Forum >> Mo-i utak helyzete: elegem van!

Zsolt15502-01-2021 18:59:51 // 3063
Lehetni lehetne, csak most meg pénz nincs rá. :-((
Piritu - 1.000.00002-01-2021 18:55:16 // 3062
Zsolt15531-12-2020 18:15:36 // 3061
Tram-Train (villamos-vasút), ami igazából nem is - tisztán - villamos, mert dízel-elektromos (hybrid). Az első szerelvény, már elindult Magyarországra.
Mindegy, az EU fizeti ezeket a járműveket is.
Zsolt15531-12-2020 17:54:26 // 3060
Erre a bővítésre is az EU adja a pénzt. :-))
Kócosw25-12-2020 20:40:57 // 3058
ez mind jo amit irtal, en csak azt irtam hogy az elosztott lé honnan jön, me ugye az EU ban sem a fán terem a della 😁
Zsolt15525-12-2020 20:09:22 // 3057
De volt már ilyen is a történelemben: egyszer majd...

:-DDD
Zsolt15525-12-2020 20:06:57 // 3056
Az EU-s pénz elosztása is úgy működik, mint egy adott ország költségvetése. Ugyan az a működési elv, csak nagyobb léptékben játszanak. Magyarországon 19 megye van, az EU-ban 35-36 tagország, vagy társult állam.

Magyarországon - is - ugyan az a bevétel: az adó, a vám, stb.
Az EU-ban meg az országok a befizetők.

A költségvetés.
- EU 7 éves ciklus
- Mo 1 éves ciklus.

Az EU-ban: ország - régió - város szinten működik.
Magyarországon: megye - város szinten működik.

A költségvetéssel mindig azt a (ország)részt, régiót támogatják, ahol valami fejlődést szeretnének elérni, ahol elmaradás van.


Az EU-ban bizonyos célokra van egy pénzügyi keret, amire pályázni lehet! Tehát nem ők döntik el előre kinek adják, hanem arra pályázatokat fogadnak be és a megalapozottság, megvalósíthatóság alapján döntenek a pénz folyósításáról egy bizonyos összeghatáron belül. Az már más kérdés, hogy az adott ország le tudja hívni, vagy fel tudja használni vagy sem azt az összegkeretet, amit a részére megállapítanak.
Illetve vannak célzott támogatások is, amire nem kell pályázni.
Magyarországon előre meghatározzák a következő évi terveket. Mennyit, mikor, mire költ. Azon kívül vannak tartalékok a nem tervezett kiadásokra.


Az EU-ban a fejlesztésre kifizetett összegek felhasználását visszaellenőrzik. Akár mindegyiket, akár véletlenszerűen egyet-egyet.
Erre van az OLAF vagy az EU-s ügyészség.

A legnagyobb különbség, a költségvetés elfogadása körül van. Míg az EU-ban minden tagállamnak - EU Tanács - igennel kell szavazni, majd azt követően az EP - Európai Parlament - fogadja el, addig Magyarországon csak a parlament fogadja el a költségvetést. Ha úgy működne Magyarországon, mint az EU-ban, akkor mondjuk a 19 megyének, vagy mondjuk a megyei jogú városok vezetőinek előbb igent kellene mondania rá és csak azt követően szavazhatna róla a Magyar Országgyűlés.

Ha jól tudom.
:-)))
Kócosw25-12-2020 18:55:28 // 3055
"Honnan van az EU pénze?

Az EU számára a céljai eléréséhez szükséges bevételi források évtizedek óta változatlanok:


Az EU külső határain kivetett vámok adják a közös költségvetés körülbelül 15 százalékát (a tagállamoknál az összeg 20%-a marad beszedési költségként).
Nagyjából 13 százalékot tesznek ki jelenleg a hozzáadott érték-adó alapján (Magyarországon áfa) számított bevételek. Az egyes tagállamok hozzáadott érték-adó alapjára 0,3%-os kulcsot alkalmaznak és ezt átutalják az EU-nak.
A bruttó nemzeti jövedelem (GNI) alapú saját forrás mára a legjelentősebb, a saját forrásokból származó bevételek több mint 70 százalékát teszi ki. A tagállamok bruttó nemzeti jövedelmük bizonyos százalékát adják a közös költségvetésbe – ezt a százalékarányt az éves költségvetési eljárás részeként felülvizsgálják és rögzítik. Egyes tag­államok kedvezményben részesülnek."
Kócosw25-12-2020 18:51:41 // 3054
Szted az EU pénze honnan van? Nem akarok belemenni ebbe de te is jol tudod hogy az EU se hülye ingyen ebéd sincs. ADOK - KAPOK van...
Zsolt15525-12-2020 17:56:15 // 3053
Hogy még egy kis plusz is legyen. :-))

Az EU hivatalos oldalán 2020.12.24-én megjelent a pályázati felhívását a Budai villamoshálózat bővítéséről.
Az EU fogja fizetni. ezt is, a következő költségvetési időszakban.

Zsolt15525-12-2020 17:33:16 // 3052
Meg a "csóró" BeNeLux országokban sem. ...
Kazes☻24-12-2020 15:13:03 // 3051
Piritu - 1.000.00023-12-2020 22:05:21 // 3050
Csonti szlogenjének egy részét idézném: "...mert kell a pénz!"
Piritu - 1.000.00023-12-2020 22:03:56 // 3049
A csóró németeknél se kell fizetni...
Liquid23-12-2020 20:25:38 // 3048
Félreértés ne essék, szerintem is a világ baromsága az elkerülő szakaszok fizetőssé tétele.
Zsolt15523-12-2020 20:16:32 // 3047
Nem vagyok bécsi lakos, így nem tudom, hogy ha csak a fővárost elkerülő szakaszt használnám, akkor kell vagy sem fizetni. -))


De az biztos, hogy az EU nem engedi, hogy az ő támogatásából a városokat elkerülő szakaszokon díjat lehessen szedni a használatáért.



A zöld szakaszok ingyenesek, arra kaptunk, míg a piros, amire nem kértünk vagy nem kaptunk pénzt az EU-tól azok fizetősek.
Liquid23-12-2020 19:52:29 // 3046
tudtommal Bécsben se ingyenes az autópálya, pedig ott is van városi szakasz
Zsolt15523-12-2020 19:24:46 // 3045
A jobb teljesítéssel együtt párhuzamosan növekszik az életszínvonal. Így még ennyi emelés is elenyésző ott, ahol a családok megélhetése folyamatosan emelkedik. :-)))


Csak a szegény és haldokló nyugaton ingyenes a fővárost elkerülő körgyűrű, ahol az emberek azt nem tudják megfizetni. Csak ott lehet érte pénzt kérni, ahol rendkívül magas az életszínvonal. Pl. Mo-on. :-D
GT Ɨ|ѯ23-12-2020 19:06:52 // 3044
mo jobban teljesít....:P
Kazes☻29-11-2020 19:05:38 // 3042
Az egyre xarabb utakért egyre többet kell fizetni... szép! : /
Zsolt15511-11-2020 20:16:01 // 3039
És az hogy fordulhat elő, hogy lezárják a 3-as Metró vonalat, amikor tudják, hogy 1 hét múlva(!) a fővállalkozóval kötött megállapodás elúszik egy vitás ügy miatt.
Most új közbeszerzési pályázatot kell kiírni, ami azt jelenti, hogy amíg nincs győztes - és eredményhirdetés -, addig nem folytatódik az építkezés. Ez normális?
Zsolt15509-11-2020 13:08:05 // 3038
Már tegnap meg volt nyitva és végre mind a két irányba normálisan járható volt. 👍😊
Lehet, hogy majd tavasszal folytatják. 😁😁😁 Ki tudja?

Ezek - szerintem - pont lesz.rják, hogy másoknak mit okoztak. Ennyi idő alatt a haldokló nyugaton a semmiből vagy a romokból építenek komplett hidakat.
De valószínűleg mindenki jóllakott a "jól végzett munka jutalmaként". Ennyi.
Kazes☻09-11-2020 08:48:33 // 3037
Ma reggelre visszanyitották a hidat!!! Jól is ment a forgalom. De ha ennyi idő alatt kijavították az összes hibás és alul méretezett alkatrészt, akkor mi a fene tartott olyan sokáig korábban?! Vagy csak megijedtek a több emiatt elszenvedett balesettől és az általuk okozott mérhetetlen dugóktól és/vagy csusszant pár boríték/nokiásdoboz, oszt jóvanazúgy most, majd jópézééé újraépítjük ha már megsüllyedt, vagy leszakadt?! Vagy miiiii?!?!?! 🤔
🤬😤
Kazes☻05-11-2020 19:01:02 // 3036
Igen, egyetértek... főleg az elsővel. Hogyan fordulhatott ez elő?!
Zsolt15505-11-2020 18:49:35 // 3035
Bizonytalan időre - talán csak a télre - leáll a MolBubi. Nem feszült érte nagyon a BKK, hogy a megpályáztassa. Ennyire nincs vagy ennyire kicsi az igény rá?
Zsolt15505-11-2020 18:37:38 // 3034
Két dolgot vizsgálnék ki.
- Miért raktak be alul méretezett sarukat?
- Hol volt a megbízó ellenőre? Nem a kivitelezőé, hanem a megrendelőé. Miért a munka végén derült ki ki a hiba?
Kazes☻05-11-2020 16:53:59 // 3033
Jó ez a lezárás... így most a XXII. egy része elesett...
:(
Kazes☻03-11-2020 09:12:49 // 3032
Ma reggelre megtörtént a lezárás és sávelhúzás 2 x 2 sávban limitálva a haladást. Szerencsére ma később jártam arra, így Csepel felé elég jól haladt a forgalom, visszafelé viszont már araszolt, szép kis torlódással. Ez leginkább a kétféle szélsőség Maaargitjától alakul ki, mint általában... az egyik tolakszik, túrja magát ott is, ahol nem kéne/lehet, a másik meg az 50-80 métert is maga előtt kihagyó óvatos, mindeközben gyök kettővel gurulgatva... sajnos kisebb balesetet is láttam szgk kontra kamion. : /
Kazes☻02-11-2020 13:35:16 // 3031
Na, ez az! Én '83-óta lakok itt, de előtte is ebben a kerületben laktam. És már eleve rossz döntés alapján behozták az akkor már réges-rég álló házak, lakótelepek, iskolák közé az M0-ást, egy rosszul megválasztott hídépítési helyszínnel és még azt is elb...ák, meg a felújítását is! Szerinted mennyire van a környéknek ebből elege! Főleg a sok baromból, akik meg csak átszáguldanak (némelyik persze balesetet is okoz), mert neki annyira sürgős, hogy mindenki le van xarva! :(
Zsolt15502-11-2020 13:27:47 // 3030
Ezt senki nem mondta. :-))) Igazad van, mert én is szívtam párszor az M0-on.
Nem, mert nekünk itt van a Hazánk.
Talán egyszer elkészül. Nekünk csak azt kell megtalálni, hogy hol lehet elérni, hogy ezt mielőbb kijavítsák. Aztán ki kell deríteni, miért alul méretezett dolgokat használtak és retorziót (kötbért) alkalmazni. Nem pénzbeli, hanem cserébe kátyúzzon mondjuk a környéken. Mert lenne mit csinálnia.
Kazes☻02-11-2020 13:20:48 // 3029
Na, ja... és végülis nem kötelező itt lakni, ugyi?! :(
Zsolt15502-11-2020 12:40:39 // 3028
Talán a sokadik nekifutásra csak meg tudják csinálni. Tudják mi a gond, és oldják meg végre.
Kazes☻02-11-2020 08:13:00 // 3027
Szerencsére ma reggel még járható volt... maradjon is így!
Kazes☻02-11-2020 00:58:13 // 3026
Jaaa, ha „csak”, akkor már sima ügy... :(
Zsolt15501-11-2020 23:17:24 // 3025
A-Híd Zrt. alapítva 1890. A lánykori neve többek között Hídépítő volt.
Részt vettek pl.:
- Lánchíd
- Szabadság híd
- Erzsébet híd építésében.

A hídon ők végezték a munkát. A Strabag "csak" megbízó, fővállalkozó volt.
Kazes☻01-11-2020 23:03:29 // 3024
Na, de arról a haldokló nyugatról jött ez a k. cég is, ami ezt művelte, wazz...! :(
És ha ott tudnak rendesen eljárni, akkor itt is kell!
Zsolt15501-11-2020 21:55:43 // 3023
Ennyi idő alatt Olaszországban lebontották a Morandi hídat az alatta lévő lakóházakkal együtt és újjá is építették. Meg át is adták.

De az a haldokló nyugat. Meg "sz@rolasz" is.

Rád meg - rám - sz.rnak. Így jártunk. Max. az államnak fizetnek kötbért, hogy neked kevesebb adót kelljen befizetni. :-)))))
Kazes☻01-11-2020 21:08:40 // 3022
Nagyon jó... de mi meg itt szívunk már egy ideje! Hány éve is?! :(
Nem ártana minket is kártalanítani kicsit!
Zsolt15501-11-2020 20:53:11 // 3021
Igazából még át sem adták. :-//
Zsolt15501-11-2020 20:52:46 // 3020
Valakinek csak megsimogatják majd a buksiját. :-((
Kazes☻01-11-2020 16:39:55 // 3018
Baj van a Hárosi Duna-híddal - megnevezték a felelőst
Megint szívunk... és mi lesz a felelősségre vonással?!
🤬
Zsolt15530-10-2020 15:49:50 // 3017
Merre tart a Nagykörút?



Kérdőív a Nagykörút jövőjével kapcsolatosan. Aki akarja kitöltheti. :-))
MiszöszFőnök28-09-2020 09:18:53 // 3016
....fognak is még ott szerencsétlenkedni elég sokat mire helyrehozzák az elbaszott hidat....
Zsolt15523-09-2020 17:09:23 // 3015
Igen. Azt mondták, hogy 10%-kal több a baleset, mert megemelték a sebességhatárokat. Akkor ez most logikusan azt jelenti, hogy ezen a szakaszon csökkenni fog minimum ennyivel.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.