Forum >> Szerelőműhely

Joecee18-01-2011 20:42:25 // 33386
Sziasztok!

Első írásom, és máris a szerencsétlenségemmel jövök.
Lezártam a 155-ösöm motorháztetejét, és amikor újra föl akartam nyitni, szomorúan tapasztaltam, hogy a kar nem nyitja, valszeg elszakadt avagy kiakadt a bowden.
Ablakmosóm üres, meg amúgy is lenne dolgom a motortérben, de ilyenkor most mi van??? :)
Help!
Van valami módja, hogy roncsolás nélkül föl lehessen nyitni?
Előre is köszönöm!
Dzsozy18-01-2011 20:41:22 // 33385
A befecskendező logó a check pilács, vagyis a hibajelző. :)
Dzsozy18-01-2011 20:40:10 // 33384
Hát valszeg lambdaszonda! Igaz akkor kapkodni is szokott, meg nem megy a vas,vagyis nem úgy mint ahogy kellene. Bár én úgy tudom, hogy hibajelzést csak a lambdaszondával kapcsolatban azoknaál a vasaknál van, ahol két szonda van a gépben. Mert a hátsó ellenörzi a kipugázt, és ha nem kóser, akkor ugye egyértelmű, hogy szar az első, mert az szabályozza a keveréket. De mint laikus!!!!!! De az előttem szólóknak van igaza,mivel ilyen benya árak mellett megéri 2000 ft-ot költeni egy hibakiolvasásra! Ha esetleg tényleg szonda, akkor csak buzdítani tudlak arra, hogy csak gyárit vegyél bele, ezt viszont úgy mondom, hogy kettő utángyártott (kidobott píz volt,mint egy gyári a kettő ára), után vettem bele gyárit, és össze se lehetett hasonlítani!
blue15618-01-2011 18:12:47 // 33383
+gond,lehet hogy hozzájárul: 5000fordulat felett a befecskendezö logoja égve marad és csak leállitáskor alszik el??????????
Piritu - 1.000.00018-01-2011 18:09:37 // 33382
Neked is egy comp kiolvasás mondja meg az okot, anélkül csak találgatni lehet. Valószínűleg lambda szonda lesz.
Piritu - 1.000.00018-01-2011 18:07:34 // 33381
Ki kell olvastatni a comp-ból, hogy mi okozza a lámpát. Minél előbb,hogy az esetleges további károkat megelőzd.
A hibakód ismeretében lehet tovább menni. Nagyon sok minden lehet.
blue15618-01-2011 18:04:12 // 33380
kösz Csabi
Alfa GT-Csaba18-01-2011 17:53:13 // 33379
Az apáménak is ezek voltak a tünetei és a lambda szondája volt rossz!
blue15618-01-2011 17:49:28 // 33378
Tiszteletem.
nemrég vettem 156(2.0ts).a következö lenne a gondom.ha 16l eszik és 2-2500 nál mindig váltok mi lehet a gond?rosszul mér,esetleg a lambda szonda okozhatja?köszi
Kareszka198418-01-2011 17:20:25 // 33377
:)
kinyitott csomagtérajtónál mozorgasd meg a zárófület csavarhúzó-szárral...nálam is így volt és ez segítet...kapcsolója tud rakoncátlankodni :P de az se elfelejtendő azért, hogy a világítás is 3 állású:
1. állandóan kikapcsolt
2. állandóan bekapcsolt
3. nyátásra kapcsoló, csukásra elalvó
hogy melyik állás melyik azt már enmtudom, nálam állandóan kikapcsolton van, csak hébehóba nyomom be manuálissan, ha szükségem van rá (ne lássák, hogy mekkora a rumli a csomgtartóban)
Szabi618-01-2011 16:15:34 // 33376
Sziasztok.

A következő a problémám. Nemrég vettem az autómat 147-es. És mióta nálam van nem világít a csomagtér világítás. Ma eljutottam odáig ,hogy komolyabban utánajárjak a problémának mert az biztos volt hogy nem izzó kiégésről van szó. Kimértem a bemenő kábeleket és kiderült a feszültség megérkezik és az állandó ha lecsukom az ajtót ha nem. A földelés nincs. Jelenpillanatba húztam egy vezetéket a hátsó lámpa egyik csavarjáról, így működik. Az a gond ha lecsukom az ajtót akkor is égve marad. Valószinüleg a földelést szakíthatta meg valami kapcsoló lecsukáskor amit nem tudom hol keressek a zárba lehet beépítve? Vagy hol lehet a baj? ha valaki bontott már szét 147-es hátsó szekciót legyen szives ossza meg velem.
csoki15918-01-2011 14:24:22 // 33375
Helló mindenki!

A problémám már hónapokra visszanyúlik, de gondoldtam, majd ha nem foglalkozom vele elmúlik.Azonban most már tényleg aggaszt a dolog, a tegnapi majdnem 70 ezres szervíz díj után...
Júniusban mikor megvettem és rá pár hétre rá, mikor már komolyabban is elkezdtem használni az autót, magas fordulatszámnál ill. erősebb gázfröccsnél, kivillant a műszerfalon a szonda(?) ikonja és a két figyelmeztető sipolás alatt a MOTOR CONTROL SYSTEM FAILURE felirat.
Ekkor mintha leszabályozna, és nem akarna menni a gép.
Egyidőre nem is foglalkoztam vele, sőt, az ősszel egy ideig el is felejtette ezt a hibaüzenetet.
Aztán a múltkor jött a fekete leves, hogy kartergáz cső, és két intercooler cső csere szükséges, mert bizony szétmentek.
A szakik nagyvalószínűséggel erre fogták a hajdani hibaüzenetet.
A javítás megtörtént, de aggasztott, hogy tegnap este mikor mehetnékem volt a géppel újra és újra kivillant ugyanaz a hibaüzenet, amire nem vártam!

Kérném a segítségeteket, mert iszonyú dűhítő már ez a motor control....... és hogy egyszerűen nem akar menni, vagy félő, hogy megint nem várt komolyabb kiadásra kell
keresnem.
Wickey18-01-2011 06:44:07 // 33374
Ha már itt tartunk, azok autókat életükben nem gyártottak csak fűnyírókat meg áramfejlesztőket. :-P

(Az NSX-et meg az ufók rajzolták, arra japán ember nem képes. Igaz, ott sertepertélt valami Senna nevű figura is, aki mint tudjuk, szintén földönkívüli volt. :-DD)
Buddha18-01-2011 00:21:05 // 33373
...és ezeken kívül a Chrysler, a Jeep, a Rover személyautók, stb... :-)))

Ja, és találtam még egy kis csemegét:

"1982:
VM 2000 turbosiesel motor, amit Alfetta TD2, és Giulietta TD 2.0 autókba szereltek, 7 sebességi világrekordot tartanak.
5/10/25/50 ezer kilométeres és 5/10/25 ezer mérföldes távú versenyeken Nardó-ban (Lecce).

2000:
A legújabb 2.5L 16 szelepes VM motorral szerelt Chrysler Voyager 22 távolság, idő, és sebesség rekordot döntött meg, beleértve a 24 óra alatt, egy tank benzinnel megtett leghosszabb távolságot is. (1724 km)"
Hari17-01-2011 22:49:54 // 33372
Na igen! Emelem a kalapom a jó öreg VM sistem előt!
Vajon mmiért használta a Land Rover, a Toyota, a Ford, az Opel, és az Alfa?!!!
... és vajon miért használja a mai napig is az amerikai hadsereg (tengerészet, partiörség) ?!

(Nem 1 olyan ügyfelem volt, van akiknek a jó öreg VM több mint 600 e km gurult nagyobb javítás nélkül.)
...
Alfa GT-Csaba17-01-2011 22:38:18 // 33371
A tuning box nem azért kell hogy üveghangon menjünk a géppel folyamatosan hanem pl gyorsabban belehessen fejezni egy előzést vagy valahova besorolás is könnyebb dolog egy erősebb és pörgősebb kocsival.Az a plusz 30-40paci néha nagyon jól jön!
Tocsa17-01-2011 22:30:10 // 33370
De úgylátom témapörgetésnek jó volt az írásom !!! :D:D:D:D:D
Gondoltam hogy haraptok rá ! :D
Tocsa17-01-2011 22:28:43 // 33369
Méghogy szar a VM dízzel mi ? Nagyon is jó motor az ha nincs széthajtva hengerfejesre.

Semmi bajom a dízzelekkel de nem vitt még egyre se rá a lélek ! :)

Nem szeretem a sok kuplung csúsztatást ! :D
Tocsa17-01-2011 22:25:30 // 33368
Jó jó nyertetek persze versenyeznek vele meg minden de azoknak csak a versenyt kell kibírniuk ! :)

Én hétköznapi családi dízzelről beszéltem nem versnyautókról, amit a tulajnak nektek kell életbentartani hosszútávon ezért nem látom értelmét a csoda tuningboxoknak ! ;-)
Szóval erre értettem ! :)
Hari17-01-2011 22:24:39 // 33367
De nagy mellényed van keees ecsém!!! :-)
Egyszer a '90 évek elején megkérdezte egy riporter Ayoko Honda (A Honda müszaki igazgatőja) urat. " ... mondja mikor fognak diesel motorral szerelt autókat gyártani?!" Erre Honda urnak kissé tágra nyílt a szeme, majd néhány másodperc mulva megszólalt. " Nem értem a kérdés! .... mi autókat gyártunk! A "dieselt" meghadjuk a traktoroknak!
:-)))))
Az igazsághoz hozzátartozik! -
..... egy pár év múlva azárt mégis elkezdték gyártani! :-(

(Nekem is vólt 1x diesel autom!!! ..... 1x! .... 1 hónapig!... rögvest el is adtam! ...nem birtam elviselni a szagát. - ennyi! Soha többé!) :-)
Liquid17-01-2011 21:02:38 // 33366
nem vagyok szakértő, de mintha a dízelekre engedékenyebb lenne a szabálykönyv (még nem volt idejük teleírni) nem? javítsatok ki ha tévedek
Buddha17-01-2011 16:58:57 // 33365
...bár nem JTD de azért ez sem volt rossz! ;-)
Buddha17-01-2011 16:57:53 // 33364
"1991: Az Alfa 164 TD, amit a VM 4 hengeres 2.5L motorjával szereltek, egy 24 órás teszten, amit Montlhery pályán Franciaországban rendeztek, a világ legmegbízhatóbb autójának nyilvánították.
Ellenfelek: Citroën XM D12, Lancia Thema Turbo DS, Mercedes 300D Turbo and Peugeot 605 SRDT Turbo
Zoszko17-01-2011 16:05:16 // 33363
Akinek hiányzik első-hátsó embléma egy "piros, nagyobb mint a 156"-os autóról annak tudok segíteni. Ma kínálta egy gyerek. Annyit tudok, hogy Egerben a Rákóczi úton lévő MOL kútnál lévő parkolóból származik. Aki tudja kinek hiányzik az szóljon / segíthettek ezt ha gondoljátok más topikokba is betehetitek!!
Ferke17-01-2011 15:47:47 // 33362
Valamilyen szériában úgy hallottam, hogy az Alfa jtd nyert...valami 24 órás cucc volt, de nem tudom pontosan, csak az rémlik, hogy az Audit is elpcsázták..." az összes benyást is nyilván:)
Erhard 242 (Pure Energy)17-01-2011 15:25:10 // 33361
igazad van lásd Le Mans ...nem is tudom mit kerestek ott a dejzelek de szarrá verték a benyás mezőnyt....
Otto17-01-2011 15:25:10 // 33360
Audi R10Tdi
Le Mans 2006-tól egyszer veszítettek 2009-ben. 2010-ben megint Tdi nyert!
Nem versenyzésre való az, mert másoknak nem adnak esélyt... :P
Hori17-01-2011 15:10:25 // 33359
Amivel fűtünk azzal nem autózunk!
Tocsa17-01-2011 14:01:36 // 33358
Üdv !

Bocs ha beszólok nem rosszindulat ! :)
De szerintem a dízzel motor nem versenyzésre való és utálja ha pörgetik szét is esik tőlle rendesen .
Ha valaki tuningolni akar az üljön bele egy 3.2 V6 ba és azt piszkálgassa ! :D

Elnézést a dízelesektől ! ;)
Dízzelmotor = "takarékos családi vas" ?? :)
Hori17-01-2011 12:48:39 // 33357
Ja és nem bontottat!
Hori17-01-2011 12:47:54 // 33356
Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy a tetőn az esőcsatornába való gumit hol lehet beszerezni?
147-hez.
Hari16-01-2011 23:11:34 // 33355
Nem! Az első turbó nem változó geometriás turbó!!! ...
:-(
RooDee16-01-2011 04:12:24 // 33354
Gyekekek..ugy érzem Qrva nagy a gubanc:( és lehet én voltam a laikus hulye?:S
lényeg:

srác árult 2.4 jtd 156 100kw motorra turbot...elso ránézésre olyan is volt, nem is lötyög a belseje, szépen pörög, franko viszem kifizettem...erre jon a gáz felrakásnál..

most, h igy jobban utánanéztem ugy nézem ez nem is alfás turbo, hanem fiat marea..pedig minden felult gond nélkul, egészen addig, mig észre nem vettuk nyom egy vizcsövet hátul a turbo vákumszelepe, vagy mi is az...
SEGITSÉG KÉNE: MEGOLDÁS??? :( elegem van, besokaltam:(

foleg, mikor észrevettem, h egyik oldalon mareara TD-t irnak, mig alfa JTD

fiat marea 2.4 turbo

alfa romeo 156 jtd turbo

második link volt rajta, detto igy néz ki..és elso link az, amit most vettem viszonylag drága pénzért:(
mit lehet ilyenkor tenni? jo rá ez a turbo? ossze lehet hozni? vagy vegyek másikat?:( mert néztem hátul még azt a vizcsövet fejjebb tudnám emelni, de akkoris idegesit, h TD és JTD... :(
GTPeti15-01-2011 13:09:10 // 33353
Ebben egyetértünk.
Wickey15-01-2011 12:49:21 // 33352
arról nem is beszélve, hogy a remap az azért picit szofisztikáltabb, mint egy potméter a railnyomásszenzorra dugva. :-))

Konkrétan én úgy képzelném el a remapot, hogy pl. 80% gázpedálállás alatt a gyári szoftver, és afölött sem csak egy egyszerű railnyomásnövelés... picit többismeretlenes ez az egyenlet. :-D
gyml15-01-2011 11:26:04 // 33351
Sziasztok,

valaki épített már Spiderbe utólag gyári riasztót? Érdekelne, hogy milyen alkatrészeket kell megvenni hozzá és milyen kábelek vannak benne gyárilag és mit kéne befűzni. Meg persze az is érdekelne, hogy az a gyári kulcsal megy, vagy van hozzá külön távirányító? Nem szeretnék külön távirányítót, ezért is gondoltam a gyári riasztóra.
Dévid15-01-2011 06:58:55 // 33350
Üdv!

Visszadurrog a kipufogó gázfröccsre, ez normális, vagy valami hibát jelent? Benzin, 1970 ccm, nagy részben 156. :)
A hangja is mélyebb mostanság, gondolom a korrózió miatt. :S
[k i z z o]15-01-2011 00:31:33 // 33349
Nem mindegy, hova volt lőve. Gondolom ésszel használtad. Ha nagyon felengedi a railnyomást akkor mindenhol sok lesz a befecskendezett mennyiség, annak okait pedig ismerjük. Én ezért tartom célszerűbbnek az ECU reMAP -ot, mert ott jobban lehet a tartományokat kezelni. persze azt a remapot ne itthon csinálják :)
[k i z z o]15-01-2011 00:24:32 // 33348
Szerintem motor managementhez csak laikus számára értenek. Inkább jó autovillamossági szerelőnek mondanám őket, mint diagnosztának. Az összes mért ábrájuk netről leszedett...Gyerekkoromban nekem is megvolt képek :) Szerintem sokról ők sem tudják mit ábrázolnak. Minden képen ott egy Fluke Scopemeter de mentett ábra az mindenhol picoscope.

De lehet csak a marketing rossz:) Nálam rendesen belenyúltak...

A csúnya az, hogy szidnak másokat, és rengeteg valótlan dolgot leközölnek. És amint te is írod, minden fel van nagyítva.

A lambdás részük is tele van hibával. ott kezdődik, hogy szélessávú szondának nincs lambda feszültsége, de ebbe ne menjünk bele:)

A legnagyobb baj, hogy ők a magyar átlag - felettiek.
Alfa GT-Csaba15-01-2011 00:07:01 // 33347
common rail boxnak nem értem hogy van köze a turbóhoz?Most vissza lett tekerve a potija normál értékre és akár hogy nyomom neki nincs füst és be sem jelez a gép semmi hibát.Szerintem ha a geometria szabályzó szarakodna akkor mindig bejelezne,vagy nem?
GTPeti14-01-2011 23:55:02 // 33346
Lehúztam 100ekm-et egy Novitec box-szal és minden rendben. (kopp-kopp-kopp)
Hari14-01-2011 23:37:07 // 33345
Tuning Box. ... egz cimbi Gt je is meg volt bolonditva Novitec boxxal. ... elso tunet> megszorult a geometria > tisztitas & szakmuhelyben mondtak ez volt az utolso. A multheten megalt a gep. A nzomassyabajyo beadta ay unalmast. Adagolos kolega szerint a box a hibas.
>Bocs de megint egy Englis gep akadt a kezembe.
Alfa GT-Csaba14-01-2011 23:09:49 // 33344
A boxon van egy poti ami fel lett tekerve.Ment is a gép rendesen de mindig bejelzett a motor kontrol lámpa.ki lett olvasva és a 238 hiba jött ki ami állítólag ez,de aki ezt a boxot forgalmazza azt mondta hogy nincs köze hozzá.Box nélkül nem csinálta ezt a kocsi és most már boxal sem amióta vissza lett állítva a poti az eredeti állásba.A lényeg hogy én is erre gondoltam és nem a kocsim akarja magát megadni,de a forgalmazó az ellenkezőjét állította!
Kazes☻14-01-2011 23:08:32 // 33343
Megint bibis?
Wickey14-01-2011 23:01:56 // 33342
Be. Főleg, ha elbaszott, kormol a motorod mint állat, és letapad a geometria. Oszt lesz belőle lajhár.
Alfa GT-Csaba14-01-2011 22:57:10 // 33341
Sziasztok.Szerintetek a tuning box be tudja zavarni a turbó geometria szabályzót?
Dévid14-01-2011 13:09:55 // 33340
Azt ugyan keresheted napestig, mert a 156 TS gyárilag nem tartalmaz ilyen alkatrészt, legutolsó információm szerint. :)
Bördi 15614-01-2011 11:39:32 // 33339
Sziasztok

Valaki léci mondja már meg hol találom az üzemanyag szűrőt a kicsi kocsimon mert alatta fetrengek egy ideje és nem találom Köszi
Kareszka198414-01-2011 07:37:33 // 33338
sajnos az autó nem az az árucikk, ami tartaná az árát :(
Alfa GT-Csaba13-01-2011 21:14:59 // 33337
Nekem nincs vele bajom,legalább is eddig!Nem olcsók a gt-k kint de itt sem!Ha az nézed hogy anno újonnan mennyiért lehetett megvenni ahhoz képest 4-5 évesen jó áruk van,sőt egyre olcsóbbak!Amikor én vettem 2éve akkor még 4évesen 3,8-at kértek érte most 3alatt lehet venni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.