Forum >> Szerelőműhely
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)17-02-2010 22:14:35 // 28922
Zé cartárs,zolika.Profi
bilon17-02-2010 21:57:11 // 28921
1,2 8V fiat punto
inditás után öblös brummogás, majd lefulladás. gázpedált hiába nyomjuk, mindig ez van.
ötlet?
ill. Budapesten hova húzzam, ahol értenek hozzá?
inditás után öblös brummogás, majd lefulladás. gázpedált hiába nyomjuk, mindig ez van.
ötlet?
ill. Budapesten hova húzzam, ahol értenek hozzá?
Buksi17-02-2010 19:04:25 // 28920
Na azt még én sem! Eddig nem volt vele gondom! :-)
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)17-02-2010 18:58:45 // 28919
Nem hiszem én sem,az 55-ben is lehet külön cserélni,de ezt még nem kaptam szét.
Buksi17-02-2010 18:57:32 // 28918
Nem lehet olyan nagy "vasziszdasz"! :-)
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)17-02-2010 18:55:46 // 28917
Gond nincs,ezt tudttam,csak ki akarom cserélni,mindene müködik kivéva a sebességmutató.
Buksi17-02-2010 18:53:47 // 28916
Már gond van a verdával? :-(
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)17-02-2010 18:52:11 // 28915
Üdv,ha a müszerfalon csak a kilométer óra nem megy ,azt tudom külön cserélni??
164-es.
164-es.
Tyler17-02-2010 18:37:21 // 28914
hát pedig eddig szinte biztos voltam benne hogy a lambda miatt van..az rossz is volt írta is kiolvasás...de a tünetek majdnem ugyanazok..ingadozo alapjárat meg amiket írtam...még a légtömegmérőre gondoltam de azt nem jelezte hibásnak:S ezekről megkérdezem a szerelőt hátha kisüti mi a hiba ..köszi aztán ha van még vmi ötletetek ne tartsátok magatokban:)
Dzsozy17-02-2010 18:20:33 // 28913
Hasonló problémával küzdöttem a 155-el, mígnem hatalmas puffanások kíséretében pont az autó vill.szerelőnél adta be a kulcsot. Két cigisdoboz nagyságú (jóval vékonyabb) gyújtótrafóból az egyik mondta be a kulcsot.
Buksi17-02-2010 16:43:08 // 28912
Én igazából nem értek hozzá, de sztem gyújtásproblémád van! Ha pukkan, akkor meg pláne! Nézz át minden gyújtókábelt (mérd ki őket multiméterrel), gyertyákat, jeladókat!
Tyler17-02-2010 15:10:08 // 28911
Sziasztok!megint irok mert kicseréltettük a lambdát de továbbra is erőtlen,rángat néha még mintha a kipufogot is hallanám pukkani..mi lehet ez?
Tyler17-02-2010 15:08:43 // 28910
megköszönném mennyibe fájna?:)
Átok79146TD16-02-2010 17:10:08 // 28909
sztem tegnap jutottam hozzá 2höz..
holnap tesztelem, ha kell egyet elpostázok.
holnap tesztelem, ha kell egyet elpostázok.
Erhard 242 (Pure Energy)16-02-2010 16:50:27 // 28908
senki sem ...szfváron a Mártírok útján ha jársz napiasan 1 hónapig garantáltan csörögni fog valami a futóműdben ....
András bácsi16-02-2010 16:43:21 // 28907
Szerintem ez akkora időtartam, hogy nem lenne senki, aki garanciát vállalna rá. Sokszor akkora gödrökbe megy bele az ember, hogy szinte belül érezni a csattanást.
Cgo16-02-2010 16:35:17 // 28906
en is ezt irtam a 156 topicban.
de komolyan erdekelne, van-e szerviz, aki meg merne lepni ezt a palyazatos dolgot ;)
de komolyan erdekelne, van-e szerviz, aki meg merne lepni ezt a palyazatos dolgot ;)
András bácsi16-02-2010 15:50:12 // 28905
15-ös kerék és autópálya mellett megy a dolog. ;)
Ferke16-02-2010 09:23:34 // 28904
Nem kell pályázat, már van, aki megfejtette ezt:))
Tyler16-02-2010 09:17:33 // 28903
köszi:D most már csak azt nem tudom hol tudok ilyet venni...mert téll elolvadt:S
Cgo16-02-2010 09:07:00 // 28902
azon torom a fejem, hogy kiirok egy palyazatot a 156 elso futomujere. Aki megnyeri, az osszerakhatja az autom es nem a penz fog donteni, hanem az, hogy mennyit bir ki. Elso korben kiegyeznek 50000 km-el. Aki megcsinalja ugy, hogy nem fog nyekeregni 50000 km-en keresztul, kerhet annyi penzt, amennyit akar :) persze nem kerhet annyit, hogy 5x cserel majd alkatreszt 10e km-kent ;)
velemenyek?
(az elso stabrud peldaul 20ezret se birt ki (8 honap), csuszkal keresztben, pedig gyari alkatresz es a Szamosi rakta be, ami a joskonyvek szerint idealis kombinacio kellene, hogy legyen)
velemenyek?
(az elso stabrud peldaul 20ezret se birt ki (8 honap), csuszkal keresztben, pedig gyari alkatresz es a Szamosi rakta be, ami a joskonyvek szerint idealis kombinacio kellene, hogy legyen)
Azzurro15-02-2010 21:47:03 // 28901
Kedves Cartársak!
Egy jó működő LMM- nek milyen értéket kell mutatni a computeren mérve?Pontos adatokra lenne szükségem.
Egy jó működő LMM- nek milyen értéket kell mutatni a computeren mérve?Pontos adatokra lenne szükségem.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)15-02-2010 17:09:34 // 28900
Köszi,megtaláltam a baj forrását,hátul az akksi melett va negy 30-as bizti az elszállt,akksi lemerült,most töltöm.
Wickey15-02-2010 16:28:53 // 28899
ha elég nagy az indítóárama akkor egy 20Ah-s is elég a 164be
Átok79146TD15-02-2010 14:15:40 // 28898
a 3asra....nekem a relé érintkezője adta meg magát
relécsere.
kattogott nekem is.
relécsere.
kattogott nekem is.
Tyler15-02-2010 12:41:21 // 28897
Sziasztok!lenne pár kérdésem hátha tudtok segíteni..
1;lambdaszondánál hogy vannak ezek 18w/4ohm vagy 12w/6ohm ??melyiket érdemes berakni?vagy számít egyáltalán?
2;146 gyári riasztórol tudtok vmit?a távirányíto elvileg jo....a motortérben a kulcsot forgattam mind2 irányba de semmi...vmit mintha láttam volna h a csomagtartoba kell állítani de nem tudom...
3;hátsóablakfűtésemnél a biztosíték jo a relé is kattan mégsem fűt vmi tippetek?
köszi szépen
1;lambdaszondánál hogy vannak ezek 18w/4ohm vagy 12w/6ohm ??melyiket érdemes berakni?vagy számít egyáltalán?
2;146 gyári riasztórol tudtok vmit?a távirányíto elvileg jo....a motortérben a kulcsot forgattam mind2 irányba de semmi...vmit mintha láttam volna h a csomagtartoba kell állítani de nem tudom...
3;hátsóablakfűtésemnél a biztosíték jo a relé is kattan mégsem fűt vmi tippetek?
köszi szépen
osee_selespeed15-02-2010 12:18:41 // 28896
Hello! Épített-e már át valaki facelift előtti 156-os középkonzolt faceliftesre? Egyáltalán lehetséges? A fedélzeti számítógép része nem annyira, inkább a klíma érdekelne.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)15-02-2010 11:13:16 // 28895
Üdv,lehetséges,hogy az 55-ös akksi megnyekken a 64-ben,ugye annak 75-ös akksi kell,vagy elmegy az 55-ösel is?
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)14-02-2010 21:48:50 // 28894
Kérdés:164 2.0 ts, elképzelhető ,hogy a rotoron a kalapácsoknak ugyan ugy kell állniuk mindkét oldalon?
Számit ha megcserélem?PL:Az egyik lefelé áll a másik felfelé.
Okozhat ez olyan problémát hogy nem indul?
Számit ha megcserélem?PL:Az egyik lefelé áll a másik felfelé.
Okozhat ez olyan problémát hogy nem indul?
Azzurro14-02-2010 19:54:03 // 28893
Én is szeretném megköszöni a hozzászólásokat az LMM ügyében.:-)))
Lacci14-02-2010 17:49:20 // 28892
Hát igen, az lesz amint lesz időm elmenni, vagyis ahogy kapok időpontot :D
Köszi mindenkinek a fáradozást és a sok ötletet!
Köszi mindenkinek a fáradozást és a sok ötletet!
Dzsozy14-02-2010 17:08:47 // 28891
Lehet, hogy máshol van a hiba?! DE én mint egy laikus gondolom, (aki csak szeret minden szarnak utána nézni és olvasni) de 2000ft megérne egy comp kiolvasás és motordiagnosztika! :)
Dzsozy14-02-2010 17:03:27 // 28890
Működési leírás:
A légtömegmérő érzékeli a beszívott légtömeget.
Ezenkívül a légtömegmérő érzékeli az áramlás irányát és a visszaáramlást erősen lüktető légáramesetén.
A mérőcsatornán átáramló levegő lehűt egy felfűtött membránt.
A hőmérséklet állandó értéken tartásához, előzetesen meghatározott áramerősségnek kell a membránon átfolynia.
A feszültség arányos az átáramló légtömeggel.A motor vezérlőegységben tárolt érzékelő-jelleggörbe segítségével a
készülék a mért feszültséghez hozzárendel egy kg/h légtömeg értéket.
A membrán előtt és után egy-egy hőmérsékletfüggő ellenállás van elhelyezve.
Légáram nélkül a hőmérséklet azonos a kétoldalon. Attól függően, hogy a levegő melyik irányba áramlik, a megfelelő ellenállás
nagyobb mértékben hűl. A légtömegmérő részegység jelét a következő részegységek illetve rendszerek használják:
- Üzemanyag mennyiség szabályozás
- Kipufogógáz visszavezetés
A légtömegmérő érzékeli a beszívott légtömeget.
Ezenkívül a légtömegmérő érzékeli az áramlás irányát és a visszaáramlást erősen lüktető légáramesetén.
A mérőcsatornán átáramló levegő lehűt egy felfűtött membránt.
A hőmérséklet állandó értéken tartásához, előzetesen meghatározott áramerősségnek kell a membránon átfolynia.
A feszültség arányos az átáramló légtömeggel.A motor vezérlőegységben tárolt érzékelő-jelleggörbe segítségével a
készülék a mért feszültséghez hozzárendel egy kg/h légtömeg értéket.
A membrán előtt és után egy-egy hőmérsékletfüggő ellenállás van elhelyezve.
Légáram nélkül a hőmérséklet azonos a kétoldalon. Attól függően, hogy a levegő melyik irányba áramlik, a megfelelő ellenállás
nagyobb mértékben hűl. A légtömegmérő részegység jelét a következő részegységek illetve rendszerek használják:
- Üzemanyag mennyiség szabályozás
- Kipufogógáz visszavezetés
Lacci14-02-2010 15:42:16 // 28889
Lementem, kipróbáltam, alapjáraton LMM csati lehúz, simán járt tovább.
Kis gázt adtam, köhögött és leállt. újraindít, csati rádug, gázfröccs, simán felpörög...
Akkor most mi okozhatja azt a problémát, hogy amikor beindítom az autót, (legyen hideg vagy meleg kint) járatni kell 4-5 percet, különben lefullad ha gázt adok :S
Kis gázt adtam, köhögött és leállt. újraindít, csati rádug, gázfröccs, simán felpörög...
Akkor most mi okozhatja azt a problémát, hogy amikor beindítom az autót, (legyen hideg vagy meleg kint) járatni kell 4-5 percet, különben lefullad ha gázt adok :S
Átok79146TD14-02-2010 15:35:24 // 28888
ezt gondold át picit .
Dzsozy14-02-2010 15:23:00 // 28887
Hú de rajtavagyunk a témán! :))) Nem is fog lefulladni ha lekapod a csatit, max ha gázt adsz akkor ledadog. Ha visszateszed a csatit és gázt adsz akkor ha felpörög jó az Lmm. Egyébként van köztes működése, ha a rárakódott szennyeződés miatt rossz értéket közöl, onnantó bejátszik a lambdaszonda és már is rossz a leveő benzin keverékének aránya. A két jeladó összefüg egymással! Egyébkén a napokban láttab a Frid-car-nál, hogy már Lmm tisztító srpét is árulnak. :) A multiméteres mérés jó ötlet: a vezérlőegység ellenállása 7.5-14V, a kimenő fesz meg kb 0...5 V
GTPeti14-02-2010 15:06:06 // 28886
Kis kieg.: Az NTC-t - vagyis a beszívott levegő hőmérsékletérzékelőjét - ki lehet mérni ellenállásméréssel, hogy jó-e. De ez egy hőmérsékletszenzor, úgymond nem a kényes LMM összetevője, csak azzal egy házban van. (Amúgy nekem a gyári LMM NTC-je 4 éves korában el volt törve. Ezt egy másik, hibás LMM-ből át lehet tenni.)
Azzurro14-02-2010 15:01:33 // 28885
Akkor most jól informáltak!!!:-))))Most már ezt is tudom.:-)))
Azzurro14-02-2010 15:00:27 // 28884
Nekem beinogót az alapjárat, de nem állt le a moci.Elindulni nem indultam el, csak alapjáraton járattam.
GTPeti14-02-2010 14:58:29 // 28883
Nem jól informáltak.
Az LMM-ben van mérőelektronika és hőkompenzáció is. Ami diódának néz ki, az egy NTC-termisztor. Szóval ellenállás- és diódaméréssel szerintem nem sokat tudsz megállapítani.
Az LMM-ben van mérőelektronika és hőkompenzáció is. Ami diódának néz ki, az egy NTC-termisztor. Szóval ellenállás- és diódaméréssel szerintem nem sokat tudsz megállapítani.
Azzurro14-02-2010 14:56:59 // 28882
Az injektor lámpa az már többször is kivillant, de ha leállítottam a mocit, és a legközelebbi újraindítottam akkor nem világított.Szóval akkor már benne van a hiba?
Akkor beleteszem az új LMM-et, utána helyesen fog működni.:-)))
Akkor beleteszem az új LMM-et, utána helyesen fog működni.:-)))
Dzsozy14-02-2010 14:56:25 // 28881
Nyugodtan lehúzhatod a csatlakozót az LMM-ről alapjáraton,nem lessz azzal semmi baj.Egy pillanatra meginog az alapjárat, de rögtön be is áll alapértékre,de ha gázt adsz neki akkor "befullad" a verda,köhögni kezd! Kipróbálhatod,hogy megpróbálsz vele elindulni,talán sikerül is, de kb 2000 fordulatnál, mintha kengurubenzint kapna a kocsi,ugrálni fog. Ez egyébként tipikus LMM hibajelenség. Megoldást jelenthet egy alapos tisztítás féktiszítóval,de ez csak időleges megoldást jelenthet, hiszen a "mai modern" autókban hőfilmes LMM van, amely öntisztító, motor leállítása után a benne tévő platina amely kb 0.1mm vékonyabb akár 1000 C fokra is felhevülhet, és "leégetheti" a rárakódott szennyeződéseket.
Azzurro14-02-2010 14:48:18 // 28880
Ha jól informáltak, hogy az LMM-be egy ellenállás van, és egy dióda, amit alap helyzetben is ki lehet mérni, úgy hogy egyszerűen kiveszem a helyéről.Csak a lábak között a bemenetit kell megtalálni, és azon keresztül meg lehet mérni, hogy jó e benne az ellenállás.
De ez csak egy információ,amit nem tudok megerősíteni.
De ez csak egy információ,amit nem tudok megerősíteni.
admirális14-02-2010 14:43:52 // 28879
Felismeri, de ha az injektor lámpádat felvillantotta már, akkor benne marad hogy volt egyszer egy ilyen hiba. Ettől függetlenül a kocsid jó lesz, csak ne vezessen félre, amikor legközelebb más miatt olvassátok a hibatárolót.
Azzurro14-02-2010 14:42:07 // 28878
Így van, csak szeretném minél olcsóbban megúszni a cserét.:-)))Csak mondtak már olyat is hogy automatikusan beismeri, meg olyat hogy nem.
GTPeti14-02-2010 14:41:30 // 28877
Ezt szerintem motorja és LMM-je válogatja. Az ok: ugyanazt az LMM-et többféle motorra teszik és a klf. motoroknak eltérő a "légszomjuk" alapjáraton is. Én az enyémhez készítettem egy táblázatot. De perpill nem nagyon tudom, hogy hol van.
GTPeti14-02-2010 14:39:39 // 28876
Ez látod egy jó kérdés. A válaszban nem vagyok biztos.
De gondolom amúgy sem akarsz tárolt hibakóddal közlekedni örökké. Úgyhogy a csere jó időpont a kiütésre. :)
De gondolom amúgy sem akarsz tárolt hibakóddal közlekedni örökké. Úgyhogy a csere jó időpont a kiütésre. :)
Lacci14-02-2010 14:36:44 // 28875
És mi a normális adat? mondjuk alapjáraton, mit kéne mérni?
mert tényleg nem akarok 35 ezret a kukába dobni.
mert tényleg nem akarok 35 ezret a kukába dobni.
Azzurro14-02-2010 14:36:33 // 28874
És ha veszek egy újat, amit belerakok, akkor a hiba kódot nem kell kiütni az agyából, ahhoz hogy az helyesen működjön?
Vagyis a csere után automatikusan felismeri hogy jó az LMM?
Vagyis a csere után automatikusan felismeri hogy jó az LMM?
GTPeti14-02-2010 14:32:46 // 28873
Azzuro, a legbiztosabb módja, hogy kiderítsd, jó-e a LMM:
Ugyanolyan körülmények között menni kell két LMM-mel és menet közben multiméterrel mérni kell, a kimenőfeszültségét. De mivel ehhez két db LMM, vagy autó kell, sokszor nem kivitelezhető.
Ugyanolyan körülmények között menni kell két LMM-mel és menet közben multiméterrel mérni kell, a kimenőfeszültségét. De mivel ehhez két db LMM, vagy autó kell, sokszor nem kivitelezhető.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
560
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?