Forum >> Szerelőműhely

Alfa GT-Csaba29-04-2014 19:41:28 // 48386
engem fél évig szopatott az üzemanyag nyomás szabályzó!!hiba kód nem volt ,de 3ezer fölött rángatott a kocsi!Már még a turbót is szétszedtem ,a chipet is levetettem róla mire kiderült a hiba oka!!
gecsa29-04-2014 19:30:26 // 48385
nem.
Mr. Z29-04-2014 19:28:38 // 48384
de nálad JTD esetén magasnyomású az üzemanyag szivattyú nem? Nálam elég ha van lötyi a csőbe :) Illetve nekem melegen pöc-re indul.
Mr. Z29-04-2014 19:20:04 // 48382
lehet csapágyat cseréltetni, de egyszer talán Tipo-ból szedtem ki generátort, és letettem az asztalra a szíjjtárcsával lefelé megpörgetem akadt is morogtt is, mondom kuka a csapágy, Haver mondja á WD40 fújjam be hogy szinte csöpögjön belőle, ennek már fél éve a generátor pótalkatrésznek el van tével és még fél év múlva is zajtalan és megpörgetem 10percig pörög.
Aky16629-04-2014 18:58:19 // 48381
Sziasztok!
Vélhetően a generátor csapágya kezd fura hangokat adni.... Először szíjakra gyanakodtam,de nem csúszó szíj hangja van (meg kb 25e km óta lett kicserélve minden szíj + görgő). Ha a generátor csapágya kuka, akkor komplett generátor csere kell? Gondolom csak csapágyat nem igazán lehet cserélni... Bár én nem értek annyira hozzá :)
Jövő hét csütörtökön kapjuk szét a kocsit, hogy honnan jöhet a zaj pontosan.
Mr. Z29-04-2014 18:47:54 // 48380
fordulat tuti megvan üzemanyagnyomásra én is gondoltam , de egyik nap van nyomás elég másik nap nincs? mitől lehet? Meg melegen miért indul el?
gecsa29-04-2014 18:40:38 // 48379
nekem a -20ban kellett köszörülni kb 1-2mp-t, de egyébként röffen simán, most meg főleg nincs reggel sem hideg már... még mindig állítom, hogy más a hiba.. nézz rá mes-el, van-e elég fordulat, meg üa nyomás..
Mr. Z29-04-2014 18:16:10 // 48378
én azért gyanakszom rá mert épp most öntöttem ki a vizet a szétégett izzítórelé műanyagházából és melegen ha megyek vele majd megállok pl bemegyek a boltba, utána pöc-röf, ha egész éjjel áll a garázsba, reggel köszörülni kell .

gecsa29-04-2014 18:02:07 // 48377
nem árt, de nem az miatt van.. nekem 2 éve nem izzít, télen-nyáron pöcc..
Mr. Z29-04-2014 17:07:22 // 48376
az létezik , hogy pont ilyen jó időben az izzító relé miatt alig indul az autó, egyik reggel nem akart indulni , csak nagyon nehezen kapta le, nézem az izzító relé ikon nem villan fel. Kéne neki izzítás ilyen jó időben is?
Tomi14529-04-2014 16:23:42 // 48375
Valoszinüleg csak nyár végén vagy ősszel láthatjátok mert addig németben leszek és lehet hogy hozok egy jtd-t magammal. :D
G-Burt29-04-2014 15:10:45 // 48374
el van kanaszodva a jarasi betmen :D
gecsa29-04-2014 15:04:21 // 48373
elvonnád tőle az életet adó nedűt? :D
Ferke29-04-2014 14:44:59 // 48372
Megint a fotelből fizikázol?:) Nálad kezd az autó, ha felhozza Tomi, de ha nincs kész aznapra, akkor 1 hónapig nemihacc!:)))
Ferke29-04-2014 14:43:44 // 48371
Kvára nem így van, én is azt hittem. A nem immos verziónál a 16v boxi 039es végűboch jeladója van, ez ment 94-ben 10 hónapig, majd jött a teljes GM verzió, ovál csati, GM trafó, stb....
De ez csak egy plusz info, a lényegen nem váloztat, miszerint nem a jeladó a fos...zémájsztróval egyetértésben innentől már vége az ötletelésnek, látni kéne azt az autót...:P
Tomi14529-04-2014 10:49:50 // 48370
Igen néztük. :(
[k i z z o]28-04-2014 22:40:34 // 48369
Nem érzi, hogy forog a motor. Nincs szikra, AC, stb.
G-Burt28-04-2014 22:05:29 // 48368
A veztetőülés alatt a boruláskapcsolót néztétek? :)
Tomi14528-04-2014 21:46:43 // 48367
mondta ott a dolgokat, de nem igazán vágom az elektronikai részt, persze szerelő sem vagyok. XD
pb_28-04-2014 21:40:58 // 48366
NoTSak.))
pb_28-04-2014 21:40:24 // 48365
Ha értene hozzá, akkor gyorsan ráyön, hogy ez nem lehet ftengely yeladó. Sőt, nettel még Lőrébb is yut6ott volna.)
Tomi14528-04-2014 21:33:55 // 48364
Lehet, Ferke mondta hogy az jó bele mert a stekker csatija szögletes és 900 ómos kell bele.
Lassan elvonási tüneteim lesznek hogy nem mehetek vele, és nem hallhatom a hangját XD
Tomi14528-04-2014 21:29:41 // 48363
a villanyász a kapcs ábra szerint nézte. ő a főteng. jeladóra vagy a vezérlőegységre tippelt. mivel a jeladó cserélve lett lehet a vezérlő halt be. csak ilyet meg honnan fogok szerezni azt nem tudom. (Bosch motronic féle van benne) pontosan nemtudom melyik számú azt nem néztem.
pb_28-04-2014 21:27:01 // 48362
A főtengely yeladónál tök 8, hogy 16v, vagy sem.
pb_28-04-2014 21:25:16 // 48361
1xű a történet, nem a sosemkopel cucc van benne. + kell nézni a kapTS ábrát. Több hónapig gyártották, párhuzamosan 1 másik típussal.
Tomi14528-04-2014 21:05:07 // 48360
nincs benne immo XD
Ferkével és Zével már napok óta telefonos kapcsolatban vagyok, ugy mond zaklatom egy kicsit Őket (ezúton is elnézést érte)
nekem a vezérlóegységem is egy hosszú,fehér stekkerből áll, a trafóm is bosch ami nem olyan amit Ferke adott, a vezérműtengely jeladója is 1,7 16V féle való bele. Szóval nem egyszerű az eset.
Valószínűleg ez a leges legelső darabok között készült, mert ezt a fajtát csak 1-2 hónapig csinálták '94-ben.
WarbiRunner (Gyuri)28-04-2014 20:28:10 // 48359
Csak ötlet : immobiliser nem tilthatja az ac-t és a gyújtást?
Tomi14528-04-2014 20:15:26 // 48358
nézte már villanyász. a relé helyére is kötött vezetéket direktbe akkor még gyújtás nélkül is ment az ac de mivel nincs szikra nem indult be. géppel meg nem hajlandó szóba állni a komp.
Tomi14528-04-2014 20:13:17 // 48357
de akkor szikra miért nincs a gyertyáknál. már teljesen kivagyok. vasárnap már németben kellett volna lennem.
Buddha28-04-2014 19:49:06 // 48356
Ezt így távolról nagyon nehéz megoldani. Szerintem keress egy villanyászt aki odamegy vagy odaviszed és megcsinálja.
Buddha28-04-2014 19:46:42 // 48355
Létezhet, ha a relében csak a vezérlőáramkör működik, a vezéreltnek meg pl. nincs tápja! Azért van a relé, hogy ne a gyújtáskapcsolón vagy bármilyen kapcsolón menjen át a terhelt áramkör, mert akkor szétégne vagy olvadna a kapcsoló. Tehát hiába kattan a relé, ha nincs áram aminek zárná az áramkörét!
Ezt ellenőrizted?
Tomi14528-04-2014 19:41:31 // 48354
Az lehet egyébként hogy csak valami hibakód miatt tiltja le az egészet a vezérlő?
Tomi14528-04-2014 19:26:29 // 48353
A relet csereltuk, az act kivettuk mukodik, meg szikra sincs a gyergyaknal.
.......................28-04-2014 17:19:22 // 48352
rossz a relé
vagy az AC pumpa

ha direktben megy az AC
Tomi14528-04-2014 16:45:02 // 48351
ez az 5.-ik nap ami ideggel és méreggel telt. a kocsi még mindig nem jó. kicseréltem a főtengely jeladó (köszönet Ferkének) de nem aza baja!! ugyan ugy nem megy az ac csak kattan a relé. a vezetéket meg néztük az oké. direktbe kötve zug az ac.

Kérdésem az lenne hogy ha rossz lenne a relé de még is kattan csak nem viszi tovább az áramot hogy ilyen létezhet?
De ha direktbe van kötve a relé és zug az ac akkor meg mi a búbánatért nem akar indulni?

Zé cartárstól már telefonos segítséget kaptam amit köszönök, és még trafóra gyanakodott vagy pedig vezérlőegységre.

Vélemények így látatlanban? XD (szét vet az ideg már, fölöslegesen elszórtam egy csomó zsetont.)
WarbiRunner (Gyuri)27-04-2014 21:08:37 // 48350
Mostanra arra jutottam, hogy hivatalosan a Luk és a Valeo szerint is ez a 235-ös kell bele, de nem ez volt benne gyárilag. Nekem gyanús, hogy nem tökéletes ezen a motoron ez a lendkerék. Fes szerint 10% fölött korrigál alapjáraton fordulatonként, valószínűleg a lendkerék miatt. A felújítottal és a mostanival is. Szerintem ez sok.
Más ötletem nincs erre a mindig jelen lévő egyenetlenségre.
És kezd gyanús lenni, hogy bizony az csattog gyorsításkor
GTPeti27-04-2014 20:11:52 // 48349
"Lehet ez attól, hogy nem rávaló a lendkerék? 150 lovasé van benne." SZVSZ nem.
GTPeti27-04-2014 20:03:09 // 48348
A kipuf. témához: A pár hónapja a 156-ra feltett MTS végdob kapcsán megtanultam, hogy ezeket felrakás előtt érdemes cink-sprayvel és ezüst festékkel lefesteni. A gyári bevonat meglehetősen jelzésértékű... (A végdobom máris rozsdás itt-ott. Világos, hogy csak optika, de zavar...)
Ferke27-04-2014 19:50:03 // 48347
Jaja, megegyezik, van egész jó univerzális, de van kimondottan 145/146-hoz is (ugyanannyiért), aminél a fülek is teljesen stimmelnek, csak fel kell akasztani, és kész.
Mr. Z26-04-2014 14:25:25 // 48346
a 145 és a 155 TD kipufogó megegyezik vajon? elvileg mindkettő ugyan az a padlólemez , 145/146/155/tipo stb, vagy rosszul tudom?
Tomi14525-04-2014 21:43:42 // 48345
145 1.6 boxiban a motor téren és a kormány alatt lévő reléken van még valahol eldugva? mert valami végett nem jut áram a motor térben lévőhöz rendesen és nem indul sem az ac, sem az auto. direktre kötve az ac-t sem indul a motor.
WarbiRunner (Gyuri)25-04-2014 21:39:22 // 48344
Ja..a lendkereket egy hónapja tettük bele, használt, de bőven megadott tűrésen belül volt a lógása minden irányban.
Ami benne volt, azzal is éreztem ezt az ütést, pedig annak nulla kottyanása volt. Az is ugyanaz a cikkszámú volt, 235-ös kuplunggal. Annak a fő baja az volt, hogy felújított volt, állandóan beremegett és csúszott.
WarbiRunner (Gyuri)25-04-2014 21:21:50 // 48343
Hozzáértők, hilfe! Ma jutottunk odáig, hogy levegyük a hosszbordás szíjat. Gondoltam bebizonyosodik hogy a főtengely szíjtárcsa csörög, rendelek egyet és minden megoldva.
Nos a szíjtárcsának kutya baja. Hogy mi csörög nem derült ki, ám fura dolgot tapasztaltunk.
Levett szíjjal beindítottam, és alapjáraton erős bubogó hangot adott, az utastérben is jól hallhatóan.
A motortérben hallgatózva a kettőstömegűtől jött a hang. Kuplung kinyomásra nem változott. Kb olyan hang, mikor már halálán van a lendkerék. A szíjat visszatéve eltűnt hang. Én régóta érzem, hogy valami mintha ütne, most lett bizonyíték, de nincs megoldás.
Lehet ez attól, hogy nem rávaló a lendkerék? 150 lovasé van benne.
Tomi14524-04-2014 16:47:18 // 48342
Valaki sosban segitsen pliiz. Kifizetem az utat csak valaki csinalja meg hogy kapjon aramot az ac.
Piritu - 1.000.00024-04-2014 16:20:38 // 48341
Minden kínában készül, de mint a példáink is mutatják vannak különbségek. Nem mindegy, hogy melyik évjáratú "eredetit" másolták le.
A magyar forgalmazó jutaléka megért nekem annyit, hogy kisebb a rizikó, hogy a 159-en hazavágok valamit. Gond esetén lett volna kit keresni...
(Meg volt is raktáron nekik, nem akkor rendelte meg a csájna shopból, másnap már itt is volt.)
Liquid24-04-2014 16:12:15 // 48340
persze hogy nem mindegy honnan rendelem, de a magyar szakoldal által ajánlott is igen nagy eséllyen ugyaontt készül mint amit ebay-ről rendelsz, csak a kereskedő hálózat jutaléka is rajta van, meg pesze a garancia is más tud lenni.
Ebay-en is megfelelő eladót kell választani, ami néha nem könnyű.
Piritu - 1.000.00024-04-2014 15:50:54 // 48339
Szerintem nem mindegy, hogy honnan rendelted, és mikori a konstrukció. A 159-hez rendeltem tavaly (igaz nem kínából, hanem egy magyar szakoldalról) azt se kellett hekkelni. Már gyárilag hiányzott a kérdéses alkatrész, de még a helye is.
Liquid24-04-2014 14:32:47 // 48337
az hogy lehet?
Nekem van kétféle ELM327-em, egy USBs és egy bluetooth-os mini, egyiken se kellett hekkelni, és jó lett a 156-hoz, 147-hez, Pandához, meg a 159-hez is.
Ja és mindkettő kábel ebayes.

Amúgy nem tudom mi ez a nagy ebay-ellenállás, amit itthon meg lehet venni az is onann való csak rajta vannak a sarcok :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.