Forum >> Szerelőműhely

Buksi21-03-2020 18:55:16 // 54841
Ez egy jó ötlet. :-)
GTVili21-03-2020 18:46:21 // 54840
Ha nálunk lesz a paripa, biztosan csinálok valami alváz és üregvédelmet....hogy így is maradjon. :-)
Buksi21-03-2020 18:37:48 // 54839
Elég jónak. :-DD
GTVili21-03-2020 13:33:12 // 54838
Srácok! Ez a küszöb jónak számít, így tíz évesen.....? ;-)
Levee156SW21-03-2020 13:09:39 // 54837
Hello, konkret tapasztalat nelkul, altalanosan:
betolto sapkat leveve, a huto also csovenek levetelevel a leheto legtobb ki kell jojjon. (Ha jol van most elottem, a hutonek nincs kulon sapkaja.)
Nyilvan a hengerek koruli vizterbol nem fog "felfolyni", de a csoveket vegignezve meg lathato,hol rekedhet meg ugy, hogy tovabbi bontassal 1-2 deci meg kijojjon, ill. hogy a zart termosztat eltorlaszol-e esetleg valamit.
pinyti21-03-2020 12:30:02 // 54836
Sziasztok!

Adott az autóm, egy 2002-es 1.9JTD 8V 156 SW. A motor veszteséghője olyannyira kevés, hogy a magamfajta fázósabb embereknek télen elég sokára lesz csak elfogadható az utastérben a hőmérséklet. Előtte 6 évig BMW-im voltak, s ott mindben volt elektromos rásegítés amíg a motor el nem érte a megfelelő hőfokot. Mivel az én 156-osom Olaszországból származik, gondoltam azokra a mediterrán piacokra nem szereltek beléjük semmi ilyesmit, így egészen a múltkori pollenszűrő cseréig nem is foglalkoztam a dologgal, letudtam annyival, hogy ez ilyen. Ám ahogy ott feküdtem az utasoldali lábtérben, három érdekes csatlakozóra lettem figyelmes, melyek elég vastag kábelek végén ülnek (lásd a képet).

Amennyire sikerült kiderítenem, ez egy elektromos kiegészítő fűtés, aminek pont a fent leírt problémát kéne kiküszöbölnie. A kezelési könyv szerint is 20C fok külső hőmérséklet alatt működnie kéne, amíg el nem éri a motor az üzemi hőfokot/az utastér a beállított értéket. Azt még sikerült kiderítenem, hogy az akksi pozitív sarujánnál levő 70A-s biztosíték tartozik ehhez a funkcióhoz, ami jó is. Ellenben ma reggel is beindítottam az autót (14 fok volt kint), s a belső hőfokot először 22-re, majd HI-ra téve se sikerült 12V-ot mérnem egyik képen szereplő csatin sem a háromból. Legyetek szívesek, ha tisztában vagytok a működésével, szabályzásával, úgy segítsetek és írjátok le! Tartozik még hozzá valahol valami relé is? Esetleg még valahol biztosíték?
Előre is nagyon szépen köszönöm!
AlfaGT18-03-2020 20:27:44 // 54835
Tud valaki segíteni? GT 1,8 TS
Szeretnék hűtőfolyadékot cserélni, Paraflu Up menne bele. Jelenleg valamilyen G12-es folyadék van benne. Szeretném úgy kiengedni, hogy lehetőleg az egész kifolyjon. Van ennek valamilyen trükkje?
Csongi12-03-2020 16:37:52 // 54834
Jó kis videó, megint okosabbak lettünk. :)
Levee156SW11-03-2020 11:11:19 // 54832
Nekem DZ-ék rakták vissza azzal a hátsó futómű állítócsavarjait, és logikusnak is tünt, hogy ha az acél és az alu elektrokémiai korrózióba kezdenének,azt inkább külön-külön a rézzel tegyék, mint egymással (részben az olajleeresztő tömítés is ezért lehet abból-a puhaság mellett).

Persze alighanem maga a zsíros hordozóanyag számít a legtöbbet (míg a vizet kinn tudja tartani), ill. annyiban pontatlan voltam, hogy én sem a tömény, akkusaru felrakós zsírszerű "rézlekvárra" gondoltam, hanem a sprayben fújhatóra,amiben a rézszemcsék inkább csak úgy lebegnek.
Daveee10 Ɨ|ѯ09-03-2020 18:49:27 // 54831
Nem biztos jó ötlet a réz paszta. Alumínium meg a réz nem feltétlenül pajtik egymással...
Az alumíniumot eszi a réz, ha nem csalnak az ismereteim/emlékeim.
Simán érzéssel, fokhagymaszagúra kell meghúzni, a menetet megkenni a leengedett olajjal, és következő cserénél szépen lehet kiszedni. A TS-nél elég kevés menet van, mert a hátsó oldalon van egy kis kivágás, így talán 3 menet ha van.. Sajnos az enyémnél az előző gazdánál valaki agyon téphette, vagy nem tudom, de a karterban nem sok menet maradt. Akkor ők visszarakták a csavart teflon szalaggal. Mi gyűrűzéskor sajnos későn vettük észre ezt, és nem sikerült rendesen orvosolni a problémát, így locktite pasztával beragasztottuk, azóta elment egy olajcsere periódust. Az olaj másképpen lett leengedve az uccsó cseppig. Következőre kap egy 19x1,5 menetet, és megy bele egy merci olajleeresztő csavarja, ami hatlapfejű. Na, de kicsit elkalandoztam.
Szóval, én nem javasolnám a rézpasztát. Maximum valami réz mentes cumót.
axel09-03-2020 18:02:13 // 54830
Sziasztok!
Ezt a diagnosztikát valaki ismeri esetleg? Érdemes lehet megvenni? Esetleg tudnátok ajánlani valamit ami nem 300 ezres tétel?
Köszönöm

http://diagbolt.hu/gyari-szint-markaspecifikus-diagnosztika/144-icarsoft-ft-ii-gyari-szint-fiat-alfa-rome-obd-1-obd-2-diagnosztikai-obd2-mszer-szerviz-funkciokkal.html
Levee156SW09-03-2020 10:32:47 // 54829
Az azert mar messze van attol, amit az alukarter termeszetes mosollyal visel.:/
Szerintem ujban, ha tudsz, kulso hatlapfeju leeresztot tegyel be, pici rezpasztaval.
Piritu - 1.000.00009-03-2020 10:10:31 // 54828
Egy 80 cm-es csővel sikerült :-)
_Ata_09-03-2020 09:56:35 // 54827
Sziasztok! Kit ajánlanátok Budapesten vagy környékén komplett kuplung cserére? Sajnos a kinyomócsapágyam szarakodik és akkor már kettőstömegűvel együtt mindent cserélnék. Németh Misiék nem vállalják, rajtuk kívül pedig nem ismerek mást. Hol dolgoznak viszonylag jó áron akár vitt alkatrészből is és megbízhatóan? Vagy érdemes lemenni Csörihez? :)
VV608-03-2020 20:08:19 // 54826
Ahhh, ez remek! :)
Kazes☻08-03-2020 19:48:15 // 54825
Neeem, rendes menetes, csak úgy be tud állni... én az imbuszra egy kb. fél méteres csövet szoktam ráhúzni erőkarnak. :)
Piritu - 1.000.00008-03-2020 18:25:49 // 54824
Találtam egy manual gyűjteményt: https://www.manualslib.com/
még Giulia is van közte :-)
Piritu - 1.000.00008-03-2020 18:14:53 // 54823
Még az is eszembe jutott hogy nem balmenetes-e. A másik irányba se megy :-(
Kazes☻08-03-2020 15:57:22 // 54822
Sakkozd végig, hogy jó irányba tekered-e! :) Egy haverom felcserélte a kocsi alatt az irányokat és ráhúzta, úgy meg eltörte a kulcsot... persze aztán sikerült kitekerni kis + erőkarral. :D
Piritu - 1.000.00008-03-2020 15:45:39 // 54821
Ilyet még nem értem.
Nem bírom kitekerni az olajleeresztő csavart a TS-ből. Meg se mozdul. Már meg is hosszabbítottam az imbuszkulcsot. Jobban nem merem feszíteni mert félek hogy kiszabom a menetet.
Van valami trükkje? Érdemes csavarlazítózni?
Cady07-03-2020 17:44:23 // 54820
Köszi, jó fej vagy.

Valóban, szétszedtem újra mértem és a magassága pont annyival nagyobb mint az alul keletkezett rés (hogy ba***dna meg az összes utángyártó, hogy egyik sem tud méretpontosan gyártani semmit) nyilván jó az úgy... csak a terhelést tök máshol kapja. Csináltam alá egy alátétet, így most fasza.

https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1583599115-8584-79238-forum.jpg
Levee156SW06-03-2020 08:29:00 // 54819
Sajnos (nekem szerencsere) igy kapasbol nem - bar JTS-em van, az uzemanyagrendszerben eddig csak egy nyomasszabalyzo szelepet kellett cserelni.
Kazes☻05-03-2020 23:32:03 // 54818
Igen, még anno a Julisomnál, meg 6-osnál... az utángyártottnál elő tud fordulni.
Cady05-03-2020 23:23:54 // 54817
Sziasztok,

Alfetta, 75 alsó lengőkar gömbfej (FRAP) nem csúszott be a helyére, maradt kb 2-3 mm.
A gyári felült a felületre és úgy is lenne logikus, de ez bár precízen egyeznek a méretei a gyáriéval, nem megy beljebb (hidraulikus préssel raktam be) találkoztatok ilyen problémával? Köszönöm. F.

https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1583446554-8584-20488-forum.jpg
vpmo05-03-2020 10:29:09 // 54816
Köszönöm! Esetleg tudsz ajánlani injektoros céget?
Levee156SW05-03-2020 06:32:12 // 54815
:(
Megjegyzem,a gyertya es a szelep szetegeset okozhatta ugyanaz,igy bevizsgaltatnam az injektorokat is,ha mar ugyis szet kell boritani.
Kazes☻04-03-2020 16:57:46 // 54814
Ezt akartam is neked javasolni, mert én is így jártam Dömével, 1,6 Ts, csak a gyertyahiba nélkül. Jó kis móka lesz... hengerfej le, szelepek, síkolás stb.
vpmo04-03-2020 10:34:57 // 54813
Újabb fejlemény az ügyben, hogy a trafócsere nem hozta meg a várt eredményt, ezért endoszkópos kamerával belenéztünk a hengerbe. Sajnos az egyik szelep be van égve, természetesen pont abban a hengerben ahol a sérült gyertya volt. Persze hogy égéskimaradás van a hengerben ha nem zár a szelep. Szóval nagyon nagy a baj.
ott221703-03-2020 00:48:58 // 54812
Sziasztok !
Valaki esetleg tud segíteni 156 2.5 v6 automata váltó manuálra történő cserérjében ?
Üdv Ottó
aranytl02-03-2020 23:03:34 // 54811
Sajnos benne van a pakliban, hogy egy alkatrész ideje korán megadja magát. Manapság nincs tuti. Nem írtál megtett km-t, csak a 2 évet. Akkor jövőre cserés a vezérlés, legfeljebb előre hozod :(
Én már párszor megjártam utángyártott alkatrészekkel. Motorhoz csak gyárit veszek, eddig bevált.
Gyári vezérlés szettet vízpumpával 30eFt körüli összegért kapsz 1.6 TS-hez, annyit megér.
Annyit tudsz tenni, hogy figyelsz és idejében észreveszed a rendellenes hangokat, mint ahogy most is :) Így minimális veszteséggel megúszod.
vpmo02-03-2020 13:13:57 // 54810
Kedves Márkatársak! Alig néhány hete vagyok Alfa tulajdonos, de sajnos annak a bizonyosnak máris a rossz végén találtam magam. Előre bocsájtom, hogy bejegyzésem célja nem a panaszkodás, hanem tanácsadás a többieknek. Történt ugyanis hogy az interneten rendeltem gyertyakészletet, és olajat, mert így egyben akciós volt. Az olaj most nem esedékes, csak a gyertya. Gyertya csere után kb. 80km megtétele után torpanás, és villogó motorhiba jelzés volt tapasztalható. A gyertyák kiszerelése után hatalmas meglepetésemre az egyik gyertyának hiányzott a középső elektródája. A motor sajnos a régi gyertyák visszaszerelése után sem kelt rendesen életre (nem megy minden henger). Diagnosztika szerint gyújtáshiba az 1 és 3 hengerben. Úgy tűnik a gyertya kinyírta a trafót is. Az interneten történő böngészés során kiderült, hogy "kedves" kínai barátaink hamisítják az NGK gyertyákat, és ezek a hamis gyertyák úgy terjednek mint a koronavírus, már itt vannak Európában, akár még a boltokban is. Megjegyzem én sem az Aliexpress-ről rendeltem. Most ott tartok, hogy beszéltem a kereskedővel ahonnan a gyertyát vettem (egyenlőre készséges, segítőkész), küldöm vissza a cuccokat, és várom hogy megérkezzen a megrendelt trafó. Szóval várok, és nagyon nem vagyok nyugodt. Gyönyörű fekete szépségem pedig nyitott motorháztetővel várja sorsa jobbrafordulását, én meg megint kerékpárral közlekedek. Ha valaki gyertyacsere előtt áll mindenképpen írja be Google barátunk keresőjébe hogy fake NGK, vagy hamis NGK. Meglepően sok lesz a találat. A You-tube is tele van vele. Nézzétek meg, ott vannak a jelek, amik gyanússá teszik a hamis gyertyát! Én nem vagyok facebook-os, ott nem tudom mi van, de gondolom ott sem ismeretlen a téma. Az ég óvjon Titeket! VPMO
marci9102-03-2020 11:35:41 // 54809
Igen, ezt próbáltam ki a hétvégén. Hosszbordás nélkül is szól.
aranytl02-03-2020 11:13:46 // 54808
Biztosan vezérlés, van ott még más is? Lehet pl. a generátor csapágya is. Ha leveszed a hosszbordás szíjat, kizárhatod ezeket és akkor tényleg marad a vezérlés része.
Mr. Z02-03-2020 10:21:44 // 54807
Sziasztok

2.0 JTDM2 170 lovasnál lesz EGR csere.P0490 P0487
Láttam a MES-ben ALFA OBD-ben olyan szerviz funkciót, hogy EGR valve repalcement. Ezt meg kell csinálni csere után? Mit csinál ? Valaki képben van ezzel?
Botond122202-03-2020 08:10:11 // 54806
Sziasztok TCT ügyben kérnék segítséget: leginkább reggelente nem sokkal indulás után hajlamos nem felváltani automata üzemmódban 1ből 2be... Most legutóbb ezt megfejelte azzal, hogy üresbe váltótt... SW frissítés, kalibrálás, folyadék csere volt... Ötlet?
Esetleg egy tct specialista? Előre is köszönöm.
marci9102-03-2020 08:08:28 // 54805
Sziasztok!
2 éve az 1.6 TS-re vezérléscserekor műanyag Dolz vízpumpát tettem fel INA szíjjal és görgőkkel. A vezérlés felől hidegen kissé köszörülős hang jön, ami bemelegedés után csillapodik, de nem múlik el.
Milyen minőségűek ezek a vízpumpák, lehetséges, hogy ez lett idő előtt csapágyas? Hallottam már valahol, hogy a piacon kapható fémlapátos vízpumpa is és azokat célszerű felrakni.
Köszönöm!
Piritu - 1.000.00001-03-2020 17:06:20 // 54804
"A kábel előkészítés vajon benne van már ezekben gyárilag?" - le kell venni a kormány burkolatát és pontos választ kapsz a kérdésedre :-)
Szerinted innen ki és honnan fogja ezt megmondani? Giovannit ismerve még alvázszámmal se nagyon lehet jósolni.
aranytl01-03-2020 11:42:42 // 54803
Sziasztok!
156 V6 generátort hogy lehet a legegyszerűbben kiszerelni? Az elearn szerint az olajszűrőt és a féltengely tartó konzolt is le kell hozzá szerelni. Ezt szívesen elkerülném.
Esetleg a bölcső leszerelésével kifér-e? Valaki csinálta már úgy.
Előre is köszönöm a válaszokat.
Cserkó28-02-2020 15:04:36 // 54802
Sziasztok,
utólag szeretnék tempomatot az autómba (2008 159 sw). Az a kérdésem,hogy a tempomatkaron és az alsó kormányburkolaton kivűl van-e még szükség bármire? A kábel előkészítés vajon benne van már ezekben gyárilag?

Előre is köszi!
tirex27-02-2020 13:35:59 // 54801
Ez csalóka kép. Az a módi hogy az összetört kocsit nem úgy fényképezik ahogy akkor éppen kinézett hanem kitapossák a motorháztetőt, kinyomkodják a lökhárítót ahogy sikerül és visszarakják a helyére. Na mindjárt jobban néz ki, alig sérült.
Csontdaráló27-02-2020 11:13:22 // 54800
Azért válaszolok, hátha gondolkodsz majd még hasonló helyreállításban. Sok dologtól függ, pl hogy magad lakatolnád-e vagy szakembör, mennyi alkatrész jönne bontóból, mennyi lenne új. Mennyire lennél igényes a helyreállítás minőségére, pl a műanyag csetreszeket milyen alapossággal pótolnád. Légzsákok, övfeszítők durrantak-e vagy sem. Nekem volt egy 1U2 karosszériás, 2004-es Skoda Octaviám, amivel elütöttem egy vaddisznót. Összességében 500.000 Ft volt a javítás 2014-ben. Lufi és övfeszítő durrant, lakatos csinálta, volt bárdi/unix kedvezmény, és a munkadíj áfamentes volt. Olyanra szerettem volna, mint a gyári, de sosem lett olyan többé.
Haddel27-02-2020 06:03:10 // 54799
Na már el is adták a verdát,úgyhogy nem érdekes😃
Haddel26-02-2020 20:54:43 // 54798
Találtam egy törött Gt-t. Vajon mennyibe fájna a képek alapján rendbe szedni? Motor elvileg nem sérült.
Csontdaráló26-02-2020 13:50:17 // 54797
Kérdésem lenne, hogy a váltóolaj leengedéséhez milyen kulcsra van szükség? Ha jól emlékszem imbusz, csak nem tudom pontosan mekkora. Az alany egy GTV, 2.0jts motorral, 5-ös váltóval. Előre is köszönöm!
Levee156SW20-02-2020 21:39:55 // 54795
Hat, pedig a Bilsteinrol pont koztudott,h a beleposzinten csatlakoztak az altalanos nemet autoipari kurvulashoz.
(Meg mikor a komoly markak budget cuccot probalnak csinalni, az nem nagyon szokott sikerulni - ld. pl alap Brembo tarcsak)
A Monroe meg mar korabban elindult a lejton-sztem felejtos.
Borger8420-02-2020 15:31:46 // 54794
Néztem a Monroe-t is! jelenleg 3 típus van amit hoz a rendszer:
Cikkszám: 376059SP --- 24,000 Ft.
Cikkszám: 45009 --- 17,000 Ft.
Cikkszám: E5091 --- ? Ft.
Kerestem Őket a Monroe honlapon. Méretüket tekintve azonosak, ezért is hozza a keresés a GT-hez. De nem találom a (tudás) alapú eltérést, ami indokolná az árkülönbséget!
Azt leszámítva, hogy a 376059SP OESpectrum "Premium" jelzést kapott, és 5 év a garancia.
A 45009 MONROE ORIGINAL (Gas Technology)
A E5091 MONROE REFLEX, de hozzá egyenlőre nincs árazásom.
Szó mint száz van különbség a három típus között, de hogy az árát leszámítva számomra a gyakorlati felhasználásban és tartósságban mi azt nem sikerült eddig kiderítenem.

Kárászy-nál a pirosat néztem 15,20% erősebbnek ígérik a gyárinál 21,000 Ft.!
A keménységgel nem lenne bajom, még az ültetés is szóba jöhet számomra nem lenne probléma. Viszont annyira hosszú a GT orra az első tengelytől, h félő a ház alá a garázsba is nehezen (vagy egyáltalán nem) tudnék leállni. Pedig szimpatikusabb mikor a madár nem ül fel a kerékre! :)
VV620-02-2020 13:16:14 // 54793
Én vettem már Monroe-t is és teljesen jó volt. Még a szuperolcsó Starline sem romlott el. Egyedül a Kárászy által felújított gátló adta fel 1 év és 3 nap múlva (1 év gari). A sárga Koni meglehetősen kemény, talán a piros lehet neked a jó - bár nem tudom, mit szeretsz.
Borger8420-02-2020 09:13:24 // 54792
Jelenleg Bilstein van hátul, azt gondoltam előre is anno. De mára teljesen elbizonytalanodtam. Tisztában vagyok azzal is, h egy márka alatt elég nagy termékcsalád húzódik B4,B6,B8,.... szóval ezáltal elég nagy a szórás és a teljesítmény különbség is. Az érthetetlenül zavaró az egészben, h 6.e km alatt nem mehet ennyire tönkre. Úgy, h csak én használom a kocsit, kerülök kátyút aknafedőt, mindent! 1,5év vagy 6.e km ettől azért többet kell bírnia. Már arra is gondoltam ahol mérettem ott akarnak behúzni, lehúzni egy cserére. Hasonló sztorit, hallottam és olvastam is már. Első körben kérek időpontot egy független helyen méretek ott is és majd kiderül. Nem változtatok nyomást a gumikban sem legyenek azonosak a feltételek, lássuk mit dob a gép.
KYB jó alternatívának tűnik! Vagy a Kárászyt néztem még, Ők árunak (gyári) de keményebb KONI-t!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.