Forum >> Szerelőműhely

Buksi03-12-2008 18:17:10 // 22836
Na nálam tuti, hogy megolvadt volna! :-DD
ervin03-12-2008 18:16:30 // 22835
Sziasztok!

Szeretnék tanácsot kérni: megbukott zöldkártyán az autóm, emelt fordulaton a co-t nemhogy fél percig, hanem 2 mp-ig sem tudta tartani a határérték alatt, össze-vissza ugrált a minimum-maximum között. A szaki szerint lambda.
Más jel nem nagyon utal lambdahibára, ellenőrző lámpa nem ég (tudom, ez önmagában sokat nem jelent), de az országúti fogyasztásom is 7.8, ami egy QV-nál szerintem nem túl sok.
szerintetek?

Ha lambda, akkor azt milyen műszerrel (voltmérő esetleg?) tudom mérni, illetve mik az egészséges paraméterek?
Nem akarnék lendületből lambdavásárlásba fogni, jó lenne tudni, hogy tényleg az szart-e be.

Köszi
tomcsi14603-12-2008 11:06:01 // 22834
Ügyi vagy! :) Minden Alfás egy elveszett (megtalált) 1000mester! :)))
Itt pont az a legnagyobb szívás. Mármint amíg eléri az ember, hogy elengedje a ragasztó, de a műanyagház meg még ne olvadjon meg...
Buksi03-12-2008 10:56:31 // 22833
Hasonlóan kell szétszedni, mint a 155 fényszóróját, annyi különbséggel, hogy ott nincs ragasztva a fényszóróüveg! :-)
bilon03-12-2008 10:11:03 // 22832
jah 2001-es a kocsi...facelift előtti...
bilon03-12-2008 10:09:40 // 22831
hali!
156 sw 2,4 jtd (140ló)
az van, hogyha beindul az automata légtechnika (fűtés-hűtés), akkor jobb elölről, lentről, ciripelő hang jön. nem folyamatos, hanem időnként. (így: cirip-cirip :DDDD, mintha egy mechanikus órát felhúznának))
valaki már találkozott vele? mi lehet?
tomcsi14603-12-2008 10:01:16 // 22830
Nos, régebben olvastam arról, hogy nem egyszerű a 146-os lámpáinak szerelése.
Mivel a 7-en megy vizsgára az autóm, szerettem volna beállítani a fényszórókat. Sajnos az állítás során kiderült, hogy a baloldali egyáltalán nem reagál a csavar tekergetésére. Az alábbaiakban közreadom a lámpa szétszerelési módját és a hiba okát, hátha valakinek szüksége lesz rá:
Egy normál HELLA lámpa, melybe ragasztással rögzítik az üveget. Persze ki kell szedni a helyéről a lámpatestet:

Az üveget a műanyag házhoz tartja néhány fém patent, de azok egy hegyescsőrű fogó segítségével 5 másodperc alatt lepattinthatóak.
Ekkor következik az üveg lemelegítése, melyhez hőlégfűvót éredemes alkalmazni. Fimoman, lehetőleg az üveg szélét melegítsük és kb 5 perc után le lehet feszíteni azt egy lapos csavarthúzó segítségével. Így néz ki, ha szétkaptuk:

Ezután jön a vetítőtükrök kiszerelése. Vigyázzunk, hogy kesztyűvel fogjuk meg a tükröt, mert a zsír, ami a kezünkről ráragad utána bemattítja! Szedjük ki a motoros mozgatás patentjét is:

Nálam a hibát a műanyag vezetők törései okozták, melyekből kettő is van (nálam mindkettő elridegült és porráhullott!!!):

Szerencsére egy régi lámpából ki tudtam varázsolni a két vezetőt, amikkel így sikerült orvosolni a hibát:

Jöhet az összeszerelés, természetesen fordított sorrendben. Ne felejtsük el a motoros mozgatás patentját is visszarakni, különben szedhetjük szét megint az egészet. A végén valamilyen szilopaszt jellegű ragasztóval újta vízhatlanná kell tenni az üveg és a lámpatest kötötti rést. Nekem ez Patex üvegragasztó pasztával sikerült.
HátvédRomeo03-12-2008 01:47:02 // 22829
AC-ra mit mondtak?? Többször mondtam kütyüs Alfákhoz nem nagyon értek, kompi AC bajok hibáit is eltárolja gondolom. Csak egy költői kérdés, biztos, hogy ezek a kütyük minden hibát eltárolnak? Mert amit olvastam blogodban, kisértetiesen hasonló az én AC érintkező bajomra ami 2 éve volt. CSak nálam annyiban volt más, hogy párszor elgyengült 1-2 másodpercre aztán jo volt, majd egyszer csak megállt az út közepén azt onnét sehova. Megtapogattam a az AC kábeleket és elindult.
Aztán mikor hazamentem, megnéztük be volt oxidálodva az AC érintkezők. Kipucoltuk, itt ott rendesen rögzítettük, meg ahol kellett csomiban szikszalaggal körbetekertük, nehogy elsurlódjon. Mocorog a szőnyeg a csomiban, meg fém fenék, mittomén. Ez boxinál.
Jtádénél lehet e?!
De annyi helyen jártál már és még mindig bajos.. Én csak a velem töténteket irtam le, mint eszmecserét váltani. Komolyan kiváncsi vagyok mi okozza Nálad ezt. Érdekelnek efajta műszaki rejtelmek.
Cgo02-12-2008 23:59:51 // 22828
3 szerelonel voltam mar, nem csak a markaszervizben...
RoliQ402-12-2008 13:34:21 // 22827
jah ez érdekes:) viszont itt arra gondoltak (gondolom én) hogy elég tartalék van benne a dinamikusabb dolgokhoz! de azt kondi nélkül nem igazán tudom elképzelni!
pb_02-12-2008 13:16:35 // 22826
Nem az autót kell lemodellzni, hanem a folyamatot. Nincs ez túlbonyolítva, ez a lényeg. Sztem inkább a gyári ajánlást kell szem Lőtt tartani, aztán kész.) Amúgy mostanság nem kaosz már gazdaságos 74-88 Ahás akksit 15k HUFért, még ott sem.((
Wickey02-12-2008 12:08:09 // 22825
Ésakkor mivan, ki ne találd már, hogy hatodrangú exponenciális közelítéssel akarsz lemodellezni egy olasz autót, hogy merül benne egy akármilyen akksi, aminek onnantól kezdve már a típusa és a gyártási technológiája többet számít, mint a kapacitása...
Egyszerű csak megint túlbonyolítod: a legnagyobb, fizikailag és anyagilag még elérhető akksit kell megvenni, és ennyi. Ez esetemben a tesco gazdaságos 74-88Ah-s akksikat jelenti max. 15 ezer forintért. Soha semmi bajom nem volt még velük.
Ha sokat és sokszor használod a kocsit, vehetsz bele kisebbet is, lásd nekem a 156-ban a gyári 6 éves akksi van, és egy büdös szava nincs még, mert naponta átlag 1,5 -2 órát megy, és mindig koppra van töltve. De koppra lenne töltve benne egy 120Ah-s teherautó akksi is, mert jó a generátor a kocsiban.
A gtv6 meg egy frissen feltöltött 45Ah-s akksival önindtózva három szakaszban (hogy le ne égjen az önindtó) kimászott saját lábán a meredek garázsból.

ennyi.
pb_02-12-2008 11:02:38 // 22824
Na igen, csak a példád 1 lineáris folyamat.
pb_02-12-2008 11:01:26 // 22823
Számít az hidd L.)
pb_02-12-2008 11:00:35 // 22822
Rre azért nem vennék mérget.))
padocska02-12-2008 09:46:00 // 22821
Köszi :)
Ferke02-12-2008 08:12:21 // 22820
Gratulálok!:)))
Ferke02-12-2008 08:11:42 // 22819
Így végigolvasva: nem kéne egy normális szerelő után nézned!? Nem tudom melyik ez a "márkaszervíz", de kb ennél a résznél: "A márkaszervizben törölték a hibakódot, mire mentem az autóért, addigra viszont elfelejtették, mi volt a hibakód.." küldtem volna el őket a búsba végleg...:((
Poló02-12-2008 00:18:53 // 22818
Igen, és a 45-ös lemerül teljesen, meg sem mozdítja az önindítót, a 74-es meg még éppen beröffenti a motort.

Egy példa:

Van egy kis edényed és egy nagy edényed. Mindegyik tele van vízzel. Valaki kivesz mindegyikből egy pohárral, neked ugyanannyi erőfeszítést jelent mindegyikbe visszatölteni egy-egy pohár vizet.
Wickey02-12-2008 00:14:39 // 22817
Hagyd már azt az időt a gecibe, semmit nem baszik, tényleg, csak ha totál kopp üres az akksid :-DDD
Wickey02-12-2008 00:14:05 // 22816
három hét alatt közelítőleg ugyanannyit szivárog el egy 45-ös mint egy 88as is.
Három hónap után viszont lehet a 45-össel már nem indul, de a 88assal még igen. Ennyi :-D
Poló02-12-2008 00:07:28 // 22815
Na ez az oldal nagy hülyeségeket ír. Pl: jobb hangja lesz a hifidnek, ha Optima akksi van benne... :)))))))
pb_02-12-2008 00:03:48 // 22814
De a normálüzemhez az is hozzátartozik, hogy leállítod a verdát, és ott hagyod néhány napra, vagy 7re. Ilyenkor is merül az akksi, bár jó lenne, de sajnos ne lehet örökké taposni a pedálokat.) Vagyis +int az időhöz jutottunk vissza.
Wickey01-12-2008 23:50:02 // 22813
ugyanannyit ugyanannyi idő alatt tölt vissza.
Itt normálüzemről volt szó, arról, hogy teli akksival beindítod, az levesz valamennyit, és azt a valamennyit pont ugyanannyi idő alatt tölti vissza egy 88 és egy 45Ah-s akksiba is.

egy csont üres 88as akksit tény, hogy bő duplaannyi idő feltölteni akármivel (akksitöltő, generátor, biciklidinamó) mint egy 45-öst.
pb_01-12-2008 23:18:17 // 22812
Lég gáz, az, ha éppen mennél valahova.))
1. kézből van ilyen storim.) Úgy kezdődött, hogy bikázni nem lehetett. Ment nagyjából 1/2 órát(de lehet, hogy csak 25,5 perc volt)), és nem volt hajlandó önRőből beindulni. Utána mentem vele több mint 1 órát utána már hajlandó volt indulni. De, én a biztonság kedvéért kiszedtem, és feltöltöttem. Szóval, azért ez nemcsak úgy van, hogy hipp hopp feltölti az akksit.) Még miLőtt felmerülne, hogy valami szar volt, az akksi azóta is tökéletesen teszi a dolgát, ill a töltéssel sincs különösebb gond, persze 1ik sem tegnap jött ki a gyárból.) Ilyenkor pedig nem azért áll le alapjáraton, mert a motor nem képes Lviselni, hogy generátor termel, hanem, mert annyira kicsi a fesz a rendszerben, hogy a motorvezérlő azt mondja, hogy ennyivel nem működöm..) Persze lehet mondani, hogy akkor használjunk karbis verdát, ill azért, ez nem minden Setben így van, van amikor ez a helyzet, és van amikor nem.
pb_01-12-2008 23:04:00 // 22811
"Azon a tényen viszont ismét átsiklottál, hogy egy nagy akksiba ugyanannyit kell visszatölteni, mint egy kisebbe"

Az idő tényezőn, pedig neked sikerült átsiklanod.
padocska01-12-2008 22:21:33 // 22810
Nekem ugyanakkora mint a másik, mármint méretre :)
Tök jól indul az autó, szal baj nem lehet belőle, ha nagyobb az AH aszonta mindenki :)))
HátvédRomeo01-12-2008 22:13:46 // 22809
Hmm jó ez a bejegyzés. :)
Benyás autóm van de csorok belőle ötletet. WD40. Nekem is át kell azt azt fújkálnom vele.
HátvédRomeo01-12-2008 22:05:18 // 22808
Hát nálam is per olyan van aminek nincs fogantyúja így mikor ki kellett vennem levertem pár újjamat. :-D
Cgo01-12-2008 21:54:09 // 22807
sziasztok, megirtam a 146 gyengesegproblemajat, van valakinek otlete? mert nekem mar nincs nagyon... 146 blog
Gyugyu01-12-2008 20:35:49 // 22806
az igaz jóval könnyebben indul hidegben de most olvasgatom a méretekkel is foglalkoztatok mondjuk az enyémbe éppen hogy befért a 70 Ah Bosch szinte semmi hely nincs körülötte. de hát az a lényeg hogy jó meg persze gondozásmentes.
HátvédRomeo01-12-2008 20:29:41 // 22805
Alább ez volt a téma. Sőt jobb ha nagyobb van. Jobban indul. Főleg télen.
Gyugyu01-12-2008 20:27:50 // 22804
hali mindenkinek. egy gyors kérdésem lenne lehet hülyeséget kérdezek.
az nem gond ha 10 Ah nagyobb aksi van a 147esembe, mint amit a gyár előír?
mondjuk még nem tapasztaltam hátrányát de remélem semmilyen hiba nem származik majd belőle.
padocska01-12-2008 19:39:08 // 22803
Bízom benne ;)
HátvédRomeo01-12-2008 19:37:14 // 22802
Király :) Azzal nem lesz gondod kb 5 évig minimum.
Az enyém 4 éve van benne. Párszor csutkára lemerült, mert a villany rajt maradt. Semmi baja. :))
HátvédRomeo01-12-2008 19:32:08 // 22800
Most már csak kiványcsiságból mekkorát vettél Aksi,t Ah-ba?? :))
HátvédRomeo01-12-2008 19:30:20 // 22799
Simán. Lejjebb irtam, megcseréltük, visszacserétük 1 km-et jöttem haza, közel voltam, aztán már fel is töltődött. Leállítottam itthon, újra röff és OK volt a "zselés" 75 Ah aksim.
Én 1,7-be ezt vettem nem bizom a véletlenre! :-) Elférni meg elfér. Szakboltos ajánlotta.
Átok79146TD01-12-2008 19:06:49 // 22798
igen...:)
deaztnem itt teszem fel..:)
Átok79146TD01-12-2008 19:05:48 // 22797
sejtettem..már vettem is egyet..:))))
Laurent01-12-2008 19:03:35 // 22796
Mert hát ügye a diffúziós polinomikus levegő kontra üzemanyag szegmens mértéke szabályozza, hogy egyes értékek amint elérik a szinusz görbe határértékét akkor a szegmens nem megfelelően alkalmazkodik a tér idő kontingumhoz. Ennyi. Van még kérdés?
Laurent01-12-2008 19:01:51 // 22795
Hát az aztat jelenti, hogy még 1 hónapja van a motornak hátra. :-)
Átok79146TD01-12-2008 18:57:48 // 22794
Üdv..:)))
Kérdezném a hozzáértőket.....
ha négyből egy izzítógyertya jó....
gáz ha nehezen indul?:)))
padocska01-12-2008 18:49:10 // 22793
Azok! Tényleg egy szavam sincs! :)))
Főképp, mert megvan az új akksi! ....éééés a motor gyönyörűen muzsikál! :D
GTPeti01-12-2008 17:23:21 // 22792
Tudom. Legutoljára (már az akksi teljes KO-ja előtt) az én JTD-m is egy 45Ah-s akkuról lett bebikázva (Lancia Y). Igaz csak 0-fokban, de akkoris.
Wickey01-12-2008 17:16:36 // 22791
pontosan, azért írtam, hogy kezdetben.

De nem kell ezt túlmisztifikálni, a gtv6 röhögve elmászkált a legnagyobb télben is a 45Ah-s akksival, pedig a 8 liter 20W50-es ásványi olajat mínusz tízben átforgatni....

igaz, ha véletlenül nem indult be harmadikra se, mert mondjuk nem kapta fel az AC a tankból azt a kevés benzint ami bennevolt, akkor lehetett felvinni az akksit tölteni az emeletre. :-))))
GTPeti01-12-2008 17:13:56 // 22790
A GTV miatt azért irigyellek. Nem kicsit. Nagyon. :)

Ha odahaza lennék ÉS lenne egy "kertem" (már amit ez egy férfi számára jelent :)), akkor én is vennék egyet. Élvezkedni és bütykölni...
GTPeti01-12-2008 17:12:18 // 22789
Lehet, hogy a töltőáram annyi, de csak rövid ideig. (Ahogy nő az akkufesz ugyebár, úgy csökken a töltőáram.) Sőt, szerintem nincs az annyi sem. Sztem egy lemerült akksival bebikázva, pl. az Uno-mat, simán túlélné a generátor, pedig csak 55A-es.
(55Ah-s akksinál kisebb részemről sohasem volt benne. Inkább azonos méretű 62Ah-s. Nyílvánvalóan, teherautóakksit nem tennék bele. Ez hozzá tartozik, de asszem legtöbbünk számára ez evidens. :)
Wickey01-12-2008 17:08:56 // 22788
OFF:

elvileg megtörtént.
Most a Soudabandozás, a kasztnikábelköteg és a hifi kábelezés van soron belül (direkt + - táp a rádióhoz az akksitól, két RCA hátra, két pár kábel az első ajtóhoz előre, satöbbi) és a futómű kívül. Ennyi az idei terv, de kezdek kifutni az időből.

Ezért is kérdezgettem a kollegákat a megfelelő topicban, hogy ilyenkor mit hogyan merre, nem kéne kifelejteni semmit, most amíg még szét van szedve. :-D
Wickey01-12-2008 17:06:54 // 22787
pontosan. Egy indítás ugyanannyi áramot vesz fel, egy éjszakára rajtahagyott helyzetjelző is ugyanannyi áramot csal ki mindkettőből, csak lehet, hogy a nagy akksi még reggel beröffenti a munkagépet... A nagyobb bendőből több is elfolyhat mielőtt üres lesz. Ennyi.

Egy tök üres akksi pedig még nem gáz.
Gondold csak el pb_, ha bikázni kell a fostartály digó rozsdaboglyát, mert a balfasz tulaj rajtahagyta a lámpát, mi történik?!

Semmi.
Elmész, autózol vele fél órát, és olyan, mint újkorában. Fél órát! Egy csont üres akksival! És másnap röhögve indul, szalad tovább, ahogy kell (ha jó volt az akksi és véletlenül lett lemerítve).

Ugyan most csak tippelek, de szerintem nem állok távol az igazságtól, amikor azt mondom, hogy ilyen koppra merített akksi esetén a generátor legalább 50-60 Amperrel tölti az akksit kezdetben. Ezt még egy gyopár 90A-es generátor is röhögve elbírja. Az, hogy ez kábé 1.5 lóerőt leveszi a motorból, és az leáll alapjáraton... jabocs. Az nem motor. Érdekes, dízelt és V6-ost így leállni még nem láttam. :-D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.