Forum >> Szerelőműhely

Alfa_156_lapi12-07-2011 19:24:45 // 35136
Voltam szervízben és a lambdaszonda adta meg magát a gép szerint, ami okozhatja a hidegindításnál a rángatózást. Cserés lesz a történet, ami a héten meglesz. Remélem vége a problémának, majd beszámolok.
Üdv.
Dévid12-07-2011 16:16:17 // 35135
Holnap viszem szerelőhöz, pénteken megmondom szerinte mi a baj. Előzetesen annyit mondott látatlanban, hogy szar a légtömegmérőm, azért csinálja. 3 éve cseréltem, gyári, hozzá való Bosch, és valami 70.000 pénzembe fájt. Nagyon. :)
Most még annyi upgrade-t kap a gép, hogy kiiktatom a plusz levegőnyílásokat a szívócsőből (szinte minden gumi elem ki van repedve, majdnem minden helyett vettem újat, ami létezik persze. Van egy 60-70 mm-es darab, amit nem gyártanak már, azt ideiglenesen egy nyomásálló gumicsővel fogom helyettesíteni, míg nem rendelek oda való csőszakaszt).

Most utoljára épp V-Power-t kapott a gép, az üzemanyagtartály szinte tele van, úgy csattant el a szívósor indításkor.

Már leszoktam a független kúton kapható üzemanyagról, mert érezhetően nem esett jól a kocsimnak, pedig csak 98-ast kapott ott.

Úgy tűnik akkor a MOL kutat is hanyagolnom kell, marad a Shell, vagy az OMV. Múltkor találtam egy jó kutat, szinte szállt a gép a 95-ös benzinjüktől. Kár hogy ca. 50 km-re van a lakóhelyemtől. :D
Kau12-07-2011 16:15:46 // 35134
Ő tényleg profi! Érdemes hozzá vinni.
Kn[.]xX12-07-2011 15:58:49 // 35133
én itt voltam. teljesen rendesek, normálisak, hozzáértők. korszerű cuccokkal:


Budapest, Batthyány utca 70.
Telefon: 1/371-3320
Fax: 1/883-9914
Kn[.]xX12-07-2011 15:57:26 // 35132
http://www.akh.hu/
vienna12-07-2011 15:09:01 // 35131
Helló,

156-ban a radio kodjat honnan lehet megszerezni, ha elveszett? Magyarorszagon 20.000 ft-ot mondtak lekeresert, kulfoldon meg 47 eurot. Ez az egyetlen lehetöseg, hogy hozzajussak?

Köszi
GT Ɨ|ѯ11-07-2011 20:18:55 // 35130
Dunakeszitől ( már ) nem messze:

Horváth Attila
Diósjenő

06 20 2052 818

Németh Laci11-07-2011 20:04:31 // 35129
Szeva,

Én éppen ma voltam egy új szerelőnél, aki összepakolta nekem az első futóművet és egy gyors olajcserét is megejtett, - mindezt korrekt áron !

Szal ő nem más mint " Zé ", megtalálod az elérhetőségeit itt a tagok között is.

Illetve van egy másik szaki is akit szívesen ajánlok az elöző mesteremet, de mostanában olyan elfoglalt, hogy nem találtunk közös időpontot.
Alfa_156_lapi11-07-2011 19:56:35 // 35128
Bejelentkeztem holnapra Kecskeméten a szervízben, azt mondták van programjuk, meg értenek hozzá, remélem megoldódik a hidegen indulás kardinális baja.
Majd beszámolok mi a történet....?-)
Kareszka198411-07-2011 10:53:36 // 35127
Sziasztok!
Megbízható mestert keresek egy cimborámnak, Pesten lakik, keleti pu., 8.ker környéke. Kit ajánlanátok?
Somci11-07-2011 09:45:06 // 35126
Segítséget szeretnék!

Ismer valaki jó futóművest? Futóművet kéne beállítani MiTo-n,az eddigiek nem nagyon váltak be... Kaposvár,illetve Bp - Dunakeszi környékén kéne,Pécsett már sok helyen jártam...
mesa10-07-2011 23:11:28 // 35125
Látom, ez a probléma többünknél ugyanúgy jelentkezett már.

Annyit el kell mondjam, hogy a jelenség nálam is ugyanolyan volt kezdeti stádiumban (hidegen lefulladna, leáll, újra indítózás, minden oké), de most rosszabbá vált. Azóta nem volt időm foglalkozni az autóval, de most a trafóknál utána járok. Persze azt jó lenne tudni, mit érdemes rajtuk megvizsgálni, hogy kiderüljön, jól működnek-e

Illetve, azt az összefüggést nem látom,miért csak hideg indítózásnál van ez a jelenség

Remélem sikerül valamit kiderítenem,mert ezek szerint többünknél lehetne eredményes
Totti (NagyVad)10-07-2011 21:29:47 // 35124
Szerintem be fog válni!
ivady10-07-2011 21:28:20 // 35123
Köszi Totti, Őt már más is ajánlotta, remélem Ő lesz az én emberem!
Totti (NagyVad)10-07-2011 21:21:47 // 35122
Keresd Zé-t igaz ö Pesten van de korrekt szerelő kitartóan hívd !
ivady10-07-2011 21:18:09 // 35121
Sziasztok, új vagyok köztetek, így elnézést ha rosszat kérdezek rossz helyen!

Elvesztem a kommentek rengetegében és nem is jutottam előrébb.
A 2000-es évjáratú 156 2.0 TS Alfám műszakija a napokban lejár és el szeretném vinni egy műhelybe rendbe rakatni, van rajta bőven tennivaló, aztán levizsgáztatni.

Tudtok valakit ajánlani Budapesten? Egyébként Szentendrén lakom, ha van közelebbi is az még jobb lenne. Mindenképpen olyat keresnék, akihez hosszabb távon tudnék járni, értsen hozzá és normális áron dolgozzon.

Előre is köszönöm a segítséget!
Poló10-07-2011 12:45:48 // 35120
Nehogy úgy járj, mint Dévid, neki már a második szívócső durrant szét az autójában :(

Az enyém is szokott fulladozni hidegen. Elindítom, a fordulat beállna 1000 környékére, aztán elkezd dadogni a motor, a fordulat leesik 400 környékére, a motor le akar fulladni. Nem kínzom, inkább leállítom. Indítok egy újat és minden jó. De az enyém nem durrog bele a szívócsőbe.
Azt vettem észre, hogy a rossz minőségű benzintől csinálja. Az utóbbi időben nem volt ilyen gondom, a múltkor a Selénia rallyról hazajövet egy MOL kúton tankoltam, most csinálja megint. Ha 100-as benzint teszek bele, akkor nincs gond. Ha OMV-nél vagy Shellnél tankolok, akkor ritkán jön csak elő ez a probléma. Ja, és külföldi üzemanyaggal se csinálta sosem, még a szlovákkal sem...
Gabesz10-07-2011 12:42:12 // 35119
Nekem is ugyan ez a helyzet :D Nálam is volt gyertyacsere, ugyan úgy csinálja. Szóljatok, ha valakinél megoldódik. Egy ultrahangos injektor tisztitás mennyibe kerül?
Alfa_156_lapi10-07-2011 12:07:35 // 35118
Én is majdnem ezzel küzdök, de nem ennyire tré a helyzet. Csak csont hideg motorindításnál jelentkezik és nem mindig durrog, de olyan mintha nem járna minden henger, néha egyet-egyet durrogott csak, olyan mintha nem kapna benzint rendesen. A pedált pumpálgatva kb. 10 mp elteltével felpörög 2500-3000-ig és fokozatosan helyreáll a helyzet. Nagyon picit melegszik és minden oké.El sem tudtam képzelni mi lehet. Gondoltam gyertyákra, kicseréltük, probléma megmaradt. Gondoltunk hőjeladóra (ami állítólag érzi a hideg-meleg motor különbséget és így adja a megfelelő benzint.) kicseréltük.Probléma megmaradt.
A trafó lehet, hogy jó ötlet. Jövő héten megnézetem villanyossal, remélem megoldódik kicsiből..:-)
Gabi8610-07-2011 10:53:45 // 35117
Sziasztok!

esedékes lenne egy kis motor "felújítás", csak nem tudom kihez kellene vinni a gépet. Komplett vezérlés cserére gondolta, meg egyúttal a szűrők cseréjére is. Miskolcon, vagy annak környékén ismertek valami jó szerelőt, aki jól dolgozik és fordulhatok hozzá bizalommal?
pepperino09-07-2011 19:29:04 // 35116
Sziasztok! Egy kis segítség kellene. A verda (147) világítása szórakozik velem. Leveszem a gyújtást, kiveszem a kulcsot és kb. fél perc múlva világít a két tompított. Ha gyújtáson hagyom, akkor nem kapcsol fel a világítás. A reléjét cseréltem, nem az a baj. Hazakísérő fény sem lehet, próbáltam. De akkor mi???
ötödik Béla09-07-2011 19:06:20 // 35115
Sziasztok! Egy ismerősömnek van egy 2.5 V6 166-osa. Megállt az autójában a váltó. Szeretné felújítatni, bontott váltóról hallani sem akar. Van valakinek valamiféle ötlete, tanácsa, tapasztalata ezzel kapcsolatban? Ha valakit tudnátok ajánlani a felújítás elvégzéséhez, azt szívesen vennénk. Előre is köszi!
Piritu - 1.000.00009-07-2011 18:23:54 // 35114
Köszi sikerült :-)
mreni09-07-2011 16:07:07 // 35113
a nyomócsövet lehúzod valahol(szervóolaj hűtőnél pl) ,ott le tudod engedni az olajat belőle,én át szoktam mosni,vagyis vissza a csövet öntök bele friss olajat,kitekergetem a kormányt jobbra,balra és megint leengedem...
Piritu - 1.000.00009-07-2011 15:56:30 // 35112
Gyors segítség kéne!
Hogyan kell a kormány szervóban kicserélni az olajat? Kicsit fekete és holnap mennénk nyaralni.
Fairlane08-07-2011 13:13:02 // 35111
8V TS-ben egyszerre gyújt a két egyforma gyertya.
16V-ben sorban egymás után a két különböző méretű.
Liquid08-07-2011 13:11:48 // 35110
valami olyasmi, asszem az 1-4 és a 2-3 hengereknek van külön 2-2 trafója. egy trafó 1 nagyot és 1 kis gyertyát gyújt egyidőben
mesa08-07-2011 12:37:57 // 35109
Köszi, ez is érdekes. Furán vannak ezek a trafók bekötve, talán mintha kettőt gyújtana egyszerre -a kábelezés alapján?!
Poseidon08-07-2011 11:12:58 // 35108
Sziasztok!

Keresem 1998-as 156 2.0 16V TS-hez az alábbi dolgokat:

* Önindító
* Generátor (azt hiszem 6-bordás tárcsával van (ha van ilyen), 4-essel biztos nem)
* Légtömegmennyiség-mérő

Ha valakinek lenne a fentiek közül olcsón jó állapotú vagy új darabja eladó, nagyon kérem jelentkezzen (lehet mobilon is, mert sűrgős). Sajnos nincs nagy keretem ezekre és eléggé baj, hogy most kell cserélni őket kb. egyben. Ráadásul valahol még a kipufogóm is defektes és az alapjárati motoromban sem vagyok teljesen biztos...

Köszi,

Gabriel
Kareszka198408-07-2011 10:04:38 // 35107
diagnosztika megmutassa szerintem :)
Cs.Alfa08-07-2011 09:08:20 // 35106
Alapjáraton dadog a motor....lambdaszonda? A légtömegmérő új,alapjárati moci tiszta.
stukker198708-07-2011 04:11:19 // 35104
Akkor még annyi kérdésem lenne, hogy egy a nagyszervízhez szükséges alkatrészeket honnan lehetne olcsón beszerezni?

Köszönöm!
Kn[.]xX07-07-2011 21:43:24 // 35103
a cikk alján van egy ajánlás: http://www.alfaamore.hu/hirek/elaforg
stukker198707-07-2011 21:40:43 // 35102
Sziasztok!

Alapvető problémám lenne!

Olajat és szűrőszettet szeretnék venni 159-es Alfához!

Milyet ajánlotok és mennyibe kerülne?!
Dzsozy07-07-2011 17:28:52 // 35101
Nem is tudom,de valaki küzdött ezzel a problémával egy két hete. Két kocsimnál volt hasonló jelenség. A 155-ben az egyik trafó mondta fel a szolgálatot. Szikra-gyújtás volt, csak a másik trafóról. Ugye milyen jó a TWIN SPARK! A 166-ban meg szintén zenész, reggeli hidegindítás, hörög,mintha 3 henger menne,lefullad. Újra indítás kemény gáz, és felpörög. Ezt a hibát egy ultrahangos injektor tisztítás oldotta meg!
Zselé06-07-2011 15:42:46 // 35100
hát a tuti az lesz, ha berakom és működik szépen.. minden esetre ha nem engedi fel ilyen életveszélyes magas nyomásra, az már előrelépés, na meg a hűtővizem se melegszik a dugóba 100 fokig, és onnan vissza, mikor megjön a nagy venti :D
MikeTheDevil06-07-2011 15:39:56 // 35099
Hali!
Mi a különbség az 1.4-1.6 vezérműtengely sablon és az 1.8-2.0 sablona között? üdv! Mike
Totti (NagyVad)06-07-2011 15:35:17 // 35098
Na akkor megoldódott ! Nálam viszont oké az előtét ellenállás!
Zselé06-07-2011 15:31:51 // 35097
Úgy tűnik megvan a baj, hátha segít másnak is!

Megint voltam a klímásnál, a múltkor 15Barra töltötte.. most ahogy bekapcsoltam a klímát, felugrott 30Barra a nyomás megint! A ventilátor nem indult egyből (azt már tudtam, hogy a kis fokozatom nem működik, csak a nagy), amikor megy a venti, szépen visszaveszi a nyomást is.. azért nem megy a kis fokozatom, mert elhalt az előtét ellenállás, ezt kell cserélni! Így most mindig felengedi nagy nyomásra, és onnan vesz vissza, ha indul a nagy fokozat, viszont ha túl nagy a nyomás, a nyomásszabályzó nem engedi működni!
mesa06-07-2011 11:54:32 // 35096
Azt még hozzá kell tegyem, hiv. szervízben jártam, ahol csak későbbi időpontra tudták volna vállalni, és azt is hozzá tették, hogy sok időbe telik :P A többit pedig én gondoltam hozzá.
mesa06-07-2011 11:51:14 // 35095
Segítséget szeretnék kérni, hátha találkoztatok már ilyen problémával!

A jelenség annyi, hogy amikor beindítom az autót (csak hideg motornál) szinte azonnal leáll.Van hogy egész normálisnak tűnik a fordulat, aztán lejjebb esik, végül befullad. Előtte van hogy durrog is a légszűrőházba. 2-3 indítózás után viszonylag rendbe jön, ha várok egy ideig vele, akkor majdnem normálisan lehet vele közlekedni

Computerrel rá néztem, dobott egy P0220-as hibát, ami ha jól emlékszem el.gázpedál érték hiba, de nem vagyok benne biztos, hogy egyáltalán összefüggésben van-e a hideg motoros indításkori mizériával. Az biztos, hogy a laptopomon a diagram szerint a pedál lenyomási szög helyes!
Nem tudom mit kellene még megnézni, levegő hőmérsékletre 49,5 °C-ot írta, mi nekem szembe tűnt, de akár ez is lehetséges a motortérben...

Tehát összegezve, hideg indításkor van a probléma, ami a motor melegedésével teljes mértékben eltűnik, persze a legfontosabb, hogy nem lehet vele elindulni, és kellemetlen, mert a környékén aki hallja, rögtön mondja magában a szokásos elítélő szöveget

Amiket külföldi fórumokon találtam hasonló esetre, ott vízhőfok jeladó, LMM, lambda szokott említésekben előfordulni. Van Laptop, ha van támpont, mit nézzek meg, akkor azt meg tudom tenni...

Békesség kedvéért most nem járok a kocsival :(
Totti (NagyVad)06-07-2011 11:51:05 // 35094
Szerintem nálad is működni fog! Nálunk a csere amugy is aktuális lett volna nem ez volt a fő oka !
Zselé06-07-2011 11:49:03 // 35093
remélem bejön nálam is, inkább együtt élek ezzel a beállítással, minthogy én is kicseréljek mindent! :D Köszi még1x!! ;)
Totti (NagyVad)06-07-2011 11:36:03 // 35092
Passz! Nálunk ki lett cserélve minden hűtő újra lett töltve ugyan úgy jó volt pár napig aztán ugyan úgy el kezdte mint neked ! De ezzel a trükkel a legmelegebbe is simán megy!
Zselé06-07-2011 11:33:15 // 35091
Köszi, ezt kipróbálom! De azért érdekes a dolog... nem tudod miért csinálja ezt?
Totti (NagyVad)06-07-2011 11:09:32 // 35090
Próbáld meg úgy hogy 21 fokra áldatod és a ventit 2 -es állásba és úgy kapcsold a klimát be! Mikor már megy utána már lehet hidegebbre csak az indításnál legyen így mindig és akkor oké lesz ! Nálunk az 56 nál ugyan ez a szitu van volt! Ezzel a trükkel hibátlanul működik!
bega198606-07-2011 11:05:04 // 35089
Megoldódott, admirális segítségével :) köszi
Zselé05-07-2011 22:26:16 // 35088
Sziasztok!

156-osomban kb. egy hónapja kezdte azt a klíma, hogy bekapcsolom, és erre néha ki-be kapcsolgat magától (kattog, gondolom a kompresszort kapcsolgatja, mert a fordulatszámon is látszik). Elvittem egy klímáshoz, aki azt mondta, hogy a megfelelő 15 helyett 30 bar nyomás van benne, és a nyomásszabályzó szelep kapcsolgat.. lefejtette, feltöltötte normálisan, használtam egyszer, minden oké, még egyszer, megint jó, ma megint bekapcsoltam volna, és megint kezdi a kapcsolgatást, mint régen..

van ötlete valakinek?
Németh Laci05-07-2011 21:25:11 // 35087
sorry, akkor átdobom oda ! - én kérek elnézést ! :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.