Forum >> Szerelőműhely

Alfa GT-Csaba13-01-2011 18:24:12 // 33321
Persze minden kocsinál előjöhetnek hibák,de ezek nem minden naposak és nem biztos hogy elő is jön!A fogyasztás témában meg én abból indultam ki hogy az 1,6-ts 156-os simán megette a városban télen a 12 litert még óvatos vezetéssel is,ami a gt-nél 6,5 liter.Az biztos hogy ha a dieselhez hozzá kell nyúlni az húzós,de a benyásba meg úgy megy a mutató lefelé mint ha húznák!Minden autó elromlik de amelyikkel nem foglalkoznak az még hamarabb!EZEK CSAK AZ ÉN VÉLEMÉNYEIM ÉS SENKI KOCSIJÁT NEM AKARTAM EZZEL LENÉZNI!
mreni13-01-2011 17:55:13 // 33320
Meg ha valamelyik befecsi szálján lenne szakadás akkor az nem porlasztana be és három hengerezne a gép ugye?
Hari13-01-2011 17:54:06 // 33319
Mit akarsz róla tudni?! Milyen szondáról lenne szó! (cikkszáma?!)
mreni13-01-2011 17:53:47 // 33318
Nem hiszem hogy jeladó hiba lesz ha egy gödörbe belemegy és kialszik a hibajelző:)
Hari13-01-2011 17:50:19 // 33317
Nem toom mivel olvastátok ki?!! ... de ojan, hogy befecskendező jeladó olyan NINCS!!! Van befecskendező szelep - rögtön 4 db! - .... van főtengely forgás érzékelő - jeladó! ... van vezérműtengely pozíció érzékelő - jeladó! .... van kopogás érzékelő - jeladó! ....stb.
A lambda szondára is rá lehet fogni, hogy jeladó! ... de amiadt nagyon ritkán szokott pirítani a lámpás! ... esetleg ha a lambda fűtése szakad!!!
Nagyon jó lenne a konkrét hibaszám!!!! " P0XXX " a leírás nagyon sokszor elvisz az erdőbe!
:-)
mreni13-01-2011 17:11:50 // 33316
lmm,lambda befecskendezők csatiját fújkáld be,valami hasonló bibi lesz.
Driver13-01-2011 17:02:24 // 33315
sziasztok,
egy bosch lambda szondáról honnan lehet tudni hogy planár szonda vagy sem? sehol nem találok leírást a cikkszáma alapján.
Cs.Alfa13-01-2011 16:23:51 // 33314
A légzsák és a gyerekülés anyós ülés alatti és az oldalfali csati megtisztítva,W20-al befújva,hiba kiütve,már nem világít....köszi a segítséget-----

Már csak azt a qrva jeladót kéne megtalálnom.....amitől a befecskendező lámpa világít....
Cs.Alfa13-01-2011 16:21:10 // 33313
Konkrétan azt írja,a befecskendező jeladójánál szálszakadás van....na az hol a facomban van????????
Wickey13-01-2011 14:26:47 // 33312
A francokat. El lehet mászkálni 10 literrel még a V6-tal is városban. Nekem a gtv6 rendszeresen elment 610-630 kilométereket az 57-60 literrel. Pedig úgy indított, hogy Budafokról végigdugózni a Váci útig, majd 2/A délután ugyanez vissza.
Mondok jobbat, a B/G 164-essel a 3.0V6 elment a pótkeréktartály 48 literjéből 330 kilométert színtiszta várossal. Az gázolajra átforgatva mostani árakon erősen 7.5-ös átlag, az annyira már nem szar...

Amúgy tényleg széthullós egy modern dízel, én nem is vennék a 8-10V JTD-nél bonyolultabbat, noha előbb-utóbb muszáj lesz. Próbálom úgy intézni, hogy céges legyen akármi is lesz az sw utódja, hogy ne én fizessek utána, mert csak a kis utcánkban kétmilliót költöttek dejzelek szervizelésére az elmúlt egy-másfél évben. Pedig picsa kis utcácska. Sréhen szembeszomszéd céges fóka 120ezer km-nél turbócsere 300k, szembe rönyó komplett porlasztócsere és nagynyomású csere valami 600k-ért, szintén szembe megdöglött a céges góf, csere új jettára (amúgy a szervízszámla valami 500k körül lett volna), a mi sorunkban két dízel van mert mi vagyunk a csóróbbak, az enyémben turbócső és map szenzor, a másikban LMM, meg valami jeladóval szopkorásztak vagy hónapokig.
Alfa GT-Csaba13-01-2011 10:25:19 // 33311
Olvastam ezeket a hozzászólásokat,hát írnak hülyeséget.A dieseleket fikázzák hogy csak 150 ezret mennek el,meg hogy mennyi baj van velük.Érdekes nekem nincs vele bajom és még nagyon sok kedves alfás cartársnak sem!A benzines meg a városban igen csak megeszi a dupláját a dieselhez képest főleg ha egy 150lovas benyást hasonlitok a diesel gt-m el össze!
Wickey13-01-2011 00:01:18 // 33310
Az kurvaélet hogy olcsóbb a dízel, elvégre elmentem vele vagy 160ezret úgy, hogy csak bódényűgjeim voltak egy 8ezer forintos MAPszenzort és egy 14 ezer forintos turbócsövet leszámítva. Egy TS-t ennyi idő alatt, ahogy én közlekedek kétszer csapágyasra csaptam volna, egy V6 meg még gázzal is jóval többet kér inni mint a jtd. :-))
admirális12-01-2011 21:17:03 // 33308
Sziasztok! BOSCH e-CAT internetes katalógust használ valaki? Most nézem, hogy átalakították és nem találok benne egy régi funkciót. Már nem lehet megnézni cikkszám alapján hogy milyen típusokban használnak egy adott alkatrészt?
Hari12-01-2011 20:48:17 // 33307
Értem! ... az ECU kiolvasásánál konkrétan azt a hibakódot dobta, hogy a check lámpa vezetéke szakadt????! ... fura! Nagyon sok minden okozhatja ezt a problémát! ... mondjuk ha a km óra hátoldalán a csatlakozóban nem tuti az érintkezés, vagy valaki megfeszegette és kitört a nyákból a tűcsati. ... de ugyan így a motortérben, az ECU főcsatijában v. bárhol a kábelkorbácsban. stb!
A lufinál az anyós ülésbe integrált nyomáskapcsoló, v. annak a csatlakozója szokott tréfálkozni!
(De itt is a konkrét hibakód ami sokat segítene! ... aztán jöhet a szétbontás, méricske, forrasztgatás, .... nem irigyellek!)
Tomasman12-01-2011 18:34:46 // 33306
Megvan! Semmi nincs ott! Yuppi
Tomasman12-01-2011 18:27:47 // 33305
Valaki nem tudja mi a Bosch Me 7.3.1 ecu-nak a képen látható 64es lába?


azért az elég durva hogy Alfa Romeo és Ferrári Modena!:D
mreni12-01-2011 17:13:25 // 33304
Láttam tegnap a vasat,zörög picit a kipuffrendszer is,vagy valamelyik hőterelő lemez:)
mreni12-01-2011 17:12:38 // 33303
Az a rosszabbik eset...
a jobbik pedig az ha kontakthibás vagy a műszerfal csatija vagy a motorvezérlő csatija...le kéne húzgálni és kontakt spry-vel befújni a csatikat...ha ez nem segít akkor a kábelköteg:S
Cs.Alfa12-01-2011 16:40:28 // 33302
Tudom én??? a km órán a befecskendező lámpa világít...ha becsapom a motortetőt,kialszik és egy zötty után újra világít...újabb zötty és kialszik

Kimérettem,szálszakadást ír a computer.A hibakódot kiütötték,minden oké,újabb zötty és világít....
Ezen kívűl a légzsák lámpa és a gyerekülés lámpa világít,holott nincs bekapcsolva.Kiüttettem ezt is,erre azt írta,ngyobb ellenállás...zötty és az is ég megest...
Szóval a kábelkorbácsban van valami hézag....
Bubi (147)12-01-2011 15:42:52 // 33301
budapesten
Bubi (147)12-01-2011 15:42:13 // 33300
hali!

valaki tudna segíteni abba hogy kilométer kiolvasást hogy tudnék csináltatni?
Tomasman11-01-2011 20:56:38 // 33299
Köszi a választ! Holnap megnézem! Remélem a bowden a gázos! Még nem cseréltem pedig olyan 3-4 éve van nálam a kocsi! Ha a munkahenger a rossz, akkor azt lehet javítani (pl felújító szett) vagy csak cserélni? Jövőhéten menne vizsgázni a kocsi, ezért probálom megcsinálni ne legyen baj, bár maszekhoz viszem! Ödv
Hari11-01-2011 17:58:47 // 33298
A "kis kar" a munkahengeren a kézifék kar. A fékbovdent ki kellene akasztani a karból, és megvizsgálni a bovdent is meg a kart is! Ha a bovden végét megfogod és könnyedén mozog a tokjában, akkor az valószínű jó! A fékmunkahengeren a kiakasztott bovden következtében a karnak vissza kell állnia alaphelyzetbe magától! ( a rugó hatására!)
A 147-esen nem jellemző a fékmunkahenger hibája! (Ami nem jelenti, hogy nem hibásodhatna meg!) A kézifékbovden az viszont annál többet bekrepál!!! (....úgy kb. 2-3 évente!) :-)
Hari11-01-2011 17:47:47 // 33297
Milyen lámpa? Milyen madzagja?!!! Ha az injektor hibajelző - jó magyar szóval "check engine" - zsinorja lenne szakadt akkor a kis lámpion nem is világít! :-)
Tomasman11-01-2011 14:36:06 // 33296
Kézifék kötél javítás és hiba! Vizsga előtt áll a kocsim és amúgy is elhatároztam hogy megcsinálok minden idegesítő hibát! Átnézték a kocsimat azt mondták hogy a kézifék jobb oldali nem fog! Ma bemásztam a kocsi alá és azt látom hogy a jobb oldalon alapból kp fél uton áll a kis kar és onnan kezdni a behuzást! A másik oldalon szépen jár! Kérdés most a kötelet kell cserélni vagy ott a munka hengerbe van a hiba? Kerestem a neten kézifék müködést hogy legalább tudjam mi mi, de nem találtam! Köszi a segítséget
Cs.Alfa11-01-2011 11:19:03 // 33295
Világít az injektor lámpa,a légzsák és a gyerek biztonsági kikapcs láma.....
Az injektor lámpa madzagja szakadt...az vajh melyik?????
Ferke11-01-2011 11:14:45 // 33294
Háát, valami normális:) Gyári, vagy fiaam, vagy valami hasonló. Annyi jelentősége közel nincs, mint inkább annak, hogy időben legyen cserélve az olaj:))
csoki15911-01-2011 10:45:51 // 33293
Helló mindenki!

Csak annyi kérdésem lenne, hogy olajcserére vágyik a kicsike, és, hogy milyen olajszűrő kell bele?

Köszi, Csoki147 (1.9 JTD)
Hari10-01-2011 19:41:48 // 33292
ÚÚÚÚÚÚ! ... vazzze!!! Az egy komplett "kábel korbács"-ban van! A motor menedger rendszer egy összefüggő kötegben van! Tehát ami a motor működésével szorosan összefüggésben van, az mind egy kötegben van összebandázsolva! Javítani lehet!!! (Ha valahol szakadás van a vezetéken, és nem található meg rip-rop, akkor ki kell venni az egész köteget. Majd szépen szétbontani. Aztán a hibás szakaszt végigméricskélni, majd csere!)
Vagy élböl kicserélni az egész köteget - jóra!!!! - ha van!
A múltkor én is belefutottam egy hasonló hibába! A diagnosztika folyton azt írta, hogy nem látja az ECU a hőfokszenzort! ... méricskélés. .... bakker!!! 1 hét után rájöttem, csak a hf.szenzorban valki megfordította a vezetékeket! ... de egyébként meg jól működött! (A paraméterekben meg jó vólt az érték!!!)
:-)
mreni10-01-2011 19:14:43 // 33291
Az mind máshová megy valószínű többsége a motorvezérlőhöz.
De most mi a hiba jelenség?
A légtömegmérőnél van a hiba vagy csak abban a kábelkötegben?
Nem olyan egyszerű ez el lehet méricskélni vele mire rájön az ember:)
A légtömegmérő csatijáról úgy látom 1 szál megy az ECU-ra az pedig a 29-es lábon van.
Cs.Alfa10-01-2011 19:03:15 // 33290
Milyen szálnak???, Ez egy kábelköteg,vagy 10 dróttal....
mreni10-01-2011 18:58:53 // 33289
A motorvezérlő csatiján van a vége a szálnak,de ezen a gépemen nincs meg a programom,kb 1.5óra múlva meg tudom pontosan mondani.
Cs.Alfa10-01-2011 18:55:58 // 33288
Sziasztok!
Nem tud valaki segíteni abban,hogy hol a bánatban lehet annak a kábelköregnek a másik vége,amelyik a légtömegmérőbe csatlakozik a motortérben? Valamelyikben szálszakadás van.....
Hogy lehet cserélni?????

Köszi!
guarding10-01-2011 12:57:22 // 33287
Sziasztok! Most lettem nem rég egy Alfa 166 2.0 V6 TB boldog !? tulajdonosa. Egy kis segítség kéne... bele szereltettem egy E85 átalakítót, ami teljesen szuperül működik, csak be kellene állítanom az injector befecskebdezési értékét ccm/min egységben. Hát ha tudna valaki segíteni, hogy honnan tudom meg azt nagyon megköszönném!!! :) A fenti autó 2000. 3. havi ás a motor kódja AR34102. előre is köszi
biqci10-01-2011 08:38:38 // 33286
Köszi mindenkinek a tanácsokat!
Feldugták a kocsimat és légtömegmérő állandó hiba volt...megnéztük és csak a kábel volt lecsúszva! huh... :) Kábel visszadug, Code törlés és minden ok!
Az autó most hibamentes! :)
Wickey09-01-2011 22:48:56 // 33285
Könnyen lehet hogy a légtömegmérő után falsot szív. Azt mondja, hogy nem képes lekövetni a lambda szabályozást, túl sok az O2 a kipufogóban. Azaz (ahogy írja is), esélyes, hogy a megmért levegőhöz még szlopál pluszban. Ennek az olajhoz sok köze nincs, a levegőszűrő cseréhez viszont annál több. Elméletileg előfordulhat, hogy szarul lett összerakva légszűrőcsere után az autó.
Amúgy is rohadt érdekes lenne, ha olajcsere után rövid idő alatt változások történnének a lambda vagy katalizátor környékén. Ugyanis:
1.) AKKORA különbség nincs két, az autóba előírtaknak megfelelő olaj között.
2.) Még ha lenne is (és itt tessék egy félszintetikus 10W40 helyett egy erősen adalékolt fullszintetikus 0W30-ra vagy hasonlóra gondolni) különbség és ez főként abban nyilvánulna meg, hogy az új olajat zabálja mint popeye a spenótot, egy 1L/1000km olajfogyasztás is 1:100-as "keveréknek" felel meg, az pedig jót nem tesz a katalizátornak ugyan, de szerintem 10-15ezer km eltelik, mire észlelhetően leromlana, ráadásul ez az olajfogyi már csak feltűnne... (egy átlagos, 1-2 decis olajfogyasztás, amit az átlagos TS-ek produkálnak simán nem számítanak a katalizátornak és a lambdának).
3.) A fenti hibakódok akkor sem jelentkeznének.

Tessék keríteni egy másik autót, és élőadatot elemezni, beszívott levegő mennyiség per befecskendezett üzemanyag mennyiség, lambda értéke, satöbbi, legyetek kreatívak. Utána tessék összehasonlítani az exceltáblákat. :-))
Tomasman09-01-2011 22:00:11 // 33284
Nah nekem ilyen hibám van most ezt írja a fiat ecu scan:



Nah valakinek valami ötlet? Mitől lehet ez? Köszi
[k i z z o]09-01-2011 16:58:02 // 33283
Olajhoz biztosan nincs köze. Ki kell olvasni, kideríteni, mi változott meg a csere alatt...
Fighter09-01-2011 15:49:55 // 33282
Sziasztok! Hengerfejtömítés cserének mennyire gáz neki állni 164TS-nél? Lehet valami buktató vagy nehézség? Mire kell figyelni?
Döme7909-01-2011 14:34:44 // 33281
Ugyan ez történt velem is csak nekem több idő, Kb 300km telt el az olajcsere meg a hibajel megjelenése között visszavittem megnézték, aszonta a szerelőm hogy valami értelmetlen hibakódot írt ki, törölték azóta se jött elő. Ez tavaly júliusba történt azóta mentem 9000km-t gond nélkül.
pb_09-01-2011 11:55:53 // 33280
Naja akad6nak késleltető Tnyezők, bőven.)
admirális09-01-2011 00:37:22 // 33279
Akármi lehet. Csak akkor derül ki hogy miért kaptad a jelzést ha rácsatlakozol számítógéppel.
biqci09-01-2011 00:32:42 // 33278
Találtam ezt a hozzászólást... Létezik, hogy nekem is ez a baja????

MOTOR CONTROL SYSTEM FAILURE
2010.01.20. 01:08 Tomasman

Kedves olvasó!

Természtesen ez a hibaüzenet sem került el! Úgy történt az eset hogy gondoltam ideje a nagy generálnak és volt levegőszűrő, pollenszűrő, olajszűrő és olaj csere is! Aztán gondoltam mostmár tip-top az autó a váltó is jól müködött! Majd 10 km boldogság! Aztán megkaptam az életem első MOTOR CONTROL SYSTEM FAILURE figyelmeztetés! Nagy megilyedés hogy mi lesz most! MoDiag diagnosztikai programot használtam akkor gyorsan ráköttötem az ELM327BT interfészemet és volt 4 ismeretlen hiba! Töröltem MIL Lámpa elauldt (kis sárga motor ikon). Gondoltam valami kontakt hiba! Abban a tudatban voltam hogy biztos valami kábelhez értünk hozzá a szervíz közben! Azután változó gyakorisággál jött vissza a hiba, de akkor már nem ismeretlenként hanem a következők jöttek:

P1177 Multiplikatív keverék -adaptáció
(Bank 1, nagy motorterhelés tűrésen kívül)
P1178 Multiplikkatív keverék -adaptáció
(Bank 2, alacsony motorterhelés tűrésen kívül)
P0130 Lampdbaszonda hiba az áramkörben (hengersor 1, érzékelő 1)
P0150 Lampdbaszonda hiba az áromkörben (hengersor 2, érzekelő 1)

Később nem maradt csak a P130 és a P150es hiba! Riogattak szintén lambdaszonda cserével meg mindennel! Közlöm hogy az autón semilyen hibás müködést nem vettem észre (ment gyorsult, minden)!

Megint édesapámhoz fordultam hogy derítsük ki mi lehet a hiba!
Mivel nem tartottuk túl jóminőségünek a Selenia olajat azért váltottam Castrol Magnatech 10W40-es olajra! Apám közölte hogy nem jelemző de lehet hogy az új olajtípustól megváltoztak a lambdaszonda által mért értékek! Kérdeztem hogy mit tehetek? Mondták hogy vagy másik selenia olaj vissza vagy várok hogy elmúlik-e magától a hiba! Mivel olvastam többeket hogy volt ilyen jellegű hibája, de nem tudták mitől ahogy jött úgy el is tünt egyik percről a másikra! Gondoltam várok mert nagy baja nem lehet mert minden ment tökéletesen és annak nagyon kevés az esélye hogy pont egyszerre menjen tönkre két lambdaszonda! Hát már nem emlékszem pontosan, de kb 2000 kb után már többet nem jött vissza a hiba! ÍGY AKINEK OLAJ CSERE UTÁN jelentkezik a hiba, annak van esély arra hogy elfog múlni idővel!

Természetesen ezzel a hibaüzenettel rengeteg komoly hiba is jelentkezhet, ezt csak azért írtam le hogy ha valaki pont olajat cserélt és utána jelentkezik a hiba akkor ez lehet a motor olaj váltása miatt mint ahogy nekem!

Ha szerencséd van akkor ez a hiba is orvosolható ha csak ennyi a kiváltó ok!
biqci09-01-2011 00:10:26 // 33277
Segítség!!!!

Ma voltam olaj, olajszűrő, levegőszűrő cserén.
Hazamentem utána (kb 2km) Aztán elmentem még vhova (5km) Ott állt a kocsi kb 3 órát és a következő hiba jelent meg indítás után...----> (képekben)

Mi lehet a gond? Volt már vkinek ilyen? Kicsit be vagyok sza*va! :(
Wickey08-01-2011 22:00:51 // 33276
Alapvetően a normaóradíj arra van kitalálva, hogy ne lehessen egy két hétig elhúzódó melót kiszámlázni hétezer euroval.
Kurrens autókon igenis lehet tudni, hogy egy kuplungcsere egy megfelelően felkészült szervizben felkészített szerelőkkel mennyi ideig tart. Persze lehetnek finomságok, berohadt vagy elnyalt fejű csavarok ésatöbbi ésatöbbi, de ez fiatal autónál még nem fokozott kockázat.
75V6-on kuplungcserére én se mondok neked időt, pedig némileg egyszerűbb, mint 156 JTD-n. Mondjuk az első 156-osok most lépnek abba a korba, hogy egy-egy példány tud halmozott érdekességeket felvonultatni, de ettől függetlenül is az a 7.5 óra reálisnak hangzik, ámbár feltételezem meg lehet azt csinálni 5-6 óra alatt is ha nagyon belehúz az ember és nem egyedül van. Vannak jól párhuzamosítható részek pl. alul motortérburkolat le, kipufogó le, segédkeret lelazít, féltengely lelazít, indítómotor lelazít, amíg ezzel játszadozik valaki, addig egy másik humánerőforrás veheti le a kerekeket, dobálhatja ki az akksit akksitálcát alsó munkahengert, kötheti le a váltórudazatot, mittudomén, nagyjából egy óra alatt ki lehet pucolni az autót váltólevételhez, további még egy óra mire lejön a segédkeret és a váltó, akkor egy óra nagyjából mire átnézel mindent ami kapcsolódó (futómű, féltengely gumiharangok, kéttömegű, főtengelyszimmering ilyesmikre gondolok így hirtelen), és két óra visszadobálni bele a szétszórt cuccokat.

Mellesleg nekem 3 nap volt. Mert nem értek hozzá (pék vagyok) másrészt meló után tudtam csak nekifogni ilyen este 5-6nál soha nem korábban, oszt akkor hamar teleszalad a pepita mintás napozó.
Ferke08-01-2011 21:26:57 // 33275
Nah... már ott tartunk, hogy a kuplungcseréhez is virtuálisan számoljuk a szükséges időt?!:))) Tart, amíg tart:) Ha először csinálod, akkor 3 nap, ha már 10x csináltad, akkor fél nap, aztán ebből még faraghatsz, megy az lejjebb is:)))))
Tomasman08-01-2011 21:00:42 // 33274
jah és mennyinek kellene lenni-e a nyomásnak?
Tomasman08-01-2011 20:59:52 // 33273
Szoftveresen vagy a mérő órás megoldással?
Csöri08-01-2011 20:39:07 // 33272
Jol lehet üzemanyagnyomást mérni a TS-en. Azt kéne megnézni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.