Forum >> Giulia

mr_oven28-08-2024 20:33:44 // 36447
Kedves SD ! A legtöbb kérdésre a válasz a leírásban benne van. A kipufogó szag bejön ha le van húzva az ablak és ha nem akkor is. A leghatásosabban, leggyorsabban akkor jelenik meg, ha kb 5cm,re van lehúzva a bal első.( Csak akkor dohog, ha a hátsó is lehúzott. ) A csomagtartó valóban kiszellőzik alacsony fordulat mellett 1500-3000 és főleg ha túlnyomást csinálok. Az azonban nem megengedhető, hogy egy keményebb előzés után mindenki tekeri le az ablakot és fúldoklik. A leírásomban nem CO-irok, hanem széndioxidot CO2 , Ez azért van, mert ennek magasabb az aránya és jobban mérhető egyszerűbb olcsóbb eszközökkel. Nem az 1800ppm CO2 a veszélyes, hanem ami vele együtt még kijön. A CO2 viszont a detektálásra tökéletes. Két másik autómban nem változik a levegő összetétele a csomagtartóban. Marad 410ppm. A jobb kopoltyún nem látok hibát, a balhoz nem lehet könnyen hozzáférni, pedig onnan érzem jobban a csomagtartó ajtaja íves tartójának kivezető rése mellett a dob fölött. Ezt kívül a kerékdob felől próbáltam letakarni de nem segített. Ezt az esetet még nem mértem, de még megmérem.
SD28-08-2024 19:46:52 // 36445


ha csak egy ilyen zsák szerű izé lenne ott az túrót sem ér.. a viszont olyan gumis csappantyú akkor annak vákuumra zárni kéne? nem hollott bele valami a csomagtartóból?

Amúgy meg ha garis a probléma a saját mérésedet meg tudod ismételni a szerelő jelenlétében és onnan nincs vita. Ha nem is azonnal de állást kell foglalniuk, kipu gáz nem kerülhet az utastérbe, résen keresztül.. esetleg hibás a kopoltyúd?
SD28-08-2024 19:37:19 // 36444
A csomagtartód nem lehet lukas a kipufogó felé, ott valami tömítés hiányzik akkor .. szerintem..

Addig értem hogy a kip és a kipu vég között mondjuk a lökös alá kerülhet a gáz tegyük föl, de menet közben onnan pont hogy ki kéne húznia a szélnek.

De a lökös felől kéderrel tömített a csomagtartó, alulról pedig az a kis műanyag doboz szintén tömített a dob felől sztem.

A másik hogy egy DPF autó, bemelegedett motorján milyen kipufogó gázt tudsz te érezni??

A CO-mérést értem, mert CO nyilván jön ki belőle, de hogy annak szaga lenne..?

Illetve ha megy a venti elvileg mindig túlnyomásnak kéne lennie a kabinban?

Milyen ablak állásban csinál vákuumot az autó?

Én menet közben pl: nem tudom elviselni csak azt ha első balka tökig lehúzva és hátsó ablak olyan 3/4-ig vagy felette hogy ne dohogjon, de ezt is csak egyedül mert a család rinyálna azonnal.
mr_oven28-08-2024 19:27:54 // 36443
Kedves Giulia Tulajok !

Egy évvel ezelőtt érdeklődtem a fórumon egy hibával kapcsolatosan, mely szerint az utastérben kb, 5000-es fordulatnál nagyobb sebességgel haladva beáramlik a kipufogó gáz.Ezt gyorsítja és erősíti ha kb 5cm-re lehúzom az ablakot,. Az egészet egy 10000 km-es Giulia 2.0 200LE autón tapasztaltam. Addig nem is nagyon hajtottam, azaz vélhetően kezdetektől fennáll a hiba. Mivel garanciálisan elutasították és azt mondták, hogy nincs rá megfelelő gyors diagnosztikai módszer, ezért magam kezdtem mérésekbe. Vettem egy széndioxid mérőt és haladtam előlről hátulra. A motortérben semmi, a kipufogó toldásoknál semmi, csomagtartóban magas az érték. 2 perces 5000 fordulattal egy menet után a normál levegő széndioxid ppm 410-ről 1800-ra ment fel. Vizsgáltam a kopoltyúkat, de csak az akku mellettit tudtam teljes körűen megvizsgálni. Úgy látom ez rendben. A gáz a kipufogó végéből jöhet. A kipufogócső és a külső diszkarima között nagy rés van. Eltömtem egy vizes ronggyal. Láss csodát, a megimételt mérések csak 550ppm-et mutatnak és nem érzem a gázt.
Diagnózisom a következő: Az a gyanú hogy a rövid kipufogó lehetővé teszi, a mellette lévő résen a keletkező turbulencia által a visszaáramlást, a lehúzott ablak keltette vákuum pedig beszívja a csomagtartón keresztül az utastérbe a gázt. Kettős hiba áll fenn. Az előbbi rövid cső és rés lehetővé teszi, ami tervezési hibának tűnik. A vákuum pedig a tömítetlen csomagtartón beszívja mer van mit. Az első a nagyobb probléma. Ez olyan mint egy földelt készülék esetében nem lenne jó a földelés a készülék kábelén. Nem észlelem addig amíg nincs zárlat a készülékház és a fázis között, de ha bekövetkezik akkor nagy baj is lehet..
Tapasztal valaki hasonlót ? Szívesen segítek megmérni a visszaáramlást a csomagtartóba és utastérbe.
RomeoOne28-08-2024 18:59:08 // 36442
Na de én pont azt mondom, hogy nekem a nappali módon belül is állitgatja ezeken a fokozatokon
SD28-08-2024 18:54:40 // 36441
Ja igen a fényszórót azt fényérzékelővel kell hogy kapcsolja de ugyan úgy mint a GPS-t átrakja esti módba akkor teszi át a másik fényerőre a műszerfalt ha átállítottad.
RomeoOne28-08-2024 17:32:50 // 36440
Ezen a vidin van külön éjszakai és nappali fényerő is. Csak a nappalit választja ki, az 10 fokozatú, de feltételezem az éjszakai is annyi akkor. Nem egyértelmű, hogy ez a műszerfalra is vonatkozik-e, de nekem határozottan együtt, szinkronban változtatja a fényerőt. Ez alapján akkor mégis csak azt mondanám, amit először, hogy ez magától, dinamikusan változtatja nálam.
RomeoOne28-08-2024 17:13:55 // 36439
De, állítgatja. Nálam olasz módban van a fényszóró, mindig megy. Csak azon gondolkoztam, hogy ez a nappali/éjszakai mód-e. De nem, mert nappal is állítgatja erősebb megvilágítás különbség esetén. Nyilván akkor feltűnő, ha beérek valami erősen árnyékos helyre vagy kiérek onnan.

Persze lehet, hogy ez 2 beállított érték, amit a fényérzékelővel kapcsolgat...
SD28-08-2024 16:58:18 // 36438
Akkor elkérjük, RomeoOne és Gmann számát:) priv:)
SD28-08-2024 16:57:16 // 36437
Szerintem nem állít utánna két beállított érték van, ha megy a tompított és ha nem, szerintem.
De olyan telefon féle állítgatósra nem is lenne igény szerintem.
A fényérzékelő a klímát segíti, az is valójában hő érzékelő a szélvédőnél középen, mert ha süt a nap máshogy kalkulál a benti/kinti hővel.
RomeoOne28-08-2024 15:18:34 // 36436
Most elbizonytalanodtam. Ha világosból valami sötétebb helyre érek, akkor látom, hogy leveszi a fényerőt a műszerfalról meg a középkonzoli képernyőről is szinkronban. Nyilván azt nem veszem észre, ha alig változik a fényerő, akkor ahhoz utánállít-e.
Shadin28-08-2024 15:16:54 // 36435
Csak VIN alapján tudom megmondani, nincs olyan ePer jellegű funkciója, hogy leszűrjem típusra. Vagy minden és bogarássz a széljegyzetekben, vagy pedig egzakt autó és akkor csak azt dobja ami benne van.
Shadin28-08-2024 15:15:15 // 36434
Előfizetek rá.
Shadin28-08-2024 15:14:22 // 36433
Nem csattan ugyan, de idegesítően ránt, olyan Zsigulis olcsóautófíling :-(
Shadin28-08-2024 15:12:04 // 36432
Furcsa lenne, de hát Giuseppe csodákra képes.
Neked van feltehetőleg a műszerfal környékén lévő fotódióda alapján fokozatmentesen változó műszerfal fényerő?
SD28-08-2024 14:47:47 // 36431
Meg tudnán nézni hogy a QV fék a Veloce fék és a Super fék ugyan azon központi egységgel megy-e?:)

A QV 360, Veloce 330, Super 300 első.

A QV-hez hátul kell másik felfüggesztés elem a két nyereg miatt az tuti.

De pl: a 300-as és 330-asra ugyan azt az ABS pumpa vagy master cylinder egységet hozza? Esetleg a QV-ra?:)
SD28-08-2024 14:45:53 // 36430
Ilyen part katalógusod honnan van?
SD28-08-2024 14:22:27 // 36429
Az ilyen hajtás összefeszülés lehet.. ha nem csattan szerintem nincs vele gondod.. ha csattan akkor kettőstömegű kezd halódni.
SD28-08-2024 14:21:42 // 36428
Ehez nem kell érzékelő, csak már feényerőt ad a háttérvilágításnak ha felkapcsol az automata lámpa és mást ha el van kapcsolva.

Szerintem tudja a külön értéket, próbáld ki hogy vedd maxra nappali, 0 állásban és vedd le valamennyire estiben elvileg azt menti.. de most 100%-ra nem vagyok biztos.

Én azért nem állítgatom nagyon mert ha veszem vissza fényerőt fakulnak az olcsó monitorok és az elég bénán néz ki:D
SD28-08-2024 14:19:34 // 36427
hát nekem 2000 alatt csak elindulásnál és esetleg ha csurgok és én beleváltok akkor jár:D
Shadin28-08-2024 14:13:25 // 36426
Az én bajom a nagyon alacsony fordulaton üzemelő motor esetén történő gázelvételnél fellépő "csuklás" per rántás. Akkor ez más rángatás lehet.
Csak sík úton csinálja, enyhe emelkedőn vagy lejtőn soha. :-(
RomeoOne28-08-2024 14:11:11 // 36425
Műszerfalvilágítás téma, jól gondolom, hogy környezeti fénynek megfelelő automatikus fényerőszabályozás nincs?

Lehet, hogy felszereltség függő, nekem van.
SD28-08-2024 14:09:28 // 36424
Az ia lehet hogy MA -tól a hátsó difi ig van egy ilyen lógás ami összeadódik és a kettőstömegű kap ilyenkor egyet amiből csak ennyit vesünk észre..

Az az érzésa hogy "na mi lesz már most megyünk vagy gurulunk"

Nem torpan csak ránt egyet, de most erőseben érzékeltem.
Shadin28-08-2024 14:09:04 // 36423
Műszerfalvilágítás téma, jól gondolom, hogy környezeti fénynek megfelelő automatikus fényerőszabályozás nincs? Ami a 159-ben pl. volt.
Ill. a nappali/éjszakai kézzel állítható fényerő egymástól független beállítást enged?
Kikapcsolt fényszórónál ugye mindig nappal van neki, állítható egy nappali fényerő a műszerfalon, ha meg fixen felkapcsolom a fényszórót, akkor a külső szenzora alapján váltogatja azt amit egyszer a nappalinál, másszor meg az éjjelinél állítottam be neki?
Hogy mia faxért nem fért bele a költségekbe egy prosztó fényérzékelő azt nem tudom :-(
Bár sokkal olcsóbb lett volna szerintem, egy beállítható alapjelhez képest a műszerfalban lévő érzékelő állítgatná fel le a fényerőt :-( Ahogy azt a 159-ben is tette :-) Ja meg ahogy minden más autó is teszi kb...
SD28-08-2024 14:07:25 // 36422
Az az üzemállapot mikor elérsz egy fordulatot majd nem növeled a gázpedál állást inkább kicsit visszább veszed, de nem szándékosan, kb. olyan mint mikor téved egy potméter, vagy reccsen a hifi hnagerőszabályzó. Ehez tudom hasonlítani.

De simán lehet hogy a motor ilyen részterhelésen nem tudja mennyit kéne épp befecskendezni, mert nincs levéve a teljesítmény, de nincs eleresztve a gáz, csak minimálisan visszább.

Onnan vagyok kihegyezve erre hogy a 155-ön volt vagy 10k km-em amikor a 8V olajnyomással működő vezérlés módosítója lötyögött a helyén, és eltájolta néha magát. Akkor csinálta ezt csak erősebben, teljesen mindegy mikor ha épp a vezérlánc rántott rajta egyet akkor a lötyögés miatt elfokolta a vezérélést.

Simán lehet hogy a multiair-ban is van ilyen állapot mikor nem megfelelő a keverék egy pillanatra valamilyen átmeneti görbe vagy tuggyatököm mi miatt:D

Erre tippelek.
Shadin28-08-2024 13:29:30 // 36421
Erről beszéljünk, milyen típusú rángatásról van szó?
Shadin28-08-2024 13:27:49 // 36419
Az enyémhez nem hoz szenzort (8). Kis xenonos.


A fényszórómosós verzióhoz van csak:
SD28-08-2024 13:27:10 // 36418
Hogy tudjad mikor leaking a rendszer:D
RomeoOne28-08-2024 13:07:51 // 36417
Lehet, hogy az csak a nagy xenonhoz jár, meg a lámpamosóhoz?
WarbiRunner (Gyuri)28-08-2024 12:28:55 // 36416
Nemár.. kiírja, hogy washer liqid low, vagy hasonló.Ha jól emlékszem még narancssárga figyelmeztető ízé is van.
VKG231!!! (156+75)28-08-2024 11:37:34 // 36415
Szerintem ez nem lepuhulás (hiszen az ember minek kockáztatná az életét), de ha a te egódnak így jobban esik... :)

Ettől függetlenül hidd el, hogy nagyobb élmény eltötymörögni a kanyarokban az adrián a 8-as úton a tengerparton egy motorral a kellemes 25 fokban 90-nel, mint mindenkit lenyomni mert attól vagyok a kemény :)

Sajnos aki nem ült még soha motoron, az nem nagyon érti, hogy ez nem "vagánykodás az egyenesben", hanem teljesen természetes hogy gyorsítasz, lassítasz, ilyesmik. Huszonhatezerszer intenzívebb élménnyel, mint az autóban átélhető. Az autósok meg méregetik a kukijukat, teljesen feleslegesen...
Egymással is felesleges, de egy motorossal még veszélyes is. Utána meg megy a pingvinezés a bíróságon a közúti veszélyeztetés miatt :)))
SD28-08-2024 11:27:58 // 36414
Nekem sem szól:D
Shadin28-08-2024 11:11:54 // 36413
Mindegyikben van ablakmosó-folyadék kifogyást jelző jelzés? Csak mert én vártam volna, de egyszercsak kifogyott minden nyafi nélkül :-(
SD28-08-2024 11:10:43 // 36412
Én azt látom igen a motoros nem kockáztathat, mert nem megcsúszik hanem eltaknyol:) De szerintem ez így fer, egyenesben janni, aztán kanyarodni meg lepuhul:)))

Sokáig volt olyna alfám ami szinétn csak egyenesben volt menő:)))
Na ez most nem ilyen:)))
SD28-08-2024 11:05:24 // 36411
aha lehet:)
WarbiRunner (Gyuri)28-08-2024 10:51:54 // 36410
GPF állapottól, benzin minőségtől. Szerintem az olaj állapothoz van legkevesebb köze.
Nálam semmi különbség indításkor. Inkább azt hallom, hogy az eltelt km-ek alatt kicsit ércesebb, hangosabb lett.
VKG231!!! (156+75)28-08-2024 10:50:58 // 36409
Ahhoz sajnos kellene tudni motorozni :) Részemről ez az állapot valószínűleg sosem fog bekövetkezni, hiába teszek érte ;) Motoron nem az van, hogy felvillan az ESP ledje, ha sok, hanem esel. Nagyot.

Te vállalnád ezt a kockázatot azért, hogy egy seggfej autós egóját lenyomd? Kit érdekel, hát örüljön magának :) Aztán ácsorogjon a dugóban...

Ettől függetlenül jókat röhögök a vergődő autósokon, akik sokszor TÉNYLEG azt hiszik, hogy van keresnivalójuk egy lámpánál... És még ha 400+ lovas az autójuk (kb annyi kell azért egy 4-essel kezdődő gyorsuláshoz), akkor is el fogok gurulni mellettük a következő pirosnál... :)))
SD28-08-2024 10:46:32 // 36408
ráadásul most tényleg autópálya üzemben ment vagy 5000-et a hatból:)
Igaz ilyen kotla tempóval:P
SD28-08-2024 10:45:49 // 36407
Mindig megvárom míg állóhelyben visszaejti a fordulatot, ez hőmérséklettől is függ és olaj állapottól. Hogy milyen gyorsan megy végbe.

4000 körül van hogy már nem olyan vidáman purrog hanem inkább olyan teszem a dolgom porszívó hangon nyűnnyög.

De aztán több stáció nincs gondolom ha megvárnám a 15-öt még lenne:D

Szóval 4-5k után jobban meg kell hergelni hogy elérd a gépontot, előtte ugrik mint a csikó:D

Feri nehogy megképregényesítsd:D
WarbiRunner (Gyuri)28-08-2024 10:26:41 // 36406
Honnan látod ezt az olaj dolgot? A Giuliettánál látom, 7k-nál még kb okés az olaj városi üzemben, de jöhet a csere lassan. Egy nem városban húzott nyúzott autó olajának semmi baja 4e-nél. Csinálja a dolgát. Részemről 10-enként csere.
SD28-08-2024 10:16:19 // 36405
Ez nem volt kérdés:D és kanyarban?;)
VKG231!!! (156+75)28-08-2024 09:08:24 // 36404
Motorosként abszolút alá tudom támasztani :DDD
Egy 5 ezerig leforgatott 1-2-3 negyed gázon már bőven a 7 mp-n belüli tartomány 100-ig, és még csak meg se erőlteted a motort... :) Magadat se :)
SD28-08-2024 03:18:45 // 36403
Hát most 6000km van az olajban, 30 a gépben., 24k-nál nyaralás előtt kapott szervízt..
Csak egyet rántott, és réshterhelésen, szóval még dadogásnak sem mondanám.

Lehet meg kéne már hajtani kicsit pályán, mindig ez a 80-120 amit amagyar utak engednek:D

Amúgy van egy ilyen érzés bennem hogy az olaj olyan 4 ezer kórül megtórik, utána úgy valahogy mihúzza még 10k-ig:D
Piritu - 1.000.00027-08-2024 22:17:41 // 36402
:-DD
Máskor is kérünk aktuális rajzot! :-)
Piritu - 1.000.00027-08-2024 22:16:45 // 36401
olajat mikor cseréltél?
Néha akkor szokott berántani ha már a végét járja az olaj vagy a gyertya ..... vagy MA modul.
Piritu - 1.000.00027-08-2024 22:15:17 // 36400
3 autóról beszélek, ebből a másik kettő lassan oldtimer, nincs is benne érzékelő...
Liquid27-08-2024 16:00:28 // 36399
ez nagy volt :D
SD27-08-2024 15:32:55 // 36398
Én abban bíztam hogy a pattintott gumira fogod, hogy a motoros felmérte hogy nem akar alám esni a kanyarban:D Tehát én voltam a ricer:D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.