Forum >> Szerelőműhely

bega198622-05-2011 12:32:04 // 34786
Általában kontakthiba, de ki kellene olvastatni a hibakódot így nehéz megmondani.
Buddha22-05-2011 12:22:04 // 34785
Hengerfej le, teljes átvizsgálás és felújítás.
Ez így nem olcsó mutatvány, sok a szelep és a vezető! :-( Egy hengerfejest kellene megkérdezni, hogy mennyi lenne kompletten.
...vagy egy bontott, bevizsgált hf., de ugye az is lutri...:-/
(Persze feltételezzük, hogy a henger, dugó, gyűrűk állapota jó és nincs törés, extrém kopás.)
Az olajfogyasztásod rendkívül magas, itt valami konkrét hibának kell lennie!
rémGtv .22-05-2011 12:05:23 // 34784
Értem :( És ez ellen mit lehet csinálni ?
Buddha22-05-2011 11:49:58 // 34783
Akkor nem lenne kompresszió és erő sem...;-)
Az lehet még, hogy a szelepnek nagy a lógása a vezetőben, ilyenkor hiába raknak új sz.sz.szimeringet, nem tudja megfogni az olajat! Ráadásul veszélyes mert ha táncol a szelep a fészekben egy idő után félreverődik és leszakad(hat) a tányér...
rémGtv .22-05-2011 10:20:53 // 34782
És az nem lehet hogy a szelepek vannak szétmenve ? Mert nagyon szuszogós hangja van . De a szelepszárszimeringek akkor is cserélve lettek .
rémGtv .22-05-2011 10:19:16 // 34781
És ez mennyibe fájt ? :D
[k i z z o]22-05-2011 08:28:36 // 34780
Egy új gyűrű soha nem kopik be a régi kopott motorba, nem valószínű, hogy más jellegű tömítetlenség lenne, hacsak nem szelepszár vezető és szimmering nélkül rakta össze valaki :)

Én azon a véleményen vagyok, hogy az új gyűrű minden esetben kidobott pénz egy kopott motorba. De hát szét kell szedetni a motort és kiderül.
[k i z z o]22-05-2011 08:24:40 // 34779
Ha nagyon mocskos, akkor csak akkor oldasd le a mocskot, ha a motor szét van szedve. Motoröblítő adalékok csak akkor jók, ha folyamatosan vannak használva, ne zúdíts szerintem egy adag oldott iszapot a rendszerbe. Ha így fogyaszt, úgyis meg kell bontani.
19kicsike8222-05-2011 03:02:49 // 34778
Sziasztok!Olyan problémám van,hogy a légzsák visszajelző lámpám ég.Mi lehet az oka?Előre is köszi
Piritu - 1.000.00021-05-2011 20:35:20 // 34776
én vettem egy bontott váltót, ami nem ereszti az olajat és csere
Gabesz21-05-2011 20:30:43 // 34775
Sziasztok! Hasonló a téma, csak nekem nem füstöl, hanem nagyon fogyasztja az olajat. Selénia van benne kb 4000Km óta. A múlt héten 600km alatt megevett 1 litert... olajcsere után mondta a szerelő, h nagyon koszos belülről a motor, csupa olajlerakódás. Le akarom cserélni most castrolra, kipróbálom... Mit ajánlotok, hogy tisztitsuk ki a motort kicsit? Vannak ilyen blokkmosók, de azt hallottam, néha több kért okozhat, mint hasznot. Vagy először járassam át olcsó teszkós olajjal, aztán cseréljük ki a castrolra? Esetleg valamilyen adalékot is tennék bele. Ja, 1,6 tsről van szó.
Kareszka198420-05-2011 11:46:26 // 34774
azon a logikán, hogy ha a kompresszió jó, akkor szimmering, ha szar, akkor gyűrű, lehet egy támpont :)
Ferke20-05-2011 10:35:21 // 34773
Hát a szimmeringek állapotába azért nem, de a lentebb lévő dolgokról ad némi infot:)
rémGtv .20-05-2011 09:28:56 // 34772
Az én autómnál biztos hogy cserélve lett amit megemlítettem mert a régi alkatrészeket is mutatta hogy mennyire szét volt kopva :( Ja és még oda is adta az emberke a régi cuccokat ami lent van a garázsba egy jó nagy dobozban :D De az tény hogy manapság nem lehet találni megbízható szerelőt és sosem számíthat az ember rájuk ...
Kareszka198420-05-2011 08:19:57 // 34771
esetleg egy kompressziómérés valamennyire betekintést enged a gyűrűk/szomeringek állapotába, meg nem is kerül annyiba, mint egy újboli megbontás
Kareszka198420-05-2011 08:19:15 // 34770
hát igen, amit nem látunk, arrol nem is tudunk sajnos, rengeteg a félrevezető mester (tisztelet a kivételnek)...
fordunkal fordult elő 1x, hogy kerékcsapágy cserére vittük, mester "belerakta az újat", hazahoztuk, minden stimmelt, másnap indultam volna útra és 1 centi kilengése volt a keréknek. Egyből telefon a mesternek, 10 percen belül már ott is volt, elvitte és másnapra hozta vissza a kocsit. Természetesen most ingyen megcsinálta. Ergo szerintem kisem cserélte, csak meghúzta, vagy nemtudom, de persze kifizettette az új csapágy árát. Azóta kerülöm a zürgét, de most rávoltam szorulva, nála rendeltem az új gyertyaszettet, de nem ő rakja be! :)
Ferke20-05-2011 08:09:42 // 34769
Ne vezessük félre a kollegát!:) A gyűrű cserélve lett,ráadásul egy csomó más dolog lehet. Összeforgatott gyűrűk,hordós hengerfal.ezek komp.méréssel kiszürhetőek.de lehet xar szelepvezető,félreütött sz.sz.szimmering is.Az is kérdés ma már,h a szerelö tényleg cserélte-e azt,amit mond...
Kareszka198420-05-2011 07:52:51 // 34768
garanciálisan nem orvosolható? én tutira visszavinném egy hasonló szituációban egy halom "hallod?!" kíséretében
[k i z z o]20-05-2011 00:16:50 // 34767
Gyűrű :(
rémGtv .19-05-2011 23:00:50 // 34766
Hát nem tudom de már rohadtul elegem van az egészből hogy erre mindig csak költeni költeni kell . Kb vagy 400 ezerbe van a szervizelés és még mindig nem jó egy csomó dolog . Azon gondolkozom hogy érdemesebb lenne inkább egy másik ugyanilyen motort venni kompletten ami nincs széthajtva ... Belefáradtam ebbe a mostani blokkba .
Kareszka198419-05-2011 20:41:20 // 34765
ha kék, akkor az tudomásom szerint olaj lesz :-/ deha az említet dolgok cserélve lettek, akkor passz hol kerülhet be olaj...talán a kartergáz húz magával vissza a szívócsövekhez annyi olajat, hogy okozhat füstölést??? ezt majd egy jobban hozzáértő megmondja :)
Ferry19-05-2011 18:35:43 // 34764
Sziasztok!
Tudnátok segíteni? 155-nek szeretném kicserélni a benzinszűrőjét, de sajna nem találom :) Gondoltam, hogy nem ott van mint egy suzukin, de hátha.........
Valaki tudja?
rémGtv .19-05-2011 16:41:17 // 34763
Ja és alul a váltónál nagyon ereszti az olajat !
rémGtv .19-05-2011 16:37:36 // 34762
Sziasztok ! Ma azt vettem észre a Gtv-n hogy a kipufogóból kék füst jött ! Hozzáteszem hogy nem volt hideg a motor és kb 10 ezer kilométer ezelőtt volt cserélve a szelepszálszimeringek , gyűrük meg hajtókarcsapágyak :( Mi lehet a probléma ? Valaki segítsen gyorsba !!! Előre is köszi mindenkinek .
Kareszka198418-05-2011 20:43:51 // 34761
okok na :D végre bíztató választ kaptam :) köszi szépen
GTPeti18-05-2011 20:24:58 // 34760
Régebbi modelleknél kell egy kis beavatkozás a kábel belsejébe. (Kapcsoló a K-Line-okhoz.) A tied már tuti CAN-buszos, tehát vszínüleg módosítás nélkül is működni fog, tekintve, hogy a CAN vezetékei ott vannak, ahol a kábel csatlakozójában is.
Piritu - 1.000.00018-05-2011 20:19:36 // 34759
Én ilyetvettem, ez műxik :-)
[k i z z o]18-05-2011 20:17:08 // 34758
Csak sárga lámpa, nincs safety run. De ECU / ECM nem CPU :)
Avion18-05-2011 20:12:25 // 34757
Hali,

Ez a kábel működhet az alfával?
link...

Köszi a választ!
Piritu - 1.000.00018-05-2011 11:45:30 // 34756
Kösz az infót.
Kareszka198418-05-2011 09:57:11 // 34755
s ha a katalizátor előtti szonda jó, az utánna lévő meg "sz*r", akkor a cpu feltétlenül vészüzembe vált? vagy csak a műszerfalon jelzi (chenck engine), hogy a katalizátor a végét járja??
[k i z z o]17-05-2011 22:17:53 // 34754
Sem keskeny sem szélessávú szondánál nincs fűtőáram mérés, a szélessávúnál is a nermst cella ellenállására van írva a lambda heater PID szabályozás, és nem a fűtőáramra. Diagnosztika van a fűtésre, az open heater short to GND / BATT hibákat egyes vezérlők lekezelik, de config függő.
[k i z z o]17-05-2011 22:06:15 // 34753
Ha rádugod a csatit, milyen jelek vannak a csatin - gyújtás ráadásakor? Multiméterrel végig tudod mérni.
GTPeti17-05-2011 20:09:18 // 34752
A hírnévre és elismerésre régebben tettek szert, amíg a névadó is aktívan dolgozott. Asszem ma már nem így van.
Vikking 31117-05-2011 19:43:46 // 34751
Asszem a 147-esekre írták ezt...
Zsé17-05-2011 19:15:29 // 34750
Tudom, hogy egyesek bátran ajánlják az Alfa Szamosi Kft. -t szerviznek, sajnos én nagyon ráfaragtam velük. Ha valaki épp azon gondolkodik, hogy odaviszi az autóját azt határozottan lebeszélném!! Azt hittem, mivel itt az Amorén preferáljátok, ezért valószínűleg megbízható, de nagyon NEM. Persze akit nem érdekel a pénz és az elvégzett munka arányossága azt nem hatja meg a véleményem, de akiket érdekel az kétszer is gondolja meg, hogy ode viszi e az autóját.
Egy kivételt kiemelnék, ő egy szerelő srác, aki nagyon rendes és készséges, az összes többi körülmény nem elfogadható.
Remélem segítethettem azoknak a cartársaknak akik érzékenyek az igazságtalanságra.
Erhard 242 (Pure Energy)16-05-2011 21:42:08 // 34749
pedig sajna sok emberkének szakadt el a vezérlése 70e környékén....még nem úsztad meg majd ha 42e lesz akkor :)
Piritu - 1.000.00016-05-2011 21:37:38 // 34748
Huhhhh, most néztem utána, a Pókkal 38 ezret mentünk a csere előtt. Ezt megúsztam! :-DDD
Erhard 242 (Pure Energy)16-05-2011 21:33:46 // 34747
pedig a cf3-as feszítő elég szar minőségre...
Piritu - 1.000.00016-05-2011 21:28:55 // 34746
Utoljára 2005-ös TS-em volt, ott még 60at mondtak.
Piritu - 1.000.00016-05-2011 21:26:43 // 34745
...ez azt jelenti, hogy innentől, aki motorféltésből átállt 120-ról 60 ezerre az a motorját kockáztatja? :-O
Lassan elérjük a 10 ezres cserét, mint az olajnál :-DD
Kareszka198416-05-2011 21:02:20 // 34744
böngésztem neten ezzel a lambdás kérdésemmel kapcsolatban, miszerint attol, hogy a második, katalizátor utáni szonda rossz, attol még a CPU nem áll vészüzembe...konkrétan nem kaptam erre választ, de ezen a LINKEN ezt az állítást olvastam, ami talán alátámasztja az állítást:

"...Jöttek a kocsitest független beépítési módok, majd egyes típusokba 5 Voltos szondákat szereltek. Később megjelentek a két szondával működő rendszerek.
Itt a katalizátor előtti szondának a funkciója változatlan, ez a szabályzószonda. A katalizátor után megjelent viszont a monitorszonda, aminek a feladata a kat. korrekt működésének ellenőrzése. Ha a monitorszonda jelalakja egy kritikus határt elér, ez a katalizátor kifáradását jelzi, az ECU ilyenkor a MIL-lámpát a műszerfalon felkapcsolja. "
Vikking 31116-05-2011 18:58:23 // 34743
/Aztán 40-re vették le az utolsó TS-eknél... /
Dexi16-05-2011 18:36:57 // 34742
Sziasztok!

Teljesen új vagyok még a klubban, ezért is kérem a segítségeteket! Egy megbízható és ügyeskezű alfa szerelőre volna szükségem Debrecenben (esetleg Szegeden) vagy környékén! Előre is köszi az infót!
Piritu - 1.000.00016-05-2011 17:33:40 // 34741
...attól függ, hogy mennyi az a kicsi -)
Eredetileg a gyár 120.000 km-t írt elő a cserére. Aztán volt pár garanciális affér a vezérlés miatt, aztán felezték az ajánlást a TS motoroknál. a kocsihoz adott könyv alapján maradt a 120-as csereperiódus, csak a szervizeknek szóltak.
Nálam a 147-nél a feszítő 127ezernél állt be, mert azt elfelejtették kicserélni a szakszervizben.
Ferke16-05-2011 13:05:16 // 34740
Én cserélném, leginkább a 4 év miatt!
Sümi Z16-05-2011 12:50:25 // 34739
Sziasztok!
Szigorúan 60.000km után kell kicserélni a vezérlést vagy lehet ráhagyni egy kicsit? 145 1.6TS. SKF görgők, GATES szíjak kerültek bele 4 éve.
Válaszotokat előre is köszönöm.
Sümi
Atesz198716-05-2011 10:36:38 // 34738
Trencsik egyébként, és Roland, de már meg is van. Google was my friend. :)
Atesz198716-05-2011 10:28:02 // 34737
Sziasztok!

Tatabányai Alfa bontós kolléga telefonszáma kellene nekem Trencsák Bálint az úriember, ha jól emlékszem a nevére.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.