Forum >> Szerelőműhely
granturismo10-10-2006 08:12:36 // 12955
Először a vezérlőjelet kellene ellenőrizni. A Te autódban nincsen hűtőgomba, a befecskendezés vezérlőszámítógépe indítja a ventit. Ha állandó indítójel van akkor a hűtőfolyadék hőmérsékelt érzékelőt, annak kábeleit, csatlakozását kell bemérni. Ha nincs indítójel akkor kicsit egyszerűbb a helyzet akkor pár méréssel be kell htárolni hogyan kerül a test a ventillátor kapcsára.
Barni14710-10-2006 03:30:04 // 12954
Ha szétement , akkor cserés. Ha már szét van égve, akkor szerencsétlen esetben el is tömítheti a rendszert. Az univerzális teljesen megfelel, csak kérjél róla bizonylatot, mert esetleg műszakin beleköthetnek.
Az enyémen is univerzális van csak kaptam róla papírt, hogy ez bizony erre az autóra való. :-)
A lambda szonda a katalizátor előtt van az méri azoxigént, ha " kiheréled" a rendszert hamisan mérhet.
A kipuffanó rendszerek alap "hangolását" a motorhoz az elsó dob adja meg ez esetünkben a katalizátor, az utána lévő dolgok csak a hangot tompítják.
Karakot09-10-2006 23:09:38 // 12953
Nem kidobni akarom, de a középdobban egy ideje zörög valami, szerelő meghallgatta és azt mondta, hogy vagy csak egy kis darab letört a katalizátor kerámia foglalatából (ha jól értettem), ekkor esetleg még javítható, vagy teljesen szétment, akkor pedig csere. Ezért kérdeztem rá, hogy csere esetén jó lesz-e a sokkal olcsóbb univerzális is, vagy szigorúan csak gyárit szabad berakni. Azért köszi a választ.
Hari09-10-2006 22:56:15 // 12952
hmmm...okosat? Az nehéz lesz.:-))) Innen max csak találgatni tudok, ahoz hallanom kéne azt a hangot.
Na de most megyek pancsizni mert nagyon fáradt vagyok.( Egyébként csak bátran zaklasatok kérdéseitekkel, amire tudok- vagy találkoztam már hasonlóval - válaszolok!)
Hari09-10-2006 22:45:14 // 12951
Na, akkor csak szép sorjában.
- Először is olyan, hogy gyári (?) /- egyik autógyár sem, gyárt egy csavart sem! Ez tuti. Az összes autógyár csak összeszerelő üzem- tehát-> az alkatrészeket valahol,valakik gyártják, de nem az autógyárban .- az "urángyártott" nem biztos, hogy nem ugyanolyan mint a "gyári" /
- Másodszor pedig egyeltalán nem biztos, hogy mindet ki kell cserélni, de feltétlenül párban!
Az árra pedig, ha gondolod, meg tudom mondani az eredeti "gyári" árát is (de attól dobsz egy hátast) és esetleg egy jó minőségű "urángyártott" árát is. (alvázszám 8 utolsókaraktere kell!)
BenGa09-10-2006 22:12:00 // 12950
Heló!
Jó hogy fel lett hozva a fékprobléma. Én majdnem 1 éve szívok vele.
Kb. pont egy éve volt hogy elkezdett morogni fékezéskor. Már villogott a kopás visszajelző is. A telet áthúztam vele. Február végén kidobtam a tárcsát meg a betétet is. Azóta ugyan úgy morog kisebb-nagyobb mértékben, bár a csere utáni kezdeti nagymértékű rengatás 100 fölött közben megszünt, csak morog.
Tárcsa: Brembo BMAX, betétek: TEXTAR
Első lehetőség az volt h. a tárcsa üt. Ez előfordulhat újnál is. Csakhogy tesztpadon nem volt olyan szintű eltérés h. gariba vissza lehetett volna küldeni a tárcsákat.
Van még egy olyan lehtőség is hogy a trácsa igy vislekedik a ezzel betéttel.
Második, hogy a talpas van kimenve. Nos ez igaz is volt, ki is cserételm gyárira mind a 2 lengőkart, de utánna is csak igen kis mértékben javult a helyzet.Másik probléma a fékkel, hogy ha kicsit agresszívabbanközelekedek, azaz sokat meg erőteljesebben fékezgetek, akkor néhány fékezés után elmegy a fékerő. A végén eléggé erősen kell nyomni, hogy megálljon.
5letek? Ha a kerék csapágy picpt kopott már az nem erősítheti fel a fékmorajt?
thx, Gábor
Thomacski09-10-2006 22:11:53 // 12949
Hari elozo kerdesemre nem tudnal valami okosat mondani nekem?Par sorral visszab olvashatod.
Thomacski09-10-2006 22:10:12 // 12948
Koszonom Hari!Egy Alfa szervizben mennyi lenne a negy tarcsa korulbelul?Szerelessel persze mert nem akarok mar olyan helyre menni ahol csak ezt a szar utangyartottat raknak bele.Ja es gondolod hogy mind a negyet cserelni kell majd?
Kau09-10-2006 22:09:57 // 12947
Én közel két évig jártam katalizátor nélkül. Több, mért idővel alátámasztom, hogy nem érdemes kiszedni, annyira nem fojt semmit. Viszont e nélkül volt egy olyan "ladás" rezonancia a kipufogóban 3-4000 fordulatnál. Rossz volt hallgatni. Több közép ill. sportközépdob variációt próbáltam, de a rezonancia csak a katalizátor visszarakása után szűnt meg. Most már fél éve benne van.
Hari09-10-2006 22:00:49 // 12946
...ha a kormány művel lenne gond, okkor általában akadozik, vagy a szívagyú visít. Mivel a hiba a fékezés következménye ez tuti a tárcsa kontójára írandó, a betét akármilyen "szar" az nem tud ilyen trükköket.(Egyébként én is nagyon sűrűn találkozok ezzel a jelenséggel, ezért válogatom meg, hogy mivel dolgozom, mert nagyon kellemetlen, amikor 10-20 ezer km után visszahozzák. Erre csak annyit - garancia!)
Hari09-10-2006 21:41:48 // 12945
A problémát a féktárcsa okozza. Sajna ezt CSAK cserével tudod orvosolni. (A szabályzásnak semmi értelme, csak elvesztegetett idő és pénz.)
Karakot09-10-2006 21:09:19 // 12944
Köszönöm a választ. A korrekció pedig jogos. :)
-=Tuske=-09-10-2006 19:43:23 // 12943
Én is centiroztattam az új gumigarnitúrám felrakásánál...és a probléma még fönn áll továbbra is.. :(
Nézd a fékbetétel lehetnek amolyanok is (utángyártottra célzok) amik aztán javíttathatod és szarok lesznek továbbra is...Szal ez az én véleményem lehet hogy nekem is azzal van baj.. :(
De én leginkább kormány körűli hibákra gyanakszom......
Néha olyan furán kormányozható a kocsi de csak néha........
Nem tudom mi lesz ebből de ha nagyon gázz akkor sajnos Kaposújlaki tali ejtve lesz amit nem szeretnék :(
nyesi09-10-2006 19:39:13 // 12942
Szevasztok Alfások.
Van egy ojan problémám,hogy a váltomnál,a box résznél,a műanyag kulissza kikopott.Valoszinü hogy csere.Mi pénzbe kerülhet?Valakinek már vólt ijen gondja?Gyakori ez az alfáknál?
Thomacski09-10-2006 19:37:38 // 12941
En kigorgoztettem a felniimet is es nem az volt a gond.Csak az a bibi hogyha fektarcsa es betet csere akkor az nagyon gaz mivel nekem zsir ujak vannak fent nincsen bennuk osszesen csak talan 20000km.Nem szivesen vennek uj tarcsakat megint amikor 80 ezret fizettem a komplett fek felujitasert
-=Tuske=-09-10-2006 19:31:59 // 12940
Thomacski!!!
Persze természetesen megmondom mia z ábra amint megtudom....
Nekem is 16 os alufelnim van eléggé megvan padkázva én is erre gondoltam de azt mondják a fiúk hogy féktárcsa ill fékbetét csere és probléma megoldva!!!
Jó mi?!!!
Thomacski09-10-2006 19:24:27 // 12939
Sziasztok egy kis segitsegre lenne szuksegem SOS.
Olajat csereltem a gepemben es most valami zummogo hang jon a motorterbol.Talan olyan ez a hang mint amikor mondjuk motorfeken lassulsz es azt a jellegzetes hangot adja csak ez folyamatos most alapjaraton is es akkor is mikozben nyomom a gazt ugy hangosodik de megsem olyan hangos mint amikor motorfeket hasznalsz. Talan ugy hallottam hogy a motor mellett van az a fekete muanyag takaro talan az alol jon de ez nem biztos.Esetleg van valami ketyere ami ilyen hangot produkal ott a motor kornyeken?Kerlek segitsetek!Ja ez egy 145 1.6ts!Es hozza kell tegyem hogy az auto valamiert nem tudom miert de jobban megy miota ez a hang van!Eleg erdekes.
-=Tuske=-09-10-2006 19:21:15 // 12938
Sziasztok.
Lenne egy fura problémám a segítségetek kérném...
Fékezéskor rángat a kormányom olyan mintha kiakarna szakadni a helyéről :(
Ha lassan megyek mondjuk 40-ennel akkorcsak kicsit érezhető de ha 120 sazl megyek nagyon rossz....
Nem tudom mitővé legyek...Tudtok vmi megoldást esetleg vmi tippet...
Gondoltam elviszem futóműveshez hátha azok tudnak vmit kezdeni vele.
A válaszokat a topicomban várom.Előre is Thx
Paco09-10-2006 18:57:52 // 12937
Katalizátort cserélhetsz bármilyenre ami a megfelelő méretű motorhoz van. Nem fogja jobban lefojtani mint a gyári.
Karakot09-10-2006 18:32:30 // 12936
Valószínű, hogy a hőérzékelő gomba ment tönkre.
beco09-10-2006 16:26:35 // 12935
Sziasztok!
Abban kérném a segítségeteket, illetve ötleteket, hogy az a fránya hűtőventillátorom állandóan megy. Oszt így a fogyasztás sem az igazi, na meg a moci sem tud igazán üzemi hőfokra melegedni. Az aksi előtti reléket megnéztem nincsenek összeégve. Itt sajna megállt a tudományom.
Előre is köszi az ötleteket
Tommaso 15909-10-2006 15:25:21 // 12934
Az én régebbi,elektronikailag sokkal szegényebb autómnál kivettem a katalizátort,és semmi baja nem lett!Ezt nagyonnsokan megcsinálják,csak ha zöldkárgyát csináltatsz,és nem rakod vissza akkor lehet cumi,vagy egy olyan kpm ellenőrzésbe,mint amibe anno én is belefutottam:-(Tehát ha ebből indulunk ki ,akkor szerintem nem lehet nagy baj!
Karakot09-10-2006 12:30:56 // 12933
Tud valaki felvilágosítást adni arról, hogy katalizátorok esetében csak a gyári a jó, vagy tökéletesen megfelelnek az univ. utángyártottak is. Köbcentire vannak megadva, tehát elvileg tudok az enyémhez megfelelőt is találni köztük, de nem tudom, hogy tényleg jól végzik-e a dolgukat. Illetve mennyire változtatja meg egy ilyen univerzális katalizátor a gyárilag behangolt folytását a kipufogórendszernek (nem folyt-e jobban, vagy éppen ellenkezőleg, nem könnyíti-e fel a rendszert, hogy aztán a szelepek besüljenek)?
Ferke09-10-2006 10:33:57 // 12932
ok, köszi!:)
granturismo09-10-2006 10:33:35 // 12931
Csörögj rájuk, van ott minden mint a mesében.
Ferke09-10-2006 10:29:39 // 12930
Mert a honlapjukon csak kipuff végeket találok.
Ferke09-10-2006 10:25:00 // 12929
gt, itt csak kipufogóvégek vannak, cagy vannak "sima" csövek is?
Ferke09-10-2006 10:20:32 // 12928
Majdnem. A turbo feljövő csövét akarom cserélni, ez az akksi felett jön át a motorhoz, és szétrepedt a felső résznél a gyári cső. Azt tervezem, hogy a gumicső épségben maradt tészét az akksiig meghagyom, és onnan megtoldanám egy krómcsővel.
granturismo08-10-2006 12:21:37 // 12927
Prc Kiskunlacháza.
granturismo08-10-2006 12:17:45 // 12926
Hát igen.
Sajnos az alkatrész áruházak és az utángyártók katalógusai nem pontosak. Inkább csak irányadó információ de csakis arra támaszkodni nem lehet.
Don Gombóc08-10-2006 09:25:59 // 12925
Vagy az útszéléről de az is sebesség korlátozó tábla legyen. :))
Hari08-10-2006 09:13:44 // 12924
Annak nagyon tuti az alucső. /(közlekedési tábla csöve:-)))-KPM,MÉH,
gizmo14507-10-2006 19:47:55 // 12923
gizmo14507-10-2006 19:28:41 // 12922
Ma épp Féktárcsát és Fékbetéteket és Fékolajat akartam cserélni.
De sajnos ez sem úgy megy hogy, bemegyek a boltba és kérek az automhoz fékbetétet, és egyből jót adnak. ÁÁÁ Nem.
Ott kezdödik a probléma hogy sok autosboltnak hibás az alkatrészkatalogusa. Amit kaptam ép nem jó, véletlen.
És mikor jönnek az új betétek hogy, belerakjam a helyére, HOPPÁ!
Pár mm eltérés. Pedig szépen letakaritottam a nyerget a rozsdától (drótkefe; drótkorong vagy 1 órán át, szerencsére csak az egyiknek estem neki) de hiába rakhatam vissza a régit. :-(((
Kau07-10-2006 13:32:47 // 12921
Vagy inkább szívócsőre, légszűrőhöz.
Hari06-10-2006 21:55:19 // 12920
Csak nem kipuf végnek kell? Milyenre gondoltál? Kromozotra vagy polirozott korcsöre.
Kau06-10-2006 16:57:01 // 12919
Többnyire tuning boltokban lehet ilyet kapni. Igaz a méretet sokszor házilag kell igazítani.
Ferke06-10-2006 16:35:15 // 12918
Van valakinek ötlete, hogy hol kaphatnék 60mm átmérőjű, kb 150mm hosszú króm csövet???:)))
Ferke06-10-2006 16:34:27 // 12917
És az máris többről szól, mint egy sima út mellett maradás..:(
Xixo06-10-2006 01:17:46 // 12916
Csak ügyesen!!! :-))
Tommaso 15906-10-2006 00:44:07 // 12915
Meg lesz:-)))166&147 közös project!:-))
Xixo06-10-2006 00:28:50 // 12914
Te inkább a spricni-projectel foglalkozzál!!! :-))))))))))))
András bácsi05-10-2006 20:39:26 // 12913
1etértek.
András bácsi05-10-2006 20:39:03 // 12912
Hát okozhat szíjszakadást.
gabi alfa3305-10-2006 20:03:16 // 12911
Sziasztok! Bocs hogy beleszolok de egyértelmüen cseréld a vizpumpát mert ezek is ugy vannak kifejlesztve hogy annyit bir amennyit a szij. Ez vonatkozik a pdtdi motorrokra és a jtd-re is.A barátomnak igaz a passatján cseréltünk vezszijat 1000 km után széthullott a vizpumpa!
Tommaso 15905-10-2006 19:52:54 // 12910
De ezzel gondolom az út mellet is maradhatok??
Még nem hallok semmit,pedig általában a rendellenes zajokat észre veszei a fülem!
András bácsi05-10-2006 19:48:42 // 12909
Nehéz. Ha van tapasztalatod, akkor hallod, hogy szól a csapágy. Egyébként meg soxor előfordul, hogy nincs hangja, de ha leveszed a szíjat, érzed, hogy kotyog.
Xixo05-10-2006 18:26:12 // 12907
Hi!
SOS!! A 147-nél hogy lehet leszedni a váltógombot??????
BenGa05-10-2006 17:35:32 // 12906
Köszi
akkor most az lesz hogy, rányomjuk gépre.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
623
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?