Forum >> Szerelőműhely
Hari28-12-2011 18:35:09 // 36936
Mondja, ... mi a gondja! :-)
W.28-12-2011 15:01:30 // 36935
Van valakinek tapasztalata a GM 2.2-es TD motorjával?
mrknavi28-12-2011 08:58:33 // 36934
nagyábból összeraktam fejben a dolgokat szóval motor ki:) köszönöm a helpeket m.h.t találtál?
Hari28-12-2011 08:48:48 // 36933
Én értem mit mondasz! ... sőt max. egyet értek veled! De! Ez sajnos jogszabályba van foglalva, és nem én találtam ki! :-) Az aki nem a jogszabályban leírtak alapján csinálja - mármint vizsgabiztos - a m.sz.v. -t az bizony az állásával játszik! ( + ha még ezért pénzt is fogad el! az bizony bűncselekmény! - 2-10 évig ... rárohad a műanyag lakat is!!!)
Azt kéne jól pofán vágni, aki ilyen jogszabályokat kitalál!
Azt kéne jól pofán vágni, aki ilyen jogszabályokat kitalál!
Kareszka198428-12-2011 08:06:23 // 36932
147-nél az első ködlámpáknál okozhassa a relé hibája a biztosíték folytonos kicsapódását?
atesssz27-12-2011 23:08:30 // 36931
ja, a 3km alatt a gyorsításoknál erősebb volt a hangja, motorfékes lassításoknál szintén hangosabb volt. Ha kb épp h nyomtam neki, hogy ne lassuljak, viszonylag halkabb volt.
atesssz27-12-2011 23:06:28 // 36930
'estét!
fémes kotyogás-kopogás a jobb első kerék környékéről. kb 80-nál kezdte egy lassítás után. sebességbe kopog, üresben nem.
3km után elhallgatott, azóta nem jött elő agresszív gyorsulások-lassítások-fékezések hatására sem.
Féltengely? A gumiharang nincs szétszakadva
fémes kotyogás-kopogás a jobb első kerék környékéről. kb 80-nál kezdte egy lassítás után. sebességbe kopog, üresben nem.
3km után elhallgatott, azóta nem jött elő agresszív gyorsulások-lassítások-fékezések hatására sem.
Féltengely? A gumiharang nincs szétszakadva
Wickey27-12-2011 22:55:29 // 36929
ki kell az anyjuk picsáját, azt kell kiforgatni, hogy a barna fele legyen kívül.
Minek forgat terhelés nélkül dízelmotort? Hogy füstölést nézzen? Úgyis csak terhelés alatt fog füstölni, üresben még a legkoszlottabb csótány szemét trágyadombok is alig füstölnek akármeddig forgatja is a parasztja. Tegye mérőpadra és tolja el negyedikben alapjárattól végfordulatig, mellékesként meg legalább lesz mért teljesítmény és nyomatékadata is (de ezt csak halkan súgom meg, a dízelt a legegyszerűbb csipszelni, most meg hogy már minden kW alapú, a franc se fogja megvenni a 170 lovast, megveszik ugye a 110-120 lovast és abból csipszelnek 170est, az kurvaélet) oszt csinál vele amit akar.
Amúgy csatlakozom WBR-hez, már csak azért is hajlandó vagyok többet fizetni, hogy ilyen kretén baromságot az én motorommal ne csináljanak.
Minek forgat terhelés nélkül dízelmotort? Hogy füstölést nézzen? Úgyis csak terhelés alatt fog füstölni, üresben még a legkoszlottabb csótány szemét trágyadombok is alig füstölnek akármeddig forgatja is a parasztja. Tegye mérőpadra és tolja el negyedikben alapjárattól végfordulatig, mellékesként meg legalább lesz mért teljesítmény és nyomatékadata is (de ezt csak halkan súgom meg, a dízelt a legegyszerűbb csipszelni, most meg hogy már minden kW alapú, a franc se fogja megvenni a 170 lovast, megveszik ugye a 110-120 lovast és abból csipszelnek 170est, az kurvaélet) oszt csinál vele amit akar.
Amúgy csatlakozom WBR-hez, már csak azért is hajlandó vagyok többet fizetni, hogy ilyen kretén baromságot az én motorommal ne csináljanak.
Hari27-12-2011 20:26:02 // 36928
A kuplung kinyomóvillának van egy illesztő stiftje, - amin a villa billeg amikor nyomkodod a pedált - aminek a használat folyamán igen rendesen ki szokott kopni a furata. + a stift is el szokott kopni! Na a villának ez a részét kell feltölteni, felhegeszteni.
A stiftet (Renzon stift) pedig a váltó leszerelése után ki tudod ütni, .... és új bele.
A kinyomó villának oldal irányban nem szabad mozdulnia max. 1-2 mm-t. ... nem pedig 1-2 cm-t!!! Ha oldalra el tud billenni a villa, akkor nem fog jól működni.
Ha még segíteni tudok, csak keress! (Meg nézem holnap a mh.-t.)
A stiftet (Renzon stift) pedig a váltó leszerelése után ki tudod ütni, .... és új bele.
A kinyomó villának oldal irányban nem szabad mozdulnia max. 1-2 mm-t. ... nem pedig 1-2 cm-t!!! Ha oldalra el tud billenni a villa, akkor nem fog jól működni.
Ha még segíteni tudok, csak keress! (Meg nézem holnap a mh.-t.)
mrknavi27-12-2011 17:36:52 // 36927
Igen a villára ami mozgatja a kinyomót.( ha jól sejtem) 1-2 cm között mozog de nem törés gyanús mert gondolom az lógna nagyobbat. Előbb írtál valami heggesztést azt pontosan mire értetted? Csak azt nem értem h. miért is fordul el?
Csaba27-12-2011 17:01:46 // 36926
A villára gondolsz? Annak van valamennyi játéka, de túl nagy nem lehet.
mrknavi27-12-2011 15:22:20 // 36925
sajnos nem ilyen 500ft-os dolgokrol van szó. törött a munkahenger kell 1 másik. de az a csap rész ami mozgatja a nyomólapot rudat nemtudom a pontos nevét annak egyenesen kell állnia ugye? mert nekem elfordul. kb 1-2 cm-es mozgása van oldalirányban ha szemben állok vele ennek mennyire kell fixen állnia? valami eltörhetett alul?? köszöntem:)
Csaba27-12-2011 14:24:06 // 36924
ki van kopva a stiftnél, Ha szétszeded hegeszd fel.
Csaba27-12-2011 14:21:33 // 36923
Hali 500Ft-ért gyártattam bele fékolajálló anyagból karmantyút 2 éve. Bevált, de neked ahogy Hari írta nem csak ez a problémád, hanem vagy a tárcsád kopott, és/vagy a szerkezet törött. A motorba pedig jó minőségű10w-40-es olaj kell. (a képekről puskáztam:))
boli11127-12-2011 14:08:01 // 36922
ok :)
Erhard 242 (Pure Energy)27-12-2011 14:06:59 // 36921
akkor térjünk erre vissza ha lesz konkrét dolog :)
boli11127-12-2011 13:59:19 // 36920
Konkrétumot nem tudok. Hála Istennek, most nem kell ezen gondolkodnom.
Erhard 242 (Pure Energy)27-12-2011 13:57:54 // 36919
mondj konkrét példát így nehéz okosnak lenni...nagyon nagy a szórás a piacon akár egy adott termékről is legyen szó
boli11127-12-2011 13:52:36 // 36918
Mindig az ár legyen a döntő? Hogyan találhatjuk meg a megoldást? (ár/érték)
Erhard 242 (Pure Energy)27-12-2011 13:48:15 // 36917
miből s mihez?
boli11127-12-2011 13:46:27 // 36916
Te mit javasolsz?
Erhard 242 (Pure Energy)27-12-2011 13:44:52 // 36915
az emberek 99%-a az ár alapján dönt a nevesebb alkatrészek közül
boli11127-12-2011 13:15:01 // 36914
Amikor különböző márkájú és árú alkatrészek közül választotok, mi alapján döntötök?
mreni27-12-2011 12:10:23 // 36913
bírom ezt az örökolaj szöveget :D :D
100ezrenként bőven ráfér a csere:)
100ezrenként bőven ráfér a csere:)
mrknavi27-12-2011 11:47:30 // 36912
Köszi a választ! Hát alfába mentem:) Kifogatam a legjobb szériát(első verda). Nah mind1 ha lenne elfekvőben azt megköszönném! De viszont a tárcsára visszatérve ah. mostanában szerelgettem valamit jól sikerült összeraknom 200m-ig tökéletes volt minden váltó nem reccsent a kuplung nem csúszott utána u.azok a tünetek csúszás reccsenés. De használható finoman. A másik dolog h. annak a rúdnak ugye egyenesen kellene állnia de nekem mindig elugrik slégba?! Olvastam itt olyat h. a nyomórúd alján valami eltud törni v.mi stift. Ez váltó lehúzás v. motor ki stift cseréhez.(lehet butaságot írtam)
Kareszka198427-12-2011 10:30:13 // 36911
ez a körömlakkos tanács számomra új, de praktikus megoldás :) alkalmazni fogom, ha oda jutok!
tolatólámpa kapcsoló cseréjét ajánlatos az olajcserekor kivitelezni, vagy azt bármikor lehet? gondolom ha kiveszem, nem folyik ki az olaj?
tolatólámpa kapcsoló cseréjét ajánlatos az olajcserekor kivitelezni, vagy azt bármikor lehet? gondolom ha kiveszem, nem folyik ki az olaj?
Dzsozy27-12-2011 10:22:24 // 36910
A Tutela olajat írja a könyved a váltóba. A váltó olaj teljesen, 100% szintetikus, ezért nem kell cserélni, de vannak akik ajánlják 100-150 ezer km után a cserét. Én is cseréltem a motorfelújítás után. Szerintem puhább lett a váltó. A csere nem nagy macera,kb 20 perc. Annyit esetleg tanácsként, hogy a csajod körömlakkjával jelöld meg a válókulisszát,meg a leeresztő ill. az utántöltő csavarokat, hogy mikor visszarakod, ne húzd sokkal tovább,ne szakítsd meg a menetet.
Hari27-12-2011 10:00:35 // 36909
(Újra végig olvastam amit írtál.) Hacsak a mh. nagyon nincs berozsdásodva?! A kuplung mh. gumicsövét is cseréld ki!!! Az is szokott ilyen tüneteket produkálni!
boli11127-12-2011 09:16:47 // 36908
Ciao!
Szerintem nézd meg a kocsihoz kapott könyved. Abban benne van, hogy mi kell bele. Ha nincs meg, vagy nem találod, javaslom kérdezd meg Csörit, vagy Erhard-ot. Ők tuti fogják tudni. :)
Szerintem nézd meg a kocsihoz kapott könyved. Abban benne van, hogy mi kell bele. Ha nincs meg, vagy nem találod, javaslom kérdezd meg Csörit, vagy Erhard-ot. Ők tuti fogják tudni. :)
Kareszka198427-12-2011 08:54:12 // 36906
sziasztok!
Kérdezni szeretném, hogy az én váltómba mehet-e ez az olaj?:
[img1]
azt írja, hogy 2,01 liter megy bele....ezt most mennyire kell szigorúan betartani? 0,01 liter? :)
csere után mivel lesz másabb? észrevehető lesz egyáltalán?
ja és nem utolsó sorban...nagy mutatvány a csere? ez alapján megy?
Kérdezni szeretném, hogy az én váltómba mehet-e ez az olaj?:
[img1]
azt írja, hogy 2,01 liter megy bele....ezt most mennyire kell szigorúan betartani? 0,01 liter? :)
csere után mivel lesz másabb? észrevehető lesz egyáltalán?
ja és nem utolsó sorban...nagy mutatvány a csere? ez alapján megy?
Hari27-12-2011 08:39:30 // 36905
Nem akarlak nagyon elszomorítani! ... de ebből csak gyári létezett! Igen ... csak létezett! :-( Már nem rendelhető! ... esetleg ha valahol, valakinek van elfekvő készleten polcon, akkor mákod van!
A munkahenger miatt nem csúszhat a kuplungod!!! Ott valószínű a tárcsa van hullára kopva! ... esetleg a szerkezet rugója eltörve! :-(
(Azért megnézem a "polcon" hátha találok ilyen munkahengert!) :-)
A munkahenger miatt nem csúszhat a kuplungod!!! Ott valószínű a tárcsa van hullára kopva! ... esetleg a szerkezet rugója eltörve! :-(
(Azért megnézem a "polcon" hátha találok ilyen munkahengert!) :-)
mrknavi27-12-2011 07:00:54 // 36904
Szép Jóreggelt!
Lenne 1 kérdésem a 33-sal kapcsolatban(1.8TD). Ilyet hol lehet beszerezni?? mert itt az autósboltok kiakadtak meg csak benzinest dob ki nekik.(kuplungmunkahenger). Meg a másik minden szerelő azt mondta h. k.tárcsás a gép, igazítottam a munkahengeren letömít stb... és megjavult nem csúszott(teszem hozzá ahol tud ereszteni ott eresztett)!! Most lágyabb lett a kuplung de ezek elött majdnem 2 lábas volt. Ugye ha levegős a rendszer nem kellene csúsznia, meg ugye recseg is, nekem reccsent is csúszott is. Előtte nem bírt felállni 5%-os lejtőn. Ha valakinek volt valami hasonló megírhatná nekem köszöntem
Lenne 1 kérdésem a 33-sal kapcsolatban(1.8TD). Ilyet hol lehet beszerezni?? mert itt az autósboltok kiakadtak meg csak benzinest dob ki nekik.(kuplungmunkahenger). Meg a másik minden szerelő azt mondta h. k.tárcsás a gép, igazítottam a munkahengeren letömít stb... és megjavult nem csúszott(teszem hozzá ahol tud ereszteni ott eresztett)!! Most lágyabb lett a kuplung de ezek elött majdnem 2 lábas volt. Ugye ha levegős a rendszer nem kellene csúsznia, meg ugye recseg is, nekem reccsent is csúszott is. Előtte nem bírt felállni 5%-os lejtőn. Ha valakinek volt valami hasonló megírhatná nekem köszöntem
Piritu - 1.000.00026-12-2011 21:46:25 // 36903
Olvastam már többet is, de most egyiket se találom :-(
Poló26-12-2011 21:45:07 // 36902
Valakinek a blogjában olvastam, hogy kavicsokkal, sóderral.
Piritu - 1.000.00026-12-2011 21:36:25 // 36901
KI, mivel mosta ki a kiegyenlítő tartályból a dzsuvát?
WarbiRunner (Gyuri)26-12-2011 21:06:15 // 36900
A közútkezelőtől elvileg tudsz útvonalengedélyt vagy hosszabbítást kérni. Én ilyen engedéllyel vittem a Wartburgomat műszakizni. 6e Ft volt asszem. A vizsgabázison meg pendísd meg, hogy nem szeretnéd ha a te autódon ilyet mérnének...ha nem nagyon hajlanak a Karácsonyra tekintettel, emlísd meg hogy Széchenyi sem szeretné...ilyen ország ez, így működik minden...:-(
Csöri26-12-2011 19:51:12 // 36899
A 147-et már nem lehet beindítani a pedálos módszerrel.
muzsai26-12-2011 19:45:52 // 36898
Köszönöm a segítséget!
Piritu - 1.000.00026-12-2011 19:37:29 // 36897
... írva...
Piritu - 1.000.00026-12-2011 19:37:07 // 36896
A 146-os topikban le van :-)
hsz126631
hsz126631
muzsai26-12-2011 19:10:02 // 36895
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni, hogy hogyan kell egy Alfa 147-est vészindítani? Elejtettem a kulcsot, elmozdult az immo és sokadik próbálkozásra idul be. A kódkártya nálam van, csak nem tudom mit kell nyomkoni a pedálokkal. Én külföldön vagyok, a pótkulcs persze Magyarországon. Szétszedni nem igazán tudom a kulcsot, semmi szerszámom nincs. Előre is köszönöm, ha valaki tud segíteni.
Tudna valaki segíteni, hogy hogyan kell egy Alfa 147-est vészindítani? Elejtettem a kulcsot, elmozdult az immo és sokadik próbálkozásra idul be. A kódkártya nálam van, csak nem tudom mit kell nyomkoni a pedálokkal. Én külföldön vagyok, a pótkulcs persze Magyarországon. Szétszedni nem igazán tudom a kulcsot, semmi szerszámom nincs. Előre is köszönöm, ha valaki tud segíteni.
GTPeti26-12-2011 18:07:23 // 36894
Nem beszélve arról, hogy az ECU eltárolja, hányszor volt tiltásig pörgetve a motor... Ez amolyan bizonyítvány az előéletről. Tényleg elmeháborododott aki ilyen életszerűtlen mérést kiötölt.
GTPeti26-12-2011 18:00:23 // 36893
Az akkor tök jó, hogy itt van 2 utcára, ahova vinném (1 hét múlva) és ma lejárt a műszaki... Optimális felállás .:((
(Addig nem használom az Alfát, de a bemelegítés kalandos lesz...)
Ha tudom, hogy erre a mérésre vszínüleg sor kerül, akkor inkább tovább kerestem volna. Most viszont már nem igazán tudom lemondani. :((
(Addig nem használom az Alfát, de a bemelegítés kalandos lesz...)
Ha tudom, hogy erre a mérésre vszínüleg sor kerül, akkor inkább tovább kerestem volna. Most viszont már nem igazán tudom lemondani. :((
WarbiRunner (Gyuri)26-12-2011 17:09:25 // 36892
Kérdez Ferko-t, eddig az enyémet csak ő padlózta tiltásig :-))
Amúgy vizsgabázis függő, elvileg nekem is 4957 van beírva a környezetvédelmi adatlapra mint leszabályzási fordulat. Ha kiforgatták is addig, baja nem lett tőle. Ott ültem a váróban, csak hallottam a dolgot, nem volt olyan szívszaggató mint ahogy vártam. Én max 4000-nek tippeltem.
Viszont jól melegísd be a vizsga előtt a gépet, mert ezek hidegen is simám elpadlózzák, és az már lehet gázosabb...
MIndenesetre elég hülyeség így mérni az autókat. Fékpadon 2-esben 3-masban padlózva kevésbé sajnálnám, mint terheletlenül.
p.s.
....most hogy olvasom a saját írásomat, itt is megvan a 250 különbség. Fordulaton elcsal a mérő 250-et, de nem tudom hol vész el az információ. Óra szerint 5200 (ahol leszabályoz) az 4950 ha levonom a hiányzó 250-et. ...akkor megnyugtatlak...kiforgatták végig :-S
Amúgy vizsgabázis függő, elvileg nekem is 4957 van beírva a környezetvédelmi adatlapra mint leszabályzási fordulat. Ha kiforgatták is addig, baja nem lett tőle. Ott ültem a váróban, csak hallottam a dolgot, nem volt olyan szívszaggató mint ahogy vártam. Én max 4000-nek tippeltem.
Viszont jól melegísd be a vizsga előtt a gépet, mert ezek hidegen is simám elpadlózzák, és az már lehet gázosabb...
MIndenesetre elég hülyeség így mérni az autókat. Fékpadon 2-esben 3-masban padlózva kevésbé sajnálnám, mint terheletlenül.
p.s.
....most hogy olvasom a saját írásomat, itt is megvan a 250 különbség. Fordulaton elcsal a mérő 250-et, de nem tudom hol vész el az információ. Óra szerint 5200 (ahol leszabályoz) az 4950 ha levonom a hiányzó 250-et. ...akkor megnyugtatlak...kiforgatták végig :-S
mreni26-12-2011 16:55:22 // 36891
hová én hordom ott nem... sőt volt hogy el sem mozdult a helyéről... ne kérdezd hogy ezt hogy csinálják :)
DieselManiaco(NagyVad)26-12-2011 16:51:59 // 36890
de általában megcsinálják....:)
mreni26-12-2011 16:47:39 // 36889
mondjuk ki is kell bírnia...
mreni26-12-2011 16:47:12 // 36888
tudom hogy hivatalosan így kellene,de nem csinálják.
Csöri26-12-2011 16:21:53 // 36887
Sajnos a dízelnél ilyen.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
373
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?