Forum >> Szerelőműhely

.......................24-04-2014 14:31:23 // 48336
itt a profi a GtPeti ebben a témában

http://www.alfaamore.hu/blog/248/2772
Gtaati24-04-2014 13:34:21 // 48335
Helló!

Értem köszi! Nekem is van ELM327-em, abból is van több fajta és több verzió is. A Multecuscan oldalon közzétett formában én javítottam, forrasztottam a saját ELM327-et, de nem hozott változást. Ha megkérhetlek emailomra: gaborattila85@gmail.com-ra elküldenéd h te hogy csináltad a tiédet, illetve ha van kép, kapcsolási rajz is hozzá? Megköszönném!

És másodszor is leírom, hogy én sehol egy rossz szót sem mondta, rágalmaztam stb se nyilvánosan se semmilyen formában Sanyira se a tőle vásárolt kábelre sem, és sehol nem írtam, hogy gagyi lenne stb!

Üdv
.......................24-04-2014 13:16:04 // 48334
csak megnyugtatásképp:
ELM 327 kábel ben is ki kell forrasztani 2 ellenállást,hogy müködjön a Brerával
és nem gagyi ,csak nem Alfákra van kitalálva
Attika0124-04-2014 12:30:40 // 48333
Igazság szerint csak a személyeskedés zavart, meg hogy nyilvánosan. De látom semmi a gond. :)) De legalább bontatlan volt a csomag. Mert ha ki lett volna próbálva, akkor meg az lett volna a baj, hogy sz@r használt cucc. :)) Igaza van Reni-nek, nem kell csodát várni ilyen olcsó cuccoktól. Tudjon rá mindenki ha rosszat kap,és ne hibáztassa a másikat. Főleg ne nyilvánosan. Áldás békesség, Alfacityn 2-sör 4-feles :))))
Andy24-04-2014 12:27:51 // 48332
Szotyi, kóla elővéve, mehet a műsor! ;))))))
mreni24-04-2014 12:19:51 // 48331
őszintén szólva nem tudom mire számítottál ennyi pénzért.
ebay-en már postával együtt 2000ft alatt is lehet venni kkl kábeleket,amik ugye nem a minőségükről híresek így ne várjuk el,hogy hibátlan legyen,ha minőség kell akkor be kell ruházni komolyabbra, pl egy AutoCom-ba 1.5 misi...

Függetlenül ettől,az a probléma ezekkel az olcsó cuccokkal,hogy megveszi szinte mindenki rádugja az autóra,hibakódot töröl és ennyi,itt megáll a tudomány.
Ez egy külön szakma,amit nem lehet fél óra alatt megtanulni.
Ferke24-04-2014 12:16:43 // 48330
Ezt miert nem beszelitek le egymas kozott? Nem hinnem, hogy Sanyi elhatarolodott volna a kompromisszumos megoldastol...akkor meg miert kell ezt itt, nyilvanosan?
Gtaati24-04-2014 11:45:38 // 48329
Helló, én is ebben a cipőben járok, és ugyanaz a kábel ugyanabból a forrásból, jóformán nálam az abs és motorvezérlőn kívül mást nem tudtam vele olvasni, de ezért én nem hibáztatok, rágalmazok stb senkit! Csak az én példám is mutatja, hogy nem cZ autójával van a gond. Én köszönöm azt, hogy az infót megosztotta velünk , én is így fogok eljárni ez ügyben és anélkül h bármiért okolnám Sanyit.
cZ24-04-2014 11:23:00 // 48328
Üdv!

Nem az autómban volt elkötve semmi, igen le lett tesztelve másik autóban sem működött, de amint szét lett szerelve egyből ki is derült a hiba. Ha visszaküldöm neki szerintem ő is átforrasztotta volna, de mivel erre nem volt időm így nem tettem, személyesen meg majd valamelyik Találkozón meghív 1-2 Bambira és kész. Ebbe a kinek a hibája,rágalmazás vitába nem megyek bele, nem akarok én haragoskodni senkivel elsősorban azért írtam le ha valaki találkozik ilyen hibával hogy pont a Légzsákot nem tudja elérni akkor ez lehet a baj. Nem haragszom hogy a véleményedet leírtad :)
Attika0124-04-2014 10:38:11 // 48327
Tisztelt car-társ úr! Az hogy az adott kábel nem működik, vagy nem megfelelően, nem gondolom hogy a Sanyi hibája lenne. Nyilvánosan Én ezt nem tettem volna, ez már rágalmazás. Többek között Én is vettem tőle pontosan ugyan olyan gyönyörű szép kábelt mint amire neked szükséged volt, lenne... :) Semmi baja. Több autóban is volt használva már, és nem kellett lábakat forrasztgatni. Ezt személyesen kellene vele lerendezned, nem itt (égetni). Nem csak kábelt, hanem mást is vettem már tőle, nekem csalódást még nem okozott. Ne haragudj hogy nem álltam meg szó nélkül, de így nem szabad. Nem lehet hogy esetleg az autódban elkötözgetve pár dolog? Kipróbáltátok más autóban is a kábelt?
Lali7524-04-2014 06:40:07 // 48326
Gyújtás rá,5-ször határozottan lenyomod a gázpedált padlóig,aztán elengeded,vársz.155 ilyenkor kivillogja.46-nál nem biztos,de érdemes megpróbálni.
cZ24-04-2014 00:27:37 // 48325
Kedves Hölgyek, Urak!

Mivel ebben a topicban is kérdeztem, a VAG kábel problémámról, így ide is leírom a sztorit.
Diagnosztikai problémám megoldódott (Nem tudtam a Rovarszem légzsák ECUját megszólítani), sajnos a SanyiJTD Cartársunktól vásárolt kapcsolós VAG/KKL kábel hibás, rossz helyre vannak forrasztva a kábelek a 3. AIRBAG kábel a 4-5 lábra van...a HEADLAMP azaz a világítás a 11-12-re (a 12-13 helyett). Egy kis korrekcióval no meg forrasztópisztollyal könnyen lehet orvosolni ezt problémát és természetesen kiolvastam a hibakódokat töröltem is őket, nem jelez már légzsákhibát.
Működik!
Remélem valamilyen úton-módon kárpótol majd a Cartárs (nem csak engem hiszen másnak is adott ebből a szériás kábelből), hiszen akárhogy nézzük az ő általa kínált kábel nem volt jó, nem volt tesztelt, és csak a szerencsének köszönhető hogy a kínaiak éjszakai műszakos dolgozói csak ilyen hibát követtek el, és pl.:a rossz forrasztásnak köszönhetően a rácsatlakozást követően nem füstölt el az USB portom, vagy maga az Alfa vezetékei.
Remélem ebből mindenki tanul, és segíteni tudtam, gondoltam a vásárlásnál hogy nem a 2600Ft-os ebay-es (és ebben benne van a házhoz szállítás is) kábelt fogom kapni, sajnos nem így történt, de ez már az én saram.

Tisztelettel: Rácz Ádám
Liquid23-04-2014 23:23:09 // 48324
ilyenről nem tudok, de párezer ft-ért tudsz venni egy KKL és egy 3 pólusra átalakító kábelt és egy demo verziós MES-sel simán eléred a hibatárolót
jancsi23-04-2014 22:50:51 // 48323
Tud valaki valami módszert a hibakódok műszerfalon történő kivillogtatására? Gondolok itt arra, hogy off autóknál vannak módszerek, pl. fék + gázpedál lenyomása után gyújtásra kapcsolni, vagy gyújtásra kapcsolni és két padlógáz (persze álló motornál :) ), és ezután a check engine lámpa elvillogja a hibakódot. Alfáknál is kell lennie ilyen "trükknek", nekem konkrétan a 146-oséra van szükségem. Google nem szeret :( legalábbis semmilyen kulcsszóval nem találtam megoldást. Köszönöm :)
GTPeti23-04-2014 22:09:04 // 48322
Én azt tenném, mert a réz, az réz marad. (Hacsaknem olyan egyszerű az adott vezeték cseréje, hogy nem éri meg a pucolással vesződni. De általában nem ez a helyzet.)
Tomi14523-04-2014 22:00:02 // 48321
akkor lehet hogy előbb egy pucolással kéne megpróbálkoznom?
GTPeti23-04-2014 21:56:33 // 48320
A kívül eloxidálódott vezeték ellenállása ugyanannyi, mint a fémtisztáé. A gond a csatlakozásoknál van. Magát a vezetéket tehát nem kell lecserélni, elég sósavval megtisztítani a végeket és új sarukat crimpelni v. forrasztani rá.
Alfa GT-Csaba23-04-2014 21:54:36 // 48319
én bontottam vezetéket a lanciámba ami 30 éves és a rézvezeték a szigetelés alatt meg volt feketedve az oxidtól!Lehet,sőt biztos nem vezeti az áramot ahogy kéne vagy egyáltalán nem!
Tomi14523-04-2014 21:49:29 // 48318
holnapra ezt terveztem csak már nemtudom melyik sarura ment pozitiv meg negativ kábel igy megint ki kell szednem az egész act
Tomi14523-04-2014 21:48:05 // 48317
ja ugy XD
csak nem értem hogy hogy jött neki ez a baj egy kanyar miatt.
Alfa GT-Csaba23-04-2014 21:47:06 // 48316
én a helyedbe hátra húznék a relétől próba képen egy tyúkbelet kasznin kivül próba képen !
Alfa GT-Csaba23-04-2014 21:45:51 // 48315
ha kábel szakadás van ,akkor nem testel le sehova csak az egyik szál megszakad a szigetelésen belül.
Tomi14523-04-2014 21:41:42 // 48314
vettem új relét bele meg gyújtás alatt ki-be rakva hallani ahogy kattan. az hogy megye tovább valameddig onnan áram azt nemtudtam már meg nézni mert rám sötétedett.
sos kellene valami megoldás mert szombaton mennék külföldre vele.
Buddha23-04-2014 21:38:52 // 48313
A relé működik egyáltalán vagy csak vezérlőáramot kap? Tehát a reléből kimegy a nafta?
Tomi14523-04-2014 21:38:07 // 48312
de ha kábel szakadás lenne akkor kiment volna relé mert le testelt volna vagy nem?
Alfa GT-Csaba23-04-2014 21:36:24 // 48311
hát ha a relé megkapja és az AC müködik le próbálva akkor szerintem egyértelmű hogy kábel szakadás ,vagy saru kontakt hiba
Tomi14523-04-2014 21:34:03 // 48310
Nos aza helyzet hogy nincs semmi XD
a relé meg kapja az áramot de az achoz már nem megy el.
Valaki tud esetleg valami megoldást? vagy kábelezzem újra? XD
Alfa GT-Csaba23-04-2014 20:51:12 // 48309
Én épen most cseréltem!Igaz az enyém diesel ,de az enyém 3000 felett rángatott!Aztán kaptam bele egy bontottat aminek a száma nem egyezett az enyémmel ,az miatt 4000 felett le állt a kocsi .rakd rá gépre ,rögtön kiderül.
Tomi7423-04-2014 19:12:23 // 48308
Üdv Car-társak!

Kis segítségre lenne szükségem.145 TS 5000-nél tilt.
Lehet az üzemanyag szabályzó hiba?
Előre is köszi.!
sanyi1323-04-2014 19:10:33 // 48307
Sziasztok tud valaki 1,8-as motorhoz olcsón katalizátort?
csikszu23-04-2014 18:58:29 // 48306
Sziasztok!
Nem rég vagyok alfa tulaj ezért a segítségeteket szeretnémkérni
156 jdm van 2004-es. elindulás után kb. 1 km megtétele után ABS hibát jelez a computer és a műszerfalon is. Szerelőnél volt már, diagnosztika érdekes módon nem ABS hibát jelzett(mellesleg az ABS működik satuféknél a pedálon érezhető és a kerekek sem csúsznak meg) Idézem a következő hibaüzenet volt olvasható: A fékrendszerbe nem megfelelő a hidraulika nyomás. Ezért rögtön fékolaj csere légtelenítés, egy kicsivel valóban keményebb lett a pedál. Próbakör következett de megint jelentkezett a hiba.
Vissza a műhelybe megint rádugtuk a laptopot és most, a fékpedál kapcsoló hibát jelzett tudtommal az működteti a féklámpát? de az is rendben van. jelenleg itt tart a dolog.
ja és az ASR kapcsolónál is folyamatosan világit a kis led, ha bedobja a hibát, addig nem.
Előre is köszi az ötleteket, válaszokat.
Alfa GT-Csaba23-04-2014 16:31:55 // 48305
Valamit biztos fog :-) Ok nélkül nem hal igy el!
Tomi14523-04-2014 15:55:24 // 48304
Elvileg 5korul hoznak gepet es megnezzuk dobe valamit.
Alfa GT-Csaba23-04-2014 15:24:42 // 48303
nem tudom!Ki kéne olvasni géppel,milyen hibát dob!!
Tomi14523-04-2014 15:00:41 // 48302
Ha az behal akkor az ac sem mukodik? Mert ha ra adom a gyujtast nemzug.
Alfa GT-Csaba23-04-2014 14:57:59 // 48301
Nem a főtengely jeladó halt el??
Tomi14523-04-2014 14:52:47 // 48300
Reggel szepen beindult ahogy szokott es a benzinkutra bekanyarodva leallt. 1km re sincs a kut. Azota elbattyogtam relet venni meg kiszedtuk a az ac-t. Es semmi
Alfa GT-Csaba23-04-2014 14:47:50 // 48299
Hidegen se indul ?
Tomi14523-04-2014 14:39:22 // 48298
Sziasztok!
Olyan probleman van hogy a benzikutra kanyarodva leallt az auto alattunk es azota nem indul. Az ac pumpa nemzug. Kiszedtuk az act megneztuk akksira kotve jo volt. Kicsereltuk a relet is de semmi. 1.6 boxi 145os kocsirol van szo. Valakinek valami tippje vagy otlete? Ja igen benzin van benne. :)
hg6idn23-04-2014 10:06:43 // 48297
Mikor először jött az autómon a katalizátor hibakód, nagy erővel próbáltam az öndiagnosztikát, de a széles sávú lambdánál elvéreztem, nem volt hozzá időm/kedvem, pedig szkópot is beszereztem... Azután a katalizátor csere megoldotta a problémát:)
Kár, hogy a MES nem tudja a gyári referencia értéket... Hobbistáknak nagy segítség lenne, meg néhány autó szerelőnek is :)
[k i z z o]23-04-2014 07:19:28 // 48296
A felső érték lehet az UEGO Ua értéke, de nem tudni, a MES/FES mit jelenít meg (ha a Bosch saját kontrollere kezeli a szenzort, akkor az Ua alapján az 1.485V L= 0.981 -nak felel meg). A jel semmiképp a szonda közvetlen jele, hiszen azon DC szintek nem mérhetőek, áramimpulzusokkal használják, oszcilloszkóppal nem sok kiértékelhető eredmény keletkezik a szondán mérve - nem mérhető úgy, mint a keskeny sávú szondák.
Jack22-04-2014 23:33:42 // 48295
A büdös az amolyan "zápszag". Ha megküldöd a kocsit, nincs "fura" szaga? A katalizátor ha kukás, akkor van ilyen jellegzetes büdös szaga a kipufogógáznak.
Juve15622-04-2014 21:23:04 // 48294
Nem erzek semmi extrat a kipufogogazon! Olyan 700-800 km utan vissza jon a P0420-0430 ill a P1172-75 hiba! Egyenlore meg nem tudni, hogy mi lehet a baj!
hg6idn22-04-2014 20:29:59 // 48293
Szia!
Felső piros-kék a szabályzó széles sávú lambda jele - a pontos működési jelleget még nem tanultam meg, szkóppal lehet jól mérni (injektor.hu) A zöld - sárga a katalizátor utáni kontroll szonda, ez feszültség ugrásos szonda. A minta alapján szépen követi a motor szabályzás karakterisztikáját. Majd megnézem nálam milyen a működő katalizátornál :), még nem volt időm ránézni csere óta. Nem büdös a kipufogógázod?
hg6idn22-04-2014 19:50:39 // 48292
Szia!

Én most cseréltem ki a katalizátoromat - az egyik már üres volt de a másik sem dolgozott. Tapasztalat szerint nem változott a fogyasztásom. A fogyasztásba első sorban a katalizátor előtti lambda jele mérvadó. A kat. utáni szonda csak kisebb mértékben korrigál, inkább kontroll szerepe van. Ha lambda okozza a túlfogyasztást, büntetlenül lehet pár száz kilométert autózni lehúzott szabályzó szondával ( természetesen beíródik a hiba kód). Mindenesetre élő diagnosztikával érdemes lenne megnézni a lambdán kívül a hőmérsékleti jeladókat, mert az fals adattal jelentős túlfogyasztást tud okozni.
kerekesim22-04-2014 19:38:24 // 48291
Most néztem utána, hogy mit is vetettek meg velem. Neked volt igazad, valóban nem az én 1998-as autómhoz való az üzemanyag szűrő. Megyek, és szórok a fejemre homokot :)
Dévid22-04-2014 19:33:01 // 48290
OK, valahol majd élőben ezt megbeszéljük! :D
Remélem valamelyik találkozóra már kész lesz a kocsim. Igyekszem. :)
Piritu - 1.000.00022-04-2014 19:24:41 // 48289
Nincs vita, a 156-ban tudtommal sincs, de más típusban - mint írtam, pl. a Spiderben - létezik a korai TS-hez benzinszűrő.
Krisz156SW22-04-2014 19:23:51 // 48288
Mivel össze tört a kocsim eleje és új alkatrészek kellenek ezért gondoltam hogy veszek gyári bontott xenont, 100 ért van elektronikával, csak a magasság állítóval lennék gondba...
gecsa22-04-2014 19:16:51 // 48287
a gyári alkatrészekből kb annyiba fog fájni, mint az autó...ebből kell kapásból kettő... és ebben még nem világít semmi..
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.