Forum >> Szerelőműhely
156sw04-02-2006 12:00:41 // 9942
Bizony a csapágy csinálja, pedig skf:-)))) A szíjat sem szabad visszatenni utána!!! Egyébként állítólag típushiba, van akinek 3-4 havonta cserélni kell:-))))))))) Tehát a HOSZZBORDÁSSZÍJ, és ANNAK a FESZÍTŐGÖRGŐJE kukás!!!!! A vízpumpát rakasd visszza))))))
156sw04-02-2006 11:57:53 // 9941
Gordon NE hallgass SENKIRE! A következőa a HIBA: hosszbordásszíj, és feszítőgörgője!!!!!!!!!! Nekem is cserélték gariba!!!!!!!
Don Gombóc04-02-2006 11:04:04 // 9940
Az 1.6 ts nem V6, annál a vezérműszíj hajtja a vízpumpát, ott a nagy szíjcsere periódusnál nem árt cserélni a pumpát is, mert akkor meg az csinálja meg a gebaszt. Szerintem.
Karakot04-02-2006 10:35:14 // 9939
Sajnos nincs tippem, hogy mi lehet nálad a gond, de az biztos, hogy a régi vízpumpát visszarakatnám+a pénzt visszakérném (mivel nem ez volt a gond okozója). Nagyon nem bírom ezt a tapogatózunk, a delikvens meg had fizessen dolgot. Engem egyszer a pécsi Autóklubbosok (ez itt a reklám helye) nyúltak le 15e HUF-al. Később kiderült, hogy egy 378 HUF-os alkatrészt kellett volna CSAK kicserélni......
Don Gombóc04-02-2006 10:27:29 // 9938
Azt kellene megpróbálni hogy a reggeli hideginditáskor valaki szilikonsprayt fújna egy kicsit a forgó vezérműszíjjhoz, a szórófejhez tartozó vékony műanyagcsővel. Ugyanis vannak hangosabb szíjjak, amik nyikkognak de inkább huhognak. A spraytől elhalgat egy időre, de aztán amikor kidolgozza akkor újra előjön. ha egy pár tizeddel szélesebb a szíj akkor meg a főtengely fogaskerékre felfogatott hosszbordás szíj meghajtó tárcsájával szokott összeérni, amivel ugyan együtt forog de hangot mégis ad. Bár a tiedénél hirtelen nincs képben a dolog. Vagy valamit csak számláztak és nem cseréltek ki.
Gordon04-02-2006 10:16:47 // 9937
5-10 perc után elhallgat, amint bemelegszik a motor! De hát a vez.módot is cserélték! Mivel az előzőnek dízeles hangja volt. Azóta meg 5200km-et mentem a kocsival. Nem akttogás, inkább olyan pattogás, nyiszegés, mintha valami csapágy csinálná, vagy a szíj érne oda valahova?
Don Gombóc04-02-2006 10:10:17 // 9936
Ha mondezt valóban kicserélték akkor már csak a vezérlés módosítónak lehet nyügje, bár annak dízeles a hangja, és egy idő után el is hagyja ha melegszik. Neked is elhalgat?
Gordon04-02-2006 09:49:12 // 9935
Szakértő segítségre lenne szükségem! A hiba a követekző volt:
1) iszonyatos zörgés, nyiszogás a vezérműszíj felöl
2) hideg motornál valami ütemes pattogó/nyiszogó hang
2005/10 lett cserélve a vezérműszíj, ékszíj, görgők, vezérlés módosító!
2006/01/30-án cserélték gariban a vezérműszíj vezető és feszítő görgőt, itt nem láttak/találtak mást. 1) hiba megszünt 2)-es továbbra is meg van!
Tegnap Csiki-Bege cserélte a vízpumpát, szerintük nyilvánvalóan az volt a bibi. Ma reggel 2) hiba még mindig meg van, sőt talán még hangosabb is!
Egy biztos, ha az ékszíjat leveszik, akkor is jön a hang. Mi van még, amit a vezérműszíj hajt meg? Vagy magát a szíjat kellene cserélni? 5200km van benne.
Don Gombóc04-02-2006 09:47:37 // 9934
Azt sem hinném el nekik hogy tudják a típus számot, legfeljebb az ePER cikkszám alapján rendelnek. Attól függ a régebbi méretű vagy az újabb. Már a formára gondolok. Amit én tudok az hogy a 2.0V6TB,2.5V6(ez a Ronnie kocsija) 3.0V6,2.0TS ugyanez Lancia Kappában, nos ezeket saját szememmel láttam és a számuk szerint ugyanazok. Próbálkozni kell cserélni valakivel stb. Összejön az.
csocsi04-02-2006 09:37:07 // 9933
Erre ésszerű magyarázat lehet hogy nincs is :-))
Árakban mekkora volt az eltérés vagy az nem volt téma? :-))
Karakot04-02-2006 09:33:37 // 9932
No, cartársak, egy újabb adalék a gyári-utógyártott/lmm témakörhöz. Tegnap felhívtam találomra 3 Alfa kereskedést (ha jól emlékszem a győrit, a debrecenit, meg az egyik budapestit) és alvázszám bediktálásával megkérdeztem tőlük, hogy milyen lmm raknának bele a kocsiba. Kapaszkodjatok meg, a három hely egymástól teljesen eltérő gyári számú terméket talált az alvázszámomhoz. Kettő ugyan Bosch-t hozatna, de a harmadik még csak nem is Bosch gyártmányt!!! Persze már mondanom sem kell, hogy a két, egymástól eltérő típusszámú Bosch persze teljesen eltérő attól, amit kiszedtem a kocsiból :)) És persze mind a három szervíz Torinoból hozatná a cuccot. Ezek után mondja meg valaki, hogy mit-hol-kitől vegyek. Melyik akkor a tényleges "gyári" ??? Ha mind a három ugyanaz a termék, akkor miért tér el teljesen a típusszámuk???
Fritzee03-02-2006 22:27:31 // 9931
Engem is nagyon érdekelne egy ilyen gyárlátogatás. :-)
Wickey03-02-2006 21:43:31 // 9929
szerteszét lopkodnák a készletet :-)
Wickey03-02-2006 21:40:08 // 9928
Átlag egy millió dollárt ér minden általunk gyártott szekrényke.
Havi több százat kreálunk. Ennyi pénzért már vannak elvárások...
mégis tudok egy halom olyan sztorit, amitől ha elmesélem, még az én hátamon is feláll a szőr :-PP
Bálint3303-02-2006 21:37:33 // 9927
Gyárlátogatás engem is érdekelne, csak valami jól látható helyen szólj ha lesz!
bb1803-02-2006 21:27:01 // 9926
hozzátok is szivesen utaznék nézalödésre !!
bb1803-02-2006 21:25:34 // 9925
tényleg kando! nálatok nincs látogatási lehetöség ? a te motorodat is elnézegetném...
Robi03-02-2006 16:17:26 // 9924
Engem is érdekelne a gyárlátogatás. Sőt, van néhány megszállott fordos haverom, biztos érdekelné őket is.
Barni14703-02-2006 15:17:24 // 9923
Az autósboltban a gyári = gyári beszállítótótl pl Sach , Valaeo ( drágább minőség) , vagy valamelyik gagyibb gyártó tehát utángyártott alaktrészt adjon, ami természetesen olcsóbb is.
GTPeti03-02-2006 14:48:24 // 9921
Még 1 kérdés eszembe jutott:
Ti milyen olajat ajánlotok az 1.9 JTD-be?
Castrol Magnatec GTD 10W40 (eddig efelé tendáltam), v. 5W40 (most pedig efelé), esetleg Selénia Turbodiesel v. WR dieselt?
Poló03-02-2006 14:39:56 // 9920
Milyen szomszéd csarnokra gondolsz?
Thomika03-02-2006 14:07:34 // 9919
Üdv Srácok!
Tanácsot szeretnék kérni Tőletek! Kiszedtem a fűtés ventit, és a műanyag részeket sikerrel el is távolítottam,azonban a fém házat nemtom hogy kéne szétszedni,úgy, hogy utána könnyen össze is tudjam rakni! Igazából szeretném teljesen felújítani.....Vmi 5let???? Esetleg jobban járok, ha elviszem egy elektromos szerelőhöz?
Köszi előre is segítséget! :)
GTPeti03-02-2006 13:59:49 // 9918
Sziasztok!
Friss Alfa tulajként és tagként üdvözlök mindenkit! :)
Az új családtag egy 156 SW 1.9 JTD. Szeretném, hogy sokáig megmaradjon, ezért a hétvégén szerelnék bele riasztót/immót.
A segítségeteket szeretném kérni, mert az előbbihez szükségem lenne az autó kapcsolási rajzára. Nagyon hálás lennék, ha valaki tudna segíteni!
(Érdekelne még esetleg szerelési útmutató és egy értelmezhető nyelvű kezelési útmutató is. Az enyém sajnos belga nyelvű... :(
A segítséget előre is köszönöm.
(Az email címem gtpeti kukac gmx pont net.)
Karakot03-02-2006 13:06:17 // 9917
"Az autósboltok általában utángyártottat alkatrészeket árulnak. Meg is szokták kérdezni, hogy gyárit kérsz vagy u.gy-tat.
Aki a termelö üzemböl megveszi a cuccost, az nem boltban árulja."
Ez most nem világos, lehet, hogy csak én vagyok az értetlen. Ha jól értettem, akkor a termelő üzemtől, hibátlan, kritikán felüli terméket csak nagyobb cégek vesznek (lmm esetében mondjuk Alfa), az autósboltokba csak kicsit gyengébb minőségű, a gyártó minőségellenőrzésén megbukott darabok kerülnek ilyen-olyan címen. Akkor az autósboltban miért kérdezik meg, hogy "gyárit kérsz vagy u.gy-tat"?
tom16403-02-2006 12:08:07 // 9916
Most nézem, az Audinál nyomod!
Akkor a Ti motorszerelö üzemetek a szomszéd csarnok, nem?
A mi motorszerelö gyáraink Anglia, Spanyolország, Dél-afrika, Brazília, USA, Ausztrália és Japán területén vannak, oda szállítunk.
tom16403-02-2006 12:03:48 // 9915
Itt is.
Ha valami gáz van a gyártásban, akkor azokat félrerakják és megkérdezik az alkatrészbeszerzöket, hogy ez és ez volt, kell-e ilyen cucc. Általában kell.
Akkor megalkusznak az áron és ugyanúgy le van futtatva a gyártósorokon, végig van tesztelve stb. csak más cimkét kap.
Mindenki jól jár, nekünk nem kell kidobni, eladhatjuk bár kisebb haszonnal, a nagykereskedö olcsóbban jut az áruhoz, a vevö meg választhat.
tom16403-02-2006 11:56:29 // 9914
Ezt én is tapasztalom. A rádiókeretet hétfön megrendeltem, de nem tudta megmondani mikor lesz, mert csak gyári van. Az u.gy. alkatrészek délutánra megjönnek, mert naponta 2x jön kocsi peströl és hozza a raktárról.
Poló03-02-2006 11:55:03 // 9913
Nálunk a gyári alkatrészek ugyanolyan minőségűek, mint amit a motorokba beépítenek. A soron előszerelik őket (általában ott, ahol beépítésre is kerülnek), pl. vízpumpánál vagy szimeringháznál az összepréselés. És ugyanonnan van elhozva a kiszállításra kerülő alkatrész is, mint a beépítésre váró. Nincs megadva, hogy ez ide megy, az oda megy.
kando.03-02-2006 11:54:29 // 9912
Köszi ;-)
Akkor tudnánk találkozni is (könnyebben) :-)))
tom16403-02-2006 11:52:51 // 9911
Megkérdem valamelyik górét, egyáltalán lehet-e bejönni külsös csapatnak (egyéniben lehet) aztán ha pozitív a válasz, akkor megszervezzük.
Poló03-02-2006 11:50:45 // 9910
Ahol szoktam vásárolni autósboltban, ott a gyári árát nem is tudja megmondani egyből. Meghozni megtudja, de időigényesebb.
tom16403-02-2006 11:50:37 // 9909
Drukkolok, mindíg öröm, ha egy alfás jobb melóhelyet talál magának :-)
tom16403-02-2006 11:48:24 // 9907
Az autósboltok általában utángyártottat alkatrészeket árulnak. Meg is szokták kérdezni, hogy gyárit kérsz vagy u.gy-tat.
Aki a termelö üzemböl megveszi a cuccost, az nem boltban árulja. Sokezer darabot vesz és eladja mondjuk a Bárdinak, Startnak stb. esetleg ezek beszerzöinek. Nem ismerem az értékesítési láncot, de nem autósboltosok vásárolnak itt, az tuti. Hova adna el havonta mondjuk 5000 trafót?
Szervizdarabokat is gyártunk márkakereskedöknek, de szintén nagyobb (több százas) szériákat, azok természetesen a gyárival totál megegyezöek, csak más cimkét és csomagolást kapnak.
kando.03-02-2006 11:05:58 // 9906
:-)))
Reménykedem én is, de eddig nem szóltak még vissza... :(
Rumi03-02-2006 10:38:08 // 9905
én mindenképp mennék
csocsi03-02-2006 10:31:07 // 9904
Ha venni akarok ilyen utángyártottat azt úgy kérem, hogy utángyártott és a kereskedő tudni fogja miről beszélek? :-)))
tom16403-02-2006 10:26:01 // 9903
Hogy melyiket érdemes megvenni?
Mindenki döntse el maga.
Olyan, hogy utángyártottat előállító cég nincs, azok mind ugyanarról a gyártósorról kerülnek le, mint a gyáriak. Nem is gondolnád, hányféle cimkével (különféle kocsikba) gyártjuk ugyanazt a terméket...
Azért is keresztelték el a céget, mert hülyén nézne ki mondjuk egy BMW-ben a Ford felirat, az hogy Visteon, már elmegy. Az alkatrészgyártó cégek levál(aszt)ása az autómárkáktól tendencia, a GM-é a Delphi, a Toyotáé a Denso stb...
Én speciel mindenböl utángyártottat veszek, ha jóval olcsóbb. Ha kis árkülőmbség van (1x ilyennel is találkoztam már) akkor azért az eredetit választom.
Ha kifejlesztenek egy alkatrészt, azt kegyetlen és szélsöséges módokon tesztelik, mert nem tudják, hova fog kerülni az autó. De ha eltérnek a gyári paraméterektöl, akkor valami extrém tesztnek esetleg nem felel meg a cuccos, de mivel müködik, eladható "aftermarket" gyártmányként.
Mindenki válasszon ízlése szerint.
Ha van néhány érdeklödö az OFF gyárlátogatásra, megold6juk, de biztos nem lesz olyan profi, mint a a Paksi, mert itt nincsenek felkészülve külsös látogatók fogadására...
Kando jól járna, mert Gabriel szomszédságában vagyok, ha a múltheti interjú sikeres volt, akkor nem kell sokat utazni :-)))
kando.03-02-2006 07:57:26 // 9902
:) [ :-(( ]
Gyárlátogatás érdekelne engem, személy szerint, nem baj, ha off :))
Tapasztalataimat én is gyártósorokról szereztem, bár ahol voltam nem autóelektronikát gyártottak, de hasonló módon ment a dolog, csak itt iparban használatos dolgokhoz készültek elektronikák..
Itt is szigorúak voltak az előírások és magas volt a heti kiszállítási mennyiség, de jellemző volt a cég (indiai) tulajaira az is, ha a meos túl sok sselejtet talált, akkor a meost rúgták ki inkább, s a mennyiséget kiszállították, az nem volt baj, hogy utána tényleg jöttek vissza a hibás darabok és azokat kellett javítani...
csocsi03-02-2006 07:56:48 // 9901
Köszi, számomra ez tanulságos :-)))))
Már megint azok a rohadt kereskedők fölözik le a hasznot :-(
Mike.03-02-2006 07:52:59 // 9900
Támadásról szó sincs.:-)
Én leírtam, hogy ez az én véleményem és az is kitünt, hogy ebbe a témába laikusnak számítok.
Szerinted akkor van a márka kereskedőnél kapható cucc, és az ugyan olyan termék, azonos cikkszámmal de egy sima kereskedőnél és fele áron. Melyiket érdemesebb meg venni?
tom16403-02-2006 07:39:54 // 9899
Kicsit hozzászólok, mert autóalkatrész-gyárban melózok és látom hogy mennek ilyen helyen a dolgok.
Igen jól gondolod, álomvilágban élsz.
Sajna a mai világban nem a minöség a lényeg, hanem a profit!! Amin spórolni lehet, azon spórolnak! Logikus, ha olcsóbb a cucc 1 dollárral, akkor egymillió darabnál az már egymillió dollár! Ezért egyre gagyibb anyagokból vannak az alkatrészek.
Az, hogy utángyártott egy cucc, az azt jelenti, hogy a gyári gépsorokon van legyártva, de valamilyen paraméterében nem felel meg a gyári elöírásoknak. Pl. nálunk többzónás kemencében égetik a trafókat, ha kicsit eltér valahol a hömérséklet az elöírttól, akkor csak ún. "aftermarket"-ként lehet eladni a terméket, motorgyárba már nem. Ettöl nem biztos hogy rosszabb lesz, kiszállításra viszont csak müködöképes alkatrész kerülhet!!! Vannak olyan alkatrészkereskedök, akik direkt az ilyen anyagot keresik, mert tudják, hogy a gyáritól való eltérés nem selejtet jelent, viszont sokkal olcsóbban kapja meg. Nekünk is jó, ha megveszi, mert nem kell selejtbe dobni, neki meg jó biznisz, mert alkatrészkereskedö láncokba el tudja adni.
A gyári értékeket nagyon komoly számításokkal állapítják meg, hogy belát6ó idön belül ne legyen gond az autókkal,ezért eléggé szigorúak az elvárások. Alaptétel, hogy egy ember 9 másiknak mondja el, ha gond van a kocsival, tehát egy selejtes alkatrész miatt 10 vevöt bukunk.
Különben nálunk (FORD) olyan a rendszer, hogy egymillióból 9 db. kiszállított cucc lehet rossz.
Érdekes anekdota, amikor egyszer japán beszállítótól vásároltak és ezt leírták a szerzödésben, a japánok a millából az utolsó 9-et rosszként küldték! Nem értették, miért kell az amcsiknak rossz cucc, de ha kell, akkor küldtek nekik. Ök ugyanis megcsinálták az egymilliót hiba nélkül...
Kando jól mondta, egyre több kínai és egyéb ócska beszállító van, mert olcsóbb.
Bocsi, kicsit hosszú voltam, most lehet támadni.
Tényleg, OFF-os autóalkatrész-gyár látogatás érdekelne valakit???
Robi02-02-2006 18:17:53 // 9898
A pótkerékdobot is? :)
radi02-02-2006 17:41:12 // 9897
Én láttam a Győr-i Audi lomtárát és bizony lopni támadt kedvem annyi "jó" alkatrészt kidobtak!! PL: sok alufelnit körbenéztem és az istennek nem találtam egy karcolást se rajta... erre gumistól kidobták!! sajna tul jól átnézik az autókat kifelé:( :D
TSiga ( I am the TSIG)02-02-2006 17:08:29 // 9896
Köszi az 5letet, bár amikor anno leállítottam, már javában világított a csóróságjelző lámpa. Most meg töltöttem bele friss benyát. De ettöl függetlenül lekapom a tartályt és kitisztítom. Márciusig úgysem fogom visszajelenteni a forgalomba.
pb_02-02-2006 09:28:36 // 9895
Az ajtóknál nem számít, hogy melyikből való.
kando.02-02-2006 08:50:44 // 9894
Úgy tudom igen, sőt, talán az összes modell ajtaja megegyezik, tehát az MK-I és II modelleké is (csak más a kilincs rajtuk).
Tom02-02-2006 08:49:35 // 9893
Karoszériás kérdés?
33-as (csík lámbás) 1.4-es és 1.7-es kasznihja meg egyezik? a Hátsó ajtót lehet cserélni egy az egyben?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
562
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?