Forum >> Szerelőműhely

mreni11-04-2013 21:02:48 // 43936
Nekem van egy komplett gázpedálom 1.6 ts 147 ből,ki mit ad érte? :)
0Balazs11-04-2013 19:49:39 // 43935
Szia!
Köszi, akkor tisztogatás lesz.
Azt meg tudja valaki mondani, hogy a dugattyúkon mit jelentenek a 2P2 és 2P3 feliratok?
Buddha11-04-2013 19:34:59 // 43934
Harminc éve zsírozás volt a gyakorlat az akkori anyagokkal, de most inkább hallgass Tesódra! ;-)
Én nitróval finoman át szoktam törölni a gondosan megtisztított felületeket, aztán jöhet a tömítés.
Forsberg11-04-2013 18:52:21 // 43933
Szia!
Köszönöm!
Külföldi oldalakon is valami fehér csatiról írnak, aminek a hibájára írják ezt a problémát. Na, majd megkeresem. :)
padand11-04-2013 18:41:55 // 43932
Szia!

Elég csak levenni a motorvezérlő burkolatot a jobb1 lábterében. Egyelőre ezt a pocsék fotót tudtam csak csinálni, de a lényeg szerintem látszik. A fehér csati volt nekem a ludas, illetve volt rajta körben egy szürke szivacs még. Fel volt valahova pattintva, de elengedte magát. Most fel van kötegelőzve meg befújva kontakt sprével, azóta nincs hiba.

Forsberg11-04-2013 17:47:37 // 43931
Köszönöm, de azért ne szedd szét!
0Balazs11-04-2013 16:36:42 // 43930
Hali!

Véleményeket szeretnék kérni. Hengerfejtömítés csere fog történni nálam. Valaki azt mondja, zsírozzam be jó vastagon a tömítést egy napra, utána rakjam össze. De neten azt olvasta tesóm hogy tilos, zsírtalanítani kell előtte a felületeket, nem még hogy zsírozni.
padand11-04-2013 08:13:43 // 43929
Össze van már rakva, de holnap lesz időm, szétkapom és lefotózom a csatit. Esetleg meg kéne nézni, hogy a TS nél meg a JTD-nél ugyanaz-e a gázpedál. De nekem nincs ePER-em.
Forsberg11-04-2013 00:20:08 // 43928
Köszi!
Remélem, azért nem az a baja. Más problémája nincs, minden működik, más hibákat nem dob. Mondom, ha megmozgatom, húzogatom a kábelt a pedálnál, akkor jó egy darabig. A másik végét kellene tudnom, hogy merre van, mert lehet, hogy ott a baj.
krisz.v10-04-2013 22:53:21 // 43927
Most nézem, hogy 2001-es az autód! A tesómnak is 2001-es volt és sok elektronikai gond volt vele. A Bodycomp a szériahibás, ezt írták is sok külföldi fórumon és a szervizben is mondták! Neki a bal hátsó irányjelző nem működött mikor megvette, kicseréte az izzót, de akkor sem működött. A bodycomp-ot kellett volna cserélni emiatt, amire 300e körüli összeget mondtak! Ezen kívül mindig dobott neki ASR, ABS meg még valami hibát! De minden hibátlan volt, csak téves jelzés volt, ez is bodycomp hiba talán! Szóval annyi, hogy az első szériás 147-eknél sajnos előfordulhatnak ilyen hibák! Bodycomp csere lehet megoldja a gondokat! Persze nem biztos, hogy a tiédnek is ilyen gondja van!
Forsberg10-04-2013 22:26:14 // 43926
Ja, most már a légzsák is hibát jelez....
Mondjuk azt tudom miért, mert porszívóztam az ülés alatt és megpiszkáltam véletlenül a kábelét. Ilyen volt már, simán ki lett törölve a hiba és nem is jött vissza, csak most.
Most megint kell valaki, aki kitörli. Azt hiszem az addig marad, amíg nem lesz törölve.
Forsberg10-04-2013 22:22:15 // 43925
Szia!
Jó Neked! :)
De nekem állóhelyzetben is bedobja, tehát úgy, hogy meg sem mozdul a kocsi, nem is érek a gázpedálhoz. Persze attól még lehet, hogy nem érintkezik rendesen és dobja a hibát. Ha esetleg egy fényképet tudnál a csatiról, azt megköszönném! Bár, Neked nem TS a moci.
krisz.v10-04-2013 21:31:11 // 43924
Ezt a csatit megnézem én is majd, mert nekem is olyankor dobta ezt a hibát ha kátyúba mentem, vagy ritka sz.r úton!
padand10-04-2013 20:08:18 // 43923
üdv,

Nem akarom elkiabálni, de sikerült megoldani az én hibámat (rázkódáskor bedobta a MIL jelet, a kocsi belassult, majd rázkódásra el, majd újra vissza.....néha napokig jó, aztán újra bedobta)

Végigkövettük a gázpedál vezetékét és a motorvezérlő elektronika előtt a csatija, ami gyárilag fel volt valahova rögzítve, az csak lógott. Szétszedtem, befújtam kontaktsprével, össze, majd felkötegelőztem valahova. Valószínű akkor tört le, mikor belementem egy nagy kátyuba, mert akkor dobta be először a hibát.

Azóta nem dobta be a hibát, pedig kivételesen direkt belementem pár kátyuba .)
Kareszka198409-04-2013 18:06:04 // 43922
hali!
van valakinek felesleg 147es szemetbedobas elott allo felso lengokarja dunakeszi kozeleben, amit nekem ajandekozna? :) azse baj ha szilentek nincsenek benne, vagy szakadt a gombcsuklo gumija, vagy megvan repedve/torve/deformalodva/hajolva
Forsberg09-04-2013 18:00:43 // 43921
Köszönöm Neked is!
Ez jó ötlet! Csak az kellene tudnom, hogy a csati rossz, vagy valahol a kábel.
Én azért gondolom, hogy a csati, mert amikor áll az autó járó motorral hibamentesen, aztán egyszer csak bedobja a hibát.
Forsberg09-04-2013 17:55:18 // 43920
Megpróbál=megpróbálom. :)
Mondjuk akkor is feldobja, amikor nem is érek a gázpedálhoz., pl. tempomattal megyek.
Lehet, hogy attól még befolyásolja egy kontakt hiba.
.......................09-04-2013 17:53:31 // 43919
csatlakozó szettet 20cm kábellel tudsz külön venni
eredeti AR ,vagy Opel alkatrészként
Forsberg09-04-2013 17:50:10 // 43918
Köszi, tudom.
Tegnap össze nyomkodtam őket, elmentem tesztelni, minden fasza volt, aztán reggel indítottam és már dobta is a hibát.
Most majd megpróbál azt, hogy befújom kontakt tisztítóval.
mreni09-04-2013 17:43:53 // 43917
a csatiban a saru szokott hátracsúszni,emiatt kontakthiba van,érdemes megnézni
Bilux09-04-2013 13:11:13 // 43916
Aki tud nekem bölcső csavarokat adni 156-hoz írjon rám.
A tűzfal felőli oldalra kell!
Köszi.
padand09-04-2013 13:07:27 // 43915
Szia!

Mondjuk most nézem, neked TS van, nekem meg JTD, szóval valószínűleg más a hibánk is..
Forsberg09-04-2013 12:54:08 // 43914
Szia!
A MIL lámpa a műszerfalon. A kiolvasott hibakódok: P0220, P1221
padand09-04-2013 12:32:11 // 43913
Szia!

Ennél a hibánál pontosan melyik ikon gyullad ki neked a műszerfalon? Nekem is hasonlókat csinál.

Üdv.
Forsberg09-04-2013 09:27:51 // 43912
De itt a potméter egyben van a gázpedállal, és az cserélve lett, de a hiba megmaradt.
krisz.v09-04-2013 09:17:50 // 43911
Nekem rossz úton volt vagy 6-szor, hogy ezt csinálta, de ezt két nap alatt. Azóta eltelt 1 év és nem csinálta újra, pedig nem javítottam rajta semmit. Kíváncsi vagyok én is, mi okozhatta. Egy új potméter elég drága dolog. Nagyon sokan azt írták, hogy csatlakozó kontakthiba szokta a gondot okozni.
Forsberg09-04-2013 09:07:42 // 43910
Még annyi, hogy ha áll az autó és jár a motor, akkor is feldobja idővel, tehát úgy, hogy nem mozdul semmi. Vagy tempomatnál, amikor nem érek a gázpedálhoz.
Forsberg09-04-2013 09:04:19 // 43909
Sziasztok!
Olyan problémám van (147), hogy állandóan feljön a gázpedál potméter hibaüzenete.
Így, visszaveszi a teljesítményt.
Ki lett cserélve a gázpedál, de az sem oldotta meg a problémát.
Ha megmozgatom a kábelt, ami a gázpedálba megy, akkor van, hogy jó, néha elég sokáig, de idővel visszadobja. Most ismét egyből előjön a hiba. A csatlakozó megtisztítva, de nem segít. Vagy a kábel van megtörve, vagy a csatlakozó nem jó.
Van valakinek valami ötlete? A kábelt lehet cserélni? Gondolom a másik vége, az ECU-ba megy. Nagyon fárasztó már ez a hiba.
Köszönöm előre is!
159 Indigo Gray 2.4 Monster08-04-2013 07:00:20 // 43908
Célszerszámokkal meg akkora rutinnal mint neked el is hiszem :) Csak nekem minden csavar be volt rohadva a régi szilent fémházát kszedni megint csak halálos marás volt :) Az űjat belerakni sem volt egyszerü de lett rá "célszerszám" átmenő csavar egy kupac alátét a végén anya aztán szépen belehúzta a hüvelybe. A másik fele már biztos gyorsaban menne. Majd egyszer meg lesz az is.
Szatyi07-04-2013 23:22:44 // 43907
1db-Szillent csere,célszerszámmal. kb fél óra.
159 Indigo Gray 2.4 Monster07-04-2013 21:35:08 // 43906
Pont jó dologgal példáloztál :) mentem le szerelő cimbihez annó hogy mikor lenne ideje le kapni a cr pumpám mert csöpögött belőle a nafta, és éppen egy rég a4 2,5 tdi cserélt termosztátot lökhárító lámpák meg miegymás le volt kapva egy termosztát miatt. :) Nekem ma a legnagyobb ellenségem az volt hogy majdnem minden csavar be volt állva, egy doboz vd40 el kopott remélem nem kell még egyszer ezt a szilentet zaklatni.
Ferke07-04-2013 21:26:20 // 43905
Akkor te még nem láttál bonyolult autót...:))
Mont pl termosztát cseréhez vezérlést bontani, lsd. sima f asztma....:)
159 Indigo Gray 2.4 Monster07-04-2013 19:19:02 // 43904
Fékcső cserénél persze le levegősödik, de most annyira nem lett meg bontva. De nem tart semeddig sem kilégteleníteni mert csak a munkahengerben lehet levegő. Hát ezt a szilent cserés tortúrát az ellenségemnek sem kívánom :)
forrasr07-04-2013 18:59:41 // 43903
2,4 JTD hez milyen kupplung főhengert illetve munkahengert érdemes megvenni? elég hatalmas a szakadék árban az LPR meg febi sachs és társai közt. Ebayen viszonylag jó áron van Magnetti Marelli is, van valakinek tapasztalata, melyikre érdemes beruházni?
forrasr07-04-2013 18:46:22 // 43902
Fékcső cserénél azért lehet, pl ha nem tömít valami 100%-ban és fel tud levegősödni, vagy leürül az abs kocka és nem jól lesz lelégtelenítve, alapvetően a levegő a fékben tud bajt okozni, mechanikus részek eléggé magától értetődőek minden típusnál, de ha jól csinálja az ember akkor nem lehet baj
159 Indigo Gray 2.4 Monster07-04-2013 17:46:46 // 43901
Nem szedtem még le féktárcsát ezért nem tudtam hogyan kell. De már nem lesz gond. Mai nap tanulságos volt sikerült végülis ki cserélni a szilentet, de ha a másik oldalon is kukás lesz akkor vagy szerelő csinálja vagy úgy rohad meg ahogy van. Áruld el légyszi hogy mit lehet rosszul összerakni a féken? Cseréltem már fékcsöveket meg fékolajat és még élek és fog a fék :)
Alfa GT-Csaba07-04-2013 17:30:19 // 43900
így van,a rozsda a szivatós,de én is mindent zsírozva rakok össze,és a következő szétszedés gyerek játék mert minden könnyen megy !
forrasr07-04-2013 17:16:11 // 43899
Nehogy már' azért legyen jó egy autó, mert könnyű szerelni, a szerelés egy szükséges rossz, és amikor megvan akkor legyen fasza a gép :)
Féktárcsa egyénként legtöbb típusnál azonos módon vehető le illetve vissza, merthogy néhány cég készít csak fékrendszereket(bendix,bosch,trw...teljesség igénye nélkül) és általában még szerelési rajz is van a féktárcsa/fékbetét dobozában, ergo aki sosem csinálta de van egy kis szereléshez kedve, meg tudja oldani, ahol hátul a kézifék dobfékes a tárcsában az kicsit bonyolultabb de az sem lehetetlen küldetés
Én szereltem már szét teljesen 166 nak első hátsó futóművét, és tényleg melós dolog a szétszedés, de csakis a korrózió miatt, ami mindegyik öreg autónál játszik.
Alfa GT-Csaba07-04-2013 16:55:40 // 43898
sok szerelő sem rakja össze jobban!!szereltem én már szerelő után hajnal 2kor a Margit körúton mert leszakadt a féltengelyem amit 3 napja rakott fel a maszek rabló ,csak éppen a 8db csavart felejtette meghúzni a Lancia féltengelyen!
weltner07-04-2013 16:51:38 // 43897
Aki "soher" a szerlöhöz vinni az birkozik az árokparton. Csak ha valamit nem jól raksz össze,/ahogy a féktarcsát sem tudtad levenni::)))/ mások életét veszélyezted ha utnak indulsz vele. Szaktudás nélkül felelötlenség autót szerelni.
DieselManiaco(NagyVad)07-04-2013 16:29:01 // 43896
nincs agyonbonyolítva,keress képet pl egy peogeut 605 hátsó futóműről és aztán nézd meg a 156-ot....vagy nézd meg ugyanezen pözső 2.5td motorját,aztán pl egy vm32b egy 164-esben és mindjárt megtudod mi a franciák istene,nem csak megtudod,obszcén szavakkal jellemezni is fogod.
Buddha07-04-2013 16:27:58 // 43895
A Lancia nem olasz? ;-) Itt ez volt a lényeg, nem az Alfa.
Segítek: Összességében az Alfa nem bonyolultabb mint bármelyik kategóriatársa! A hozzáértés hiánya, felületesség, és az előítélet miatt gondolják rossznak ezeket az autókat.
Stabilizátorszilent? Cseréltél már ilyet Ford-on? Hidd el tudnék sorolni néhány típust, ahol a duplája a normaideje egy ilyen szilentcserének! Szerintem lényegesebb pl egy vezérléscserét hasonlítgatni időben, árban. Meglepődne néhány ember ha tudná, hogy szeretett és agyonnyalt német autójába mennyivel többe kerülnek a dolgok, és a szerelési idő is a duplája. Persze vannak kivételek, de maradjunk az átlagnál! ;-)
Alfa GT-Csaba07-04-2013 16:14:45 // 43894
Nincs agyon bonyolitva??akkor egy stab rúd szilent cseréhez miért kell a fél autót szétbontani??A lancián megtudták oldani az alvázra rögzítve a stab rúd szilentet és még 28 évesen nem volt cserélve!!
Dévid07-04-2013 16:10:44 // 43893
Most pl. van egy-két hibám, amihez már nem merek én hozzányúlni tudás és szerszám hiánya miatt, ezt szerelőre fogom bízni. Már így vettem, most ideje lesz kijavíttatni, hisz kezdődik az autós szezon. Április 20-án már mennénk ki gyorsulási versenyre, megmutatnám barátaimnak, mit tud a vas, addigra működnie kell. Még nem látták. :D
Richi07-04-2013 16:09:21 // 43892
Tud valaki képet felrakni 147-es alapjárati motorról?
Állítólag 3 különálló darabból áll!
.......................07-04-2013 16:07:27 // 43891
Rà van rohadva,
egy nagy kalapàcs megoldja
atesssz07-04-2013 16:00:33 // 43890
Teljesen igazad van.

Én sem kezdek el magamnak ruhát varrni, amikor annyit tudok a varrásról, hogy hol kell a cérnát átdugni a tűn...
Buddha07-04-2013 15:54:17 // 43889
Utálják, a tudatlanok! :-) Egy hátsó féktárcsa levétele a keréken kívül HÁROM, azaz 3 csavar egy hozzáértőnek! Ettől nincs egyszerűbb hátsófék autón csak szekéren! Ha ez valakinek bonyolult akkor kívánom, hogy csak német féket szereljen, bár megsúgom azon tárcsfékek javarésze is Lucas, Girling vagy Bendix lesz! ;-)

Kicsit csípi a szemem ebben a fórumban az "olasz agyonbonyolított ipari hulladék" kifejezés! Ez a véleményed, mert alapvető hozzáértés nélkül buherálsz, persze nem sikerül aztán jön a lesújtó vélemény, hogy ez egy szar! Nem az Alfával van baj, hanem a tudatlan kőbaltás szerelőkkel... Szerintem... :-)
DieselManiaco(NagyVad)07-04-2013 14:55:09 // 43888
igazad van:D én csak viccből mondom,az én helyzetemben könnyű ezt mondani:D
Dévid07-04-2013 14:42:23 // 43887
Igazából nincs pénz, de inkább csinálja meg olyan, akinek van hozzá tudása meg rutinja, mint én szopjak vele napokig és még esetleg kárt is okozzak.
Apróbb dolgokat magam is megjavítok, de hóban-fagyban nem fogok bemászni a kocsi alá, azt tegye meg a szerelő a fűtött műhelyében.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.