Forum >> Szerelőműhely

GTPeti14-02-2010 15:06:06 // 28886
Kis kieg.: Az NTC-t - vagyis a beszívott levegő hőmérsékletérzékelőjét - ki lehet mérni ellenállásméréssel, hogy jó-e. De ez egy hőmérsékletszenzor, úgymond nem a kényes LMM összetevője, csak azzal egy házban van. (Amúgy nekem a gyári LMM NTC-je 4 éves korában el volt törve. Ezt egy másik, hibás LMM-ből át lehet tenni.)
Azzurro14-02-2010 15:01:33 // 28885
Akkor most jól informáltak!!!:-))))Most már ezt is tudom.:-)))
Azzurro14-02-2010 15:00:27 // 28884
Nekem beinogót az alapjárat, de nem állt le a moci.Elindulni nem indultam el, csak alapjáraton járattam.
GTPeti14-02-2010 14:58:29 // 28883
Nem jól informáltak.

Az LMM-ben van mérőelektronika és hőkompenzáció is. Ami diódának néz ki, az egy NTC-termisztor. Szóval ellenállás- és diódaméréssel szerintem nem sokat tudsz megállapítani.
Azzurro14-02-2010 14:56:59 // 28882
Az injektor lámpa az már többször is kivillant, de ha leállítottam a mocit, és a legközelebbi újraindítottam akkor nem világított.Szóval akkor már benne van a hiba?
Akkor beleteszem az új LMM-et, utána helyesen fog működni.:-)))
Dzsozy14-02-2010 14:56:25 // 28881
Nyugodtan lehúzhatod a csatlakozót az LMM-ről alapjáraton,nem lessz azzal semmi baj.Egy pillanatra meginog az alapjárat, de rögtön be is áll alapértékre,de ha gázt adsz neki akkor "befullad" a verda,köhögni kezd! Kipróbálhatod,hogy megpróbálsz vele elindulni,talán sikerül is, de kb 2000 fordulatnál, mintha kengurubenzint kapna a kocsi,ugrálni fog. Ez egyébként tipikus LMM hibajelenség. Megoldást jelenthet egy alapos tisztítás féktiszítóval,de ez csak időleges megoldást jelenthet, hiszen a "mai modern" autókban hőfilmes LMM van, amely öntisztító, motor leállítása után a benne tévő platina amely kb 0.1mm vékonyabb akár 1000 C fokra is felhevülhet, és "leégetheti" a rárakódott szennyeződéseket.
Azzurro14-02-2010 14:48:18 // 28880
Ha jól informáltak, hogy az LMM-be egy ellenállás van, és egy dióda, amit alap helyzetben is ki lehet mérni, úgy hogy egyszerűen kiveszem a helyéről.Csak a lábak között a bemenetit kell megtalálni, és azon keresztül meg lehet mérni, hogy jó e benne az ellenállás.
De ez csak egy információ,amit nem tudok megerősíteni.
admirális14-02-2010 14:43:52 // 28879
Felismeri, de ha az injektor lámpádat felvillantotta már, akkor benne marad hogy volt egyszer egy ilyen hiba. Ettől függetlenül a kocsid jó lesz, csak ne vezessen félre, amikor legközelebb más miatt olvassátok a hibatárolót.
Azzurro14-02-2010 14:42:07 // 28878
Így van, csak szeretném minél olcsóbban megúszni a cserét.:-)))Csak mondtak már olyat is hogy automatikusan beismeri, meg olyat hogy nem.
GTPeti14-02-2010 14:41:30 // 28877
Ezt szerintem motorja és LMM-je válogatja. Az ok: ugyanazt az LMM-et többféle motorra teszik és a klf. motoroknak eltérő a "légszomjuk" alapjáraton is. Én az enyémhez készítettem egy táblázatot. De perpill nem nagyon tudom, hogy hol van.
GTPeti14-02-2010 14:39:39 // 28876
Ez látod egy jó kérdés. A válaszban nem vagyok biztos.

De gondolom amúgy sem akarsz tárolt hibakóddal közlekedni örökké. Úgyhogy a csere jó időpont a kiütésre. :)
Lacci14-02-2010 14:36:44 // 28875
És mi a normális adat? mondjuk alapjáraton, mit kéne mérni?
mert tényleg nem akarok 35 ezret a kukába dobni.
Azzurro14-02-2010 14:36:33 // 28874
És ha veszek egy újat, amit belerakok, akkor a hiba kódot nem kell kiütni az agyából, ahhoz hogy az helyesen működjön?
Vagyis a csere után automatikusan felismeri hogy jó az LMM?
GTPeti14-02-2010 14:32:46 // 28873
Azzuro, a legbiztosabb módja, hogy kiderítsd, jó-e a LMM:
Ugyanolyan körülmények között menni kell két LMM-mel és menet közben multiméterrel mérni kell, a kimenőfeszültségét. De mivel ehhez két db LMM, vagy autó kell, sokszor nem kivitelezhető.
Lacci14-02-2010 14:24:34 // 28872
Na jó,de valakinek esetleg ötlete, hogy tudnánk megoldani?
Mert azt olvastam, hogy az LMM-et lehúzni, nem jó ötlet...
Nincs valakinek 1 bontott, ami tuti hogy működik?? 1 teszt erejéig?
Azzurro14-02-2010 14:22:25 // 28871
Ha már fals adatokat jelez az agynak, akkor már eleve rossz az LMM.Mert akkor miért küldte a hibát az agynak?
Na meg a másik, hogy az LMM, vagy jó-vagy nem.Van köztes hiba is???Azon kívül hogy lezsírosodik, és nem megfelelően működik.
De ezzel a hibával is jelez az agynak??
Szóval nagyon sok a kérdés??????:-))))
Youri14-02-2010 14:16:16 // 28870
Csak ezzel az a baj,h nem csak úgy tud behalni az LMM h egyáltalán nem működik,hanem úgy is h fals adatokat közöl az agynak......
Azzurro14-02-2010 13:56:43 // 28869
Nekem is erről volna szó!!:-)))A barátom BMW E30-án ha lehúztuk a csatit az LMM-ről egyből leállt a moci.Szóval így azt lehetett kivenni hogy működik az LMM.Vagyis dolgozik, és nem állt be a computer a vész állásra.
Lacci14-02-2010 12:45:51 // 28868
Erre én is kiváncsi lennék, mert ki kéne derítenem, hogy kell e újat venni vagy nem?!
Azzurro14-02-2010 12:35:20 // 28867
Ha lehúzom azzal mi változik?Olyat hallottam hogy ha járatom a mocit, és lehúzóm a csatit, ha nem jó az LMM, akkor nem áll le.Ha jó akkor meg leáll.
WarbiRunner (Gyuri)14-02-2010 10:49:05 // 28866
Mindenek előt a váltóolaj szintet ellenőrizd!
Tomasman14-02-2010 07:53:25 // 28865
Halihó!

Lenne megint egy kérdésem:

Olyan 110-120 fölött difi hangot hallok a kocsin! (tipikus nyígás) Csak akkor van ha nyomom a gázt! Ha nem nyomom akkor és gurulok akkár 140és rögtön elhallgat!

Ok? Tipp? Megoldás?

Köszi a válaszokat!!!

Üdv Tomasman
Lali7514-02-2010 06:15:25 // 28864
Meg kell nézni,nem lóg-e a kerékcsapágy!
Lacci14-02-2010 02:35:17 // 28863
És azt még ki is felejtettem, hogy a motor nem melegszik fel normálisan...
szóval a 30 fokban, városban (50-70 km/h sebességnél) nem megy 70 fok közelébe se...
most még az 50 en táncol a mutató, legjobb esetben. a távolságtól független...
Lacci14-02-2010 02:23:45 // 28862
Hello mindenki!

Én egy olyan problémával állok szemben, hogy hidegben melegben, amikor beindítom az autót, ingadozik az alapjárat, ha gázt adok, 90% ban le is fullad...
Ha nem bántom 4-5 percig, akkor hibátlanul megy.
1 tippet kaptam, hogy a fúvókák koszosak.

Valakinek valami ötlete, tapasztalata?

Illetve van még 1 másik is, a jobb hátsó kerék rettentő csikorgó hangot hallat, ha balra tart az autó...
De ha behúzom 1 kicsit a kéziféket, vagy rálépek a fékre, elhallgat.
(semmi kosz nincs a tárcsán, se a pofákon)

Köszi az ötleteket előre is!
Ja igen, egy 156 2.0 ts -ről van szó!
Soti14-02-2010 00:33:36 // 28861
Akkor ha nem áll le a motor, már teljesen kipurcant a LMM. De ha leáll az még nem jelenti azt hogy biztosan jó is! Ha nem megfelelő a mért érték az tud galibát okozni.
Azzurro13-02-2010 22:53:07 // 28860
Várom a hozzászólásokat!!!:-)))
Csifi13-02-2010 22:38:19 // 28859
Sziasztok!!

Kéne egy kis szakmai seítség vettem egy 156 ost 2.5 v6 de itt a bravúr ezt a motrot kéne belevarázsolnom a régi helyére 1.6 ts......aki tud segíthetne hogy ez lehetséges vagy nem de szerintem lehetetlen nincs
Atesz198713-02-2010 19:37:39 // 28858
Köszi! Tolmácsolom a dolgot! :) Köszi!
Azzurro13-02-2010 17:05:43 // 28857
Ha lehúzom azzal mi változik?Olyat hallottam hogy ha járatom a mocit, és lehúzóm a csatit, ha nem jó az LMM, akkor nem áll le.Ha jó akkor meg leáll.
András bácsi13-02-2010 16:59:08 // 28856
Már ha megy így. :)
GTPeti13-02-2010 16:55:36 // 28855
Menet közben nem húznám le, de leállított motornál lehúzhatod. Rossz LMM esetén így szokás közlekedni.
Azzurro13-02-2010 16:50:46 // 28854
Kedves Cartársak!
Olyan kérdésem volna, hogy ha nem jó az LMM-em, és lehúzom a csatlakozóját, akkor le kell e állnia a motornak, vagy nem????
Vagyis megtudom e így nézni, hogy jó az LMM, vagy nem??
Várom a tapasztalt hozzászólásokat.
osee_selespeed13-02-2010 09:27:33 // 28853
Hverom is ugyanígy járt egy-két hónapja egy Punto II-vel... Csak neki épp menetközben robbant be, azóta sem tudjuk mitől.
András bácsi13-02-2010 09:18:37 // 28852
Valószínű nem csinált még ilyet ezen a típuson emberünk. :)
"Száguldosrác"13-02-2010 08:26:59 // 28851
Köszike erre nem is gondoltam volna alapjárati motorra gondoltam :D
Erhard 242 (Pure Energy)13-02-2010 08:14:59 // 28850
főtengely vagy vezérműtengely jeladó első blikkre ....
"Száguldosrác"13-02-2010 08:07:04 // 28849
Sziasztok! Tegnap mentem egy hosszabb útra(Nyíribrony)-ba,végig autópálya egyszer csak menet közben egy aprócska rántás a motor részéről kigyulladt chek lámpa majd elaludt és persze mentünk tovább mintha misem történt volna,az első kereszteződésig ahol megkellet állnom,ahogy benyomtam a kuplungot hogy üresbe vegyem azonnal meg is állt,és nem indult újra,egy jó fél óra elteltével újra indult,nem nyúltam semmihez,beindult ment egy darabig megint leállt,megint vártunk megint ment,ha nem kell megállni akkor megy az autó csak ha üresbe venném és ugye alapjáraton kéne ketyegnie nem ketyeg leáll.megfigyeltem ha 80fok körüli a víz akkor ránt egyet és utána van az hogy nincs alapjárat,megáll és ha lehűl 50fok körülire a víz akkor megint van alapjárat és lehet menni vele mindaddig míg be nem melegszik újra,akkor ránt egyet kontroll lámpa 5s felvillan majd elalszik,és nincs alapjárat.
Esetleg valaki tudna segíteni mi lehet a gond ?????Valaki járt már így????
RoliQ413-02-2010 00:13:55 // 28848
reális? szerintem igen baráti!:)
Gyugyu12-02-2010 22:53:14 // 28847
THKS!!!

Még egy kérdésem lenne??? Szerintetek reális egy főtengely szimering csere váltó felőli oldalon 20 ezerért munkadíj meg alkatrésszel együtt asszem a szimering 11 v 12.?
Giulietta12-02-2010 19:11:41 // 28846
Ha széthúzod a csatit, mindenképp be fogja írni a légzsákhibát, és addig nem is fog működni a légzsákrendszer, amig a hiba benne van.
Giulietta12-02-2010 19:09:14 // 28845
Szia Attesz, a kódot le tudjuk kérni, vagy bármelyik alfa szerviz le tudja kérni, csak autóval kell menni. Kiveszik az egységet, lefotózzák, elküldik FAM utána Torino, azán pár nap és érkezik is az ICS kód.


Ha van benne navi, akkor a hátsó egységet is ki kell venni.

Kódonként 12.000.-

Giulietta
Atesz198712-02-2010 17:41:12 // 28844
Sziasztok!

Ismerős régebbi elejű 166-osának lemerült az aksija, ki kellett cserélni. Asszem indul, meg minden, csak a fed.comp. kéri az aktivációs kódot, vagy minek hívják. Biztos tudjátok miről van szó. A baj az, hogy 12 éves autó révén szervíz könyv már nincs meg, és most nem tudja honnan lehetne megtudni ezt a kódot. Tudtok javasolni valamit? Alvázszám alapján, vagy valahogy máshogy ki lehet ezt nyomozni?
Bandee12-02-2010 13:00:48 // 28843
én most angliában vagyok itt annyira nem veszélyes az időjárás viszont elég olcsó a biodiesel és ezért érdeklődök hogy mi legyen! :)
Wickey12-02-2010 11:24:27 // 28842
Megy. De én már ácsorogtam osztrákiában az autópálya mellett hajnali 3kor, mert menet közben bekocsonyásodott a biodejzel. A jó kis VM-dízellel meg meg lehetett azt csinálni, hogy 1:5-ben hozzákevertünk jóságos kis 95öst, de jtd-vel már nem szórakoznék ilyesmivel.
Bandee11-02-2010 21:39:21 // 28841
azt tudom de jelenleg nem vagyok abban a nagy hidegben szerencsére és itt lehet kapni elég olcsón biodieselt! és ha esetleg menne a dolog sokat számítana nekem is!:)
Wickey11-02-2010 14:05:22 // 28840
a kúti gázolajban is van biodízel valamilyen 5% körüli arányban, használni ebben a rühes nagy hidegben pedig biztos nem használ. Nyáron okés a dolog.
Bandee11-02-2010 12:55:49 // 28839
Sziasztok!Megint csak lenne egy szakmai kérdésem! :) Érdekelne a véleményetek hogy mennyire használ vagy nem használ egy alfa diesel-nek a biodiesel?Kell e valamit csinálni vele vagy csak simán bele lehet tenni? Esetleg elfogadható keverési arány??? vagy tisztán is megy e...minden véleményre kiváncsi lennék! :)
Cro16609-02-2010 20:09:05 // 28838
Szerintem keress bele bontottat. Nem jellemző, hogy bármi baja lenne a bontottnak.Vatera-n van most is 15e ért komplett hátsó ajtó üveggel.
Vagy ITT, ezek közül is biztos találsz.
Cro16609-02-2010 19:51:08 // 28837
A 75-ös ben megfeszült igen, de a 147 hátsó ajtóban nem igazán tud feszülni..a karosszéria mozgása nem tud átmenni a "különálló", zsanérokon kapcsolódó, ajtóban levő üvegre.Az max lecsukáskor törne ki. Ezt a verziót kizárhatjátok sztem:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.