Forum >> Giulia

WarbiRunner (Gyuri)29-08-2024 10:52:08 // 36487
A Giulietta szegény egy jégesőn esett át, minden dokumentációja megvan. Csak a kötelezők voltak elvégezve, és erre utal eddig minden. És nálunk is csak a kötelezőket kellett eddig rajta elvégezni. Semmi, de semmi nyűgje annak az autónak. Nem zörög, nem remeg, nem rezeg. Egy motortartó cserét kellett csinálni, ami egyébként gyári upgrade. Ezen kívül eddig lekopogom tökéletes. Nyilván beleszaladhatunk bármibe is, de immár elhagytuk a 100e km-t és üzembiztosnak és tartósnak tűnik. Gyári fékeket vettünk ki alóla 90e-nél, 11 éves akksit kukáztam belőle tavaly. Vannak a típusnak típushibái, de már biztosan nem 100e km előtt köszönnek be.
Totál nem tartom normálisank, hogy 30e-nél a fékkel kell küzdenem. Gyűlölöm ahogy morog. Úgy vettem az autót, hogy nálam 5-6 évig biztos semmihez nem kell nyúlni, hiszen új. A fékekkel 60-70e km-re terveztem. Nem ölöm az autót, a gyári gumikon megyek a 3 éves autóval, és még bőven nem jártam le a mintát. Felemás egy szerkezet sajnos. Iszonyatosan magas műszaki színvonal egyik oldalról. Tényleg különleges megoldásokkal van tele. A másik oldalról meg ott vannak azok a dolgok amik hosszú távon fenntarthatatlanná teszik. De minimum kérdésessé, hogy akarok e vele foglalkozni. Nem akarok zsebből féket cserélni egy kvázi új autón. Elvből nem, és kész. És nem akarok turbót sem cserélni, még soha soha egy autómon sem ment tönkre a turbó. A huszonéves tényleg öreg dízel szerkezet is 9 évet ment városban turbóhiba nélkül. Ezeket meg tudom tenni egy 3 millás leszarommilyen autón, és beljebb vagyok. Nekem az autó nem akar kifelé mutatni semmit. Magamért vettem, és alapvetően végre nagyon betalált, hogy milyen autót szeretek vezetni. Kúúrvajó kocsi. De ha sok a macera, én úgy ülök át kb bármilyen olcsó kotla szarba mint a huzat. Aztán inkább költöm a gyerekeim boldogulására a különbözetet.
SD29-08-2024 10:48:59 // 36486
Ja akkor ezért kellett többször, hát én nagyon bíznélk benne hogy lejön lököst leszedés nélkül mert azt nem akarom..:D
Shadin29-08-2024 10:34:30 // 36485
Ja és igen, szétkaptam az autót mire rájöttem, h nem lesz az úgy jó :-)
Shadin29-08-2024 10:33:46 // 36484
Nem volt elég a lemez levétele, semmihez nem férsz hozzá rendesen és miután a gyári cső egyben van, így leakasztani és előrehúzni majd hátul leereszteni nem tűnt az autó alatt logikusnak.
Shadin29-08-2024 10:29:42 // 36483
A cső átmérője megegyezik, csak csalóka a képen, beljebb is van, nem is abból a szögből fotóztam és nem csapott, hanem egyenes a vége.
SD29-08-2024 10:23:58 // 36482
Opc. C. ha kispórolták a csappantyút az gáz lenne.

Opc. D. utálom ezt a kérdést, de nem volt törött, vagy javítva mert akkor meg bárhol lehet lukas, hiányos.

Opc. E. A kipu dob felfele nem lukas?
SD29-08-2024 10:21:49 // 36481
Miért vetted le a lököst, azt alapból nem kell, ki lehet úgy füzni nem?
Vagy pont mert a földön szerelted így lehetett jól hozzáférni?

Én csak az alsó lemezt tervezem leszedni.
Először egy stelvio cuccot szereztél?
RomeoOne29-08-2024 10:13:56 // 36480
Mármint egy olyan modellt figyelembe véve, ahol van egy állandó nyomású forrás egy cső egyik oldalán és van egy üres csöved. Ez annál egy picit bonyolultabb geometria, hogy ilyen egyszerű közelítés mellett biztonságosan feltételezhessük, hogy minden esetben a valóságot jól közelítő eredményt kapunk :)

Különben miért nagy gázon, nagyobb sebességnél érzed a legerősebben a gázt? Akkor épp nagy erővel fújja ki az anyagot, tehát könnyebben kéne eltávoznia az autótól.

De sztem már a problémát megfejtettük tegnap, valahol nincs jól tömítve a csomagtartó/utastér az autón.
SD29-08-2024 10:10:23 // 36479
Nekem, továbbra is az a kérdés hogy hogyan kerülhet kipufogó gáz a zárt túlnyomás altt lévő utastérbe.

Opció B. ha nincs túlnyomás akkor az akku tálca melletti csappantyú zárva kell hogy legyen.

Itt kéne szerintem körülnézni.
mr_oven29-08-2024 09:57:45 // 36478
Kedves Shadin !

Ne felejtsük el, hogy a cső átmérőjének csökkenésével meredeken, négyzetesen nő a kiáramló gáz sebessége. Szemre úgy látom, hogy az új kipufogó nem 76mm átm. hanem legalább 10 mm-rel kisebb, azaz 32%-kal fog gyorsabban kiáramlani a gáz és ezzel könnyebben leszakadni az autóról.
Shadin29-08-2024 09:55:34 // 36477
Sok csavar, de jól szerelhető.
A lökhárító felső sor patetntjei nem tolerálják ha sokszor le van szedve,
nekem egy fül ki is gyengült a 3. levétel után, kell majd egy popszegecselés vagy ha mázlim van akkor csak műanyagozás a fogadó részen.
Shadin29-08-2024 09:52:17 // 36476
Szemezgess :-D

link...
SD29-08-2024 09:13:52 // 36475
kell hozzá csápos vagy simán egy aknával vagy krokodillal alámegyek azt csere?
SD29-08-2024 09:11:43 // 36474
NA és mennyire macera lebontani hátul a műanyagot a kipu cseréhez? pont most tervezem.
RomeoOne29-08-2024 08:51:50 // 36473
Nekem anno azt mondták, hogy a 2-3 éves autó a legjobb, mert már javították a kezdeti hibáit, utána sokáig jó lesz. Lehet a zöld az majd ezután lesz jó, ha a kis hülyeségeket, amik gyárilag benne vannak megcsinálod. Valószínűleg a Giulietta is átesett ezen :D

A Bravo-nál sokszor én is úgy érzem, hogy stresszmentesebb, de aztán rájövök, hogy nem azért, mert semmi baja, hanem mert lesz.rom :DDD Nyikorog itt-ott kicsit? Zörög benne valami? Nem áll egyenesen a kormány? Giuliánál már megőrítene, ennél meg meg sem üti az ingerküszöböm :DDD
mr_oven29-08-2024 08:35:22 // 36472
Az első lapja úgy kezdődik a szerződésnek, hogy 5 év teljeskörü garancia, amit később részletez és korlátoz. Ez így átverés mer nem a korlátozott garanciát hívják teljeskörűnek.
WarbiRunner (Gyuri)28-08-2024 23:08:02 // 36471
Nekem is ugyanez a 3+2 van, eszerint is kezelik a dolgokat..A motorra hajtásra él a +2 ami azért ad egy biztonságot pár drága hiba esetére.
G-MANN🍀28-08-2024 22:41:29 // 36470
3+2 év / 100.000 km Maximum Care kiterjesztett garancia nálam is. 3 év teljeskörű és utána +2 év (pl. üléshuzat kopás nem, de multiair csere igen)
WarbiRunner (Gyuri)28-08-2024 22:22:22 // 36469
Köszi! Az összekötő nálam még okés, de egy videóban láttam hogy vízpumpa fogóval javítják. Össze kell finoman lapítani és kész. A wg tengely lógás kevésbé tetszik. Mindent is meg lehet tákolni, de nem pont ezért vettem ezt az autót. Ha nem lenne ilyen jó vezetni, szerintem eladtam volna már. Nem nagy nyűgök, csak pont hogy ne legyen nyugtom és azt érezzem, hogy a 13 éves Giuliettával baromira nulla nyűg van úgy, hogy napi járós. Ezt meg kímélem csak minek.
Shadin28-08-2024 21:15:05 // 36468
Holnap mekknézem.
FB-n egy srác az összekötőt reklámozza 150 USD-ért, mert hogy annak a lötyögése is "gyári hiba", gondoltam rá az én rángatásomnál :-(
RomeoOne28-08-2024 21:13:56 // 36467
Nekem úgy magyarázták, mikor átvettem, hogy 5 év teljeskörű, magánszemélyeknek 3 év összEU területén + 2 év csak Mo.-on. Míg cégeknek ez 2+3 év. Majd tényleg előkeresem már a papírjait és elolvasom mi van benne leírva. De nekem most a 3 éves szervizen cseréltek gariban xenon égőt. Azt nem hiszem, hogy a powertrain gari fedezte :)
mr_oven28-08-2024 21:08:06 // 36466
Nincs 5 év teljes körű gari a 2021-es autókra ! Ez le is van írva és az importőr is megerősítette.
Shadin28-08-2024 21:06:51 // 36465
Én most cseréltem dobot, a Remus csöve rövidebb vagy 5 cm-rel, a díszcsőbe kb. bele sem lóg. Ennek ellenére sem előtte, sem utána nem éreztem az utastérben szagot, pedig hiába GPF-es a jószág, amíg a Remus "be/kiégett", hát annak remek szaga volt. Akár lehúzott, akár felhúzott ablaknál is csak kb. a megállás után éreztem a szagát, vagy néha araszolva nyitott ablakokkal.

A gyári és ferde végű dob:


Ami ilyen hosszú:


A remus meg rüvidebb:

WarbiRunner (Gyuri)28-08-2024 21:06:48 // 36464
Ha már hibakeresés. 2.0 tulajok, megnéznétek, hogy a turbó wastegate karja nektek kottyan? Nem a kis összekötő fém lemez ami zörögni szokott, hanem maga a waste gate tengelye.
Like this
Erről van pontosan szó.
mr_oven28-08-2024 21:04:53 // 36463
Az akku mellett egy szellőzőt látok. Bal oldalt van még egy. Bal oldalon nem egyszerű lebontani a csomagtartó belső burkolatot. Nem mentem neki a szétszedésnek.
RomeoOne28-08-2024 20:58:12 // 36462
Akkor viszont kár garival vesződni, az csak arra vonatkozik, hogy a gyári állapotot helyreállítsa. Ha gyárilag olyan és a tömítés miatt nem jut be gáz, akkor nem fogják az ügyfél elképzelése szerint áttervezni a kipufogóvéget. Saját szakállra kell átalakítani.
mr_oven28-08-2024 20:54:25 // 36461
Abban egyre biztosabb vagyok, hogy ez a feltétel teljesül minden autón , hogy a kipufogó melletti résen vissza tud fordulni a gáz. Nem az az igazi megoldás, hogy tömíteni kell a csomagtartót. Az csak a hiba elfedése. Ha a szomszéd hetekig füstöl az udvarán nem az a megoldás, hogy tömítem a házam ablak réseit, hanem leállítom a szomszédot.
Kazes☻28-08-2024 20:52:50 // 36460
Ott van SD képein, a lökös mögött, kvázi a csomi (és a kocsi) szellőzője...:)
Shadin28-08-2024 20:52:43 // 36459
Na az nincs a 19-esben bakker, de azért jobb később mint soha rájöttek :-(
RomeoOne28-08-2024 20:50:56 // 36458
De most már jobban megfigyelem majd, de határozottan úgy emlékszem, hogy nappali módban is váltogatja.
RomeoOne28-08-2024 20:49:54 // 36457
De nekem állítgatja és nem az éjszakai-t meg a nappalit váltogatja. Onnan tudom, hogy a térkép nem vált át éjszakaira.
Shadin28-08-2024 20:48:18 // 36456
Ha a villany fel van kapcsolva akkor is állítgat a két mód között, ez volt retek idegesítő a hegyek között, az AA-t is átkapcsoltam már állandó nappalira, mert az meg pepiában váltgatott másodpercenként :-(
RomeoOne28-08-2024 20:48:05 // 36455
Látom '21-es autó, mint az enyém. Azokkal elvileg 5 év teljeskörű garit adtak, erre is kell, hogy vonatkozzon, sztem.
Shadin28-08-2024 20:46:44 // 36454
Az egy másik fényérzékelő szerintem ami a műszerfal tetején van, ráadásul az "sztereo". A világításé máshol kell legyen, talán a tükör előtt, ahol pl. az automata távfényé is van.
RomeoOne28-08-2024 20:45:25 // 36453
Valaki segítsen már ki, mi az a kopoltyú, amiről szó van, mert már hülyén érzem magam :DDD Ha valaki egy kocsival kapcsolatban kopoltyúról beszél, nekem az első kerekek mögött fék szellőztető jut eszembe. De olyan nincs a Giulia-kon, csak látszatra a Q-n, de az is csak kamu :D
mr_oven28-08-2024 20:45:10 // 36452
Két éves elmúlt, a kiterjesztett gari erre nem vonatkozik. De véleményem szerint nem meghibásodás a gyökérok. A lökhárító mögé való visszaáramlás szerintem minden Giuliánál megvalósulhat. A kérdés az , hogy ez be tud-e menni a csomagtartóba vagy nem, de semmi keresni valója nincs a gáznak a csomagtartó körül. Rontja a helyzetet a dupla kipufogó, mert fele sebességgel jön ki a gáz, azaz nehezebben tud elszakadni az autótól.
Shadin28-08-2024 20:44:51 // 36451
Az a nappali per éjszakai közötti váltás, a két állapot talán föggetlenül is állítható, még nem próbáltam ki. A setét állapotban dobja éjszakaiba az AA per CP képernyőt is. De ez csak két állapot, ezt tudta a Twingo is ha felkapcsoltam a villanyt :-)
WarbiRunner (Gyuri)28-08-2024 20:44:19 // 36450
Ki kéne venned a kerékdob burkolatot hátul a baloldalon, és úgy megpróbálni.
RomeoOne28-08-2024 20:43:13 // 36449
Biztosan nem csak annyi a hiba, hogy a díszkarima és a cső között nagy a hely és a turbulencia bekavar, mert akkor ez tömeges probléma lenne. Viszont más nem számolt be ilyenről.
Még ha segít is a dolgon a rés betömése a csőnél, minden bizonnyal nem az lesz a vaódi megoldás, hisz más Giuliáknál is biztos visszakavarja a gázokat, de mégsem jutnak be.

Egyébként, ha egy komolyabb odalépéssel reprodukálható a dolog és meg lehet mutatni a szerelőnek, hogy ő is elkezd fuldokolni, akkor sztem nem utasíthatják el a dolgot. Nem abba a szervizbe kell akkor vinni, ha ott csak lerázni akarnak, hanem olyan helyre, ahol tényleg foglalkoznak is a problémával.
WarbiRunner (Gyuri)28-08-2024 20:41:38 // 36448
A garis problémákat hagyjuk is...
Viszont hátul is burkolt az egész autó alja.. Tehát egyáltalán nem egyértelmű hogy melyik irányba indul el a gáz lehúzott ablaknál a kipufogó cső és a dísz csővég között. Ha az utastérben csökken a nyomás, a csomagtér kopoltyú pedig átereszt akkor a dob körüli burkolt térben is csökkenhet a nyomás. Szerencsére nálam eddig nem jelentkezett ilyen, vagy csak nem használtam pont így az autót, de teljesen elképzelhető.
mr_oven28-08-2024 20:33:44 // 36447
Kedves SD ! A legtöbb kérdésre a válasz a leírásban benne van. A kipufogó szag bejön ha le van húzva az ablak és ha nem akkor is. A leghatásosabban, leggyorsabban akkor jelenik meg, ha kb 5cm,re van lehúzva a bal első.( Csak akkor dohog, ha a hátsó is lehúzott. ) A csomagtartó valóban kiszellőzik alacsony fordulat mellett 1500-3000 és főleg ha túlnyomást csinálok. Az azonban nem megengedhető, hogy egy keményebb előzés után mindenki tekeri le az ablakot és fúldoklik. A leírásomban nem CO-irok, hanem széndioxidot CO2 , Ez azért van, mert ennek magasabb az aránya és jobban mérhető egyszerűbb olcsóbb eszközökkel. Nem az 1800ppm CO2 a veszélyes, hanem ami vele együtt még kijön. A CO2 viszont a detektálásra tökéletes. Két másik autómban nem változik a levegő összetétele a csomagtartóban. Marad 410ppm. A jobb kopoltyún nem látok hibát, a balhoz nem lehet könnyen hozzáférni, pedig onnan érzem jobban a csomagtartó ajtaja íves tartójának kivezető rése mellett a dob fölött. Ezt kívül a kerékdob felől próbáltam letakarni de nem segített. Ezt az esetet még nem mértem, de még megmérem.
SD28-08-2024 19:46:52 // 36445


ha csak egy ilyen zsák szerű izé lenne ott az túrót sem ér.. a viszont olyan gumis csappantyú akkor annak vákuumra zárni kéne? nem hollott bele valami a csomagtartóból?

Amúgy meg ha garis a probléma a saját mérésedet meg tudod ismételni a szerelő jelenlétében és onnan nincs vita. Ha nem is azonnal de állást kell foglalniuk, kipu gáz nem kerülhet az utastérbe, résen keresztül.. esetleg hibás a kopoltyúd?
SD28-08-2024 19:37:19 // 36444
A csomagtartód nem lehet lukas a kipufogó felé, ott valami tömítés hiányzik akkor .. szerintem..

Addig értem hogy a kip és a kipu vég között mondjuk a lökös alá kerülhet a gáz tegyük föl, de menet közben onnan pont hogy ki kéne húznia a szélnek.

De a lökös felől kéderrel tömített a csomagtartó, alulról pedig az a kis műanyag doboz szintén tömített a dob felől sztem.

A másik hogy egy DPF autó, bemelegedett motorján milyen kipufogó gázt tudsz te érezni??

A CO-mérést értem, mert CO nyilván jön ki belőle, de hogy annak szaga lenne..?

Illetve ha megy a venti elvileg mindig túlnyomásnak kéne lennie a kabinban?

Milyen ablak állásban csinál vákuumot az autó?

Én menet közben pl: nem tudom elviselni csak azt ha első balka tökig lehúzva és hátsó ablak olyan 3/4-ig vagy felette hogy ne dohogjon, de ezt is csak egyedül mert a család rinyálna azonnal.
mr_oven28-08-2024 19:27:54 // 36443
Kedves Giulia Tulajok !

Egy évvel ezelőtt érdeklődtem a fórumon egy hibával kapcsolatosan, mely szerint az utastérben kb, 5000-es fordulatnál nagyobb sebességgel haladva beáramlik a kipufogó gáz.Ezt gyorsítja és erősíti ha kb 5cm-re lehúzom az ablakot,. Az egészet egy 10000 km-es Giulia 2.0 200LE autón tapasztaltam. Addig nem is nagyon hajtottam, azaz vélhetően kezdetektől fennáll a hiba. Mivel garanciálisan elutasították és azt mondták, hogy nincs rá megfelelő gyors diagnosztikai módszer, ezért magam kezdtem mérésekbe. Vettem egy széndioxid mérőt és haladtam előlről hátulra. A motortérben semmi, a kipufogó toldásoknál semmi, csomagtartóban magas az érték. 2 perces 5000 fordulattal egy menet után a normál levegő széndioxid ppm 410-ről 1800-ra ment fel. Vizsgáltam a kopoltyúkat, de csak az akku mellettit tudtam teljes körűen megvizsgálni. Úgy látom ez rendben. A gáz a kipufogó végéből jöhet. A kipufogócső és a külső diszkarima között nagy rés van. Eltömtem egy vizes ronggyal. Láss csodát, a megimételt mérések csak 550ppm-et mutatnak és nem érzem a gázt.
Diagnózisom a következő: Az a gyanú hogy a rövid kipufogó lehetővé teszi, a mellette lévő résen a keletkező turbulencia által a visszaáramlást, a lehúzott ablak keltette vákuum pedig beszívja a csomagtartón keresztül az utastérbe a gázt. Kettős hiba áll fenn. Az előbbi rövid cső és rés lehetővé teszi, ami tervezési hibának tűnik. A vákuum pedig a tömítetlen csomagtartón beszívja mer van mit. Az első a nagyobb probléma. Ez olyan mint egy földelt készülék esetében nem lenne jó a földelés a készülék kábelén. Nem észlelem addig amíg nincs zárlat a készülékház és a fázis között, de ha bekövetkezik akkor nagy baj is lehet..
Tapasztal valaki hasonlót ? Szívesen segítek megmérni a visszaáramlást a csomagtartóba és utastérbe.
RomeoOne28-08-2024 18:59:08 // 36442
Na de én pont azt mondom, hogy nekem a nappali módon belül is állitgatja ezeken a fokozatokon
SD28-08-2024 18:54:40 // 36441
Ja igen a fényszórót azt fényérzékelővel kell hogy kapcsolja de ugyan úgy mint a GPS-t átrakja esti módba akkor teszi át a másik fényerőre a műszerfalt ha átállítottad.
RomeoOne28-08-2024 17:32:50 // 36440
Ezen a vidin van külön éjszakai és nappali fényerő is. Csak a nappalit választja ki, az 10 fokozatú, de feltételezem az éjszakai is annyi akkor. Nem egyértelmű, hogy ez a műszerfalra is vonatkozik-e, de nekem határozottan együtt, szinkronban változtatja a fényerőt. Ez alapján akkor mégis csak azt mondanám, amit először, hogy ez magától, dinamikusan változtatja nálam.
RomeoOne28-08-2024 17:13:55 // 36439
De, állítgatja. Nálam olasz módban van a fényszóró, mindig megy. Csak azon gondolkoztam, hogy ez a nappali/éjszakai mód-e. De nem, mert nappal is állítgatja erősebb megvilágítás különbség esetén. Nyilván akkor feltűnő, ha beérek valami erősen árnyékos helyre vagy kiérek onnan.

Persze lehet, hogy ez 2 beállított érték, amit a fényérzékelővel kapcsolgat...
SD28-08-2024 16:58:18 // 36438
Akkor elkérjük, RomeoOne és Gmann számát:) priv:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.