Forum >> Szerelőműhely

Oriza15-09-2011 11:30:10 // 35886
Nő vagyok, kék Alfával és elromlott a ventilátor, ami a levegőt nyomja be az utastérbe. Nem tudom, mi a baja, mert elforgatom és semmi nem történik.
Ha tudnátok ajánlani egy profit, vagy ha valaki már csinált ilyet, le kell bontani a fél elejét, hogy megnézzék hol a hiba?
Mert, ha nem, akkor megkérném a megbízható autószerelőmet, de ő nem spéci Alfás.

156-os, 2001-es, 1,6os és kék :)

Köszönöm előre is, Dóra
Bilux15-09-2011 10:34:20 // 35885
Na akkor ide is hátha itt kapom meg a választ.

"Szevasztok!

Mostanában tanksapka levételkor akkora vákum van a tankban, hogy a hirtelen beszívott levegő miatt ki-kifröccsen némi benya is. Gondolom ez marhára nem egészséges dolog. Na most merre találhatom a tanszellőztetőt vagy hogy hívják?!
Talán az dugulhatott el..."

Autó 145 1,4TS 97'
Riki14-09-2011 18:51:51 // 35884
valaki megtudná írni hányas Torx kulccsal lehet a fojtószelepházat levenni? , illetve esetleg nincs valakinek róla közelebbi képe. köszi
Atek14-09-2011 18:37:29 // 35883
Ha van sablonja azzal nem lehet elrontani !
Tom145ts14-09-2011 17:57:25 // 35882
Ennél a szerelőnél már voltam és egyszer már cseréltem hidrotőkéket és jol összerakta a hozzávaló sablonnal de nem kimondottan alfás...de akkor inkább elviszem Hari-hoz!!!Csak azért jött az ötlet h nem alfáshoz viszem mert nincs mostanába idöm elvinni máshoz csak itt a városba...de akkor ezek szerint inkább megéri várnom!
Atek14-09-2011 16:40:58 // 35881
Ja-ja ellehet rontani. A vezérműtengelyeket nem elég jelre rakni.Hivatalosan van egy-egy etalon amit a megadott henger szívó ill. kipufogó tengely egy egy bütykére kell rögzíteni a csapágycsésze helyére. Az fixája a megfelelő helyen a tengelyeket és úgy mehet össze ha jól tudom. A hozzáértők meg szemre tudják hol kell állni összerakáskor az adott bütyköknek. Csak olyanhoz vidd aki már látott ilyet. Mert lehet összerakja és jó de az első vezérlés módosító nyitásnál meg csatt lesz :D.
Atek14-09-2011 16:32:00 // 35880
Heli-coil menet javítás. Csak utána kell nézni ki foglalkozik vele. Ha így javíttatod a menet ugyanaz marad de acélból, mert egy acél "rúgót" menetet hajtanak bele. Na az nem szakad meg. Nekem így lett javítva 5 éve a 156. Azóta is tökéletes.
Piritu - 1.000.00014-09-2011 14:51:08 // 35879
Ha elég ügyes és nem jól rakja össze a vezérlést haza tudja vágni az egész motort. Egyszerűbb esetben csak gyengébb lesz és nem megy.
Kareszka198414-09-2011 14:45:48 // 35878
hát...lehet gebaszt csinálni könnyedém :-/
Tom145ts14-09-2011 14:24:59 // 35877
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni hogy ha a kocsimban kiszeretném cseréltetni a vezmódot és nem kifejezetten "alfás szerelöhöz"höz vinném, akkor tud valamit rosszul csinálni?el lehet rontani a vezmód cserénél vmit?
Lewes14-09-2011 13:47:13 // 35876
Lacci véleményét osztom, 147-esen nekem is szakadt már meg a menet ha jól emlékszem 17-es volt, 19-es menetet csináltunk bele és esztergáltattam hozzá új csavart. Azóta volt már többször is cserélve olaj, semmi probléma nincs vele.
127_sud14-09-2011 11:57:09 // 35875
Sajnos igen, de van megoldás. A gyári csavar M18x1,5 menettel készült és van olyan csavar ami M20x1,5 menettel van és teljesen ugyanúgy néz ki mint az eredeti. Át kell fúrni a menetet sajnos. Ha kell csavar nekem is van kb. 1500Ft.
Lali7514-09-2011 11:18:49 // 35874
Úgy valahogy.
Lacci13-09-2011 20:38:15 // 35873
És lenne egy kérdésem, leginkább a 156-os Cartársakhoz, járt már úgy valaki, hogy a hátsó rugók kimúltak? le van esve a kocsi fara, de a lengéscsillapítók jók, és minden fel van csavarozva rendesen :D

simán 2 új rugó és kész?!

Köszi a válaszokat!!
Lacci13-09-2011 20:32:59 // 35872
Én egy kicsit más problémával találkoztam, vettem új leeresztő csavart, meg tömítést, és hát a komplett csavar beleesett a lyukba a teknőn...
Szóval a felfúrás és menetvágás segít, nekem most esztergáltak belevaló csavart. soha jobb nem volt!
MikeTheDevil13-09-2011 20:30:28 // 35871
Hali!
Járt már úgy valaki hogy olaj cserénél azt vette észre hogy a fele menet hiányzik a teknőből?Van erre valami megoldás?Mert nem szeretném el csöpögtetni az új olajat a jó magyar aszfaltra.Most teflonszalagot raktam a leersztő csavarra de így is csöppenik.Megoldásokat várom.Előre is köszi.
Mike
spick13-09-2011 16:54:56 // 35870
Kedves Alfás társaim!
Kis segítséget kérnék, hátha van valakinek tapasztalata, vagy járt hasonlóképpen.
Tegnap "Immobiliser Failure" hibaüzenettel nem indnult az autóm (Alfa 147), laikusként először azt hittem a kulcsban merült le az elem (azóta tudom, hogy a kulcsban lévő elemnek ehhez semmi köze), kipróbáltam a pótkulcsot... az se jó. Kódkártyáról a az 5 jegyű kódot beadtam neki a gázpedál segítségével és pöccre indult. A műszerfalon semmi más hibát nem ír ki, csak az "immo fail"-t, valamint így menet közben is világít a kis sárga kulcs fölötte a "code" felirattal. Egyébként semmi baja, megy az autó ahogy kell.
Ma voltam autóvillamosságis szerelő ismerősnél, aki kiolvasta a hibakódot: "U1600 motorvezérlő"
ezen kivül volt még 1 hiba amit (nem értek hozzá) valami másból olvasott ki "B1029 soros vonal W"
Mondanom se kell, hogy tele lett a gatya, mikor megemlítette, hogy akár 200ezres tétel is lehet ha a vezérlőegység döglött be. (mondom akkor inkább minden indításnál "bepedálozom" a kódot XD)
Azt mondta valami komunikációs hiba, és az is lehet hogy a kábelköteg sérült, majd végig ki kell mérni elsőkörben hogy nincs-e megszakadva valamelyik. (ezt el tudom képzelni mivel rendszeresen megmásszák a kocsit a menyétek és lehet, hogy a motortérbe is bemennek hiába van riasztó meg kutyaszőr :S)
Ha valaki tudna esetleg linket adni, ahol meglehet nézni mit is jelentenek ezek a hibakódok, vagy van ötlete, tapasztalata vagy ha tud valaki ajánlani egy veszprémi környéki alfás szakértőt azt megköszönném. (Nem szivesen viszem az autót márkaszervízbe mert félek, hogy lehúznak...)
Segítséget előre is köszönöm :)
Kareszka198413-09-2011 14:22:26 // 35869
ja, és TRW :) és ilyen:
Kareszka198413-09-2011 14:19:43 // 35868
na itt is a kezemben a kapcsoló...látszólag úgy jön ki, hogy elkell csavarni és simán kihúzni a fémből, majd az újat ugyanígy vissza :) semmi csavar, semmi nagyobb anya, önmagát szorítsa be elcsavaráskor
Kepasz13-09-2011 11:18:01 // 35867
Üdv! 146-os boxerem karburátorosításához gyűjtenék első körben infókat! Ötletek kellenek, hogy mégis hogyan kéne nekilátni, hogy el tudjam dönteni, megcsináljam e vagy se. Már nagyon elegem van a sok bizbaszból :) Köszi!
Kareszka198413-09-2011 10:55:20 // 35865
ilyesmiben bízom én is...
és aki kérdezné mért is cserélem, elsősorban mert rossz, másodsorban pedig itt egy rövidke leírás erről az alkatrészről:
"Működési leírás:
A kuplungpedál kapcsoló szolgáltatja a jelet, hogy a kuplungpedál működtetve van-e vagy nincs.
Az Üzemanyag mennyiség szabályozás rendszer komfortfunkciója megakadályozza a motor rángatását.
A kuplungpedál működtetésekor rövid időre lecsökken a befecskendezett mennyiség.
A kuplungpedál kapcsoló> részegység
jelét a következő rendszerek használják:
- Üzemanyag mennyiség szabályozás
- Menetsebesség szabályzás
- Motor vezérlőegység

Kihatások a kuplungpedál kapcsoló kimaradása esetén:
- Bejegyzés a hibatárolóba.
- A motor vezérlőegység elindítja a kényszerjárati programot."
Lali7513-09-2011 10:51:24 // 35864
Szívesen.Ha kezedben az új,látni fogod rajta a rögzitésének a módját.
Kareszka198413-09-2011 10:49:03 // 35863
köszönöm szépen, bár....okosabb nem lettem :D na majd bepréselem magam és áttanulmányozom, ha megjött az új kapcsoló :) elvégre nem lehet nagy ördöngősség kicserélni (?) ...csak végül meg ne lepődjek :-O
Martin13-09-2011 09:17:15 // 35861
Egy kis segítséget kérnék. Szerintetek ez melyik oldalra való ?
Kareszka198413-09-2011 07:45:04 // 35860
csakmert van itt egy, bosch és a száma: 0258986504...de nem szeretnék próbálgatni, ígyha nemjó bele, meg se próbálkozom vele
Kareszka198412-09-2011 16:21:03 // 35859
tudnanekem valaki robbantott rajzot mutatni 147 pedáljairól? egészen pontosan a kuplungpedál érdekelne, vagyishogy hogyan cserélhető a kapcsolója :)
Piritu - 1.000.00011-09-2011 21:04:26 // 35858
Többen próbálták és végül szinte mindig Bosch lett belőle :-(
Riki11-09-2011 21:00:01 // 35857
Sziasztok, meglehet szerintetek próbálni utángyártott LMM-t rakni a kocsiba, vagy mindenféleképpen csak BOSCH ?
Kareszka198411-09-2011 16:57:56 // 35856
megmondaná valaki az én kocsimba mien lambda megy? mi a száma (bosch)? felső, katalizátor előtti szonda, 2OO1es 147, 1.6TS, 1O5 ló :)
'''''11-09-2011 06:39:22 // 35855
Mondtam neki,köszöni mindenkinek!
bedix11-09-2011 05:29:48 // 35854
Esetek 90 %-ba alapjárati motor gondos tisztitása,esetleg pillangószelep tisztitás megoldja a problémát.Ha nem akkor diagnosztika.Sajnos elég nagy a hibák lehetősége.
bedix11-09-2011 05:23:51 // 35853
Szia.Szerény tudásom alapján úgy itélném meg a problémád hogy amúgy sem kellene lenni semmi merevitésnek a taposólemezen.Vagy extra,vagy valami gond lehetett azon a részen.
Magicman10-09-2011 23:05:05 // 35852
Sziasztok!

Kellene nekem egy nagypályás villanyos,aki vágja a 166 motorvezérlő elektronikát,és az egyéb motortéri cuccokat.Van valakinek ötlete?

Köszönöm előre is!
Kareszka198410-09-2011 10:12:17 // 35851
fotót is készitettem:

de valóban lehet valami a dologban, mert alaphelyzetben és benyomott pedálnál is ugyanúgy áll a kapcsoló "pöcse":

sajnos homályosak lettek a fotók, de látni a fehéres kapcsolóhegyet
falcokc10-09-2011 09:51:52 // 35850
Váltónál van a probléma, de azt csak szétszedés után fogjátok tudni,hogy mi. Bár szerintem egy bontott biztos olcsóbb mint a javítás.
Kareszka198410-09-2011 09:33:15 // 35849
basszus, seholsem találok a neten kuplungpedál kapcsolót...szóval ami azt érzékeli, hogz a kuplungpedál bevan-e nyomva, vagy sem. legutóbbi diagnosztika során ezt irta ki hibának, ami állitólag kihatással van a fogyasztásra, valamint a vészüzemre és a napokban beszerzett katalizátor cserével együtt szeretném orvosolni ezt is...
naszóval...hol nézzek utánna ennek a kapcsolónak? mien árban lehet kapni?
tomy650709-09-2011 12:20:53 // 35848
147-es 1.9jtd! van egy kis gondom. ha esetleg valaki találkozott ilyen gondal kérem jelezze. hideg motornál minden csendes, ahogy melegszik ugy kezd fokozatosan erősödni valami karrogó hang a váltóból. a kuplung cucc 1 éve cserélve. kompletten.
ha kinyomom a kuplungot elhalgat. ritka szar hangja van ha bemelegedett.
a nyelestengely csapágy is kilett cserélve most.
tipp????
szasza91109-09-2011 12:16:56 // 35847
ok, kösz. szóvalakkor kilazitási irányban ugrálhatok rajta, nem lesz semmi gáz.
Takibá09-09-2011 10:56:07 // 35846
Tudom általánosítás és nem 100%-ig helytálló, de a Pirellikre mondják, hogy "kemény" gumi (P7 Cinturato)
Egy alkalomra emlékszem, amikor kb. 3 mp-en keresztül, kattogó ABS-szel fékeztem, mert egy Asztma kissé benézte az áthaladáshoz szükséges időt... :) Ez okozhatja? A télinél biztosan kiderül, csak remélem nem valami komoly.
Hari09-09-2011 10:51:58 // 35845
Ne gazolj be! A nyomaték kulcsok CSAK meghúzási irányban működnek! (... ha nem valami komolyabb digitális kijelzős!)
Kareszka198409-09-2011 10:51:17 // 35844
aha, az f*sza :D nade tényleg... :)
Hari09-09-2011 10:48:43 // 35843
AHHA! .... :-))))) kalapáccsal!!!! :-)
Hari09-09-2011 10:47:33 // 35842
Szeva! Cseréld ki a kuplung gumi-hidraulika tömlőjét! :-)
Hari09-09-2011 10:45:10 // 35841
Szerintem a legutolsó tipped lesz a nyerő! 25 - 30e km körül már egyes típusoknál jelentkezik "foltos" kopás! Szerintem próbáld ki egy másik garnitúrával a gépet.
Takibá09-09-2011 10:12:24 // 35840
Üdv Mindenkinek!

Segítségre, ötletre lenne szükségem. Az a problémám, hogy kb. 60-70km/h környékén dübörgő-doboló hangot hallat az autó a beltérben. A hang forrása pontosan nem meghatározható, leginkább ahhoz hasonlít, amikor egy hátsó ablak van lehúzva és a dobhártyámon "érzem" a dübörgést (ezt a verziót ellenőriztem, nem ez a baj.. :))
Szerelőnél volt mostanában az autó többször is egyéb okokból, de ő is tanácstalan, az evidens dolgokat (kerékcsapágy, féltengely) kilőttük, azokkal semmi baj. A hang fordulatszámtól független, sebességtől függően hol erősebb, hol halkabb, 130 felett elnyomja a szélzaj, ill. maga a zaj is halkabb. Mi lehet ez? Gumikopás (cca. 25-30e lehet bennük), kiegyensúlyozatlanság? Tanácstalan vagyok..

Köszi az ötleteket előre is!
mreni09-09-2011 09:39:06 // 35839
akkor valahol "fellevegősödik" a rendszer szerintem...
Alfa 159 Zico09-09-2011 08:38:32 // 35838
És ami még furább, hogy ha nem használom pár percig, akkor ismét teljesen visszakeményedik a pedál, majd használat mellett ismét jön a hiba. Olyan, mintha lassabban tudná visszanyomni a hidraulika a pedált, mint kéne (gyakori kuplungozásnál jelentkezik a hiba, ha "pihen", akkor teljesen visszakeményedik a pedál).
Kareszka198409-09-2011 08:27:14 // 35837
lambdaszondát lehet valamivel pucolni manuálissan?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.