Forum >> Szerelőműhely

Cs.Alfa23-12-2010 12:27:35 // 33071
Kiütötték,eltűnt és visszajött kis idő múlva...
Cs.Alfa23-12-2010 12:25:55 // 33070
Itt egy ismerős szerelőműhelyben,ingyen....
Cs.Alfa23-12-2010 12:24:20 // 33069
Pontosan ez történt.A hibajelentés szerint a légzsák azért világít,mert abban a kábelkötegben ami a légtömegmérőhöh fut be,szálszakadás vab.A sárga gyerekzárra,meg túlfeszültséget ír ki....
admirális23-12-2010 11:39:39 // 33068
Szerintem ha a zár csatlakozójának tisztítása után sem jó, akkor a vezeték vezérlő oldali végét is be kell fújni, de ezt tényleg hagyd meg utolsó lehetőségnek. Ki kell pattintani a zárat, és úgy rendesen lehúzott vezetékkel elintézni. Aztán összerakod és kiszeded a hibát. Valószínűleg ennyivel megoldódik majd.
mreni23-12-2010 11:37:55 // 33067
Nem azt mondtam hogy nem kontakthiba,én is arra gondolok,csak érdekesen jött ki a dolog:D
admirális23-12-2010 11:29:35 // 33066
Igen, amikor a sárga valami hiba miatt ég akkor a pirossal együtt jön, és azzal együtt is tűnik el.
admirális23-12-2010 11:29:01 // 33065
A kolléga laikus (akárcsak én), ezért valószínűleg nem pontosan írta le a hibajelentést, sőt biztos hogy hiányosan írta, mert a légzsákrendszer megmondja hogy merre kell keresni a hibát.
A másik pedig hogy ha kitörlik a hibát és visszajön akkor az majdnem biztos hogy kontakthiba.
Wickey23-12-2010 10:42:40 // 33064
beázott. Típushiba a hámló kasztnis csillaggarázsos példányoknál, főleg, ha el van dugulva a szellőzők lefolyója.
mreni23-12-2010 10:35:52 // 33063
De ha nagy feszt. érzékel akkor hiába fújkálod WD40el a csatit nem?
mreni23-12-2010 10:32:55 // 33062
Kivel üttetted ki a hibát és mennyiért csinálta ha szabad tudni?:)
Cs.Alfa23-12-2010 10:24:22 // 33061
Mindkettő viláít....megpróbálom a gyerekzár csatiját lefújni....és ha nem ér semmit,hogy tovább?
admirális23-12-2010 10:19:21 // 33060
Az a kérdés hogy melyik irányba érzékeli a nagyobb feszültséget. Szerintem ha a gyerekzár lámpa is világít, akkor inkább a gyerekzár csatlakozóját fújd be wd40-el.
Az anyósülés alatti csati inkább az oldallégzsáké vagy a súlyérzékelőé. Ezek nem villantják ki a sárga lámpát.
Cs.Alfa23-12-2010 10:15:13 // 33059
Állandóan kigyullad a légzyák és a gyerekzár lámpa.
Az anyósülés alatti csatit szétszedtem,kitisztítottam,számítógéppel kiüttettem a hibakódot,mely az alábbi volt: Nagyobb a feszültség.....
Oszt újra kigyulladtak a lámpák...mit tegyek????
Tippem sincs.....
GTPeti23-12-2010 00:08:08 // 33058
"mondja meg mivan ilyenkor mielőtt elmegyek és megölök valakit"
:))

S mitől került víz az agyba?
Wickey23-12-2010 00:04:12 // 33057
jahajj baze. Elromlott ECU témakörben:
Indítanám a gtv-t még anno öt éve, beindul pöccre, alapjáraton jár 10 másodpercet kábé majd leáll. Mondom ejha, beindítom, gázfröccsre helyből leáll. És ez állandóan: 10 mp alapjárat gáz nélkül, vagy gázra helyből leáll. Hívom a figurát, mondja meg mivan ilyenkor mielőtt elmegyek és megölök valakit, mondja vegyem ki az ECU-t a jobbegy lábtérből és öntsem ki belőle a vizet. Kiveszem az L-Jetronicot, írd és mondd: másfél deci víz borult ki belőle. Egy óra a radiátoron, utána meg mint a doxaóra úgy ketyegett. :-))))
Azért ütöttem egy lukat a doboz aljára, hogy legközelebb kifolyjon ami belekerül :DD
GTPeti22-12-2010 18:00:53 // 33056
Ez így van. Mármint, hogy nem 150ekm-ben szabhatták meg akkoriban a határt. Egy turbós Uno persze inkább elromlott, mint egy szívó, de az is inkább akkor, amikor felhúzták+hajtották. Elromlott ECU-ról, azonban soha nem hallottam... (Csak szenzorproblémákról és kontakthibákról.)
Ferke22-12-2010 08:53:40 // 33055
Azé akkoriban még nem volt tudatos elromlás-tervezés:) A turbo uno is egy agyonbonyolított jószág volt, és furcsa módon soha semmi nem szállt el benne. Egy mostani, ugyanilyen bonyolult technika 150e km felett sztem minden nap produkál valami meglepetést:)
GTPeti21-12-2010 22:33:26 // 33054
A Ketteskében ráadásul a gyújtáselektronika Marelli a befecskECU pedig Bosch. Erre varjatok gombot. :)
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2010 22:33:19 // 33053
régen más volt...ma max 150e-re kalibrálják
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2010 22:31:55 // 33052
pont ugyan olyan szar mint a Hella, Hitachi, Denso, Magnetti stb :)
GTPeti21-12-2010 22:31:06 // 33051
Azé' csak lenyomott 200+ ekm-et egy trafóval... B)
mreni21-12-2010 22:31:00 // 33050
akkor is szar a bosch:D:D
mreni21-12-2010 22:30:38 // 33049
erről nem hallottam még soha:)
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2010 22:28:12 // 33048
jah meg áll 10 hónapot / év :)
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2010 22:27:10 // 33047
én mondok ...a tojó sosem megy tönkre ...egy pár éves corolla csak gyári lambda 60 rugesz :) Lexus IS 5 éves komplett kipuff rendszer katalizátorral + lambda 4 kiló :P
GTPeti21-12-2010 22:25:24 // 33046
Tudja fene a Fiat-omban 20+éve ugyanaz a trafó van... (Igaz az összesen 1db. :)
mreni21-12-2010 22:25:01 // 33045
nem mondok semmit inkább:P:D
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2010 22:23:40 // 33044
trafót minden autóban kell cserélni mondjuk a rönyókban a legsűrűbben :) a többi is evidens különben miből élnének az autósboltosok? :P
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2010 22:21:47 // 33043
aham akkor kérdezd meg az 1.2 bravosokat hánynak kellet már motorvezérlőt cserélni :D
egyébként a pugban van sok magnetti elektronika jól bírják...
mreni21-12-2010 22:20:51 // 33042
és ráadásul én állandóan a bosch cuccokkal szívtam a TS-be a trafótól a légtömegmérőn át lambdaszonda alapjárati motorig minden volt 1év alatt:D
mreni21-12-2010 22:19:44 // 33041
lehet...
nekem most az a furcsa hogy kb 2éve van jónéhány fiat bravo-s ismerősöm...
magnetti elektronikával még soha nem volt bajuk ellenben a bosch-al ami már szinte mindennapos:S
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2010 22:17:36 // 33040
én félek tőlük :D amibe azt gyártották abba azt kell rakni viszont helyettesítésre 2ft-ot nem ér sajnos tapasztalat
mreni21-12-2010 22:16:28 // 33039
Elektromos kütyükben:D
mreni21-12-2010 22:16:06 // 33038
1.4Ts trafóm van ha érdekel.
az nem jó 1.8hoz?:)
GTVili21-12-2010 22:13:50 // 33036
Sziasztok!

Szükségem lenne egy darab,komplett gyújtótrafóra. CF 1-es,1.8-2.0TS motorhoz.A vezérlés oldali,szélső hengerem egyik gyertyája nem működik rendesen,mert a pipa és a trafó csatlakozása odavan.....
Adnék érte egy KOMPLETT SOR CF 3-as gyújtótrafót! Ami kiváló állapotnak örvend...
mreni21-12-2010 22:13:06 // 33035
Szerintem a magnetti jobb mint a bosch:) :P
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2010 22:11:27 // 33034
Bosch egy fosch :D viszont elektronyos alkatrészekben csak azt ...na de fékekben is katasztrófa :P
Ferke21-12-2010 22:08:15 // 33033
Hát, ebből akkor nem sok nyert most:) Valahogy éreztem én:))
Hari21-12-2010 22:03:47 // 33032
Maximálisan támogatom és egyetértek azzal amit írtál!!!
Meggyőződésem, hogy Alfába a gyári gyertyán és vezérlésen kívül - kivéve a DAYCO - semmi mást nem szabad belerakni!
(Tudnák jó néhány problémás Conti meg Gates sztorit mesélni!)
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2010 21:49:27 // 33031
- bosch gyertya felejtős
- bosch nem csinál vezérlést csak csomagol ha jól emléxem conti szíj az is felejtős...
- módosító csak gyári van
- birth, frap felejtős...
Piritu - 1.000.00021-12-2010 21:31:55 // 33030
A TS motorban 8 gyertya van, ami két féle méret/típus.
Liquid21-12-2010 21:19:50 // 33029
nemtom hogy az újabb TS-ekkel mi a szitu, de én a gyári gyertyakészletet venném meg, illetve minden vezérlés alkatrészből gyárit vennék, szíjból Dayco-t.
Avion21-12-2010 21:10:38 // 33028
Sziasztok,

Szeretném kicseréltetni a 147-esemben a vezérlést. Szeretnék segítséget kérni, hogy milyen alkatrészeket kell beszereznem. Amiket eddig kikerestem:

Bosch Gyújtógyertya, Super(UR 6 DE) 0 242 040 502 1 015 Ft
Bosch Gyújtógyertya, Super plus(FR 7 DC+) 0 242 235 666 252 Ft
Mi a különbség a két gyertya között (az áron kívül)?

Bosch Ékbordás szíj(6 PK 1840) 1 987 947 984 2 337 Ft
Bosch Fogasszíj/feszítő-/terelő-/megvezető görgőkészlet(8081) 1 987 948 081 25 575 Ft
Bosch Bordásszíj(STDN 1304 8M 22 ZZP) 1 987 949 503 2 642 Ft

Vezérlésmódosítót honnan lehet olcsón beszerezni, illetve milyen gyártóktól érdemes?
Mit lenne még célszerű cserélni, illetve mit kellene még kikeresnem, ha már úgy is szétszedik a motort?

/Bárdi/ Valeo Vízpumpa VCP506518 9 097 Ft
Milyen gyártótól érdemes vízpumpát venni és honnan?

Melyik lengőkart érdemes megvenni és honnan (Birth, FRAP, FL)?

Előre is köszönöm a válaszokat!
Hari20-12-2010 22:15:19 // 33027
Erről beszélek! Ahhoz, hogy a hibakódokkal tudjunk mit kezdeni, nagyon tisztába kell lenni az adott típus működésével! (mi mit okoz, mitől lehet?) :)
mreni20-12-2010 22:11:04 // 33026
Na igen,nem olyan egyszerű ez mint sokan gondolják...
Nekem is a múltkor egy bravo dobott egy lambda hibakódot,pontosan nem tudom már melyik volt de szegény keverékre panaszkodott...:)
Kiderült hogy az injektorok a ludasak..
Hari20-12-2010 22:09:06 // 33025
A 40 óra még nagyon kevés! :-)
Viccet félre téve! Semmi gond azzal, hogy szeretnéd tudni ha kigyúl a lámpion, mi a franc okozza?!!! .... és itt kezdődik a fejvakarás! Ugyanis az esetek nagy részében kapunk 1 bizonyos OBD kódot (Pxxxx, stb) ami egy utalás 1 észlelt hibára, jelenségre! Ha szerencsénk van akkor egyértelmű ( vagy annak tűnik!
.... legyen szerencséd! :-)
Liquid20-12-2010 22:04:05 // 33024
ebayen KKL-es cuccot kell vételezni 1900ft-ért, simán megy vele az AlfaDiag és a Fiat ECU Scan is...
GTPeti20-12-2010 22:03:56 // 33023
Egyetértünk! Hiszen ezt írtam én is. ;)
Hari20-12-2010 21:57:39 // 33022
:-) ... a különbség jóformán csak a megnevezésben van!
A lényeg, hogy a régi ( 3 vezetékes FIAT csati ) és az OBD csatin is "K" és "L" vonalon folyik a terefere az autó és a PC között! Az hogy az Alfa - és még jó néhány autó típus nem csak a 7-es lábra teszi a K vonalat! ....?!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.