Forum >> Szerelőműhely

alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)17-02-2010 22:14:35 // 28922
Zé cartárs,zolika.Profi
bilon17-02-2010 21:57:11 // 28921
1,2 8V fiat punto
inditás után öblös brummogás, majd lefulladás. gázpedált hiába nyomjuk, mindig ez van.
ötlet?
ill. Budapesten hova húzzam, ahol értenek hozzá?
Buksi17-02-2010 19:04:25 // 28920
Na azt még én sem! Eddig nem volt vele gondom! :-)
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)17-02-2010 18:58:45 // 28919
Nem hiszem én sem,az 55-ben is lehet külön cserélni,de ezt még nem kaptam szét.
Buksi17-02-2010 18:57:32 // 28918
Nem lehet olyan nagy "vasziszdasz"! :-)
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)17-02-2010 18:55:46 // 28917
Gond nincs,ezt tudttam,csak ki akarom cserélni,mindene müködik kivéva a sebességmutató.
Buksi17-02-2010 18:53:47 // 28916
Már gond van a verdával? :-(
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)17-02-2010 18:52:11 // 28915
Üdv,ha a müszerfalon csak a kilométer óra nem megy ,azt tudom külön cserélni??
164-es.
Tyler17-02-2010 18:37:21 // 28914
hát pedig eddig szinte biztos voltam benne hogy a lambda miatt van..az rossz is volt írta is kiolvasás...de a tünetek majdnem ugyanazok..ingadozo alapjárat meg amiket írtam...még a légtömegmérőre gondoltam de azt nem jelezte hibásnak:S ezekről megkérdezem a szerelőt hátha kisüti mi a hiba ..köszi aztán ha van még vmi ötletetek ne tartsátok magatokban:)
Dzsozy17-02-2010 18:20:33 // 28913
Hasonló problémával küzdöttem a 155-el, mígnem hatalmas puffanások kíséretében pont az autó vill.szerelőnél adta be a kulcsot. Két cigisdoboz nagyságú (jóval vékonyabb) gyújtótrafóból az egyik mondta be a kulcsot.
Buksi17-02-2010 16:43:08 // 28912
Én igazából nem értek hozzá, de sztem gyújtásproblémád van! Ha pukkan, akkor meg pláne! Nézz át minden gyújtókábelt (mérd ki őket multiméterrel), gyertyákat, jeladókat!
Tyler17-02-2010 15:10:08 // 28911
Sziasztok!megint irok mert kicseréltettük a lambdát de továbbra is erőtlen,rángat néha még mintha a kipufogot is hallanám pukkani..mi lehet ez?
Tyler17-02-2010 15:08:43 // 28910
megköszönném mennyibe fájna?:)
Átok79146TD16-02-2010 17:10:08 // 28909
sztem tegnap jutottam hozzá 2höz..
holnap tesztelem, ha kell egyet elpostázok.
Erhard 242 (Pure Energy)16-02-2010 16:50:27 // 28908
senki sem ...szfváron a Mártírok útján ha jársz napiasan 1 hónapig garantáltan csörögni fog valami a futóműdben ....
András bácsi16-02-2010 16:43:21 // 28907
Szerintem ez akkora időtartam, hogy nem lenne senki, aki garanciát vállalna rá. Sokszor akkora gödrökbe megy bele az ember, hogy szinte belül érezni a csattanást.
Cgo16-02-2010 16:35:17 // 28906
en is ezt irtam a 156 topicban.

de komolyan erdekelne, van-e szerviz, aki meg merne lepni ezt a palyazatos dolgot ;)
András bácsi16-02-2010 15:50:12 // 28905
15-ös kerék és autópálya mellett megy a dolog. ;)
Ferke16-02-2010 09:23:34 // 28904
Nem kell pályázat, már van, aki megfejtette ezt:))
Tyler16-02-2010 09:17:33 // 28903
köszi:D most már csak azt nem tudom hol tudok ilyet venni...mert téll elolvadt:S
Cgo16-02-2010 09:07:00 // 28902
azon torom a fejem, hogy kiirok egy palyazatot a 156 elso futomujere. Aki megnyeri, az osszerakhatja az autom es nem a penz fog donteni, hanem az, hogy mennyit bir ki. Elso korben kiegyeznek 50000 km-el. Aki megcsinalja ugy, hogy nem fog nyekeregni 50000 km-en keresztul, kerhet annyi penzt, amennyit akar :) persze nem kerhet annyit, hogy 5x cserel majd alkatreszt 10e km-kent ;)

velemenyek?

(az elso stabrud peldaul 20ezret se birt ki (8 honap), csuszkal keresztben, pedig gyari alkatresz es a Szamosi rakta be, ami a joskonyvek szerint idealis kombinacio kellene, hogy legyen)
Azzurro15-02-2010 21:47:03 // 28901
Kedves Cartársak!

Egy jó működő LMM- nek milyen értéket kell mutatni a computeren mérve?Pontos adatokra lenne szükségem.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)15-02-2010 17:09:34 // 28900
Köszi,megtaláltam a baj forrását,hátul az akksi melett va negy 30-as bizti az elszállt,akksi lemerült,most töltöm.
Wickey15-02-2010 16:28:53 // 28899
ha elég nagy az indítóárama akkor egy 20Ah-s is elég a 164be
Átok79146TD15-02-2010 14:15:40 // 28898
a 3asra....nekem a relé érintkezője adta meg magát
relécsere.
kattogott nekem is.
Tyler15-02-2010 12:41:21 // 28897
Sziasztok!lenne pár kérdésem hátha tudtok segíteni..
1;lambdaszondánál hogy vannak ezek 18w/4ohm vagy 12w/6ohm ??melyiket érdemes berakni?vagy számít egyáltalán?
2;146 gyári riasztórol tudtok vmit?a távirányíto elvileg jo....a motortérben a kulcsot forgattam mind2 irányba de semmi...vmit mintha láttam volna h a csomagtartoba kell állítani de nem tudom...
3;hátsóablakfűtésemnél a biztosíték jo a relé is kattan mégsem fűt vmi tippetek?
köszi szépen
osee_selespeed15-02-2010 12:18:41 // 28896
Hello! Épített-e már át valaki facelift előtti 156-os középkonzolt faceliftesre? Egyáltalán lehetséges? A fedélzeti számítógép része nem annyira, inkább a klíma érdekelne.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)15-02-2010 11:13:16 // 28895
Üdv,lehetséges,hogy az 55-ös akksi megnyekken a 64-ben,ugye annak 75-ös akksi kell,vagy elmegy az 55-ösel is?
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)14-02-2010 21:48:50 // 28894
Kérdés:164 2.0 ts, elképzelhető ,hogy a rotoron a kalapácsoknak ugyan ugy kell állniuk mindkét oldalon?
Számit ha megcserélem?PL:Az egyik lefelé áll a másik felfelé.
Okozhat ez olyan problémát hogy nem indul?
Azzurro14-02-2010 19:54:03 // 28893
Én is szeretném megköszöni a hozzászólásokat az LMM ügyében.:-)))
Lacci14-02-2010 17:49:20 // 28892
Hát igen, az lesz amint lesz időm elmenni, vagyis ahogy kapok időpontot :D
Köszi mindenkinek a fáradozást és a sok ötletet!
Dzsozy14-02-2010 17:08:47 // 28891
Lehet, hogy máshol van a hiba?! DE én mint egy laikus gondolom, (aki csak szeret minden szarnak utána nézni és olvasni) de 2000ft megérne egy comp kiolvasás és motordiagnosztika! :)
Dzsozy14-02-2010 17:03:27 // 28890
Működési leírás:
A légtömegmérő érzékeli a beszívott légtömeget.
Ezenkívül a légtömegmérő érzékeli az áramlás irányát és a visszaáramlást erősen lüktető légáramesetén.
A mérőcsatornán átáramló levegő lehűt egy felfűtött membránt.
A hőmérséklet állandó értéken tartásához, előzetesen meghatározott áramerősségnek kell a membránon átfolynia.
A feszültség arányos az átáramló légtömeggel.A motor vezérlőegységben tárolt érzékelő-jelleggörbe segítségével a
készülék a mért feszültséghez hozzárendel egy kg/h légtömeg értéket.
A membrán előtt és után egy-egy hőmérsékletfüggő ellenállás van elhelyezve.
Légáram nélkül a hőmérséklet azonos a kétoldalon. Attól függően, hogy a levegő melyik irányba áramlik, a megfelelő ellenállás
nagyobb mértékben hűl. A légtömegmérő részegység jelét a következő részegységek illetve rendszerek használják:
- Üzemanyag mennyiség szabályozás
- Kipufogógáz visszavezetés
Lacci14-02-2010 15:42:16 // 28889
Lementem, kipróbáltam, alapjáraton LMM csati lehúz, simán járt tovább.
Kis gázt adtam, köhögött és leállt. újraindít, csati rádug, gázfröccs, simán felpörög...
Akkor most mi okozhatja azt a problémát, hogy amikor beindítom az autót, (legyen hideg vagy meleg kint) járatni kell 4-5 percet, különben lefullad ha gázt adok :S
Átok79146TD14-02-2010 15:35:24 // 28888
ezt gondold át picit .
Dzsozy14-02-2010 15:23:00 // 28887
Hú de rajtavagyunk a témán! :))) Nem is fog lefulladni ha lekapod a csatit, max ha gázt adsz akkor ledadog. Ha visszateszed a csatit és gázt adsz akkor ha felpörög jó az Lmm. Egyébként van köztes működése, ha a rárakódott szennyeződés miatt rossz értéket közöl, onnantó bejátszik a lambdaszonda és már is rossz a leveő benzin keverékének aránya. A két jeladó összefüg egymással! Egyébkén a napokban láttab a Frid-car-nál, hogy már Lmm tisztító srpét is árulnak. :) A multiméteres mérés jó ötlet: a vezérlőegység ellenállása 7.5-14V, a kimenő fesz meg kb 0...5 V
GTPeti14-02-2010 15:06:06 // 28886
Kis kieg.: Az NTC-t - vagyis a beszívott levegő hőmérsékletérzékelőjét - ki lehet mérni ellenállásméréssel, hogy jó-e. De ez egy hőmérsékletszenzor, úgymond nem a kényes LMM összetevője, csak azzal egy házban van. (Amúgy nekem a gyári LMM NTC-je 4 éves korában el volt törve. Ezt egy másik, hibás LMM-ből át lehet tenni.)
Azzurro14-02-2010 15:01:33 // 28885
Akkor most jól informáltak!!!:-))))Most már ezt is tudom.:-)))
Azzurro14-02-2010 15:00:27 // 28884
Nekem beinogót az alapjárat, de nem állt le a moci.Elindulni nem indultam el, csak alapjáraton járattam.
GTPeti14-02-2010 14:58:29 // 28883
Nem jól informáltak.

Az LMM-ben van mérőelektronika és hőkompenzáció is. Ami diódának néz ki, az egy NTC-termisztor. Szóval ellenállás- és diódaméréssel szerintem nem sokat tudsz megállapítani.
Azzurro14-02-2010 14:56:59 // 28882
Az injektor lámpa az már többször is kivillant, de ha leállítottam a mocit, és a legközelebbi újraindítottam akkor nem világított.Szóval akkor már benne van a hiba?
Akkor beleteszem az új LMM-et, utána helyesen fog működni.:-)))
Dzsozy14-02-2010 14:56:25 // 28881
Nyugodtan lehúzhatod a csatlakozót az LMM-ről alapjáraton,nem lessz azzal semmi baj.Egy pillanatra meginog az alapjárat, de rögtön be is áll alapértékre,de ha gázt adsz neki akkor "befullad" a verda,köhögni kezd! Kipróbálhatod,hogy megpróbálsz vele elindulni,talán sikerül is, de kb 2000 fordulatnál, mintha kengurubenzint kapna a kocsi,ugrálni fog. Ez egyébként tipikus LMM hibajelenség. Megoldást jelenthet egy alapos tisztítás féktiszítóval,de ez csak időleges megoldást jelenthet, hiszen a "mai modern" autókban hőfilmes LMM van, amely öntisztító, motor leállítása után a benne tévő platina amely kb 0.1mm vékonyabb akár 1000 C fokra is felhevülhet, és "leégetheti" a rárakódott szennyeződéseket.
Azzurro14-02-2010 14:48:18 // 28880
Ha jól informáltak, hogy az LMM-be egy ellenállás van, és egy dióda, amit alap helyzetben is ki lehet mérni, úgy hogy egyszerűen kiveszem a helyéről.Csak a lábak között a bemenetit kell megtalálni, és azon keresztül meg lehet mérni, hogy jó e benne az ellenállás.
De ez csak egy információ,amit nem tudok megerősíteni.
admirális14-02-2010 14:43:52 // 28879
Felismeri, de ha az injektor lámpádat felvillantotta már, akkor benne marad hogy volt egyszer egy ilyen hiba. Ettől függetlenül a kocsid jó lesz, csak ne vezessen félre, amikor legközelebb más miatt olvassátok a hibatárolót.
Azzurro14-02-2010 14:42:07 // 28878
Így van, csak szeretném minél olcsóbban megúszni a cserét.:-)))Csak mondtak már olyat is hogy automatikusan beismeri, meg olyat hogy nem.
GTPeti14-02-2010 14:41:30 // 28877
Ezt szerintem motorja és LMM-je válogatja. Az ok: ugyanazt az LMM-et többféle motorra teszik és a klf. motoroknak eltérő a "légszomjuk" alapjáraton is. Én az enyémhez készítettem egy táblázatot. De perpill nem nagyon tudom, hogy hol van.
GTPeti14-02-2010 14:39:39 // 28876
Ez látod egy jó kérdés. A válaszban nem vagyok biztos.

De gondolom amúgy sem akarsz tárolt hibakóddal közlekedni örökké. Úgyhogy a csere jó időpont a kiütésre. :)
Lacci14-02-2010 14:36:44 // 28875
És mi a normális adat? mondjuk alapjáraton, mit kéne mérni?
mert tényleg nem akarok 35 ezret a kukába dobni.
Azzurro14-02-2010 14:36:33 // 28874
És ha veszek egy újat, amit belerakok, akkor a hiba kódot nem kell kiütni az agyából, ahhoz hogy az helyesen működjön?
Vagyis a csere után automatikusan felismeri hogy jó az LMM?
GTPeti14-02-2010 14:32:46 // 28873
Azzuro, a legbiztosabb módja, hogy kiderítsd, jó-e a LMM:
Ugyanolyan körülmények között menni kell két LMM-mel és menet közben multiméterrel mérni kell, a kimenőfeszültségét. De mivel ehhez két db LMM, vagy autó kell, sokszor nem kivitelezhető.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.