Forum >> Szerelőműhely

Ferke13-02-2013 21:16:39 // 42836
Még mindig jobb, mint a németes életérzés, a majdnem-szomszéd kiállt reggel az automata passzattal, becsukta a kaput, majd onnan soha többé sehova...vitte a porsehungáriás tréler vissza, cca 3 éves a jószág, az automata váltó letérdelt, gari már nincs, szerintem benne lesz egy fél millában:)
kesa13-02-2013 21:05:03 // 42835
2 év alatt 3 futómű felújítás azért nem normális, esetleg extrém nagy futásteljesítmény esetén (talán még az überfos utak is tudnak ilyet okozni).
Eléggé leharcolt lehet a verdád. Nekem eddig csak olyan gond volt a kocsival, amit vagy én okoztam, vagy kopásból ered, több odafigyeléssel megelőzhető lett volna. Nagyon kéne oda egy jó donor :P!
Hermész 8813-02-2013 19:00:42 // 42834
S.O.S -166-al kapcsolatban.

tud valaki vmit arról a jelenségről, hogy a fed komputer elfogadja a kódot ,de pár perc mulva kilép, és semmi.-Utána ugye visszaszámol, és aztán lehet ujból próbálkozni.

Volt ilyen gondotok?
[k i z z o]13-02-2013 18:59:22 // 42833
Loctite 3030 ha hegeszteni nem lehet.
andrej03113-02-2013 18:55:52 // 42832
oké szólok de elképzelésem sincs mikor tudom kiszedni
mreni13-02-2013 18:53:37 // 42831
nekem van egy alkatrésznek való váltóm,szólj ha azzaé van gond
andrej03113-02-2013 18:47:25 // 42830
kösz hogy mondodd akárhogy nézzük pont a fele .Most legyen jóidő hogy nekitudjak álni kikapni a váltótt hogy lássuk mi a fene vann talán ha találok valakit akinek van öntvény hegesztője olcsóbban meguszom mintha vennék egy váltót ha a villa adta meg magát
mreni13-02-2013 18:43:09 // 42829
6ezerért kb 2 litert veszel,tutela-ból(ez a gyári)
andrej03113-02-2013 18:40:09 // 42828
azt a szomszédban az atósban mondta az ürge a multkor hogy az alfába való literje 6 ezer én még nemvettem eddig így nemtom
mreni13-02-2013 18:34:38 // 42827
albától rendelj mindent szerintem,de pl a 12ezer 2l váltóolajra,enyhén szólva is durva
andrej03113-02-2013 18:29:53 // 42826
hálás lennék ha tudol olyan oldalt ahonnét olcsóbban is megrendelhetőek a cuccok mivel én az alba és az unix oldalárol írtam az összegeket és a legolcsóbbakatt 35 és 90 között volt csak a kuplung szerkezett
andrej03113-02-2013 18:20:49 // 42825
telyesen igazad van nézgékltem is a használtautón ,vaterán és apródon de a közelben semien nincs csak egy boxer nekem meg 98 at egy négyes Ts-em van ami megfelelő
max 180 kilóméterre az meg rizikós a tréler költségén meg másikat veszek legutób karambolóztam 1300méterre lakom a helyszintől és számlával 27 letvolna hogy haza hozták számla nélkül 15 öt fizettem akkor töbszáz kilóméterre mennyit kérnének?
akár hol olvasok az alfáket szidják nagyon hogy szarok meg az elektronikáikat nbekem elektronikusan az elekadás jelzővel volt gondom csak akkor megy ha leveszem a műanyag burkolatott a relééről de a futgómüre a gatyám is ráment 2 éve van nálam azalatt harmadszor fogom felujítani .valamint a hideg motornál jelentkező idegbetegrángatástó tudnék megőrülni ilyenkor télen amíg elnem érem a 75 nyolcvan fokos vizhőmérsékletett addi minden elindulásnál és gyorsitásnál rángat és leakar fulladni
mreni13-02-2013 18:20:28 // 42824
azt a gumis részt lehúzod,utána középkonzol le és alatta lesz talán 4db ccsavar ami a kapcsoló panelt fogja

ha jól emlékszem
Kka13-02-2013 18:17:01 // 42823
a venti kapcsolója hogy jön szét? azt az elforgatható rész csak le kell előre húzni? vagy konzollal együtt jön le?
mreni13-02-2013 18:14:44 // 42822
kicsit sokat számoltál anyagra,egyébként a bölcső levétele nélkül is megoldható a dolog.
mreni13-02-2013 18:12:02 // 42821
érdemesebb a kapcsolóval kezdeni,a középkonzol lebontása után elérhetővé válik,ott semmi nem pattintós csavar fog mindent,van benne pár :)
andrej03113-02-2013 18:11:31 // 42820
pedig kimélni szoktam a kuplungot stoptábla előtt,pirosnál vagy a célnál üresbe dobom és hagyom gurulni max a fékket finoman nyomomm tudom rosz szokás de nem nyomomm a kuplungot fölöslegesen az idióta oktatóm az mindíg bíztatott minket nyugodtan csusztassuk a kuplungott ,persze aztán rendszeresen léégethetjük üvöltött ha lasitottun az uton átkelő gyalogost láttun azt felelte adjunk gázt semmi kersesnivalója gyalogososnak ahol nincs zebra,voltak ilyen huzásai
Kka13-02-2013 18:10:39 // 42819
és ezeket hol találom? remélem szét kell kapni a fél autót hozzá.
puntoban is többször elszállt az ellenállás, de ott akkor volt legmagasabb fokozat.
kesa13-02-2013 18:09:13 // 42818
Valószínűleg jobban jársz anyagilag, ha a hibalista összegyűjtése után keresel egy JÓ ÁLLAPOTÚ külföldi papíros donorautót (olyat, amit ki is lehet próbálni, természetesen lezárt magánterületen, stb.). Leharcoltat fölösleges, még ha olcsóbb is.
mreni13-02-2013 18:05:48 // 42817
ki kéne mérni a kapcsolót,illetve,hogy kap-e feszkót a motor,ellenállás is lehet a ludas.
Kka13-02-2013 18:04:22 // 42816
Segítség!

Egy hete sincs nálam az autó, de elkezdődött az olaszos életérzés, azaz elromlott valami...
Utastér ventilátor, egyik pillanatról a másikra úgy döntött nem pörög tovább.
Megnéztem a könyv szerinti szóba jöhető biztosítékokat, de elvileg jók. (hacsak nem valahol máshol kell nézni).
Ötletek? tapasztalatok?
jó lenne megoldani mert nincs épp meleg odakint, s nem ártana ha lenne az utastérben meleg...
andrej03113-02-2013 18:04:19 // 42815
nem is veszek addig . ilyen időben nemtom mikor tudom szétkapni? mivel az udvaron fogom és sokmindent lekel kapnom róla pl a bölcsőt .
gondolom öntvény a villa és akkor nemhegeszthető,vehetek bontott váltót ami minimum 20 ezer meg az utiköltség de ugyebár ha lekapjuk a váltót illik kuplungszettet cserélni az minimum 35 rugó illik váltó és féltengely szimeringet cserélni az min 5 rugó és az olaj 2 liter durván 12 rugó
tele a faszom ezzel a szarral álandóan elromlik valamie aztán lengcsillapitók minimum 50 ezer és a hátsó fékek min 14 ezer ebbőkl már vehetek egy másik alfát
mreni13-02-2013 17:13:47 // 42814
majd ha lekerül a váltó akkor kiderül,addig ne vegyél semmit szerintem
mreni13-02-2013 17:12:59 // 42813
vagy a villa tört le,ma ép ilyet szedtem szét :)
andrej03113-02-2013 15:03:41 // 42812
jobban járnék ha tudnék a közelben egy olcsó rommátört 98 as alfát mivel kikel cserélnem a két fényszorót a kormányrudatt és egyéb apróságott a gyujtás szerkezetett és zárakat a mivel bele tört a kulcs és a töröttet ráragasztottam a vevőegységre és gombnyomással inditok amit felsoroltam minimum 100 rugó és ha tudnék 60 és 100 között egy lepusztitott papirnélkülit jobban járnék
andrej03113-02-2013 14:56:30 // 42811
akkor ugyebár valószinü hogy egy csapágycsere megoldja a gondom mert én is csapágyra vagy a kinyomó szerkezett törésére gyanakszom
Ferke13-02-2013 14:43:28 // 42810
Szétugrott a szerkezet és a csapágy, vagy a csapágy füle tört le, és lejött a villa róla....más verzió nincs.
Kareszka198413-02-2013 13:02:41 // 42809
Hali!
Tud nekem valaki segíteni kapcsolási razjzal? Konkrétan 147-es kormánykapcsolójának lábkiosztása érdekelne, hogy melyik micsoda. Még konkrétabban, hogy melyik(ek) a "set" gomb lábai.
Ehhez kapcsolódóan: ajánlottak törötten komplett kapcsoló egységet (irányjelző kar van letörve, de a másik ép). Átlehet szerelni, vagy hadjam a fenébe?
Üdv
andrej03113-02-2013 12:59:04 // 42808
Egy kis segitséfg kéne mi törhetett el a váltóba ha a képnen látható kart melyet pirossal jelöltem amit az alsó munkahenger mozgat egy újjal tudom mozgatni és a kuplung is be esik
andrej03113-02-2013 11:19:55 // 42807
hát az bizti hogy ezt jól csinálták de félek hogy nagyobb gond is van a géppel mivel az alsó munkahengernél a fémkart simán egy ujjal tudom mozgatni.
nemtom neme az mozgatja a kinyomó csapágyat ? mert ha igen valószinü hogy a körmök is elszáltak aminek a kinyomó csapágyat nyomjuk
Fairlane13-02-2013 10:58:36 // 42806
Nem szerencse.
Nem véletlenül van így kitalálva, hogy előbb haljon meg a kuplungod, mint a féked... :)
Fairlane13-02-2013 10:56:49 // 42805
Ha csak kis erőhatásnak lesz kitéve, és két méretes felületet ragasztanál össze, akkor akár a palmafix is jó lehet.
Inkább hegesztik, ha egy mód van rá.

Loctite-nak vannak spéci ragasztói jópénzért...
.......................13-02-2013 10:46:41 // 42804
Ragasztott valaki it már PoliPropilén müanyagot?
ha igen mivel?
andrej03113-02-2013 08:25:43 // 42803
hali én eddig még nemjártam így soha szerencsére nemtört el semmi viszont ahogy elnéztem mindkét munkahenger ramaty
aztán majd a féket kel megnéznem mert kétéve elvittem műszakira és azóta megvan halva ott aztmondták kicserélték az első fékpofákat és a tányérokat meg a lengcsilapitóim és fizettem 100 rugót a műszakival eggyüt
aztán visszamentem hogy mióta megbabrálták a fékem azóta feleanyira se fog erre aztfelelték összekelkopni a féktárcsával a fékpofáknak.na azóta 8 ezer kilómétert mentem de ugyan olyan szarul fog és egy évután az általuk cserélt lengéscsilapitók is megadták magukatt.
párhete műszakin aztnyomta ki a gép hogy késik a fék és ha nyomok egy satu féket elindulé a hátija jobra így hamarosan nekiálok és kicserélem az összes tömitőelemett fékkeket és meglátjuk
andrej03113-02-2013 07:45:56 // 42802
Hali ma kora reggel átnéztem ismét kiszedtem az alsó m..hengert is azon sokkal job álapotban vannak a gumik mint a fentin de egy kis hibát találtam a külső gumin a képen látható.
de tuti hogy eresztett mivel ugyebár egytartályba megy a fék és kuplung olaj is? de a tartály közepén van egy elválasztó és azt nemfigyeltem ,elválassza egymástól a fék és kuplunghoz jutó olajat.
Én amikor megnéztem és háromnegyedig volt az a féké volt a kuplungé a hátsó celle .na az tök üres lett,ezért nemfojt az olaj és mivel a szőnyegen egy csepse volt így maradt az alsó munkahenger.
Még szerencse hogy ott az elválasztó cella és így a fék megmaradt .
hg6idn12-02-2013 21:08:43 // 42800
Szia!
Én Punto II-vel jártam hasonló módon, kuplung pedál munkahengerben törött el a rugó. Kb 1/3 pedál utam maradt, nem emelt ki normálisan. Ami vicc 3 év alatt 2x volt ilyen hibám...A második munkahenger szerencsére jól tartja magát már évek óta. kpp kpp
andrej03112-02-2013 18:59:59 // 42799
köszi a segitséget holnap kiderül minden
G-Burt12-02-2013 18:55:32 // 42798
Elvileg van hozzá javító szett, de nem szokott hosszú életű lenni. Ahogy előttem is mondták, sajnos az a baj, hogy nem a tömítések mennek tönkre, hanem elkopik a munkahenger.
andrej03112-02-2013 18:48:04 // 42797
igen értem de ha jól vettem ki akkor az olajtartályból megy a felső tartályba és a pedál lenyomásával továbitjuk az alsóba.ép ezért ha a felsőbe nincs akkor egyértelmü hogy az alsóba se mivel nincs honnét oda jutni de attól valószinü igazad van és az alsó is kifurcant
andrej03112-02-2013 18:45:28 // 42796
ot annyi olaj nyomott találtam hogy töbliter olaj lehetett kiömölve de az tuti nem mind a munkahengerből van mivel feljeb a vezetékek és a csövek is olajosak voltak viszont a porvédő gumia száraz volt és szakadt .
A mocit már kétszer is átmostam de mivel a hengerfelett volt az aksi így ugylátszik oda nem ment a tisztitó szer
és arra lennék kiváncsi van e az alsóhoz is javitó készlet vagy csak egybe vehető?
G-Burt12-02-2013 18:44:55 // 42795
Arra megy az olaj, ahol utat talál magának:) Ha a felső munkahenger a szar, akkor ott, ha az alsó akkor ott:)
andrej03112-02-2013 18:12:49 // 42794
ígyvan az alsó munkahengernél minden tiszta olaj volt. de de ha a fizikát vesszük akkor nem felüről megy lefele az olaj ?
G-Burt12-02-2013 17:18:16 // 42793
tartály->cső->felső munkahenger->cső->alsó munkahenger
Ha belül nem volt nedves a szőnyeged, akkor valszeg az alsó munkahenger szar, mivel egyértelműen levegősödésre utaló tüneteket írtál le. A váltón vagy az alsó munkahenger porvédőjén szerintem találni fogsz folyásnyomot
andrej03112-02-2013 17:00:33 // 42792
ja megvan a pedálról az alsóra magy egy cső amikor a csövet levettem és megnyomkodtam a hengert az lövelt egy kevés olajatt de ahogy láttam a tartályból a pedálnál lévő munkahengerre megy egy gumi cső amikor a kompresszort rádugtam a pedálnál lévő gumicsőre akkor olyxan volt mintha forna az olaj a tartályba de mégse fojt vissza az olaj holnap kiengedem az olajat a tartályból mert szerintem otvan valami gebasz
G-Burt12-02-2013 16:13:05 // 42791
az alsó munkahenger mozgatja magát a kuplungot, fölülről lehet hozzáférni
andrej03112-02-2013 15:20:25 // 42790
az is elképzelhető mivel szerintem is fojni kéne az olajnak ,olajcserém mióta nálam van most lesz először két és félévóta van a tulajomban a gép.
arról nem is tudtam hogy van alsó munkahenger is rohadtul esik az esső nembujtam alá muszájleszek akkor jobban átnézni és kompresszorral átfujni a csöveket utánna olajcsere és légtelenités
G-Burt12-02-2013 15:03:59 // 42789
és ha az alsó munkahenger a szar?
Attika0112-02-2013 14:09:24 // 42788
Én pont így tettem anno Off-os "mitsubishivel" Tegnap vitték el a kibelezett kasztnit :) Gondolkozom hogy a helyére elférne egy 156-donor :D
WarbiRunner (Gyuri)12-02-2013 14:05:13 // 42787
Én pont arra lennék kíváncsi, hogy van e olyan aki cserélt már kettőstömegűt, és azóta hosszútávon jó is maradt neki ? Ha van ilyen, árulja el milyet tett bele, hol vette, vagy hol újíttatta. Már azon is gondolkoztam, hogy lehet megérné egy (enyémhez képest) kis futású törött komplett donorautót behozni, és letámasztani itt a kert végében, ami kell átpakolom, egy jódarabig lenne minden a géphez.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.