Forum >> Szerelőműhely

Martin20-09-2011 20:37:31 // 35936
Mivel már szét van kapva a hengerfej nem akarom ezt újra kifizetni. Teljes tömítés csere lesz a szimeringeket valamint az egyik hajtókart is cserélik. A síkoltatást is elvégzik rajta. Már nem volt erő a kocsiban.Pénteken kiderül, hogy megérte-e a befektetés.
GTPeti20-09-2011 20:32:41 // 35935
Az 1. ponthoz: Hmm. Lehet, hogy nálam is elfáradtak picit...
Wickey20-09-2011 20:29:41 // 35934
1. Hátsórugó csere. Nekem a 2002-es is el volt már fáradva. Esetleg gátlócsere is.
2. A gumi mérete stimmel, gyárilag is ezzel adták a 16"osokat
3. A hátsó futómű is állítható. Lehet elmászott, ezért kopik rendellenesen. Nézessétek meg valakivel, aki nem hülyébb egy hatosalátétnél (Alu lengőkarok nem deformáltak? Futómű beállítás stimmel? Szilentek OK?)
Gabesz0120-09-2011 20:27:09 // 35933
Köszi neked is, a gyertyakábelek,...azok jók, a pillangószelepet nem néztem, lehet,h lesz mit takarítani rajta...
Gabesz0120-09-2011 20:25:49 // 35932
köszi, megnézem...hogy néz ki, ha rossz?
Zoleeka20-09-2011 20:20:30 // 35931
Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni, remélem, hogy megoldódik a problémám.
Mivel főként apu használja az autót, nagyon panaszkodik a hátsó traktusra. Miszerint a problémája a következő:
4 személy esetén, ha fogunk egy kisebb úthibát, vagy "huplit" a hátsó kerekek beleérnek a sárvédőbe és nagyon kopik a gumi belső része. Ez azért érdekes, mert 16"-os 205/55-ös gumik vannak rajta. Szerintem ez nem eszelősen nagy méret. Mióta nálunk van, ültetve, buherálva nem volt a futómű. Ezt csak kisebb méretű kerekek/gumik felhelyezésével lehetne orvosolni? Vagy lehetséges más megoldás is?
Köszönöm a segítségeteket!
EvoGerry20-09-2011 20:18:14 // 35930
üdv!
Ha nem füstöl nagyon,és olajat se zabálja akkor én tolnám tovább.De ha mégis gyűrűzés lesz akkor ez a "gyűrűzés" nem olcsó mulatság....mérnék kompressziót a hengerekben stb.mert gyűrűszett magában ~20e,de ilyen műveletnél sok minden más is érdemes kicserélni és kell is..pl főtengelyszimm. hf-tömítés, főtengely,hajtókarcsap már csak azért is mert kopott a motor.. +olaj.. meg amit kihagytam és ez csak anyag ár...
Rolee15620-09-2011 20:07:15 // 35929
Értem. Köszönöm a gyors választ!
Üdv.!
Martin20-09-2011 19:58:12 // 35928
A szerelő megnézte és szerinte a gyűrűzés elég lesz. Egy lengőkart is ki fog cserélni. Persze lesz síkoltatás tömítés csere stb.
Csöri20-09-2011 19:52:30 // 35927
Ha a henger fala megkopott a gyűrűzés kevés lesz, kidobott pénz az ablakon.
Csöri20-09-2011 19:51:24 // 35926
Utángyártott ebből nincs.
Az új 35-45 közt szór.
Rolee15620-09-2011 19:44:25 // 35925
Szervusztok!
Most már elég erőteljes diesel hangja van a gépnek, szóval el kell kezdenem vezérlés módosító után nézni...
Mennyibe kerül egy gyári? Az utángyártott gondolom "itt is" szar... vagy mégsem?
Szívesen kikérném a véleményeteket ebben.
Előre is köszönöm!
Üdv.!
mizooo20-09-2011 19:29:20 // 35924
A gyűrűkészlet 20K körül van.
Martin20-09-2011 18:29:50 // 35923
Hali.
Érdeklődni szeretnék, hogy kb. mennyibe kerül egy gyűrűzés? Alkatrész illetve munkadíj érdekel. Szét lett kapva a hengerfej és kiderült, hogy kicsit meg van kopva a motor. Lehet, hogy ez is az egyik ok volt amiért nagy fordulaton tolta a füstöt.
téglaci19-09-2011 17:50:55 // 35922
a pillangószelep házon hol van mágnes szelep?
Kareszka198419-09-2011 12:52:14 // 35921
okés, utánnanézek kinek van ilyesmije a környezetemben...köszönöm szépen
TDI7519-09-2011 12:48:59 // 35920
Multiméterrel ne mérj lambdát. Ezek az értékek lehetnek jók is és rosszak is. A legjobb megoldás az lenne, ha keresnél valami elektroszakit akinek van oszcilloszkópja. Azzal kéne megmérni hogy mit mutat. Gyakorlatilag egy ciklikusan változó görbét kéne mutatnia ami a motorfordulattal arányosan változik.
EngineCoffeeTables19-09-2011 11:56:47 // 35919
Gyertyapipákat kábeleket nézd át mert ha esetleg repedtek akkor áthúzhat rajtuk a szikra. a pillangószelepen található mágnesszelepet is érdemes kitisztítani.
zee19-09-2011 11:38:36 // 35918
OK,nagyon szépen köszi! üdv
András bácsi19-09-2011 09:17:03 // 35917
A féltengelyt ki kell venned: Kp-i anya, féltg hat csavarja, felső lengőkar gömbfeje, lengéscsillapító alsó bekötés, és az alsó lengőkar hosszú átmenőcsavarja.
zee19-09-2011 09:09:40 // 35916
Sziasztok

Megadta magát a baloldali belső féltengely gumiharang. Mit kell bontani a cseréjéhez? köszi
dfg (Tanárúr)19-09-2011 08:56:03 // 35915
sziasztok. van valakinek egy rajza a vezérműtengely jeladójáról? le akarom tesztelni a bontottat, mielőtt beteszem. köszi
Atek18-09-2011 22:59:31 // 35914
Lambda szondát nézesd meg előtte. Lehet még nem szar, nem hozza az olvasó a hibát, de nem a megfelelő mV értéket adja ki akkor csinál ilyet.
Piritu - 1.000.00018-09-2011 22:44:04 // 35913
pl ez is a baj nettel, hogy mindig vannak "szakemberek", akik terjesztik az igét. Amúgy ezt az alkohol dolgot itt olvastam az Amore-n. A féktisztító túl gyorsan szárad, sokat kell várni vele a tisztítás után. Ha hamar beüzemeled, a gyors párolgás megbonthatja a platina réteget.
Gabesz0118-09-2011 22:33:58 // 35912
Sziasztok!

156 2.0 Ts-em van. Alapjáratom elkezdett ismét ingadozni. 3éve vettem bele új légtömegmérőt, egész eddig jó volt. Kb 3 hete ismét elkezdte leejteni a fordulatot,majd vissza. Lehet,h ismét bekreppant a légtömegmérő? ( Bosch a cucc )
Gomez18-09-2011 20:54:16 // 35911
köszönöm a hasznos infókat. próbálom
mizooo18-09-2011 20:48:25 // 35910
Jókor mondod :) egy csomót olvasgattam a netem mielőtt nekiálltam anno és mindenki Féktisztítóval takarította. Közben meglestem mi is van a féktisztítóban - Petróleum, egyenlőre nem romlott el.
Piritu - 1.000.00018-09-2011 20:38:06 // 35909
"Az LMM-et szoktuk féktisztítóval letakarítani első körben." - és általában ettől is halálozik el. Alkohollal kell tisztítani :-(
Piritu - 1.000.00018-09-2011 20:36:48 // 35908
Megtaláltad az egyik gyenge pontját a 159-nek. Csere.
mizooo18-09-2011 20:36:44 // 35907
A Jobb oldali sárvédő alá menő kék színű ~8mm átmérőjű csövek, az egyik a szívócsonkhoz (injektorok felletti rész alja) csatlakozik be. Az LMM a légmennyiség mérő, a levegőszűrő feletti szívócső részben helyezkedik el és a beszívott levegő mennyiségét "mondja el" a motorvezérlőnek. Az LMM-et szoktuk féktisztítóval letakarítani első körben.

üdv,
Erhard 242 (Pure Energy)18-09-2011 20:35:22 // 35906
bontott vagy új...
Romeo15618-09-2011 20:33:11 // 35905
Sziasztok!
Gyors segítséget szeretnénk kérni! 159-es Alfánk van. Szivárog a kormánymű. Javítható e vagy bontottat kell beszerezni... Bármilyen ötlet, segítség jól jönne!! Előre is köszönjük. Elérhetőségeink:
Zoli : 06 20 983 58 74
Domy : 06 20 580 85 83
Gomez18-09-2011 20:19:09 // 35904
Üdv.Azt még nem néztük de köszi.Melyik szívócsőről beszélsz?és mi az az LMM?
Morzsi14518-09-2011 20:08:29 // 35903
én Veszprémbe viszem a fricihez állitólag ért hozzá.
mizooo18-09-2011 20:08:25 // 35902
Nekem is volt hasonló szitu, tankszellőzés csöveket próbaképpen szétkötöttem. Ami a szívócsőröl jön azt jól ledugoztam. Azóta OK. Nekem kb 8+ órás állás után dadogva indult, és ha hosszan hagytam alapjáraton pl. nem tudtam vele elindulni egyszerűen. LMM csere is volt, de a rosszul indulást a Tankszellőzés " módosítása " :) oldotta meg.
Gomez18-09-2011 18:58:08 // 35901
Sziasztok!
Én még új vagyok itt és szeretném a segítségeteket kérni. Tud vki jó szerelőt Győr-Moson -Sopron megyében? Jelenleg fogalma sincs senkinek arról mi a baja a jószágnak, pedig van...hidegen "dödögve" indul, vagy van hogy el sem indul. Ilyenkor gyújtás újra vár ismét, indít...aztán álló helyzetben gázfröccsöt adok, amikor is okádja hátul a kipufogó a füstöt, ami nem kicsit büdös, közben az erő meg nemigen jön meg:dödög...ez női nyelven van, nézzétek el nekem, nem tudom értelmesebben elmagyarázni. :)
Szóval minden egyes indulásnál mikor sokáig állok, utána ezt játszuk, ami alapjában véve egy kb. 3 perces folyamat, de rohadtul idegesítő...főleg hogy már rárakták gépre ami semmi hibát nem mutatott és raktak bele (direkt benzinesbe való) visszacsapó szelepet...jelenleg X-akta...
Atek18-09-2011 01:42:57 // 35900
Egyet értek az előttem szólóval. Alap hogy töltésmérés. Lehet átégett a díódahídad és motorként próbálja az aksi forgatni, az se perc leszívja az aksit. Mert alapból csak kifele jöhet a villany, viszont rossz egyenirányító diódákkal visszafele is. Nem meleg a generátorod?
Ferke17-09-2011 22:52:57 // 35899
Nem értem, hogy az ott hogyan tud rohadni, vízkáros autóknál szokott ilyen előfordulni. Tényleg olcsón megúsztad, ha nem is 200, de akár feleannyi körül mozog egy immo triumvirátus:)
Ferke17-09-2011 22:38:48 // 35898
Milyen autóvillanyoshoz vitted, aki nem mérte ki a töltést????:)) Szerintem el kéne vinni egy rendes szerelőhöz, így látatlanban mindenki csak ötletelni tud...
Tom145ts17-09-2011 16:03:02 // 35897
Sziasztok!
Már hetek óta kinlodok a kocsival..menet közben elkezd rángatózni kihagy a motor és kivillan a töltés ikon lemerül az akksi!valami leszivja!most voltam autovillszerelönél átnézték ujra kábelezték a hangcuccot meg kivetettem a riasztót de nem ezek voltak a bajok mert megint csinálta még aznap ahogy kihoztam a szerelötöl. a generátora gyanakszom, hogy tönkre ment!!Már csak azért is mert az elöbb vettem észre mikor raktam bele az akksit a kocsiba hogy ahogy rátettem a sarukat elkezdett a generátort irányából egy folyamatos bugó hang hallatszódni!De ugy hogy semmi nincs bekapcsolva kulcs sincs benne se gyujtás se semmii!!áll a kocsi és minden ki van kapcsolva!Mi és miért bughat? a generátor csinálhat ilyet ha elromlik?Vagy mi bughat folyamatosan abbol az irányból?
spick16-09-2011 21:10:05 // 35896
Üdv mindenkinek!

A probléma szerencsére megoldódott egy nagyon jó szerelő ismerősömnek köszönhetően :)
Leírom mi volt a hiba, hátha valakinek még jól jön az info:
A B1029 hiba: a hamutartóban lévő izzó kiégett (ez csak mellékes) :)
Az U1600: Immobiliser olvasótekercs hibáját jelenti, többen jelezték, hogy kontakt hiba is lehet. Elkezdtük azzal, hogy belepróbáltunk egy jó tekercset, de ez nem segített. Továbbhaladva eljutottunk a BSI-hez (kaszti vezérlő), szétkaptuk és hamar kiderült, hogy itt a hiba. A panel elkezdett "rohadni" 4-5 helyen, le lett mosva, tisztogatva és újra lett lakkozva az egész. Most úgy néz ki mintha új lenne, szerencsére nem votl nagyon előrehaladott a korrozió. Amikor visszakerült és pöccre indult a motor minden hiba nélkül, nagyon fellélegeztem, mivel ez a kütyü kb. 200000-be tuti belekerült volna.
Egy szakszervízbe nem hiszem, hogy megpróbálták volna ezt megmenteni :P
Kareszka198416-09-2011 20:36:14 // 35895
ez a katalizátor előtti szonda jele (csak egy van), az utánnalevővel (szintén 1) nem is foglalkoztam, mert az tutira kuka, mivel kiszakadtak a fűtőszálai :-/ ...de szereztem másikat, csak még nincs beépitve :)
bega198616-09-2011 18:36:32 // 35894
Ez valószínűleg jó, bár így multiméterrel ezt nehéz megállapítani 100%-ra.
0,1-0,8 V között kell ugrálnia a lambdajelnek üzemmeleg állapotban(hacsak nem szélessávú lambdaszonda van benne, de ez nem úgy néz ki mintha az lenne)
Kareszka198416-09-2011 17:52:44 // 35893
sikerült utánnakérdeznem, felengedett állapotban kapcsol...nade most van más kérdésem O:-)
Tegnap rádugtam amultimétert a felső lambdám jelkábeljaira és az alábbi értékeket muattta:
klikk
A motor úgy 70 fokos volt az óracsoport szerint...
Ez most jó működés,vagy kuka a lambda? :-/
Kareszka198416-09-2011 11:08:22 // 35892
sziasztok!
kuplungpedálnál ami van kapcsoló...benyomott vagy felengedett pedálnál kell, hogy kapcsoljon??? ki lesz olyan kedves és aranyos, hogy megnézi multiméterrel? :)
Morzsi14515-09-2011 18:46:45 // 35891
Sziasztok

Sopron környékén keresek valami hozzáértő szerelőt nem tudna valaki segíteni?
téglaci15-09-2011 16:56:39 // 35890
Sziasztok!
Keresek rossz , levetett 2.0 T.S. 156-hoz alapjárati motort szétszedés céljából.
előre is köszönöm
téglaci
Ferke15-09-2011 14:26:15 // 35889
Dehogyisnem!:) Láttunk már karón varjút:)
Föckös15-09-2011 14:24:29 // 35888
há bocs de ezt nem lehet fikalógós röhögés nélkül bírni...
Dzsozy15-09-2011 13:53:56 // 35887
Méretét nem tudom a torxnak, de van a a házról képem a blogba. Igaz a hátulja,ami a szívócsonkra megy,meg az alapjárati moci is van ott, szétszedve is. De ha csak pucolni akarod, akkor max kézzel elfordítod a pillangószelepet a gázbowdennél, ha bowdenes, és kitudod úgy is törölgetni. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.