simán megoldotta)
További érdekesség, hogy ha nem sík úton, hanem lejtőn v. emelkedőn fékezem nullára, majd kiteszem N-be a váltót, állandóan ránt egyet amikor "tehermentesíti" a kardánt per hajtást.
A vezetési élmény nálam is kezd beérni, de a körítés hát elég kiforratlan, pláne ha egyszer ültem már olyan autóban amiben ezek tökéletesen működtek.
Mondjuk az automata ablaktörlő pl. pont hibátlan szerintem, az pont azt teszi amit elvárnék tőle.
Ami meglepett még, hogy hegy vagy lejtmenetben (D-ben) elég adaptív a váltó, van kvázi rendes motorfék is, kéziben meg pont úgy kell mint a manuálist, fordulaton tartani. Csak ezzel a dízeles MA hangolással ő maga ilyet nem csinál, ezt is kézzel kell megoldani.
Tehát szofisztikált körülmények között minden ami ezen az autó automatikus tudna lenni azt mindent IS rosszul csinál (kivéve az ablaktörlést, meg a sík úton padlógázas agyatlan gyorsítást).
Ilyen súllyal a kisfék elég hamar elfogy, igényli a 330-ast.
Csütörtökön indulunk a nagy kanyarvadászatra, kiváncsi vagyok azon a túrán mi lesz a véleményem róla.
zsoltee8319-08-2024 12:43:17 // 36282
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
561
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?