Forum >> Giulia

SD31-08-2024 07:21:02 // 36611
A main process viszont még csak részlegesen üzemelt, és nem is láttam rendesen mit írok a telefonba:D

Supersprint ügyben kiforgatta backprocess-ben az elmém, hogy 3-4cm-el hosszabnak kellene lennie a kipunak, hogy ne csak a kipuvéget épp elérje, akkor kevesebb groom jönne befe alacsony fordulaton :D most honnan szerezzek két ekkora csövet?:D
Vagy kell hozzá a saját vég?:)

Ha tegnap kaptam egy beszólást, akkor ma fogok tizet:D
Hmm tippeket kérek meddig marad fenn a rendszer:D
SD31-08-2024 05:59:27 // 36610
Superdprint ügyben kiforgatta backprocess-ben az elmém, hogy 3-4cm-el hosszabnak kellene lennie a kipunak hogy ne a véget épp elérje, akkor kevesebb groom jönne befe alacson fordulaton:D mist honnan szerezzek két ekkora csövet?:D
Vagy kell hozzá a saját vég?:)
SD31-08-2024 05:55:43 // 36609
Szíjba ne dugd bele:D
SD31-08-2024 05:55:04 // 36608
Csináljunk giulia föttögtetés talit:D

Van még az a módszer hogy testhangot vizsgálsz egy fém pálcával, ráteszed a fém alkatrészre, másik a füledhez, és ahol a leghangosabb onnan jön.
Csapágyas autókat láttam így vizsgálni:D
Azért tudunk magunknak bajt csinálni:D
SD31-08-2024 05:51:51 // 36607
Egy ilyen garis verdát nehezebb szívvel belez ki az ember:D
SD31-08-2024 05:47:24 // 36606
Végén az lesz hogy odafészkelt bele valami és nem tud zárni a csappantyú:)
Vagy a digóknál volt péntek és eltörte beszerelés közben?
Bízzunk benne hogy a bosszúságon kívül filléres tétel:)
Kazes☻30-08-2024 22:37:02 // 36605
Ez klassz!
Nem volt sérült ez az autó?
Olyan nehéz kivenni a kárpitot?
Talán úgy hamarabb meglenne a rés a pajzson. :)

Valamelyik autómon volt hasonló... de nem volt se mérőm, se füstölőm... hamar kibontottam a kárpitot és meglett a hiba... igaz, öregebb verdák voltak. :)
mr_oven30-08-2024 21:24:31 // 36604
Ma is volt egy kis időm tesztelgetni. Most betettem a CO2 mérőt a csomagtartó bal sarkában megbontott kárpit mögé. Brutális, 1 km után 2700ppm-re szaladt fel a 410-ről, jobb oldalon az aksinál megint semmi. A kipufogó és karimája közti rés kitömése után ismét csak 550-ig megy fel ugyanazon szakaszon. Így már egyértelmű a baloldali dob környéki tömítetlenség. Így megfordítom a füstöléses ellenőrzést. Benyomom a füstöt a kárpit mögé a műszer helyére és nézni fogom alul és a kerék mellett kívül részlegesen megbontott dobburkolat mellett.
Kazes☻30-08-2024 20:39:46 // 36603
Akkor nem.
Valamelyik talin már megejthettétek volna... pl. Selénián, ha máshol nem is. :)
WarbiRunner (Gyuri)30-08-2024 20:02:24 // 36602
Tuti nem, öcsémnek volt 3 hétig Giuliája, az nem zörgött. Lehet a videó nem adja át, eddig akiknek mutattam élőben leginkább 'hűbazzeg'-et reagált. De szívesen meghallgatok bármennyi Giuliát, megnyugtatna, ha valóban ez a normál hangja. Én kizártnak tartom.
Piritu - 1.000.00030-08-2024 19:57:41 // 36601
Föttögésgátlót bele! :-)
Shadin30-08-2024 19:35:17 // 36600
A híres/hírhedt szegénykeverékes üzem :-(
Kazes☻30-08-2024 19:15:06 // 36599
Akkor ez a normál hangja. :)
WarbiRunner (Gyuri)30-08-2024 19:13:57 // 36598
Szét volt már szedve a vezérlés, olajpumpa láncot és feszítőt cseréltek is, de ugyanúgy zörög. Semmi rendelleneset nem találtak a vezérlésnél.
Kazes☻30-08-2024 19:00:27 // 36597
Lánc... vagy azzal kapcsolatban... talán.
Shadin30-08-2024 18:45:21 // 36596
Azért vettem a kidörrenőt, hogy ne kelljen hallanom ezeket a furcsa motorhangokat :-(
Shadin30-08-2024 18:44:27 // 36595
Neked sem volt más csak a hátsó dob ugye?
Azt nem értem, hogy a 2019-es GPF-es autómhoz való Remus Cat-back kipufogó miért nem E jelű, amíg az axle-back amit én vettem az meg E-s. A kettő közötti különbség a 70-es cső a leömlőig, de nekem egyébként sem volt előre más csak egy üres 65-ös cső :-(
SD30-08-2024 18:42:04 // 36594
Én az utastérből unatkozó módban dinamic-ban városban hallom 2000rpm környékén
Shadin30-08-2024 18:37:50 // 36593
azt a hegyes kerepelést az enyémben is hallom, de én csak "dúsítás" alatt kvázi alapjáraton füleltem
SD30-08-2024 17:20:04 // 36592
Most hogy felkerült a sportauspuff, néhány üzemállapotban elölről jön egy kávédaráló hang:D Idegesítő:D mert eddig megszoktam hogy ilyen, de most a frekvenciák közt mechanikusan átjön áááá:D

Ez a finomhangolás azért kemény meló:D
Majd finomhangolódok:D

Az is lehet hogy ez simán az injector..
WarbiRunner (Gyuri)30-08-2024 17:07:28 // 36591
Kaptok hangot még :-) Nem jövök rá, hogy honnan jön, de fémes rezonáló hang. A wastegate befeszítéshez készítettem szerszámot, de próbáltam csavarhúzóval is, igazából megszüntetni nem tudtam a hangot vele. Volt pár placebo pillanat, mintha elhalkulna, aztán mégsem.
Kazes☻30-08-2024 16:12:39 // 36590
Ez vicces... mármint az első...! :D
SD30-08-2024 15:32:34 // 36589
Ha giuliája van rossz ember nem lehet, és szép giuliája van:)
De a föttögés gátlót még meg lehetne próbálni igaz:D
SD30-08-2024 15:31:45 // 36588
Én kérek elnézést:D
Piritu - 1.000.00030-08-2024 15:23:28 // 36587
magamat mégse írhattam :-D
Kazes☻30-08-2024 15:20:16 // 36586
Sőt, párba is lettetek állítva... XD
WarbiRunner (Gyuri)30-08-2024 15:19:07 // 36585
Eztaaz SD/Warbit jól kihangsúlyoztad... khmmm XD
Piritu - 1.000.00030-08-2024 15:00:14 // 36584
Egy tömítetlenség kereséshez pont nem kell szakszerviz/szerelő.
Ha nem tudja megmutatni a szerelőnek hogy mi nem jó szinte természetes hogy lepattintják... vagy töltenek bele föttögésgátlót :-)
Piritu - 1.000.00030-08-2024 14:55:20 // 36583
Sok mindent szerelgettem - csak a Spider bütykölésekről 25.633 fényképem van - már de nekem érdekes a sztorid.
Felfedezel egy problémát amit még senki, az itteni népes csapat se, sőt még az SD/Warbi páros se vett észre.
Veszel CO2 műszert (vagy van), végigméricskéled a kocsidat, közben 5ezren forgatod a motort menet közben. Közben mindenhová rongyokat dugdosol.
Aztán a 307SW-t is (még ki is szeded a pótkereket belőle), meg még más autókat is, de a kiömlő gumiszelepét a csomagtartóban macerás kibontani :-))
Mennyi időt csesztél el a hibakeresés helyett??
SD30-08-2024 14:52:13 // 36582
én eddig nem oldottam még ezt meg:) csak a támlába beszorítós móka van:D
SD30-08-2024 14:44:59 // 36581
Ahogy elmondta mivel fejlesztéssel foglalkozik nem tud valószínüleg mit kezdeni egy hozzá képest ezen a téren amatőr szerelő hozzáállásával.

Az alfa egyik legnagyobb hiányossága hogy ilyen exkluzív autókhoz nagyon minőségi márkakereskedői és szervízhálózatot kellene fent tartania, vagy megkövetelnie a társuló vállalkozóktól.

Ami viszont azonnal hozná a drágulást is, ezt gondolom senki nem akarja, így viszont maradnak azok a szervizesek akik között nagyon ritka aki tényleg érti mit csinál, akarja is csinálni, és emberséges is.

Ez örök probléma:) én drukkolok hogy sikerüljön kideríteni az okot!
pettinke30-08-2024 14:19:55 // 36580
de, elolvastam az elejétől fogva. pont azért mondom azt, hogy te harcolni szeretnél, nem a problémát megoldani.
RomeoOne30-08-2024 13:02:16 // 36579
Én ilyet vettem: GoPro Gumby

De normál fejtámlához van célszerszám is :D Vagy tappancs, ha elég az üvegre ragasztani.
mr_oven30-08-2024 12:32:48 // 36578
Ez óriási tévedés. A Peugeot 307SW-mről leszereltem a meghibásodott pótkerék liftet. 8cm átmérőjű lyuk tátong a csomagtartóban, mégsem jön be semmi.
És egyéb autó alatt is végeztem méréseket és ott se semmi. Mint említettem nem levegőbe szoktam beszélni.
De úgy látom nem érted a mondanivalómat, nem is akarod és nem az elejéről olvastad az egészet, tehát kár feszegetni.
SD30-08-2024 12:20:01 // 36577
Megkértem feleségecskémet vegye fel a szerpentint egyértelmű nemet mondott:D
Más kameraállvány után kell néznem:D

Kipu: utazóban nem hangos, nyomatékból mikor megy akkor tud egy kicsit brummos lenni.

Feleség észre sem vette csak a szerpentinen hogy szerinte túl hangos lett:D De addig semmi probléma:D
pettinke30-08-2024 12:01:38 // 36576
mondjuk a Pappast pont ne nagyon emlegessük :(
pettinke30-08-2024 11:59:54 // 36575
minden autónál a kipufogógáz be fog menni az autó alja alá, akárhogy is van formálva a kipufogó vége. gondolj csak az Audi csodás megoldására, ahol eltömött lyuk csak a lökhárítón a "kipufogó" és az igazi kipufogó a hátsó lökős mögött van és oda nyomja a gázt.
szerintem ne ezen rugózzál, hanem azon, hogy hol lyukas a csomagtered.

a fejtegetést direktívákról meg szabványokról köszönöm, de civilben vasútbiztonsággal (is) foglalkozom, szóval kapok ebből éppen eleget.
ez nem a direktívákról szól, hanem arról, hogy hibás az autód és meg kell javítani. vagy keresel egy normális szervizt, vagy ha nincs kedved másikba menne, akkor ki kell találnod magadnak, és utána megmutatni a szerviznek - én is jártam már így, hogy az első futó nyikorgás okát nekem kellett a márkaszerviznek megmutatnom, mert nem találták :)
Shadin30-08-2024 11:49:29 // 36574
Halandó autón az 1-2 közelinek tűnik, utána a 3 már messzebb van, a többi nem érdekes.
Számos alkalommal tapasztaltam, hogy A-ban, de D-ben is automatában 2-esbe tette egy visszafordítőn, nyomtam a gázt mint küket acsengőt és semmi nem történt ~1800 alatt, de nem váltott le 1-esbe. Én megtettem és simán ugrott utána.
RomeoOne30-08-2024 11:18:38 // 36573
A Q-ban lényegesen rövidebb az 1-es a 2-esnél. A 2-es és a 3-as között is van egy komolyabb lépcső. Legalábbis hegymenetben, mikor nagyon nyomja az ember ilyen szűk visszafordítókból kigyorsítva nagynak érződik a különbésg :D
Shadin30-08-2024 11:15:43 // 36572
2-es kéziben néha bizonytalannak éreztem meredekebb ívben, simán 1-esbe tettem, de alig érzem a különbséget a 2-eshez képest.
RomeoOne30-08-2024 11:13:19 // 36571
Ilyen helyzetekben én néha úgy érzem, hogy kéne még egy fokozat 1-2 meg a 2-3 közé :D Az egyik már kevés, a másik még sok neki :D

De nem szeretem az ilyen szűk visszafordítókat, inkább a nagyobb tempójú, gyorsabb kanyarokat, esetleg hirtelen terhelésváltásokat.
Shadin30-08-2024 11:13:15 // 36570
WarbiRunner (Gyuri)30-08-2024 11:12:11 // 36569
Na ezaz az infó amit hónapok óta keresek, de nam találtam rá választ. Akksi saru levételre szerintem nincs e-difi, teljesen másként mozdul az autó. Elveszti az elegáns finomságát. Niylván nekem is nedves úton kellett próbálni, de így mutatta meg magát XD Hiába ragadt N-ben minden, képtelen volt N mint normálisan előre menni. Vagyis a szokott lendülettel, ahogy autózgatok vele, állandóan sávot akart váltani a fara, de elég agresszív módon. Normális állapotában bekapcsolt izékkel a gázpedállal még D-ben is nagyon finoman lehet mozgatni oldalra. A risza-risza is kontrolláltabb indulásnál. Szóval nekem csak úgy kell a racse mód, ha marad az e-difi. Mert az jó. Hol olvastad, kitől hallotad, érdekel? :-)
WarbiRunner (Gyuri)30-08-2024 11:04:11 // 36568
Igen, pontosan, szűk hegyi fordulókban a legjobb. Ahogy elfordul körülöttem az autó, az túl jó érzés :-) Nekem ez nagyon bejött. Az elsőkerekessel csak simán jó menni, ez meg tényleg mintha ráfeküdne az oldalamra és elfordulna körülötte. Az automata váltó jósága is ott jön ki, igaz csakis kézzel kapcsolva. A kézivel addig jó érzés a gépészkedés, amíg el nem kezd nagyon meredek és nagyon szűk lenni a szerpentin. Amikor már a kettes sok, az egyes meg jóga hogy betaláljon, ne rántson, ne kaparjon el, na olyankor már nagy a különbség. A Giuliánál semmi nem töri meg a mozgást, csak fűzöd fűzöd bármeddig..
Shadin30-08-2024 10:59:08 // 36567
Éppen a túrán konstatáltam, hogy nem volt igazán szükségem arra a plusz teljesítményre, de majd meglátjuk. Elvileg szept 18.-ra van időpontom Karcsiékhoz
Folyamatosan figyelőben van a Q2 összes cikkszáma :-D
Shadin30-08-2024 10:55:20 // 36566
Hát ez zseniális! És szükséges :-)
Shadin30-08-2024 10:53:07 // 36565
Én pont állandóan D-ben vagyok a Remus óta, mert 1500 alatt duruzsol jobban, lehúzott ablakkal krúzolva a városban kicsit idegesítő, annak ellenére, hogy ez egy kimondottan nem hangos kipuf. D-ben kisimul a hangja és 1500-tól a végéig lineáris a hangja.

Pont annyit tesz hozzá hogy hallom mit csinál az autó, milyen fordulaton vagyok éppen. Cimbi szerint retek jó hangja van alagútban, mögöttem jött.

Nagyon meghallgatnám a Supersprint-et is belülről.

Teljesen más lett az autó karaktere így.

Azt kérdezném, hogy olyat észrevettél-e, hogy amikor dörmög, ill. alacsony a fordulatszám, akkor érezhető-e fizikai rezonancia (növekedés?) a gyárihoz képest?
Nekem alacsony fordulatról csorsítva, ill. magasabbról erős gázon, a bakok ellenére is átad egy kis vibrációt a kasznira.

Kb. 4000 km-t mentem vele, mire kiégett belőle ami ki tudott, rohadt büdösvolt néha. Onnan tudom, hogy nem jött be az utastérbe, mert azt a szagot azonnal észrevettem volna. Rengeteg impulzív magas fordulaton járás volt akár gyorsításkor, de motorfék miatt is állandóan 4000 felett tartotta vagy az automatika vagy én kéziben. Ablakok is voltak lent, mondjuk azok teljesen, de így nem jött be szag, de amikor megálltam, akkor az autó mellett érzetem egy darabig.
RomeoOne30-08-2024 10:46:53 // 36564
Na, 280 ló lesz hátsókeréken? Akkor remélhetőleg tényleg működik majd az e-diffi R-ben, vagy be kell építeni majd azt a Torsen-t is.
RomeoOne30-08-2024 10:45:20 // 36563
előkerült a vazelin is:D a felügyelö kiscsajt ezek után fontosnak tartotta párjaként definiálni a másik ottani szaki:D

:DDDDDDDDDD
Látta, hogy mekkora lendületben vagy és megijedt, nehogy úgy legyél vele, hogy "most már mindenkit megb...ok, a nőket 2x is!" vid xd
Shadin30-08-2024 10:39:34 // 36562
Én még csak most kezdek hozzászokni, ahogy a hajtűkanyart veszi a hátsókerekes az verhetetlen, cimbora GTI-vel jött, jelentősen erősebb mint a Giu, az orrhajtás nem volt ideális a visszafordítókban, mondta a srác, hogy durván elkapar. Viszont a rövidebb autó ill. tengelytáv meg jótékonyabb volt.
Nekem a (kis)fék kevésnek tűnik, nem ad elegendő biztonságérzetet, ezért felfelé jobban szeretek vele menni, a kanyart is jobban veszi, belefeszül a hátulja, leszorítja és kilövi a kanyarból :-)
Viszont jó hogy visszatettem az ATE betéteket, jobbnam bizonyúlt mint a Jurid.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.