
Forum >> Mo-i utak helyzete: elegem van!
Kazes☻02-08-2019 00:08:36 // 2848
Kau23-07-2019 13:12:05 // 2847
Kazes☻23-07-2019 11:52:44 // 2846
Zsolt15517-07-2019 22:23:59 // 2845
Zsolt15517-07-2019 19:00:58 // 2844
Szerencséje volt, hogy valaki nem csapkodta meg az arcát, mert megérdemelte volna.
Aztán az is lehet, hogy ahogy írtad lehet ez az első "MÁV Drive Thru" szolgáltatás. Magyar ember úgy van vele, hogy aki 3 méternél többet gyalogol az vagy hajléktalan vagy túrázik.
Aztán az is lehet, hogy ahogy írtad lehet ez az első "MÁV Drive Thru" szolgáltatás. Magyar ember úgy van vele, hogy aki 3 méternél többet gyalogol az vagy hajléktalan vagy túrázik.
MiszöszFőnök17-07-2019 15:25:57 // 2843
Zsolt15517-07-2019 13:22:26 // 2842
Kazes☻01-07-2019 19:59:10 // 2841
Na, jó... ezért van a farkasos póló... de azé' a napszemcsi is kéne nagyon! :D
Kau01-07-2019 19:07:17 // 2840
Gondoltam legyen valami szép is a képen :))))
Kazes☻01-07-2019 09:45:00 // 2839
Nyilván ez is a régi (középen) egy nyomvonalas útból lett később tessék-lássék módon kicsit kiszélesítve... jóvanazúgy, oszt ilyen lett. Sokfelé van ilyen sajna... : (
De te legalább jól mutatsz benne... meg a farkasos pólódban... csak a napszemcsi hiányzik! :)))
De te legalább jól mutatsz benne... meg a farkasos pólódban... csak a napszemcsi hiányzik! :)))
Zsolt15501-07-2019 07:57:24 // 2838
Ez már csak a nevében út. :-/
Kau30-06-2019 23:22:42 // 2837
Zsolt15529-06-2019 11:39:29 // 2835
Ha valaki úgy érzi, hogy a MÁV-Start nem pontos, akkor próbálja ki a DB (Deutsche Bahn) belföldi járatait.
Nincs különbség. Sőt.
Nincs különbség. Sőt.
Kazes☻27-06-2019 12:09:26 // 2834
Zsolt15518-06-2019 22:06:46 // 2833
Valahogy pedig meg kell oldani. Mit tudna tenni a MÁV-Start? Végtelenségig nem lehet szerelvényeket összekapcsolni, hogy kiszolgálják az igényeket. Illetve 5 percenként sem lehetne indítani azokat, mert az is káoszhoz vezetne. Ergo ha van ilyen, jármű, akkor azt kell igénybevenni. Örülni kell, hogy az emberek az autó helyett ezt választják. Az energia felhasználása egy utasra vetítve jó eséllyel kissebb, mint egy "egyszintes" Flirt-nek. Ez is környezetvédelem. :-)))
A vasútnak - vagy inkább a kötöttpályás közlekedési eszközöknek - az a "baja", hogy a pálya karbantartása és építése rögtön megjelenik és számokban azonnal kifejezhető. Rögtön mindenki a fejéhez kap, hogy milyen drága ez a vasút. Míg például egy új autóbusz vonalhoz, maximum a megállók kialakítását számolják. Mert a közút karbantartása, építése számszerűleg nem ott jelenik meg.
A vasútnak - vagy inkább a kötöttpályás közlekedési eszközöknek - az a "baja", hogy a pálya karbantartása és építése rögtön megjelenik és számokban azonnal kifejezhető. Rögtön mindenki a fejéhez kap, hogy milyen drága ez a vasút. Míg például egy új autóbusz vonalhoz, maximum a megállók kialakítását számolják. Mert a közút karbantartása, építése számszerűleg nem ott jelenik meg.
Kazes☻18-06-2019 21:58:10 // 2832
A Combinokhoz meg az egész mindenséget is át kellett építeni!
Kazes☻18-06-2019 21:55:48 // 2831
Nem csak felújították, hanem komplett újat építettek! A többivel teljesen egyetértek. :)
Zsolt15518-06-2019 21:52:52 // 2829
Ha már átépítés és CAF villamos. Nem csak a remízt, hanem a "Budai fonodó" miatt a villamos pálya egyrészét is átépítették 2015-ben.
Viszont a Clark Ádám tér alatti alagútban meredekebb lett a pálya, mint a villamosok űrszelvénye.
Így azokon a villamosokon amelyek azon a viszonylaton közlekednek, amelyik itt áthalad, azokon az életmentő pántot feljebb kellett szerelni, különben elakadtak volna a saját pályájukon.
[img1]
Bal oldali villamos ott közlekedik, míg a jobb oldali nem.
Viszont a Clark Ádám tér alatti alagútban meredekebb lett a pálya, mint a villamosok űrszelvénye.
Így azokon a villamosokon amelyek azon a viszonylaton közlekednek, amelyik itt áthalad, azokon az életmentő pántot feljebb kellett szerelni, különben elakadtak volna a saját pályájukon.
[img1]
Bal oldali villamos ott közlekedik, míg a jobb oldali nem.
Zsolt15518-06-2019 21:52:38 // 2828
Ha már átépítés és CAF villamos. Nem csak a remízt, hanem a "Budai fonodó" miatt a villamos pálya egyrészét is átépítették 2015-ben.
Viszont a Clark Ádám tér alatti alagútban meredekebb lett a pálya, mint a villamosok űrszelvénye.
Így azokon a villamosokon amelyek azon a viszonylaton közlekednek, amelyik itt áthalad, azokon az életmentő pántot feljebb kellett szerelni, különben elakadtak volna a saját pályájukon.

Bal oldali villamos ott közlekedik, míg a jobb oldali nem.
Viszont a Clark Ádám tér alatti alagútban meredekebb lett a pálya, mint a villamosok űrszelvénye.
Így azokon a villamosokon amelyek azon a viszonylaton közlekednek, amelyik itt áthalad, azokon az életmentő pántot feljebb kellett szerelni, különben elakadtak volna a saját pályájukon.

Bal oldali villamos ott közlekedik, míg a jobb oldali nem.
Zsolt15518-06-2019 21:29:50 // 2827
Az "ész" hiánya. Például, megrendelték a CAF villamosokat Spanyolországból, hogy az milyen jó lesz nekünk. Tehát új és nem éppen a piacon lévő, használt, más városok speciális igényei szerint gyártott járművekről beszélünk. Így - elvileg - ismertek voltak a villamosok méretei is. Ezért többek között 6 milliárd Forintért felújították a Albertfalván található Budafok kocsiszínt az újonnan érkező kocsik részére.
Csak sajnos az építészek vagy nem kapták meg a járművek méretei tartalmazó adatokat, vagy a számokat nem ismerték, mert a kocsiszínben a villamosok útjába tették a felsővezeték tartó oszlopokat. Egszerűen nem tudtak befordulni. Itt még az előtt át kellett építeni mindent, mielőtt egyetlen egy villamos is be tudott volna állni.
Csak sajnos az építészek vagy nem kapták meg a járművek méretei tartalmazó adatokat, vagy a számokat nem ismerték, mert a kocsiszínben a villamosok útjába tették a felsővezeték tartó oszlopokat. Egszerűen nem tudtak befordulni. Itt még az előtt át kellett építeni mindent, mielőtt egyetlen egy villamos is be tudott volna állni.
Zsolt15518-06-2019 21:15:03 // 2826
Igaz is, meg nem is.
A lényeg. A MÁV már nem egy "cég". Hanem ami régen igazgatóságként működött azon belül, az most külön cég vagy cégcsoportként tevékenykedik.
Pontosabban a MÁV-Start és nem a "MÁV" rendelte meg az emeletes vasúti kocsikat.
A vaúti pályát és a személyszállítást is más üzemelteti. Amikor megjelent az igény a szállítókapacitás bővítésére, akkor a MÁV-Start (személyszállítás) a MÁV pályavasúttól rendelt egy tanulmányt 2016-ban, hogy hol tudnák üzemeltetni azokat az igényei szerint.
Például a felépítmények állapota, vagy az űr szelvény hol teszi azt lehetővé. Itt a Budapest - Balaton viszonylatról beszélünk. Akkor ahogy a cikk is írja megállapították, hogy az alagútban biztonsági okokból nem tudnak közlekedni ezek a szerelvények. Itt jön a kérdés, hogy "Mikor?", ahogy a cikk írója is felteszi kérdést. Jó magyar szokás szerint ki tudja.
Itt jegyzem meg, hogy a Déli Pályaudvar felújítása most fejeződik be. Az első ütemben tavaly októberben két hétre teljesen le volt zárva a forgalom elől. Például olyan karbantartást végeztek vágányokon, a váltókon, a forgalmat irányító biztosítóberendezéskeen, a felsővezeték-hálózaton, az alagút rézsűjén, a támfalakon amelyeket egyébként - a vasúti forgalom fentartása mellett - nem lehetett volna.
Hogy miért nem akkor végezték el a szükséges munkálatokat, amikor egyébként is az alagúton dolgoztak? Ráadásul el is ismerik, hogy már 2016-ban tudtak arról, hogy 3-4 éven belül forgalomba állnak majd ezek a szerelvények.
Ez van amikor nem gondolkoznak. Majd kevés pénzért újra nekifognak. Erős a gazdaság, elbírja ezt is.
A lényeg. A MÁV már nem egy "cég". Hanem ami régen igazgatóságként működött azon belül, az most külön cég vagy cégcsoportként tevékenykedik.
Pontosabban a MÁV-Start és nem a "MÁV" rendelte meg az emeletes vasúti kocsikat.
A vaúti pályát és a személyszállítást is más üzemelteti. Amikor megjelent az igény a szállítókapacitás bővítésére, akkor a MÁV-Start (személyszállítás) a MÁV pályavasúttól rendelt egy tanulmányt 2016-ban, hogy hol tudnák üzemeltetni azokat az igényei szerint.
Például a felépítmények állapota, vagy az űr szelvény hol teszi azt lehetővé. Itt a Budapest - Balaton viszonylatról beszélünk. Akkor ahogy a cikk is írja megállapították, hogy az alagútban biztonsági okokból nem tudnak közlekedni ezek a szerelvények. Itt jön a kérdés, hogy "Mikor?", ahogy a cikk írója is felteszi kérdést. Jó magyar szokás szerint ki tudja.
Itt jegyzem meg, hogy a Déli Pályaudvar felújítása most fejeződik be. Az első ütemben tavaly októberben két hétre teljesen le volt zárva a forgalom elől. Például olyan karbantartást végeztek vágányokon, a váltókon, a forgalmat irányító biztosítóberendezéskeen, a felsővezeték-hálózaton, az alagút rézsűjén, a támfalakon amelyeket egyébként - a vasúti forgalom fentartása mellett - nem lehetett volna.
Hogy miért nem akkor végezték el a szükséges munkálatokat, amikor egyébként is az alagúton dolgoztak? Ráadásul el is ismerik, hogy már 2016-ban tudtak arról, hogy 3-4 éven belül forgalomba állnak majd ezek a szerelvények.
Ez van amikor nem gondolkoznak. Majd kevés pénzért újra nekifognak. Erős a gazdaság, elbírja ezt is.
Kazes☻18-06-2019 13:18:22 // 2825
Az észszerűség határain belül... tudoood, ha mérnökök irányíthatnának... Élni és élni hagyni... alapvető elv!
RomeoOne18-06-2019 13:12:59 // 2824
Nem értem mit szeretnél akkor. Ne költsünk semmit infrastruktúrára, hanem toldozgassuk-foldozgassuk, amíg teljesen el nem avul minden és össze nem omlik az egész?
Kazes☻18-06-2019 12:56:41 // 2823
Köszi. Nem sok mindenen változtatott. Plusz költségű szerelvényeket vásárolnak, ami plusz költséggel járó átalakításokat eredményez, hasonlóan a Combinokhoz és nyilván lehetne még hasonlókat sorolni... a lényeg, hogy jöhessenek - mehessenek a nokiásdobozok, legyen alagút-as attópályánk, meg sok stadion! : (
RomeoOne18-06-2019 08:09:28 // 2822
Előbb ezt a cikket olvasd el, mielőtt véleményt alkotsz a témában:
Tényleg olyan hülye a MÁV, hogy olyan vonatot vesz, ami nem fér el?
Tényleg olyan hülye a MÁV, hogy olyan vonatot vesz, ami nem fér el?
Kazes☻18-06-2019 01:07:36 // 2821
MÁV: Nem fér be mindenhova az emeletes vonat
Már megent ezek a fránya alagutak... miért erőltetik ezt nálunk annyira?! :-o
Már megent ezek a fránya alagutak... miért erőltetik ezt nálunk annyira?! :-o
Kazes☻14-06-2019 21:44:30 // 2820
Kazes☻13-06-2019 16:46:45 // 2819
Zsolt15508-06-2019 12:14:35 // 2818
Akkor Te az elsőt választottad. :-))
Aki meg leellenőrizte és átvette a munkát valamint befogadta és aláírta a számlát, hogy az kifizethető, az meg a másodikat.
Aki meg leellenőrizte és átvette a munkát valamint befogadta és aláírta a számlát, hogy az kifizethető, az meg a másodikat.
RomeoOne08-06-2019 11:46:50 // 2817
Szerintem nem jól gondolod, ez nem egy szubjektív dolog, hogy vagy így ítéled meg vagy úgy. A víznyelőnek az a feladata, hogy levezesse a vizet, nem az, hogy csili-vili maradjon. Persze, hogy ott gyűlik össze a szemét is, ezért kell a fenntartónak karbantartania, tisztítania időnként.
Zsolt15508-06-2019 10:08:33 // 2816
Ezt a munkát - is - kétféle módon lehet látni:
1, Ha engem kérdezel - vagy ahogy mi látjuk -, akkor ez pont olyan trehány és sz@r munka, mint a 2810-es képeden.
A víznyelő a funkcióját nem vagy csak részlegesen tölti be ezért felesleges pénzkidobás volt.
2, Viszont, ha arra vagy kiváncsi, hogy miként láttatják velünk a kivitelezők - vagy inkább a politikusok, mint mindent - akkor az a 2811-es hozzászólásomban van.
Akkor megérte erre a munkára a költségvetésből pénzt áldozni.
Mindenki eldöntheti melyik a "szimpatikusabb" a számára.
1, Ha engem kérdezel - vagy ahogy mi látjuk -, akkor ez pont olyan trehány és sz@r munka, mint a 2810-es képeden.
A víznyelő a funkcióját nem vagy csak részlegesen tölti be ezért felesleges pénzkidobás volt.
2, Viszont, ha arra vagy kiváncsi, hogy miként láttatják velünk a kivitelezők - vagy inkább a politikusok, mint mindent - akkor az a 2811-es hozzászólásomban van.
Akkor megérte erre a munkára a költségvetésből pénzt áldozni.
Mindenki eldöntheti melyik a "szimpatikusabb" a számára.
Kazes☻07-06-2019 21:18:12 // 2815
Zsolt15501-06-2019 13:06:23 // 2813
tenni = tenné :-))
Zsolt15501-06-2019 13:03:51 // 2812
Gondolom valami hasonló magyarázattal állna elő a kivitelező. :-DDDDD
Zsolt15501-06-2019 13:01:55 // 2811
Hibátlan, XXI.századi víznyelő elhelyezés. :-)))
Kifejezetten abból a célból helyezték magasabbra az útburkolat szintjénél, hogy az üledék ne kerülhessen a csatornahálozatba. :-)))
Ezáltal megelőzhető annak idő előtti eldugulása és elkerülhető az útburkolat felesleges bontása. Ami a környezet károsításával járna. Illetve nem elhanyagolható szempont az sem, hogy a környék közúti forgalmát, aránytalanul akadályozná ami torlódásokhoz vezetne és az ott lakókat feleslegesen tenni ki például a munkavégzéssel járó zajterhelésnek is. :-DDDD
Az üledéket meg később erre a célra speciálisan kialakított munkagéppel össze lehet takarítani. Ezzel - is - munkahelyeket lehet megmenteni.
:-DDDDDDDDDDDDD
Kifejezetten abból a célból helyezték magasabbra az útburkolat szintjénél, hogy az üledék ne kerülhessen a csatornahálozatba. :-)))
Ezáltal megelőzhető annak idő előtti eldugulása és elkerülhető az útburkolat felesleges bontása. Ami a környezet károsításával járna. Illetve nem elhanyagolható szempont az sem, hogy a környék közúti forgalmát, aránytalanul akadályozná ami torlódásokhoz vezetne és az ott lakókat feleslegesen tenni ki például a munkavégzéssel járó zajterhelésnek is. :-DDDD
Az üledéket meg később erre a célra speciálisan kialakított munkagéppel össze lehet takarítani. Ezzel - is - munkahelyeket lehet megmenteni.
:-DDDDDDDDDDDDD
Kazes☻31-05-2019 21:48:04 // 2810
Kazes☻29-05-2019 15:44:19 // 2809
Jó kis körforgalom. :)
Kazes☻24-05-2019 19:09:05 // 2808
Igen... itt meg fordítva... Ikarusz szétrúgva, Ganz szétrúgva és a többi... :( tovább nem is írom, mert már átmenne politizálásgyanúsba, azt meg nem akarom és nem is szeretem.
Zsolt15524-05-2019 18:32:52 // 2807
Azokat csak a kedvezőbb az adózás miatt hozzák ide. Ha tényleg komolyan gondolnák, akkor hazai gyártásba kellene gondolkodni. Akár autóbusz, akár teherautó, vagy vasúttal kapcsolatosan mozdony vagy egyéb gördülőállomány gyártása. A beszállítói hálozatnak is jót tenne. Ennek van múltja hazánkban.
Nézd meg a Koreaiakat. Megvettek bevált Toyota vagy Opel modelleket és azokkal kezdték. 20-30 év alatt fejlődtek is. Recept adott.
Nézd meg a Koreaiakat. Megvettek bevált Toyota vagy Opel modelleket és azokkal kezdték. 20-30 év alatt fejlődtek is. Recept adott.
Zsolt15524-05-2019 18:21:26 // 2806
Anno, hogy sajnáltuk az iskolában jobbágyokat mert a földesúr meg az egyház elvett 10-10%-ot a bevételéből és a maradék 80%-ból kellett megélnie. :-/
De ez már mas topicba való.
De ez már mas topicba való.
Kazes☻24-05-2019 10:57:04 // 2805
Azé' lehet, mer' lassan már mindenfelé autógyárak lesznek kicsiny hazánkban... és persze mind - mind nagy büszkén zöldmezős beruházás! :(
Kazes☻24-05-2019 10:55:30 // 2804
Jaaa... jó is, hogy mondod... akkor most már ezt is értem...
Nem lehetne inkább az ÁpolóNőket úgy megfizetni, mint a focistákat?
A focistáknak meg annyit adni, mint most az ÁpolóNőknek?
Meg ezt is...
:-o
Nem lehetne inkább az ÁpolóNőket úgy megfizetni, mint a focistákat?
A focistáknak meg annyit adni, mint most az ÁpolóNőknek?
Meg ezt is...
:-o
Zsolt15524-05-2019 10:47:40 // 2803
Viccen kívül néha az érzése az embernek, hogy a vezetők azt hiszik, hogy Budapest szigetre épült és csak oda lehet építkezni. Mintha máshol nem lehetne az országban.
Zsolt15524-05-2019 10:44:28 // 2802
Rosszul közelíted meg a kérdést! 🤔😁
Focimeccsre kell járni, nem fürdőbe. Ahhoz, hogy legyen pénzed jegyre vagy éves bérletre munkahely kell. Azt meg most építenek oda. Ennyi. 😅😅😅
Focimeccsre kell járni, nem fürdőbe. Ahhoz, hogy legyen pénzed jegyre vagy éves bérletre munkahely kell. Azt meg most építenek oda. Ennyi. 😅😅😅
Kazes☻23-05-2019 19:07:36 // 2801
A legszebb az egészben az, hogy itt a kerületben azt csiripelik a madarak, hogy ott, azon a hatalmas területen több helyen is találtak termálvizet, ami gyógyvíz is... és mennyivel jobb egy Campona, RTL Klub és majd ez a raktárbázis, mint egy remekbe szabott gyógyvizes termálfürdő, ahogy pl. Sárváron, vagy Eger stb.
tirex23-05-2019 18:42:35 // 2800
De Hollandban valószinűleg ott van ha zavarja a népet. Egyébként az autópályákon sok helyen van zümi a leállósdáv és a szélső sáv között. Sokat megyek rajta jó lenne valami zene. mondjuk egy dj.Tiesto szett! .))
RomeoOne23-05-2019 18:18:16 // 2799
A videók alapján ez nem lakott rész mellett van. Valahol azt találtam ,hogy Somogybabod közelében. Meg azt is, hogy ez nem biztos, hogy még a végleges helye.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
593
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?