Forum >> Szerelőműhely

Dzsozy05-05-2011 16:54:35 // 34586
Jobb kétszer mint egyszer se :)
Dzsozy05-05-2011 16:53:16 // 34585
Eltűntem kicsit! :) A kérdésedre a válasz, hogy maga az olajpára, ha vissza van vezetve a kartergáz, az nem jó a motornak! Csak pusztán a környezetvédelmi bic-bacok miatt tették ezt meg. Csak azt nem értem, hogy más autóknál, ezt a kartergázt a légszűrőházba vezették vissza. Max sűrűbben cserélik a 300,-ft-os papírszűrőt, de valahogy ésszerűbb megoldásnak látszik, mint pl.az enyém, a pillangó szelepház előtt és utána is van egy visszavezetés közvetlenül. Ezért van az, hogy egy idő után elkoszolódik a szelepház, és nem kap levegőt alapjáraton a vas. Aztán valamiféle vákumról is beszélnek az okosok, főleg alapjáraton, inkább olyankor kiszívja a rendszer az oxigént. Több megoldást is láttam az éterben, valaki írta, hogy 1000km alatt 1deci sűrű trutyit öntött ki a gyűjtődobozból. Na ez valszeg nem tesz jót a mocinak. Mivel az égéshez oxigén kell, nem olajpára, ezért gondoltam én is, hogy valamiféle szűrő kéne a masinára. Igaz az enyém csak 2.0 ts, nem egy "totti" féle erőmű :) , amin még jól is néznek ki a krómozott szűrőcskék, de gondoltam "beruházok". :) SIM carbonra esett a választás, mert szivacsos, és talán egyszerűbb tisztán tartani, a dugózás meg már akármivel megoldható. Szóval szabaduljunk meg a kartergáztól!!! :)
Dzsozy05-05-2011 16:53:01 // 34584
Eltűntem kicsit! :) A kérdésedre a válasz, hogy maga az olajpára, ha vissza van vezetve a kartergáz, az nem jó a motornak! Csak pusztán a környezetvédelmi bic-bacok miatt tették ezt meg. Csak azt nem értem, hogy más autóknál, ezt a kartergázt a légszűrőházba vezették vissza. Max sűrűbben cserélik a 300,-ft-os papírszűrőt, de valahogy ésszerűbb megoldásnak látszik, mint pl.az enyém, a pillangó szelepház előtt és utána is van egy visszavezetés közvetlenül. Ezért van az, hogy egy idő után elkoszolódik a szelepház, és nem kap levegőt alapjáraton a vas. Aztán valamiféle vákumról is beszélnek az okosok, főleg alapjáraton, inkább olyankor kiszívja a rendszer az oxigént. Több megoldást is láttam az éterben, valaki írta, hogy 1000km alatt 1deci sűrű trutyit öntött ki a gyűjtődobozból. Na ez valszeg nem tesz jót a mocinak. Mivel az égéshez oxigén kell, nem olajpára, ezért gondoltam én is, hogy valamiféle szűrő kéne a masinára. Igaz az enyém csak 2.0 ts, nem egy "totti" féle erőmű :) , amin még jól is néznek ki a krómozott szűrőcskék, de gondoltam "beruházok". :) SIM carbonra esett a választás, mert szivacsos, és talán egyszerűbb tisztán tartani, a dugózás meg már akármivel megoldható. Szóval szabaduljunk meg a kartergáztól!!! :)
Totti (NagyVad)05-05-2011 14:36:28 // 34583
Ott is én konkrétan ezeket a Norautoban vettem :-)
Fairlane05-05-2011 14:21:12 // 34582
Ok, köszi.
Hol lehet ilyent kapni egyébként? Tuningboltokban?
Totti (NagyVad)05-05-2011 13:44:56 // 34581
Hát max ki tisztani ha nagyon ganyés lenne de mivel nem egy drága dolog (1000)Ft körül már van igy akár minden második olaj cserénél ki cseréli az ember az sem nagy tétel!
Fairlane05-05-2011 13:37:50 // 34580
Van a 155 nyóccelepesben is valami, aminek ráadásul van egy alsó kivezetése, ami az olajteknőbe megy.

Viszont ettől még ugyanúgy bedzsuvázza a szívórészt...
Fairlane05-05-2011 13:36:04 // 34579
Kell egyébként gondozni valahogy ezt a szűrőt?
Mittomén, olajozni, vagy kimosni, mint a direktszűrőt?
mreni05-05-2011 13:30:39 // 34578
illetve gyári turbósokban szokott lenni lecsapató tartály,pl a 155q4ben lancia thema-ban és a fiat coupe-ban is van.
mreni05-05-2011 13:29:40 // 34577
semmi negatív hatása nem lesz,környezetvédelmi/emissziós előírások miatt használják ezt a megoldást a gyárak.
mreni05-05-2011 13:27:57 // 34576
Az egyik a kartergáz szűrő a másik pedig a kartergáz lecsapató:)
Totti (NagyVad)05-05-2011 13:13:15 // 34575
Na oda meg nagy valószínűséggel mi nem megyünk!
Kareszka198405-05-2011 13:07:18 // 34574
:( ahova remélhetőleg eljutok az szeged lesz, de sajnos még ez sem 100 :(
Totti (NagyVad)05-05-2011 12:53:02 // 34573
Mármint mi nem tesz jót a motornak az hogy nem szívja be az olajos xart vagy mi?
Totti (NagyVad)05-05-2011 12:50:07 // 34572
Hát ha megyünk is biztos hogy nem ezzel megyünk! :-) De ha jössz Sz.V.A.T.-ra vagy City re ott biztos meg tudod vizslatni!
Totti (NagyVad)05-05-2011 12:48:55 // 34571
Olaj sár biztos hogy nálam nincsen max sima olaj ami le csapódik! Sár max akkor tud képződni ha vissza van vezetve mert ugye ott kap némi port az olaj mellé és így lesz olaj sáros a pillangó szelep környéke! Nálam nem jelentkezik semmi káros mellék hatás nincsen ingadozás sem semmi más rósz mellék hatás azt le számítva hogy érződik néha a szaga a kgáznak!
Kareszka198405-05-2011 12:16:56 // 34570
na jöhetnél már rokonylátogatóba, hogy élőben is megkukkantsam ezt a motorteret :D

mellesleg anno, amikor a termosztátot cseréltem, én kikaptam a komplett légcsövet, hogy jobban hozzáférjek a cucchoz és volt is mit látni...a pillangószelepre mintha ráfostak volna...akkor úgy voltam vele nem babrálom, úgy hagyom, nem okozok magamnak plusz melót. nademost kíváncsi vagyok ki mire jut ezzel a kartercső lekötéssel, mertha semmin nem változtat a motor járásán, akkor én is lekötöm...amúgy szerintem is csak pusztán környezetvédelmi szempontből van visszavezetve a szívócsőbe, max műszakin bírnak belekötni...
Totti (NagyVad)05-05-2011 11:50:13 // 34569
Kicsit tovább mentem!
Fairlane05-05-2011 11:45:08 // 34568
Ok, jobban kinyitottam a szemem, és látszik a motorteres képeden.... ami gyönyörű egyébként! :)
Fairlane05-05-2011 11:43:46 // 34567
Nu, lássunk képet! :)

A szívóoldalra visszavezetést meg ledugóztad akkor?
Dzsozy05-05-2011 11:42:01 // 34566
Hát, hogy őszinte legyek a képeid között találtam meg először a képeket, és láttam a két kis szűrőt az ERŐMŰVÖN, csupa nagybetűvel. :) Tele a hócipőm, hogy pucolgatni kell a pillangószelepházat, ne nem naponta,meg a vas az olajat sem csipegeti, hála istennek, de néha ugrál az alapjárat. Valamikor elég nagy az ingadozás, valamikor alig észrevehető. Persze tisztítás után ez megszűnik. Olvastam már oldalakat erről az egészről, és hét nem tesz jót a motornak, az biztos. Az meg azért nem egészséges, hogy az olajsár visszacsepeg a mociba, szelepfedélbe. Nem nézted még mi lehet ott? Amúgy mit reagált a vas arra, hogy egyszerűen lekötötted a karter gáz visszavezetőt?
Totti (NagyVad)05-05-2011 11:24:30 // 34565
Én is be raktam két ilyen kis szűrőt és semmi olaj nem csöpög belőle lehet ez azért van mert függőlegesen áll és vissza tud folyni a lecsapódott olaj!
Dzsozy05-05-2011 11:19:27 // 34564
Gondoltam "bödönre", olvasva, akár a praktikerben is megvásárolható a részei, de gondoltam olyan direktszűrő féleségre is, de a szivacsos fajtára. Megnézném, hogy mennyire csöpög, max eszkábálnék valami tartájt. Még nem tudom, de már függő vagyok, éjjel-nappal erről olvasgatok. Sőt cartársak kocsijában is láttam már a blogokban, vagy a képeiken ilyen-olyan szűrőt.
Kareszka198405-05-2011 10:20:24 // 34563
az ilyen adalékkal nálam "csupán" annyi bib lenne, hogy gázüzemű a kocsi, benzinnel úgy msx 2km-et megy, míg átdobja gázüzemre :) de azért utánna járok, köszi szépen, elvégre tudok manuálisan váltani menet közben a benzin és a gázüzem között...másnem párszáz km-t legurulok benzinnel, ha úgy adódik, de ennek még utánnanézek...új katalizátort szeretnék beszerelni még az olajfogyi megszüntetése előtt és mivel az olajfogyi miatt nagyobb esélyel tömődik el, így most az esetleges tisztításra keresem a legegyszerűbb megoldást...ha mosással megoldható, akkor nincs gond, mert van itthon mosóm
Kau05-05-2011 10:14:32 // 34562
Én ilyenről még nem hallottam, de attól még lehet, hogy létezik. Viszont olyanról már hallottam, hogy használták ezt a Cataclean nevezetű adalékot és ez bevált. Nem reklámozom, nem érdekem, de környezetemben már volt aki dícsérte. Ha gondolod, google-vel rákeresel.
Fairlane05-05-2011 09:39:59 // 34561
Ha a kivezetőre teszel szűrőt, akkor nem fog abból csöpögni az olaj?
Vagy nem ilyen direktszűrő szerűre gondoltál, hanem "bödönre"?
Kareszka198405-05-2011 08:56:07 // 34560
sziasztok!
hallottatok már olyasmiről, hogy katalizátort lehet mosni???? tán magasnyomású mosóval kilehet belőle mosni a lerakódásokat...multkor hallottam, csak mindig elfelejtetem rákérdezni itt is :)
Cs.Alfa04-05-2011 21:02:30 // 34559
Beömlőcsövet keresek,ami a légtömegmérő és a motor közörr van,az első szélvédő felá eső kellene....2.0 TS-hez.
Azt,amin a karteráz visszavezető cső is van....
Dzsozy04-05-2011 20:54:07 // 34558
Én csak a postás voltam, gondoltam megosztom. Egy ismerősöm "oktatott", aki nem mellesleg a győri műszaki egyetemen oktat. Amúgy meg egyet értünk! Aki meg "felmelegített" LMM-t nekiáll tisztítani , az meg is érdemli. :) A direktszűrőt meg én is úgy ahogy van már pár éve, úgy dobtam ki a vasból, mint macskát ..... :) Saját kárán tanul az ember.

De ha már az "alapjárat" a téma. Próbálok beleolvadni a kartergáz témába, és egyre jobban arra a következtetésre jutok, hogy pusztán a környezetünk megóvása végett van visszavezetve az égéstérbe. Nem tudom, hogy kinél hogy, de az én 2.0ts mocimba, hogy miért így nem tudom, de a légszűrő, és nem utolsó sorban az LMM után van visszavezetve, közvetlenül a pillangó szelepház előtt. Más általam olvasott autóknál, legalább a légszűrőházba vezették vissza. Mi meg nem győzzük takarítani a pillangószelepházat, a lerakódott olajpára miatt. Most olvastam, hogy több gyártó erről leáll, mivel rájöttek, hogy rosszabb az égés hatásfok, stb. De ilyen egyszerű lenne? Ledugózom a vastag, a pillangó szelepházba bemenő csövön lévő "bejáratot", a kivezetőre meg teszek, egy pár száz ft-os kartergázszűrőt?
Coyote04-05-2011 20:38:54 // 34557
Érdeklődnék urak, hogy akkor is kilehet a klímát tisztítani, ha nincs feltöltve a rendszer?
Szeretném kitisztítani itthon mert van egy flakon klíma tisztítóm itthon.
Köszi
Imyx04-05-2011 18:40:49 // 34556
Üdv Urak.

Selespeed Alfanal találkozott már valaki azzal, hogy alapjáraton a kuplung kar mozog?? Tehát akkor is mozog a kuplung kar, ha nincs váltás. Csak kíváncsiságból, hogy csak engem érnek ilyenek?? :-)). Itt is megköszönném Szatyi mesternek AlfaSzatmári , aki ezidáig is sokat segített, és karbantartja a vasat.
[k i z z o]03-05-2011 22:32:47 // 34555
A denaturált szesz is alkohol - etil - és ugyanúgy bántja a "platinabevonatot",mint a sima víz, ha fűtési után egyszerre, esetleg feltápolt LMM alatt használják (amikor a fűtés aktív és a szenzor több száz fokos, ilyenkor sokkot kap a bevonat és az egyenletlen hőtágulás miatt a szenzor element külső bevonata valóban betegszik.

De simán használható IPA, den.szesz, ki amit akar, de a bevonatra égett szennyeződéseket nem fogja eltávolítani, esetleg a tisztítás után egy kicsit javul az LMM érzékenysége - nő a felület ugyanaz az n részecske nagyobb dT -t okoz, de pl. a direkt szűrős olaj fim ráégések nyomait soha nem felejti el.
GTPeti03-05-2011 20:38:21 // 34554
Spec a lökös műanyag. :)

De igazad van: ami fém és utángyártott többnyire vacakul alapozott. Olyan szép, mikor vki fényezetlen fekete cuccot tesz fel az autójára és halogatja a fényezést. Egy év után pedig barna színben pompázik. :)
Erhard 242 (Pure Energy)03-05-2011 20:31:31 // 34553
meg kell venni a gyárit ott nincs pancs...
vm03-05-2011 20:11:29 // 34552
Bizony, az utángyártott bádogok alapozása inkább a tárolásra van rápancsolva, mint használatra...
GTPeti03-05-2011 19:50:00 // 34551
A patacsis lökös eredetileg az Iharostól származik, szerintem. Nekem ilyen van... fényezés előtt célszerű levakarni róla a gyári alapozót. Mert hámlani fog. Tapasztalat...
Krisz4603-05-2011 11:20:52 // 34550
Sziasztok!

147-esemet hamarosan műszakiztatni és 60 ezres nagyszervízeltetni kell.
Mik a tapasztalatok, Budapesten hová érdemes vinni?
Csöri01-05-2011 22:08:25 // 34549
Bontott.
vm01-05-2011 21:56:40 // 34548
Az ugy karosszéria mindig lutris, sok a méretpontatlanság. Olyat is láttam már, hogy teljesen más merevítések voltak benne.
Én bontott gyárit vennék, azzal nem lehet gond. Jó a méret, jó az előkészítés, és nem polcon tárolták, hanem autón ;-)
Hori14701-05-2011 21:42:19 // 34547
Hasonló volt az elképzelésem ! :) Köszönöm a gyors választ ! Viszont az utángyártott lökős ügyében tanácstalan vagyok, hogy mennyire illeszkedhet vajon a kasznival!?
Csöri01-05-2011 21:35:01 // 34546
Gyári lámpát 20-25 körül lehet benni újban. Vagy bontottban vegyél gyárit, mert az utángyártott elég szar.
vm01-05-2011 21:32:50 // 34545
DEPO-ra sok a panasz, az ára azért beszédes... TYC minőségibb.
Hori14701-05-2011 21:30:36 // 34544
Sziasztok!
Sajnos sikerült megzúznom 147 esem jobb elejét! Mi a véleményetek a Patacsi Team- nél kapható alapozott első lökősről , illetve TYC vagy Depo első fényszórókról ? Esetleg valakinek tapasztalata ez ügyben ?
Liquid01-05-2011 21:22:55 // 34543
az enyém kb. 20000-rel több mint amit a számláló mutat, úgy tudom hihetőbb mint a számláló
vm01-05-2011 21:13:31 // 34542
Talán bekattant a hőfok jeladó.
Lacci01-05-2011 21:03:54 // 34541
Nincs bekapcsolva a klíma, még a szellőzés is ki van kapcsolva.
hideg indítás, amint gyújtást adok, megy a venti.
Dzsozy01-05-2011 20:08:54 // 34540
Szép estét Mkinek! Visszaolvasgattam párat, és látom megint az alapjárat, és az LMM a kérdés! Van egy "ismrősöm" aki, Győrben a Széchenyi István Műszaki oktat és amúgy autó vill.szerelő is maszekba. Szóval a lelkemre kötötte, hogy a forrófilmes LMM-t csak és kizárólag DENATURÁLT SZESSZEL szabad csak tisztítani!!!! Féktisztítót és hasonló alkoholos szarokat felejtsük el! Megkapják ezek a szarok a forrófilmes Lmm-ben a platina bevonatot, és lepattog róla!
vm01-05-2011 19:45:47 // 34539
Ez biztos?
Nálam is előfordul, hogy jóval kapcsolási hő alatt beindul a venti, mert indítja a klíma, de gyújtásra, rögtön, még sosem csinálta.
Piritu - 1.000.00001-05-2011 19:41:04 // 34538
Megy a klíma, az automatikusan indítja a ventit.
Lacci01-05-2011 19:25:03 // 34537
Hali mindenki!
Valakinek ötlet, hogy miért kapcsol be azonnal a hűtő ventim, ha gyújtást adok? a relének nincs semmi baja...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.