Forum >> Szerelőműhely
tom16403-02-2006 07:39:54 // 9899
Kicsit hozzászólok, mert autóalkatrész-gyárban melózok és látom hogy mennek ilyen helyen a dolgok.
Igen jól gondolod, álomvilágban élsz.
Sajna a mai világban nem a minöség a lényeg, hanem a profit!! Amin spórolni lehet, azon spórolnak! Logikus, ha olcsóbb a cucc 1 dollárral, akkor egymillió darabnál az már egymillió dollár! Ezért egyre gagyibb anyagokból vannak az alkatrészek.
Az, hogy utángyártott egy cucc, az azt jelenti, hogy a gyári gépsorokon van legyártva, de valamilyen paraméterében nem felel meg a gyári elöírásoknak. Pl. nálunk többzónás kemencében égetik a trafókat, ha kicsit eltér valahol a hömérséklet az elöírttól, akkor csak ún. "aftermarket"-ként lehet eladni a terméket, motorgyárba már nem. Ettöl nem biztos hogy rosszabb lesz, kiszállításra viszont csak müködöképes alkatrész kerülhet!!! Vannak olyan alkatrészkereskedök, akik direkt az ilyen anyagot keresik, mert tudják, hogy a gyáritól való eltérés nem selejtet jelent, viszont sokkal olcsóbban kapja meg. Nekünk is jó, ha megveszi, mert nem kell selejtbe dobni, neki meg jó biznisz, mert alkatrészkereskedö láncokba el tudja adni.
A gyári értékeket nagyon komoly számításokkal állapítják meg, hogy belát6ó idön belül ne legyen gond az autókkal,ezért eléggé szigorúak az elvárások. Alaptétel, hogy egy ember 9 másiknak mondja el, ha gond van a kocsival, tehát egy selejtes alkatrész miatt 10 vevöt bukunk.
Különben nálunk (FORD) olyan a rendszer, hogy egymillióból 9 db. kiszállított cucc lehet rossz.
Érdekes anekdota, amikor egyszer japán beszállítótól vásároltak és ezt leírták a szerzödésben, a japánok a millából az utolsó 9-et rosszként küldték! Nem értették, miért kell az amcsiknak rossz cucc, de ha kell, akkor küldtek nekik. Ök ugyanis megcsinálták az egymilliót hiba nélkül...
Kando jól mondta, egyre több kínai és egyéb ócska beszállító van, mert olcsóbb.
Bocsi, kicsit hosszú voltam, most lehet támadni.
Tényleg, OFF-os autóalkatrész-gyár látogatás érdekelne valakit???
Robi02-02-2006 18:17:53 // 9898
A pótkerékdobot is? :)
radi02-02-2006 17:41:12 // 9897
Én láttam a Győr-i Audi lomtárát és bizony lopni támadt kedvem annyi "jó" alkatrészt kidobtak!! PL: sok alufelnit körbenéztem és az istennek nem találtam egy karcolást se rajta... erre gumistól kidobták!! sajna tul jól átnézik az autókat kifelé:( :D
TSiga ( I am the TSIG)02-02-2006 17:08:29 // 9896
Köszi az 5letet, bár amikor anno leállítottam, már javában világított a csóróságjelző lámpa. Most meg töltöttem bele friss benyát. De ettöl függetlenül lekapom a tartályt és kitisztítom. Márciusig úgysem fogom visszajelenteni a forgalomba.
pb_02-02-2006 09:28:36 // 9895
Az ajtóknál nem számít, hogy melyikből való.
kando.02-02-2006 08:50:44 // 9894
Úgy tudom igen, sőt, talán az összes modell ajtaja megegyezik, tehát az MK-I és II modelleké is (csak más a kilincs rajtuk).
Tom02-02-2006 08:49:35 // 9893
Karoszériás kérdés?
33-as (csík lámbás) 1.4-es és 1.7-es kasznihja meg egyezik? a Hátsó ajtót lehet cserélni egy az egyben?
kando.02-02-2006 08:34:13 // 9892
Hja... bár ne így lenne...
Üvegtigris02-02-2006 08:32:07 // 9891
Teljesen igazad van : (((
csocsi02-02-2006 08:28:30 // 9890
Azt hiszem a lényeg benne van :-))
kando.02-02-2006 08:26:54 // 9889
Háát, elvileg a minőségre kéne törekedni, de a mai dobd ki és vegyél újat tendencia néha megjelenik az autóelektronikákban is..
Bár a minőség romlása abból is fakad, hogy ma már szinte mindent bedolgozókkal gyártatnak, kínában, ahol nem nagyon vannak szakmailag a topon, s bár szigorúak a gyártási követelmények, úgy tűnik, vannak engedmények.. Valami oka annak is kell legyen, hogy a bosch nem olyan jó már, mint régen volt, vagy akár a siemens és társai...
Ezek java része sem készül már a németeknél, emiatt is romlik a minőség..
(az iso meg semmi garanciát nem jelent ezekre, az nem erről szól..)
Mike.02-02-2006 08:20:39 // 9888
Én akkor sem hiszem el, hogy a mai világban amikor a minőség fontossabb mint máskor, ilyet megengedhet magának egy gyártó.
De lehet, hogy neked van igazad, és én élek álomvilágban. :-)
kando.02-02-2006 07:43:27 // 9887
Igen...
Dolgoztam én gyártósoron, reszelgettünk mi is nem kevés dobozkát, amit visszaküldtek az angolok, mert sorjás volt, vagy a panel volt elrontva, kijavitottuk a hibát és ment ki új termékként...
A mostani őrült marketinges szemléletben minden sz*rt kiadnak, amiért csak pénzt lehet kérni, sajnos...
Kevés olyan gyár/márka van, aki megengedi magának, hogy csak a minőségit árulja,a selejtet kukázza vagy legalábbis újrafeldolgozza és javítsa..
csocsi02-02-2006 07:41:08 // 9885
Előfordulhat :-)))
Mike.02-02-2006 07:39:36 // 9884
És szerinted ami szar azt kiadják kereskedelembe, a kevésbé szar meg mehet a gyárba? Mert ugye a Bosch-ban nincs jó? :-)))
kando.02-02-2006 07:34:39 // 9883
Jah, esetleg eladják másba, mert az is pénz.. :))
csocsi02-02-2006 07:33:21 // 9882
Igen, de a gyengék alatt igazából a selejteket értettem. Bár lehet, hogy ami éppen megfelel az sem szuperál tökéletesen egy alfába :-)))
kando.02-02-2006 07:28:31 // 9881
Persze, de van valamekkora gyártási tűrés, és az azt alulról közelítőknek kéne az olcsóbbnak lenni, esetleg a gyár nem is adja a nevét hozzá, a jobbak meg ,,normál'' áron (drágábban ?).
Bár ez már marketing dolog..
csocsi02-02-2006 07:26:42 // 9880
Azért mire a boltba kerül a gyengéknek már illik a szemetesben figyelniük
:-)))))
kando.02-02-2006 07:20:16 // 9879
Elektronikusnak elektronikus, de gyártási szórás (pontatlanság) itt is felléphet.
Ha a gyárban válogatják, azt elhiszem, mert ott lehet, pl a karakterisztikája alapján, amiknek van hiszterézise, azt gynegébbnek sorolják, aminek meg egyenletes, lineáris a görbéje, nincs hasa, az a jobb.
Az már érdekes lehet, hogy boltban hogyan válogatnák, mert ott valóban nem tudják, ránézésre megmondani, hogy ez ,,gagyi'' vagy jó minőségű. :)
Barni14702-02-2006 07:18:49 // 9878
Hát pedig ez olyan mint az Intel, a celeron proci végül is egy nem annyira jól sikerült példány. :-)
Mike.02-02-2006 07:13:39 // 9877
Én is olvastam a hsz.-eket visszább. Lehet, hogy naiv vagyok, de én nem hiszem el, hogy külön tudják vállogatni az LMM-et, minőség szerint. Ezek egy elektronikai kütyük. Hogyan lehet ezt minőség szerint vállogatni?
Szerintem, ha egyezik a cikkszám a márkafüggetlen boltban, és kevesebb mint a fele az ára, én biztos azt venném meg. :-)
konijani01-02-2006 23:38:46 // 9876
TSiga,ha az autod 1 évig ált akkor cseréld le az üzemanyagot mert 1 haverom is szét bontotta az offos verdáját mert nem akart menni neki és végül annyira megromlott a benzin hogy egyáltalán nem akart égni .kicserélte a benzint és a kocsi megjavult!több autoszerelö ismerösöm szerint a mostani üzemanyagok már 1-2 honap állás után ezt a tünetet produkálják!
TSiga ( I am the TSIG)01-02-2006 17:01:24 // 9875
Fogalmam sincs de szerintem az nem lehet gond, mivel párhozamosan működik mind a 2 trafó. Csak azokét húztam le, az alatta levő modulokét nem.
TSiga ( I am the TSIG)01-02-2006 17:01:04 // 9874
Fogalmam sincs de szerintem az nem lehet gond, mivel párhozamosan működik mind a 2 trafó. Csak azokét húztam le, az alatta levő modulokét nem.
András bácsi01-02-2006 16:56:15 // 9873
Véletlenül nem cserélted meg a két gyújtásmodul csatlakozóit?
A papírtömítés nem lehet gond, nekem is ment már úgy anno.
Cs.Alfa01-02-2006 16:51:06 // 9872
Sziasztok!
Ki tudja a hátsó ablakfűtésnek melyik és hány amperos a biztosítékja a 146 TS-nél?
Cs.Alfa01-02-2006 16:51:05 // 9871
Sziasztok!
Ki tudja a hátsó ablakfűtésnek melyik és hány amperos a biztosítékja a 146 TS-nél?
Cs.Alfa01-02-2006 16:50:50 // 9870
Sziasztok!
Ki tudja a hátsó ablakfűtésnek melyik és hány amperos a biztosítékja a 146 TS-nél?
TSiga ( I am the TSIG)01-02-2006 16:27:19 // 9869
Szevasz Mindenkinek!
Elektronikai problemám van - szerintem:
Kicsi 155-öm('92, 2.0 8V) nem ment már több mint 1 éve. Mivel unatkoztam, elhatároztam, hogy leveszem a szívósort lefényezni. Cseréltem zsír új tömítést is. Cseréltem új termosztátot is. Ezekhez le kellett venni a 2 trafót a helyéről, a csatiait meg lehúztam. Egy hete kapott egy vadi új akkut is, mert a régi a sok állásban megadta magát. Indítom az autót, kicsit reszelt de utána pöccre indult. 2-3000 ford. -nál teljesen OK, de 1500 alatt, pláne alapjáraton lefullad. JA, és iszonyat füstöl, meg benzinszagot áraszt. Gondoltam a sok áldigálásban valami megkotlott. Kikerestem a manualban a komputerdiagnosztikára vonatkozó részt, és legyártottam a tesztert. Ma leteszteltem a komputert, de nem dobott ki semmilyen hibaüzenetet.
A szívósor és a pillangószelep-ház közé új tömítést gyártottam vékonyabb kartonból ami régebbi autóinknál bevált módszer. Arra gyanakszok, hogy mintha valahonnan fals levegőt szívna. De akkor nemértem mitől füstöl.
Fogalmam sincs mi lehet a hiba...Talán WD40-el menjek végig minden csatin, amit megbontottam???
Vudi01-02-2006 13:40:47 // 9868
Tud nekem vki mondani egy olyan céget, aki egy féltengelyt le tud gyártani rajz/méret alapján? Az sem árt, ha jó minőségben. :)
Karakot01-02-2006 13:36:35 // 9867
Én is láttam már 25-ért, sőt 18-ért is, de többen is azt nyilatkozták itt az Amore-n, hogy nem muzsikál ezekkel olyan jól a gép, mint amit az Alfától lehet venni. Sőt, pár hsz-el lejjebb még az is elhangzott, hogy ha egy Bosch boltban veszem meg ugyanazt a típusszámú lmm-et, mint amit az Alfa szervíz ad, még ott is lehet különbség a minőségben-teljesítményben. Kérdés persze, hogy elég jelentős-e ez a különbség ahhoz, hogy ne 35-ért vegyem meg egy Alfától független kereskedőtől azt, amit az Alfa 50-60-ért árul.
Mike.01-02-2006 06:16:42 // 9865
Igen a gyári az Bossch,... sajnos. Az utángyártott, márka nélkülivel is sok a rizikó. Lehet, hogy külsőre megeggyezik a gyárival de vigyázz mert nem biztos, hogy tényleg jó lesz. Kicsit rizikós ez. A 60-70 e Ft kicsit sok. Telefonálgassál mág egy pár helyre. Én találtam már tuti jót 25 e Ft -ért is.
Tom1231-01-2006 23:46:23 // 9864
Sajnos a gyári is az...
Thomasz31-01-2006 23:44:32 // 9863
az nem bosch hanem fos!egyébként gyári
Karakot31-01-2006 23:41:33 // 9862
Na, ma este végre sikerült kivennem a légtömegmérőt. A szervízkönyv szerint még nem volt cserélve az lmm, mindenesetre Bosch felirat van rajta. Most akkor a Bosch a gyári beszállító, vagy az előző tulaj valamikor már cserélte?
Ödi31-01-2006 17:57:27 // 9861
Hát most kérdeztem volna rá hogy felvételel hogy áltok.de tul nagy a távolság.Nem voltam teljesen képben hol van Gyöngyös.
Tényleg a 16:20-as márt odaért:-))))
Barni14731-01-2006 17:49:45 // 9860
22 ezer m2 ha jól tudom.
Ödi31-01-2006 17:47:25 // 9859
Hát az sem lehet egyszerü.
Mekkora a gyár?
Barni14731-01-2006 17:34:21 // 9858
Ó nálunk bonyolult a helyzet.
Van teszteres, vágógépes, szerszámos és általános terület. Ezeken belül van a a gépgazdarendszer.
Hozzám tartoznak a általános területen a hidaulikus prések és szerszámok , pneumatikus alkatrészek, csavarozók, kötegelő szerszámok.
Ödi31-01-2006 17:30:46 // 9857
Elektromos,vagy nálatok nincsen megkülömböztetés.
Barni14731-01-2006 17:22:53 // 9854
Gépjárművek villamos elosztó rendszereit csináljuk. Ford, GM.
Ödi31-01-2006 17:20:58 // 9853
Nézem,de nem látom:-)))
Te is elektronikában utazol?
Barni14731-01-2006 17:13:13 // 9852
Nézd meg a főképemet kedves kolléga!
Lear
Ödi31-01-2006 17:09:48 // 9851
Milyen korbacs?Te hol nyomod?
Barni14731-01-2006 17:07:59 // 9850
hmm, lehet hogy igazad van. Nálunk nincs ilyen , egy korbács vagy jó vagy nem.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
812
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?