Ez azt jelenti, hogy amíg világít a lámpa nem férek hozzá az elektronikához? Adjam rá a gyújtást szorgalmasan?
(A rajzot nem tudnád nagyobban feltenni, így nehéz tanulmányozni.)
Forum >> Szerelőműhely
Piritu - 1.000.00007-03-2012 22:24:24 // 38086
GTPeti07-03-2012 22:24:10 // 38085
Nem értetted jól. Az 1k, a kábelben mérhető a 15 és 16 között. Mint írtam - és kizzo is megerősített - ez egy pull-up.
(@kizzo: Mi nálatok a "strong" pull-up, ha 1k a weak? :)
(@kizzo: Mi nálatok a "strong" pull-up, ha 1k a weak? :)
[k i z z o]07-03-2012 22:21:28 // 38084
16 -os láb a Battery. A 15 -ös láb az L line. Az L Line kimenetén van egy weak pullup 1kohm.
A légzsákvezérlő kell, hogy beszéljen. ha lehúzott pass.pret. -el mentél, akkor csak egy external hibakód van benne. ha jól emlékszem 40 ciklus után törlődik, de nem biztos, hogy a te SW verziód már ilyen.
Amíg világít a piros lámpa, nyitás nincs.
A légzsákvezérlő kell, hogy beszéljen. ha lehúzott pass.pret. -el mentél, akkor csak egy external hibakód van benne. ha jól emlékszem 40 ciklus után törlődik, de nem biztos, hogy a te SW verziód már ilyen.
Amíg világít a piros lámpa, nyitás nincs.
GTPeti07-03-2012 22:16:06 // 38083
Egyszerűen bevinni oldalt és rácsukni az ajtót. Mi anno a carlsson-os időkben így csináltuk.
B)
B)
Piritu - 1.000.00007-03-2012 22:15:24 // 38082
Esetleg egy USB toldó?
A Spiderben szerencsére az anyósülés lábterében van a csati, a motorházban csak az ABS-é van.
A Spiderben szerencsére az anyósülés lábterében van a csati, a motorházban csak az ABS-é van.
Wickey07-03-2012 22:13:06 // 38081
mingyá. Töltöm a laptopot. :)
...
bazmeg. Most ugrik be: van hozzá szivargyújtó töltőm is, plusz a garázsban oldalanként 6-6 konnektor van egyenletesen elosztva mindkét falon. Na akkor brb. :)
...
bazmeg. Most ugrik be: van hozzá szivargyújtó töltőm is, plusz a garázsban oldalanként 6-6 konnektor van egyenletesen elosztva mindkét falon. Na akkor brb. :)
Wickey07-03-2012 22:11:46 // 38080
sejj. Mondjuk még mindig jobb, mint amikor élőadatelemzést csináltunk 145TS-en. Motorháztető levételén gondolkodtunk, de oszt valahogy megoldottuk a kábel bevezetését az utastérbe. :)
Piritu - 1.000.00007-03-2012 22:11:28 // 38079
Ma egy fél délutánom ment rá, mire megtaláltam a csatit. A végén a 2700 oldalas manualt kellett végignyálaznom és az x századik oldalon találtam meg az ábrát :-))
Piritu - 1.000.00007-03-2012 22:10:06 // 38078
inkább próbáld ki a működését! :-))
Wickey07-03-2012 22:09:55 // 38077
a nemkapcsolósom megdöglött. Többet semmi ilyesmit nem adok kölcsön. :P
GTPeti07-03-2012 22:09:24 // 38076
A Mareának kb. a fékpedál fölött van a 16pol OBD csatija. (Igen átgondolt hely...)
Piritu - 1.000.00007-03-2012 22:08:56 // 38075
Ez ugyanaz lesz, csak kapcsolós kivitelben.
Wickey07-03-2012 22:08:42 // 38074
oszt akkor most tükrözzem meg a képet neked? :)))
Wickey07-03-2012 22:08:24 // 38073
hát... ööö... nem biztos, hogy értem a kérdést, de valszeg igen a válasz. KK/L interface kábeled van neked is, van még ugye az ELM, de az a spiderhez semmihez sem jó.
Piritu - 1.000.00007-03-2012 22:08:20 // 38072
De ez egy jobb kormányos Vas! :-O
GTPeti07-03-2012 22:06:47 // 38071
Nem tudom. Mindenesetre a VAGCom-ot szokás KKL kábelnek is hívni. Ami azt jelenti, hogy 2x K-line és 1x L-line.
Wickey07-03-2012 22:06:29 // 38070
a 3pin pofázmányra ugyanúgy néz ki, az OBD csatim meg ilyesmi.
Piritu - 1.000.00007-03-2012 22:05:27 // 38069
Hm, most néztem meg a FES a kábelemet Kline/VAGCOM interfésznek ismeri fel.
Lehet, hogy a nevében lévő Kline arra utal, hogy tényleg csak az van benne?
Lehet, hogy a nevében lévő Kline arra utal, hogy tényleg csak az van benne?
Wickey07-03-2012 22:04:50 // 38068
Gerappa. Vagyis méginkább ckómac. Egy ideig keresgéltem volna. :)
Piritu - 1.000.00007-03-2012 22:03:20 // 38067
GTPeti07-03-2012 22:02:34 // 38066
Lényegtelen. Lehet, hogy egy 1K-s pull-up ellenállás. Lehet, hogy a föld felé nem is megy tranzisztor.
GTPeti07-03-2012 22:01:31 // 38065
Nem kamu, lehet, hogy biztos-ami-biztos alapon odavitték. Mi is szoktunk ilyet csinálni. Mint írtam, szerintem nincs használva és meg is lehetne szakítani. (Nem 100%, csak erős megérzés.)
Piritu - 1.000.00007-03-2012 22:00:56 // 38064
Mindkét irányban 996 ohmot mérek. Nem félvezető adja.
GTPeti07-03-2012 21:59:41 // 38063
Az még mondjuk nem jelenti azt, hogy működik is az az illesztőáramkör. A K-line működik, ezt már láttad.
Piritu - 1.000.00007-03-2012 21:59:09 // 38062
Akkor azt mondod, hogy az ABS-nél a harmadik érintkező bekötése csak kamu?
Wickey07-03-2012 21:58:51 // 38061
ok, az más tészta. Az simán lehet egy nagyimpedanciás IO.
Piritu - 1.000.00007-03-2012 21:58:17 // 38060
Nem! Az ODB/USB csati 15 és 16 lába között mérek 1 kOhmot, de lehet, hogy ez csak egy sima kimeneti terhelő ellenállás.
GTPeti07-03-2012 21:58:13 // 38059
Ez annyit árul el, hogy a 15-ös láb is be van kötve. Az ellenállás szinte teljesen indiferens, mivel különböző (nemlineáris) félvezetők "alultáplált állapotukban" adják ki ezt az értékek.
Wickey07-03-2012 21:58:00 // 38058
Bazzeg most már felidegesítettem magam. Tünde lustadisznó volt és a 156tal ment el melózni, mert az állt kívül, szóval hálistennek tádé itthon lakik.
ALFA145TD
Bosch ABS 5.3 |INFO|DTC|PRM|ACT| KLOBDKey 3-Pin
TRW MY97 Airbag (2F) |INFO|DTC|PRM| KLOBDKey 3-Pin
megyek is, rátöltök picit a laptopra és megtekintem. Addigis: hol a bánatban lehet a 145TD-n a légzsákcsati? :-))
ALFA145TD
Bosch ABS 5.3 |INFO|DTC|PRM|ACT| KLOBDKey 3-Pin
TRW MY97 Airbag (2F) |INFO|DTC|PRM| KLOBDKey 3-Pin
megyek is, rátöltök picit a laptopra és megtekintem. Addigis: hol a bánatban lehet a 145TD-n a légzsákcsati? :-))
Piritu - 1.000.00007-03-2012 21:56:43 // 38057
Nekem be van...
GTPeti07-03-2012 21:56:33 // 38056
Mert az ABS elektronikák nem használják csak a K-line-t. Ezért.
Sem a 156, sem pl. egy Marea nem. Ezért működik az a DIP-switch-es dolog, amiről írtam a blogomban.
Sem a 156, sem pl. egy Marea nem. Ezért működik az a DIP-switch-es dolog, amiről írtam a blogomban.
Wickey07-03-2012 21:54:44 // 38055
Jól értem, hogy az OBD-3pin átalakítón a 15-16 között 1kOhm van fixen? Az nem biztos, hogy úgy jó... vagy?
Piritu - 1.000.00007-03-2012 21:54:38 // 38054
"ha ez így van, akkor az sem biztos, hogy Piritu kábelében egyáltalán van L-line áramkör." - akkor miért van bekötve a NYÁK-on? De már én is erre gyanakszom. Mivel nincs meg mindkettő kommunikáció nem ismeri fel a cuccot.
Továbbra sem tiszta, hogy akkor az ABS miért megy? Ott is be van kötve. Lehet, hogy csak kamuból?
Továbbra sem tiszta, hogy akkor az ABS miért megy? Ott is be van kötve. Lehet, hogy csak kamuból?
GTPeti07-03-2012 21:53:41 // 38053
Így van! Nekem is az a legfrissebb tippem, hogy talán magában az USB-kábelben sincs bekötve a 15-ös láb.
GTPeti07-03-2012 21:52:11 // 38052
"A 12 Voltot külön két vezetéken kell adni a 3PIN/ODB átalakítónak."
Helyes. Mert a kábel elektronikájának szüksége van erre. Ha nem is a tápellátás miatt, de az USB chip egy bemenetére rá van vezetve (az egyik modemvezérlő jelre magyarul) és a FES ezt nézi. Egyes kábeleket azonban ténylegesen táplál is. Lásd lentebb.
Helyes. Mert a kábel elektronikájának szüksége van erre. Ha nem is a tápellátás miatt, de az USB chip egy bemenetére rá van vezetve (az egyik modemvezérlő jelre magyarul) és a FES ezt nézi. Egyes kábeleket azonban ténylegesen táplál is. Lásd lentebb.
Wickey07-03-2012 21:52:00 // 38051
Aha, ez valószínűbb, hogy helyes.
Aszongya, hogy eszerint az OBD4 a fekete krokodil, az OBD5 a középső (föld), az OBD7 a K-line, az OBD15 meg az L-line. De azt valszeg nem nagyon használja fiat vonalon semmi, mert a fiatecuscan-os oldalon az "adapter cable1-2-3"-ból mindből hiányzik.
Aszongya, hogy eszerint az OBD4 a fekete krokodil, az OBD5 a középső (föld), az OBD7 a K-line, az OBD15 meg az L-line. De azt valszeg nem nagyon használja fiat vonalon semmi, mert a fiatecuscan-os oldalon az "adapter cable1-2-3"-ból mindből hiányzik.
Piritu - 1.000.00007-03-2012 21:50:53 // 38050
A krokodilok a 16-al és a 4-el vannak összekötve, ahogy kell,
GTPeti07-03-2012 21:49:55 // 38049
Gondolatolvasó vagyok... Lásd előző hsz., amit a tieddel egy időben írtam. :)
Piritu - 1.000.00007-03-2012 21:49:39 // 38048
No, megnéztem az ABS csatiban is be van kötve mind a három PIN!
Az ODB adapterben a 15 és 16-os láb között stabilan 1kOhm-ot mérek, tehát össze vannak kötve egy ellenállással.
A 12 Voltot külön két vezetéken kell adni a 3PIN/ODB átalakítónak.
Az ODB adapterben a 15 és 16-os láb között stabilan 1kOhm-ot mérek, tehát össze vannak kötve egy ellenállással.
A 12 Voltot külön két vezetéken kell adni a 3PIN/ODB átalakítónak.
GTPeti07-03-2012 21:48:36 // 38047
Ez az adapter pedig azt mutatja, hogy az OBD kábelnek vszínüleg egy +12V-ra is szüksége van. Az ELM327-nél ez tuti így van, mert a kábel "felét" a 12V táplálja.
Wickey07-03-2012 21:47:08 // 38046
"nem tűnik fel nekik (ECU, ABS), hogy nem jön a harmadik szálon +12V, ami amúgy jönne, "
Figyeljcsak Peti, elméleti síkon okoskodva picikét, az a 16-os lábon a battery. Az vajon honnan jön? Melyik irányból? Mármint: kinek kéne szolgáltatnia? Az autónak az akksiról (és ezért van a piros krokodilcsipesz a 3pin-en, és az (is) van kivezetékelve a PIN16-ra, vagy az interface kéne, hogy visszatáplálja meghajtandó a kiolvasandó elektronikát? Utóbbi esetben felmerül a kérdés: USB5V-ből hogy lesz +12V, dc-dckonvertert eddig még nem láttam interface kábel belsejében.
Figyeljcsak Peti, elméleti síkon okoskodva picikét, az a 16-os lábon a battery. Az vajon honnan jön? Melyik irányból? Mármint: kinek kéne szolgáltatnia? Az autónak az akksiról (és ezért van a piros krokodilcsipesz a 3pin-en, és az (is) van kivezetékelve a PIN16-ra, vagy az interface kéne, hogy visszatáplálja meghajtandó a kiolvasandó elektronikát? Utóbbi esetben felmerül a kérdés: USB5V-ből hogy lesz +12V, dc-dckonvertert eddig még nem láttam interface kábel belsejében.
GTPeti07-03-2012 21:44:44 // 38045
Fiat-os oldalakon pedig inkább a 15-öst írják. (Egyenlőre csak úgy tűnik.)
...no meg azt, hogy a harmadik szál az L-line.
...ha ez így van, akkor az sem biztos, hogy Piritu kábelében egyáltalán van L-line áramkör. (Ui. erre ritkán van szükség.)
...no meg azt, hogy a harmadik szál az L-line.
...ha ez így van, akkor az sem biztos, hogy Piritu kábelében egyáltalán van L-line áramkör. (Ui. erre ritkán van szükség.)
Wickey07-03-2012 21:42:52 // 38044
Ja jó. Akkor ok. Lényeg: konverterkábelnél KLINE-7 és nemkell kapcsolgatni. Papíron.
Wickey07-03-2012 21:41:13 // 38043
a kiosztást biztos, hogy nem tudom jól, arra tuti ne vegyél mérget. Tehát hogy a pin1-pin2-pin3-ra milyen sorrendben megy az OBD7 OBD4 és OBD16 azt kérdéses.
mreni07-03-2012 21:40:22 // 38042
szerintem Te gondolkodj el,ezt jóval a Te hsz-ed előtt írtam...... vissza kéne olvasni picit mielőtt nekem állsz
"Keverem már én is.
nekem minden mókolás nélkül ment az abs is a sima vagcom-os kábellel és 3pin-es átalakítóval,mert ugye ezeknél 3 csatlakozó van abs,lufi,motor így nem kell kapcsolósra alakítgatni,rádugod és mennie kell."
"Keverem már én is.
nekem minden mókolás nélkül ment az abs is a sima vagcom-os kábellel és 3pin-es átalakítóval,mert ugye ezeknél 3 csatlakozó van abs,lufi,motor így nem kell kapcsolósra alakítgatni,rádugod és mennie kell."
Wickey07-03-2012 21:39:47 // 38041
NE VÁGD EL! De mindenképp érdemes utánanyomozni picit a kérdésnek.
A 16-ot asszem az alfaowner-es fórumban olvastam, és fenntartásokkal kezelem.
De a Fiatecuscan-es "adapter cable" kapcsolásokat ha megnézem, ott is a PIN16 van átkötögetve. Amúgy annak ELVILEG battery 12V-nek kell lennie. A krokodilcsipeszek mivel vannak összedrótozva?
Lusta vagyok lemenni a garázsba a multiméteremért és a 3pin kábelemért, most fürödtem, beteg is vagyok, a pisi is csíp, de holnap ha nem felejtem el, felhozom és megnézegetem már az enyémet is.
A 16-ot asszem az alfaowner-es fórumban olvastam, és fenntartásokkal kezelem.
De a Fiatecuscan-es "adapter cable" kapcsolásokat ha megnézem, ott is a PIN16 van átkötögetve. Amúgy annak ELVILEG battery 12V-nek kell lennie. A krokodilcsipeszek mivel vannak összedrótozva?
Lusta vagyok lemenni a garázsba a multiméteremért és a 3pin kábelemért, most fürödtem, beteg is vagyok, a pisi is csíp, de holnap ha nem felejtem el, felhozom és megnézegetem már az enyémet is.
GTPeti07-03-2012 21:39:07 // 38040
Nem lehet, hogy az adapteredben elkötötték? Komolyan ez a kérdés merül fel most bennem.
Ugyanis az ABS-nek és a motorECU-nak tényleg elég a két vezeték, így nem tűnik fel nekik, hogy nem jön a harmadik szálon +12V, ami amúgy jönne, ha a 16-osra menne a harmadik szál.
Ugyanis az ABS-nek és a motorECU-nak tényleg elég a két vezeték, így nem tűnik fel nekik, hogy nem jön a harmadik szálon +12V, ami amúgy jönne, ha a 16-osra menne a harmadik szál.
Piritu - 1.000.00007-03-2012 21:36:40 // 38039
"PIN1 -- OBD4
PIN2 -- OBD7
PIN3 -- OBD16 "
Tuti, hogy így kéne lennie?
PIN2 -- OBD7
PIN3 -- OBD16 "
Tuti, hogy így kéne lennie?
Piritu - 1.000.00007-03-2012 21:35:42 // 38038
15 !
GTPeti07-03-2012 21:34:39 // 38037
15 vagy 16?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
371
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?