Forum >> Giulia

Liquid09-11-2024 17:45:01 // 37771
A váltóval mi baja van? Vagy csak arra domborítja ki az A és N "kelletlenségét"?
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2024 13:24:51 // 37770
A Multiair szűrő dologgal mire jutottál? Elvileg ez garis téma, intézték végül valemelyik szervizben?
RomeoOne09-11-2024 13:23:07 // 37769
Befutott a cikk is a múltkori podcastból

Alfának máshogy nincs értelme
SD09-11-2024 09:24:11 // 37768
Az ABC is megfáradt:D
SD09-11-2024 08:41:27 // 37767
Tpms na:D
SD09-11-2024 08:40:52 // 37766
Van plusz tmps-em 4 db. Egy hülyéskedett 3 müxik, egy kerekszettel vettem. :)

Az égéstér most már méltó nevébez:D
Peti16V08-11-2024 20:20:22 // 37765
Mostanában valami nálunk is történt, mert eddig is nagyon jó volt az autó, de az utóbbi pár napban én is többet vigyorgok, és néha amikor oda tudok neki lépni, meg is könnyezem. (Ez azért jó, mert könnyes szemmel nem látom a tréfás tpms visszajelzőt, ami egyre többet tréfálkozik 😀). És ilyenkor eszembe jutnak az égésteres suhancok…
WarbiRunner (Gyuri)08-11-2024 16:46:10 // 37764
Amúgy a gyári rendszer is sokat változott új kora óta. Sok sok km kellett neki. Eleinte volt az a kávédaráló hang, és visszafogottabb is volt. A Transzfogarason dicsérték meg a hangját először, és azóta is kaptam többször pozitív visszajelzéseket rá. Rajta vagyok, hogy kiégjen rendesen az a dob. 😄
G-MANN🍀08-11-2024 15:50:28 // 37763
És ez tovább változik, ahogy telnek a kilóméterek 😉
SD08-11-2024 13:49:53 // 37762
Tegnap mentem egy kört még hazafele a supersprintet hallgatni, 3000-500 között használva, még egy könnycseppet is elmorzsoltam.. Még a kipufogó is máshogy szól ha megmelegedik:)
WarbiRunner (Gyuri)08-11-2024 12:10:19 // 37761
Amúgy meg ez nagyon az én világom. XD
Giuntini08-11-2024 10:22:25 // 37759
Nálam ezek közül még mindig a Testarossa hangja a legszebb zene!
Sajnos nincs itt a 250 GT Lusso hangja, szerintem az mindent visz!
SD07-11-2024 21:34:49 // 37758
megfáradt a szorzótábla:D
RomeoOne07-11-2024 19:58:44 // 37757
A 33 Stradale V8-asa:
RomeoOne07-11-2024 19:54:23 // 37756
Nem matekolt a matek? :DDD
SD07-11-2024 17:35:21 // 37755
lol 250 az :D
SD07-11-2024 17:34:40 // 37754
Azért a 3literes V12 is faintos lehet, meg szervízelni :D:D:D
Akkor 500ccm/dugó hogyhogy nem a 2000-es motor:)
Tehát nem csak 6000 lehet egy V12:)))
WarbiRunner (Gyuri)07-11-2024 15:01:04 // 37752
A beteg fülemnek a kis v6-os Dino kéne XD Abban hallok legtöbb mechanika hangot. Az újabb gépek.. ugyan. Műhang :-)))
SD07-11-2024 13:00:08 // 37751
azon gondolkozom miért rúg oda neki rögtön hidegen..
persze ugye itt gondolom a szivató sem automata, és hogy ne fulladjon le..
meg lehet a benzin hamarabb megkeni a hengerfalat mint az olaj?

A ferrarik eleve így indulnak, vagy az csak színház? Vagy mert hogy mennyire ciki ha visszafullad egy ferrari?:D 348?:D
SD07-11-2024 12:52:16 // 37750
Én eleinte, rögtön fékkel indítottam lássam problémázik-e.
Mostanában már max melegen indítom így.

Párszor amúgy beejtette a fékpedált, de gondolom mert vagy nem nyomtam eléggé vagy korán vagy későn nyomtam le.
WarbiRunner (Gyuri)07-11-2024 09:53:30 // 37749
Igazából ugyanez történik. A gombot megnyomod, az üzemanyag pumpa dolgozik egyet. Mikor abbahagyja a mindenféle hangokat, lehet a motort indítani. Sose csináltam másképp, teljesen egyértelmű.
RomeoOne07-11-2024 08:04:57 // 37748
De, az felel meg annak, mint ha az elfordítós kulccsal előbb a gyújtást adnád rá, majd aztán indítod. Ha egyből fék mellett startolsz az olyan, mint ha nulláról egyből indítózásig tekernéd a kulcsot.
SD06-11-2024 19:34:34 // 37747
ez a klasszik indítás:) szerintem kevésbé terheli az elektromos hálózatot és a kapcsolódó deviceket:)
Shadin06-11-2024 19:11:23 // 37746
Azt úgy is kell, nem? Előbb gyújtás,majd ha lenyugodott, akkor fékkel...
WarbiRunner (Gyuri)06-11-2024 18:36:03 // 37745
Ez igaz, sajna a 159-em zárhídja 5 évesen gatya volt, le kellett kezelnem, festenem. A vezetékekkel is volt baj, egész más minőség mint anno a 146 vezetékelése. A műanyagok..na arra én is kiváncsi leszek, mert a Giuliában a fél motor az :-) Nem örülök ezeknek én sem, de a másik oldalról a nagyszilárdságú acélok a kaszniban, a modern futómű tervezés, nagyon jó dolgokat adnak ki.
Továbbra is a Giuliettát érzem olyan középútnak, ami még talán nem fog összedőlni 20 évesen sem, már kategóriákkal jobban megtervezett futóműve és sokkal sokkal merevebb kasznija van, mint bármely elődnek. Még viszonylag kevés a motorban a műanyag, és az önpusztító megoldás.
SD06-11-2024 18:21:31 // 37744
én úgy gondolom az MA programja addig más:)
Meg mostanában már mindig előbb fék nélkül adok gyújtást utána csak a tűz:D
Mint régen a 155-ben:)
RomeoOne06-11-2024 18:16:26 // 37743
sírok sebességbe tenni míg nem ejti a fordulatot

Mondjuk ez is csak önszivatás, mint amit a villanynál lerítál lentebb, értelme meg semmi :D Nincs lényegi összefüggés aközött, hogy az EU-s előírások miatt hamar be kell fűtenie a katit meg aközött, hogy elindulhatsz-e már. Vársz 5 mp-et, amíg beolajozza magát és mehet is sebességbe.
WarbiRunner (Gyuri)06-11-2024 17:51:02 // 37742
Szerintem igen, csak esetleg szoftver csere is kell. Egyébként minek? Én nagyobb féket nem raknék már fel, elég keményet fog ez így is, bőven elég a Veloce "nagy" fék. Nekem nagyon tetszik a mostani mart tárcsás kombóval, olyan kis precíz. Egy QV féket meg ha elpályanapozok, csak sokkal drágább cserélni XD
SD06-11-2024 17:44:22 // 37741
igen ez nekem is dilemma volt hogy ez milyen dolog..
de végül is ezért is eset rá a szunyogirtó lámpa is....
ja... agyonbonyolított, sírok sebességbe tenni míg nem ejti a fordulatot de most percekig járatni egy garázsból kiállásért:D

hát azóta kevesebb esetben állok ki:D
vagy ha tudom ott van dolgom addig nem állok be..
Piritu - 1.000.00006-11-2024 16:10:20 // 37740
Azért azok bonyolultsága - akár csak elektronika terén - messze volt ezektől. Ha jól emlékszem már a 159-ben is tíz feletti számítógép volt. Nem beszélve a "környezetbarát" anyagokról amiből majd a NOS is elporlad a raktárban...
Piritu - 1.000.00006-11-2024 16:06:59 // 37739
A kérdés az volt hogy elgurul-e és meg tudod-e állítani. Nem gurul el.
A mechanikus pöcköt meg nem fogod a kocsi alá mászva csak azért kiakasztani hogy elgurulhasson :-)

Amúgy nekem a kéziféket is behúzza...
Pont ez volt a gondom anno hogy ha nem indítom el a motort nem tudom a kocsit a garázsban 10-20-30 centit odébb tolni.
SD06-11-2024 16:00:28 // 37738
de akkor a QV fék ráakaszt és kész? jó ilyen bizbaszok távtartók meg hubok.. de hogy a belét nem kell bántani?
WarbiRunner (Gyuri)06-11-2024 15:51:21 // 37737
A főfékcucc is benne van a komplett modulban. Ez egy cucc az egész, Continental MK C1.
SD06-11-2024 15:37:28 // 37736
megnéznéd hogy a QV és 2.0 főfékcucc PnP-e?
ha netán.. pont erre az infóra lenne szükségem?:D
SD06-11-2024 15:36:25 // 37735
vagy gondolni hogy lehet hogy így van:D
SD06-11-2024 15:36:10 // 37734
ezt azért megnyugtató tudni:)
SD06-11-2024 15:35:53 // 37733
igen de van egy vész pöcök azzal ki lehet tenni üresbe, pl ha menteni kell vagy ilyen, de úgy mechanikailag van oldva a park.. szóval onnan nem fogja max a kézi..

meg akkor a villany fallback:D
WarbiRunner (Gyuri)06-11-2024 15:04:51 // 37732
Igen, vész üzemben hagyományos fékként működik. Jóval nagyobb a főfékhenger mint a normális, pont emiatt. Itt nincs fékszervo, szóval ha elszáll az elektromos rész, akkor izomból kell fékezni.
WarbiRunner (Gyuri)06-11-2024 15:03:11 // 37731
Lesz az, a 90-es, 2000-res évek eleji prémiumokra is már ez volt a mondás, csak sok gurul még. Olcsó hobbi ezután se lesz az oldtimerezés.
WarbiRunner (Gyuri)06-11-2024 14:49:39 // 37730
Szerintem nem bonyolultabb mechanikailag mint egy ABS kocka. Kompakt, letisztult megoldás. Jópár szolenoid van benne az tuti.
Piritu - 1.000.00006-11-2024 14:34:44 // 37729
Nekem automatikusan P-be teszi ha leveszem a gyújtást…
SD06-11-2024 14:25:31 // 37728
Na pont ezen gondolkoztam ha somehow berakom üresbe kézifék nélkül elgurul a fax-ba ?:D vagy meg bírom állítani akkor is ha nincs rajt gyújtás?

De ha van vész üzemmód akkor az megfelel a szervótlan féknek ami meg müxik hardveresen?
Piritu - 1.000.00006-11-2024 14:24:11 // 37727
Bár egyre kevesebb a remény hogy a mostani autókból oldtimer lesz :-(
Piritu - 1.000.00006-11-2024 13:45:16 // 37726
Oldtimerként egy álom lesz javítani / életben tartani :-(
WarbiRunner (Gyuri)06-11-2024 13:41:28 // 37725
Utánaolvastam, mert pár dolog ellentmondásos volt. Pl. hogy én csak hidraulikát láttam elöl, semmi elektronikát. Szóval a féknyergek sima hidraulikus nyergek. Az egész IBS rendszer az a kis gyösz amit SD belinkelt lentebb. Abból kimegy nyergenként egy fékcső, és ennyi. Minden a központi egységben van.
A működési séma kb ez:


Tehát a fékpedál a főfékhengerrel összeköttetésben van, de valójában a fék nyomást normál működésnél nem lábbal hozzuk létre. A képen a vészhelyzeti működés van pirossal, vagyis olyankor sima normál fékként is tud működni, ilyenkor a főfékhenger hozza létre a nyomást.

A normál működéshez a főfékhengeren van egy pedál pozíció szezor, és a pozíció és a program függvényében az M motor hozza létre és modulálja a féknyomást. A pedál felé pedig átkapcsolnak a szelepek és a főfékhenger olajnyomása csak a pedálérzetet hozza létre. Ha jól értelmezem. Vagyis normál működésnél a főfékhenger maga a pedál szimulátor, annak a nyomását állítgatja, miközben a valódi féknyomást a motor hozza létre a pedál pozíció függvényében. Illetve ez egyben ABS és minden is, mert kerekenként tudja villámgyorsan kivezérelni a nyomást, lényegében függetlenül attól, hogy ráléptünk a fékre, vagy nem.

Egy hagyományos abs-es autónál is van abs pumpa, ami képes valamennyi nyomást létrehozni, így alkalmasak ESP és eLSD fukciókra is. Ez egy lépéssel tovább megy, maga az elektromos munkahenger hozza létre a teljes nyomást, és vezérel minden féket egyenként a teljes fékerő tartományban. Így a rendszer elvileg sokkal gyorsabb, és igazából egyszerűbb, kompaktabb. Az ABS, ESP, eLSD funkciókat az ecu intézi, ez a rendszer pedig a négy kimenetén épp olyan funkciót lát el, amit a program mond neki.
SD06-11-2024 13:09:28 // 37724
Xbox:D
RomeoOne06-11-2024 11:38:40 // 37723
De amúgy mi adja a pedál ellentartását, mivel szabályozza az ellenerőt, az érzetet? Mármint hogy néz ki a szerkezet? Valami hidraulikus hengert nyomogatsz, aminek a nyílását növeli/csökkenti egy villanymotor és ettől lesz könnyebb/nehezebb nyomni a pedált? Vagy mi?
WarbiRunner (Gyuri)05-11-2024 20:26:00 // 37722
Hogy még szörnyűbb legyen, a brake by wire rendszerek pedal feel emulátort használnak..Szimulálja a fékpedál érzetet. Vagyis itt is egy szoftver kérdése, hogy fékezéskor mit érzel a talpaf alatt.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.