Forum >> Mo-i utak helyzete: elegem van!
Kazes☻27-06-2019 12:09:26 // 2834
Zsolt15518-06-2019 22:06:46 // 2833
Valahogy pedig meg kell oldani. Mit tudna tenni a MÁV-Start? Végtelenségig nem lehet szerelvényeket összekapcsolni, hogy kiszolgálják az igényeket. Illetve 5 percenként sem lehetne indítani azokat, mert az is káoszhoz vezetne. Ergo ha van ilyen, jármű, akkor azt kell igénybevenni. Örülni kell, hogy az emberek az autó helyett ezt választják. Az energia felhasználása egy utasra vetítve jó eséllyel kissebb, mint egy "egyszintes" Flirt-nek. Ez is környezetvédelem. :-)))
A vasútnak - vagy inkább a kötöttpályás közlekedési eszközöknek - az a "baja", hogy a pálya karbantartása és építése rögtön megjelenik és számokban azonnal kifejezhető. Rögtön mindenki a fejéhez kap, hogy milyen drága ez a vasút. Míg például egy új autóbusz vonalhoz, maximum a megállók kialakítását számolják. Mert a közút karbantartása, építése számszerűleg nem ott jelenik meg.
A vasútnak - vagy inkább a kötöttpályás közlekedési eszközöknek - az a "baja", hogy a pálya karbantartása és építése rögtön megjelenik és számokban azonnal kifejezhető. Rögtön mindenki a fejéhez kap, hogy milyen drága ez a vasút. Míg például egy új autóbusz vonalhoz, maximum a megállók kialakítását számolják. Mert a közút karbantartása, építése számszerűleg nem ott jelenik meg.
Kazes☻18-06-2019 21:58:10 // 2832
A Combinokhoz meg az egész mindenséget is át kellett építeni!
Kazes☻18-06-2019 21:55:48 // 2831
Nem csak felújították, hanem komplett újat építettek! A többivel teljesen egyetértek. :)
Zsolt15518-06-2019 21:52:52 // 2829
Ha már átépítés és CAF villamos. Nem csak a remízt, hanem a "Budai fonodó" miatt a villamos pálya egyrészét is átépítették 2015-ben.
Viszont a Clark Ádám tér alatti alagútban meredekebb lett a pálya, mint a villamosok űrszelvénye.
Így azokon a villamosokon amelyek azon a viszonylaton közlekednek, amelyik itt áthalad, azokon az életmentő pántot feljebb kellett szerelni, különben elakadtak volna a saját pályájukon.
[img1]
Bal oldali villamos ott közlekedik, míg a jobb oldali nem.
Viszont a Clark Ádám tér alatti alagútban meredekebb lett a pálya, mint a villamosok űrszelvénye.
Így azokon a villamosokon amelyek azon a viszonylaton közlekednek, amelyik itt áthalad, azokon az életmentő pántot feljebb kellett szerelni, különben elakadtak volna a saját pályájukon.
[img1]
Bal oldali villamos ott közlekedik, míg a jobb oldali nem.
Zsolt15518-06-2019 21:52:38 // 2828
Ha már átépítés és CAF villamos. Nem csak a remízt, hanem a "Budai fonodó" miatt a villamos pálya egyrészét is átépítették 2015-ben.
Viszont a Clark Ádám tér alatti alagútban meredekebb lett a pálya, mint a villamosok űrszelvénye.
Így azokon a villamosokon amelyek azon a viszonylaton közlekednek, amelyik itt áthalad, azokon az életmentő pántot feljebb kellett szerelni, különben elakadtak volna a saját pályájukon.
Bal oldali villamos ott közlekedik, míg a jobb oldali nem.
Viszont a Clark Ádám tér alatti alagútban meredekebb lett a pálya, mint a villamosok űrszelvénye.
Így azokon a villamosokon amelyek azon a viszonylaton közlekednek, amelyik itt áthalad, azokon az életmentő pántot feljebb kellett szerelni, különben elakadtak volna a saját pályájukon.
Bal oldali villamos ott közlekedik, míg a jobb oldali nem.
Zsolt15518-06-2019 21:29:50 // 2827
Az "ész" hiánya. Például, megrendelték a CAF villamosokat Spanyolországból, hogy az milyen jó lesz nekünk. Tehát új és nem éppen a piacon lévő, használt, más városok speciális igényei szerint gyártott járművekről beszélünk. Így - elvileg - ismertek voltak a villamosok méretei is. Ezért többek között 6 milliárd Forintért felújították a Albertfalván található Budafok kocsiszínt az újonnan érkező kocsik részére.
Csak sajnos az építészek vagy nem kapták meg a járművek méretei tartalmazó adatokat, vagy a számokat nem ismerték, mert a kocsiszínben a villamosok útjába tették a felsővezeték tartó oszlopokat. Egszerűen nem tudtak befordulni. Itt még az előtt át kellett építeni mindent, mielőtt egyetlen egy villamos is be tudott volna állni.
Csak sajnos az építészek vagy nem kapták meg a járművek méretei tartalmazó adatokat, vagy a számokat nem ismerték, mert a kocsiszínben a villamosok útjába tették a felsővezeték tartó oszlopokat. Egszerűen nem tudtak befordulni. Itt még az előtt át kellett építeni mindent, mielőtt egyetlen egy villamos is be tudott volna állni.
Zsolt15518-06-2019 21:15:03 // 2826
Igaz is, meg nem is.
A lényeg. A MÁV már nem egy "cég". Hanem ami régen igazgatóságként működött azon belül, az most külön cég vagy cégcsoportként tevékenykedik.
Pontosabban a MÁV-Start és nem a "MÁV" rendelte meg az emeletes vasúti kocsikat.
A vaúti pályát és a személyszállítást is más üzemelteti. Amikor megjelent az igény a szállítókapacitás bővítésére, akkor a MÁV-Start (személyszállítás) a MÁV pályavasúttól rendelt egy tanulmányt 2016-ban, hogy hol tudnák üzemeltetni azokat az igényei szerint.
Például a felépítmények állapota, vagy az űr szelvény hol teszi azt lehetővé. Itt a Budapest - Balaton viszonylatról beszélünk. Akkor ahogy a cikk is írja megállapították, hogy az alagútban biztonsági okokból nem tudnak közlekedni ezek a szerelvények. Itt jön a kérdés, hogy "Mikor?", ahogy a cikk írója is felteszi kérdést. Jó magyar szokás szerint ki tudja.
Itt jegyzem meg, hogy a Déli Pályaudvar felújítása most fejeződik be. Az első ütemben tavaly októberben két hétre teljesen le volt zárva a forgalom elől. Például olyan karbantartást végeztek vágányokon, a váltókon, a forgalmat irányító biztosítóberendezéskeen, a felsővezeték-hálózaton, az alagút rézsűjén, a támfalakon amelyeket egyébként - a vasúti forgalom fentartása mellett - nem lehetett volna.
Hogy miért nem akkor végezték el a szükséges munkálatokat, amikor egyébként is az alagúton dolgoztak? Ráadásul el is ismerik, hogy már 2016-ban tudtak arról, hogy 3-4 éven belül forgalomba állnak majd ezek a szerelvények.
Ez van amikor nem gondolkoznak. Majd kevés pénzért újra nekifognak. Erős a gazdaság, elbírja ezt is.
A lényeg. A MÁV már nem egy "cég". Hanem ami régen igazgatóságként működött azon belül, az most külön cég vagy cégcsoportként tevékenykedik.
Pontosabban a MÁV-Start és nem a "MÁV" rendelte meg az emeletes vasúti kocsikat.
A vaúti pályát és a személyszállítást is más üzemelteti. Amikor megjelent az igény a szállítókapacitás bővítésére, akkor a MÁV-Start (személyszállítás) a MÁV pályavasúttól rendelt egy tanulmányt 2016-ban, hogy hol tudnák üzemeltetni azokat az igényei szerint.
Például a felépítmények állapota, vagy az űr szelvény hol teszi azt lehetővé. Itt a Budapest - Balaton viszonylatról beszélünk. Akkor ahogy a cikk is írja megállapították, hogy az alagútban biztonsági okokból nem tudnak közlekedni ezek a szerelvények. Itt jön a kérdés, hogy "Mikor?", ahogy a cikk írója is felteszi kérdést. Jó magyar szokás szerint ki tudja.
Itt jegyzem meg, hogy a Déli Pályaudvar felújítása most fejeződik be. Az első ütemben tavaly októberben két hétre teljesen le volt zárva a forgalom elől. Például olyan karbantartást végeztek vágányokon, a váltókon, a forgalmat irányító biztosítóberendezéskeen, a felsővezeték-hálózaton, az alagút rézsűjén, a támfalakon amelyeket egyébként - a vasúti forgalom fentartása mellett - nem lehetett volna.
Hogy miért nem akkor végezték el a szükséges munkálatokat, amikor egyébként is az alagúton dolgoztak? Ráadásul el is ismerik, hogy már 2016-ban tudtak arról, hogy 3-4 éven belül forgalomba állnak majd ezek a szerelvények.
Ez van amikor nem gondolkoznak. Majd kevés pénzért újra nekifognak. Erős a gazdaság, elbírja ezt is.
Kazes☻18-06-2019 13:18:22 // 2825
Az észszerűség határain belül... tudoood, ha mérnökök irányíthatnának... Élni és élni hagyni... alapvető elv!
RomeoOne18-06-2019 13:12:59 // 2824
Nem értem mit szeretnél akkor. Ne költsünk semmit infrastruktúrára, hanem toldozgassuk-foldozgassuk, amíg teljesen el nem avul minden és össze nem omlik az egész?
Kazes☻18-06-2019 12:56:41 // 2823
Köszi. Nem sok mindenen változtatott. Plusz költségű szerelvényeket vásárolnak, ami plusz költséggel járó átalakításokat eredményez, hasonlóan a Combinokhoz és nyilván lehetne még hasonlókat sorolni... a lényeg, hogy jöhessenek - mehessenek a nokiásdobozok, legyen alagút-as attópályánk, meg sok stadion! : (
RomeoOne18-06-2019 08:09:28 // 2822
Előbb ezt a cikket olvasd el, mielőtt véleményt alkotsz a témában:
Tényleg olyan hülye a MÁV, hogy olyan vonatot vesz, ami nem fér el?
Tényleg olyan hülye a MÁV, hogy olyan vonatot vesz, ami nem fér el?
Kazes☻18-06-2019 01:07:36 // 2821
MÁV: Nem fér be mindenhova az emeletes vonat
Már megent ezek a fránya alagutak... miért erőltetik ezt nálunk annyira?! :-o
Már megent ezek a fránya alagutak... miért erőltetik ezt nálunk annyira?! :-o
Kazes☻14-06-2019 21:44:30 // 2820
Kazes☻13-06-2019 16:46:45 // 2819
Zsolt15508-06-2019 12:14:35 // 2818
Akkor Te az elsőt választottad. :-))
Aki meg leellenőrizte és átvette a munkát valamint befogadta és aláírta a számlát, hogy az kifizethető, az meg a másodikat.
Aki meg leellenőrizte és átvette a munkát valamint befogadta és aláírta a számlát, hogy az kifizethető, az meg a másodikat.
RomeoOne08-06-2019 11:46:50 // 2817
Szerintem nem jól gondolod, ez nem egy szubjektív dolog, hogy vagy így ítéled meg vagy úgy. A víznyelőnek az a feladata, hogy levezesse a vizet, nem az, hogy csili-vili maradjon. Persze, hogy ott gyűlik össze a szemét is, ezért kell a fenntartónak karbantartania, tisztítania időnként.
Zsolt15508-06-2019 10:08:33 // 2816
Ezt a munkát - is - kétféle módon lehet látni:
1, Ha engem kérdezel - vagy ahogy mi látjuk -, akkor ez pont olyan trehány és sz@r munka, mint a 2810-es képeden.
A víznyelő a funkcióját nem vagy csak részlegesen tölti be ezért felesleges pénzkidobás volt.
2, Viszont, ha arra vagy kiváncsi, hogy miként láttatják velünk a kivitelezők - vagy inkább a politikusok, mint mindent - akkor az a 2811-es hozzászólásomban van.
Akkor megérte erre a munkára a költségvetésből pénzt áldozni.
Mindenki eldöntheti melyik a "szimpatikusabb" a számára.
1, Ha engem kérdezel - vagy ahogy mi látjuk -, akkor ez pont olyan trehány és sz@r munka, mint a 2810-es képeden.
A víznyelő a funkcióját nem vagy csak részlegesen tölti be ezért felesleges pénzkidobás volt.
2, Viszont, ha arra vagy kiváncsi, hogy miként láttatják velünk a kivitelezők - vagy inkább a politikusok, mint mindent - akkor az a 2811-es hozzászólásomban van.
Akkor megérte erre a munkára a költségvetésből pénzt áldozni.
Mindenki eldöntheti melyik a "szimpatikusabb" a számára.
Kazes☻07-06-2019 21:18:12 // 2815
Zsolt15501-06-2019 13:06:23 // 2813
tenni = tenné :-))
Zsolt15501-06-2019 13:03:51 // 2812
Gondolom valami hasonló magyarázattal állna elő a kivitelező. :-DDDDD
Zsolt15501-06-2019 13:01:55 // 2811
Hibátlan, XXI.századi víznyelő elhelyezés. :-)))
Kifejezetten abból a célból helyezték magasabbra az útburkolat szintjénél, hogy az üledék ne kerülhessen a csatornahálozatba. :-)))
Ezáltal megelőzhető annak idő előtti eldugulása és elkerülhető az útburkolat felesleges bontása. Ami a környezet károsításával járna. Illetve nem elhanyagolható szempont az sem, hogy a környék közúti forgalmát, aránytalanul akadályozná ami torlódásokhoz vezetne és az ott lakókat feleslegesen tenni ki például a munkavégzéssel járó zajterhelésnek is. :-DDDD
Az üledéket meg később erre a célra speciálisan kialakított munkagéppel össze lehet takarítani. Ezzel - is - munkahelyeket lehet megmenteni.
:-DDDDDDDDDDDDD
Kifejezetten abból a célból helyezték magasabbra az útburkolat szintjénél, hogy az üledék ne kerülhessen a csatornahálozatba. :-)))
Ezáltal megelőzhető annak idő előtti eldugulása és elkerülhető az útburkolat felesleges bontása. Ami a környezet károsításával járna. Illetve nem elhanyagolható szempont az sem, hogy a környék közúti forgalmát, aránytalanul akadályozná ami torlódásokhoz vezetne és az ott lakókat feleslegesen tenni ki például a munkavégzéssel járó zajterhelésnek is. :-DDDD
Az üledéket meg később erre a célra speciálisan kialakított munkagéppel össze lehet takarítani. Ezzel - is - munkahelyeket lehet megmenteni.
:-DDDDDDDDDDDDD
Kazes☻31-05-2019 21:48:04 // 2810
Kazes☻29-05-2019 15:44:19 // 2809
Jó kis körforgalom. :)
Kazes☻24-05-2019 19:09:05 // 2808
Igen... itt meg fordítva... Ikarusz szétrúgva, Ganz szétrúgva és a többi... :( tovább nem is írom, mert már átmenne politizálásgyanúsba, azt meg nem akarom és nem is szeretem.
Zsolt15524-05-2019 18:32:52 // 2807
Azokat csak a kedvezőbb az adózás miatt hozzák ide. Ha tényleg komolyan gondolnák, akkor hazai gyártásba kellene gondolkodni. Akár autóbusz, akár teherautó, vagy vasúttal kapcsolatosan mozdony vagy egyéb gördülőállomány gyártása. A beszállítói hálozatnak is jót tenne. Ennek van múltja hazánkban.
Nézd meg a Koreaiakat. Megvettek bevált Toyota vagy Opel modelleket és azokkal kezdték. 20-30 év alatt fejlődtek is. Recept adott.
Nézd meg a Koreaiakat. Megvettek bevált Toyota vagy Opel modelleket és azokkal kezdték. 20-30 év alatt fejlődtek is. Recept adott.
Zsolt15524-05-2019 18:21:26 // 2806
Anno, hogy sajnáltuk az iskolában jobbágyokat mert a földesúr meg az egyház elvett 10-10%-ot a bevételéből és a maradék 80%-ból kellett megélnie. :-/
De ez már mas topicba való.
De ez már mas topicba való.
Kazes☻24-05-2019 10:57:04 // 2805
Azé' lehet, mer' lassan már mindenfelé autógyárak lesznek kicsiny hazánkban... és persze mind - mind nagy büszkén zöldmezős beruházás! :(
Kazes☻24-05-2019 10:55:30 // 2804
Jaaa... jó is, hogy mondod... akkor most már ezt is értem...
Nem lehetne inkább az ÁpolóNőket úgy megfizetni, mint a focistákat?
A focistáknak meg annyit adni, mint most az ÁpolóNőknek?
Meg ezt is...
:-o
Nem lehetne inkább az ÁpolóNőket úgy megfizetni, mint a focistákat?
A focistáknak meg annyit adni, mint most az ÁpolóNőknek?
Meg ezt is...
:-o
Zsolt15524-05-2019 10:47:40 // 2803
Viccen kívül néha az érzése az embernek, hogy a vezetők azt hiszik, hogy Budapest szigetre épült és csak oda lehet építkezni. Mintha máshol nem lehetne az országban.
Zsolt15524-05-2019 10:44:28 // 2802
Rosszul közelíted meg a kérdést! 🤔😁
Focimeccsre kell járni, nem fürdőbe. Ahhoz, hogy legyen pénzed jegyre vagy éves bérletre munkahely kell. Azt meg most építenek oda. Ennyi. 😅😅😅
Focimeccsre kell járni, nem fürdőbe. Ahhoz, hogy legyen pénzed jegyre vagy éves bérletre munkahely kell. Azt meg most építenek oda. Ennyi. 😅😅😅
Kazes☻23-05-2019 19:07:36 // 2801
A legszebb az egészben az, hogy itt a kerületben azt csiripelik a madarak, hogy ott, azon a hatalmas területen több helyen is találtak termálvizet, ami gyógyvíz is... és mennyivel jobb egy Campona, RTL Klub és majd ez a raktárbázis, mint egy remekbe szabott gyógyvizes termálfürdő, ahogy pl. Sárváron, vagy Eger stb.
tirex23-05-2019 18:42:35 // 2800
De Hollandban valószinűleg ott van ha zavarja a népet. Egyébként az autópályákon sok helyen van zümi a leállósdáv és a szélső sáv között. Sokat megyek rajta jó lenne valami zene. mondjuk egy dj.Tiesto szett! .))
RomeoOne23-05-2019 18:18:16 // 2799
A videók alapján ez nem lakott rész mellett van. Valahol azt találtam ,hogy Somogybabod közelében. Meg azt is, hogy ez nem biztos, hogy még a végleges helye.
tirex23-05-2019 18:05:47 // 2798
Mondjuk alapból nem lakott terület mellé tenném. Nem hinném hogy valaki elálmosodik míg átmegy a szomszéd faluba.
tirex23-05-2019 17:08:22 // 2796
Ez a zenélő út nagyon állat! :))
Zsolt15523-05-2019 16:50:53 // 2795
Ezen azt is értem, hogy ahol kitalálja valaki, hogy ide kell valami, akkor odateszik. Függetlenül attól, hogy az a környezetet (pl.közlekedés) mennyire terheli meg. Feleslegesen terhelnek meg olyan útvonalakat, amelyek az agglomerációból vagy oda ingázók miatt amúgy is zsúfolt.
Inkább például az M0 mellé – is - telepítenék.
Inkább például az M0 mellé – is - telepítenék.
Zsolt15523-05-2019 16:44:50 // 2794
Sem az időjárás függő munkakedv és azt, hogy nem tudja a balkéz mit csinál a jobb, nem csak hazai jelenség. A határidőket máshol sem tarják be.
De ami nálunk megy az katasztrófális. :-/
De ami nálunk megy az katasztrófális. :-/
Kazes☻23-05-2019 12:56:19 // 2793
Kazes☻21-05-2019 21:47:33 // 2791
Jó, hogy nem már kötelező...! :)))
RomeoOne21-05-2019 21:44:16 // 2790
Miért, ha van már pár év az ember háta mögött, akkor már nem trollkodhat? :D
Kazes☻21-05-2019 21:43:02 // 2789
Tudni éppen nem tudom, mert (ál?)szemérmesen nem írtad be a reglapodra, csak gondolom a reakcióidból. ;)
Kazes☻21-05-2019 21:41:16 // 2788
Na, persze... ha rossz idő van, nem dolgoznak, ha jó idő van, nem dolgoznak... remek! :)
Viszont... a rózsakerti vasúti átjárót meg fogják szüntetni, mert végre el fog (majd egyszer) készülni az aluljáró, hogy folyamatosan lehessen közlekedni a vasúti menetrendtől függetlenül. Na, most... kb. egy hónapja, vagy tán kettő is... le is bontották a szóban forgó átjáró fény és félkaros sorompóit. Kár volt. Korai volt. Hiába úgy volt tervezve. Irtózatos dugók, anyázás, balesetek stb. Mire rájöttek, hogy legalább egy, vagy inkább kettő (de még lehet, hogy több) hónap csúszás lesz az aluljárónál, így polgármesteri (ő lakossági) nyomásra visszaállították a sorompót, az eredeti átjáróban. Így most valamivel jobban lehet közlekedni, de mint említettem a 0-ásnál, itt is egy műszak (időjárástól függetlenül) dolgozik és tyúklépésben haladnak. És bár nem akarom előre temetni, de nem tűnik nagyon huszárosnak az új megoldás sem (gondolok itt egy baleset esetére), de majd egyszer csak meglátjuk, ha valamikor átadják.
Különben új hír, hogy az aluljáró egyik felén lévő körforgalomnál, a két vasút közé egy újabb raktárbázis fog épülni a Campona magasságában... ezért már ki is vágtak és irtottak kb. 15 hektár zöld területet... tehát meg fog növekedni a kamion és a terítőjáratú kisteherautók forgalma... még ez hiányzott... REMEK!
Viszont... a rózsakerti vasúti átjárót meg fogják szüntetni, mert végre el fog (majd egyszer) készülni az aluljáró, hogy folyamatosan lehessen közlekedni a vasúti menetrendtől függetlenül. Na, most... kb. egy hónapja, vagy tán kettő is... le is bontották a szóban forgó átjáró fény és félkaros sorompóit. Kár volt. Korai volt. Hiába úgy volt tervezve. Irtózatos dugók, anyázás, balesetek stb. Mire rájöttek, hogy legalább egy, vagy inkább kettő (de még lehet, hogy több) hónap csúszás lesz az aluljárónál, így polgármesteri (ő lakossági) nyomásra visszaállították a sorompót, az eredeti átjáróban. Így most valamivel jobban lehet közlekedni, de mint említettem a 0-ásnál, itt is egy műszak (időjárástól függetlenül) dolgozik és tyúklépésben haladnak. És bár nem akarom előre temetni, de nem tűnik nagyon huszárosnak az új megoldás sem (gondolok itt egy baleset esetére), de majd egyszer csak meglátjuk, ha valamikor átadják.
Különben új hír, hogy az aluljáró egyik felén lévő körforgalomnál, a két vasút közé egy újabb raktárbázis fog épülni a Campona magasságában... ezért már ki is vágtak és irtottak kb. 15 hektár zöld területet... tehát meg fog növekedni a kamion és a terítőjáratú kisteherautók forgalma... még ez hiányzott... REMEK!
RomeoOne21-05-2019 21:39:22 // 2787
Honnan tudod, hogy én mikor születtem? Nem vagyok én már azért annyira fiatal :D
RomeoOne21-05-2019 21:38:53 // 2786
Jó munkához idő kell :DDD
Zsolt15521-05-2019 21:29:06 // 2785
Viccen kívül, egyszerűen szánalmas amit csinálnak. :-(
Ráadásul ezzel a hozzáállással nem kis károkat okoznak máshol, másoknak. Meg a környezetnek.
Ráadásul ezzel a hozzáállással nem kis károkat okoznak máshol, másoknak. Meg a környezetnek.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
463
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?