Forum >> Szerelőműhely

Tom1231-05-2008 21:39:04 // 20855
Nem lehet nagy mutatvány, mert rövid időn belül ki volt cserélve /és drága sem volt, pedig kicserélték mindkét oldalon, ha már csinálták/, mikor nekem eldurrant - nekem "kiköpte" az összes olajat, pont mikor reggel siettem volna...:-/ Ja 156 2.0 TS.
Robika31-05-2008 21:27:28 // 20854
Sziasztok!

Nagyon megköszönném ha valaki elmondaná h. egy 166 2.0 ts -en mekkora meló lebontani egy szervócsövet.Ugyanis sajnos eldurrant és fossa az olajat.:(Ha még kérhetnék annyit h. ha valaki szerelt már ilyet ,akkor a csövet lehet kapni hidraulikásnál , vagy csak gyári jó hozzá?

Nagyon köszönöm a válaszokat!
Alfimi31-05-2008 21:02:40 // 20853
Ezek a jelek megvannak,ugyhogy köszi, asszem csere.
csocsi31-05-2008 20:53:29 // 20852
Neki akkor ez volt a gondja, valamelyik kaposújlaki talira menet jött neki elő.
GTVili31-05-2008 20:49:51 // 20851
Oksi...köszi a tippet.Majd Large Gyuriéknál megpróbálom kiolvasatni....
Erhard 242 (Pure Energy)31-05-2008 20:33:57 // 20850
vagy az lehet még akár...
csocsi31-05-2008 20:32:42 // 20848
Ilyen jelenség Chichi-nél volt amikor az LMM volt neki rossz.
GTVili31-05-2008 20:29:09 // 20847
Ok! Azt ki tudják olvasni a kompjuterből...?
Erhard 242 (Pure Energy)31-05-2008 20:25:02 // 20846
lambdaszonda csinálhat ilyen tartomány kiesést...
GTVili31-05-2008 20:04:41 // 20845
Na akkor azt mondja meg valaki hogy az mitől lehet.....1.8 TS 98'-as.....3000-ig szépen húz-pörög.....3500 körül lekókad,és csak 4500-5000 körül éled fel újra.Minden fokozatban jól érezhető ez a jelenség.....
Na ez mi lehet?
Kau31-05-2008 19:58:44 // 20844
Nem húz úgy az autó. Ingadozhat az alapjárat. Nem tudod kipörgetni rendesen a motort csak x fordulatszámig...
Alfimi31-05-2008 19:30:34 // 20843
Sziasztok! Tudja valaki hogy milyen jelei vannak ha rossz a légtömeg mérő?Azon kivül hogy le eszi a fejemet :)
Gonosztevő30-05-2008 23:32:30 // 20842
Köszi szépen! így van,pontosan fogalmaztál!
Hari30-05-2008 20:53:26 // 20841
:-) ....anak a gombnak Borulás védő gomb a nem teljesen jó magyarítása. Ez azért van, hogy amikor az autó felborúl akkor automatikusan kiold, és letiltja a gyujtást meg a szívatyút. Tehát utánna be kell nyomni, hogy tudd indítani! .... ha erre gondolsz akkor az valahol a soför ülése alat lészen.
(....de én se vagyok benne biztos!)
Gonosztevő30-05-2008 20:20:33 // 20840
sziasztok! tudja valaki,hogy a 166-osban hol található a "borulás gátlo gomb?,, vagy valami ilyesmi a neve,azt mondták valahol az utastérben,lehet benyomodott azért tiltott le!
Süge30-05-2008 19:24:45 // 20839
Nincs mit.Néha a legegyszerübb problémák csesznek ki az emberrel.Örülök,hogy segithettem.
Lujo30-05-2008 18:32:19 // 20838
egésszen pontosan: 7280 :) thx:)
EngineCoffeeTables30-05-2008 18:26:02 // 20837
Most jöttem a kocsitól. Elég égő, de lazák voltak a csavarok:D
Mentségemre legyen szólva hogy a kerekek 4000km-rel ezelött lettek utoljára levéve, és a fejlett nyugati szervíz se vette észre.....
Köszönöm!
EngineCoffeeTables30-05-2008 18:14:14 // 20836
Voltam szervízben az mondták nem csapágy, a srác(ha jól értettem) azt mondta hogy vmi lemez beleért a féktárcsa belső oldalába. És szerinte a tárcsa se túl jó, fel kellene szabályozni. De nekem ez kicsit sántit. Mert ez a probléma az utolsó 2-3 napban jött elő.
Ferke30-05-2008 16:23:21 // 20835
Azért az durva lenne, ha azért csinálná, mert fellazult a kereke!:))))
Süge30-05-2008 16:13:08 // 20834
ha csak kanyarodásnál csinálná akkor a féltengelycsuklóval lenne gond,de igy szerintem is a csapágy lessz.Leg egyszerübb ha felemeled a kocsit és a kereket függőlegesen megmozgatod rögtön kiderül,hogy a csapágy vagy pedig simán csak fellazult a kereked.
EngineCoffeeTables30-05-2008 16:04:55 // 20833
Akkor is, nem fedeztem fel összefüggést a kanyarodással és a kotyogással.
Egyenesfutásnál is csinálja sajnos.
Süge30-05-2008 16:02:21 // 20832
Ha kanyarodsz akkor kattog?
EngineCoffeeTables30-05-2008 15:39:38 // 20831
Az lesz, már csak futóművest kell keresni:(
Ferke30-05-2008 09:44:36 // 20830
Vagy kerékagycsapágy. Sztem futóművessel nézed át az egészet.
tomcsi14630-05-2008 09:03:55 // 20828
20812 sz. hozzászólásban leírtakhoz valakinek ötlete?
tomcsi14630-05-2008 09:01:50 // 20827
Nézd át a földelések vezetékeit és a földelési pontokat is! Láttam hasonló hibát egy sima oxidáció miatt! Ja és a gyújtáskulcsnál lévő helyzetjelző(t) kapcsoló is szokott ragadni néha!
EngineCoffeeTables30-05-2008 09:00:27 // 20826
Segitsen valaki! Kotyogó hangot hallok a jobb első kerék felöl. De gázadásra vagy fékezésre elmúlik. Tegnapelött figyeltem fel rá 1 pillanatra. tegnap is jelentkezett párszor de ma már állandóan szól gurulás közben, a kerék forgásával arányosan erösödik vagy gyengül. Kanyarodáskor is hallatszik de nem találtam összefüggést!
Hari30-05-2008 07:08:32 // 20825
Igen.....az ügyeletes jelentkezem. Hmmmm......elég fura hiba. Nem cseréltél valahol izzót?
Lehet a villágitás kapcsoló behelózott?!!!
Don Vittorio29-05-2008 22:46:43 // 20824
Sziasztok!
Találkozott már valaki ilyennel??!!
Nincs tompított fényszóróm és a bal első helyzetjelzőm egyfolytában világít (akkor is, ha le van kapcsolva a világítás). Ezt most este produkálta, már nem volt kedvem méregetni. (Ja, a világítás hibajelző világít). Plíz help mi!!!
Hari29-05-2008 22:37:59 // 20823
:-)
(Nem csak neked vannak ilyen problémáid! Nagyon sok ilyennel találkoztam, találkozom nap mint nap! Ez a TS 16V profi ebben!)
A vezmodosító semmiképpen nem okoz ilyet - csak megnyugtatás képpen - ez vaze a lamdaszonda és a légtömegmérő specialitása!!! Kuka!!! (Ja és ha esetleg a gyertya, vagy kábel meghunyt, akkor ennek lehet hövetkezménye egy katalizáror berogyás, dugulás is!)
ECU szépen kiadja a lamda hibáját, de a LM -et csakk amikor már teljesen megdöglik akkor irja be hibának.

(DIGIMOTO teszterrel lehet teljesítményt mérni, és az tuti megmondja mennyit tud a moci. Et csak azért irom, mert igy rögtön látod mit teljesít és, hogy tényleg van valami gebasz.)
Hari29-05-2008 22:20:28 // 20822
Majdnem jó! ...de csak majdnem!!!
.....na akkor kezdjük az elején. A kézifék állítócsavarját teljesen vissza állítjuk! (lazára!)
A kézifékkaroknak vissza kell állniuk az alaphelyzetbe! Nem szorulhat! Ha kézzel megmozgatod, könnyedén mozog és egy kicsit nyomkodja a dugatyút.
Azok a kis 7-es csavarok azért vannak mert azokkal kéne a munkahenger dugatyúit állítani. Amikor fékbetétet cserélsz a kis csavart hajtod jobra és a dugatyút szépen vissza kéne húzza alaphelyzetbe, amikor beteszed az új betétet a kis csavart visszafele tekered - a két oldalát eggyenletesen egyformán - amíg a fék teljesen megszorul, na innen szépen megint lazítani kell! A féktárcsa és a betét közöti távolságot - hézagot - 0,1 mm -re kell beszabályozni.
- Na ha eddig megvan akkor a lábfék már bíztos jó!

A kézifék!!!
A karok az alaphelyzetben . A bovden beállítócsavarját addig tekered amíg a karokat egy picit már megmozdítja. Az autót felemelve, a kerekek forgatásával ellen örzöd, hogy nem szorul.
Ha most behúzod a kéziféket, akkor annak fognia kell!! ......ha nem, akkor sajna nem jó a monkahengerben az automatikus utánállító! - szétakadt, kiugrott a helyéröl!

- ha a 7-es csavarok nem viszík a dugatyút, akkor az szintén szét ugrot az automatika. A munkahenger másik oldalán 1 müanyag - menetes - kupak alat van egy 17-es kontra anya amit meg lazítasz és 5-ös inbuszcsavarral állítod a dugatyút! A két oldalt szinkronban kell csinálni.
Remélem nem túl bonyolult - egyszerűbben nem tom. :-)) ....de ha valahol elakadsz csak nyugodtan zaklass!!!!!
Karyka29-05-2008 22:12:52 // 20821
ja bocsesz !!! 156-os a verda ...nem is a fogyasztás a gondom ,hanem a teljesítménye ..ami most nudli, ha valaki tud valami okosat ,lökjön már egy pár sort ide vagy a falamra ....köszike
Karyka29-05-2008 22:07:44 // 20820
ciao mindenkinek !!! fogaskérdés ??? de lehet hogy csak nekem az ..ezért fordulok hozzátok. Van ez az 1.6-os verdám és nem jövök rá miért nem megy kellőképen ,mert ahogy most megy az siralmas , volt már egy jó pár alfám 93-óta , de ezt az 1.5 sprintem meg a 2.0 td 75 is leverné simán . fogyaszt mint állat ....szóval tele vele a ****köm . 2éve van nálam ,tavaj motort generáloztam , idén műszaki ... feltettem compira de csak a lambdát írja ki ,hibának .. Nem tudom hogy a vezérlés módosító ennyire befolyásolná ?? mert azt még nem cseréltem .. esetleg ha valakinek volna valami tippje ,meg köszönném .........
Süge29-05-2008 20:31:21 // 20819
A lábfék az OK tehát a fékpofák be vannak állitva,az utastérben ha felrántjuk a kézit oly érzésed van hogy fog ,4-5 kattan,a szajla is rendbe, de nemfog semmit.A fékhengeren felül van a hetes fejü csavar amivel elméletileg kellene állitani de hiába csavarom jobra-balra nem reagál semmit.Külömben nálunk is csak eggyet tudok ilyen tipusbol Szabadkán.
kertecs29-05-2008 19:58:38 // 20818
Na mi? Nem segít senki?

Ha olyan, mint az enyém volt (1982, 1.3, szintén négytárcsás, kézifék előre...): SZÍVÁS! De természetesen megoldható : )

Azzal kell kezdeni, h a pofák jól legyenek beállítva! A kötél meg egy szál és annak az állítása szerintem már 1xű (talán az utastérből??? +10 éve csináltam, homályosak az emlékek...) Én cseréltem a kötelet is, mert nem nagyon mozgott... szar cserélni, ha fennt van a váltó (szerintem kvázi lehetetlen)

Szóval a pofákat be tudod állítni? Külön-külön, mind a 4 pofa távolságát be kell állítani. Az egyik oldal asszem 7-es dugókulcs, a másik nemtom... és valamelyik nem jobbmenetesen működik. Az állítócsavarok a munkahenger oldalán vannak.

Na sokat segítettem azt hiszem : )) Remélem jön valaki szakavatott Sud-os... Innen elég jól kikoptak a régi vasakkal mókoló szakik, GOTO alfetta.hu
Süge28-05-2008 21:30:48 // 20817
1980-as alfasud mind 4 kerék tárcsa,féltengelyeken a váltónál vannak a fékpofák és arra van rákötve a kézi fék
Hari28-05-2008 20:15:48 // 20816
Mondja...mi a gondja?!!!
(Melyik féle - fajta Sud? Tárcsa elöl - dob hátul v. elöl - hátul tárcsa? Vagy inkább ugy kérdem, hól fog a kézi? Az első keréken v. a hátson ?)
...csak bátran ! Nem harap a bácsi! Főleg Alfa betyárokat nem eszem!
Süge28-05-2008 19:08:44 // 20815
hogy a francba álitsam be a kézi féket a sud-on?
Erhard 242 (Pure Energy)28-05-2008 18:54:09 // 20814
vagy alapjárati szabályzó..
Surcy28-05-2008 18:50:46 // 20813
Urak!Lenne 1 költöim:-}Fiat Brava 1.2 elég szépen sétál az alapjárat:-{Ha nem reagál a pillango szelep tisztitásra,akkor mi lehet LMM?Hogy a leg egyszerübb kiszürni?Eörre is köszke!
Csabo2228-05-2008 17:33:52 // 20812
Köszönöm, közben utánanézegettem. Olajshop.hu ott 10500 az 5lityós, és a szentendrei úton van, ami nekem nincs messze. legutóbb tatán vettem, az 2k/lityó volt.
első körben énis elaforgra gondoltam, cask az meszebb van nekem sokkal
Lujo28-05-2008 17:27:13 // 20811
THX :)
RoliQ428-05-2008 17:22:48 // 20810
tévedtél...! 7200Ft!:D:P
AlfaBoy28-05-2008 17:13:32 // 20809
Az Elaforg-nál :-)
Csabo2228-05-2008 17:11:59 // 20808
Sziasztok. Meg tudja nekem vki mondani, hogy Budapesten hol kapok legolcsóbban Selénia olajat (20k)?
Köszi
tomcsi14628-05-2008 16:00:40 // 20807
145/46 tulajok! Van két kapcsolási rajzom az 1.6 TS (98.11 hó) klíma + hűtésrendszerről. Az első verzió szerint két fokozatú a hűtőventillátos és valóban, van sönt a motorhűtőben. Viszont a rajz a biztosítéktáblán mutatja az első fokozat reléjeét. Na ott nincs.

A másik rajz ami a későbbi modellekhez készült, már nem mutatja a kétfokozatú + 2 db relével megoldott hűtést!

A hibakiolvasás szerint az első fokozat köre szakadt. Valaki javított már hasonlót? És hol van akkor az első hűtési fokozat reléje?
FRC28-05-2008 08:16:29 // 20806
Elvileg valamilyen WURTH diagnostika
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.