Forum >> Szerelőműhely

Rolee15626-07-2011 05:52:10 // 35336
Sziasztok!

Milyen tárcsákat ajánlotok hátra? És milyen betéteket vásároljak, amik biztosan nem sípolnak?
Köszi! :)

Üdv.!
Trombozis25-07-2011 23:02:38 // 35335
...nekem is gyertya csere jön...LMM megvolt, :-O
Trombozis25-07-2011 23:01:47 // 35334
Full ugyanezt csinálja nekem is! Hűvös időben a legjobb...
Piritu - 1.000.00025-07-2011 22:59:34 // 35333
Meg kéne nézni menet közben az érzékelők adatait, hátha valamelyik szórakozik.
Arno16625-07-2011 22:56:11 // 35332
Az a gond, hogy neha párszáz m-en belül is csinalja, teljesen uzemmelegen.
Raadasul 3e-nel nem nagyon nyulkaltunk a befecs adatokba, es mar boven erzem 2e korul is h benan fog felporogni.
Mondjuk egy gyertyacseret mindenkepp megejtek, aktualis ugyis...aztan folyt kov.
Arno16625-07-2011 22:50:57 // 35331
Köszi az infot,
Nincs direktszűrő, ilyesmire ügyelek!

-

En is ugy erzem 3e-tol indul meg... no, megnezem az IAT sensort valamikor.
Anno a Lanciaban a karakterisztikaja csuszott el a vizhofok szenzornak, es erdekes szivatast hajtott vegre. Mikor kezdett nyitni a termosztat nyakonkapta a hideg vizet es ujra annyira bedusitott h bedadogott a motor. Szoval lehet itt is vmi hasonló "megnyúlás" lesz...ez elég jellemző az NTC tip. szenzorokra..
Dévid25-07-2011 22:15:59 // 35330
Enyém ca. 3000-től indul meg, és később nincs semmi váltás, 7000+ -ig szépen forog. Most néztem, mikor leadtam a kocsit... :)
Piritu - 1.000.00025-07-2011 22:06:27 // 35329
Próba cseresznye :-))
Liquid25-07-2011 21:28:49 // 35328
na ezt megnézem lekközelebb, de nem emléxem hogy éreztem volna, lehet hogy valami nem kerek?
Liquid25-07-2011 21:26:19 // 35327
nézd át a szívócsövet és a kartergáz visszavezetőt, nincs-e kirepedve. Nekem ugyanezt csinálta hidegen. A harmonikás résznél volt rajta egy hosszú repedés, természetesen alul, csak véletlenül vettem észre
mreni25-07-2011 20:42:14 // 35326
azt passzolom,a leírás szerint egyszerre engedi rá az olajat
Ferke25-07-2011 20:39:55 // 35325
Na ja, képben vagyok, hogy hogy működik, de úgy tudom, hogy az olajnyomás lineárisan nő, és nem egyszerre engedi rá a nyomást azonnal.
mreni25-07-2011 19:48:02 // 35324
"Amíg a hűtőfolyadék hőmérséklete 40 C fok alatt van, illetve a a motor alapjáraton vagy egy bizonyos fordulatnál (4800)* gyorsabban forog, az (1) elektromágnes nincs áram alatt, ezért a (2) szelep az azt felfelé nyomó (3) rugó miatt felemelve marad, és nem engedi be az (A) csövön át érkező olajat a vezérlésmódosítóhoz. Ebben az esetben a szívószelepek vezérlése nem változik, alaphelyzetben marad."
Piritu - 1.000.00025-07-2011 19:46:22 // 35323
Nyomok egy parkettást 2000-nél, elindul a vas, majd 5000 környékén rátesz még egy lapáttal. Mint user ennyit érzek, ott történik valami. Az 1,6-nál ez 4-4500-nál volt.
Ferke25-07-2011 19:37:50 // 35322
Na de ezt a "kapcsol" dolgot nem teljesen értem. Én úgy tudom, hogy folyamatosan fokolja el a tengelyt, tehát egy adott ford.szám tartományban dolgozik.
Vagy úgy érted, hogy 5k-nál kezdi elfokolni? Mert akkor meg nem sok "helye" marad felfelé már...
mreni25-07-2011 19:29:30 // 35321
hasonló tartományban szokott váltani 4-5000 között...
Dévid25-07-2011 18:59:21 // 35320
A 155 lovasra nem tudod véletlenül, mit ír?
Piritu - 1.000.00025-07-2011 17:41:45 // 35319
"Mitől van vajon, hogy néha kifejezetten durván megindul az autó, általában meg csak jól megy?" - esetleg a csipptől. Az teljesen megváltoztathatja a motor tulajdonságait, mondjuk jobban kihasználja a hűvös levegő adta lehetőségeket :-))
Piritu - 1.000.00025-07-2011 17:37:08 // 35318
A Póknál olyan 5.000 körül vált a módosító. Először meglepett, mert az 1,6 valahol 4 és 4.5 között kapcsol hivatalosan. Akkor utánanéztem és azt találtam, hogy a 150 lovas 2,0TS-nek 5ezernél kell kapcsolnia.
Kau25-07-2011 17:23:25 // 35317
Nem lenne esedékes egy gyertya csere?
Gábor15625-07-2011 14:48:42 // 35316
Hellóka
Segítséget szeretnék kérni. Hideg motornál általában napi első elindulásnál alapjáraton szépen jár a motor de amint elindulok vele már rángat (nem olyan intenzíven de zavaró) és amikor akarok kikanyarodni az utcából kb semmi ereje nincs. Ez 10ből 8x előfordul. namármost ez a kikanyarodásos téma több okból is rossz mert a sok barom általában úgy áll oda, hogy ne lássak semmit és úgy kell "kimenekülnöm" az utcából. Meleg motornál semmi baja nincs. Kérdezném tőletek, hogy mi okozhatja ezt? Apám verziója erre az volt, hogy régen a wartburgot is melegíteni kellett... :)
mreni24-07-2011 17:39:21 // 35315
így van,nekem is ez a páros van,de jó ha van több progi is a gépen,sokszor kellett már mást használnom:)
stukker198724-07-2011 17:04:54 // 35314
Tudom, hogy hibakód nem feltétlen lesz....
Viszont ha például az értéke eltér az optimálistól,már kihatással lehet az autó működésére.
Nálam például még nem dobott fel hibát,de az autó néha elerőtlenedett és az eltéréssel együtt ez az infó már elég volt ahhoz hogy lmm hibára gyanakodjunk. Aztán a szerelő szétszedte és valóban az volt a problem. Szóval nyomravezetőnek egy hibakód nélküli értékeltérés is tökéletes.
GTPeti24-07-2011 16:59:53 // 35313
Ki. De ne felejtsd, hogy attól, hogy egy LMM rossz (helytelen értéket ad), attól még nem feltétlenül lesz hibakód eltárolva!
(Amíg az engedélyezett tartományon belül van a kimenőjel, addig az ECU csak nagyon durva eltérés esetén ismeri fel LMM hibának.)
stukker198724-07-2011 16:53:22 // 35312
Ezt már néztem én is:)

Gyakorlatilag az ABS és ESP működését nem tudom ellenőrizni....

A légtömegmérő faultok kijönnek ezzel a módszerrel?
Az eltéréseket elég jól lehetett olvasni előző autóm esetében a gyári diagnosztikával és ebből jöttem rá hogy légtömegmérő gondja van.
GTPeti24-07-2011 16:50:32 // 35311
Nem onnantól, hanem odáig. :P
GTPeti24-07-2011 16:50:11 // 35310
Itt a bizonyíték. Nézd meg, hogy a 159 esetén melyik dolgokat kérdezheted le ELM327 kábellel (Amik mellett zöld "ELM" felirat látható. Ahol egy szám is van mellette, ott vagy apró kábelmódosítás, vagy egy plusz adapter szükséges.)
Liquid24-07-2011 16:49:25 // 35309
ha onnantól van csigatempó, akkor mi van előtte :DD
stukker198724-07-2011 16:47:14 // 35308
Rövid és velős válasz....

Utánaolvastam a dolgoknak és hát sokan sokfélét mondtak,de elsőre nekem is ez jött le....
[k i z z o]24-07-2011 16:42:13 // 35307
Valamikor még méregettem ilyesmit, a 2.0TS -en a main VVT MAP így néz ki: (Nem tudom milyen SW verzió volt már.)

Engine RPM Required Engine LOAD [%] to activate VVT status
1000 0 - 100% OFF
1300 50 ON
2000 56 ON
2500 60 ON
3000 65 ON
3500 67 ON
4000 70 ON
4500 72 ON
5000 76 ON
5500 80 ON
6000 80 ON

A VVT nem szokott leragadni, max. "zörög". Ha nagyon meg van kopva, akkor be tud feszülni, de nagyon ritka. Vagy nincs olajnyomásod :)

Ha hidegen SOKKAL jobban megy, akkor a beszívott levegő érzékelőt mérd meg, jó e a karakterisztikája. Az IAT szenzor nagyon sokat tud játszani a gyújtással, a szabályozási tartománya 10 - 14deg. Ha melege van a motorodnak, akkor retardál, ami jelentő telj, veszteség lehet.

NIncs direktszűrőd? Azoknál van ilyen betegség. A motortér bemelegszik,
és ha meleget szív oda az elegy. (pV = nRT)

kizzo
GTPeti24-07-2011 16:39:58 // 35306
Röviden: FiatECUScan + ELM327
stukker198724-07-2011 16:35:34 // 35305
Sziasztok!

159-es vashoz milyen kiolvasó progit ajánlotok? És ami még fontosabb: Milyen kábelt????
GTPeti24-07-2011 16:28:21 // 35304
"Change the LMM - The Ultimate Problem Solving Solution (TM)"
Coyote24-07-2011 16:16:29 // 35303
Nekem ugyan ilyen problémáim vannak, csak éppen a 46-om csinálja. én is gondolkodtam a gyertyán,de akkor lehet hogy nállam is LMM csere lesz?
GTPeti24-07-2011 15:49:10 // 35302
Nálunk - a Sötét oldalon - is van ilyen váltás. Mikor kétezernél felébred a csiga. :)
Liquid24-07-2011 14:26:29 // 35301
tudtommal a vezérlésmdosító egy konkért fordulatnál "vált". Az enyémen olyan 2800-3000között van valahol a pont, amitől érezhetően meglódul, feljebb már nem érezhető ilyen
Liquid24-07-2011 14:20:55 // 35300
úgy tűnik mégegy strigula a sok mellé
Arno16624-07-2011 13:45:38 // 35299
Sziasztok!

Mitől van vajon, hogy néha kifejezetten durván megindul az autó, általában meg csak jól megy? :) (2.0TS '96 Spider)

Vezérlésmódosító hol kezd el dolgozni, milyen fordulattól?
Olyan mintha néha tenné rendesen a dolgát, néha csak félig.
Milyen amikor rossz? Most nem arra gondolok mikor már dízel hangja van, hanem amikor még csak rosszalkodik, de nem lóg a bele teljesen?

Másnak is nagyon érzékeny a hőmérsékletre? Úgy értem ha hűvösebb van, akkor meglepően megtáltosodik. Más autóknál ekkora különbséget nem tapasztaltam.
Lehetséges, hogy a levegő hőfokmérő gomba rosszalkodik, és esetleg ez okozza az ingadozást a teljesítményben akár 10 percen és pár km-en belül is?

Köszi!
Szabeee24-07-2011 11:36:01 // 35298
156 hidegindítási próbálkozás... ilyen volt? :)
Gabesz24-07-2011 10:32:47 // 35297
Sziasztok! Tegnap feketén füstölt az autóm! Megjegyzem, eszi az olajat, de nem kékes füst volt, hanem FEKETE, mint egy dízel autó, üresben kicsit felpörgetve a motort-tudtuk előcsalni belőle. Ez mit jelent? Lehet dízel akar lenni :D
Szoszo™24-07-2011 10:02:03 // 35296
Jtd fogyasztás növekedésre van valakinek ötlete mi lehet?Lmm csere?
Piritu - 1.000.00024-07-2011 09:25:19 // 35295
Akkor megint beigazolódott, hogy csak Bosh gyártmányút szabad az Alfába tenni?
Alfa_156_lapi24-07-2011 09:08:48 // 35294
Többen kértétek írjam meg a probléma megoldását, ha sikerül.
A történet: hidegen nehezen, dadogva indult, már-már durrogott, olyan mintha nem járna minden henger, gázadásra nagy nehezen reagál, felugrik a fordulat 2500-ra , majd ezt követően helyreál a rend. Ha leállítottam, akkor rögtön második indításra rendesen reagált gázra, alapjárat oké. Ezek csak akkor jelentkeztek, ha teljesen kihűlt a motor, legalább 6-8 óra állás után. Melegen nagyon szépen indul, húz, semmi gondja nem volt.
Cseréltünk gyertyákat, hőmérőt, computeres vizsgálat, lambda szonda cserés lett, mert nem dolgozott jól. A probléma minden beavatkozás után megmaradt.
Ezt követően tökhideg indításkor computerre raktuk, kiderült: LMM.....("Hertzog" típusú német gyártmány tudomásom szerint...)
Csak jelzésértékűen megjegyzem: kb. 13.000 km. volt az új LMM-be. Ki gondolta volna? A comp nem mutatott LMM hibát, mert melegen lett mérve, akkor tökéletesen dolgozott. Most egy bontott van rajta, gyönyörűen indult reggel....Ennyi.
Remélem tudtam segíteni azoknak, akik ugyanezzel küzdöttek.
kimi24-07-2011 02:32:12 // 35293
Nekem úgy kerreget mint a hétszentség,ha meleg volt ha hideg,előfordult hogy a kutas srác élből a jobbik dízelt ajánlotta be.:)
Szabeee23-07-2011 21:49:22 // 35292
146 1.4 Twin Spark meleg motorral, viszont rossz vezérlésmódosítóval..... mintha TD lenne, nem? :)
GTPeti23-07-2011 20:43:27 // 35291
Mindenhol lehet kapni. A Bárdinál több félét is (Era, Facet, stb.)
Cs.Alfa23-07-2011 19:49:10 // 35290
2.0 TS-hez keresek vez.mű tengely holtponti jeladót....jóóóóóóót !!!
Laurent23-07-2011 15:52:18 // 35289
Akkor marad a szétbontás. :-) És meglátom a csodát. Legalább itt értelmes emberek szóltak hozzá értelmes dolgokkal. Köszi.
Liquid23-07-2011 14:05:22 // 35288
én láttam már olyan TS-t aminek alapjáraton dízelhangja volt melegen is, ha teljesen KO a módosító akkor nem csak hidegen dízeles
mreni23-07-2011 13:31:14 // 35287
melegen is csinálhatja...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.