Forum >> Giulia

aranytl24-08-2024 10:09:05 // 36352
Ritkán készítek rovaros képeket. Ezt a temérdek szúnyogot áprilisban szedtem össze Selmecbányától északra az erdőben alkonyatkor alig 20 km-en. Meg kellett állnom szélvédőt mosni, mert nem láttam ki. Szerintem ezen az ablaktörlő nem segített volna. Csapatáskor amúgy sem célszerű spriccelni, gyorsan jön a következő kanyar :D



Szokott lenni májusban cserebogár zápor, az is elég durva. De valóban az lehet a titka, hogy olyan helyen és időben megyek, hogy kevesebb kenődik szét az üvegen. Kilátok a pacák mellett.
WarbiRunner (Gyuri)23-08-2024 17:29:02 // 36351
Szerintem szerencsés szakaszokon közlekedik a cartárs. Nekem van hogy egy km alatt úgy beteríti a szélvédőt itt az Alföldön, hogy esélytelen kilátni. :-)) Tényleg sokszor azért lassítok, hogy megússzam a rovarbombázást. Főleg a hűtőt nem szeretném telenyomni velük, iszonyat mennyiség van sokszor. 140 körül még alig látszik az autón, 170-nél már rettenet ahogy beterítik az autót. Mondjuk épp nem baj hogy sok a rovar, csak épp az autóval inkompatibilis :-)
SD23-08-2024 16:11:28 // 36350
Én azt mondom had fogyjon csak a lé, most pont olaszba menet kifogyott:D szerencsére jó nagy 5 liter, ezért tényleg ritkán fogy ki.

Viszont ott valami horror összegért adták így csak 1 litert töltöttem bele.. aztán meg itthon is csak nyári volt, most nyomkodom had fogyjon mire jön a tél:)

Nekem az a vélelmezésem hogy ha nem mossa le azonnal az ember a bogarakat, akkor ledarálja az ablaktörlőt, illetve az ablaktörlő lapáton megűlő por pedi csiszolja az ablakot, tehát érdemes sűrűn mosni, mindegy mivel de ne maradjon ki az lapát alatti rész sem.
Piritu - 1.000.00023-08-2024 13:13:37 // 36349
Mintha csak a Spidert lárnám.
Tavasszal feltöltöm félig a tartályt, összel leengedem hogy ne fagyjon bele. A következő tavasszal meg megy vissza :-)
aranytl23-08-2024 11:47:55 // 36348
Az autót legtöbbször száraz időben használom tavasztól őszig. Ha a sok állás alatt beporosodott a szélvédő, külön lemosom. Ha esőre van kilátás nem megyek. Ha útközben kap el az eső előfordul, hogy használni kell a mosót, de ez ritka.
Bogarakat tankoláskor mosok. Tankolni gyakran kell. Minél gyorsabban megyek, annál több bogár ezzel együtt több tankolás :D
A csomagtartóban tartok üvegtisztítót mikroszálas kendőkkel szükség esetére.
Így lassan fogy a tartályból.
SD23-08-2024 11:01:58 // 36347
Én rovaroldóval szokta fufukázni, akkor meg mégjobban leszedi:)
SD23-08-2024 11:01:27 // 36346
Arra gondolok hogy a Q karbon tető epoxy oldója megette a műanyagot.. ha a fémgéptetősök nem ragadnak oda, + a hő.
RomeoOne23-08-2024 10:35:35 // 36345
Miért kell annyit vakargatni? Nagynyomású leviszi hamar, ha nem hagyod rászáradni.
RomeoOne23-08-2024 10:34:56 // 36344
Olyan nekem is van, de szerintem az a mosószer. Befolyik a gépháztető alá és azt az öblítés már nem csapja le, legfeljebb hígítja, ahogy az is odacsorog. Időnként levakargatom nagyjából, de hamar megunom :D
WarbiRunner (Gyuri)23-08-2024 10:23:40 // 36343
Ez a 2.5 év egyébként hogy? Valami nano védelem van a szélvédődön? Vagy autópályán egyáltalán nem használod? Én már a bogarak miatt nem szeretek haladósan menni. Ami időt megspórolok az autópályán, azt bogárvakarással duplán elbukom:-)
WarbiRunner (Gyuri)23-08-2024 10:18:59 // 36342
Nekem meg valami fehér kiválás lett azon a gumi szerű anyagon, és a vezeték bandázsokon. Már a 159-nél is ez volt, nem tudom mi okozza. Külön tölcsérkét vettem az ablakmosó betöltéshez, hogy azt tuti ne locsoljam szét, ha az okozná. De nem... Szóval néha áttörölgetem a motorteret. Így aztán mivel nyitogatom a géptetőt rendszeresen, sosem ragad oda, és nem szakítom el azt a szegetelő habot. XD
RomeoOne22-08-2024 23:22:33 // 36341
Amúgy nekem is el van szakadva 1-2 helyen, de nem vettem észre, amikor történt. Visszatömködtem a patent alá, eddig bírja.
RomeoOne22-08-2024 23:21:29 // 36340
2,5 év után?? Ez valami challenge volt, hogy csak akkor használod az ablakmosót, ha már minden kötél szakad? :D
aranytl22-08-2024 19:14:53 // 36339
Van benne valami, mert a Q-n hátul a többi Giulia első nyerge van. Ha abból többféle van, akkor talán a nagyobb.
aranytl22-08-2024 18:38:04 // 36338
2.5 év után kifogyott a gyárban betöltött ablakmosó folyadék. Zavart a fel-felvillanó jelzés a műszerfalon, veszem a fáradságot és töltök bele. Motorháztető zárja pattan, kiaksaztom, nyitom, tépőzár hang. Hát nem odaragadt az a gumis izé és kiszakította a patent alól. Ez sem bírja a hőt, öregszik?
SD22-08-2024 18:07:04 // 36337


Na ezen lepetéztem:D

Azt nézt a csókát!!!!
SD22-08-2024 17:48:33 // 36336
ismerős otthon, tükör be hogy beférjen majd ki hogy lássam a vége is befér-e:D
SD22-08-2024 17:02:22 // 36335
Az elején nem csinálta.. kb utána kezdte hogy a hátulját megcsinálták:D
jati15922-08-2024 16:24:36 // 36334
Én úgy tudom, hogy a futómű geometria miatt csinálja.
Ez az autónak nem hibája, hanem sajátossága...

Egyszer egy értékesítő ismerősöm mondta, hogy valaki visszavitte az új Giuliáját, hogy kéri vissza a pénz, mert neki ez nem kell... :D
Liquid22-08-2024 16:00:12 // 36333
sima ügy :)
WarbiRunner (Gyuri)22-08-2024 14:14:21 // 36331
8 fokozatú, de exponenciális XDDD 6-oson még nem zavaró a hangja, nagyon nincs a max közelében. A 7-est már nem sokáig bírom hallgatni, ezért sem használom automatában, idegel hogy hangos. Pláne idegel, hogy magától bármit is csinál. Ahogy néztem a Giulietta sincs Auto-ban, szóval ez biztos családi vonás nálunk. Az autó NE csináljon magától dolgokat. :-)

Sőt ha láttatok volna Szicíliában bérautóval 360 fokos kamerával bénázni, jól szórakoztatok volna...XD Biztos hasznos funkció, de sajna nem nekem találták ki.. Ki kellett volna tolatnom egy 300-400m-t egy szűk és kétfelől teliparkolt utcácskában. Feleségem nézte is, hogy huhh, ez nem lesz könnyű. Mégis elsőre simán ment, tükörből kitolattam. Másodjára sajnos észrevettem, hogy jééé, micsoda fancy funkciók, kisuhanunk kamerakép alapján. A szokásos görberajzolós tolatókamera, és egy 360 fokos felülnézet szerű torz izé segített elvileg. Két autónyit nem bírtam normálisan tolatni. Lassan szötymörögtem, a jó égnek sem éreztem az autót kamerakép alapján, állandóan felnéztem, hogy akkor hogy is áll az autó valójában. Megálltam, kicsit előre, nem, akkor hátra...ááá iszonyat idegesítő. Úgyhogy végül szépen tükörből kitolattam, nekem így volt meg a biztonságérzetem.
Liquid22-08-2024 14:12:43 // 36330
én se hallottam semmit, lehet föttögésgátló kéne bele :)
RomeoOne22-08-2024 13:39:55 // 36329
Én korbácsütést szabnék ki a kormány állás közbeni tekergetéséért is, de amúgy nem hallok semmi extrát :)
SD22-08-2024 13:29:52 // 36328
RomeoOne22-08-2024 13:24:14 // 36327
Meg 1-4 között szinte ugyanolyan erővel fúj. Mikor már kezd lebukni a nap és a kinti hőmérséklet is lejjebb megy, akkor elkezdem lecsavarni és csavarom lefelé, de alig érzem a különbséget. Amikor már 4-esnél túl sok a hideg levegő, akkor 1-esen is sok, alig változik a tömegáram.

De ezt a középső befúvó lecsavarást kipróbálom majd, én teljesen nyitva tartottam eddig.
SD22-08-2024 13:05:45 // 36326
Nekem is 5-7 körül hatásos, lehet a designos befúvókák miatt:D
RomeoOne22-08-2024 13:03:29 // 36325
Azért tegyük hozzá, hogy az a klíma venti 8 fokozatú, tehát te is közel a max közelében járatod mindig :D Más autóimnál általában elég volt az alsó harmadot használni, max 50% körül :D
SD22-08-2024 06:32:39 // 36324
Hajrá, tessék élvezni minden percét! És óvatosan:)
SD22-08-2024 06:20:50 // 36323
van valami ilyen autó extra kapcslgató progi, lehet inkább a germánokra müxik.. de reklámozzák ilyen budafoki tuning autósok:D Na megvan OBDeleven-nek hívja magát, és van hozzá egy progi amivel a kölönböző piacokon elérhető extrákat lehet ki-be kapcsolni.

Néha vannak jó autók is, néha meg elég gyengus gépek:D

De néha meg maga a tulaj fergeteges:D:D:D
WarbiRunner (Gyuri)21-08-2024 22:43:33 // 36322
Azt a klímát megnézetném. Nekem teljesen okés..Öten beülünk és 37 fokban is kellemes hőmérsékletet csinál..Sosincs az a tűző nap érzés. Fixen 6-os venti fordulaton használom. Induláskor felteszem 7-esre ha teleüljük, vagy ha napon állt az autó, feljebb. Aztán vissza 6-osra. Ha egyedül autózok, soha nem nyúlok semmihez, oszt' jó.
A MY21 ablakai vastagabbak, lehet valami hővédelem is van bennük. Az extra listában szerepel a hővédő üvegezés. Bár lehet az csak a szélvédőre vonatkozik.
Piritu - 1.000.00021-08-2024 21:47:18 // 36321
Jó utat! :-)
Piritu - 1.000.00021-08-2024 21:46:20 // 36320
Csendben megjegyezném hogy "A"-ban más programmal megy a klíma is. Nem fúj annyira hideget mégis lehűti az utasteret. Autópályán 130 tempomatnál tökmindegy hogy D vagy N vagy A :-))
Piritu - 1.000.00021-08-2024 21:43:09 // 36319
"Én ezek szerint nem vagyok ennyire gyors a kanyarban" :-DDD
Liquid21-08-2024 20:30:07 // 36318
Én is kérdeztem egy amúgy elég profi villanyászt de nemigazán láttam rajta hogy szeretné megoldani :)
Ha egyszer találsz megoldást, te tartsad magadba :)
Shadin21-08-2024 19:53:41 // 36317
Tovább próbálkozom vele :-)
A hátul ülőknek jó ha megy lábra is, így mindenhova fújatok :-(
Az első középső befúvót én is folytom erősen.

Holnap gyí Milánó 6 nap oda vissza a hegyekben :-)
SD21-08-2024 19:28:15 // 36316
Én ott vélek tévedést és ezt érdemes kiprobálni talán:
- 21-22 fok kis fordulaton nem képes mihűteni az utasteret, ezértcdak fagyaszt vagy kavar
- ugyan ezt a hűtö teljesítményt bejuttatni az utasérbe elorientált, ablak, váll, tetö, aztomata, módban 23-24 fokkal már szenvedésmentesen átforgatja az utasteret, és kellemes hömérséklet vesz kórül, direkt fagyasztás nélkül

Trükk: a kózépsö befúvót leveni, kb. 15-25% ra így a szélére tóbb jut és kavar rendesen, a kózépsök plafonra állítva, hátsó befúvó ha van hátul utas szintén lekorlátozva hogy ne fújja le a fejét

Véletlen: Olaszországba menet beállítottam magamnak 22 fokra de asszony oldala 16 fokon maradt, ő fázós de ezesetben valahogy a brutál olasz napsütésen ez eg olyan kavarást adott hogy negyon kellemes lett a hőfok, szintén direktben senki nem kapott fújást.
De ezt mikor észrevettem megszüntettem mert maxon jratni a kompresszort szerintem kegyetlenség:P
Aztán jótt is a virnyákolás hogy a napon meleg van, de abbahagyták hamar:)

Télen, szintén kózépsö zárva, szélsö kamcsal mód ablakra, ha a szélvdö párásodik akkor külón olvasztás, amúgy minden automatán csak a hőfokkL játszok.
Shadin21-08-2024 17:44:03 // 36315
Pedig ugye ez olyan autó aminek kicsi meredek szélvédői vannak, ilyenekkel példálóztak anno az egyterűek megjelenésekor, hogy azok mennyire fel tudnak forósodni az ablakai miatt, bezzeg egy "klaszikus" autó.

Vagy totál magamra fordítom a fúvókákat, vagy ha indirekt, akkor mindenhonnan csak a sugárzó meleget érzem.

Biztos nem veklem van baj, mert átülök a GT-be és abban tökéletesen teszi a dolgát hasonló körülmények mellett. Meg a 159-nél is amellett kardoskodtam droberto-val, hogy azt beteszem auto-ba és teszi a dolgát. A Tehén ugye busz volt és az is sokkal jobban viselkedett, bár annak dupla ragasztott hangszigetelt szélvédői voltak.

És igen, még ha nam is használok auto világítást és csak simán be van kapcsolva Olaszosan by Warbi, akkor is basztatja az AA nappali per éjszakai módját, még ha a telón a fejlesztőí módban az van beállítva hogy a telefon kezelje ezt ne az autó :-( Retek idegesítő, így átkapcsoltam nappalira. Este meg kézzel estire. Tiszta 21. század, mindent IS sikerül elbaszniuk, ezek régen nem voltak problémák.
Shadin21-08-2024 17:33:03 // 36314
Én ezek szerint nem vagyok ennyire gyors a kanyarban, vagy az előttem lévő (is) lassú, ílyen befékezést nem tapasztaltam még.

Az is érdekes, hogy miután minimális a motorfék normál pályatempónál, ha tempomattal megyek, akkor dombon lefelé fékkel fékezi sebességre az autót, de nem gyújt féklámpát, csak ha mondjuk belenyúlok a tempomat kapcsolóba ami ugye hosszan nyomva 10 km/h-kat ugrik.
Shadin21-08-2024 17:29:07 // 36313
Akkor valóban a régi van, csak A-ban vitorlázik. Ritkán használom, biztos direktbe kötném a D-t ha az N szivatna. Így is utálatos, hogy 1300 giri az alja A és N módban.
Érdekes, hogy aki tunert kérdeztem, nem igazán akarnak belemenni abba a témába, hogy ezen fordulatszámhoz hozzányúljanak-e.

Én is nullában, vagy felkapcsolt fényszóróval közlekedek, mint anno a Trabant-tal is :-)
Shadin21-08-2024 17:24:37 // 36312
Kerestem h meg lehet-e hekkelni, hogy legyen auto-ban is hátsó helyzetjelző alapból, de sajnos semmit nem találtam :-(
Shadin21-08-2024 17:23:09 // 36311
Sosem éreztem melegnek, pedig állandóan kapcsolgattam.
Shadin21-08-2024 17:22:36 // 36310
Konkrétan beájulok, ha automatán van, kicsitom és felébredek :-)
SD21-08-2024 16:33:01 // 36309
Hát nem tudom, mondjuk ha a led köszön el akkor fényszóró csere, a xenont meg lehet cserélni:D
De valahogy a led az olyan ki bigyóka a xenon meg az esti tűzerő:D
Amúgy tényleg úgy világít hogy városban fel sem kéne kapcsolni sosem.
Liquid21-08-2024 15:11:40 // 36308
nem kell félni a xenontól, a 159-ben is olaszautósan használtam (ahogy Warbi írta) és 11 évesen semmi baja se volt
WarbiRunner (Gyuri)21-08-2024 14:58:47 // 36307
Óóóó, hadd jöjjön ide nekem a sok zsíros kalóriadús cucc. Mindmegeszem XDDD
Amúgy a kínai okoscuccaimban is benne van már hogy lokáció alapján tudja a naplementét. És plusz vezérelheted bármilyen más input alapján. Szerintem nem volna bonyolult, ha az autó tudná. Minek sötét mód a térképre, amikor valójban nappal van? Egyébként egyáltalán minek sötét mód a térképre? XDDDD Egyébként tőlem kapcsolgassa ahogy akarja, engem nem zavar, csak az útirányt mondja jól..
SD21-08-2024 14:36:46 // 36306
Én ezt még régen elintéztem, mikor egyszer rámsóztak egy hűtőtáskát és azt hiszem mértemben kettétörtem és úgyadtam vissza:D Ennel betegebb csomag nincs is...
Csak a puha verziót vagyok hajlandó bepakolni, úgy is degeszre tömi asszon:D

Így csináltunk pl: olaszországban fél korong olvasztott trappistát:D:D:D
De finom vol túgy is:D

De még fenyegetnek hogy hűtőtáskát kapunk ajándékba:D De akkor kérünk hozzá egy egyterűt és abba én be nem ülök:D
RomeoOne21-08-2024 14:23:08 // 36305
Logikus, hogy a külső fényhez igazítja a dolgot és nem csak azt veszi figyelembe, hogy hány óra van. Az elég buta lenne. Csak a lámpához hasonlóan lehetne benne valami "erdős hegyi út" üzemmód, amikor szürkületkor naplementekor árnyékok között megy a gép, akkor jöjjön már rá, hogy nem kell folyton kapcsolgatni. De amúgy ez nem igazán üti meg az ingerküszöböm. Én azt sem tapasztaltam, mint a 159-nél, hogy ez meg akarna fojtani a klímával.

A hőtehelése nem zavar egyébként. Az zavar, hogy állandóan plusz súlyt akarnak nekem bepakolni. Nincs rá szükségem, csak fejfájást okoz. Lett is egy kis cefreszag a kocsiban az út végére, ahogy az egyik barack beposhadt. Saját étrendem van, amit magamnak készítek el, nem kell felpakolni zsíros, kalóriadús házikoszttal. Jó esetben megeszi a párom, rosszabb esetben direkt ételpazarlás :D
SD21-08-2024 14:07:57 // 36304
A motorháztetőn gőzölgő esőcseppeket a 2.0 is tudja:D

És megállás után is a turbo oldalon érezhetően melegebb jön ki mint a másik oldalon.
A V6 nál ugye mindkét oldalon van:D:D:D Már csak ezért is gondolom.

És én csinálom ezt a 2-3 perc járatást, és úgy már a hűtőventi sem kapcsol rá, csak a turbo víz kör mormol leállítás után.
SD21-08-2024 14:05:11 // 36303
Én is kizárólag off (elől hátul menetfény), vagy este sötétedés után auto-ban megyek sosem kapcsolgat a navi, amúgy ugyan ezt csinálja az apple carplay is. A fény szenzor jól, de lemenő előbukkanó nap megzavarja, de ez is csak alpokban volt gond.

Én eleve a xenon miatt úgy vagoyk hogy azt csak akkor gyújtsa be amikor kell, amúgy LED.. és azóta nem is villogok csak intek:D

pályán is LED-el megyek, és este is azzal állok be az udvarba:)
Talán annyi ellen érv hogy a LED-et így nagyobb áramon hajtja mint mikor a xenon megy. de hát, azért egy LED 50k óra élettartam egy Xeonon biztos nem:) Szint úgy. fényszóró hőterhelése gondolom.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.