Forum >> Szerelőműhely

boyci15-06-2007 08:09:36 // 15886
csövi nektek! a 145/146 topicban már jeleztem, azért itt is érdeklődnék:

hol és mennyiért tudnék légtömegmérőt beszerezni???
ja, és a gép orrára új emblémát???? (megette a nap)

ha tudtok vmit, az oldalamra dobjátok be!
köszönöm addig!
Bálesz14-06-2007 22:44:56 // 15885
Sziasztok!

Az előző hozzászólásomban sírtam a szám, mint egy kisgyereknek, hogy nem vágtat a ménes rendesen....

Hölgyeim és Uraim!

Ezen üzenetemben kijelentem, hogy a járgány "öngyógyító"!!! Mint már írtam testvéremék hajtják a ménest és sógórom odacsapott nekik rendesen (190 km/h őőő persze versenypályán.... ;))) és azóta elmondása szerint nem dadog, nem "fullad" abrakolnak rendesen a lovak és vágtáznak, ahogy az illik!
Ezek után mi kell még? Frankó a masina!

További jó Alfázást kívánok mindenkinek és tiszta üzemanyagot a tankaba, de bőven!
Cgo14-06-2007 21:40:30 // 15884
a szerviz hajlando akar birosagra is menni, a srac eskuszik, hogy nem nyult a csavarhoz, sot meg sem lett az a resz bontva. nagyon biztosak a dolgukban, azt allitjak, hogy alulrol tekertek, nem nagyon hallgattam hogyan pontosan.

minden esetre teljesen megfogtak ezzel, nem nagyon tudok mit csinalni. a motor meg lesz bontva, meg egy lehetoseg van, hogy a srac a szelepallitasnal rosszul rakta be a karikat es az kiugrott. Ezt viszont hulyek lennenek bevallani, ugyhogy itt a vege. esetlen odamehetnek mikor szetszedik, de mit tudok en megfigyelni, ugy vernek at ha akarnak, hogy eszre sem veszem.

a szervizfonok szerint kb. 500e Ft egy felujitas, mult heten csinaltak egy 2.4 JTD-t ugyanigy a csavar torott el. Minden esetre ez azt jelenti, hogy par honap sporolas jon, az utolso 8 evben nem alltam ilyen rosszul penzugyileg, es pont most...
Kovi14-06-2007 20:26:12 // 15883
Köszönöm.
Akkor szerintetek bontott vagy felujitótt???????
András bácsi14-06-2007 19:55:49 // 15882
Sajnos az összes TRW kormánymű szar kontrukció. Szerintem.
András bácsi14-06-2007 19:55:03 // 15881
Szerintem lehet tekerni. Hosszú dugókulcs átmegy a szíjtárcsán, és a főtg végi csavar megfogható vele.

Egyébként ahogy Cgo-nak írtam, az egy brutális csavar, nem nagyon lehet eltörni, ha nincs anyaghibája.
Grando14-06-2007 19:51:29 // 15880
Sztem teljesen felesleges ezzel görcsölnöd. Még beázik vmi elektromos kütyüd, azt szevasz. Ha nem vmi folyadákszökést akarsz lokalizálni, akkor teljesen felesleges.

De ha nagyon ragaszkodsz hozzá, pl. Csabán az Árpád soron, a munkaügyi közp. utáni udvarban aszem van egy mosó, ahol ezt is vállalják. Legalábbis régebben még volt. Ott először ráspriccel vmi brutál oldószert, aztán óvatiban lemossa a nagynyomású cuccal.
De gondolom bármelyik kézi mosóban vállalnak ilyet (mármint nem a benzinkutas mosókra gondolok). ;)))
lausz14-06-2007 19:36:32 // 15879
a helyzet ,hogy amit látsz oldalról,nem az miatt lötyög,hanem belül
a fogasléc,és fogaskerék kopott.
amúgy meg szétszedés nélkül nem lehet felújítani,
házilag meg egyáltalán.
granturismo14-06-2007 19:23:00 // 15878
Szia Ferke.
Nem kell messzire mennem.:-) A 146 1.7 16V-n is gumicsillapítású kettőstömegű az ékszíjtárcsa mégis középen ott van az a bazi nagy anya amire rá lehet fogni egy 36-os csillagkulccsal. Azon az ékszíjtárcsát 240Nm-al kell lehúzni (előírás szerint) és meg se kottant neki..Na az pld. az életben nem fog eltörni az tuti...

Biztos, hogy lesz vita ez nem kétséges.
Egy tény van, a szerelők annál a csavarnál fogva tekergették a vez.tengelyt és az ezután 30km-el eltört. Azt nem tudják mondani, hogy nem nyúltak hozzá mert akkor hogyan állítottak szelephézagot? Egyébként valóban elvileg ettől nem szabadna eltörnie, de mint látható az élet erre most rácáfolt. Csak hát szegény Cgo-nak ez nem kevés pénzébe kerül(het):-(((
Kovi14-06-2007 18:58:40 // 15877
Sziasztok.

Szervo kormánymüre valami orvosság anélkül ,hogy fel kéne ujitani. Mert tul képp csak a rövid oldalon lóg a persely,és más baja nincs kár lenne teljesen szétbuherálni!!!!:-))))Láttot már valaki 156 19 jtd 2004-es szervokormánymüvet persze szétszedve.:-)))))))Vagy valakinek esetleg belevaló peselye van e?????
Lujo14-06-2007 18:48:56 // 15876
Tapasztalatlan autótulajdonosként a következő kérdésem lenne:
A motorteret hogy takarítsam ki? Offoktól többfélét is hallottam, ss teljesen tanácstalan vagyok. Mennyire mehet víz a motorra s a többi "belsőségre"? Sterimo? persze távolról. Vizes ruha? porpisztoly?
ronin14-06-2007 18:05:00 // 15875
jo csak az a baj hogy csipeles utan nagyon elkezdett fustolni a vas
Ferke14-06-2007 18:02:41 // 15874
Én olyanokkal beszéltem, akik az átírt ecu-t javasolták, de a dobozkát nem. Szerintem nem túl jó párosítás.
ronin14-06-2007 17:59:29 // 15873
hi, nem tudja valaki hogy mitortenik akkor ha rakotok a kocsimra egy novitec et, vagy valami mas tuningboxot ugy hogy mar at van irva az ecu??
Ferke14-06-2007 17:55:33 // 15872
Szava gt! Tök jogos, amit írsz, valszeg nem tett jót annak a csavarnak az annál fogva tekergetés.
A főtengely végén azért van az a buta 4csavaros megoldás, mert ugye nyomatékelnyelő funkciója van a tárcsának, a közepe gumis, és gondolom így lehetett stabilabb élettartamúra csinálni, hogy 4 ponton van fogva, nem egy ponton, középen.
Az a baj, hogy ezt a balhét nemigen fogják sztem elvinni a szervízben, azt fogják mondani, hogy ennek nem lett volna szabad letörni.:((
Cornelio14-06-2007 11:34:07 // 15871
Kösz szépen a gyors választ, jobbulást kívánok a gépednek!
Üdv
Cgo14-06-2007 11:08:03 // 15870
koszonom, indulok a szervizbe.
Cgo14-06-2007 11:06:08 // 15869
nekem volt ilyen

Hiba felderítése 0,2 154,70
Szervócső 1 2.656,68
Szervófolyadék Tutela GI/A 1 192,78
Szervócső cseréje 3,0 2.320,50

az elso adat a mennyiseg a masodik az ar szlovak koronaban (akkor 1:6 volt a forint)
granturismo14-06-2007 11:05:07 // 15868
Szia. Szomorúan olvasom a fejleményeket:-( Nincs szerencséd ezzel az autóval:-(

A szelephézag állításhoz nem kell szétvenni a vezérlést csak a szelepfedelet kell levenni. A motort a gyári utasítás szerint annál a csavarnál fogva kell elfordítani mikor az egyes hengerek vezérlését ellenőrizöd, ami neked eltört. Ezt ugye legalább 4x de inkább 8x, 10x elfordították ami dieselnél a magas kompresszíó ellenében elég nagy erőt igényel. Normál esetben a főtengely kerekénél szoktuk elfordítani a vezérlést, mert az sokkal masszívabb csavar, de a JTD-n eléggé elcseszett megoldással a hosszbordás szíj tárcsája csavarokkal van odafogatva a főtengelyhez ezért nem lehet a fötengelyre ráfogni és ott elfordítani. Csak akkor ha a hosszbordásszíjat leszereled, ékszíjtárcsát leszereled és a főtengelyre egy gyári célszerszámot (1. 260.905.00) rászerelsz és annál fogva elfordítod. Szóval a csavar töréséhez szerintem volt közük legalábbis rá kellett fogniuk többször is. Ha érezték, hogy nehéz elforgatni a vez.tengelyt, a csavar veszélyben van valamilyen módon csökkenthették volna a kompresszíót ( az izzítógyertyák vagy a befecskendező szelepek kiszerelésével)
kertecs14-06-2007 11:00:27 // 15867
Én sem láttam, csak a fórumok felsorolásánál : (
kertecs14-06-2007 10:57:43 // 15866
Azért annak kicsi a valószínűsége, h pont a szelepállítás után 30 km-el történik ilyen és ne legyen köze egymáshoz a két dolognak... Én biztos vinném vissza.

Nézegettem a manual-t (remélem jót,:1910 cm3 JTD), és ott 102-126 Nm-t ír meghúzási nyomatékra. Azért az elég keményen meg van húzva, egy célszerszámot használ a kerék rögzítéséhez.



Az nem lehet, h pont nem húzták meg és a megmozduló kerék eltörte a csavart?
Cornelio14-06-2007 10:54:31 // 15865
Üdv mégegyszer beírom a kérdésem mert úgy tűnik az előbb hiba volt a mátrixban:))
Szóval következő lenne a problémám 1.6 TS 156 SW-m ereszti a szervóolajat s azoktól kérdezném akiknek már volt ilyen, hogy mennyi szokott lenni egy szervócső csere illetve tudnátok-e ajánlani szervízt ahol a hétvégéig ezt nekem orvosolni tudják. (Szokott szervócső elfekvőben lenni szervízekben?)
Előre is kösz a válaszokat.

Üdv
Cornelio
Cgo14-06-2007 10:42:06 // 15864
mit irt? arra varok, anelkul nem indulok a markaszervizbe :(
kertecs14-06-2007 10:41:35 // 15863
???

Már azt hittem én láttam rosszul, de akkor nem...
Cgo14-06-2007 10:36:19 // 15862
hmmm, elobb meg itt volt Bandi hozzaszolasa most meg nincs ???
Ferke14-06-2007 09:25:30 // 15861
Ááá, basszus. Ez komoly.:((( Én a helyedben visszavinném, bár nem biztos, hogy van értelme. A vezműtengely vége hornyolt, és ékkel megy fel a tárcsa. Ezt nem szabad állat módon meghúzni, szigorúan csak a gyári nyomatékkal, menetzáró pasztát használva! Ezt már többször hallottam olyantól, akinek elhiszem. Szerintem van esélye, hogy túlhúzták a csavart és az ettől megadta magát.
Ha frissen hoztad el a szervízből, tuti visszavinném.
Egyébként lehet még egy oka: túl feszesre húzták a vezérműszíj feszítőt, és ez túlterhelte a tárcsát.
Áh, nagyon sajnálom, pont másfél éve jártam ugyanebben a cipőben, csak nekem a hosszbordás egy darabja ment be a vezérléshez, és ugyanígy leszakította ezt a tácsámat is.:(
pb_14-06-2007 00:02:14 // 15860
Előről.
Hari13-06-2007 23:55:45 // 15859
Húúú.......... ez aztán szívás.....!!! (Már én is találkoztam hasonló esettel! Tudom ez nem vígasztal.)
Kérdés az, hogy sz.hézag állításhozkiszedték a vez.tengelyt? Ha ige, akkor valoszínű nem cserélték ki a csavart és nembirta - anyagfáradás, vagy tulhúzás.
FRC13-06-2007 23:40:26 // 15858
Sajnálom - Jobbulást! (nem tudok egyebet hozzáfűzni)
Cgo13-06-2007 23:35:05 // 15857
sziasztok,
kezdem a tenyeknel:

az autom 127500 km-t futott. Tegnap olajcserere vittem, a 120e alkalmabol a markaszerviz szelephezagot is allitott (JTD 8V). Hazafele alapjaraton tobbszor is nagyon finom csorgest hallottam az motorbol, de azon kivul, hogy elpanaszkodtam vele otthon, nem nagyon torodtunk vele, elegge kinosan vigyazunk a csorgesekre. Mivel ugyis termosztatot kell cserelni, gondoltam majd akkor rakerdezek. Az auto azonban nem vart meg, 30 km-t mentem a friss olajjal, mikor:

1. az auto kettesben gyorsitaskor azt mondta, hogy PPPPHHHHIIIII
2. egy fel pillanattal kesobb mintha kinyomtam volna a kupplungot, minden sima lett es halk, a befecskendezes visszajelzoje felvillant, a motor felol se kep se hang
3. meg egy fel pillanat mulva valami kattanast hallatam

es a harom dolog kb. fel masodperc alatt jatszodott le.

azonnal felrealltam, a motor nem jart, magatol leallt es ez a kep fogadott:



a vezemuszij ugy dontott, hogy kinez egy kicsit



a csavar ugyanis egyszeruen eltorott es a fem kerek fel-le jarkalt (vagyis ki/be).

A kerdesem:

letezik, hogy a szelepallitas es a tores kozott nincs osszefugges?
mit tennetek a helyemben?

minden szakszeru velemenyt megkoszonve:

Cgo

UI: koszonom Szamosi mesternek a gyors telefont.
Wickey13-06-2007 20:09:32 // 15856
Jó kérdés, ott a differenciálmű, szóval elvileg be nem feszülhet a szerkezet.
Mindenesetre nézd meg hogy elöl a két oldali gumiméreted egyforma-e.
Tehát:
1. Mindkét gumi egyforma, és egyformán kopott (pl. nem kaptál defektet és nem tetted fel a vadonat új pótkereket 8mm mintával a 4mm-esre kopott másik mellé?)
2. Keréknyomás egyforma-e
3. Váltó, és diffi olajszint megfelelő?
4. Az autód nem húz el valamelyik irányba guruláskor, gyorsításkor, vagy fékezéskor?
Ágos16613-06-2007 19:51:28 // 15855
Hali!!!
Hozzáértők segítsetek!!!!!!!!!
Tapasztaltam 1 érdekeset az autómmal menetközben!!!Autópályán hoszabb utak során folyamatos 5-ben ha ki akarom venni elég nehezen jön össze!!!Utánna tökéletesen működik tovább!!!!!!
Nem igazán értem az okát!!!
Találkozott már ezzel v.ki????
Sima 5 sebes váltó-2.0 twinspark
Segítsetek ha tudtok,mert mennénk 3 hét múlva Horvátba,de ha gázos akkor gonba vagyok!!!!!!Nem is kicsibe!!!
++köszi az angel ayes lámpa infót!!!
BadAzz12-06-2007 22:30:10 // 15854
köszi
James12-06-2007 18:34:58 // 15853
Ciao!
Segítsetek légyszi!
Kiégett az izzó a 147-esemben,a klíma gomb háttérvilágítása.
Hogyan lehet hozzáférni?Elölről nem lehet bontani?
Köszi!
gyurma12-06-2007 15:02:02 // 15852
Én nem csinálnék BMW-t egy ALFÁBÓÓÓÓL:-)))))))))))))))
Ákimáki12-06-2007 14:55:51 // 15851
Láttamláttam, csak addigra megint pont feldobtam a témát. :-D
Köszi
Kau12-06-2007 14:45:52 // 15850
Egy negyed órája válaszoltam neked a 145/146 topikban...
Ákimáki12-06-2007 14:40:21 // 15849
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem. 146-osnál (2000-es évjárat) az első lökhárítóba a rácsot milyen szisztémával kell beszerelni?
Tegnap vettem az alkatrészt, mert hiányos volt a gép. Amit kaptam rácsot, az pont passzol a megfelelő helyre. A lökősön levő lukakhoz passzolnak a rácson levő pöckök. Viszont nem tudom, hogy hogyan lehet mindezt rögzíteni.
Tudtok ebben segíteni. Vajon mi kell még oda? Patent? Csavar?
Csatolok képet
ronin12-06-2007 14:14:05 // 15848
hi, tuningboltokban, meg neha ebayon is van kulon vilagito karika, amit ha szetkapod a lampatestet be tudsz epiteni.de en a helyedben nem bmwsitenem szegeny 166 ost
Ágos16611-06-2007 20:33:06 // 15847
Ciao!!!
Segítsetek nekem!!!
Angel eyes lámpát szeretnék belevarázsolni az alfámba(166-os)
DE nem találok rá megoldást!!!HA bárkinek van bármi ötlete,hogy hol keressem,vagy hogy oldjam meg írjon!!!!
Köszi előre is!!!!!
Fighter11-06-2007 18:03:05 // 15846
Hi! Nekem 2-3ezerig elég hülyén rángatott, utána húzott rendesen.Pont városban nem tudtam vele menni normálisan. Csere után tök jó lett.
csocsi11-06-2007 17:05:03 // 15845
Nekem nem ment a gép, mert a dús tartományban adta meg magát. Csere után ismét táltos lett :)
Tian11-06-2007 17:01:03 // 15844
szevasztok.146 os 1,6 boxer vizpumpát hogy tudom leszedni???felülről fogja csavar,vagy előről??köszi előre is a segítséget
Liquid11-06-2007 16:52:46 // 15843
Asszem a computer diagnosztika is megmondja, de ha nem akkor a co mérésnél kiderül.
BadAzz11-06-2007 14:52:56 // 15842
Sziasztok.
Azt miböl lehet tudni ha rossz a lambdaszonda?
Kau11-06-2007 08:55:32 // 15841
Üdv!
Mondjatok jó és olcsó lambdaszondát. A gyári Bosch nem érte meg az árát, másfél évet bírt. Úgy gondolom ennyit egy utángyártottól várhatna el az ember...
Don Vittorio10-06-2007 14:08:45 // 15840
Szeva! Ha nem sikerül bontottat találni, újjat biztos tudok kicsit olcsóbban. Szólj ha kell!
ronin09-06-2007 21:29:52 // 15839
hat akkor ok. koszi :)
DZ16609-06-2007 20:40:21 // 15838
Mert az a gyári érték.A program módosítása miatt engedi néha feljebb.
ronin09-06-2007 20:09:50 // 15837
nem tudja valaki miert ugorgat vissza a turbonyomasom 1,5 rol 1.1 re? normalis ez?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.