Forum >> Szerelőműhely
Buksi13-11-2018 22:25:26 // 54242
Nincs külön porvédő! Ez ugyanaz, mint a 155-é. Kinyomod a régi csapágyat, be az újat és kész. :-)
marci9113-11-2018 21:39:39 // 54241
Én konkrétan arra gondoltam, hogy a porvédős csapágyon kívül van-e még szimering, ami a csapágyházat zárja le?
ÁdidiGaga (il hempescattore)13-11-2018 18:06:59 // 54240
Nem a kép bal szélén lévő biztosítógyűrűről (belső zéger) van szó?
Kazes☻13-11-2018 11:53:49 // 54239
Elég sok mindennel egyezik még a Fiatok közül is... és a képen egy porvédős csapágy van... hova kell még szimering? Manuál írja?
marci9113-11-2018 11:16:25 // 54238
Kazes☻10-11-2018 14:46:12 // 54237
Szvsz ha hidraulika lenne csak, akkor azt álló motornál is hallanád. Tehát szerintem inkább maga a tárcsa lesz, ill. és/vagy alapon a konyomócsapágy-szerkezet.
ÁdidiGaga (il hempescattore)10-11-2018 12:58:13 // 54236
Még annyi, hogy álló motornál semmi rendellenes pedálnyomkodás közben.
Ha jár a motor és úgy nyomkodom, akkor gyors ki-benyomásnál a zaj rövid és halk, ha lassan akkor már érezhető egy ponton a remegés finoman és a zaj is hangosabb és hosszabb.
Induláskor a legdurvább, érezhetően beremeg és a csúsztatás miatt hosszan, hangosan jön a zaj.
Magasabb fokozatoknál már, egy-egy gyors váltásnál kb. mint üresben , azaz a hangot alig hallani a motor mellett és remegés sincs, megközelítőleg olyan mint előtte volt.
Természetesen kezdem átnézni a hidraulikát, tesztelgetem ami eszembe jut de ha valaki ráismerne a jelenségre az lenne az igazi! :-)
Ha jár a motor és úgy nyomkodom, akkor gyors ki-benyomásnál a zaj rövid és halk, ha lassan akkor már érezhető egy ponton a remegés finoman és a zaj is hangosabb és hosszabb.
Induláskor a legdurvább, érezhetően beremeg és a csúsztatás miatt hosszan, hangosan jön a zaj.
Magasabb fokozatoknál már, egy-egy gyors váltásnál kb. mint üresben , azaz a hangot alig hallani a motor mellett és remegés sincs, megközelítőleg olyan mint előtte volt.
Természetesen kezdem átnézni a hidraulikát, tesztelgetem ami eszembe jut de ha valaki ráismerne a jelenségre az lenne az igazi! :-)
ÁdidiGaga (il hempescattore)10-11-2018 12:51:06 // 54235
Sziasztok!
Sima hidraulikus kupplungban (33) jártasakat kérdeznék, hogy merre keresgéljek...
Előzmény:
Múlt szerdára, azaz hét utolsó munkanapjára tettem hülye fejjel egy pesti utat, hazafelé Újbudáról Miskolcra 4 és 3/4 óra volt az út,a Hengermalom utcától a Rákóczi híd közepéig araszolt a forgalom, Gödöllő környékén a pálya is beállt egy darabon majd bekaptunk egy balesetet előttünk pár km-rel Füzesabonynál.
Hazaérve nem éreztem semmit, másnap országúton mentünk vagy egy 100ast és onnan a városba érve jött
A jelenség:
A csúszási pont környékén érezhetően beremeg a hajtáslánc és egy fura nyeszergő hang is hallatszik a motorzajon keresztül is jól hallható. Nekem nem mechanikus hangnak tűnik, leginkább a munkagépek , pld. markoló működésekor hallható jellegzetes kísérőzajra hasonlít - de lehet hogy csak bemesélem a hasonlatot (mivel rám vár a szerelés nagyságrendileg szívesebben szerelném a hidraulikáját mint a mechanikus részét a kupplungnak, gondolom ez érthető)
Érdekelne volt-e valakinek hasonló, meglett-e az oka , hogy alakult nála stb... mert tavasszal teljes hajtáslánc-csere várható , ebbe már nem akartam kupplungszétbontás súlyú melókkal belenyúlni ha nem muszáj...
Köszönöm!
Sima hidraulikus kupplungban (33) jártasakat kérdeznék, hogy merre keresgéljek...
Előzmény:
Múlt szerdára, azaz hét utolsó munkanapjára tettem hülye fejjel egy pesti utat, hazafelé Újbudáról Miskolcra 4 és 3/4 óra volt az út,a Hengermalom utcától a Rákóczi híd közepéig araszolt a forgalom, Gödöllő környékén a pálya is beállt egy darabon majd bekaptunk egy balesetet előttünk pár km-rel Füzesabonynál.
Hazaérve nem éreztem semmit, másnap országúton mentünk vagy egy 100ast és onnan a városba érve jött
A jelenség:
A csúszási pont környékén érezhetően beremeg a hajtáslánc és egy fura nyeszergő hang is hallatszik a motorzajon keresztül is jól hallható. Nekem nem mechanikus hangnak tűnik, leginkább a munkagépek , pld. markoló működésekor hallható jellegzetes kísérőzajra hasonlít - de lehet hogy csak bemesélem a hasonlatot (mivel rám vár a szerelés nagyságrendileg szívesebben szerelném a hidraulikáját mint a mechanikus részét a kupplungnak, gondolom ez érthető)
Érdekelne volt-e valakinek hasonló, meglett-e az oka , hogy alakult nála stb... mert tavasszal teljes hajtáslánc-csere várható , ebbe már nem akartam kupplungszétbontás súlyú melókkal belenyúlni ha nem muszáj...
Köszönöm!
Piritu - 1.000.00010-11-2018 08:41:48 // 54234
Az újabban "pendrájvon" vannak. Az enyém majd 8GB, sajna már nem emlékszem hogy honnan van. Az ncore-n tuti találsz.
Piritu - 1.000.00010-11-2018 08:40:11 // 54233
célszerű a szerelések előtt beszerezni egy ePER programot, ahol mindez látszik. Ez itt egy régebbi online verzió.
Levee156SW10-11-2018 07:53:27 // 54232
Koszi!
Netes volt a kep,aztan jol nem latszott semmi. :)
Netes volt a kep,aztan jol nem latszott semmi. :)
Piritu - 1.000.00009-11-2018 20:54:37 // 54231
Piritu - 1.000.00009-11-2018 20:53:56 // 54230
ott van a kép mellett jobbra :-)
Levee156SW09-11-2018 20:40:00 // 54229
Levee156SW09-11-2018 20:38:32 // 54228
Szaporodo kerdesek:
Mi a 7-es alkatresz gyari cikkszama?
Mi a 7-es alkatresz gyari cikkszama?
Levee156SW08-11-2018 19:57:37 // 54227
Sziasztok,
2 SOS jellegu kerdes (holnap van meg muhelyidom):
-generator (de minimum fesszabalyzo) cserejere mi a legjobb modszer?
(156 JTS(Bosch generator),a jelenseg rendszertelen lampavibralas, ill. MES eloadatban akkufesz rendszertelenul 0-ra esik (1 perc alatt kb. 18*). Egyebkent 13.8-14.2 kozt mozog. A motorteri testkotesek meg lettek pucolva nemreg,picit talan az javitott,de inkabb csak partized V talalt haza.)
-az auto aljan,a B-oszlopok magassagaban van 1-1 5(?) szogletu lemez,benne egy lapos kotoelem-fejnek tuno kiemelkedessel(tippre tuloldalt egy anya tekeredik ra a szonyeg alatt). Annak van statikai szerepe? A telre keszulos alvaz-uregvedes kozben derult ki,hogy a vezetooldali kisse odavan, de egyelore a lebontas modja sem tiszta.
Koszonett:L
2 SOS jellegu kerdes (holnap van meg muhelyidom):
-generator (de minimum fesszabalyzo) cserejere mi a legjobb modszer?
(156 JTS(Bosch generator),a jelenseg rendszertelen lampavibralas, ill. MES eloadatban akkufesz rendszertelenul 0-ra esik (1 perc alatt kb. 18*). Egyebkent 13.8-14.2 kozt mozog. A motorteri testkotesek meg lettek pucolva nemreg,picit talan az javitott,de inkabb csak partized V talalt haza.)
-az auto aljan,a B-oszlopok magassagaban van 1-1 5(?) szogletu lemez,benne egy lapos kotoelem-fejnek tuno kiemelkedessel(tippre tuloldalt egy anya tekeredik ra a szonyeg alatt). Annak van statikai szerepe? A telre keszulos alvaz-uregvedes kozben derult ki,hogy a vezetooldali kisse odavan, de egyelore a lebontas modja sem tiszta.
Koszonett:L
swan08-11-2018 11:23:55 // 54226
Kis segítségre lenne szükségem:
Tudja valaki hol tudok utána nézni milyen vastagságú hengerfej tömítés kell 1,8TS-be? 156-ba kellene. Mert akárhogy forgatom elearn-t csak a dízelekre találok ilyet.
TS nincs benne??
Tudja valaki hol tudok utána nézni milyen vastagságú hengerfej tömítés kell 1,8TS-be? 156-ba kellene. Mert akárhogy forgatom elearn-t csak a dízelekre találok ilyet.
TS nincs benne??
Pistike8706-11-2018 18:15:43 // 54225
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék hogy 156-os 2.4 jtd alfa külső hőmérséklet jeladóját honnan tudok beszerezni?
Érdeklődni szeretnék hogy 156-os 2.4 jtd alfa külső hőmérséklet jeladóját honnan tudok beszerezni?
Alfabundi26-10-2018 20:06:59 // 54224
Üdv! Valaki tudja esetleg mi lehet ez a hang? Indítás után csinálja párszor mindegy , hogy hideg vagy meleg aztán többet nem. De nem a hosszbordás az tuti. https://youtu.be/SUGF6e2NNyk
1.9jtdm 16v
1.9jtdm 16v
forrasr20-10-2018 20:23:53 // 54223
Szia, Állófűtés vagy kiegészítő fűtés? Ha a gyári kiegészítő akkor annak a hőérzékelő kapcsolója a bal kerékjáratban van, dobbetét felett a nyúlványon, javaslom első körben azt rövidrezárva próbáld meg, hogy indul-e(ha az érzékelő 5 fok alatti hőmérsékletet érzékel akkor indul), akkor annak a meghibásodása kiszűrhető. Ha az nem hoz eredményt akkor csekkolnám a tank mellett a tápszivattyúját, jobb kerék előtt a padlólemez alá van felfogatva. Ha ez sem megoldás ki kell venni és el kell vinni olyanhoz akik ilyen fűtőegységekkel foglalkoznak, ők tudják vizsgálni magát az egységet. Előfordulhat, hogy az égőkosárral van gond.
Gabesz16619-10-2018 22:28:26 // 54222
Sziasztok.
166 JTD álofütés nem kapcsol be. Tippek?
166 JTD álofütés nem kapcsol be. Tippek?
Don Vito15-10-2018 22:22:03 // 54220
Don Vito15-10-2018 21:19:57 // 54219
Jó estét!
1) 159-esnél állítólag típushiba az, hogy beesik a bal hátsó ablak. Hétvégén egy ablakleengedést követően a jelzett ablak nem húzódott fel, lenn maradt. Néhány próbálkozás után végül feljött, de azóta nem merek hozzányúlni. Ez a beesés előjele volt, vagy lehetett egyszeri jelenség is?
2) Az utóbbi időben alacsony fordulatnál sokszor éreztem erőtlennek az autót, a turbó bal oldalán lefelé haladó cső pedig igencsak olajsáros. Egyéb jelenség (olajfogyás, füstölés) nincs. A hétvégén természetesen terveztünk egy kirándulást valahová a távolabbi környékre (Krakkó vagy Belgrád), ha addig nem tudja megnézni szakember, akkor ez most felejtős?
Előre is köszönöm a tippeket!
1) 159-esnél állítólag típushiba az, hogy beesik a bal hátsó ablak. Hétvégén egy ablakleengedést követően a jelzett ablak nem húzódott fel, lenn maradt. Néhány próbálkozás után végül feljött, de azóta nem merek hozzányúlni. Ez a beesés előjele volt, vagy lehetett egyszeri jelenség is?
2) Az utóbbi időben alacsony fordulatnál sokszor éreztem erőtlennek az autót, a turbó bal oldalán lefelé haladó cső pedig igencsak olajsáros. Egyéb jelenség (olajfogyás, füstölés) nincs. A hétvégén természetesen terveztünk egy kirándulást valahová a távolabbi környékre (Krakkó vagy Belgrád), ha addig nem tudja megnézni szakember, akkor ez most felejtős?
Előre is köszönöm a tippeket!
Grittya13-10-2018 00:45:57 // 54218
jó estét..
Délután elért végzet,elvoltam bevásárolni hazaérek nem nyílt a csomagtartó már 2 hete a vésznyitóval nyitottam a csomit,most már azzal sem lehet,mindent a hátsó ülés karfánál kellet kihorgászni..Valakinek van ötlete vagy tapasztalata hogy tudnám kinyitni...amikor nyomom a távirányítót a lámpák villognak, de a zárnak nincsen hangja
Délután elért végzet,elvoltam bevásárolni hazaérek nem nyílt a csomagtartó már 2 hete a vésznyitóval nyitottam a csomit,most már azzal sem lehet,mindent a hátsó ülés karfánál kellet kihorgászni..Valakinek van ötlete vagy tapasztalata hogy tudnám kinyitni...amikor nyomom a távirányítót a lámpák villognak, de a zárnak nincsen hangja
DennisBeru04-10-2018 23:16:48 // 54217
Köszönöm mindenkinek a válaszokat ;)
atis_166jtd04-10-2018 16:37:29 // 54216
Van amiben nem kell. Eltűnik magától ha a hiba nincs jelen.
poteka04-10-2018 15:21:37 // 54215
Üdv az uraknak,
2010-es Giulietta QV-m van 6-os manuális váltóval, 116 ezer km-rel.
Néhány napja Dynamic módban, emelkedőn visszaváltva 4-be, nagy gázt adva megcsúszott a kuplung és szaga is lett rendesen. Gondoltam, na, az első jelek, ideje kuplungot cserélni.
Viszont azóta nem tudom megcsúsztatni, nincs büdös kuplungszag, a fordulat emelkedését azonnal követi a sebességmérő.
A kérdésem igazából az, hogy 116 ezer km-rel reális-e, hogy ideje kuplungot cserélni, esetleg kicsit korai, de használattól függően oké, vagy kiváló eredmény. Az előélet ismert, a kuplung még a gyári.
Olvastam olyat is, hogy a 340 NM-hez eleve gyenge ez a kuplung és akkor is meg-megcsúszhat, ha rendben van, de nagyon megküldöm, illetve kaptam olyan tanácsot is, hogy ha 4-ben csúszik meg csak akkor még sokáig jó lesz.
Én viszont most elbizonytalanodtam, hogy azonnal meg kell-e csináltatnom, hamarosan meg kell-e csináltatnom vagy egyáltalán van-e probléma.
2010-es Giulietta QV-m van 6-os manuális váltóval, 116 ezer km-rel.
Néhány napja Dynamic módban, emelkedőn visszaváltva 4-be, nagy gázt adva megcsúszott a kuplung és szaga is lett rendesen. Gondoltam, na, az első jelek, ideje kuplungot cserélni.
Viszont azóta nem tudom megcsúsztatni, nincs büdös kuplungszag, a fordulat emelkedését azonnal követi a sebességmérő.
A kérdésem igazából az, hogy 116 ezer km-rel reális-e, hogy ideje kuplungot cserélni, esetleg kicsit korai, de használattól függően oké, vagy kiváló eredmény. Az előélet ismert, a kuplung még a gyári.
Olvastam olyat is, hogy a 340 NM-hez eleve gyenge ez a kuplung és akkor is meg-megcsúszhat, ha rendben van, de nagyon megküldöm, illetve kaptam olyan tanácsot is, hogy ha 4-ben csúszik meg csak akkor még sokáig jó lesz.
Én viszont most elbizonytalanodtam, hogy azonnal meg kell-e csináltatnom, hamarosan meg kell-e csináltatnom vagy egyáltalán van-e probléma.
Levee156SW04-10-2018 09:31:36 // 54214
Szia, nekem torque pro megy BT ELM-el,de masik adapter,mar belso FL 156,es motorinditasra megall,pedig addig van elo adatom.
AlfaOBD nem indul meg,pedig lehet,jobb lenne.
AlfaOBD nem indul meg,pedig lehet,jobb lenne.
Jorjie04-10-2018 08:21:40 // 54213
Légzsák hibát mindig törölni kell, az sosenem tűnik el magától.
Jorjie04-10-2018 08:14:38 // 54212
Ezzel nekem se sikerült, akárhogy csesztettem.
DennisBeru03-10-2018 14:46:32 // 54211
Ok, köszönöm. Igen az belül van az anyós ülés felől ;) THX
Kazes☻03-10-2018 14:13:20 // 54210
Szvsz kell, de az egy másik csati. :)
DennisBeru03-10-2018 13:54:23 // 54209
Ha már itt vagyunk kérdeznék egyet. Le kell cserélnem a kormány átvezetőt, mert légzsák kábel rossz. Miután kicseréltem utána törölni kell a légzsák hiba kódot, vagy nem, ahhoz, hogy hibakód mentes legyen? Vagy törlődik automatikusan? (Amúgy meg 'Bluetooth' helyesen írva, most vettem észre. :D )
Kazes☻03-10-2018 13:33:10 // 54208
Ja, ok. Csak hát ezekről eddig még nem hallottunk, hogy bárkinek is menne az öreg vasakhoz. :)
DennisBeru03-10-2018 13:07:15 // 54207
Szerintem is, ez lehet, de nem vagyok szaki ezért tettem fel itt a kérdést. Köszönöm a választ ;)
Piritu - 1.000.00003-10-2018 12:55:33 // 54206
Nekem a telóval nem sikerült csatlakoznom PHuBi-hoz (2002). Szerintem ugyan ilyen adapterem van.
MES-el sikerült a kábeles ELM327-el és a KKL-el is. Lehet hogy egyszerűen a teló progija nem tudja kezelni az ECU-t.
MES-el sikerült a kábeles ELM327-el és a KKL-el is. Lehet hogy egyszerűen a teló progija nem tudja kezelni az ECU-t.
DennisBeru03-10-2018 12:48:40 // 54205
Köszönöm, olyan van nekem is, csak gondoltam megpróbálom blootooth-on is, mert akkor az adatokhoz elég lenne a telefon is. Ezért ha valakinek működik elmagyarázhatná hogyan csinálta.
Kazes☻03-10-2018 12:39:57 // 54204
DennisBeru03-10-2018 12:26:34 // 54203
Jani721202-10-2018 19:54:42 // 54202
sziasztok, egy kérdés: mekkora az ideális szelephézag a 156 1.9 motorban? Köszönöm!
Piritu - 1.000.00001-10-2018 22:01:20 // 54201
Nagy vonalakban megtudhatjuk az okot?
Szoszo™01-10-2018 15:25:42 // 54200
Sikerült megoldani a problémát,ha valakinek a jővőben hasonló abs és vdc hiba lesz,irjon és tudok segiteni....
AlfaWatch01-10-2018 12:46:32 // 54199
Végül Budaörs lett, nem bántam meg!
Szép napot!
Szép napot!
Gyapi Ɨ|ѯ30-09-2018 21:56:51 // 54198
Elaforg nekem mindent beszerzett eddig, ami az ePer-ben megtalálható.
Piritu - 1.000.00030-09-2018 21:40:56 // 54197
Cikkszám alapján - ha létezik belőle - meg tudják hozni.
AlfaGT30-09-2018 20:58:31 // 54196
A neten kereskedtem cikkszám szerint, de nem nagyon kapható. A német eBay en van 1 db. Aztán egy angol alfa workshop oldalon ami nem működik, egy másik angol oldalon, ahol aranyáron kínálják, egy görög, egy orosz és egy japán oldal van még és ennyi. Gondolod, hogy ha bemegyek egy alfa kereskedésbe, meg tudják nekem szerezni?
Piritu - 1.000.00030-09-2018 18:24:07 // 54195
AlfaWatch30-09-2018 16:53:39 // 54194
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne az ügyben jártasokhoz.
Tegnap óta a Giuliettam belső világítását nem lehet kikapcsolni, parkolóba leállva átkapcsoltam a belső világítást, majd vissza már nem tudtam.
Az autó garanciális, szóval a javíttatás nem kérdés. Viszont én Budaörsön vásároltam és eddig oda hordtam szervizbe. Nagyon meg vagyok velük elégedve, csak "messze" van nekem. 14. kerületi lakosként a Kelet Pesten gondolkozom, hogy oda vinném esetleg hordanám a kötelező karbantartásokra. Véleményetek van róluk.
Pro kontra.
Köszönöm előre is nagyon!
Szép napot!
Egy kérdésem lenne az ügyben jártasokhoz.
Tegnap óta a Giuliettam belső világítását nem lehet kikapcsolni, parkolóba leállva átkapcsoltam a belső világítást, majd vissza már nem tudtam.
Az autó garanciális, szóval a javíttatás nem kérdés. Viszont én Budaörsön vásároltam és eddig oda hordtam szervizbe. Nagyon meg vagyok velük elégedve, csak "messze" van nekem. 14. kerületi lakosként a Kelet Pesten gondolkozom, hogy oda vinném esetleg hordanám a kötelező karbantartásokra. Véleményetek van róluk.
Pro kontra.
Köszönöm előre is nagyon!
Szép napot!
atis_166jtd29-09-2018 19:01:51 // 54193
Bocs nem olvastam vissza rendesen.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
579
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?