Forum >> Szerelőműhely

Trombozis19-07-2011 19:28:42 // 35236
Érdekes. Mondtam neki, hogy venni kell egy zsigut és akkor nem kell ilyeneken gondolkodni. :-D
Trombozis19-07-2011 19:27:57 // 35235
Nekem fater mindig azt mondta, hogy egyszer meg kell próbálni. :-) Jó Ladáshoz híven... :-)
alfa kutya19-07-2011 18:35:23 // 35234
Sziasztok ha egyszer lemerül az akumlátor érdemes töltögetni?vagy új a megoldás.
alfa kutya19-07-2011 18:32:09 // 35233
Minden megoldódott az akumlátor a bűnös semmi előjel nélkül nem hittem volna.
mreni19-07-2011 18:23:58 // 35232
Bank 2 - Sensor 1 fix 1.09
mreni19-07-2011 18:22:43 // 35231
érdekes,pl a Bank 1 - Sensor 2 feszültség alapjáraton és terhelésen is fix 0,44en állt...

nem ilyenkor áll be vészprogramra az autó?
mreni19-07-2011 18:19:24 // 35230
jaja,eddig nekem is minden autónál jót mutatott,a megtett km-en kívül:))
viszont a MoDiag pl az akksi feszt is jól látta,a lambda feszt is stb...
Ferke19-07-2011 16:28:45 // 35229
Most nézem, 1,4 boxi. Akkor nem. Max 20 perc, a pókot le kell szedni, utána hozzáférsz az önindítóhoz. De áramtalaníts előtte:)
alfa kutya19-07-2011 16:17:32 // 35228
Az inditomotort nehéz kiszedni ?
alfa kutya19-07-2011 16:11:53 // 35227
Az aksi idáig nem szarakodott.
Dzsozy19-07-2011 16:09:24 // 35226
Hát a két motor nem ugyan olyan, de jártam már én is így! A TS.ben szar helyen van!! Telemegy ferodol porral, és megszorul. Én lekaptam, szétszedtem, megtisztítottam, egyben már mivel vacakolt, előre beszereztem szénkeféket, amit kicseréltem, és megy a masina. De azért tedd fel az aksit tötteni!! :) Hátha!
Ferke19-07-2011 16:09:20 // 35225
Akksi?:))
alfa kutya19-07-2011 16:03:27 // 35224
Sziasztok segitséget kérnék nem forgat az inditómotor nem volt semmi gond megáltam egy trafiknál és inditani akartam és egyre gyengébb hangja lett az inditásnak és kész.
Trombozis19-07-2011 15:57:58 // 35223
Az az érdekes, hogy utána néztem a 159-et és ott az adatok jól vannak megjelenítve. Szerinted? :-DDD
Trombozis19-07-2011 15:56:52 // 35222
Lemértük, hogy mennyit számol a km órához képest. 1 km alatt az ecuscan az 1.8 TS-nél kb 2,75 km mért. :-)
Dzsozy19-07-2011 15:54:29 // 35221
Ne aggódj, nekem ill. a vasnak sikít a hosszbordás szíj vezető görgője! Sőt olyan szar, hogy kellett tenni mögé egy "tenyérnyi" alátétet, hogy mikor forog "ne lengjen ki". Csak kellemetlen kereszteződésbe,meg lámpánál!! :) Na de műszakira kicserélem , kb még egy hónap, de amúgy fél éve hallgatom!! :)
Tentacle19-07-2011 15:47:41 // 35220
Mi forgalmazzuk mind2-t, és még sok másikat :)
szece19-07-2011 14:56:15 // 35219
Ja tényleg, a vezérműszíj fogazott, erre emlékeznem kellett volna hiszen egyszer már "lefogazódott" :-) Már ha van ilyen szó egyáltalán, mindenesetre hosszú és költséges mutatvány volt...
szece19-07-2011 14:51:58 // 35218
Köszi, majd akkor megnézetem azt is, úgyis megy a szerelőmhöz a (sajnos) szokásos lengőkarcserére...
(Bocs a bugyutaságomért, férfiasan bevallom, nincs sok érzékem a szereléshez... :-))
Tényleg, ez mennyire sürgős dolog? Mert pl a laptopom is csapágyas már évek óta, de attól még megy a ventilátor.
B@rney19-07-2011 14:35:58 // 35217
Hali Mindenkinek!

Kellene egy kis segítség: csöpög a gázolajom a vasamból (156.jtd) ami az olajteknő alján köt ki és onnan csepeg a földre. Hogy honnét folydogál az kb a mag.nyom.szivattyú, vagy ha úgy tetszik az adagolótól, de nem nagyon látok be alá....tudja valaki hogy a jó életbe tud onnét folydogálni a gázolaj?
Jól jönne a segítség! Köszönöm előre is a segítséget.
Ferke19-07-2011 13:58:47 // 35216
Én leszedném a hosszbordás szíjat, és beindítanám. Azonnal kiderül. A vezérlés ritkán szokott így szólni, pláne a 40ezerrel ezelőtt lett cserélve, de azért az is benne van.
Ha hosszbordás, akkor viszont lehet még a generátor szíjtárcsa csapágyazása is, bár ez is ritkább...
Dzsozy19-07-2011 13:31:19 // 35215
Bármelyik görgő, ami a vezérmű ékszíjat feszíti, vagy a hosszbordás ékszíjat. De a legnagyobb esélye a hosszbordás ékszíj vezető görgő. ( kocsidban a vezérmű ékszíj ill. a hosszbordás szíj nem ugyan az. a nevéből fakadóan az egyik hossz bordázott, klímát generátort hajtja, a másik a vezérműékszíj, ami fogazott, és a vízpumpát és a vezérlést hajtja) talán fülre is megállapítható, de a legjobb módszer, ha leszedik a görgőket, és egyesével "megvizsgálják". A hosszbordás szíj görgői házilag megoldhatóak, a vezérléshez viszont otthon nem nyúlnék hozzá!!
kertecs19-07-2011 13:23:08 // 35214
Most beszéltem telefonon a Novopalma nevű Kft-vel, ő is az NPR-t ajánlotta, aki állítólag első beszállító a japán márkákhoz...

Ki az Alfa gyűrű-beszállítója, tudja vki?

A Goetze-cel kapcsolatban törökországi gyárat és az ott néha előforduló gyártási problémák előfordulását emlegette... persze ők nem is forgalmaznak Goetze-t : )
Ferke19-07-2011 12:46:13 // 35213
Nem, nem arra gondoltam.:) A hosszbordásra, ami a klímádat, generátorodat, szervódat hajtja, és amit aránylag fedetlenül látsz mozogni, ha benézel a motortérbe.:)
szece19-07-2011 11:24:02 // 35212
Ha a hosszbordás szíj a vezérműszíj, akkor 43 ezer km ment bele azóta.
Ferke19-07-2011 11:00:31 // 35211
Hosszbordás szíj feszítő és/vagy vezető lehet szerintem....mikor volt cserélve?
szece19-07-2011 10:58:49 // 35210
Sziasztok!

(156 1.6 benzin, '99-es évjárat) az utóbbi két hétben tapasztalok némi érdekes (mint a sugárhajtómű) mellékzajt a motorhang mellett. Ez nem statikus, szépen követi a gázadást-levételt. Kiss sebességnél hallom inkább, gondolom később már elnyomja a motorzaj. A kocsi ugyanúgy megy, indul, megáll, mint máskor, semmi különbséget nem érezni, csak hallani. Szerintetek mi lehet?
Tentacle19-07-2011 10:48:39 // 35209
A RIK gyűrű az japán, nem kínai.
Bár ma már semmiről sem merném 100%-ig állítani, hogy nem kínai :)
Amúgy az NPR meg a KS is jó, én úgy tudom.

A gyűrű formája elvileg adott, az minden gyártmányban egyforma (motorgyártó által megadott) kellene legyen, persze előfordulhat időközben módosítás.
kertecs19-07-2011 10:14:58 // 35208
Még egy kérdés:

Ugyanez a motor, dugattyúgyűrű. A Goetze-t ismerem, ez az egyik opció, alap.

A gépműhely, ahol a hengerfejet csinálják, ajánlott RIK (állítólag japán), gyűrűt, elég jó áron (2/3 Goetze). Nem is az ár a legfontosabb tényező, de azt mondja a szaki, hogy ennek lépcsős az olajlehúzója és az hatékonyabb... nem sok infot találtam róla, talán a Riken csaport cége (kínai? már nem hangzik jól nekem)

Esetleg Kolbenscmidt, vagy Schöttle?

Akinek van tapasztalata, légyszi adjatok támpontot!
kertecs19-07-2011 08:17:06 // 35207
Már írtam az adok-veszekbe, de hátha valaki ki se dugja az orrát a szerelőműhelyből... : )

Jó állapotú kipuf oldali vezérműtengelyre lenne szükségem AR32104 motorba.
Wickey18-07-2011 21:04:57 // 35206
persze. Főleg ha kivannak a motortartó bakok. Vedd le a géptetőt és menj vele egy kört, egész elcsodálkozol, milyeneket mocorog a motor (és mivel rá van csavarozva: a váltó is) egy combosabb gyorsítás/motorfék alkalmával.
slideshow18-07-2011 19:30:36 // 35205
Hm, csupa jo hir... Meglatjuk akkor mit mond a mester... Mindenesetre koszi :)
Gabesz18-07-2011 16:02:39 // 35204
Én azt vettem észre, hogy ha pl 5-ben rajta van a kezem, gázadáskor hátrébb tolódik a váltókar, mikor felengedem akkor pedig visszább. Ezt észlelte valaki?
Gabesz18-07-2011 15:57:04 // 35203
Sziasztok! FiatEcuScan-el teszteltem az autót, és a 2.lambda szondát nem tudja tesztelni, ekkor lettem figyelmes arra, hogy a 2. szonda feszültségét sem irja ki, viszont hibakódot nem dob ki rá. Ezek szerint nem működik a 2.lambda szondám??? Vagy csak valamilyen csatlakozási hiba lehet (mivel első feszültség van, hátsó feszültséget nem ir csak).
Második kérdésem: 1,6 ts-nél lehet úgymond "felülről" a szelepszár szimeringet kicserélni?
Wickey18-07-2011 15:53:54 // 35202
még olyankor szokott kapni a váltó, ha valaki menet közben rajta tárolja a kezét. Ámbár ekkor is inkább a kapcsolókörmök, és szinkronok. Először. :-)
Wickey18-07-2011 15:47:49 // 35201
nekem is csinálta a gtv a hosszú váltóval. Ötösben olyan hangja volt, mint a trolibusznak. A hatos fogaskerékpár kophatott félre vagy rendellenesen. Váltóolaj van benne elég? Cserélve volt valamikor? Ez így utólag már kábé tökmindegy, de kiváltó ok akár lehetett is, mint ahogy egy félresikerültebb váltás is, mondjuk nagytempóval háromból hatba, ámbár ez inkább a szinkrongyűrűket viseli meg.
Ferke18-07-2011 15:26:22 // 35200
Valszeg kilyukadt a felső turbocsöved:))
oldTasi18-07-2011 14:23:13 // 35199
Sziasztok . egy kis segitséget , szeretnék kérni a cartársaktól autom egy 156 1.9 jtd 2003 olyan hibát produkál erösebb gyorsulásnál 3000-es fordulat felett egyszerüen motor hibát ir és elvaszi a teljesitményt ! Ujra inditásnál elmulik a hiba , és gyorsulásnál ujra elöjön :-( voltam diagnosztikán és ezt irta a gép P0238 Töltölevegő nyomás érzékelő szakadt P1236 Turbo nyomás jel létező Töltőlevegö nyomás érzékelő cserélve lett de a hiba továbra is megmaradt ha valaki már járt esetleg igy és megtalálta a hiba okát kérem segitsen mert nincs több ötletem .
slideshow18-07-2011 14:12:19 // 35198
Csak hatodikban sipol, semmilyen mas fokozatban nem csinalja. Iranyra erzeketlen, csak a terheles novelesevel erosodik a hangja (tobb gaz -> magasabb/hangosabb)...
Sityu18-07-2011 13:55:27 // 35197
Ha kanyarodáskor erősödik/tompul, lehet csapágy. Kipuff esetleg? Terheléskor megváltozik a hangja rendesen. Alacsony fordulatról pláne. Bár az inkább rotyogós, mint sípolós.
Sityu18-07-2011 13:26:54 // 35196
Valaki tudja, hogy a vezműszíj görgőjének a csavarján mekkora menet van? Sajna szétszedéskor szembesültem vele, hogy nem tudom visszarakni, rövidebb kell és nem tudtam rögtönözni :| . Össze kellett rakni,így visszatettem a régit,(hálisten elég jó állapotban volt még) úgy, hogy nem mértem meg :D Talán 8-as. Ha valakinek fekszik egy szétszedett blokk, az is jól jönne ,milyen mély a lyuk :) 156 1.6 TS
slideshow18-07-2011 10:15:19 // 35195
Ciao,
az utobbi idoben hatodik fokozatban terhelesfuggo "sipolast" produkal a gep (156, 2.5V6)... Csapagyra gyanakszom, valakinek volt hasonlo tapasztalata? Mennyire volt komplikalt megoldani?
Koszi, L
zee17-07-2011 22:01:02 // 35194
Sziasztok

Kérdés: Mi okozhatja indításkor az erős remegést? Lendkerék nem szól (nem csilingel,nem koppan). Bakok? Szemrevételezésre látszódhat ha rossz? köszi
mreni17-07-2011 19:38:01 // 35193
ja meg akksi fesznek álló motornál 20v-ot mutatott,a MoDiag meg 12.8at :D rengetek fals adatot mutatott...
mreni17-07-2011 19:16:53 // 35192
Srácok!

Az ecu scan által mért km adatokat mennyivel kell osztani,hogy valós értékeket kapjunk?
Valaki nekem 1.45öt mondott anno
Davies18217-07-2011 12:50:05 // 35191
szevasztok Tatabányán keresnék egy olyan szerelőt aki vágja az olasz autókat szeretnék egy nagy felújítást a 156- on de nem tudom hova vigyem ti tatabányai alfások hova hordjátok???
gekki17-07-2011 12:38:26 // 35190
sziasztok!
keresek 156-os alfámhoz (1,6 TS 2001 év végi gyártású) olajteknőt, bontottat de sérülés menteset!!!
akinek van vagy tud eladót jelezzen, köszi!!!
bialcsabi17-07-2011 08:28:24 // 35189
köszi srácok.., NEM ír ki semilyen hibaüzenetet, és a múltkori leállás-megjavulás után megnézettem gépen ..és sehol semmi nyom, csak ennyi: nem indul...-beindul, hibátlan!...!!
Ferke17-07-2011 08:15:30 // 35188
Ilyenkor a motor ikon ottmarad a műszerfalon? Én is arra tippelek, amire Csabi.
Alfa GT-Csaba17-07-2011 00:12:41 // 35187
Lehet hogy a főtengely jeladód szarakszik!Másra nem tudok tippelni!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.