Forum >> Szerelőműhely
Tom1228-04-2005 12:53:21 // 4642
Nekem volt hasonló gondom tavaly szeptember környékén. Csak nálam az volt elég "kellemetlen", hogy nem mindig ingadozott a fordulatszám. Néha alapjáraton, néha menet közben, ha épp nem volt benn sebesség. Azért írtam, ""-ben, hogy kellemetlen, mert igazából életveszélyes volt. Akkor "telt be a pohár", mikor egy hegyi szakaszon, dombról lefelé fulladt le, kb. 120-nál. Elég izgalmas volt, ugyanis egyszerre kanyar jön, szervó leáll... Megoldottam a helyzetet, de hazáig inkább állandóan volt benn valami sebesség. Az első utam aztán a szervizbe vezetett. Most nincs nálam a számla, hogy mit cseréltek, kb. 73k-t fizettem az biztos, de azóta semmi gond. ...persze lehet, hogy jól átvágtak, mert csak tisztítás volt, de majd legközelebb jobban oda figyelek!
a28-04-2005 12:31:09 // 4641
Szerintem folytószelepház-pillangószelep-alapjárati motor tisztítást igényel a szerkezet.
a28-04-2005 12:28:35 // 4640
Egyszerű magyarázata van: alapjárati motor mellett pillangószelepet is tisztítanak. Ha csak hullámzik az alapjárat, akkor az a pillangószelep tisztításával ált. elmúlik. Olyankor a pillangószelep nem tud rendesen visszazárni a kosztól, ami felgyülemlett a csőben.
Ha csak guruló autónál jelentkezik, az az alapjárati motor. Ugyanis az alapjárati motor az oxidáció és a kosz miatt nem érzi, hogy a fordulatszám eléri az alapjárat szintjét (ami guruló autónál kicsivel alacsonyabb, mint állónál), és ejti tovább a fordulatot a motor. Amikor már túl mélyre kerül (kb 500 rpm), a computer beleavatkozik, és ad egy gázfröccsöt, ami felnyomja a fordulatot egy pillanatra (kb 1500 rpm - lefulladás elleni védelem). Ha a kerekek megállnak, az alapjárati motor kicsivel magasabb alapjáratot állít, amit viszont már érzékel koszosan is, így ha a kocsi megáll, az alapjárati motor megfogja az alapjárat zuhanását, mielőtt a computer beleavatkozna.
a28-04-2005 12:21:53 // 4639
"...az alapj. moci csak egy tisztítást bír ki következő alkalommal már cserélni kell..."
Ez nem igaz. Tapasztalatból mondom.
TtK28-04-2005 11:29:29 // 4638
Banya:
Milyen műszerrel mérted? Lehet, hogy a 3 Megaohm már túl van a méréshatáron, azért mutat szakadást. Az is lehet, hogy már nincs elég kakaó a multiméter elemében és nem tud elég áramot átnyomni a mérendő ellenálláson.
mikey28-04-2005 11:11:06 // 4637
sziasztok, nagy kerdesem lenne: vennek egy kerekort de a csavar 156-on volt, nekem meg 145-om van. kompatibilisek ezek?
kertecs28-04-2005 10:55:58 // 4636
Az első kérdésre kerestem a választ : ))
Stee14628-04-2005 10:16:24 // 4635
Hali!
Pontosan nem tudom mire keresed a magyarázatot. :)
Ha azt kérdezed, hogy miért csak egyszer lehet tísztítani(utána rendszerint kuka) azt nem tudom. Én személy szerint kőhülye vagyok hozzá, Szamosiék mondták hogy ez a tapaszttalat. Elég nagy multjuk van a szakmában, tehát hiszek nekik.
Ha pedig azt kérdezed, hogy miért javul meg az alapjárat a tisztítástól, na ezt végképp nem tudom. :)))))
SzJ28-04-2005 09:48:09 // 4634
Nekem a 33-on volt két relé is, egy-egy bíztosítékkal. meg kellene keresni a reléket, mert az kapcsolja a feszt a kompresszornak.
pb_28-04-2005 09:48:06 // 4633
Igen, ha gyors választ akarsz, akkor műszerek.
wwwSentinelwww28-04-2005 09:25:36 // 4632
Na ez tuti nem fog menni. V6 om vam, nyomom neki, fura ha nem eszik sokat :) Mondjuk amikor Debrecent megjártam Légtömegmérő nélkül ( le volt esve a kábel ) azt megéreztem de azt is csak napok múlva :))))))))
pb_28-04-2005 09:10:54 // 4631
Mondjuk a fogyasztásból.
wwwSentinelwww28-04-2005 08:58:07 // 4630
Köszi a próbálkozásokat, viszont egy dolgot nem értek. Voltam két klímásnál is. Megnézte, még volt benne kevés gáz, azt mondta arra elég hogy feltöltsék de lehűteni nem fog már, sziszegett amikor benyomta a szelepet, szóval van még egy kevés benne. Namost, a "szakember" azt mondta hogy nem tudja feltölteni a klímát mert nem indul be és nem tudja beszívni a gázt. Ha ez igy lenne, akkor igen érdekes paradoxonnal lenne dolgunk. Egy ismerősöm mondta, hogy a kocsijában a klíma nem ment. Egy csomó szerelőhöz elvitte, majd végül egy emberke rájött, hogy azért nem kapcsol be mert nem volt benne gáz és semmi baja sem volt, tehát lehet benne ráció. Holnap viszem a szerelőhöz, ugyis légszűrőcserém lesz, meglátjuk hogy testkábel vagy valami más. Még valami. Ugy gondolom hogy rossz a lambdaszondám, viszont, amig nem volt bedugva, addig 1200 volt az alapjárat, most már normális, és nem is ingadozik, bár a laptop mutatta, hogy nem frankó vele valami, igaz csak annyit, hogy nem megy rendesen, de ez talán lehet más dologtól is. Van otthon még egy szondám, ha bekötöm, és megy, honnan jövök rá hogy ez frankón működik? Csak diag progi vagy máshonnan is lehet?
Scott28-04-2005 08:17:45 // 4629
Ha nem kapcsol be a kompresszor, az közel sem biztos, hogy azért mert nem kap feszt, ez túl egyszerű lenne :)) Minden klíma rendszerben van egy nyomás érzékelő, ami arra szolgál, hogy ha nincs elég nyomás a rendszerben ( azaz nincs elég gáz ), akkor nem ad jelet a kompresszor felé, ergo nem kapcsol be. Ez azért van kitalálva, hogy ne menjen tönkre a kompresszor ( gáz nélkül nem illik járatni ) .
kertecs28-04-2005 08:15:19 // 4628
Hello!
"az alapj. moci csak egy tisztítást bír ki"
Erre magyarázat is van? Kiváncsi vagyok, mert épp valamelyik héten szedtem le az alapjárati motortomat (1.8 TS 16V) és próbáltam kipucolni. Szerintem sikerült valamit elérni, mert előtte néha lesett a fordulat 500 körülre ha motorféknél leléptem a kuplungról.
Ez most szeritem megjavult.
perdix15528-04-2005 07:17:06 // 4627
Tavaly az egész klímarendszert újítattam fel. Külön szerelőbrigád a klímakompresszor leszereléséhez és külön emberke annak szétszedéséhez és összerakásához. majd újra a szerelőkhőz vissza.... Ami hibatípust viszont leírsz, az nekem ismerős, mert feljavítás után előjőtt, még mérges is voltam, hogy mrgin vmi besz@rt. Szvsz a köv: Ha van fűtés, ill. alaphűtés, de nem kattanik, akkor a kompresszorhoz nem ér el az áram, amit le írtál, illetve a testkábel, a negatív kábel leszakadhatott, vagy kijöhetett a helyéről. Erre nagy az esély, mert azon a részen igen meleg van, a kábel a forrósodástól megkeményedik és egy idő után a rögzítési ponttól elválik. Nehezen lehet hozzáférni, de nálunk is ügyes szerelő esetleg tükör segítségével visszatudja fogatni. Szvsz én erre gyanakodnék...
Stee14628-04-2005 06:54:56 // 4626
Tegnap előtt voltam Szamosi mesternél ugyan ilyen problémával.
Az ingadozást az LMM, vagy az alapjárati moci okozhatja esetleg mindkettő.
Ha kitsztítják ezeket a cuccokat akkor elvileg megszűnik az ingadozás. Viszont az alapj. moci csak egy tisztítást bír ki következő alkalommal már cserélni kell(kb.50e huf). Tehát érdemes várni az első tisztítással, ha nem fullad le a motor és nem okoz különösebb problémát. Nekem is azt ajánlották, hogy menjek vele addig amíg nem kezd fulladozni alapjáraton és akkor majd kitakarítják. (nálam egyenlőre csak időnként ingadozik és akkor sem fullad le)
Persze ez a spórolósabb megoldás, azt is meg lehet csinálni, hogy kicserélteted az említett cuccokat újra(100e+ Ft.) és végleg megoldódik a probléma.
Robi28-04-2005 01:02:47 // 4625
A számom fent van az oldalamon, de ha külön kéred, szívesen elküldöm mailben is. :PPP
Az időponttal kapcsolatban: egyeztess Pacoval, hogy neki mennyire rossz a vasárnap. Ha nagyon, akkor szombaton délelőtt csináljuk a te gépedet, délután Pacoét. Persze csak ha megfelel. ;)
Bandita28-04-2005 00:02:47 // 4624
Talán a szonda nem szól bele annyit mint az alapjárati motor, aminek esetleg most lett véres a nyaka?
Danibá27-04-2005 23:53:42 // 4623
Segítsetek!!
Most volt cserélve a lamda szondám és a főtengelyjeladóm, (meg gyertya és vezérműszíj + görgők is). A szonda és a jeladó hibáját a számítógépes teszt jelezte. Kb 600 km-t mentem a csere óta és alapjáraton egyre sűrűben ingadozik a fordulatszám 500 és 1500 között, ütemesen és gyorsan. Ilyenkor ha leveszem a gyújtást, majd újra visszateszem akkor általában jó lesz, vagy ha elindulok akkor is stabil marad, de megállásnál alapjáraton újra ingadozik. egyre sűrűbben van. Szerintetek?? Rossz a szondám?
Akinek van ötlete eldobja a dani@vodafone.hu-ra is!! Help me!! :)
Barni14727-04-2005 23:08:21 // 4622
Akkor ezt nem értem, 30 fokon miért mutat szakadást, ha táblázat szerint mérnem kellene valamit?
Barni14727-04-2005 23:06:55 // 4621
Táblázatom az nincs, de ha jól tudom max 1V fesz jelet adhat a jel kábelen.
Nekem először nyomáspróbáztak, kiderült hogy törött a cső. Kicseréltem, nyomáspróba megint, töltés+festés, próbaüzem. A kutya nem kérdezte kapcsol-e?
W27-04-2005 22:57:52 // 4620
Apropo... lambda szondara nincs ilyen tablazatod? 155 V6-hoz
W27-04-2005 22:56:25 // 4619
Szoval ha nincs nyomas nincs kapcsolas... na ezt nem tudtam. De ugy viszont nem tudjak tolteni ha nem kapcsol be :) Akkor most mi van? Egyebkent a homersekletmeronel nem rendellenes ez a mukodes...
Barni14727-04-2005 22:51:38 // 4618
Barni14727-04-2005 22:33:20 // 4617
Ha felakarod töltetni, akkor valószínű elillant a gáz belőle. Van a rendszerben nyomásérzékelő, ha nincs nyomás nincs kapcsolás sem. Fordulj klímaszerelőhöz. Vagy ahol töltetni akartad.
Eddig jó volt?
wwwSentinelwww27-04-2005 22:24:05 // 4616
Sziasztok, ha valaki ért a 155 ben lévő klímákhoz, akkor segíthetne egy kicsit. A helyzet az hogy fel akarom töltetni, de nem kapcsol be. Néztük és a klímához nem jut el a 12 volt. nem tud valaki segíteni hogy mégis hol kellene mérni, ill honnan, vagy hogy mi lehet még a rossz. Tehát, nem kapcsol be, az alap fűtés, hűtés megy, de nincs nagy kattanás :) Előre is köszi. ( kapcsolási rajzok is jól jönnének)
bb1827-04-2005 18:24:15 // 4615
paulovics tibor tel: 257-1348 ( bp ) ha kell elküldi. ha meg nincs, havonta megy olaszo.ba áruért.
Majom27-04-2005 16:15:28 // 4614
146-osban levo legmennyisegmerot milyen autokba epitenek meg be? Esetleg bontot tud valaki? A bolti ar megfizethetetlen 97ezer penz!
Thomika27-04-2005 16:12:05 // 4613
De ha mégsem megoldható a vas. akkor megpróbálom a szombatot, de sajna akkor elég kevés időm lenne...kora délután már program van.. :(
Thomika27-04-2005 16:07:06 // 4612
Robi:
Nekem sajna a vasárnap lenne jobb, írtad,hogy Neked elvben jó az is...Mailben megírhatnád a számod, és akkor fel tudlak hívni egyztetés céljából :)
beeep14627-04-2005 15:21:49 // 4611
Csatlakoznék az előttem szólóhoz. És még annyit, hogy milyen károk keletkezhetnek, ha valaki olyan balf**sz, hogy nem veszi észre.. :-))
uaz146ti (kispali kisebbik fia)27-04-2005 15:19:59 // 4610
Sziasztok!!
Lenne egy kérdésem a nagyérdemühöz!
uno.: honnan lehet megállapítani a vezérlésmódosítóról hogy rossz (dizeles hangon kívül)
Köszesz UAZ 146TI
bb1827-04-2005 07:52:50 // 4609
namostankérem. lehet az is, hogy kivülről jo ill. nem rossz a gertya de belül a zavrszürő szét van égve. megnézték ugy is hogy uj gyertyával ? esetleg a kábelek ? sötétben beinditva némelyik egész szépen világit.
Schwartz26-04-2005 23:23:39 // 4608
Oksa, ledumáltuk:)))
Szegi26-04-2005 23:15:28 // 4607
Kiegyezhetünk egy döntetlenben :)
Schwartz26-04-2005 23:00:28 // 4606
Legyen Neked igazad, George-al, én csak azt mondom, amit én hallottam. :)
De csak azé, hogy kötözködjek, én el tudok képzelni olyan verziót is, hogy ha teszem azt befolyt 1 deci víz a gyertyákhoz, akkor annak időre van szüksége, hogy elpárologjon onnan. Tehát a párolgás nem pillanatok alatt következik be és addig, amíg vízben áll a gyertya, addig rozsdásodik is rendesen. Aztán egyszer megadja magát.
A sztorit azért írtam le, mert baromira örültem, hogy csak gyertyacsere lett a dologból a katalizátor helyett. A másik pedig, hogy nem kell bepánikolni, mint én tettem, mert lehet, hogy a megoldás sokkal egyszerűbb, mint az ember azt gondolná:))
Robi26-04-2005 22:24:43 // 4605
OK. Akkor szombat megcélozva.
Paco26-04-2005 22:23:11 // 4604
Ha lehet akkor szombat. Vasárnap már lesz gyerekem, de ha mégsem akkor is el tudok menni...
Robi26-04-2005 22:06:20 // 4603
Konzultálni kellene Pacoval, nekem elvileg szombat és vasárnap is jó.
lorinnyu26-04-2005 22:01:09 // 4602
Szia mi volt veled eddig eltüntél?
Nekem van 145 manual cd-m ha érdekel összefuthatunk!
csáo
Tedi26-04-2005 21:25:31 // 4601
Én megcsinálnám, de 2 napja a márkaszervízben van. Megnézték, nincs benne víz, a gyertyák jók, és állítólag a kondikat is megnézték. Most sem tudják, hogy mi a baja. Kompresszió van, benyát kap. Azzal húztak fel nagyon, hogy szerintük előfordulhat az is, hogy ugrott egy fogat a szíj és azért nem jó. De akkor a többi miért tökéletes?
Nemérteméneztet :(((
GEORGE26-04-2005 21:12:19 // 4600
Vedd le a fedelet itasd ki a vizet és akkor jó lessz!!!! Jártam már én is így!
GEORGE26-04-2005 21:11:08 // 4599
Hát lehet ám már ea gyertyák voltak mocskosul elfogyva! Nem árt a szerviz periodust betartani akkor megkiméled magad ezektől és az idegeskedéstől.
Szerintem és hangsúlyozom szerintem ha a víz befolyik az akkor el is fog onnan párologni!!! de ugyan az a víz biztos nem kondenzálodik vissza!!!!!!!!
De most majd tapasztalni fogod ha a gyertyacsere után majd megint csinálja akkor viszont beázik de akkor is már"új" víz lessz ott:-))))))
Szegi26-04-2005 21:04:30 // 4598
Ilyen nincs!Ha be tud folyni,akkor el is tud párologni :)
Schwartz26-04-2005 17:53:13 // 4597
Éppen most jöttem haza a szervízből, mert pár napja az én gépem is kísértetiesen hasonló jelenséggel küszködött, mint a tied.
Mióta megvettem a gépet -másfél éve!- én sem mostam le a motort. Tehát a beázás problémáját én is elvetettem az elején. A traktorszerű hang és a hideg motorral való induláskor hallható fémes, pattogó hang a katalizátor felől arra engedett következtetni, hogy vmi nem okés a katalizátorral. Ehhez jött még, hogy az autóm siralmasan lassan gyorsult, illetve pár mp. fáziskéséssel, továbbá rohamosan megnőtt benzinfogyasztás is. Magamban elkönyveltem, hogy új katalizátorra van szükségem, mert a mostani vagy szétolvadt, vagy eldugult, vagy mittudom én. Szerencsére nem ez volt a gond, mint az ma délután kiderült.
Be volt ázva két gyertyám, közölte a ficak a szervízben. Kicserélte mind a nyócat és ma délután úgy jöttem haza melóból, mintha szárnya nőtt volna a gépnek:)
Ekkor villant be az agyamba a verda csili-vili motortere a vásárlás napján... Tehát másfél év után is lehetséges, hogy megmarad a víz a gyertyák körüli mélyedésben! A srác szerint kondenz formájában mindig visszafolyik, hiába párolog a motor hőjétől.
Megkíméltem volna magam mindettől, ha előírás szerint 100.000 kilométer után új gyertyákat rakatok be, mint ahogy azt tanácsolja a szervízkönyv is.
Thomika26-04-2005 12:24:10 // 4596
Azbizajóvónatezsvírem! :)))
Tényleg jól jönne a segítség,nem hinném,hogy egyedül ki tudnám operálni az egészet...ill rombolni könnyű,majd visszaintegrálni az ajtóba lesz nehezebb!
Szóljatok, hogy mikor érnétek rá, és akkor egy napot rászánva több járgányon is tudunk ügyködni vmit!
Gordon26-04-2005 11:07:09 // 4595
Őt szeretném megvenni... tud róla valaki bármit is?
Gordon26-04-2005 10:21:51 // 4594
Keresek 2.5 V6 motort, max 40-50ezer km-el! Valamint eladó az én 1.6 16V TS-em, jelenleg 40ezer km-el!
gyugya26-04-2005 09:23:21 // 4593
Régebben nekem is nyikorgott a jobb első ajtó, a felső zsanérnál az ajtón lévő hegesztés el volt törve. Ki lett hegesztve és nem nyikorgott tovább.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
461
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?