Forum >> Szerelőműhely

gyugya16-09-2005 13:34:24 // 8436
Milyen jellegu szerszam ez? Vagy majd ha leszedem kiderul? Manualban nem irtak semmi celszerszamot, a rajz alapjan azt lehet sejteni, hogy magatol visszafordul a feknyereg :))
kertecs16-09-2005 13:17:07 // 8435
Hiába nézem a manualt, nem találom a gyújtáskapcsoló témát. Valaki találkozott már ilyennel? Lehet cserélni a betétet, 6800 pénzért van állítólag...
swan16-09-2005 11:54:42 // 8434
Hasonló a gondom nekem is csak nekem nem szokott indítózni a többi van. Végignéztem az egészet csatlakozókat megpucoltam. Most is jelentkezik néha, főleg melegben. Valszeg kontakthiba. Én is a gyujtáskapcsolóra gyanakszom. De az lenne a biztos, ha mikor jelentkezik a hiba akkor bele tudna mérni az ember. De ki járkál hetekig szétszedett autóval, plána he nem biztos, hogy jelentkezik. Mikor bedobtam egy műszert a csomiba akkor hetekig nem jelentkezett. :)) De hátha van valakinelk jobb ötlete.
kertecs16-09-2005 11:18:32 // 8433
HELP! : ) Probléma van a gépemmel! Remélem nem nagy. Reggel megálltam boltnál, viszzaülök: rádió szól, gyújtás ráad, továbbfordít és se kép se hang, levesz minden áramot, rádió elhalgat, óra lenulláz. Ajjaj. Újra ráad semmi, visszajelzők sötétek. Aztán harmadik-negyedikre elkezdtek félfénnyel égni a visszajelzők, de önindító nem, majd egyszercsak minden ok simán elindult. Egyser már történt ilyen nyaralás előtt, akkor gyanakodtam az akksira, önindítóra, gyújátkapcsolóra. Végül mivel az önindítónak előtte már fura hangja volt néha, leszedtem és tényleg úgy tűnt az egyik kefe leérhetett. Kicseréltük a keféket, működött. Azt hittem megoldodott. Erre itt van! Autóvillanyászi tanácsot kérnék! Ki tudom deríteni a hibát? Az akksi nem tudom mennyi idős, annak idején a villamossági szerelő mindjárt a gyújtáskapcsoló betét problémát gondolta.
pb_16-09-2005 10:16:39 // 8432
A visszaforgatásnál még figyelni kell a porvédő gumira is, hogy el ne szakadjon. Illetve, ha be van rohadva, akkor szét kell szedni.
granturismo16-09-2005 09:30:36 // 8431
Nem egyszerű eset, mert a hátsó fékdugattyút nem olyan egyszerű visszanyomni mint a első féknyergeken. Egy szerszám-szerűséget kell szerkeszteni hozzá. Aztán figyelni kell arra is, hogy a fékdugattyú tetején lévő X felöntésbe beleilleszkedjen a fékbetéten lévő 1 vagy 2 pöcök, mert különben ferdén fekszik fel a betét. (Be kell forgatni a fékdugattyút)
gyugya16-09-2005 09:24:39 // 8430
Ahoi! 146-on hátsó féktárcsa+betét csere otthon megoldva mennyie macerás? Van esetleg valami buktató, spéci szerszámigény, vagy valami?
Bg.15-09-2005 21:54:37 // 8429
Néhány légtömegmérő csere után az autó működik, ígaz a cserélt LMM is rossznak bizonyult, de már az is ki van cserélve:)...
NA-ti15-09-2005 14:40:05 // 8428
Sziasztok! A múlkori 8411, 8414 számú üzenetemben felvetett motorleállás, melegen nem beindulás stb. problémára Szamosi mester a fórumában azt mondta, hogy gyújtásjeladó szernzor lehet a rossz. (Computeres hibaolvasásra csak holnap tudok menni). Ez a szenzor hol van? Mi lehet még a neve, mert az Elaforgosok nem tudták beazonosítani.
Barni14714-09-2005 22:52:19 // 8427
http://www.dieselelomelegito.hu/dieselelomelegito-2.html Olajkályhás cartársaknak télire.
Kau14-09-2005 22:50:19 // 8426
A klíma dohosságát okozhatja gombásodás is. Főképp akkor érzed, ha épp kikapcsolod a klímát. Ilyenkor ablakletekerés, de akkor minek ment? :) Pár klímaszervízes tudja orvosolni néhány ezer forintért.
Rizzo14-09-2005 22:33:00 // 8425
Igazad van köszi a magyarázatot.
Rizzo14-09-2005 22:30:46 // 8424
A "szelephangom" 155 TS 8V Az alacsony oktánszám okozza a csörgést mert a 98-astól nem csörög de szerintem nem kéne tiltakoznia a 95-ös benzintöl sem. Legalább is a 75 TS-em nem csörgött és más sem emlitett ilyen problémát. Ma rájöttem arra hogy ha lehúzom a vezérlésmódositó csatlakozóját akkor megszünik a csörgés de egyben megszünik a módositás is és persze nem húz rendesen. Ennek a régi típusú vez.módositónak nem szokott gondja lenni? Lehet-e ezen állitani?Beállitani. Telerakódhat -e olajsárral? stb...
granturismo14-09-2005 12:50:21 // 8423
Nagyon könnyen törik! Nekem az a módszerem, hogy 1 órára kiállok a tűző napra akkor felpuhul a műanyag és kisebb a törés/repedésveszély. Emiatt pollenszűrőt kb. május és szeptember között lehet cserélni rajta.
Jogerős14-09-2005 12:44:36 // 8422
Köszönöm, de erre végképp nem gondoltam. Már a fél jobb oldalát szétbontottam belülről, de sehogy nem jutottam oda. Találtam mindenféle izéket az anyósülés előtt a padlóban, meg a kesztyűtartó fölött, de pollenszűrőt az istennek se. Csak ezért meg nem akartam szervízbe vinni, de elég érdekes szaga van már a klímának, mondhatni büdös. No megyek meg is nézem ezt a dolgot, mert most elképzelni is nehezen tudom:-)
a14-09-2005 10:40:55 // 8421
lehet... akkor a computert kell állítani.
a14-09-2005 10:39:56 // 8420
Elvileg általában a légtömegmérő körül kellene lennie. De ez nem biztos. Ha computer van benne, akkor a computeren is lehet a csavar. Pl a 155 Q4-eken, meg a 2.0 síma és turbós Lanciákon is ott van, de jópár 2,0 16 TS-en is. Szerintem a boxereken is van, nem hiszem, hogy a computer vezérelné csak a benyát. Meg kell nézni a hozzá való manualt, és az tuti megmutatja hol van. Onnantól az elv ugyanaz.
bb1814-09-2005 09:56:42 // 8419
sajna ez egy nagy tévedés. a szelep nem ad ilyen hangot, bármennyire is mondják rá. a csörgést a hengerben lezajlo szabályozatlan és több pontbol kiindulo égés adja, ami egyrészt a hanghullámok összeütközéséböl ered, másrészt a dugattyunak a hengerfalhoz valo ütödéséböl. ez lehet rosszul beállitott gyujtás, alacsony oktánszámu üzemanyag, vagy nagyobb mennyiségü koksz lerakodás a szelepen, vagy a gyertya elektrodán. ettöl függetlenül mindenki tudja milyen ez a hang, csak a miheztartás végett irtam. :-))
granturismo14-09-2005 07:29:14 // 8418
Nálunk ilyan nincs:-(
Rizzo13-09-2005 22:35:02 // 8417
Köszi de ez tuti szelephang.
Adrián13-09-2005 22:19:22 // 8416
Rizzo! A problémádra lenne egy felvetésem nem árt utánnanézni ez az olcsóbbik megoldás.A köv:A"becsörgést hasonló fordulatszámnál"az egyik haveromnál a kipufogó okozta (belül a lamellák már nem az igaziak)nem tom mikor nézted át a kipuff rendsz.-ed?Mielött végig-generáloznád a motort,1próbát megér.Csáó.
Barni14713-09-2005 21:22:22 // 8415
Ugyanez 1.6 Boxernál hogy megyen? Én a légtömegmérőnél nem találtam semmit.
ystuc13-09-2005 15:36:58 // 8414
Na, annak nem egyszerű dolog a cseréje!!! :-)
TtK13-09-2005 15:34:45 // 8413
Az anyósülés előtt, kint, az ablak alatti műanyag rács alatt (amiből az ablaktörlő karok kiállnak). A motortér felől (torx) csavarok, az ablak alatt patentok fogják. Az aljára még az ablakmosó csöve is rá van pattintva. Elég hülye megoldás. :)
a13-09-2005 13:28:56 // 8412
Hohohohoho.... akkor azzal kezd. Az injektor jelző lámpa nem véletlen szokott világítani... Ettől függetlenül fenntartom az elektromos gebasz tippet.
Jogerős13-09-2005 13:26:01 // 8411
sziasztok nagyon amatőr kérdés: 145-ben hol van a pollenszűrő?
NA-ti13-09-2005 13:16:35 // 8410
Nagyon sokat nem próbálgattam, csak teszteköröket mentem, de menet közben is leállt, utána általában nem tudom beindítani, de előfordult, hogy beindult és ment tovább. Semmi előjelét nem tapasztaltam eddig, minden normális volt. A piros injektort ábrázoló hiba visszakjelző lámpa a műszerfalon világít, de ez már pár hete így van. Mindenesetre egy computeres vizsgáltara elviszem, csak az márkaszervízben nem hagyom ott.
a13-09-2005 11:25:06 // 8409
Ez szvsz valami elektromos gebasz lesz. Amikor a motor felmelegszik, és felmelegíti a maga körül lévő vezetékeket, valamelyikben szakadás lesz, és leáll mondjuk a computer. Ez csak tipp! Szóval én ampervadásznál kezdeném a hiba detektálását...
GEORGE13-09-2005 10:50:44 // 8408
Mindenképpen ajánlott egy hibatároló kiolvasás és törlés, elég érdekes, 75 fok elérése után egyszerüen leáll??? Menet közben is?? vagy ha leállítod akkor nem tudod ujra indítani míg vissza nem hül?
NA-ti13-09-2005 10:44:34 // 8407
Sziasztok! Problémám van a 146ti-mmel. A motor üzemi hőmérséklete alatt minden ok, de mikor eléri (óra szerint kb.75 fok) leáll !!! Van, hogy be tudom még indítani, de áltlában amíg nem hűl kicsit, addig csak forgatja az indítómotor, de semmi. Lambda, LMM, hőfokmérő csatlakozóit egyesével lehúzva próbáltam, de semmi változás. Az autóban 120e km van. Valakinek ötlet?
a13-09-2005 10:13:23 // 8406
Kevés neki a benzin :) Adjatok még neki kis benzint. Épp 2 hsz-el ezelőtt írtam le, hogyan kell elvenni. Próbáljátok meg fordítva ugyanezt. nem sokat, csak 1 fordulatot egyszerre. Ha nem segít, akkor lehet másfelé keresgélni.
a13-09-2005 10:11:58 // 8405
Úgy, hogy nem annyi van benne, mint amit az óra mutat... + gyilkos használat
a13-09-2005 10:10:23 // 8404
Ha hozzánk hoztad volna, kb ennyiből megúsztad volna ugyanezt: Hidrotőke 16 db: 64000 Pirelli (gyári) vezérműszíj + vezérlésszett: 38000 Vezmód: 30000 Szelepfedél tömítés 7000 kiegyenlítőtengely szíj: 10000 Szíjfeszítő: 10000 Két tengely 80000 -------------------------------------------- 239000 Áfával... -------------------------------------------- plusz mókadíj -------------------------------------------- 269000 Ft Áfával, mindennel. Ez csak hozzávetőleges ár, de a nagyságrend stimmel.
a13-09-2005 10:05:11 // 8403
Dehogy... símán otthon elvégezhető. Elvileg a csavar 14 teljes fordulatot tud. Legalábbis, ha jól emléxem. Érdemes először betekerni teljesen, majd ki, és megszámolni. Utána középre állítani, majd járni vele 1-2 napot. Utána 1 teljes fordulat kifelé. Ha elveszed a benyát, akkor a CO-d is csökkenni fog. Minél jobban elveszed, annál jobban csökken. Azonban ha túlzottan elveszed, akkor a kocsi már rángatni fog (padlógázon is kevés neki a benya), nem megy, stb... Ezért kell minden teljes fordulat után járni vele 1-2 napot. Ha minden ok, akkor lehet még 1-et tekerni rajta. Amikor már erőtlen és szaggat, akkor 1 fordulat vissza. Így akár 1,5-2 lityót is vissza lehet venni a fogyiból, miközben az autó ugyanúgy megy, és a CO-d is csökken. A V6TB-nél ez a csavar a légtömegmérő házának az alján található. A 2,0 TS 16v-k esetén elvileg 3 variáció lehetséges: 1. a légtömegmérő alján van a csavar. Akkor a metódus adott. 2. a computer alján van a csavar, akkor a metódus ugyanez. 3. egyáltalán nincs csavar, a computer állítja, akkor azt kell bizergetni, szakszervízben.
simi13-09-2005 08:42:09 // 8402
Van-e vkinek ötlete, hogy mi lehet a hiba?Öcsém 164 2.0 TS Alfája hidegen első beindítás után rángat, de csak addig amíg be nem melegszik.Utánna már minden OK.Napközben is mindig jó, csak reggel az első indítás után jelentkezik a probléma.Gyertyák most lettek cserélve.
GEORGE09-09-2005 23:23:10 // 8401
Viszont szevasz holnap keress!!!! ha nem másképp akkor mobilon!! :-)
Larini09-09-2005 23:15:01 // 8400
Ez nagyon dúrva! Ne a boldinál csináltasd! Vidd a Szamosiékhoz! Látatlanban azt mondom, hogy -100 K! De beszélj Velük hétfőn! Egyébként hogyan tud egy ilyen fiatal motor így "elkopni"?
SERPENTE09-09-2005 22:53:57 // 8399
Szia ne haragudj, de csukodnak le a szemeim,holnap de addig is,összerakatom az autom a Boldizsárnál és hétfön majd eldöntöm mi légyen,nekem ez az összeg rengeteg,még töröm a fejem hogy s mint csináljam,garanciális de olaszba kéne vinnem,meglátom még, mert hát oda meg trailer kell, hétfőn hallom az olaszokat az ügyben, de szombaton földváron leszek és feljövök a netre,OK? Addig is jó cakkát mindenkinek
GEORGE09-09-2005 21:35:51 // 8398
Okés! :-)
SERPENTE09-09-2005 21:16:14 // 8397
Érdekel minden de most mennem kell fél órár építem a vodafone székházat és én vagyok ügyeletben, betonoznak,kb 11 ig leszek.Köszönöm
GEORGE09-09-2005 21:10:52 // 8396
Látom most is online vagy akkor itt is megdumálhatjuk!
GEORGE09-09-2005 21:10:12 // 8395
Pirinél vannak tengelyek!!! hibátlanok! beszélsz vele?? ha akarod megadom a számát, csörgess meg ha kell! :-)
SERPENTE09-09-2005 21:05:01 // 8394
Kopogásra lettem figyelmes,halgattam 2 napig aztán meg bevittem a Boldizsárhoz 21700 km-rel vettem, azóta mentem vele 8000-et,2002 09. havi,július 9-től nálam van,az a lényege hogy a bütykök megkoptak ezért kell a vezérműtengelyeket cserélnem,ha egyszer megbontod a motort akkor meg a szíjakat is cserélni kell
SERPENTE09-09-2005 21:03:27 // 8393
Hydrotöke 16 db--69984 vezérműszíj-- 11693 + feszítő csapágy 20060 szíjfeszítőcsapágy 10248 vezérlésmdósító 44704 szelepfed.tömítés 8116 kiegyenlítőteng. szíj 18185 szíjfesz.csapágy 11635 kipuf vezérműteng 56702 szívó vezérműteng 47193 ------------------------------ 298520+ Áfa ---------------------------------------- 375000+ munkadíj--Kb 10 óra ------------------------------------------ össz: 435000.- SÍRNI TUDNÉK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!4 :((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((( Tessék már sírtam is És még nincs vége mert még csak a hengerfej fedelet szedték le!!
SERPENTE09-09-2005 21:03:11 // 8392
HELP-HELP
Rizzo09-09-2005 20:00:55 // 8391
Név: Ipacsfa utcai bontó Tevékenység: Alfa Fiat Lancia autóbontó Cím: Budapest, XVIII. Ipacsfa utca 2. Tel: 06-30-9-545434 Fax: Nyitvatartás: H-P: 8-18 E-mail: WWW: Név: Keresztes Zoltán Tevékenység: Fiat bontó és alkatrészkereskedés Cím: Piliscsaba, Fő u. 218. Tel: 06-60-9-347375 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: http://www.piliscsaba.hu/piliscsaba/szolgaltatasok/jarmu.htm Név: Veszkényi autóbontó Tevékenység: Alfa Fiat Lancia Iveco autóbontó Cím: Veszkény Tel: 06-96-252-485, 06-96-243-004 Fax: Nyitvatartás: E-mail: szaboautobonto@axelero.hu WWW: http://szaboauto.freeweb.hu/ Név: Alfa Kontakt Kft. Tevékenység: Alfa bontó, szervíz Cím: Zsámbék, Petőfi u. 108. Tel: 06-23-342-275 Fax: 06-23-342-275 Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Alfa Linea Tevékenység: Alfa bontó, gyári alkatrészek Cím: Budapest, XIV. Kalapács u. 7/b Tel: 06-30-905-0255 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Novák Alfa Kft. Tevékenység: Alfa bontó, szervíz Cím: Budapest, XVIII. Kispesti u. 30/a Tel: 292-4742, 06-30-933-5585 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Ber-Do Tevékenység: Alfa bontó, szervíz Cím: Budapest, XVIII. Lakitelek u. 19. Tel: 290-4056 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Tak-San Bt. Tevékenység: Fiat, Alfa, Lancia bontó Cím: Budapest, XVI. Lőtér u.11. Tel: 403-6006 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: GAZSÓ KREATIV Bt. Tevékenység: FIAT, ALFA, LANCIA Bontó. Karosszéria részek , motor, váltó, futómű alkatrészek raktárról, nagy választékban. Turbók, henger fejek felújítása. Cím: Budapest, XXI. Mikes Kelemen u. 10. Tel: 420-3316, 277-0664 Fax: 276-8232 Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Rózsás utcai bontó Tevékenység: Fiat bontó Cím: Budapest, XX. Rózsás u. 30. Tel: 284-8278, 06-30-9-484809 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Magasház utcai bontó Tevékenység: Fiat bontó Cím: Budapest XXII. Magasház u. 1. Tel: 228-6817 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Sió utcai bontó Tevékenység: Fiat bontó Cím: Budapest XVIII. Sió u. 38. Tel: 295-4318, 06-30-2-820792 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Paulovics Kft. Tevékenység: Alfa Fiat Lancia bontó Cím: Budapest XVII. Péceli út 248. Tel: 257-1348 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Üllői úti bontó Tevékenység: Fiat bontó Cím: Budapest XVIII. Üllői út 807. Tel: 06-30-9-540194 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Techno-Trem kft. Tevékenység: Alfa Fiat Lancia bontó Cím: Vecsés, Fő u. 2/a Tel: 06-29-351-508 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Fiat Special autóbontó Tevékenység: Fiat bontó Cím: Üllő Tel: 06-29-320-698 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Nagyrédei bontó Tevékenység: Fiat bontó Cím: Nagyréde Tel: 06-37-373-156 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: István Sándor olasz-autó bontója Tevékenység: Alfa Fiat Lancia bontó Cím: Mosdós Tel: 06-82-579-032, 06-20-3-145389 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Budemcar Kft. Tevékenység: Fiat bontó Cím: Szeged, Algyői út Tel: 06-62-490-070 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Autó Eldoradó Tevékenység: Fiat bontó Cím: Kerepes, Magtár tér 1/a Tel: 06-28-490-254 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Tata-Agostyáni bontó Tevékenység: Alfa Fiat Lancia bontó Cím: Tata-Agostyán, Kossuth u. 22 Tel: 06-20-927-5418, 06-20-316-4809, 06-30-271-8077 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW: Név: Nagyberki bontó Tevékenység: Fiat bontó Cím: Nagyberki Tel: 06-20-3-145389 Fax: Nyitvatartás: E-mail: WWW:
uaz146ti (kispali kisebbik fia)09-09-2005 18:31:50 // 8390
Sn! És azt a csavart mi alapján állítgatom, gondolom kell hozzá műszerezettség meg ilyenek nem???
Bg.09-09-2005 13:14:07 // 8389
Ez egy kétoldalas rogalmas ragasztó szalag - bármi ilyen megteszi, ami vízálló. De ennek inkább tömítés szerepe van nem a rögzítés=> HA már nem garad kétoldalt, akkor is elegendő -SZVSZ
mszabika09-09-2005 09:49:25 // 8388
ajaaajajajjajjjj :((( szegény Te... vigyázz jobban :) sok szerencsét a javításhoz.
GEORGE09-09-2005 09:47:09 // 8387
Részvétem :-(((((
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.