Forum >> Szerelőműhely

Roll198313-02-2012 18:37:33 // 37534
Új termosztáttal és új hűtővel nálam most ilyen hidegben, 90-et még nem láttam. 87 körül van, ha megyek vele városon kívül. A városban kicsit kevesebb, de azt vegyük figyelembe, hogy megy szépen a fűtés is ilyenkor. Nyáron viszont ha megzavarom a városban, vagy andalgok pályán 140-150-el, akkor simán 90 fölé tud csúszni és a ventilátor hűti vissza, épp ezért lett a nyáron a hűtő cserélve, de nem hozott változást. Most van új vízpumpa is, kíváncsian várom a nyári meleget.
GÁBOR14613-02-2012 18:31:54 // 37533
Sziasztok!146 1.6 16v ts.Meleg motornál az alapjáratom 2000-3000 között van,légtömegmérő jó,pillangószelep rendesen mozog,új légszűrő.Ha lehúzom a légtömeg csatlakozóját akkor beáll 1000-re,de világit a befecskendezés visszajelző.Az alapjárati motor lehet?Csere vagy csak tisztítás?Előre is köszönöm!
Lewes13-02-2012 18:24:56 // 37532
Köszönöm, holnap befűtök a garázsba és szétbontom a kicsikét :)
Bence13-02-2012 18:01:31 // 37531
Eddig nekem is pont így volt, 90fok bármikor, ki sem mozdult a mutató egy mm-t sem (mondjuk nyáron még nem vezettem ezt az autót) :D

Valamelyik este kezdődött ez a 80-90es ingázás, de azóta folyamatosan fennáll a dolog. Csak városban használom mostanában.
.......................13-02-2012 17:15:47 // 37530
Kit érdekel a Vókszvágen,ha a lufikról
van szó
Piritu - 1.000.00013-02-2012 16:37:46 // 37529
Gyanúm, hogy nem "azonnal" nyit teljesen, hanem egy tól-ig tartomány kell, hogy elkezdjen és teljesen nyitva legyen. A megadotton kezdhet nyitni.
Amikor elmegy 90-ig, akkor már teljesen nyitva lehet és onnan a hűtőé a fő szerep. A Spideren is kb itt áll a mutató. Az igénybevételtől függően elmegy 90-ig, aztán ide vissza.
mreni13-02-2012 16:32:25 // 37528
82foknál asszem
Piritu - 1.000.00013-02-2012 16:31:18 // 37527
Itt nyit a termosztát.
mreni13-02-2012 16:04:49 // 37525
Kellene nekem egy normálisan működő, és lehetőleg minél újabb Fiat ePer,a gépem megdöglött így megint össze kell szednem minden ilyen cuccot.... :/

Tud valaki dobni egy linket?
GTPeti13-02-2012 13:31:46 // 37524
Fázásjelző. :)
mreni13-02-2012 13:30:00 // 37523
ez nem valószínű :D
mreni13-02-2012 13:29:31 // 37522
zsír új termosztáttal 40km országút 100as tempó után... csak akkor megy fel 90ig ha nyomom neki egyébként ennyin szokott állni kb
GTPeti13-02-2012 13:20:03 // 37521
Lehet, hogy tévedek, csak leírtam a véleményem!!
Föckös13-02-2012 13:14:35 // 37520
vagy a műszeremnek van vagy plusz-mínusz 10 fokos tűrése:-)))))
Föckös13-02-2012 13:13:34 // 37519
Vagy mégsem érted? :-) beindítom, elkezd melegedni és felmegy 90 fokig. Totál mindegy hogy tél vagy nyár van, hogy pálya vagy város. 90foknál megáll mint a szög! :-)

nem a 2,4re gondolok, mert más (56osban) 2,4es motornál is van ilyen, hogy visszahűl.

na de amikor álló autónál visszahűl?
akkor azért gyanús, h termosztát gond, vagy mint említettem túlméretezett hűtő.
GTPeti13-02-2012 13:00:30 // 37518
Persze lehet, hogy e téren máshogy viselkedik egy kettőnégyes. (Nagyobb a veszteséghője.)
GTPeti13-02-2012 12:58:21 // 37517
Értem, hogy hogy érted. De baromira nem mindegy a külső hőmérséklet és, hogy mit jelent a folyamatos menés. A városban botorkálás 1500 f mellett nem ua, mint 90-nel az országúton.
Kareszka198413-02-2012 12:53:35 // 37516
én is tapasztaltam olyant, hogy leesik picit, majd visszamegy 90-re. szerintem is túlvan méretezve a hűtő, termosztát nyit és bezúdul a hűvös lötyi a rendszerbe, majd szépen lassan reagál a termosztát is és ezért van ez...persz ez most csak az én elméletem :)
Föckös13-02-2012 12:51:36 // 37515
úgy értem kolega úr, hogy felmelegszik egyszer 90ig, aztán ott marad, amíg le nem állítom a motort ;-)
GTPeti13-02-2012 12:46:59 // 37514
"folyamatos menet közben is..."
Ez a kulcsa az egésznek.
fefe0113-02-2012 12:45:44 // 37513
Sziasztok a segítségeteket szeretném kérni le szeretném cserélni a kocsimat egy 156 1,9 JTD-re de nem igazán vagyok otthon a dízelekbe hogy mit érdemes megnézni rajta mielőtt megveszem mert nem szeretnék zsákbamacskát venni? Ha valaki tudna segíteni írjon az oldalamra Köszi előre is,
Föckös13-02-2012 12:43:47 // 37512
56/47 nél hallottam ilyeneket. lehet, hogy túl van méretezve a hűtő?
Föckös13-02-2012 12:40:03 // 37511
hát nem tudom, nekem eddig MINDEN Alfámon úgy volt, hogy felment 90re, aztán ott maradt, akár -15 fokban folyamatos menet közben is...
Dévid13-02-2012 12:27:23 // 37510
Nem tudom a 147-nél milyen a rendszer, de a 156-nál nekem a szélvédő előtt az Y elágazásnál oldotta szét valami a csatlakozó belét, és ott eresztette el a nyomást, no meg az ablakmosó folyadékot, így nekem is alig nyomott valamit a szélvédőre. A csere óta jó.
Kareszka198413-02-2012 09:59:37 // 37509
jaja, elég zsnyö az ablakmosó sajna :-/ ilyen hidegben pedig még a téli mosó is sűrűbb, minden gyengébb :(
Lewes13-02-2012 09:13:11 // 37508
Sziasztok!

Következő lenne a kérdésem, kérésem, hátha tud nekem valaki segíteni. Alfa 147, 1,6 TS, 2001-es évjárat. Gyenge volt az ablakmosó nyomása, alig vitte fel a szélvédőre álló helyzetben a löttyöt, menet közben pedig abszolút lehetetlen volt normálisan törölni. Kicseréltem a motort újra, átfúvattam a rendszert, nem volt eltömődve, tehát ez a dolog kizárható, még sincs semmi változás. Olvastam, hogy gyárilag ennyire szar ezen típusnak a mosórendszere. Valaki nem próbált már meg csinálni vele valamit? Kisebb átmérőjű cső a nagyobb nyomás miatt, másik nagyobb teljesítményű mosómotor, másik fúvóka, stb. Előre is köszönöm! Lévai G Lewes
bega198612-02-2012 18:02:06 // 37507
Köszi!
oliveira11-02-2012 23:17:13 // 37506
Köszi szépen!
Piritu - 1.000.00011-02-2012 18:28:41 // 37505
Kösz az infókat, ma szétkaptam. Gyakorlatilag a zéger leszedése után minden erőltetés nélkül lejött :-))
GTPeti11-02-2012 18:17:00 // 37504
A hideg miatt visszahűl. Ha rossz lenne a thermo, akkor szerintem nem is menne fel 90-re.
Bence11-02-2012 18:10:48 // 37503
ciao
Mitől lehet az, hogy a víz felmelegszik 90re majd állandóan ingázik 80 és 90 között. Le 80ra, majd 20-30 mp alatt fel 90, mindezt elég gyakran. Eddig folyamatosan a 90en állt a mutató, tegnap este jött ez elő kb 10km városi menet után. A nagy hideg? Termosztát? Mi lehet?
GTPeti11-02-2012 17:52:06 // 37502
Úgy emlékszem, a tartályból a kormányműhöz menő csöveket kell leszedni. Illetve jobboldalt elöl a lökhárító mögött van egy "spirál" (ami tulképpen egy hűtő), annak az alsó csőcsatlakozását. (Ez fontos, mert különben sok marad benne a régi folyadékból.)
bega198611-02-2012 17:44:11 // 37501
Sziasztok!

156-ban hogy kell leengedni a kormányszervó olajat?
Ferke11-02-2012 13:35:48 // 37500
Tekergesd a kormányt végállásokig ide-oda.
oliveira11-02-2012 12:11:14 // 37499
Hello Alfások!

Egy kis segítségre lenne szükségem!
Tegnap elfojt a szervó olajam. Megcsináltam csak annyi lenne a kérdésem,hogy azt kell légteleníteni? Mert még mindig nehezen megy a kormány csak ha gázt nyomom akkor megy könnyebben néha. És ha kell kkor hol kell pontossan légteleníteni?
Előre is köszi a választ!

Oli.
pb_09-02-2012 22:17:02 // 37498
A válaszokból, szmbe jut 1 Totalcaros cikk.)
Liquid09-02-2012 21:44:21 // 37497
a Pandáét simán megkaptam a Fiat NIKKO-tól emailben, egy scannelt forgalmi elküldése után. Egyébként a Blaupunkt 7000 ft-ot akart kérni ugyanezért :(
Ferke09-02-2012 21:13:36 // 37496
Ez miért merész??:-)))
pepe.0509-02-2012 20:59:30 // 37495
okés.köszi a választ.
GTPeti09-02-2012 20:53:55 // 37494
Laza. B)
Bgabor09-02-2012 20:45:09 // 37493
Merész :-)
Wickey09-02-2012 20:22:01 // 37492
hát... ott oldalt. Félúton a vízhűtő és a fűtőradiátor között, a motorblokk oldalára csavarozva. :)
pepe.0509-02-2012 20:10:19 // 37491
sziasztok! termosztátot kéne cserélnem. hol helyezkedik el az autóban? köszi
Kareszka198409-02-2012 14:24:24 // 37490
van benne elég olaj?
Kareszka198409-02-2012 13:43:22 // 37488
akkor gyanus az lesz az :)
amúgy tegnap tankoltam gázt...-10-ben mégtöbbet elnyel a tartály :))
mreni09-02-2012 13:34:41 // 37487
rá szokták írni amúgy :))
Kareszka198409-02-2012 13:28:07 // 37486
bár mintha rémlene, hogy kézzel vannak valami számok írva a rádióra, ezt is leellenőrzöm, mielőtt az akksihoz nyúlnék :)
GTPeti09-02-2012 13:26:10 // 37485
Az baj. De nem apellálhatsz arra, hogy sosem lesz kivéve az akksi az autóból. Szóval erre a rádió dologra én keresnék a helyedben egy megnyugtató megoldást.

Ami az akksikivételt illeti, egyetértek a cartársakkal, ha más megoldás nincs, akkor járható út ez. (Bár nem túl kényelmes.)

(A sarufelrakás ajánlott sorrendjének pusztán biztonsági okai vannak, elektronikai szempontból mindegy.)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.