Forum >> Szerelőműhely
pb_11-09-2007 11:13:28 // 17402
A Valo olcsóbb, mint a Sachs, de ha tudsz rá jó kedvezményt szerezni(30-40%), akkor viszont jobb, ha Sachsot veszel.
Kau11-09-2007 11:11:09 // 17401
A 146-ban nemrég cseréltünk komplett szettet. A Sachs kb. 57e körül lett volna a gyári Valeot meg sikerült akciósan megkapnom. De anélkül is 48-50e.
Én is a Valeora szavazok.
Én is a Valeora szavazok.
pb_11-09-2007 11:06:37 // 17400
Ja a Novákék.))) A beszerelésnél is ott voltál? Mellesleg így már nem csodálkozom annyira a főtengelyen sem.
brien11-09-2007 10:45:35 // 17399
Ezt most a szerelőm mondta, de szerintem a Novákék, mert náluk járt legutóbb a főtengely miatt.
pb_11-09-2007 10:36:13 // 17398
Na ez 1re érdekesebb. Hogy sikerült kideríteni, hogy felújított szett volt, vagyis ki/kik árulták el a titkot? Ennek a cikkszámos dolognak hol néztél utána?
A munkahengerrel peched volt.)
A munkahengerrel peched volt.)
brien11-09-2007 10:28:48 // 17397
Hát, gyári Sachs doboz volt, én rendeltem a Bárdinál vagy Unixnél már nem emléxem sajna, és én bontottam ki.
Most hogy venni kellett egy kinyomószerkezetet akkor derült ki, hogy cikkszám alapján ez egy felújított kuplungszett volt. Állítólag, ha kibontod a Sachs-ot minden csilli-villi, ragyog, viszont az alátétek nyomai látszanak, mert azokat nem tudják eltüntetni rendesen.
A munkahengert csak azért mondtam, mert miután kicseréltük a komplett szerkezetet kb. 500 km után kinyomta az olajat és beszart :D...szedhettük szét megint...
Most hogy venni kellett egy kinyomószerkezetet akkor derült ki, hogy cikkszám alapján ez egy felújított kuplungszett volt. Állítólag, ha kibontod a Sachs-ot minden csilli-villi, ragyog, viszont az alátétek nyomai látszanak, mert azokat nem tudják eltüntetni rendesen.
A munkahengert csak azért mondtam, mert miután kicseréltük a komplett szerkezetet kb. 500 km után kinyomta az olajat és beszart :D...szedhettük szét megint...
pb_11-09-2007 10:12:31 // 17396
Akkor honnan tudod, hogy nem volt vele baj?)
pb_11-09-2007 10:11:45 // 17395
"Sachs-ot ne vegyél...most hogy kiszedtük a motort a 20e km-t! futott "vadiúj", gyári dobozos Sachs szettnek a kinyomószerkezete szét van töredezve...kb. 3 kuplungolást bírt volna még..."
Na ez elég érdekes dolog. Biztos, hogy új volt az a kuplung? Amúgy én is gondolkodom Sachsban.
"csak a cikkszámok hosszas keresgélése után döbbensz rá"
Ezt kifejtenéd bővebben, mert nagyon érdekelne a dolog.
Azért van még más kuplung is, pl AP(Borg @ Beck), vagy a LUK, de a Valeo is elég jó. Viszont a B&B tárcsa(2. kép) sokkal robosztusabb, mint a Valeo(1. kép).


A munkahengert nem feltétlenül szükséges kuplungozásnál cserélni, de tény, hogy jóval könnyebb a dolgot végrehajtani.
Na ez elég érdekes dolog. Biztos, hogy új volt az a kuplung? Amúgy én is gondolkodom Sachsban.
"csak a cikkszámok hosszas keresgélése után döbbensz rá"
Ezt kifejtenéd bővebben, mert nagyon érdekelne a dolog.
Azért van még más kuplung is, pl AP(Borg @ Beck), vagy a LUK, de a Valeo is elég jó. Viszont a B&B tárcsa(2. kép) sokkal robosztusabb, mint a Valeo(1. kép).


A munkahengert nem feltétlenül szükséges kuplungozásnál cserélni, de tény, hogy jóval könnyebb a dolgot végrehajtani.
brien11-09-2007 09:59:45 // 17394
Azzal se volt semmi...vagy legalábbis nem mutatott semmi rendellenességet...
na nem a műszerek, mert azokban nem bízom, főleg nem az olajnyomáslámpámban :))
ui.: meg a benzinmutatóban sem :D
na nem a műszerek, mert azokban nem bízom, főleg nem az olajnyomáslámpámban :))
ui.: meg a benzinmutatóban sem :D
brien11-09-2007 09:56:15 // 17393
Sachs-ot ne vegyél...most hogy kiszedtük a motort a 20e km-t! futott "vadiúj", gyári dobozos Sachs szettnek a kinyomószerkezete szét van töredezve...kb. 3 kuplungolást bírt volna még...
A Sachs felújított kuplungokat dob piacra úgy mintha új lenne....csak a cikkszámok hosszas keresgélése után döbbensz rá...addigra meg már lehet be is szerelték :D
Egyébként a Sachs szett 55e
Szigorúan Valeo...
jah....és ha már cseréltek egy új kuplungmunkahengert is vegyél (kb. 5e), elég bosszantó ha megint szét kell szedni az autót...én ugyanis így jártam...
A Sachs felújított kuplungokat dob piacra úgy mintha új lenne....csak a cikkszámok hosszas keresgélése után döbbensz rá...addigra meg már lehet be is szerelték :D
Egyébként a Sachs szett 55e
Szigorúan Valeo...
jah....és ha már cseréltek egy új kuplungmunkahengert is vegyél (kb. 5e), elég bosszantó ha megint szét kell szedni az autót...én ugyanis így jártam...
pb_11-09-2007 09:46:34 // 17392
Igen az feltűnt nekem is. De olyan, mintha nagyon túlhevült volna. A hűtőközeggel minden rendben volt?
brien11-09-2007 09:43:45 // 17391
Előzmény semmi...
M7 autópálya 150-ről lassítás és kisorolás a Siófok-Dél kijáratnál...kilöktem üresbe hogy majd begurulok és abban a pillanatban szétesett az egész...addig semmi hang, semmi jel...olaj volt szarásig...betegesen nézem.
De a képről is látszik, hogy anyaghibás...
M7 autópálya 150-ről lassítás és kisorolás a Siófok-Dél kijáratnál...kilöktem üresbe hogy majd begurulok és abban a pillanatban szétesett az egész...addig semmi hang, semmi jel...olaj volt szarásig...betegesen nézem.
De a képről is látszik, hogy anyaghibás...
pb_11-09-2007 08:08:16 // 17390
Asszem rossz helyre dobtad ezt a kérdést.))
Mondjuk átnézni a kábelezését, ha az nem segít, akkor ki kell szedni a tankból a szintjelzőt, és azt kell +nézni.
Mondjuk átnézni a kábelezését, ha az nem segít, akkor ki kell szedni a tankból a szintjelzőt, és azt kell +nézni.
pb_11-09-2007 08:06:01 // 17389
Érdekes a dolog, de gondolom biztos voltak előzményei.
Scott10-09-2007 21:35:56 // 17388
Az szép. Ezt hogy sikerült összehozni ?
Ferke10-09-2007 21:16:59 // 17387
Szettet érdemes, újat, nem bontottat, és monnyuk valeot.
Bánk10-09-2007 20:48:38 // 17386
Sziasztok Úrak!!
kuplungszerkezetbeli kérdéseim lennének úőgy néz ki cserélni kell a komplett szerkezetet.
gyári alfa kuplungszerkezetet vegyek vagy pedig másfajtát.
és mennyibe fáj egy kuplung szerkezet...
köszönöm.
kuplungszerkezetbeli kérdéseim lennének úőgy néz ki cserélni kell a komplett szerkezetet.
gyári alfa kuplungszerkezetet vegyek vagy pedig másfajtát.
és mennyibe fáj egy kuplung szerkezet...
köszönöm.
147Smz10-09-2007 18:08:43 // 17384
Nekem a kis lámpa csinál érdekes dolgokat. Elég kevés van már a tankban, de a mutató negyedet mutatott, erre a lámpa világított egészen hazáig. Hazaértem, leállítottam a motort, hogy kinyissam a garázskaput. Mikor újra beindítom, nem ég a lámpa. Titkon reménykedtem benne, hogy ha a benzinmutató szarul is mutat, legalább ebben a lámpában megbízhatok :-) Úgy látszik mégsem.
Dekka10-09-2007 16:52:18 // 17383
van egy kerdesem, feldobom ide,aztan majd valaki csak valaszol :D
33-asban a benzinszintjelzovel mit kell csinalni h ne csak neha mutogassa h mennyi van benne?mert kicsit irritalo h amikor keves van benne, akkor fogja magat es csak ugy eldol a mutato :D aztan neha gondol egyet megmutatja mennyi benya van benne, aztan megint eldol...
33-asban a benzinszintjelzovel mit kell csinalni h ne csak neha mutogassa h mennyi van benne?mert kicsit irritalo h amikor keves van benne, akkor fogja magat es csak ugy eldol a mutato :D aztan neha gondol egyet megmutatja mennyi benya van benne, aztan megint eldol...
GTV_GAB10-09-2007 16:09:17 // 17382
rossz előérzetem van :)
meg se merem kérdezni :)
meg se merem kérdezni :)
András bácsi10-09-2007 14:37:17 // 17381
Kérdezd meg George-ot erről a dologról. ;)
GTV_GAB10-09-2007 13:50:48 // 17380
szamosinál volt szervizelve, de nem tudom h mi lett beletéve
szerencsére még odébb van a 180e km
fogyasztói társadalom..ez van
szerencsére még odébb van a 180e km
fogyasztói társadalom..ez van
Cs.Alfa10-09-2007 13:36:50 // 17379
Nem tud valaki jó áron alapjárt szabályozó motort?
156 2.0-hoz kéne...
156 2.0-hoz kéne...
András bácsi10-09-2007 13:30:29 // 17378
Nagyon változó, hogy meddig bírja. Az anyagoktól is függ. A V6TB-n pl 60e után úgy döntöttem, hogy maradhat még. Gates XS és gyári görgő páros. Viszont ha gyengébb minőséget raktak bele, akkor ki tudja. Sőt dízelben cseréltem már ki 10e után SKF csapágyat, mert lógott. Mióta minden kínai, török stb., azóta kételkedem a minőségben.
GTV_GAB10-09-2007 13:26:29 // 17377
szóval jobb az óvatosság
köszönöm
köszönöm
András bácsi10-09-2007 13:10:21 // 17375
A 24 szelepeseken érdemes 60e-ként komolyabban ránézni a szíjra. Iletve én magát a szíjat mindenképpen cserélném, max. a görgők maradnának állapottól függően. A 24 szelepes motorhibáinak zöme a szíjszakadásból adódik.
Liquid10-09-2007 13:07:38 // 17374
aha, azt megnézem..., ha mégsem akkor lehet valami kenőanyaggal kezelni? nem fog csúszni tőle? Lehet hogy nagyon lamer kérdések ezek, ne nézzetek síkhülyének lécci :))
GTV_GAB10-09-2007 12:12:53 // 17373
főleg amennyit most használom....
mégegyszer kösz
mégegyszer kösz
Grando10-09-2007 11:55:30 // 17372
Az első után elvileg illik rövidíteni kicsit az intervallumon. De még így is van időd... ;))
GTV_GAB10-09-2007 11:54:00 // 17371
maradjuk a félig ember-félig Isten -ben :)
igen, erre gondoltam
120ná' cserélve lett decemberben
de mostmár 150-nél járunk
azt hittem h 60e km a 24V motorknál
most megnyugtattál :)
igen, erre gondoltam
120ná' cserélve lett decemberben
de mostmár 150-nél járunk
azt hittem h 60e km a 24V motorknál
most megnyugtattál :)
Grando10-09-2007 11:48:18 // 17370
A 12.000 természetesen 120.000 - elírtam... :DDD
Grando10-09-2007 11:47:08 // 17369
Tudja a rák! A fene egye meg, akkor lecsúsztam az Olümposzról? :DDD
Ha a vezérlésre gondolsz (szíjak-görgők), akkor asszem 120.000, de ebben nem vagyok biztos...
Egy germán fórumon olvasom:
"Zahnriemenwechsel beim 166 V6 gemäß "Alfa - Service News vom 31.03.2006":
1. alle 120.000 Km oder
2. alle 5 Jahre unabhängig vom KM-Stand oder
3. alle 4 Jahre bei folgenden Bedingungen:
3.a. Stadtverkehr mit langem Betrieb im Leerlauf
3.b. häufige Fahrten auf sehr verstaubten oder mit Sand / Salz bedeckten Straßen"
Azaz:
Szíjcsere a 166 V6-nál a 2006. 03. 31.-i Alfa - Service News szerint:
1. 12.000 kilométerenként, vagy
2. 5 évente a kilométer-teljesítménytől függetlenül, vagy
3. 4 évente az alábbi feltételek mellett:
3.a. Városi forgalom hosszú üresjáratokkal
3.b. Hosszú megtett szakaszok nagyon poros vagy homokos/ sós utakon
;)))
Ha a vezérlésre gondolsz (szíjak-görgők), akkor asszem 120.000, de ebben nem vagyok biztos...
Egy germán fórumon olvasom:
"Zahnriemenwechsel beim 166 V6 gemäß "Alfa - Service News vom 31.03.2006":
1. alle 120.000 Km oder
2. alle 5 Jahre unabhängig vom KM-Stand oder
3. alle 4 Jahre bei folgenden Bedingungen:
3.a. Stadtverkehr mit langem Betrieb im Leerlauf
3.b. häufige Fahrten auf sehr verstaubten oder mit Sand / Salz bedeckten Straßen"
Azaz:
Szíjcsere a 166 V6-nál a 2006. 03. 31.-i Alfa - Service News szerint:
1. 12.000 kilométerenként, vagy
2. 5 évente a kilométer-teljesítménytől függetlenül, vagy
3. 4 évente az alábbi feltételek mellett:
3.a. Városi forgalom hosszú üresjáratokkal
3.b. Hosszú megtett szakaszok nagyon poros vagy homokos/ sós utakon
;)))
GTV_GAB10-09-2007 11:34:22 // 17368
de gyors vagy :)
hamá van sok táblázatod akkor a nagyszervizt hány km-enként van? :)
ha ezt is megmondod gyorsan, Isten vagy :)
hamá van sok táblázatod akkor a nagyszervizt hány km-enként van? :)
ha ezt is megmondod gyorsan, Isten vagy :)
GTV_GAB10-09-2007 11:32:51 // 17367
ilyennel már én is szívtam offos autónál, utángyártott volt a szíjtárcsa és sehogy se feküdt fel normálisan
hiába volt meghúzva a szíj
áhh kiidegelt minden reggel
hiába volt meghúzva a szíj
áhh kiidegelt minden reggel
Grando10-09-2007 11:32:47 // 17366
GTV_GAB10-09-2007 11:30:26 // 17365
haggyá békén a mesékkel :))
Tentacle10-09-2007 11:27:27 // 17364
Akkor szokott csunyan sikitani a szij, ha nincsenek egy sikban a szijtarcsak.
Szerintem azzal kezd, h megnezed ezt. Lehet, h nem jol raktak vissza a generatort.
Szerintem azzal kezd, h megnezed ezt. Lehet, h nem jol raktak vissza a generatort.
Ferke10-09-2007 11:12:20 // 17363
Küldj neki egy kis wd40-et! Az mindenen segít!!!:))))
Grando10-09-2007 11:11:52 // 17362
A V6 túrósnál 200.000 km a csereintervallum. Úgyhogy mi még elmehetünk kapálni emellett! :DDD ;))
GTV_GAB10-09-2007 11:05:04 // 17361
thx, megkérdem majd ott is
ilyen hosszú ideig bírná???
ilyen hosszú ideig bírná???
Liquid10-09-2007 10:27:27 // 17360
fékzsír???? Ez állat! :)
Aha, szóval inkább új ékszíj. Az a gáz hogy az ékszíj cseréje óta van ez a hang. Csak a legutóbbi generátor javítás óta erősebb. Nem lehet az, hogy túl szoros, vagy túl laza a szíj?
Aha, szóval inkább új ékszíj. Az a gáz hogy az ékszíj cseréje óta van ez a hang. Csak a legutóbbi generátor javítás óta erősebb. Nem lehet az, hogy túl szoros, vagy túl laza a szíj?
Dekka10-09-2007 09:57:31 // 17359
azért ne hagyd h uri geller megneszelje :D neki csak kanalat sikerult :P
brien10-09-2007 09:54:49 // 17358
Wickey10-09-2007 09:47:33 // 17357
Persze, hogy van, mint ahogy fékzsír is van, bármilyen röhejesen hangzik is.
Feltételezem viszont, hogy az árából kijön egy új ékszíj (~6-700 forint lehet mindkét tétel).
Feltételezem viszont, hogy az árából kijön egy új ékszíj (~6-700 forint lehet mindkét tétel).
Liquid10-09-2007 08:42:10 // 17356
Lenne egy OFF kérdésem:
az UNO-mon "nyiszatoló" hang jön a generátor ékszíj felől, elvben midnen rendben van (most kaptam vissza a szerelő havertól), csak zavar a hang. Lehet azon segíteni valahogy? Egyszer hallottam valami ékszíj kenőanyagról, ami megszünteti az ilyen csúszó hangokat. Tényleg van ilyen és használ, vagy csak elértettem valami?
az UNO-mon "nyiszatoló" hang jön a generátor ékszíj felől, elvben midnen rendben van (most kaptam vissza a szerelő havertól), csak zavar a hang. Lehet azon segíteni valahogy? Egyszer hallottam valami ékszíj kenőanyagról, ami megszünteti az ilyen csúszó hangokat. Tényleg van ilyen és használ, vagy csak elértettem valami?
Grando10-09-2007 08:20:08 // 17355
A 166-osnál a 2.5 és a 3.0 V6 24-szelepeseknél 100.000 kilométer a csereintervallum. NGK PFR6B a gyertyatípus mindkettőnél. A motor ugyanaz, úgyhogy gondolom ez is stimmel... ;))
(Azért kérdezd meg a GTV topicban is! ;)) )
(Azért kérdezd meg a GTV topicban is! ;)) )
GTV_GAB10-09-2007 07:40:40 // 17354
nekem is kérdésem lenne
3.0 V6 24V GTV
gyertyákat hány km-enként kell cserélni és mi a legjobb neki? milyen gyertya?
köszönöm
3.0 V6 24V GTV
gyertyákat hány km-enként kell cserélni és mi a legjobb neki? milyen gyertya?
köszönöm
sty09-09-2007 16:00:09 // 17353
srácok 146 1.6 boxinál hol találom a fütásszabályzó csapot,ugyanis nincs fütásem a viz kb 90 fokos van is benne igy kizárásosalapon a fötésszabályzó maradt,elöre is köszi
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
637
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?