Forum >> Szerelőműhely

Peti156Sw27-06-2014 22:59:21 // 48786
A holtjáték után kezdődik a recsegő hang, viszont teljesen benyomva nem recseg, csak ciceg. A főtengely szíjtárcsának nincs hangja (még) . Remélem csak a kinyomó csapágy lesz az, és megúszom egy kuplung szettel. Ha nem muszáj, nem vennék lendkereket. Amúgy csak kuplunggal, gáz nélkül normálisan elindul, csak recseg.
Csekesz27-06-2014 12:44:59 // 48785
Nagyon szépen köszönöm, Sikerült vennem egyet, kicsit ereszt a szervóm, és elég drága a felújítás+ki be szerelés...
Fairlane27-06-2014 10:56:25 // 48784
A ciccegés vagy a reccsenés a kérdés? :D
Ha benyomod a pedált elhallgat?
Talán a kinyomócsapágy a kuplungban...

Nekem a főtengely végi gumibetétes szíjtárcsa ciccegett így, de annak nemsok köze van a kuplungnyomkodáshoz.
Peti156Sw27-06-2014 02:40:46 // 48783
Jó ez a táblázat, már csak azért is, mert jó páran nem hitték el nekem még annó, hogy a 2.4-be 3,1L hajtóműolaj megy! :)
Peti156Sw27-06-2014 01:33:16 // 48782
Peti156Sw27-06-2014 01:26:45 // 48781
Valkainek volt hasonló gondja? https://www.youtube.com/watch?v=rlfji0rm9Ws
Kuplung, vagy kettős tömegű lendkerék?
GTPeti26-06-2014 14:57:48 // 48780
Így megy ez: Lásd harmadik link. ;)
GTPeti26-06-2014 14:54:15 // 48779
Dexron II-es, vagy pontosabban Tutela GI/A.
Tessék itt egy táblázat, minden adattal.
(Ismétlem magam, de egy ilyen adatot tényleg nagyon egyszerű a neten megtalálni. No mind1.)
Csekesz26-06-2014 14:35:57 // 48778
Sziasztok!

Milyen szervóolaj kell a kocsikámba? 2002-es 2.4JTD 156-os :)
Zoli8525-06-2014 22:34:19 // 48777
Koszi a valaszt! Arra a hovedo lemezre gondolsz ami lenn van a kipufogonal a kocsi alatt. Mondjuk ebbe a csorgesbe az a fura hogy kb 1 km mulva elmulik.
Donald25-06-2014 20:13:21 // 48776
nezzetek meg azt a vacak hövedö lemezt a kipufogonal. Nalam a 147 nel az volt...
Zoli8525-06-2014 18:38:26 // 48775
Hali! Egyik ismerosomnek 156 1.6 tsparkja van. A problema a kovetkezo. Ha beinditja a kocsit hidegen semmi csorges nem hallhato. Amikor viszont elindul alacsony fordulaton csorgo hang hallhato, zorges jellegu hang. Mi a fene lehet. A kocsi motorjaban mar mindent kicsereltek vezerles tokek stb. Ja es a legfontisabb ha megy egy km-t akkor ez a hang megszunik. Mr rengeteget neztuk hallgattuk mi lehet.

A jelenleg csak 1400 es 1700 rpm kozott jelentkezik.
En a katalizatorra gondolok.
swan22-06-2014 22:44:16 // 48774
Tudja valaki, hogy hol lehet biztosító gyűrűt fenni a féltengely kerékoldali végére? Néztem autósboltba kicsibe, nagyba, meg jó pár csavar és kötőelem boltba. Mindenhol mutattak vagy 1000 fajta seeger gyűrűt de ilyet sehol nem láttak
GTVili22-06-2014 09:04:36 // 48773
Próbáld meg nála....

http://www.novothauto.hu/
Pisti130022-06-2014 07:33:43 // 48772
Ha jol gondolom akkor kb ilyennek kell lennie:

De az enyem ilyen:

Mi lehet a gond?
-szivattyu es motor cserelve
-olaj cserelve es kiprobalva dex3-al is (tutellaval a kuplungcsusztatas szarakodik, dex3-al a nyomas esik mindig 30bar ala)
-selespeed rendszer kitakaritva es kontaktjavitva
-nyomastarto ujra cserelve


Hibaleiras:
DEX3: tokeletesen mukodik de mar meleg olajnal (60fok felett) neha elveszti a nyomast, ilyenkor megy a szivattyu de hiaba dolgozik a nyomas leesik. Ilyenkor ha leallitom a motort es torlok egy hibat ujra mukodik a rendszer egy darabig. Van hogy par ezer kilometerig hibatlan van hogy percenkent megall. (30bar alatt letilt a vezerles es torolni kell a hibat higy ujra induljon a rendszer)

TUTELLA: szinten tokeletesen mukodik a rendszer valameddig. Itt nem tapasztaltam hogy koze lenne az olajhomersekletnek a mukodeshez. A hiba annyi hogy ha olyanja van (teljesen veletlenszeruen) akkor elfelejti benyomni a kuplungot vagy eppen kiengedni. Ez kinos tud lenni mert vagy lefullad a kocsi vagy hiaba van egyesbe nem indul el csak a motor porog. Van hogy ezt kombinalja es hogy viszonylag normalisan indul csak mint valami tanulovezeto aki ugral a kuplungon.

Valakinek van barmi hasznalhato otlete? Vagy esetleg segit megjavitani?
Vagy valakinek komplett elado selespeed egysege?
Most ugy erzem hogy vagy eladom az egesz kocsit mert 2honap alatt kb2000km-t mentem vele. K... Sok idom es penzem rament...
Es a legjobb: minel tobbet megyek vele annal tobb hibat produkal:
-legtomegmero (ha lehuztam tokeletes volt az alapjarat, vettem bele ujat most jobb az alapjarat mint volt de nem az igazi)
-lambdaszondak (parszor dobott hiabkodot rajuk, de az utobbi idoben semmi)
-gyujtaskimaradas fokent hidegen ( valoszinuleg a tps szarakodasa miatt van)
-tps es gazpedalpotmeter (ingadozik az alapjarat mert remeg a pillangoszelep es diaggal latszik hogy a 2 gazpedalpoti nincs szinkronban. Est a tps reset valamelyest tudja kompenzalni de nam az igazi. Most vagy a pillangoszelep cserejevel kezdem vagy a gazpedal potival vagy mind a 2vel...
-melegedes: azt hallottam hogy kb 90fokosnak kell lennie a motornak uzemmelegen. Nalam ez ora szerint 95, ecu szerint 93. Van hogy 97 es visszahut 87ig. Ezzel meg nincs bajom de a venti egyes fokozaton nem akar menni, hanem egybol 2en indul. Egy kulfoldi forumon olvastam hogy a klimas jtseknel az elso fokozatot a klima hasznalja. Szoval ez sem tunik nagy gondnak.

Kb ennyi jut eszembe:)
Segitsetek:)))
Pisti130022-06-2014 07:09:50 // 48771
Sziasztok!

Legyszi segitsetek!
Valaki csinaljon nekem egy selespeed hidraulikus kor nyomas diagrammot beinditva alapjaraton.
Koszi!
Piritu - 1.000.00021-06-2014 21:48:47 // 48770
Hát ez a macsek meg hogy került a rugóba?
Pisti130020-06-2014 22:24:15 // 48769
Kitakaritottam, de ami feltunt hogy a pillangoszelep minden allasban remeg egy kicsit. Gondolom ez nem termeszetes...
dev16620-06-2014 15:56:53 // 48768
fojtószelep körül minden rendben? alapjárati motor?
Pisti130020-06-2014 15:49:25 // 48767
Mivel tovabbra is ingadozik az alapjaratom ezert nem stabil a jel. Vagy mit nevezunk stabilnak? 5kg/h ugral ahogy az alapjarat is ingadozik.
Mitol ingadozhat meg ? Falsot nem sziv, gyertyak jok, hibat nem dob, lmm ha minden igaz jo, a lambdak is jonak tunnek.
Meg az elozo lmm-el mikor lehuztam rola az lmm csatit akkor kozel egyenletes lett. Most is kozel egyenletes az elozohoz kepest de kb csodat vartam:)
dev16620-06-2014 11:49:39 // 48766
bocsesz, most látom, h JTS. amúgy meg köszi az infót!
WarbiRunner (Gyuri)20-06-2014 11:15:53 // 48765
A szívó benzinesnél nem biztos hogy lesz desired intake air q, mert minek :-)
NIncs elvárt érték, egyszerűen a LMM által mérthez adagolja a benzint megfelelő arányban.
A dízelnél sem elvárt érték valójában! A desired air q funkciója az EGR szabályzás.
Az EGR addig nyithat, amíg a desired értéket el nem éri a levegőmennyiség. Ha ez alá esik, bezár az egr. Mivel fordulatszámtól, gázolaj mennyiségtől is függ, nem fogja követni a beszívott érték az "elvártat".
Pl 3000 fölött az elvárt érték 1300mg/i-re ugrik és ott is marad. Sokáig én is aggódtam, hogy ha ennyi az elvárt levegő, akkor nekem miért csak 950mg/i a valós? Egyszerű a megoldás. Jó nagy elvárt érték van beprogramozva az ECU-ba 3000 felett, így biztosítja, hogy ott már semmilyen körülmények között se nyisson az egr. Hiszen nem tud 1300mg/i fölé kerülni a valós levegő sehogyan sem.
dev16620-06-2014 10:39:43 // 48764
intake air quantity és desired intake air quantity neveken futnak. ha csak a mért értéket találod, akkor alapjáraton nézd meg, h stabil-e a jel.
Pisti130020-06-2014 07:23:15 // 48763
Csak mért értéket találok Kg/h-ban, vártat nem.
gagaracer20-06-2014 06:37:28 // 48762
Üdv!Tudna nekem valaki 1.4 Twinspark vezérlés lefogató sablonról egy műszaki rajzot küldeni? Le szeretném gyártatni ezért kellenének a méretek
dev16619-06-2014 22:52:56 // 48761
FES/MES, hasonlítsd össze a mért és várt beszívott levegőmennyiség (intake air quantity) időfüggvényeit alapjáraton és fordulaton is. ha a két görbe fedi egymást kis hibával, akkor majdnem biztos, h jól mér az LMM.

Az alapjárati ingadozáshoz valószínűleg nincs köze az LMM-nek.
Zsombor19-06-2014 22:48:19 // 48760
Ilyet láttatok már közelről? Az OK, hogy drága, de jó is valamire? :)
http://www.homasita.hu/product/8001498
Pisti130019-06-2014 06:23:15 // 48759
Honnan lehet tudni hogy egy legtomegmero jo vagy sem?
Eddig egy noname valami volt benne amire hibakat is dobott neha es hihetetlen ertekeket mutatott. Most vettem bele egy bosch-t ami ha minden igaz belevalo de az alapjarati ingadozas nem szunt meg. De ha lehuzom a legtomegmerot akkor majdnem teljesen kismul. Ugy kb 20 rpm ingadozas van benne...
Pisti130019-06-2014 06:19:50 // 48758
Sziasztok!

Selespeednel uresben alapjaraton jaratva ez a hidraulikus kor nyomas normalis?


Es a motor alapjaratanak ennel simabbnak kene lennie ugy gondolom:
9Pitta919-06-2014 00:06:48 // 48757
Sziasztok!
Lenne egy kis problémám. Mikor kicsit lendületesebben indulok vagy erősebben fékezek erős koppanó hangot hallok bal elölről (néha jobbról is). Lengő karra gyanakodok vagy torony csapágyra. Voltam vele szerelőnél, megrángatta a futóművet de nem tudta megmondani mi a probléma, mert azzal érvelt hogy nagyon feszes a futómű. A stabilizátorrúd szilentjei már csere érettek, de annak nem ilyen hangja van. A szerelő azt mondta a stabpálcák és a kormány gömbfejek még jók.
Esetleg valakinek ötlet?????
Előre is köszi.
swan18-06-2014 22:29:32 // 48756
Továbbra is a féltengellyel kűzdök! Ma volt kis időm és nekiestem.Pontosabban estem volna de a féltengely végén az anyához nem jó a dugókulcs :( Szereztem 36-os dugókulcsot most már a második van nálam. De egyszerűen nem akar felmenni. Olyan mintha a külső átmérője nagyobb lenne. Most jut eszembe hogy tolómérővel nem mértem rá de mi más oka lehet???
milyen fejjel lehet hozzáférni? kb jó ha 1-2mm-t rácsúszi. Kalapálni nem nagyon mertem mert nem enyém a szerszám
Lali7518-06-2014 18:34:11 // 48755
Üdv!Valaki találkozott már lambda integrátor hibával?Gyakorlatias része érdekelne!
gagaracer18-06-2014 18:32:27 // 48754
Hali!Vezérléscseréhez szükséges alkatrészekhez(vezérlésmódosítóval együtt) hol lehet legjobb áron hozzájutni?145 1.4 TS-hez kellene ,más téma..Becsöröghet amiatt a motor kis fordulaton ,ha gyengélkedik a vez.módosítóm? Vagy mi lehet az oka ? pár hónapja kezdte,de egyre könnyebben becsörög közepes terhelésen is már :S
dev16617-06-2014 22:27:45 // 48753
Találkozott már valaki olyannal, hogy a FES/MES a desired boost pressure változót konstans 0-nak olvassa be, miközben a mért boost pressure változó hihető értékeket vesz fel?
swan17-06-2014 21:40:03 // 48752
köszönöm
swan17-06-2014 21:39:34 // 48751
Ha jól melékszem a lábadnál lévő biztosítéktáblán F13-as. De lehet kapcsoló is. meg még más is
forrasr17-06-2014 21:33:22 // 48750
Sziasztok!
Van valaki aki tud esetleg infóval szolgálni 166-os automata lámpaállító kapcsán? (gyári xenon) A gondom, hogy a vezérlője nem kommunikál az ecuscsannal 7-es pin-t a 12-esre kötve. Megfelelő kapcsolással ABS, Légzsák, ECU minden megy ahogy kell kivéve a lámpaállítás. Van külön biztosítékja esetlegesen? elearnben nem találtam, kezelésiben szintén nem.
Ferke17-06-2014 19:42:31 // 48749
Normál menetes, igen.
Csekesz17-06-2014 18:35:18 // 48748
Sziasztok!

Valaki szerelt már be 156 fl-belsősbe 159 diesel óraegységet? (természetesen a turbónyomás érdekelne)
piski17-06-2014 17:23:29 // 48747
Hali ! tegnap este felkapcsoltam a tompítottat és mind a 2 lámpa nagyon le világít és hiába állítom nem mozdul le és fel.Mi lehet a baj? Meghalt volna egyszere a fényszóró állító motor? Vagy van ennek valahol bizosítéka lehet az ment ki? alfa 147
gecsa17-06-2014 12:50:48 // 48746
ne is mondd! még az 56-ot vittem futóművet beállítattni pécsen az egyik legnagyobb gumiszervízbe, és nem tudták beállítani.. azt mondja a srác, hogy kiveszik a lengőkart (kereszt), ami egyébként új volt, és kivágnak belőle egy darabot, majd összehegesztik, és szépen eldolgozzák, hogy nem is fogom látni.. és ezt nem viccnek szánták.....
swan17-06-2014 12:21:21 // 48745
Egyébként a féltengely végén az anya jobb és bal oldalon is jobb menetes? Csak nehogy rossz irányba küzdjek vele :)
Ferke17-06-2014 12:00:49 // 48744
Az is jo...vagy ketteflexeled a feltengelyt, a vegen meg osszehegeszted:)
Bilux17-06-2014 09:02:31 // 48743
Alfa GT-ben kézifék kötél komplett cseréje mennyire szopó?
Mit kell bontani hozzá? Van e buktató.

Köszi.
swan17-06-2014 08:38:39 // 48742
Szóval szinte mindent szét kell bontani :) Nagyon jó :) Köszönöm
gecsa17-06-2014 08:20:26 // 48741
vagy kiszeded a kerékcsapágyat, akkor is kifér, de azt nehéz lesz már visszarakni.. :D
Ferke16-06-2014 22:53:22 // 48740
Jelolve van minden, fixalni nemigen tudod de felesleges is.azert ha eloszor csinalod,akkor egy kalappal!;))
Ferke16-06-2014 22:49:58 // 48739
Majdnem eleg:) +lekotod a stabot,kormanyosszekotot,a felso lengokart es a gatlo villajat az also lengokarrol...a csonkallvany a lz also gombfejen logjon,uj kijon belole a feltengrly csuklo...
swan16-06-2014 22:33:01 // 48738
Sziasztok! 147 jobb oldali féltengely kiszerelésének a mente a következő?
-lecsavarom pirossal jelölt 36os anyát
-kicsavaroma zöld imbuszokat.
-utána ha kereket elfordítom kicsúsztatható, vagy még elötte le kell akasztani alsó lengőkart?
így kijön? Vag ymás módja van?
dev16616-06-2014 21:17:13 // 48737
FES/MES egyik verziója sem olvassa be a desired boost pressure jelet, az értéke konstans 0, miközben a mért boost pressure változó olvasható. én sem találkoztam még ilyennel. lehet, hogy az ECU is 0 desired boost pressure-rel számol? nem hinném.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.