Forum >> Szerelőműhely

Jegesmedve29-08-2007 16:20:27 // 17136
Hellosztok!

Valaki tud valami tapasztalatot mondani a HNH szervizzel kapcoslatban?
Kinttvan a Linkek nél, és oda vinném megcsináltatni a kocsit ugy hogy ők el is intézik a biztosítót!
WarbiRunner (Gyuri)29-08-2007 15:08:13 // 17135
Még tegnap levettem a takarólemezt, hirtelen meg is lett a bűnös. Legalábbis nagyjából. Mellényúltam (szagoltam), ugyanis gázolaj szagról volt szó :-)
A porlasztó fúvókák alatti kis mélyedések tele voltak gázolajjal. Valószínűleg a porlasztók tömítése engedhet már egy kicsit, és amikor meghajtottam, már nem bírták a nyomást. Este kitakarítottam és most burkolat nélkül mászkálok, figyelem, hogy újra gyűlik e oda cucc. Elég macerásnak tűnik a tömítések cseréje, de még mindíg jobban belefér a költségvetésbe, mint egy komplett vezérlés+vízpumpa csere .
Turky29-08-2007 14:17:55 // 17134
Több kérdésem is lenne, hátha tud valaki segíteni. Nem vagyok egy nagy autoszaki. 8 éves 156-os 1.6-os benzies tulaja vagyok.
- A jobb ködfényszóróm és a jobb helyzetjelzőm nem megy (nem egyszerre romlott el:P), viszont mindkét égő jó, megnéztem. A kormány alatti biztosítéktáblából meg nem tudom, hogy hogy kell kihúzni a biztosítékot:) Segítség!:)
- Voltam a szerelő haveromnál, mert nagyon kerregett jobbra valami. Mint kiderült, amint bekapcsolom a klímát, a zaj megszűnik. Valami az áttételnél(?) lehet a gond. Kemény darálás van, amit a sebváltó fogása közben is érzek. A srác nem nyúlt hozzá, mivel nem szerelt még klímát. Ki tudja ezt megjavítani? Kihez vigyem, mennyibe fog ez kb nekem fájni, mi lehet a baj?
Marek28-08-2007 21:51:07 // 17133
Pesti, vagy Pest környéki korrekt, gyors, földön ragadt árako dolgozó,
LAKATOS kerestetik 75-os vas "tákolásához"!! Akinek van pozitív tapasztalata vagy ötlete, kérem szóljon!!

Köszönet!
Hari28-08-2007 21:00:41 // 17132
" Kifejezetten édeskés, elsőre hűtővíznek gondoltam. "
Nem is nyultál nagyon mellé! A fagyállonak van édeskés szaga és ize - inkább ne kostóld meg - viszont 1-es műanyagoknak is furcsán édeskés a szaguk, ha túl melegszik!
A javaslatom az, hogy minnél hamarabb nézesd meg. Motorburkolat leszedése, aztán én még a vezszíjat is leszedném és alaposan megvizsgálnám a feszítő görgő il. a vezető görgőt, na és a vízpunpát is. A generátor csapágyat valamint a szervó szívatyú tengelyét se hagyd ki.
Nem bíztos, hogy gáz van de az ördög nem alszík!!!
WarbiRunner (Gyuri)28-08-2007 10:12:35 // 17131
Sziasztok! Ide is bemásolom, hátha valakinek van ötlete. Az autó 146 JTD:

...
1.5 óra autópályázás (140-150 között) után a lehajtó előtt 2km-rel már lassítottam, hogy hűtsem a motort. 120-nál a szokásosnál morgósabb hangúnak találtam a motort (klíma végig on). Hozzá tartozik a történethez, hogy meglőttem a gépet 190-nel néhány km-en keresztül, lefüstöltem egy TDI-t, de utána visszaálltam a stabil 145-re. A Debrecen bevezetőn is 2000-től olyan morgolódós hang jött be és édeskés szag a szellőzőből amikor a klímát kikapcsoltam. Hőfok rendben volt végig. A morgós hang azóta elmúlt, lehet, hogy csak a fülem "káprázott", vízszint rendben, olajszint rendben, látszólag minden ok. A szag viszont a vízpumpa fölötti részről határozottan jön, kintől is érezni. Beleszagoltam a hűtővíz tartályba, teljesen más szaga van ott a víznek . Az olajnak is egész más. Mi lehet? Kifejezetten édeskés, elsőre hűtővíznek gondoltam. Víz vagy olajfolyás nyomot nem láttam sehol. Van tippetek?
Georgee27-08-2007 12:39:50 // 17130
Halihó,

A 147-eshez keresek olyan első lökhárítót aminek a bal alsó része ahol a doblemezzel találkozik megvan.Az enyémből sajna kitört egy darab.
alfarosso26-08-2007 21:30:54 // 17129
Köszönöm!Utána járok
veteranviking26-08-2007 18:54:58 // 17128
Legalábbis jobb mint a találgatás:-)
veteranviking26-08-2007 18:50:59 // 17127
Hozd le megnézzük, egy hibaolvasás biztos rámutat az okára.
Hari26-08-2007 18:09:12 // 17126
Szevasztok !
Egy ismerősömnek kéne 166 3.0 V6 hűtőventillátor motor, ha valaki tud ilyet hívjon vagy üzenjen az oldalamra.
Köszi!!!
Cs.Alfa26-08-2007 17:07:27 // 17125
Nekem a 146 TS csinálta ezt.....hydrotőke volt a ludas.Kicserélték és elmúlt.
szasza(SW)26-08-2007 16:53:39 // 17124
Hogy mi a fene nem tudom ,de nekem van rajta:)
MIFI26-08-2007 16:21:47 // 17123

Szisztok ez mi a fene?
Volt egy motor cserém és ez 145qv ba volt! A Ti motorán meg nem volt így nem is kap áramot! :(
Longman26-08-2007 16:16:18 // 17122
Sziasztok!

1.6 boxi 146-os autóm, állandó gázállásnál 2-3000 közötti fordulaton rángat, illetve elég sokat fogyaszt, most 160 km alatt "lement" félre a benzinmutató.
Én lambdaszondára gondolok első körben, szerintetek?
RoliQ426-08-2007 16:09:00 // 17121
A vezérlésmódosító indításkor kerreg... mert még akkor nincs meg a kellő olajnyomás a motor felső részén! utánna elhalkul...! majdnem biztos hogy vezérlésmódosító problémád van! én is sok embertől hallottam a lancia dolgot... még segítheted a dolgot valami vékonyabb olaj használatával... hogy hamarabb legyen olajnyomás fent is! szerintem:)
MIFI26-08-2007 15:53:37 // 17120
igen de csak a 3. fokozat ingadozi !A többi fokozat tök normális és egyenletes jár
Somez26-08-2007 15:01:25 // 17119
Mennyire kellene dízeles traktoros hangot hallani? Csak enyhét, vagy tényleg olyan igazit, mint amit az öreg F-es astrák ad ki magából? :-)

Másik kérdés: az előző tulaj felragasztott egy tépőzáras, öntapadós hőmérőt a műszerfalra és az egyik ilyen felragasztott tépőzárat vmi kemény ragasztóval rakták fel. Lekaparni nem akarom, vmi vegyszerrel kéne feloldani. Nincs tippetek mivel érdemes próbálkoznom?
alfarosso26-08-2007 14:14:48 // 17118
Nagyon szépen köszönöm!Hidegen tényleg sokkal durvábban kerreg!
Wickey26-08-2007 13:04:23 // 17117
A vezmódosító hidegindításkor ad csúnya hangot. Ahogy melegszik be az autó, úgy halkul el.
Ha tehát akkor hallod dízelnek, amikor beindítod, akkor jó eséllyel vezmódosító.

Kérdezgess körbe a csere előtt, van belőle többféle!
Az Alfa menet közben megváltoztatta a konstrukcióját, újabban más cikkszámon, hasonló áron, sokkal tartósabbat ad el. Mindettől függetlenül az igazi májerek azt állítják, hogy a Lancia vezmódosító, ugya.n drágább, de sokkal tartósabb. Kérdezz rá a 156 topicban.
admirális26-08-2007 12:19:10 // 17116
Lehet hozzá köze, főleg ha induláskor erősebben hallod a dízel hangot egy rövid ideig.
alfarosso26-08-2007 12:15:44 // 17115
Sziasztok!a 2.0 ts benzinesem elkezdett kerregni,mint egy dízel! nem csattog,nem szelepes,csak most valahogy nem olyan szépen jár!A szerelőm szerint vezérlés módosító! Elképzelhető? nagyon jó szerelőm van,csak már volt,hogy párszor belegyúltam feleslegesen nagy értékű alkatrész cseréjébe... Előre is köszi a segítséget!Üdv
Erhard 242 (Pure Energy)26-08-2007 11:46:04 // 17114
bár szerintem a fagyásmérővel lesz a probléma, mert gázzal feltöltöttük, de mindig kikapcsolgat a klíma alapjáraton..
Erhard 242 (Pure Energy)26-08-2007 11:42:34 // 17113
a Tied benzines az más hőfokon müxik :)
Erhard 242 (Pure Energy)26-08-2007 11:41:46 // 17112
Köszi az infót ez ki is próbálom....
Wickey26-08-2007 10:49:18 // 17111
Ott kezdődik, hogy nem fogok a hűtőrácson át gőzborotvázni. Ha már csinálok valamit, akkor azt rendesen.

Leveszem a lökhárítót, kigőzborotvázom a nagyja dzsuvát, majd kompresszorral ráfújok a hűtőre (mindegyikre, klíma, víz, intercooler!) egy liter Brigéciolt, elmegyünk kajálni, majd fél óra múlva, ha Brigi leoldotta róla az olajos dzsuvás szennyeződéseket is, amiből talajszinten van nem kevés, és mind fölverődik a hűtőre, akkor fogom és nagynyomású mosóval megint átküldöm.

Makulátlan lesz.
Kpeki26-08-2007 10:32:25 // 17110
De kigurulsz a kútra és begözborotvázol a hütörácson alaposan... Sztem nem nagy dolog ésj oa a klimad, nem terheli a kompresszort sem...
Wickey26-08-2007 10:18:05 // 17109
így van. Enyémnek ez a baja valószínűleg: dugóban befüllednek a tojásaim, de ha meglódulunk (mondjuk 2/A), akkor hirtelen elkezd jóidő lenni. A következő szervíznél majd megoldódik a szitu, mostmár töklerohasztós meleg csak nem lesz.
Wickey26-08-2007 10:16:40 // 17108
szar a kapcsoló. Ha jól értem, a ventillátor hol működik, hol nem, ugye?
MIFI25-08-2007 19:24:22 // 17107
Sziasztok! Lenne egy kérdésem? Ha a ventilátor kapcsolóm 3-as fokozatba van akkor eléggé ingadozik a hűtés/fűtés! Hol fúj hol nem fúj:(( A többi fokozatba semmi gond! A vízhőfokom meg 90-98 fok
Cs.Alfa25-08-2007 16:24:34 // 17106
Az enyém benzines 2.0-ás és ha jó a klíme(most nem az) akkor a max hűtést rövid idő múlva vissza kell venni 2.-ra,mert lezuzmarásodunk...
A hőfok 95 körüli.Ha kint 35-40 fok van,fecsószik 98-100 közé,de a 100 fokot nem lépi túl 130 felett sem...:-))))
Kpeki25-08-2007 15:01:48 // 17105
Nekem soha nem volt gond a hütéssel, sőt, vissza kell vennem mert már a homlokom is deres szokott lenni annyira hűt és ha dugoban állok vagy ha folyamatosan haladok akkor is. off autoimban nem volt ilyen klima...

Érdemes kigőzborotvázni a hűtőt mert tele megy bogárral, kosszal, sárral mindennel és azért nem tudja a klímagázt visszahüteni rendesen...
Mogyoró25-08-2007 13:25:10 // 17104
Amikor a klíma be van kapcsolva akkor nálam is megy megállás nélkül.
Belga25-08-2007 13:01:08 // 17103
Elméletileg 92-93 foknál kellene az első fokozatnak kapcsolni, de nálam is 96 körül kapcsol.
Klímázásnál, ha a hőmérsékletet minimumra állítod, a fokozatot pedig Auto-ra, akkor a venti második fokozata működik.
(bár azt hiszem ez bármilyen klilmaállásban igaz, itt viszont nálam megállás nélkül megy a venti)
Mogyoró25-08-2007 12:21:17 // 17102
Azt még nem sikerült kifigyelnem, illetve kihallgatnom viszont az első fokozat nekem a 156-n kb. 95-96 c-nél kapcsol be.
Youri25-08-2007 12:08:56 // 17101
Háááááááát.Nem minden van okosan kitalálva.Egyébként én úgy sejtem,h a ventillátor második fokozata,98 foknál kapcsol be.
Mogyoró25-08-2007 12:06:30 // 17100
Ez normális ezekszerint, viszont ez az időjárás nem biztos hogy az (35-40 c).Ráadásul a klímahűtő van elől nem a motoré ami mégjobban megnehezíti a levegő munkáját.
Youri25-08-2007 12:00:56 // 17099
Sziasztok.Az enyém is pont így viselkedik.Már be voltam sz@rva,h mi a baja.140 körüli utazónál,95-100 fok környéki a víz,ha visszalassítok visszamegy 90-re.Viszont szerintem ez így normális.
Mogyoró25-08-2007 11:52:19 // 17098
Nekem is lehúzza ha nem megyek vele 130 km/h fölé, de ha fölé megyek akkor tartja azt a 100 c körülit amíg nem lassítok valami miatt. De ez csak akkor van így ha legalább 35 c van odakinn vagy melegebb, ha alatta van a hőmérséklet akkor 90-95 c körül megáll.
boyci25-08-2007 11:49:52 // 17097
Kicsit túltöltött az akkumlátor a gépben...
Megcsinálták a generátort!!! :DDD

Juhéjjjjj!!! :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)25-08-2007 09:52:59 // 17096
jó neked, nekem meg felhúzza a klíma....
Mogyoró25-08-2007 09:47:43 // 17095
Köszönöm a gyors választ ez egy kicsit megnyugtat. Még meg kell ismernem a gépet teljeskörűen, ezért kérdezek ennyit. Amennyiben bírja ezt akkor nincsen baj, de ezek szerint bírja. A klíma pedig azóta sem csattog. A kondenzátor tetején lévő elektromos csatlakozót is jól kipucoltam.
Belga25-08-2007 09:44:50 // 17094
Lehet, hogy 3 üveg lesz belőle... ez még a következő tárgyalásokon múlik. :o)
Belga25-08-2007 09:43:03 // 17093
Nálam a V6-nál szépen lehúzza a vzhőfokot a klíma. Ha 100fokos hűtővíznél maxra hűtésre teszem a klímát, akkor a folyamatos ventilatorozás miatt szépen lemegy 90 fok közelébe a hűtővíz.
Erhard 242 (Pure Energy)25-08-2007 09:08:31 // 17092
156 nagyon alulméretezett a klíma...vagy is a jtd-nél a vízhőfok is magas ezért a klíma sem hűt nagy melegben...
Cs.Alfa25-08-2007 08:45:07 // 17091
Érdekes,a 146-ba direktbe volt kötve a klíma,és ha bekapcsoltam 90-100-ról levitte70-80 közé....
Cs.Alfa25-08-2007 08:43:49 // 17090
90-100 között valahol a normális.
Erhard 242 (Pure Energy)25-08-2007 08:42:03 // 17089
pont, mint az enyém :)))
ez normális, még ha nem is tűnik annak...
bb1825-08-2007 07:32:17 // 17088
Egy kicsit off.

De ha már itt tartunk, nekem 3-as golfhoz kellene szervoszivattyu, nincs valahol a polcon egy elfekvö ?
bb1825-08-2007 07:31:02 // 17087
Nem lesz az drága ?

2 egész üveg ??

:-))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.