Forum >> Szerelőműhely

Csontdaráló13-02-2020 17:29:24 // 54786
Nem terveztem minden nap rádugni :) Mondjuk 2-3 havonta ránéznék, de lehet ritkábban, ha nincs vele gond. Ma is tettem a kilométereket a GTV-be, gond nélkül jön és megy. Valahogy szürreálisnak tűnik, hogy megbízhatatlan legyen.
Liquid13-02-2020 13:42:49 // 54785
Azt kell eldönteni, hogy a mostani géphez veszi az elvtárs, vagy esetleg a jövőre is gondol. A KKL az újabbakhoz már nem igazán jó, a szines szett és az ELM327 viszont kb. mindenhez. Nyilván drágább is.
Az persze tény, hogy minden egyes dugászolás koptatja a csatlakozót, de nemigazán tudom elképzelni, hogy értelmes keretek között ez gondot okozzon. Nyilván ha az ember éveken keresztül naponta többször hágja meg, akkor az nyomot fog hagyni, viszont ez a tényállás a kapcsolós esetében is fennáll.
Gabor_16613-02-2020 13:16:48 // 54784
Sziasztok
Vettem egy vezérműszíj készletet(Flennor) 156 2.4 10v hez és megdöbbenve láttam, hogy a feszítőgörgö fogazása műanyagból van. Szerintetek nem fog az elkopni be merjem építeni? Valakinek van tapasztalata?
Piritu - 1.000.00009-02-2020 17:08:50 // 54783
"mikor egy megoldasnak csak elonye van egy masikhoz kepest" - akkor azt mond, a szarrá kopás - 2x is - kicsit túlzás :-)
Levee156SW09-02-2020 10:31:04 // 54782
Nyilvan a propagalast ilyen esetekre ertem,mikor meg lehet valasztani.
Ha osszejott volna egy mukodo kombinacio a szinesekkel,valoszinuleg en is egyutt elek a dologgal,mert egy kezdeti gatyaba razas utan eleg ritkan van szukseg ra,es akkor is foleg motor, neha ABS kocka urites, szerviz intervallum nullazas...
Levee156SW09-02-2020 10:17:35 // 54781
Nem hinnem - de szeretem kihozni azt,amit lehet,abbol,amim van, es nem latom be,hogy mikor egy megoldasnak csak elonye van egy masikhoz kepest,miert ne valasszam ill. propagaljam azt.
(Nem beszelve arrol,hogy a 156 FL OBD csatija egyike azon reszleteknek,amin erezni,hogy kezdetuket vettek a 2000-es evek...kb. mint a muanyag hutoviz gyujtocso a JTS-en.:/)

Nekem is megvolt a sokszinu szett is, el is adtam jol egy 595 EsseEsse-s felcartarsnak. :)
Piritu - 1.000.00008-02-2020 12:40:45 // 54780
ezt aromma koptatast ōnigazoláskěnt emlegeted ennyit? Attól hogy néhanapján nem egyszer csatlakzol rá hanem 3* még nem kopik el. Vagy éjjel nappal ki-be dugiszalod?
Levee156SW08-02-2020 10:43:05 // 54779
A KKL switch kabel csak 6-7000 szokott lenni, es nem koptatod romma az auto obd csatlakozojat a modulok kozti valtogatassal.
De igen,elvileg ez is ugyanazt kell tudja.
Csontdaráló08-02-2020 10:27:53 // 54778
Szóval egy Registered licensz illetve egy ilyen szett működőképes konfig lenne?

Elvileg ezeket kell tudja:

Bosch Motronic MED7.11 EOBD Injection |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ| KL ELM
Bosch ABS 5.3 ASR |INFO|DTC|PRM|ACT| KL A1 P1
TRW Airbag MY97 |INFO|DTC|PRM| KL A2 P3
Harrison climate control |INFO|DTC|PRM|ACT|ADJ| KL ELM A1 P9
Liquid06-02-2020 08:23:39 // 54777
Nem olyan vészes :) A MES 50EUR az nem kevés, a kábelek meg összesen további 5-6ft kínából.
Csontdaráló05-02-2020 18:53:12 // 54776
Oh, köszi mindenkinek! Azt hiszem, akkor még ki kell számolnom, hogy pontosan mekkora kosárba kell gyűjtenem a pénzt hozzá.
Levee156SW05-02-2020 13:02:32 // 54775
Gondolom, a 2.0 JTS -hez lesz- nekem csak a KKL switch kabellel mukodik (amihez igy adapter se kell, es nem is kopik rojtosra az obd csati) - minden mas ido- es penzkidobas.
Fun fact: az is autofuggo, hogy mit hajlando kiolvasni a free MES (ezt egy 2.5 V6 q-system folott beegve tudtam meg), de JTS-nel pont a motor az egyik.
Liquid05-02-2020 12:29:35 // 54774
A free verzióval a motorvezérlő hibakiolvasásán kívül nem sok mindent lehet csinálni. A MES oldalán van táblázat amiben megtalálod, hogy melyik típushoz / motorhoz milyen kábel kell. Javaslom, hogy vegyél a kábel mellé egy ilyesmi adapter-szettet is.
Piritu - 1.000.00005-02-2020 11:20:16 // 54773
A free változat egy csomó szolgáltatást nem tud, csak a full. A MES oldalán ez jól le van írva. Ugyanott megtalálod a csatlakozót is. Van ELM 324 és KKL is, autófüggő hogy melyik működik.
Csontdaráló05-02-2020 11:12:11 // 54772
Had kérdezzem meg, multiecuscanhez milyen ODB kábelt vegyek? Van egy régebbi laptopom, azt befognám diagnosztizálni. Ahogy láttam, a szoftver free, csak kábel kell. OBD - USB használható? Köszi a válaszokat!
Chris3231-01-2020 22:20:36 // 54771
Az egyetlen furcsaságot a mutató nagy mozgása okozza számomra. De amennyiben az a vonal tényleg 80-at jelez, nem 70-et, még akár érthető is. Mert akkor a 82-83 fok az, ahová leesik. És igen, amikor városban poroszkálok, nem is zuhan vissza ilyen mértékben. Azért az ECU adatokra majd ránézek. Köszönöm a segítséget!
Levee156SW31-01-2020 11:46:10 // 54770
Udv,

lehet, en nem ertem jol,amit irsz, de nekem ez teljesen normal mukodesnek tunik.
Nem tiszteletlensegbol, de par dolog, mivel latom, viszonylag uj tag vagy:
-a vizhofokmero teljesen analog-tehat nem szabad azt varni,mint mas autonal,hogy odaragad a mutato egy ertekre, es csak akkor mozdul,ha valami rendkivuli tortenik
-kulon jeladoja van maganak a muszernek, es az ECU/ventillator fele meno jelnek -elobbi talan epp a termosztathazas,de ebben en sem vagyok biztos. (Hogy miert nem egy...hat ahhoz tobbet kellene tudnom az olasz neplelekrol.)
-melegedeskor az elso nyitas valahol80-90 kozt tortenik,altalaban a 90-hez kozelebb. Ilyen hideg idokben ekkor meg a 80 ala is beeshet egy kicsit, de aztan felette vagy max rajta illik maradnia (80-83).
-a ventillator elso fokozata 92-93 kornyeken kapcsol, de csak 90-ig huzza le. Ez varosi tokolodes soran (20-30 km/h alatti atlagsebesseg) barmikor megeshet-nyaron meg klimazva is.

Szoval sztem a Behr termosztat azt csinalja,amit kell neki - ha indokolatlan melegedes, vagy tul nagy ingadozasok vannak, en a huto lamellait neznem meg, hogy peregnek-e mar kifele, illetve esetleg, hogy nyugodtan aludjak, az ECU altal hasznalt vizhofokjelet eloadatban.
Ja es ne legyen a hutofolyadek 2-3 evnel regebbi - bar ez alublokknal kisebb galibat tud okozni,mint vasnal.
Chris3230-01-2020 18:13:43 // 54769
Üdv! Újra ötletekre lennék kíváncsi. 156 1.8 TS-ről van szó. Ingadozó vízhőfok volt a tünet. Viszonylag jól melegedett, de a 90 fok elérése után az 50-es és 90-es osztás közötti vonal fölé rendszeresen visszasétált, majd vissza 90-ig. Olvastam hogy az az osztás nem 70-et hanem 80-at jelez talán, de ezért nem is írok inkább számszerű értéket. Na most kicseréltem a termosztátot gyári Behr termosztátra és nem szűnt meg a jelenség. Annyiban változott, hogy gyorsabban elérte a 90-et. Ma kicseréltem a hőgombát egy Vernet Calorstat WS2673 cikkszámúra, amivel az óra szerint 100 fok fölé ment a hőmérséklet és nem kapcsolt a ventilátor. Biztos nem volt ilyen meleg a víz benne, mert a tartály langyos volt és amikor kivettem vissza a jeladót éppen gőzölt a kifolyt víz. Visszaraktam a régit, ezzel ugyanúgy működik, mint azelőtt. Alvázszám alapján, autósboltból rendeltem, elvileg jónak kellene lennie.
Levee156SW30-01-2020 14:10:38 // 54768
Hali!
Egy kedves ismerosom a helyzetjelzore kototte (szinten ledes kodlampa koruli gyuru), a gyari lampacsatlakozorol uj belso tukkel leagazva bal elol.

Van egy valtorele is, ami a tompitott kapcsolasara beiktat egy teljesitmenyellenallast,igy csokkentett fenyero marad, kb. dekoracios szinten.

Van egy plusz sorcsati,amit szethuzva muszakira ki lehet iktatni 2 perc alatt, amugy meg a kutyat nem zavarja.
Ha kerhetem, te se csatlakozz azokhoz,akik hatulrol nem latszanak/kulon kell azon matekolni, hogy mennyivel mennek, mert kiqrt zavaro.

Koszi!
Kazes☻29-01-2020 17:15:51 // 54767
Sima egyszerűt, más típusba... játszik?! :)
B3WiN29-01-2020 15:49:10 // 54766
Sziasztok!

Azokhoz lenne kérdésem, akik szereltek már be 156-ba drl-t. A gyújtás +12V-t honnan szedtétek le?

2004 156 fl 1.6 TS
Levee156SW28-01-2020 10:10:35 // 54765
Hat igy leiras alapjan vagy a megfelelo benzinnyomas nem epul fel, vagy fojtoszelep korul van valami huncutsag - de en is fokent egy MES-t javaslok.
(Kis szerencsevel egy BT OBD olvaso is eleg par dologra, de nem az a tuti megoldas.)
VV627-01-2020 20:56:59 // 54764
Ha FL előtti, akkor a 40-es. De nehéz ezt tudni ebben a korukban.
pettinke27-01-2020 18:34:21 // 54763
ha nem vagy annyira ügyes, hogy kiolvasd a hibakódot magad, akkor menj el a szervizbe, és olvastasd ki a kódot, mert az a lámpa kb. 100 féle hibát jelezhet.
ez az ötletem.
Bjani27-01-2020 18:07:18 // 54762
Sziasztok
Az lenne a kérdésem hogy pár napja amikor ráadom a gyujtást akkor megmarad a check engine jel, viszont miután elindult a motor utána 3-5 mp-el eltünik a jel. Tegnap tankolás után nem tünt el a jel és azóta már ma is kelett vele menni és folyamatosan ott van,
Valakinek vmi ötlet
Ja és egy 147 1,6 TS még a vezérlésmódosító nélküli
Levee156SW27-01-2020 16:44:24 // 54761
Alighanem igen, mert arra tisztan emlekszem, hogy 18.000 volt a 4 db.
Lehet probalkozni a tisztitassal-szerintem a gyari ajanlas azert a csere, mert ennyi km utan mar kopasa is lehet annyi, hogy a rugos-golyos szelep amiatt szoruljon benne.
gyml27-01-2020 16:28:23 // 54760
Szia!

Erről a fúvókáról van szó? Nem lehet tisztítani? TS motorra érvényes hogy cserélni kéne?

Csontdaráló27-01-2020 12:14:54 // 54759
Papíron a Selenia Racing 10w60 a gyári olaja. Azért menjen már el vele 8-10.000km-t...
VV627-01-2020 09:14:53 // 54758
Addig meg csak csattogjon? :)
Csontdaráló25-01-2020 23:26:10 // 54757
Eneos 0w50-nel szemezek. Lehet kipróbálom következő körben
VV625-01-2020 18:13:28 // 54756
Próbálj ki másik olajat.
Csontdaráló25-01-2020 10:32:13 // 54755
Cikkszámot tudsz mondani a fúvókához légyszi? Előre is köszi!
Levee156SW25-01-2020 10:23:22 // 54754
Koszi,az korrekt,hasznos info.
Gyari a futomu elol?
Levee156SW25-01-2020 10:22:29 // 54753
Nekem a fuvokacserevel megszunt a problema.(A katalizatorhatasfokossal egyutt.)
DZ emlitette,hogy 120.000-enkent cseres lenne (190e-nel jartunk akkor),es meg is csinaltak egy eve.
Csontdaráló25-01-2020 09:42:02 // 54752
zsír új hidrotőkék vannak az autóban.
[k i z z o]25-01-2020 07:33:15 // 54751
Hidrotőke problélma van. Nem a "hengerfejből" megy le az olaj, hanem a hidrotőke ereszt vissza. Cseréld ki őket, vagy ha ügyesebb vagy akkor szedd szét őket megtisztítani.
Csontdaráló25-01-2020 03:38:55 // 54750
Nekem is 2.0 jts motoron van, nem TS. Az olajat a hengerfejből nekem is simán leereszti egy nap alatt. Illetve olyan tünetek is van, hogy nagyobb hajtás után, alapjáraton járatva a kocsit, elkezd szép lassan hidrotőke csattogás hallatszani. Tehát vagy nincs kellő olajnyomás alapjáraton, vagy nem tudom... Max jelen van az olajszint, selenia 10w60.
deportivo24-01-2020 20:45:48 // 54749
Ma a Pilkingtonnál első szélvédő csere , korrekt módon, és jól megcsinálták. Cascóra 16.000 jó magyar forintba fájt. Carglassról mindezt a jót nem tudom elmondani.
Levee156SW24-01-2020 10:06:03 // 54748
(Bocs h 3 hozzaszolasban,de picit nehezen indulok ma-meg annyi,hogy a fuvokak hibaja azt is eredmenyezi ertelemszeruen,hogy kevesebb olajnyomas jut olyan helyekre,ahova igazan kellene -es talan ez a legnagyobb baj.)
Levee156SW24-01-2020 10:04:02 // 54747
Azt a 1 csapagycseret en is furcsalltam-ha mar sorban kapni,es ott jar valaki. Teny, hogy ugyis a 3. henger a gaz, de a tobbinel is amennyivel szukul az illesztes,annyival tobb nyomas jut a problemas helyekre.
Levee156SW24-01-2020 10:01:59 // 54746
A fuvokak altalaban nyitott allapotban ragadnak be,mikor megfaradnak, igy kontrollalatlanul fossak az olajat felfele ha kell,ha nem.

Ez a ha nem jellemzoen alapjarat-2000 kozti fordulattartomanyban, kis-kozepes terhelesnel a legkellemetlenebb. Nekem mindig ott dobalta be a katalizator-hatasfok hibakat az ego (es emiatt persze jobban is fogyo) olaj miatt.
A masik,hogy leallitas utan elengedik a hengerfej felol az olajat, igy 1-2 nap utan inditva hidrotokecsattogas van 1 masodpercig,mig fel nem er.
Ezek a jelensegek a csere ota megszuntek.

(Nyomasvesztesegeim a gyuruknel 20-30%-osak, tehat a mechanikai allapot amugy sztem OK. Telen nyaron stabilan 2 fordulatra indul a motor.
korabban 2 litert toltottem ra 12.000 km-en - mivel hk-csapagysorcsere nekem is volt, meg nem hasznaltam ugy azota,mint elotte (kb. mostanra er veget a bejaratas, de rosszabb biztos nem lett a dolog-ill. fordulattol es olajfajtatol is fugg.)
Es gyorsitani sosem szoktam 2250 alattrol, legfeljebb sebesseget tartani.)
Chris3223-01-2020 22:28:26 // 54745
Mivel 1,5 hónap után kaptam vissza az autót, bíztam a megfelelő végeredményben. Az autóra 2-szer tudtam ránézni, mert nem helyben csináltattam és hát nem is vagyok szakember, így nem tudtam minden részletre rákérdezni. 1 év garanciát vállaltak rá, szóval visszaviszem és talán sikerül a végére járni a dolognak. Köszönöm a tippeket!
Daveee10 Ɨ|ѯ23-01-2020 14:26:54 // 54744
Tsben ugyan ugy olajtekno levetele utan valnak hozzaferhetove.
Mondjuk en nem ertem, h ezek hogyan eredmenyezhetik az olajfogyasztas novekedeset. Bar, azt sem ertem, ha mar egyszer lent volt a karter, kint voltak a dugok, akkor miert csak 1 hajtokar csapagyat csereltek neki. Meg kivancsi lennek arra teljes hengerfej feujitasra is, h az mibol allt.. volt szelep/szelepvezeto csere is, vagy csak szelepszarszimmering? Szelepulek csiszolas volt-e vagy nem. Sikolas alap, meg a szimmering csere, de a tobbit nem biztos, h megcsinaltak. Marpedig ha a szelepvezeto ki van kopva, akkor a szelepszar szimmering csere csak idoleges megoldas. Ezt elszurtam en is az enyemnel.
Levee156SW23-01-2020 12:05:23 // 54743
(Nekem 2.0 JTS-en a kartert leveve valnak hozzaferhetove, es elvileg 120.000-enkent van eloirva a cserejuk- de lehet, csak az altalaban melegebb uzem miatt kerultek be, es TS-en nincs.)
Ferke23-01-2020 11:08:24 // 54742
Ime:
Ferke23-01-2020 10:06:36 // 54741
Ez így nem sok információval bír. Egyébként a Tied a 0 261 500 013, és kb 50/db
Csontdaráló22-01-2020 19:09:26 // 54740
Ez a fúvóka hol van? Hogyan tisztítod/cseréled? És hol kapsz belőle újat?
Levee156SW22-01-2020 10:09:06 // 54739
Udv, 4 tapogatozo gondolatom/kerdesem lenne:

-igen, a PCV szelepnek lehet koze hozza
-maga a henger/dugo mereten volt meg?
-gyertyakep milyen?
-hengerfalolajzo fuvoka van ebben? (Ha igen, tisztitas, de leginkabb csere segithet)
Piritu - 1.000.00021-01-2020 20:56:23 // 54738
én visszavinném ahhoz aki csinálta...
Chris3221-01-2020 18:49:49 // 54737
Üdv!
A következő a problémám a 156 1.8 TS-emmel. Tavaly ősszel sor került egy motorfelújításra (teljes hengerfej felújítás, gyűrűzés, 1db hajtókar csapágy csere, tömítések, gyertyák). A tünet akkor magas olajfogyasztás volt 1L/1000km és motorfékezős gurulás után füst. A felújítás után a füst teljesen megszűnt, viszont az olajfogyasztás ugyanúgy megmaradt. 2 hónapja indítás után látható kis kékes füst, de utána se. Nem folyik sehol az olaj! Viszont a kartergáz visszavezető csőnél és a pillangószelep mögött olajos lerakódás látható, a pillangószelep a külső felén száraz. Volt egy billegő alapjáratom kuplungolások után, amit végül csak a PCV szelep rugójának kicsi nyújtásával sikerült megszüntetni. Ötletekre lennék kíváncsi hogy ekkora mennyiségű olaj hová tűnhet el, esetleg lehet-e köze a PCV szelepnek hozzá, vagy nagyobb lehet a baj. Köszi a válaszokat!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.